הורים
תגובות (160 תגובות ב-107 דיונים)
107. צניעות
כאב ל3 בנות בבי"ס יסודי.אני מחנכם לצניעות בלבוש ובהתנהלות היומיומית.חשובה לי החברה שהן משתייכות אליה.כידוע תופעת חוסר הצניעות מתרחבת לצערי בכל המדיות וברחוב.חשבתי לרשום את בנותי לאולפנת הרואה.בהנחה שהבנות מתנהלות לפי רוח המקום.בצניעות ובהכרה שרוח ביה"ס מתאים לאורח חייהן.אנו כהורים, זכותינו לקבל בי"ס שמתאים להשקפותינו.איני מבין מדוע בנות שהולכות בניגוד להשקפת ביה'ס ידירו את בנותינו מלהרשם אליו.לנו אין בי'ס נוסף בסביבה.מי שלא מתאימה, יש לה בתי'ס נוספים.צר לי שבגלל אותה אחת שהתרעמה איני יכול לרשום את בנותי לבי"ס זה.לגבי השפלה, שטויות. בצבא בודקים הופעה בש.ג בכל מקום ציבורי או כנס באים להופעה בהתאם למקום.חבל לי שאת ושכמותך משנות את אופי המקום ומונעות ממני לרשום את בנותי
* sDoron55   20/03/15 | 12:51
106. אם
אם את בבית ספר דתי ויש בו חוקים חובה עלייך כתלמידה לקיים אותם לא משנה אם את מרגישה שאת מתחפשת או לא אומנם למורה אין מקום להעיר כך מחוץ כשעות הלימודים אבל לך תלמיד יקרה יש בהחלט מקום להקשיב לכללי בית הספר גם אם הם לא מוצאים חן העניך!!
* נועה   08/05/13 | 22:49
חילול הקודש
אין בעיה עם חוקי בית הספר,יש בעיה עם עלבונות ברבים ועם השפלות...!!!! על זה בוודאי גם התורה לא היתה עוברת בשתיקה,וזה חילול הקודש חד משמעית!!!
* אמא   10/05/13 | 08:36
105. יופי של פתרון...
אם משהו לא מרוצה,אולי המערכת צריכה לבדוק את עצמה??? מה זה תעברי בית ספר??? למה? כי משהו עושה עבודה גרועה??? אולי אותו משהו צריך לעבור למקום אחר???
* זהר   08/05/13 | 14:16
104. ממי תעברי דחוף בי
* אסתי   08/05/13 | 13:51
103. זה נכון! תפסיקו לצאת נגדה!
אני לומדת בהראה בקושי שנה.. הכל היה טוב ויפה עד הפעם הראשונה שהעירו לי.. כרגע, יש לי בבית 3 חצאיות ארוכות מהספרייה שאני צריכה להחזיר אותם ולהביא עליהם 30 שקל! גם הצורה שמעירים לי היא פוגעת ומעליבה! לא על זה הדגש! בגלל שהם שמים את הדגש על החצאיות יש לך חשק לעשות הפוך!
* תלמידה בכיתה ז בתיכון הזה   08/05/13 | 12:41
תקשיבי
תעשי כמוני , תעברי בית ספר , תדעי לך שרק בזכותם חזרתי בשאלה
* אני איתך!   08/05/13 | 17:55
102. אם לתלמידה לשעבר
אני קוראת את התגובות ואיני מבינה על מה יוצא הזעם???? נכון שיש לכבד את בית הספר בו לומדים,אך בית הספר צריך לכבד את הלומדים,ולצערי ,זו לא המציאות . בבית הספר אין כבוד לפרט,בגדול מצטיירת תמונה של בית ספר תורני,תתעוררו.... התורה לא מצווה בשום מקום לזלזל בפרט.אני חושבת שיש לכבד את כללי המקום,אבל לא בדרך שזה נעשה....!!! נעשות שם עוולות שמותירות חותם לטווח רחוק,והן אלה שגורמות לתדמית שלילית .מי שלא חווה זאת ,אולי לא יוכל להבין.יש לי בת שלמדה בבית הספר הזה ובת אחרת שלמדה באולפנה מאד מכובדת אחרת ,ולצערי אין מה להשוות. מי שמנצח על העוולות הללו ,הוא מנהל בית הספר,שמן הראוי יפשפש במעשיו ובהתנהגותו,ודי לחכימא ברמיזא... טוב יעשה אם יבדוק עם עצמו ,איך קורה שכך מרגישות תלמידות בית ספרו,אפילו שהן חלק ,ואני יודעת שהן לא מעטות....!!! אני עצמי למדתי בבתי ספר דתיים ואהבתי את בית הספר,ההתנהלות בתיכון הרואה ,לצערי,עושה עוול למגזר הדתי.
* זוהר   08/05/13 | 09:10
101. מחויבות דתית
אני לא הבנתי מדוע האתר מפרסם מכתב זה האם זו פרובוקציה ? משהו חריג ? או אולי מדובר במכתב בעל אופי חיובי מידי ? אולי תפרסמו לוח מבחנים לשבוע הקרוב ? או חוברות לימי החופש ? בקיצור , הורים יקרים , רוצו לרשום את בנותיכם לבית הספר הזה
* דתי   08/05/13 | 05:20
100. את פשוט חיה בשקר עם עצמך, מסכנה!!!
ועוד יש לי להוסיף לאותה הנערה: כשמציעים לך להתלבש צנוע זה רק לטובתך.. אולי אם מיני תקבלי יחס מגברים, אבל עם לבוש צנוע הם יכבדו אותך יותר והערכים שלך יהיו בולטים יותר.. אם מפריע לך המכתב של ההנהלה, כנראה שלא באמת את בבית הספר עם כוונות טהורות, את שם מסיבות אחרות וזו בושה לעצמך, את חייה בשקר כי אם לא הייתה נכונה דרכו של ביה"ס בענייך אז לא היית לומדת בו!! את לגמרי לא שייכת בנפשך למסגרת הזו וחבל בשבילך!!!
