הסטארטאפ הישראלי Fabric, המקים מתקנים רובוטים לליקוט הזמנות אונליין וניהול מחסנים חכם לקמעונאים, הודיע היום שלישי על סגירת סבב גיוס C, בסך 200 מיליון דולר ובכך הופכת החברה ליוניקורן (חברה ששוויה מוערך ביותר ממיליארד דולר)

"היכולות שלנו כחברה, לאפשר לקמעונאים לעמוד בציפיות הגוברות של הצרכנים לחוויית קניה מהירה (on-demand) ואיכותית במודל רווחי, ממקמת את Fabric במרכז הסערה העולמית בתחום ה-eCommerce״ אומר אלרם גורן מנכ"ל ומייסד שותף של Fabric, "אבן הדרך הזו הינה נקודת ציון משמעותית עבורנו ואנחנו רואים בהכרה בנו ״כרובקורן״ כנקודת מפנה לתעשייה כולה. אנו מודים לשותפים שלנו על האמון שהם נותנים בנו לשרת אותם, וכן ולצוות המדהים של החברה שימשיך להזיז הרים כדי להפוך את החזון של Fabric למציאות. מבחינתנו זה עדיין 'היום הראשון של החברה׳ ואנחנו מאוד מתרגשים מהדרך הצפויה לנו.״

הרובוט של פאבריק (צילום: fabric)
הרובוט של פאבריק | צילום: fabric

החברה שהוקמה ב-2015 על ידי אורי אברהם, אייל גורן, שי כהן ואלרם גורן גייסה עד כה 336 מיליון דולר ומעסיקה יותר מ-300 עובדים בישראל, בניו יורק ובאטלנטה. פאבריק מקימה מתקני ליקוט להזמנות אונליין המבוססים על רובוטים שאותם היא מפתחת עבור רשתות וקמעונאים בעולם. החברה הכריזה לאחרונה על שותפות עם ענקית הקמעונאות Walmart ו- Instacart. בישראל החברה מפעילה מרכזים לוגיסטיים רובוטיים עבור סופר פארם ורמי לוי.

את סבב ההשקעה הובילה Temasek, קרן ההשקעות של ממשלת סינגפור. עוד השתתפו בסבב: Koch Disruptive Technologies, Union Tech Ventures, Harel Insurance & Finance, Pontifax Global Food and Agriculture Technology Fund (Pontifax AgTech), Canada Pension Plan Investment Board (CPP Investments), KSH Capital, Princeville Capital, Wharton Equity Ventures ועוד.

הגיוס הנוכחי יתמוך בהרחבת הפעילות של Fabric לשווקים נוספים בארה״ב ובפעילות עם לקוחות נוספים הפועלים בזירה. כחלק מהמאמצים והצמיחה המהירה, החברה יוצאת לגיוס מאסיבי לצוותי הפיתוח, המסחר והתפעול בישראל ובארה"ב.