קרן ההשקעות של סופטבנק, ויז'ן פאונד 2 תשקיע בפלטפורמת ההשקעות ourcrowd, כך הודיעו היום (רביעי) החברות. סופטבנק, שמינתה את ראש המוסד לשעבר יוסי כהן למנהל הפעילות המקומית שלה תשקיע בקרן 25 מיליון דולר.

"במשך למעלה מ-40 שנה Softbank ביצעה השקעות שהקדימו מגמות טכנולוגיות חדשות ואנו מאמינים כי בשווקים הפרטיים טמון פוטנציאל ענק", מסר יוסי כהן, מנהל פעילות SBIA בישראל. "אנו רואים ב-OurCrowd שותף להשקעות בעל מוניטין וקשרים שיסייע לסטארט-אפים ישראלים מבטיחים להפוך לחברות טכנולוגיה גלובליות".

הפלטפורמה של ourcrowd מאפשרת למשקיעים להשקיע בגיוסי הון של סטארטאפים.הכסף ישמש את OurCrowd להרחבת קהילת המשקיעים ולהאצת תהליך הזיהוי של חברות טכנולוגיה פרטיות בעלות פוטנציאל גבוה. הפלטפורמה מאפשרת למשקיעים למצוא הזדמנויות להשקעות בהון סיכון ולדברי החברה, פועלים בה כ-140 אלף משקיעים ביותר מ-195 מדינות.

יוסי כהן  (צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90 )
יוסי כהן, נציג סופטבנק בישראל | צילום: AP / FLASH 90, פלאש/90

היקף ההשקעות החדשות שבוצעו השנה בפלטפורמה הגיע ליותר מ-500 מיליון דולר, המשקפים גידול של 100 אחוז בהיקף ההון השנתי המנוהל. 50 חברות פורטפוליו של OurCrowd ביצעו אקזיטים וביניהן חברות מובילות כמו: Lemonade, Beyond Meat, Uber (Jump) Kenna, Argus, Wave ורבות נוספות.

במסגרת ההסכם, OurCrowd תיכנס לשותפות אסטרטגית גם עם SBIA, קבוצת יועצי המשנה של SoftBank Vision Fund 2 שיבדקו הזדמנויות השקעה בפלטפורמת השקעות ההון סיכון של OurCrowd. הצדדים ישתפו פעולה כדי לבצע הערכות אודות מגמות במגוון רחב של תחומים ובהם בינה מלאכותית מחשוב קוונטי, ניידות, אג-טק, אבטחת סייבר, בריאות ועוד. כן תפעלנה שתי החברות להרחבת אזורי הפעילות של כל אחת מהן בשוק של השנייה.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd: "אנו נרגשים לעבוד עם SBIA אחת מקבוצות ההשקעה הגדולות בעולם בתחומי הטכנולוגיה. כמשקיע אסטרטגי הפעיל ברחבי העולם ופורטפוליו של חברות טכנולוגיה מובילות שוק, הם יהיו שותף מרכזי שיסייע לנו לממש את החזון שלנו החותר להרחיב את הדמוקרטיזציה של ההון סיכון והגישה אליו". 

לדברי החברה, מאז הקמתה בשנת 2013 גייסה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd התחייבויות להשקעה של 1.8 מיליארד דולר במעל 280 חברות פורטפוליו ו-30 קרנות, ורשמה 50 אקזיטים, וביניהם: ההנפקות בנאסד"ק של Beyond Meat ו-Lemonade, הרכישה של Jump Bike על ידי Uber, הרכישה של Briefcam על ידי Canon, הרכישה של Argus על ידי Continental, הרכישה של Crosswise על ידי אורקל, הרכישה של Corephotonics על ידי סמסונג, והרכישה של CyberX על ידי מיקרוסופט.