תכניות קשת
תגובות (53 תגובות ב-22 דיונים)
22. המקצוע גננת הוא מקצוע מלאכותי , מומצא לא טבעי ובגלל זה
הוא לא באמת מצליח. לא טבעי שאישה זרה מגדלת ומחנכת קרוב ל40 ילדים. בטבע הגורים גדלים ,ע"י האמא שלהם ולא ע"י מישהו אחר. ובגלל זה הסדר נשאר על כנו וכל אחד יודע מה תפקידו. ואצלנו בני האדם משחקים אותה חכמים והולכים כנגד הטבע וזאת התוצאה( דור אבוד וחסר ערכים) והיא תחריף ותהיה יותר גרועה עד שנתעשת ונבין שילדים צריכים לגדול בידי אחד ההורים לפחות עד גיל 3 ( שכבר גמולים ויודעים לדבר כמו שצריך).
* א   26/08/19 | 18:56
21. תשאירו את הילדים בבית עד גיל 5 לא צריך גן
בא נראה מה יהיה אם הגננות לא יפתחו את הגן .ההורים היום בקושי שורדים עם היי את השבת.רוב ההורים בעצמם מטורללים.
* עפולה   25/08/19 | 17:24
20. מצלמות
לא ברור לי למה נבהלים ממצלמות און ליין ועל איזו פרטיות מבקשים להגן. את אף אחד לא מעניין אם גננת חיטטה באף או גירדה בטוסיק, לא נכנסים לראות אותה אלא לוודא שלא פוגעים בילד. אפשר לכנס את ההורים בתחילת השנה ולהבהיר שהמצלמות נועדו אך ורק להשקיט את ההורים שלא פוגעים להם בילד ושזה לחלוטין לא מיועד לנדנוד וניג'וס וכאלה לא יענו. אם לאיזו אמא יש תלונות שקשורות לכל דבר אחר, מבהירים לה שוב את הנוהל בצירוף המלצה לעזוב את הגן אם לא נראה לה
* מיכאלה   25/08/19 | 16:45
19. צר לי שנמאס לך
יתכן שאת גננת נפלאה, כמו שי שעוד רבות כאלה מן הסתם. אבל לאור כל כך הרבה מקרים בגני ילידם, זה כבר לא ממקרים בודדים/חריגים, זה הרבה מעבר לזה. אין לך מה שהתלונן על כי ההורים עם יד על הדופק ובוחנים ובודקים כל פיפס. ולא, אסור לסמוך בעיניים עצומות , ראינו מה קרה כשסמכו בעיניים עצומות לא פעם. אף הורה לא רוצה להתעורר מחר ולהגיד לעצמו איך לא בדקתי . אני כסבתא לנכדה, לא ישנה טוב בלילה ועוברים לי סרטים ככל שאני שומעת על עוד ועוד מקרה. אם היה אפשרי, הייתי גם אני "מנדנדת" לכן כל יום . נכדתי היא כל עולמי ואעשה הכל לדאוגשלא תזוז לה שערה גם אם לא נוח לכן.
* לולי   25/08/19 | 13:47
18. צר לי שנמאס לך
יתכן שאת גננת נפלאה, כמו שי שעוד רבות כאלה מן הסתם. אבל לאור כל כך הרבה מקרים בגני ילידם, זה כבר לא ממקרים בודדים/חריגים, זה הרבה מעבר לזה. אין לך מה שהתלונן על כי ההורים עם יד על הדופק ובוחנים ובודקים כל פיפס. ולא, אסור לסמוך בעיניים עצומות , ראינו מה קרה כשסמכו בעיניים עצומות לא פעם. אף הורה לא רוצה להתעורר מחר ולהגיד לעצמו איך לא בדקתי . אני כסבתא לנכדה, לא ישנה טוב בלילה ועוברים לי סרטים ככל שאני שומעת על עוד ועוד מקרה. אם היה אפשרי, הייתי גם אני "מנדנדת" לכן כל יום . נכדתי היא כל עולמי ואעשה הכל לדאוגשלא תזוז לה שערה גם אם לא נוח לכן.
