דווקא ביום כיפור, כשישראלים רבים נמצאים בריחוק מהסמארטפונים שלהם, שוגרה ההודעה הבאה: "לקוח יקר, חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום. לחידוש החבילה בעלות מבצע של 5 שקלים לחודש בצורה מאובטחת, בצירוף קישור". בחלק מההודעות חידוש "ההטבה" היה בעלות של 10 שקלים לחודש.

כפי שניתן לחשוד ממועד קבלת ההודעה, בחג שבו כל המדינה מושבתת, מדובר בהודעת פישינג שמטרתה לדלות מהנמענים את פרטי תעודת הזהות שלהם וכרטיס האשראי. נמען אשר מקליק על הקישור, מגיע לעמוד דליית פרטים ובו הוא מזין פרטים אישיים דוגמת שם מלא, תעודת זהות ופרטי כרטיס האשראי במטרה לרכוש את החבילה במבצע.

הפרטים כפי שהזין אותם, עוברים במלואם להאקר בצד השני אשר יכול להשתמש בהם לרווח אישי שלו ונזק לקורבן. במקביל הקורבן מקבל הודעת אישור על ביצוע התשלום בהצלחה.

"כל בקשה שנשלחת אליכם לתשלום באמצעות מייל או סמס, צריכה להעלות אצלכם חשד. גם העובדה שההודעה הזו נשלחה ביום כיפור אמורה להדליק נורה אדומה", מסביר אלכס שטיינברג, מומחה שירות ותמיכה בחברת אבטחת המידע ESET ישראל. "במידה ואתם חושבים שאכן מדובר בבקשה לגיטימית, היכנסו באופן יזום לאתר החברה או צרו איתם קשר בטלפון ובדקו האם מדובר בבקשה אמיתית, ואם כבר הקלקתם והזנתם פרטים אישיים? מומלץ לפנות לחברת האשראי ולעדכן אותם שככל הנראה הפרטים נגנבו וכמובן לעקוב אחר חיובים לא מוכרים".

רק בשבוע שעבר הופצו הודעות מזויפות בוואטסאפ, אשר "הציעו פרסים" לאירועים שונים כמו חגיגות ה-50 לרמי לוי, חגיגות ה-60 לשופרסל וחגיגות ה-100 לטויוטה. מטרתן הייתה להשיג גישה ולאסוף מידע על מכשירי הטלפון של המשתמשים.