* ליטל   08/05/13 | 01:22
99. לכל הקוראים שימו לב:
מדובר בהלכה ולא בהחמרה שבה כל דתיה צריכה לנהוג. אם הבית ספר נקרא תיכון דתי ובנוסף תורני - פשוט ומובן שיש קודים ונורמות שעליהם להנחיל. כך שמי שאינה מגדירה את עצמה כדתיה, רשאית לבחור בית ספר אחר המתאים לה. לא מדובר בכפייה אלא בדרך חיים. הפוקוס של כל עם ישראל מספיק חד והרזולוציה בדתיים מספיק גבוהה וביקורתית, אל נוסיף שנאה וקרע! אנשים דתיים יקרים: לפני שאתם מפרסמים משהו שימו לב שהפרשנות נגדכם (חרב פיפיות), וכמו שנאמר: "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" (ישעיהו מט17)
* ענבל טויטו   08/05/13 | 00:15
98. כנסו
זה ממש שטויות מלא בנות מגיעות עם חצאיות קצרות וכמעט לאף אחד לא מורים...גם אני לא חשבתי שמכתב הזה משהו אבל ממש ניפחת את העניין,בית ספר בסך הכול רוצה בטובתך וזה ממש ממש לא יפה לפרסם כזה דבר ולהשמיץ ככה את הבית ספר שלך ועוד לכתוב סתם המצאות לא נכונות
* אחת שלומדת בבית ספר   07/05/13 | 23:26
97. שטויות של התלמידה.
גם אני למדתי במוסד דתי עד לא מזמן. זכותו של בית הספר לקבוע איך תתלבשי בתוך המוסד. מחוצה לו- זכותו לדרוש ממך להתנהג בקוד ההתנהגות הנדרש מתלמידה המגדירה עצמה דתייה. אם התלמידה המתלוננת אכן מגדירה את עצמה ככזו- יש לה בעיה מאוד מעניינת (ונפוצה) עם ההקשבה להלכה ופה עליה כבר לחקור ולבדוק לעצמה איזו יהודיה היא רוצה להיות. קל מאוד לנפנף בססמאות של "דרך ארץ קדמה לתורה" אבל היא רק קדמה, זה לא אומר שאת התורה צריך לנופף הצידה לגמרי.
* מיכל   07/05/13 | 22:55
96. רגע, מה עם טופלס?
אני לא מבינה משהו, איך הבית ספר הזה לא מאפשר לה ללכת עם ביקיני?! הרי היא גם רוצה לאכול שם שרימפס וגדי בחלב אמו ככל העולה הרוחה, איך בית ספר דתי לא מאפשר דבר כזה?! בכלל, למה לא נותנים לה לענוד פירסינגים ולקעקע את עצמה? פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה, זה כבר הקש ששבר את גב הגמל, די!!! הגיעו מים עד נפש! בואי נחליט שמעכשיו והלאה הנהלת בית הספר מחכה לך עם מגש צ'יזבורגר, מכנסוני "תציצו לי" וחבר לא יהודי צמוד. ואז תוכלי ללמוד בשקט. בהצלחה.
* עדי   07/05/13 | 21:09
95. כל מקום והכללים שלו
למה נשמע לכם בסדר שבכנסת הח"כים לא יכולים ללבוש ג'ינס במליאה אבל לא נשמע לכם בסדר שבית ספר יקבע את קוד הלבוש שלו? לפי ההלכה על בת ללבוש חולצה שתכסה את המרפק- מי שלא מסכים עם זה, אין בעיה! אבל אי אפשר לדרוש מבית ספר בעל צביון מסוים להתאים את עצמו לגחמות של בנות. ידוע שכל תלמיד במערכת החינוך שונא את בית הספר שלו, ככה זה תמיד וזה לגיטימי, אבל אני חושבת שהדברים יצאו קצת מפרופורציה. אף אדם לא יכול להסכים ב100% עם המסגרת בה הוא נמצא אבל מן הראוי שהוא יכבד אותה ויפעל לפי כלליה.
* שמיניסטית   07/05/13 | 20:49
כבוד צריך להיות הדדי
לא יצאו משום פרופורציה...הכל אמת לאמיתה...
* רונית   08/05/13 | 22:59
94. אצלנו זה יותר גרוע כנסווו
1. אסור חצאית קצרה וגם לא ארוכה מידי 2. אסור מכנסיים מתחת לחצאית 3. אסור חולצת בסיס שחורה מתחת לחולצה
* אודל   07/05/13 | 20:48
93. מגזימה.
אולי אפשר איכשהוא להבין את הכעס על עניין ההערות מחוץ לבית הספר, אבל בתור ילדה דתית ומדריכה בבני עקיבא לא הייתי מצפה להשמצות שכאלה לגבי התנועה והציונות הדתית. בתור מדריכה, בדיוק כמוך, אני יכולה להעיד שאותי ואת חברותיי המדריכות לא בחרו לפי החצאית. אני עדיין לא הולכת עם חצאית שממש עוברת את הברך אבל אני מבינה שכשאני חלק מתנועה ומסגרת מסוימת, אני צריכה לעמוד בנהלים שלה, כנ״ל לגבי בית הספר. לעולם לא תראי אדם בחברת הייטק שיילך עם מכנסיים קצרות-כי אלו הנהלים ולפיהם הולכים. בחייך הפרטיים את יכולה לעשות כרצונך, אבל חבל שילדה דתית נלחמת ככ בערכים שעליהם היא חיה ולפיהם היא הולכת. לפי מה שאמרת את ממש מסמלת את המשפט ׳דתי לפי דעתי׳, ובגלל זה אין זה ראוי להתייחס לדיבורים שלך לגבי הציונות הדתית. אולי הדגש מוחצן, לא מחנכים לצניעות כראוי אבל תזכרי שזהו אחד הערכים של הדת שבה בחרת לחיות וכמו שאת יודעת, המצב שלנו בעניין זה גרוע וצריך לשנותו.