* לולי   25/08/19 | 13:47
17. המקרה שנחשף הוא של גננת בגן עירייה
זה מכל הבחינות היווה שיא חדש למקרים שנחשפו לאחרונה... אבל משרד החינוך והסתדרות המורים, במקום להוקיע את המקרים האלה בפומבי ובריש גליי, דואגים להסתיר את המקרים כדי שלא יגיעו לציבור, אז לכן הציבור איבד את האמון במערכת באופן כללי... הגננות הטובות, אכן משלמות את המחיר, אבל בעיקר, הילדים משלמים את המחיר של מערכת רקובה.... מקווה שהשנה הקרובה תהיה טובה לכולנו
* לא מכלילה   25/08/19 | 09:51
16. הכנסתי את ילדיי למעון בלב לא שלם בכלל ולגן כנל. מה אגיד שאני סומכת? אני לא.
רואים דברים דברים קטנים כל פעם. עצוב ואתה מכניס את הילד שלך למקום שאתה לא יודע מה קורה כשהדלת נסגרת. ביטחון להורה שאכפת לו לא יהחה.
* ..   25/08/19 | 05:21
15. אנשי הוראה איכותיים עוזבים את המקצוע בגלל הורים.
אולי יביאו עובדים זרים במקומם.
* מורה ואמא ותיקה   24/08/19 | 21:59
14. רב הגננות והמורות הן כאלה שלא יכלו לעבוד בשום דבר אחר
וזו לא היתה בחירתן מתוך אידיאולוגיה או רצון לחנך אלא מתוך אילוץ להתפרנס ולמצא עבודה עם מקסימום ימי חופשה. היום אין תנאי סף בכלל לקבלה להוראה וחינוך וככה זה נראה
* עצוב   24/08/19 | 21:40
ל 14
אתה טועה ומטעה ואין לי מושג על סמך מה אתה כותב, בתור מורה שגם קודם לכן הגיעה מניסיון בתוך בתי ספר וגנים למעלה מ 13 שנים, רוב רובן של המורות והגננות מגיעות משליחות עצומה ורצון לעבוד עם ילדים מתוך אהבה אליהם ולמקצוע. המערכת, משרד החינוך, ההורים שוחקת ומעלה קשיים רבים שאין לך איך לתאר אפילו. בנוסף, סייעות בגנים זה משהו אחר. לא בהכרח עוברות הכשרה או סינון מספיק.
* מורה גאה   25/08/19 | 09:45
חינוך בישראל
למספר 14 . תתפלא אולי לשמוע שיש עדיין אנשי חינוך שאוהבים את המקצוע ובחרו בו מתוך אידיאולוגיה. וכן יש מורות וגננות מצוינות .. וההורים בהחלט יכולים גם לקלקל..,
* רוני   25/08/19 | 10:35
תגובה למלעיז
למה לתת עובדות שגויות? יש בהחלט תנאי קבלה למכללות,סטאז, והרבה דרישות. בוא נראה אותך יום אחד בגן ותבין שגננת צריכה להיות אישה מיוחדת במינה כדי לשרוד אתכם ההורים ואת הילדים שלכם. אם תרצה להיות גננת בטוח שתברח אחרי שעה. אתה חכם רק בלטנף.
* אני   25/08/19 | 10:58
13. מענין מה אתם הייתם עושים אם היו תוקעים לכם מצלמות בעבודה
אני בעד שישימו מצלמות ושיהיה אגף במשרד החינוך או בעיריה שיהיה אחראי לשבת כל היום ולצפות בנעשה בגנים באותה עיר אבל מפה ועד מצלמות פתוחות להורים ממש אבל ממש לא. לא תשאר גננת אחת בגנים ולא בגלל שאנחנו מפחדות אלא בגלל שההורים יגיעו למצב שלא יזוזו מהמצלמות ואנחנו רק נצטרך לענות לטלפונים כל היום במקום להיות עם הילדים. למה הילד לא אוכל , למה הוא מסתכל על החברים ולא משחק, למה נכנס לו חול לעין , עקבתי אחריו הוא שתה רק 5 פעמים מהבוקר בקיצור נראה לכם שזה הגיוני? אני כבר שומעת על מחסור בגננות עקב הסבות של גננות לתחומים שונים, מאמינה כי תוך 3 שנים מעכשיו לא ישארו גננות וההורים יצטרכו להשאר עם הילדים שלהם בבית. בקיצור ממליצה על מצלמות המפוקחות על ידי אנשי מקצוע! רק כך נמגר את הסיפורים הזוועתים ששמענו לאחרונה.
