בשבוע שעבר נטפליקס הודיעה כי הסדרה הקוריאנית משחקי הדיונון היא הסדרה הנצפית ביותר מאז הוקמה. גם בישראל הסדרה הפכה למדוברת ביותר תוך זמן קצר. ענקית הסטרימינג מעריכה כי הסדרה תעלה את ערך החברה בכמעט 900 מיליון דולר, כך דווח היום (ראשון) בבלומברג. 

בניגוד לאולפני הקולנוע ורשתות הטלוויזיה, נטפליקס לא מייצרת רווח מכותרים ספציפיים, אלא ממנויים חודשיים. ככל שהספרייה תהיה אטרקטיבית כך היא תמשוך יותר משתמשים. למרות זאת, החברה מחזיקה בנתוני צפייה שמאפשרים לה לקבוע את הערך של כל סדרה או סרט. החברה שומרת על הנתונים האלה חסויים והיא לא מפרסמת אותם. 

לידי מערכת בלומברג הגיע המסמך עם הנתונים והערכות נטפליקס. "משחקי הדיונון" בלטה גם בפופולריות שצברה, ביחס לעלויות ההפקה הנמוכות יחסית. על פי הדוחות, הסדרה הדרום קוריאנית שעלילתה עוסקת באנשים שנקלעו לחובות ובעקבות כך הצטרפו לתחרות שבה הם מתמודדים על פרס כספי במשחקי ילדים – כשרק האחרון נשאר בחיים, תייצר ערך של עוד 891.1 מיליון דולר לנטפליקס. 

נטפליקס לוגו (צילום: 123RF‏)
נטפליקס פיטרה עובד על הדלפה | צילום: 123RF‏

עלויות ההפקה הסתכמו ב-21.4 מיליון דולר בלבד, כ-2.4 מיליון דולר לפרק. ההערכות האלה נוגעות לעונה הראשונה בלבד. על פי נתונים שכבר פורסמו על ידי ענקית הסטרימינג, כ-132 מיליון בתי אב צפו בלפחות שתי דקות מהסדרה ב-23 הימים הראשונים מאז השקתה. 

בסוף השבוע האחרון נטפליקס הודיעה כי פיטרה עובד כי שיתף מסמכים חסויים עם גופי תקשורת, זאת לאחר שבכתבה אחרת של בלומברג נחשפו ההכנסות המוערכות של החברה מספיישל קומדיה של דייב שאפל. הכתבה שבה פורסם המידע, עסקה בטענות של עובדים על האופן שבו טיפלה החברה בהערות לא רגישות כלפי טראנסג'נדרים.   

"אנחנו מבינים שהמוטיבציה של העובד להדליף את המסמכים הייתה כנראה מתוך אכזבה ופגיעה מנטפליקס", מסרה החברה. "אבל שימור התרבות של אמון ושקיפות היא הליבה של החברה שלנו".