* תלמידה ומדריכה בדיוק כמוך   07/05/13 | 20:41
92. איזה מצחיק זה שרק שיש כתבה על הדת לכל הדתיים פתאום
יש מחשב והם ממהרים להגיב נגד ..
* בלה    07/05/13 | 20:25
חחחחחחחחחחחחח
חחחחחחחחחחחחחחחח בלה את כל כך צודקת הדתיים האלה חלקם ממש צבועים
* חחחחחחח   07/05/13 | 20:55
למה מישהו חשב שאין להם מחשב?
אף אחד לא מנסה להסתיר...
* yael   07/05/13 | 21:37
ראיתי את הכתבה ברוטר וא נכנסתי
וכן היא מגזימה, לכל בית ספר יש את כלליו וצריכים לכבדם
* דתי לאומי   07/05/13 | 23:14
תגובה
לא במקרה של בית ספר הרואה....
* רונית   08/05/13 | 23:01
91. התלמידה טועה
אני חושבת שזה אחד הבתי ספר הטובים ביותר עם הענקת ערכים לבנות ואכפתיות. התלמידה טועה ואם לא נאה יש בתי ספר אחרים שיתאימו לה
* אמא של תלמידה   07/05/13 | 20:11
90. לא לתת יד לפילוג העם
נמאס כבר שפשוט מכפישים את ה״דתיים״ כביכול, את החרדים וכל קבוצי המיעוט במקרה הזה ספציפי אין דבר גרוע במכתב שנשלח מטעם בית הספר, התלמידות המצאות שם מבחירה והצניעות הוא חלק מחוקי בית הספר שפשוט צריך ליישם אותו! ולא להתלונן ש״כופים״ עליך להתלבש בהתאם בבצן שאת יכולה ללמוד במקום אחר.
* לא לתת יד לפלוג העם   07/05/13 | 20:07
89. גם בצבא יש מדים!!
* ואי אפשר לקצר את המכנסיים   07/05/13 | 20:02
88. כנסו
אף אחד לא מכריח אותך ללכת ללמוד שם לא מתאים לך חפשי מסגרת אחרת.... אני חושבת שאנשים חוצים גבולות מדובר במסגרת מסוימת שכך הם מחנכים את ילדיהם ואף אחד לא כופה על בנות מסוימת/עלייך ללכת ללמוד שם..אז בבקשה לפני שאת משמיצה את התיכון שלך ובכללותו יוצא שאת משמיצה מגזר שלם תחשבי מעט....
* אסנת   07/05/13 | 20:01
87. חמודה. תתרכזי בללמוד במקום באורך החצאית שלך.
* לא טוב לך תעברי בית ספר.   07/05/13 | 19:55
86. צודקת מאוד!!!
אנחנו משפחה דתית ציונית אמיתית לא מסורתית ולא דתיה לייט אלא מלאת ערכים של בני עקיבא, תורה ועבודה. בית הספר הקצין כשרשמתי את בתי בכיתה ז׳ לחטיבה היו 3 אופציות של שרוולים במהלך השנים האופציה הנורמלית והשפויה נעלמה ונותרה רק אופציית המרפק, ושלושת רבעי. שזה לא הציבור שלנו אלא רק קומץ פנאטי. מלבד זאת שיגעו את בתי כל הזמן עם אורך החצאית זה משפיל וזה מבזה יוצר אנטי והם הפכו זאת לעיקר. שזה בהחלט טפל. מלבד זאת הבנות מקסימות שם. הפנאטיות רק גורמת לבני נוער שמסיימים את הישיבות והאולפנות להוריד את הכיפה ולהפוך חילונים. רוב המשפחות יש שתי קיצוניות או מורידים כיפה או משחירים ומתחרדלים החינןך הציוני הדתי חייב לבדוק את עצמו דווקא כעת שיש שר חינוך משלנו
* אמא שבתה סיימה ללמוד שם   07/05/13 | 19:35
אני מצטערת אבל זה לא הכי נשמע שאתם...
משפחה ציונית דתית אמיתית, ולא לייט. אם את כותבת זאת אז כנראה שכן- זכותך להגדיר אתכם איך שתירצי. אבל כן הייתי רוצה להעיר את עינייך להלכות צניעות- אם לדעתך כיסוי המרפק לא שפוי- אז מה כן? שרוול קצר? אני מצטערת, אבל זו לא ההלכה. גם אני חושבת ששרוול קצר זה צנוע ולא מבינה מה הבעיה, אבל את יודעת מה? רבנים יודעים יותר טוב ממני! את מוזמנת לבדוק- ההלכה הרשומה והבסיסית מאז ומעולם זה כיסוי המרפק בידיים וכיסוי הברך בחצאיות. וזה כן הציבור שלנו! קומץ פאנטי לדעתי זה משפחות ששומרות רק שבת וכשרות ובכל זאת קוראות לעצמן דתיות (למרות שהם בדיוק כמו משפחות מסורתיות)... שהגבר בקושי לומד תורה, האישה לא מכסה את הראש או שמה פרח או סרט בעובי מילימטר כאילו זה כיסוי ראש, הילדים מתחנכים באופן שהרבה יותר חשוב שהם יהיו מהנדסי הייטק מאשר מאשר שומרי תורה ומצוות כשהם יהיו גדולים (אגב, אני מהנדסת מחשבים... ומעדיפה שילדי יהיו מנקים ודתיים מאשר עורכי דין חילוניים בעתיד- בניגוד לכמה "דתיים" אחרים...). אני לא שופטת את הזוגות הצעירים הדתיים לייט- יש לי כמה חברים כאלה ואני אוהבת אותם, הם מקסימים. אבל לעניות דעתי- באמת שהם בקושי עונים על ההגדרה של צינות דתית , עפ"י דרכו של הרב קוק זצ"ל. אתם כל הזמן מדברים על ההתחרד"לות של הציבור ואני שואלת- למה אתם לא מדברים על ההידרדרות לכיוון השני שהולכת ומקצינה?? זה מזעזע הרבה יותר לדעתי... כתבת שאתם מלאים ערכים של תורה ועבודה. שימי לב איזה מילה רשמת קודם- קודם תורה ורק אז עבודה! אבל כך זה באמת בסדר העדיפיות, כמו שזה צריך להיות?? אנחנו צריכים לזכור- העבודה באה מתוך התורה- דגש על המילה מיתוך. לצערי יש כמה אנשים שקוראים לעצמם דתיים- שאצלם העבודה זה העיקר והתורה קצת פחות...
