N12
פרסומת

"צילמנו את הסוף 25 פעמים": הסודות מאחורי הפרסומת האהובה של השבוע

הסרטון של וולט ומקאן מציג שליחה שמופתעת מהזמנות לא שגרתיות, ומעביר את המסר אפשר להזמין כמעט הכל. עם אורלי זילברשץ בנאי, אלישע בנאי ונעמי הררי, ההומור המשפחתי פוגש אסטרטגיה שמרחיבה את גבולות המותג

גלעד לוי
וקקטוס הזהב
Business
פורסם:
סט הצילומים לפרסומת של וולט
צילום: יח"צ
הקישור הועתק

ישנו סוד גלוי וידוע לכל פרסומאי: אפשר למשוך תשומת לב עם טוויסטים מופרכים, עלילות של שלוש דקות או דימויים משוגעים, ואפשר גם לעשות את זה בסרטון אחד שמזכיר כמה מעט באמת צריך כדי לקלוע בול. לא סיפור גדול, לא מטאפורה מתוחכמת, רק סצנה אחת שכולנו היינו בה.

בפרסומת החדשה של וולט, נעמי הררי, השליחה שמופתעת בכל פעם מחדש מהאנשים שמזמינים אותה, ובעיקר ממה שהם מזמינים, מוצאת את עצמה אצל אורלי זילברשץ בנאי ואלישע בנאי, אימא ובן באמצע קרב קלאסי של הורות ישראלית בטיימינג קומי במיוחד. עם הסלוגן “וולט איזו הצלה”, החברה ממשיכה לקבע את עצמה כמותג שמגיע בדיוק ברגע הנכון, גם כשהמצב בבית דורש טיפול בכינים, לא פחות. השילוב בין הומור משפחתי, שחקנים אהובים וקריאייטיב שמבין את החיים האמיתיים, הופך את הסרטון לאחת ההפתעות המרעננות של השבוע.

 "המטרה שלנו הייתה להמשיך את השפה החדשה של 'וולט, איזו הצלה!', שממחיש איך וולט יכולה להקל על החיים, לפתור רגעים יומיומיים, ולהרחיב את התפיסה הציבורית של כל מגוון המוצרים שאפשר למצוא באפליקציה", מסביר יוסי ארדמן, סמכ"ל שיווק וולט. "אחרי שנים שבהן וולט הייתה מזוהה כמעט בלעדית עם אוכל, רצינו לאתגר את ההנחה הזו ולהראות שהיום אפשר להזמין כמעט הכול, מאופנה וכלי בית, מוצרי חשמל פטיש ואפילו מסרק כינים. לכן בחרנו במסר 'די, גם את זה יש בוולט?', שמגלם את תחושת ההפתעה שאנחנו שומעים מלקוחות בכל פעם שהם מגלים את זה".

מרכז המהלך הזה עומד המעבר של האסטרטגי של וולט, שכל משתמש באפליקציה כבר מכיר: מיישומון משלוחים לפלטפורמט קניות רחבה. "זהו שינוי תפיסתי לצד עיצוב משמעותי שעשינו באפליקציה ומנוע חיפוש חדש שמאפשר לחפש כל מה שנרצה בקלות ובפשטות", טוען ארדמן. "בחלק הראשון של הקמפיין כיכבו עדי הימלבלוי ובן זיני יחד עם נעמי השליחה, שהפכה לדמות המזוהה עם השפה החדשה של וולט. הקמפיין הנוכחי ממשיך את השפה הזו עם אורלי זילברשץ ואלישע בנאי, שמוסיפים ממד משפחתי ואותנטי חדש".

השנים של אלישע בפסטיבלים

המעבר עליו מדבר ארדמן דרש התאמות רבות ומדויקות ככל שהתקרב שלב הקריאייטיב. "הרעיון נולד מתוך תובנה פשוטה: גם מי שמכיר את וולט לא באמת יודע עד כמה היא התרחבה", הוא אומר. "רצינו לייצר רגע של פליאה והומור שיגרום לאנשים לעצור ולומר לעצמם רגע, באמת יש את זה בוולט? הקריאייטיב של צוות מקאן יצר את התסריט המעולה של סצנת הכינים עם אורלי ואלישע, שהיה מאוד מצחיק והשתלב נהדר עם הדמויות. בתחילה היו לנו חששות אם נכון להציג כינים בפריים טיים, אבל הסיטואציה הזו כל כך קיימת בכל בית בישראל שהחלטנו להיות אמיצים ולתת לה כמה רגעי תהילה. בהתחלה בחרנו להתייחס לפסטיבלים אחר, אבל יחד עם הטאלנטים החלפנו לשאנטיפי ובומבלה שמתאימים יותר לשנים של אלישע בפסטיבלים".

פרסומת
יוסי ארדמן, סמנכ"ל שיווק וולט
יוסי ארדמן, סמנכ"ל שיווק וולט | צילום: אלעד מלכה

"הצילומים היו אינטנסיביים אבל מלאים באנרגיה טובה", הוא משחזר. "אורלי ואלישע הביאו הרבה מהכימיה שלהם לסט, ונעמי השליחה, שהפכה לדמות מוכרת ואהובה מהקמפיין הקודם, ליוותה גם את הקמפיין הנוכחי ושמרה על הטון הקליל והמיוחד שמזוהה עם וולט. הבמאי אסף הראל הצליח להוציא מאורלי עוד טייק ועוד טייק עד ש'התפסיק לגרד' יצא מדויק. צילמנו את הסוף כ-25 פעמים, עד שאלישע הגיע עם היציאה הספונטנית של 'אמא אני בן 36' והיא ענתה: 'מה באמת?' וזה שיקף בצורה מושלמת את הדינמיקה האמיתית ביניהם".

מדוע לדעתכם הפרסומת התברגה במקום הראשון?

"כי היא מצליחה לדבר אל כולם: מצד אחד היא משעשעת וקלילה, מצד שני היא מעבירה שינוי אמיתי בצורה פשוטה שכל אחד מבין. השילוב בין הומור ודמויות אהובות כמו אורלי ואלישע, עדי ובן, יחד עם נעמי השליחה שהפכה לפנים המזוהות של השפה החדשה, יצר זיהוי מיידי ועניין אמיתי".

אילו תגובות קיבלתם עם עליית הפרסומת?

"התגובות היו מדהימות, מהרשתות החברתיות ועד תגובות מהקהל. אנשים צילמו את עצמם אומרים “די, גם את זה יש בוולט?”, גם בענף הפרסום נרשם שיח על הקריאייטיב האמיץ והכשרון של אורלי ואלישע להעביר רגע יומיומי מצחיק ומזוהה".