* גננת   24/08/19 | 21:36
כל מי שעובד עם חסרי ישע כן שישימו לו מצלמה.
לילדים וזקנים אין מי שיגן עליהם כי הם לא יגנו על עצמם. וגם ההורים מפחדים שאם רק יצייצו אז יתנכלו לילד /זקן
* ומי שלא מה הטעם   25/08/19 | 05:17
תתעוררי!
היום כמעט בכל מקום עבודה יש מצלמות.אנחנו,בניגוד אליכן לא מתרגשים ומבינים.אםמחברותייך לא היו מכללות בצורה כזו אכזרית אז לא הייתה קמה הדרישה הזו.
* מאיה   25/08/19 | 06:21
ברוב המקומות יש היום מצלמות
ולגבי המצלמות בגני העירייה, מדובר במצלמות במעגל סגור שיהיו חשופות לגורמי אכיפה בלבד אז אני ממש לא מבינה את ההתנגדות הנחרצת של הגננות לזה... מה יש להן להסתיר?!
* מצלמות   25/08/19 | 09:53
12. הורים מתבלבלים:
עם מצלמות פתוחות ינסו לנהל אץ הגן ולהתערב בהכל. כבר עכשיו הם מנסים לנהל את הגן. הורה שלא מציב לילדו גבולות ולא מבין איך הילד שלו משתף פעולה עם הכל בגן הרבה פעמים מנסה להגיד לגננת איך לנהל את הגן.
* מ   24/08/19 | 20:33
11. חובה מצלמות בכל גני הילדים!
* גם להורים נמאס שפוגעים להם בילדים   24/08/19 | 13:17
10. אספנו כסף והתקנו מצלמות. תעשו אותו דבר
במקום לקטר
* הורים בגן   24/08/19 | 02:39
9. בואי, אני מכלילה, ומקלידה ללא חרטה
חלק גדול מאודדדד מהגננות והסייעות, לא הייתי נותנת להם להריח את הבנות שלי. כל העליהום שיש עכשיו מוצדק כפול מוצדק, מקצוע פרוץ, לא מושגח ולא מפוקח, ומלא מלא מלא פסיכיות בתוכו. אז אנא הפסיקו לבלבל במוח, אתן לא מנהלות בתי יתומים, לילדים יש הורים והם האחראים והמחנכים הראשונים, שימו מצלמות און ליין וכך אולי יתחיל להיבנות אמון ולא מיללות שלכן כי מכלילים וגורמים לכן עוול. בחיאת.
* חגית    24/08/19 | 01:21
תשארי איתן בבית. בארה"ב גן הוא חובה רק מגיל 5.
* לכי לטיפול   24/08/19 | 21:57
מופרעת בראש
* את בדיוק ההורים שגורמים לאנשי הוראה לעזוב   25/08/19 | 00:40
אל תהיי גיבורה
אם את כל כך ביקורתית למערכת הזאת מוטב שתעזבי את עבודתך ושהורה אחד יפרנס. פחות קניות ופינוקים אבל דאגה אמיתית לילדים שלך. אבל לצערנו הורים נמצאים עם הילדים יותר מיומיים וכבר משתגעים.נו אז איפה הבעיה השורשית. הורים לא שמים לב לשינויי ההתנהגות כי עסוקים בלילות תמונות לאינסטגרם ולהראות כמה החיים שלהם מושלמים. אז לפני שאתם ישר יורים לכל הכיוונים תבדקו את עצמכם. ואם באמת מאמינה שהגננות כל כך רעות את פושעת בזה שאת שולחת את הילדים שלך לשם
* עמי וינקלר   25/08/19 | 09:39
תירגעי
כן.ההורים הם המחנכים של הילדים ולכן ככה זה נראה. ילדים עם המון בעיות רגשיות וחוצפה,טעוני טיפוח מבתים טובים שמלאים בפערים לימודיים,ילדים מסכנים. זה בגלל הורים כמוך ולגננות ממש לא בא להריח את הילדות שלך בכל מחיר.
* להרגיע   25/08/19 | 11:02
8. "נמאס לה להיות תחת עיניהן הבוחנות של עשרות הורים"
סליחה? ההורים צריכים לסכן את ילדיהם בגלל שלך נמאס? חצופה.
* ל   24/08/19 | 01:11
איך אפשר לעבוד ככה?