* יעל   07/05/13 | 20:12
למדתי בבי"ס כזה בחולון
גם אני למדתי בתיכון ממ"ד כיום אני חוזרת בתשובה שלא מגדירה את עצמי פנאטית! אני חייבת להודות שכתלמידה הרגשתי כמו ביתך וכמוך, רציתי מחוץ לביה"ס ללבוש מה שבא לי וחשבתי שהפנימיות של האדם חשובה יותר. כיום אני מבינה שאתם (כל הציונות הדתית) רוצים להנות מכל העולמות ולמעשה אתם מפסידים מכאן ומשם.. אתם רוצים להיות דתיים- אך מקיימים את מה שנראה לכם (בנינו, אין רב דתי לאומי שיתיר מכנסיים לבת או חצאית מעל הברך כמו שאני רואה רבות מכן לבושות כך ברחוב) ורוצים להיות קלילים ועדכניים-ועושים הכל לא בלב שלם (כמו שמירת נגיעה שגם אתם, כן-כן תתפלאי אך גם אתם מחוייבים לשמור וכאשר בני הנוער שלכם נכשלים בכך במסגרת בני עקיבא או כל הפעילויות המעורבות שלכם הם מרגישים לא 100% עם עצמם) בקיצור כבר שמעתי שעדיף להיות חילוני ולא דתי לאומי ואסביר: חילוני בהמשך החיים יפגוש את הדת ואז יחליט אם הוא רוצה לשמור הכל או כלום (נכון שזה לא ממש כלום אך בכל זאת יחליט אם רוצה להמשיך להיות חילוני) לעומתו הדתי לאומי במשך כל חייו חי בטעות אחת גדולה שקטנים הסיכויים שיתחזק לצד הנכון כפי שקרה לי. לרוב הציבור הדתי לאומי נשאר כפי שהוא או הופך לחילוני..
* חוזרת בתשובה   07/05/13 | 20:50
ממש עצוב לי לקרוא את מה שכתבת
זה שיש כמה דתיים לאומיים היום שמתארים את מה שכתבת- זה לא פוסל את הדרך הדתית לאומית! גם אני ציונית דתית, תורנית, ואצלי זה ממש ממש לא בא על חשבון! התורה בשבילי זה הכל, אני שומרת את כל המצוות בשלמותם- וכמו שכבר כתבו פה, העבודה היא מתוך התורה ולא על חשבונה!!
* תקווה   07/05/13 | 22:54
לתקווה
תקווה היקרה, אין לי דבר נגד אף יהודי! לא נגד מסורתיים ולא נגד חילוניים. כשחזרתי בתשובה עשיתי זאת מתוך הבנה שאת ה-כ-ל צריך לקיים, נכון שיש לי מחשב ואני עצמי לא 100% אך אני מ-ב-י-נ-ה שהדרך החרדית היא הנכונה! נכון שאני לא מיישמת אותה (כרגע) במלואה אך לשם אני חותרת. לעומת זאת המסורתיים מאמינים שאפשר לבחור מתרי"ג מצוות מה לקיים ומה לא!!! ולזה התכוונתי, שאי אפשר לחיות חיים שלמים בשכנוע עצמי או במחשבה שזו-היא הדרך כאשר בפועל היא לא! בת דודתי היא מסורתית,דתית לאומית שיש לה חבר והם ממש לא שומרים נגיעה והם חושבים שזה בסדר כי הם לא פנאטים! את מבינה?? גם לי היה חבר כשהייתי בתיכון (וזה היה אגב הזמן שהתחלתי להתחזק) אז נכון, לא שמרתי נגיעה אך הרגשתי שזו לא הדרך ובהמשך גם יזמתי פרידה קשה מאותו חבר רציני שהיה לי במשך שנתיים! פה ההבדל ואת זה רציתי להמחיש.
* חוזרת בתשובה   08/05/13 | 00:09
לך צדיקה יקרה, שלמרת שהתחנכה כדתיה לאומית- לא הבינה מה זה באמת
צר לי מאד שזה מה שאת כותבת. נכון, ישנם דתיים לאומיים שלא מקפידים על ההלכות שציינת אבל חסרים כאלו שכן? זה כמו שיש חרדיות שהולכות עם מיני וגרבי ניילון... זה מותר? ודאי שלא. דתיים לאומיים זה לא אנשים שרצו ללכת עם חצאיות קצרות ולשלב מודרנה עם טיפה מסורת. נכון, ישנם כאלו ש"עולים על הגל" ועושים זאת. אבל המשמעות האמיתית של להיות דתי לאומי זה- אהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל. תרומה לחברה ולקהלה. פתיחות ולא סגירות כלפי כל עם ישראל.וכמובן- אמונה שלמה שאנחנו בשלבי גאולה. זה מתבטא לדוגמא בהתגייסות לצבא.ובגרענים התורניים בערים רבות.במפעלי ההתיישבות הענפים. והכל נובע מתוך הדת היהודית . זה לא להיות ציונים ואז דתיים. זה להיות דתיים- שחלק מזה זה להיות ציונים.
* דתיה לאומית   07/05/13 | 23:44
אה, סליחה...
