אין בית בישראל שלא מכיר את אייל שני, אבל כשפתח את מסעדת הסלון בניו יורק הוא עורר סערה כשהגיש עגבנייה ב-24 דולר, אלא שמאז לא רק שהמסעדה של השף מצליחה – הוא גם מתרחב. "בסוף זה מה שהביא את רוב הלקוחות למסעדה שלי", אמר בריאיון לניו יורק פוסט. "אחרי המאמר היה כל כך צפוף פה, אנשים רצו לדעת מי זה המשוגע שמוכר עגבנייה במחיר הזה".

שני והשותף שחר סגל שמלווה אותו שנים, מתכננים לפתוח את המקום השישי שלהם בתפוח הגדול שלו הם יקראו "העגבנייה העירומה". הם מתכוונים גם לפתוח 7 מקומות קונספט נוספים ולהגיע לסה"כ 37 לוקיישנים ברחבי העולם. בשבוע שעבר הם פתחו את הסניף הרביעי של הסלון במיאמי.

אייל שני (צילום: עופר חן)
כבר מגיע ל-37 לוקיישנים ברחבי העולם. אייל שני | צילום: עופר חן

גם רשת המזנון, שכרגע יש לה 4 סניפים בניו יורק, ממשיכה להתרחב בארה"ב. שני מציין שהבעיות בשרשראות האספקה ברחבי העולם משפיעות גם על המסעדות שלו. "יש הרבה מוצרים שאנחנו לא מצליחים לקבל", אמר השף הישראלי והשופט במאסטר שף. "אבל אנחנו עובדים עם הרבה חוות קטנות אז יש לנו את מה שאנחנו צריכים. אנחנו מייבאים דגים מטוקיו, פורטוגל ואיטליה הוא הוסיף".

ההתרחבות הזו לא מובנת מאליה לאור הפגיעה של מגפת הקורונה והחשש שהוא מתאר מלאבד הכול. "נשארתי בבית במשך שלושה חודשים ומצאתי את המשפחה שלי שוב", אמר. "היה לי זמן להיות עם האישה, עם הבת שלי ועם הצב. הכנתי ארוחות בוקר, צהריים וערב. קניתי את האוכל, שמתי במטבח, ניקיתי, בישלתי והיגשתי. זו הייתה לגמרי הטריטוריה שלי, ואחת מהתקופות השמחות בחיי".

בישראל המסעדות של שני נפתחו מחדש, אבל בניו יורק סובלים, כמו בישראל, במשבר כוח אדם והפתיחה שהמחודשת של המסעדות נדחתה. "כל השפים שלי והמלצרים קיבלו כסף מהמדינה וחגגו", הוא אמר. "הם לא רצו לחזור כי הם קיבלו כסף מהממשלה. כשהממשלה הפסיקה לשלם כולם חזרו".