ניסית לעבוד פעם עם מצלמה שעוקבת אחריך? כל פעם שאתה מתיישב לנוח לדקה מייד קופץ מישהו ששואל איך אתה מעז לנוח, לאכול, לשתות קפה או לחטט באף בנחת. אני אישית לא עובדת אצל הורים שיש להם מצלמה בבית, ובכל זאת לא חסרים לי ילדים לבייביסיטר. מה קרה לתקשורת פשוטה עם הילדים שלך? לראות אם ההתנהגות שלהם השתנתה, להתעניין מה קרה בגן? זה עדיף על פני מצלמות.
* בייביסיטר   24/08/19 | 19:15
אם באמת המצב היה טוב היה ביטחון. מה מפריע לגננות ? שההוריםם מעזים להגן פתאום על הילדים..
כשבשנות השמונים תשעים נתנו להם חופשיות מוחלטת לעשות כאוות נפשם
* .   25/08/19 | 05:18
תשארו בבית עם הילדים עד שיגדלו.
* אל תסכנו   24/08/19 | 21:57
לסכן?
אם את מסכנת את הילדים שלך מוטב שלא תשלחי אותם לגן. אם את טוענת שאת מסכנת אותם וממשיכה לשלוח אותם לגן אז את אמא חסרת אחריות ופושעת. ואם את רוצה הכי טוב זה לגדל את הילדים בבית,לעזוב את העבודה להרוויח קצת פחות לטוס פחות לחול ובאמת לדאוג לילדים שלך. לצערנו היום הורים לא מצליחים להיות יום שלם עם הילדים אז אולי הבעיה היא אצלנו בעיקר
* אבי רבינוביץ   25/08/19 | 09:34
7. גננות
בסוף יווצר מצב שלא יהיו גננות גם טובות מרוב העלחהום שההורים עושים, וההורים יצטרכו להישאר בבית
* אזרח   23/08/19 | 23:33
שאולי זה מה שקרה להרבה מאד מורים טובים שפרשו וחבל
לפי המתונים שהוצגו, יותר משליש מהמורים,בתוכם גננות, פורשים תוך שלוש עד חמש שנים. ישנם מורים טובים ואיכותיים, כפי שהגננת כאן נראית לי, שהחליטו לפרוש ולעזוב את המערכת. לדעתי מהסיבות שציינה הגננת שבכתבה. חבל מאד.
* חושבת   24/08/19 | 03:01
צודק!! כותבת כגננת שנותנת את נשמתה!
בואו נעשה סדר, אחת הבעיות היא כוח אדם ירוד במקצוע, הסיבה: כלכלית. גנים לא ריווחיים גם כשגובים מהורה צ׳ק של 4000 שקל. המטפלות וחלק מהגננות הן לא ראויות והגיעו במקרה למקצוע, אך לא כולן. לרוב הבנות זוהי באמת שליחות!! נותנות את נשמתו לילדים, ההורים צריכים מראה לדרישותיהם הלכתיים לא ריאליות. הורים יכולים לשגע בוואטסאפ וכו... עוד לפני כל המקרים המזוויעים של כביכול גננות המחשבים בין הורים לצוות הוא לא משהו, עכשיו עם האקסטרה חשדנות ותוקפנות של הורים זה גורם לשקול אולי כדי לי לעשות לביתי בלבד.
* ב   24/08/19 | 11:07
כמה שאתה צודק
זה מה שגם אני חושבת ומכירה מקרוב כמה גננות וסייעות מתוך המערכת מקצועיות ביותר מודל חינוכי למופת ששוקלות לעזוב לטובת מקצוע אחר.
* שרון   25/08/19 | 00:39
6. אם לגננות נמאס שישימו מצלמות שההורים יכולים לגשת אליהם.. ואז יהיה ראש שקט לכולם..
* אלינור   23/08/19 | 23:26
יש הורים שהמצלמות לא יהיו רק למניעת פגיעה, אלא לכאב ראש
הטלפונים הבלתי פוסקים שיהיו, יפריעו גם לעבודת הגננת. אפילו על למה הילד יושב ליד איתי ולא ליד יונתן כי הוא חבר שלו מאתמול וחשוב שזה יהיה כאן ועכשיו במהלך פעילות הגן.
* ראש שקט   24/08/19 | 03:04
בדיוק!!!!