אז כנראה שהבנות שנמצאות שם פרצו את הגבול ולא עמדו בדרישות "הנורמליות" של אורך השרוול, וההנהלה ראתה לנכון לעשות סייג נוסף. גם את, כאמא, רואה לנכון לבקש מביתך לחזור עד 23:00 ולא עד 24:00, בידיעה שאולי היא תגיע גם קצת אחרי 23:00. אז לא נוח לך? לא נוח לך. אבל יש גבול, ולקרוא לזה פנאטיות, זאת הגזמה פראית. מצחיק שעל עוד כמה ס"מ של שרוול את מתקוממת. אז ההנהלה לא פעלה ברגישות שציפית לה. בתור אמא, את אמורה להרגיע את הילדה ולהסביר לה מאיפה דברים נוסעים, ולא להתעצבן בשבילה ולהנציח עבורה את הבעיה ויותר מכך לתת לה לגיטימציה. כ"כ הפריע? תעבירי אותה למקום שנראה לך מתאים.
* עדי   07/05/13 | 21:25
אמא שבתה למדה שם
את כל כך צודקת.... פתאום מתעוררים כל יפי הנפש להגן על השטויות שנעשות שם.
* רונית   08/05/13 | 23:04
אהבתי את זה שנתנו לכל האורכים של השרוול להכנס
ולא כפו בתחילה, אף אחת פה לא תגיד לי מי אני ומי היא משפחתי ומהן המשפחות הערכיות מהם באנו בעלי ואני. אני גאה במשפחתי ובערכים שאנחנו מקנים לילדיינו אותם ערכים עליהם גדלנו אנו כילדים,גם אהבת הארץ והמדינה וגם יראת שמיים. מה שחשוב זאת תפיסת העולם וערכים של יושר, עמל ואהבת לרעך כמוך, יהדות, טוב לב, אכפתיות. נכון חשובה גם הצניעות אבל במשפחות הדתיות האמיתיות זה כל כך מושרש מקטנות שאין צורך לאמלל את הילדה ולהטריף אותה כל בוקר בבית הספר. אם הילדה שלי מקפידה ארבע שנים רצוף להגיד ספירת העומר כל יום גם שהיא חיילת גאה בצבא הגנה לישראל ולא מפספסת אף יום ומחפשת נטלה בכל מסעדה אז אני גאה בה מאוד. אולי הבעיה שהורים חילונים שולחים את בנותיהן לתיכונים דתיים ובעיני זה פסול. יש מספיק תיכונים חילוניים נהדרים עבורם. אי אפשר ליסוע בשבת ולשלוח את הבת לתיכון דתי ,אני לא מתנצלת על מי שאני. אני גאה במי שאני ואני מקנה אינפורמציה לחברי לעבודה שלא ידעו שהיום היה יום ירושלים או באיזה חודש עברי אנו מצויים. ועוד ועוד
* זאת אני שכתבתי במקור   09/05/13 | 01:19
85. ויאשששש
זה בית ספר דתי וזכותם לבקש כזה דבר!!! אף אחד לא הכריח אותך ללמוד שם!!!!!!!!
* bj   07/05/13 | 19:27
84. בכל מקום יש כללים שצריך לקיים
בכל מקום בחיים את תיפגשי את הכללים הכללים הם חלק מהערכים מההקשבה גם בצבא יש כללים וגם בכנסת בכל מקום יש כללים ואנחנו נצטרך להקשיב להם כל עוד ואת נמצאת במסגרת ואומרים לך ללכת עם חציאות ארוכות זה לא כדי לייסר אותך זה כדי ללמד אותך שיש כללים ןצריך להקשיב אני לא מבינה מה הבעיה לבוא לבית ספר עם חצאית שעוברת את הברך לכולה כמה שעות ואני בתור אחת שלומדת בבית ספר שפגשה המווון מורות מחוץ לכותלי בית הספר לא העירו לי אני חושבת שהם פשוט מעריכים את הבנות שעושות מאמצים לבוא לבית ספר עם חצאיות ארוכות ....
* בתור אחת שלומדת בבית ספר    07/05/13 | 18:56
83. נכון מאוד !!
צודקת בהחלט , גמאני לומדת בחטיבת הבניים וזה לא בית ספר דתי , בית ספר חילוני לחלוטין , שהחליטו שמי שלא באה עם מכנס עד הברך לא נכנסת , וכל בוקר ליד השער עומדת המנהלת בודקת אחת אחת ומי שלבשה מכנס שיותר קצר מהברך נשלחת הביתה.. צריך לשים לזה סוף!! במיוחד כשזה לא בית ספר דתי !
* אנונימי   07/05/13 | 18:52
82. העניין יצא משליטה
יקירתי, את הזעם והתסכול שלך בתור בת-עשרה על מערכת החינוך כדאי שתפרקי במקום אחר ולא באתר אינטרנט. בתור תלמידת אולפנה לשעבר, אני יכולה להגיד לך שגם אני אף פעם לא קיבלתי את פרס "מצטיינת השנה" בקטגורית הצניעות. אבל את יודעת מה? לפחות אני השכלתי להבין שאני היא זו ששוחה נגד הזרם. רבים כתבו לפני, אך אני אחזור על דבריהם, אם אינך מוצאת את עצמך במסגרת דתית-לאומית (והרשי לי לגלות לך סוד קטן: כל האולפנות הן כאלה) אולי זה באמת המקום לעבור בית ספר או לפחות לסיים את לימודייך בהרכנת ראש והבנה שכרגע את חלק ממסגרת וכשתצאי לחייך הבוגרים תוכלי לנהוג כראות עינייך. כרגע את בבית ספר ושם יש משמעת וכללים. לסיום, אני מציעה לך בחום לבדוק מה קורה בבתי ספר במדינות אחרות בעולם. רמז: שם לא בוחרים לך רק את חולצת הטריקו שתלבשי. וזה לא מטעמי צניעות.
* אולפניסטית לשעבר   07/05/13 | 18:44
81. תלמידה יקרה
בעוד מספר לא רב של שנים תגיעי לשוק העבודה.. גם שם יהיו כללי התנהגות ולבוש שיקבעו ואת תבחרי אם להשתייך למקום או לא. בית ספר דתי ובייחוד אולפנה מחנכים לדת וחלק ממנה זה קוד לבוש. תארי לך שבכיתתך יהיו תלמידות שנוסעות בשבת.. זה לא יצרום לך?!? אלו כללי האולפנה וכל עוד את בוחרת ללמוד שם תנהגי לפי כללי המקום! לכל אלו שמתלהמים על התעסקות בלבוש ולא בערכים- אין כל קשר! לא סתם הורים בוחרים בחינוך דתי דווקא בגלל החינוך לערכים עוד קודם למקצועות הלימוד. הנני בוגרת אולפנה וגם אצלנו דרשו אורך חיים דתי מבית ואמצעי הענישה היו חמורים יותר לאלו שהחליטו לעשות כרצונן ועוד לפרסם ברבים!!
* שיר   07/05/13 | 18:43
80. צריך לפטר את המנהל
צריך לפטר את המנהל ואת היועצת הם עושים שם בלאגן ומוציאים שם רע לבצפר
* חסוי   07/05/13 | 18:26
79. יאללה דייי כברר
כל אלה שלא לומדים שם ולא למדו שם שלא יגיבו פה !! תפנימי טוב טוב שזה בצפר מדורדר על ימין ועל שמאל !
* חסוי   07/05/13 | 18:18
78. הנערה הזו זו הבעיה של הזרם הציוני דתי
כל הורה שרוצה חינוך קצת יותר ערכי רושם לתיכון או יסודי ואף לגנים הדתיים. ואז מתחילות הבעיות הילדים בבית מתנהלים ע"פ אורח חיים חילוני ובמסגרות החינוכיות כדתיים, בגנים זה פחות מורגש (אם ההורים מכבדים) אך ביסודי ובתיכון פתאום יש בעיה. ומי יוצא נפסד הילדים שהם לא דתיים בבית ו"נכפה" עליהם סיגנון חיים אחר במסגרת ההורים צריכים לקחת אחריות ולהפסיק את הכפייה על הילדים ולרשום למסגרות מתאימות. ובנוסף הילדים שמגיעים מבתים דתיים עם אורח חיים דתי מקבלים כיתה מעורבת שלא אליה כיוונו בהירשמם לבית ספר דתי.
* אליהו   07/05/13 | 18:18
נכון! חילונים ומסורתיים- שלא ישלחו לבתי ספר דתיים
* זה פשוט לא פייר...   07/05/13 | 19:26
77. בת אולפנה ויוצאת תנועת בני עקיבא
בתקופה שלי כן היה חשוב צניעות אבל היום יש יותר קיצוניות בתנועה הציונית התנועה הציונית היום מתחילה להראות חרדית מאוד וחבל שאין עוד מקום לאנשים כמונו בעלי המסורת הדתית שהקיצוניות הדתית מקשה עלינו ועל ילדנו
* מיכל   07/05/13 | 18:15
אבל מיכל, יש גם קיצוניות לכיוון השני שהיא יותר גרועה!
בנות שקוראות לעצמן דתיות מתלבשות פשוט מזעזע, וזה משהו שלא היה פעם! בנות לובשות חצאיות מיני (ולא, לא מעל הברך- זה עוד מילא, אני מתכוונת ממש ממש מיני!) מחפפות בנגיעה... ברור שהעיקר בחינוך הוא להנחיל אמונה - אבל שמירת הלכה לא פחות חשובה מכך! בשביל להיקרא דתי לאומי, צריך לשמור את ההלכות. מי ששומר רק שבת וכשרות - לעניות דעתי הוא מסורתי ולא דתי לאומי. בגלל הקיצוניות וההידרדרות הזאת- ישנם אנשים בציבור שהלכו לקיצוניות השנייה על מנת לאזן. לא בטוחה גם שזה הפתרון הראוי... אבל בכל מקרה במקרה שדובר בכתבה- אני לא רואה שום קיצוניות בבית הספר. לפי מה שרשום- הדרישה היא לחצאיות מתחת לברך ושרוול שמכסה את המרפק. אלה ההלכות הכי בסיסיות שהיו מאז ומעולם, אין כאן שום התחרד"לות... וגם תוכן המכתב שרואים- מכתב ממש יפה. מסכימה עם כל מילה שלו. אחלה תיכון!
* שירה   07/05/13 | 19:33
76. מה הבעיה בדיוק? ? מה לא בסדר בדרישת הצניעות?
זו מסגרת דתית והדרישות עפ״י ההלכה הן ברורות ואינן תלויות בגחמותיו של מנהל כלשהוא. לא מתאים לך סעי ללפלנד!!!
* תלמידת האולפנא   07/05/13 | 17:50
75. זכותו של בית הספר לקבוע נורמות כמו בכל מוסדות החינוך
בנותיי לא לומדות בתיכון הרוא"ה, כך שאני לא משוחדת לשום צד. כמתבוננת מהצד כאמא לבנות מתבגרות וכאשת חינוך עליי לומר שאם בית הספר לא יציב נורמות בכל תחום שהוא (התנהגות, לבוש וכדומה...) מצבנו ילך ויתדרדר. גם בבתי ספר חילונים קובעים כללים, ואף אחד לא מתרעם!!! בציבור הדתי נושא הצניעות חשוב ביותר ולכן מושם בו דגש, לא פחות מנושאים ערכיים חינוכיים אחרים. ואם למישהו או מישהי לא מתאים, אף אחד לא הכריח אותה ללמוד שם.... ודי לתקשורת שמחפשת ודשה בכל מקרה, עושה מכל עכבר פיל, מוסיפה קרשים למדורה כלל לא דולקת, ומעוררת לשון הרע!
* ציפי כהן   07/05/13 | 17:42
74. עצוב מאד
עצוב באמת שזה הדבר היחיד שאכפת למורים. מה שחשוב להם זה אורך השרוולים ואורך החצאית . עצוב שבמקום לשים דגש על ערכים הם שמים דגש על צניעות, אפשר לשלב בין השניים אך המציאות מוכיחה שרק מי שתלך בדרך הבית ספר ותסתובב עם חצאית אחרי הברך תקבל מגן יותר טוב. שכחתם שדרך ארץ קדמה לתורה! ולפי זה אתם אמורים לחנך אותנו.. מכירה את ההתנהגות הזאת מקרוב.. עצוב שמורים מחטטים בחיים הפרטים של התלמידים ועוקבים אחריהם בפייס בוק. זו ממש לדירה לפרטיות וחוצפה שאין כדוגמתה.