* מיכאל   24/08/19 | 11:15
גם עלייך צופים כל היום ובודקים מה את עושה ???
* רומי   24/08/19 | 15:46
אם אתם עובדים עם מישהו שלא יכול להגן על עצמו שימו מצלמה כן
המטרה לא להתעסק בשטויות אלה באלימות נקודה. בעיקר לסייעות ולמטפלים
* .   25/08/19 | 05:23
אולי נתקין גם להורים מצלמות בבית
שמשרד החינוך יוכל לעקוב על שעות צפיה בטלויזיה ,שעות איכות הורה וילד, תזונה בריאה , וכו...... מעקב כולל לכולם שהרווחה ומשרד החינוך יהיו במעקב מתמיד. מצלמות לא יהיו לעולם אונליין לא בארץ ואין בשום מקום בעולם .
* ש   25/08/19 | 00:49
5. לבטוח כן אבל
ניסוח לא מוצלח
* אף פעם לא בעינים עצומות   23/08/19 | 22:59
4. צודקת בהחלט
בתור גננת אני ממש מזדהה עם הנאמר בכתבה. הלוואי והיו מצלמות בגנים ורק בכדי שההורים יראו כמה חום ואהבה אנו מעניקות לילדים וכמה עבודה יש מגן. הלוואי שההורים היו מתיחסים לילדים שלהם כמו שאני מתיחסת אליהם בגן. אם כל כך הרבה סבלנות ורגישות. חבל שהמצב הפך לכל כך בלתי נסבל ובצדק! בגלל כמה מטפלות שלא בקו הבריאות והרשו לעצמן להתנהג בצור ה כל כך אכזרית לילדים שהופקדו בידם.
* ממש ככה   23/08/19 | 14:41
המפלצות צצות כפטריות אחרי הגשם
מורן יקרה העיתוי שבחרת בו לא מתאים ואף מביא את הסעיף מה שנקרא.מדי יום כמעט נחשפים עוד ועוד מקרים של מפלצטת מתעללות ואת בוכה שמכלילים?זה הזמן לזה???תנוחי הבמה פה לא של הגננות.מקווה שהתופעה תמוגר .בטוחה שאת גננת טובה אבל לצערי כבר נהיה נדיר למצוא על מי לסמוך עם היקרים מכל.לגננת שמגיבה בגלל כמה מטפלות...אל תקטיני את זה ואל תזלזלי.חצופה.
* בגלל כמה מטפלות???היי איפה את חיה?   23/08/19 | 23:38
מגיבים כאלה הם אחת הסיבות שבסוף גננות טובות יהיו
מצרך נדיר
* לפעמים דוגמא רעה היא דוגמא טובה למה שרע   24/08/19 | 03:08
את בדיוק העבריינית מקלדת שהיא מדברת עלייה....
את המתלהמת, ואני בטוח שאת מחנכת את הילדים גם ככה!! היא אומרת דברים נכונים ומנומקים היטב, הורים היום מתקשרים הרי גם למפקדים בצבא ולמרצים באוני' אז גבולות כבר ממזמן אין. ולכתוב שכמעט כל יום נחשפים מקרים זה פייק ניוז טהור! המקרה של כרמל מעודה ועוד מקרה המצויין פה בכתבה שהתרחש לפני שנתיים (!!) , צריך לשים בכלא להרבה מאוד שנים כל מי שפוגע בילד! אבל להכליל משם יביא לרמה נמוכה של צוותים כי אף אחד לא ירצה ללכת למקצוע
* יוני   24/08/19 | 11:12
במאה אחוז התגובה היא לא של גננת. ציניות מעולם לא עזרה
בטח לא במקרים כאלה
* חח   24/08/19 | 03:06
3. תגובה למורן
לצערי הרב, קראתי וראיתי את כל הכתבות על הגננות השטניות וחסרות הלב. הרי לכולם אותו סיפור.. מול ההורים, אותן הגננות המתעללות היו מלאכיות ולבביות עם כנפיים והילה מעל ראשן, אך ברגע שהדלת נסגרת, שערי גיהנום נפתחו. אז כן, בהחלט אפשר להבין את ההורים. הם מפקידים את היקר להם מכל אצל מי שהם סומכים עליו, לא בעיניים עצומות למרות שמאוד היו רוצים בכך. מורן היקרה, אני בטוחה שאת גננת אוהבת ודואגת, אבל לצערי, לא כולן כמוך. את לא צריכה להאשים את ההורים שחשדנים. מי שקלקל לכן הן רק הגננות והמטפלות המתעללות. נקודה.