* רוזי   07/05/13 | 17:37
רוזי, מאיפה בדיוק הסקת את זה??
מאיפה בדיוק הסכת שזה כל מה שמעניין את המורים? אני בטוחה שהמורים שהנחלת אמונה בה' ודרך ארץ הם מהעקרונות החשובים יותר שיש ליישם בחינוך. הסיבה שדווקא על נושא הצניעות הם שלחו מכתב- כי כנראה זה נושא שממש טעון שיפור באולפנה. ואסור לזלזל בצניעות! מעבר לזה שזו הלכה בסיסי, היא כ"כ חשובה! לא אפרט למה- אבל יש מעבר לפן הלכאורה שטחי של עוד סנטימטר לחצאית, ישנם משמעויות עמוקות מאד...
* לילך   07/05/13 | 19:36
73. עם כל הכבוד לכםםם ניסחפתםםםםםםםםםםםםםםם כנסו חובה
די עם כל הכבוד לכם זה בית ספר דתי ואלו הכללים!!!!!!!!!!!!! חלאס חלאססס חלאאאס מי שמכתיב את הכתבות האלה לא חושב פעמיים?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא מתאים לכם אז אל תלכו לבית ספר דתי!!!!!!!!!!! מה נסגר אתכם??נשמע לכם שלבית ספר דתי שמקפיד על כללי ההלכה והצניעות יבואו עם בגדים חסופים?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! דיייי היגיוןןןןןןןןןןןןן אחדות אחים איפה???????אנחנו במצב שארץ אוכלת יושביה ואתם ממשיכים לעורר שינאה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!דייייייייייי
* נגד אנטגוניזם    07/05/13 | 17:36
72. איפה הכפיה?
אני לא מבין כאילו החריכו אותך עם אייומי אקדח להרשם לשם ? כי זה ממש לא בסדר יש תיכוני שאולי היו מקבלים אותך.
* אליהו   07/05/13 | 17:34
71. אולי את לא יודעת
אבל גם בבתי ספר בחו"ל יש תלבושת אחידה. כמו שבבית ספר שלך יש תלבושת אחידה וחובה לכולן ללכת בגדר הצניעות כך יש תלבושת אחידה(אולי לא ממש צנועה) אבל עדיין תלבושת גם בחו"ל ואצל חלק מהבתי ספר חילונים בארץ.וצריך לכבד.אם את רשומה לבית ספר את צריכה לקחת בחשבון ללכת לפי חוקי בית הספר ולא לעשות מה שבא לך במיוחד כשזה בית ספר דתי,לא מתאים לך?תעברי לבית ספר אחד.
* יעל   07/05/13 | 17:22
70. לבוש צנוע
בחורה חמודה! איני מבינה מדוע את יוצאת כנגד הנהגת בית סיפרך את הרי לומדת בביהס דתי! וצניעות היא חלק גדול ונכבד מהדת!!!!כמו שאמרת בעצמך מי שלא מתאים לו שיעזוב למקום אחר!!! אבל להגיד שהם לא בסדר שהם לא מרשים לכן ללכת בצורה חושפנית או להצטלם במכנס/גופיה?! זו צורת הדת או שמאמינים או שלא! אין אמצע! ואולי הגיע הזמן שהציונות הדתית תבין את זה!!!!ועוד את רוצה שיתנו לך 'במה' בבני עקיבא?! את הרי נוגדת את ההשקפה שלהם תחשבי על זה בעצמך!!!!!
* אני@   07/05/13 | 17:13
69. את מייצגת משהו אז במקום לבכות תייצגי בכבוד
אף אחד לא מכריח אותך ללמוד בביצפר דתי ובטח שלא להדריך בבני עקיבא למקרה ששכחת תנועת נוער דתית !!! אני נגד כפייה אבל בעד ייצוג נכון ודוגמא אישית
* ביג'יבובום   07/05/13 | 17:09
68. זה ממלכתי דתי ולא ממלכתי
לתלמידה הזו יש את הזכות לבחור בין ממלכתי דתי לבין תיכון עירוני וברגע שהיא בחרה בתיכון דתי עליה להתנהג בהתאם לכללי בית הספר זו היא שבחרה ללמוד שם אף אחד לא הכריח אותה ללמוד שם זה אחד התיכונים שהכי פתוח כלפי התלמידות המכתב הוא רק להזכיר להם איך יש להתלבש בחופש ואף אחד לא "יעיף" אותה מבית הספר אם בביתה תתלבש כרצונה להזכרכם זה תיכון דתי עם כל מה שמשתמע מכך......
* אבא לתלמידה לשעבר בתיכון הרו"אה   07/05/13 | 17:09
67. בצפר ״דתי״
אולי הבית ספר הזה דתי , אבל אני ועוד כמה שאני מכירה זה הפך אותנו מדתיות לשונאות הדת , ממש ככה , אני חס וחלילה לא מכלילה את כל המורים , אבל רובם הגדול לא באמת איכפת להם , רק תורה מלמדים כמו שצריך , ואין לי בעיה עם התורה , הבעיה היא שזה גורם לנו לשנוא את זה יותר ויותר ולגבי החציות , מה הקטע ? להשכיר תמורת 5 שח ? מה זה הגנבה הזו ? הסל תרבות גם ככה עולה אלפי שקלים ואין כל כך הרבה פעילויות , אבל למה לקחת על זה כסף ? יש כזה איסור בתורה אל תחמוד , אז הבית ספר עושה ההפך ? מילא הייתם תורמים את הכסף , אבל אתם לוקחים הכל . הבית ספר הזה לא מראה דרך ארץ בכלל , במיוחד היועצת שם שאמורה לעזור ולייעץ , היא מעיפה ילדים הקיצר עם אתם חרדים תשלחו את הבנות שלכם לשם , עם לא שלא תעשו את הטעות הזו ותשלחו אותם לשם אלוהים רואה הכל ושומע הכל , הנהלת בית הספר תזכרו את זה ...
* חסוי   07/05/13 | 17:08
66. בית ספר הרואה
עזבו את הלבוש אנחנו בשנת 2013 והאפליות בבתי ספר הדתים לא מפסיקים ,גם בישיבה שלהבנים , וגם בהרואה בנות, בושה למגזר הדתי ברמת גן
* המאוכזבת   07/05/13 | 16:57
65. הקצנה בציונות הדתית.
אני למדתי בתיכון הדתי הרא"ה. אמנם זה היה בשנות ה-80. אבל אז למדו גם בנים ובנות יחד באותה כיתה בשקט ושלווה בחיוך ובכבוד הדדי. אף אחד לא מדד את החצאית ולא התעסק בתת רמה שבה מתעסק המכתב העלוב הזה. אם אכן המתכב הזה נכון ולא מדובר במעשה קונדס של מישהו. אפשר לסגור את הציונות הדתית ולהעביר אותה למאה שערים, לא לכאן פילל הרב נריה שהקים את בני עקיבא ובמעגלי ההורה רקדו בנים ובנות יחד אלו הם הורנו ואלו הם סביהם וסבתותיהם של תלמידות המוסד שהוציא את המכתב המביש הזה, המתאים לטליבאן באפגינסטאן. רובן המוחלט של האמהות של הבנות בבית הספק הזה הולכות עם מכנסים ולא עם חצאיות . ובוודאי שלא עד הברך וחלקן גם עם גופיות בקיץ. יש איזו קונצנזוס של שתיקה למכתבים ההזויים והחומנסטיים האלה. הגיע הזמן להפסיק להבליג ! על החינוך הדתי לאומי השתלטו קובץ קיצונים/קיצוניות שמודדות חצאיות ומחלקות סוכריות (ככל שהדברים נכונים) בנוסח איראן. לצערינו ישנם הורים רבים צבועים שלא חיים כך ושחושבים שכך יש להמשיך.....מהטעם הגלותי שאולי יותר דתי זה יותר טוב.
* מיכאל   07/05/13 | 16:55
המכתב עצמו נכון.
המכתב אכן נשלח, אך אני לא מוצאת בזה שום בעיה. לגיטמי שבית הספר יבקש לכבד את הכללים שבו. אך, כל דבר שהיא כתבה פה מוקצן לחלוטין.
* נועה   07/05/13 | 17:34
מה שהיום זה כבר לא מה שהיא היה פעם
מה שהיה פעם זה פשוט לא רלוונטי יותר. צא מהסרט. בתור תלמידה באולפנה אני מבינה שאם הנהלים היו נשארים כמו פעם הכל היה הפקרות ולא היה מה שמבדיל בינינו לבין אחינו החילונים. יש פריצות גדולה, וחובה להתנהג לפי כללי ההלכה, שלא בית הספר 'המציא' אלא הרבנים הגדולים של הזרם שלנו קבע.
* בת אל , תלמידת אולפנה   07/05/13 | 20:48
64. ......
פשוט בושה . ועוד זה לא תיכון דתי אפילו
* חסוי   07/05/13 | 16:52
תיכון הראה זה כן בצפר דתי
היא אמרה שהוא לא חרדי.. ואם אתה לא יודע את ההבדל.. זה כבר באמת חבל
* ?   07/05/13 | 23:58
63. לא הבנתי מה הבעייה בדיוק??
מה הבעייה שבית ספר דתי דורש צניעות?? מה חשבת בדיוק שיקרה? שיתנו לך להסתובב ים מיני וגופייה??
* יפית   07/05/13 | 16:50
62. זה נמשך כך שנים
גם אני למדתי בבי"ס הזה לפני הרבה שנים וגם אז התייחסו בעיקר לחיצוניות ולא תרמו כלום לפנימיות. הדת היא יותר מסממנים חיצוניים. הילדים שלי, שלומדים היום בתיכון חילוני מקבלים הרבה יותר ערכים ממה שאני קיבלתי בבית הספר הזה.
* יפה   07/05/13 | 16:42
61. בנות סתומות שעושות דברים כמו ללבוש חצאיות מזוויעות, נא להפסיק להגיב שטויות.
* תלמידה   07/05/13 | 16:38
60. תגובה.
בית הספר פרימיטיבי, חסר כל הבחנה בין ערך תפל לערך אמיתי. רצון להרוויח(השכרת חצאית?!)ורצון להישאר במאה ה19 עם שמרנות חסרת כל טעם היא שמנחה אותו. מי ייתן ותהיה הנחיה שלא לקבוע מה ללבוש לתלמידות כל בתי הספר בארץ.
* מנהל בית הספר   07/05/13 | 16:35
59. את סתם חרטטנית
תקשיבי חצי מהדברים שלך לא מבוססים או שקרו במקרים נדירים. סתם את מנסה לחפש פרסום או משו מאמי זה לא יעזור. את סתם מנסה לעשות בלגן
* תלמידה   07/05/13 | 16:32
58. תקשיבי!!
לילדה החמודה שלומדת שם חבל שלא הבנת שזה מה שרבנים קבעו אורך החצאית ואורך החולצה זה כדי לשים גבול מסוים אפאחד לא כופה עלייך. את שייכת למסגרת ואת צריכה להתנהג איך שהמסגרת מציבה לך גם אחרי בית ספר כי את עדיין שייכת לשם וחוץ מזה שזה אולפנא !! אז מה חשבת שיתנו לך ללכת עם חולצות קצרות?!. בנוגע לבני עקיבא את צריכה להבין שאת דמות שמהווה דוגמה לחניכות שלך והן רואות אותך כמודל לחיקוי וזאת אחת הסיבות שאת צריכה להיות צנועה! תלמדי קצת הלכות צניעות לפני שאת מכפישה את האולפנה שלך חבל את הורסת לעצמך .
* תלמידה בת 15 מאולפני ובני עקיבא   07/05/13 | 16:32