* שרון   23/08/19 | 14:29
צודקת !!
* כרמית   23/08/19 | 22:58
מעודה היא מקרה קלאסי לזה שהיו כל תמרורי האזהרה
ילדה בת 20 שהיא לא גננת, בית שאין כמעט איפה לשחק בחצר, אין ימי הולדת בכביכול גן, לוקח הרבה זמן עד שהדלת נפתחת כשמצלצלים, פוסטים של אמא בפייסבוק, חברה טובה שלה שהוציאה את הבן שלה משם די מהר וכתבה והזהירה, אין סייעות חוץ מההורים שלה, מחיר מאד נמוך ביחס לגנים פרטיים נחשבים. כל זה לא אומר שלא צריך מצלמות, אבל מצלמות צריכות להיות בפיקוח חיצוני, גם כדי לשמור על פרטיות של העובדים והילדים, ובעיקר כדי שהורים לא יתקשרו כל רגע וגם לא יהפכו את המצלמות להווי ובידור בזמנם החופשי או עם בני משפחתם. למה צריכה להיות בעיה אם יש מצלמות עם פיקוח חיצוני?
* מקרה מעודה   24/08/19 | 03:14
מצלמות עם פיקוח חיצוני - רעיון גאוני ומבריק!!!
Be carful what you wish for.... מצלמות שישמשו את ההורים, מתכון לצרה צרורה!!! האח הגדול בהתגלמותו ובקטע מאוד רע מאוד. להורים לא יהיו חיים. ישבו מול המצלמה בכל רגע נתון, יאבדו ריכוז בעבודה או שיאבדו את העבודה. יתקשרו לגננת על כל מקרה קטן ושטותי שלא נראה להם, בלי לשים לב, זה ישתלט על החיים. עקב ריבוי המקרים (גם מקרה אחד זה יותר מידי), התקנת מצלמות היא נחוצה והכרחית, אך בפיקוח חיצוני. רק ככה להורים ולמטפלות יהיה שקט והילדים שלנו יקבלו את החינוך הנכון והאוהב שהם ראויים לו.
* מסכימה   24/08/19 | 16:40
2. תגובה
בעצמך אמרת בחנת את הדברים בתחילת השנה. אז ההורים שילדהם עברו התעללות נפשית, פיזית או מילולית בנוסף להשפלות שראינו...ההורים האלה כן הם גם "סמכו" בעיניים עצומות יותר מידיי לדעתי. וכן לא נותר לנו אלא להכליל טת כל הגננות ואת כל המטפלות ותמיד תמיד לחשוד בהן ולא לסמוך עליהן. לא משנה גננת מטפלת/ תואר בהוראה/ תואר בחינוך או ללא השכלה. אנחנו כמו שאמרת בדיוק לא נתן יותר אמון לצערי כמובן. אבל זאת המציאןת. זה המצב שאנחנו נמצאים כרגע לאור המקרים המזעזעים שקרו. מעט מאוד נשארו גננות שכן ניתן לסמוך עליהם ואולי את במיעוט הזה ואולי לא...נשאר בספק. לכל הגננות מורות ומטפלות נסו להתחשב ולהבין אותנו גם בתור הורים שנחשפים יום יום למראות קשות שגורמות לנו לאבד אמון לחלוטין. שיעשו שינוי ישנו חוקים כדי שקצת האמון בכם יחזור...שיתקינו בכל הגנים מצלמות שיפחיתו מכמות הילדים או לחילופין יוסיפו עוד גננות מטפלות. ושכל מי שמעוניין לעבוד אם ילדים קודם ילך לשיחה עם פסיכולוג או משהו
* חי   23/08/19 | 13:19
תוספת כח אדם תגרום לעליה משמעותית בתשלום לגן
* גנים פרטיים   24/08/19 | 03:15
אנשים ישלמו.
* .   25/08/19 | 05:25
1. מה לעשות יש הרבה אמת בטענות
כל יומיים מקרה חדש האמון נסדק ונשבר לאט לאט עקב המציאות
* אחד שיודע   23/08/19 | 08:47