החדשות
תגובות (18 תגובות ב-9 דיונים)
9. מערכת חוסר החינוך-בושה למדינה
מערכת החינוך לא עמדה במבחן זה הזמן בו נבחנים הערכים שלנו והמסירות האחדות והנתינה של מובילי החינוך במדינה ואני מדברת על הגננות בגני הילדים של העיריה שהתבלבלו ושכחו שהם אמורים להוות דוגמא אישית לא הגזמתי חלילה בגישה של לעבור בבתים ולחבק את הילדים וההורים (חמש דקות מזמנן מאה שנות הערכה) אלא על הנטישה הבריחה וחוסר המוסר אירגנתי מקלט וקיבלתי ציוד התקשרתי ואחת מהן אמרה לי : "אני מקבלת הנחיות ממשרד החינוך" אלברט אינשטיין אמר: "אם אתם רוצים לחנך בני אדם תהוו להם דוגמא אישית " במערכת החינוך דוגמא היא-shit
* זהבה מבאר שבע   13/01/09 | 07:31
8. מושבים
בחלק מהישובים ליד אופקים אין מקלטים שמפעילים את הילדים.
* סופי   12/01/09 | 11:38
הפעלת גני ילדים במקלטים באופקים
אם אין מקלטים - לא יהיו גני ילדים באופקים - חייבים שגן הילדים יהיה במקלט !!! אם יש מקלטים אך אין גננות - יש לפנות לעיריה בטלפון 106 והם יעשו מאמץ בנושא. פיקוד העורף מסייע לרשויות בדברים כאלה אם הם מבקשים.
* ירון בר דיין   12/01/09 | 12:25
7. נסיעה ללימודים בבן גוריון
מסכימה לגמרי עם רוני שמדבר על הנסיעה לבאר שבע. תמוה שפיקוד העורף לא חושב על כך שדווקא רב הסטודנטים בתארים מתקדמים אינם מתגוררים בב"ש ועל מנת להגיע ללימודים צריכים להימצא לפחות כשעה בכביש שבטווח הקסאמים!!! (אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, קריית גת וכו'). למה לסכן חיי אדם???
* סטודנטית בבן גוריון   12/01/09 | 11:09
למה חשוב ללמוד ואיך להקטין סיכון בדרכים ?
ההחלטה לצאת ללימודים חשובה כחלק מהחוסן החברתי שלנו. הפאראדיגמה שיש ניגוד בין שיגרה למיגון לא נכונה. אפשר גם וגם אם מקפידים על מספר סייגים. ההחלטה לחזור ללימודים מתאפשרת לאור ירידה משמעותית בירי הרקטות כתוצאה מפעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה, שיפור מערך ההתרעה ועליית המודעות והמוכנות של האוכלוסייה. ההחלטה לחזור ללימודים משדרת חוסן חברתי, מאפשרת פעילות חברתית ומקרינה עוצמה כלפי האוייב שמתוסכל מזה שאינו מצליח לפגוע בחיי אדם לאור ההתנהגות האחראית והנכונה של האוכלוסייה וגם לא מצליח לשבש את מרקם החיים החברתי. התנהגות כזו מורידה לו את המוטיבציה לפגוע בנו ומשאירה אותו חסר אונים וחסר יכולת אמיתית לפגוע בנו בגוף בנפש או במרקם החברתי. חשוב מאד לא לשהות בחוץ אם אין צורך ולצמצם ככל שניתן את זמן השהות בדרך אל האוניברסיטה וממנה הביתה. להימנע מהתקהלויות בחוץ. חשוב לבחור בדרך הקצרה ביותר לאוניברסיטה ולהקפיד להיכנס למבנה אם יש צפירה או אם אין מבנה קרוב לשכב עם הפנים כלפי מטה וידיים על הראש - זה מקטין במידה משמעותית את הסיכון למרות שהסיכון בחוץ אכן גבוה יותר מאשר בתוך מבנה. צמצום פרק הזמן שאנו מצויים בחוץ למינימום ההכרחי והתנהגות נכונה בדרך מאפשרים לאוכלוסייה להיות בטוחה מצד אחד ולחיות חיי שגרה בד בבד. חשוב שנבין אם אנו רוצים שמלחמות מהסוג הזה לא יישנו - האוייב חייב לדעת שאין לו טעם בהן כי לא משיג את מטרותיו - לא פגיעה בגוף, לא פגיעה בנפש, לא פגיעה במורל ובמרקם החברתי ולא פגיעה בכלכלה ובהשכלה. אם ידע שאי אפשר לנצח אותנו בדרך הזו - יחלש ולא יחזור על מעשיו שנית. הרי כל מטרת המלחמה הזו היתה להקנות לתושבי הדרום שקט ללא סייג ואנו חייבים להפגין נחישות בנושא. ולסיום - אני עצמי מלמד באונ' ב"ג בפקולטה לרפואה ונוסע ללמד באוניברסיטה מאיזור המרכז - ולכן עומד בדברי חז"ל "נאה דורש ונאה מקיים" חזקי ואמצי !!!
* ירון בר דיין   12/01/09 | 12:55
6. מכללת אשקלון
מתי ייחודשו הלימודים במכללה באשקלון?
* שלומי    12/01/09 | 11:03
מכללת אשקלון
באשקלון לומדים כעת רק במקלטים !!! הלימודים יתחדשו בהדרגה לפי הערכות המצב שמתבצעות כל יום בפיקוד העורף. ברגע שמספר הרקטות יפחת, וניתן יהיה להבטיח שאתם לומדים במרחב מוגן הנושא יישקל.
* ירון בר-דיין   12/01/09 | 12:22
5. נסיעה למכללה
פיקוד העורף יקרים אתם מדברים על חדוש הלמידה במרחבים מוגנים אך לא מדובר בנסיע למכללות שנמצאות בטווח בכיש אין מרחבים מוגנים
* סטודנטית   12/01/09 | 09:13
למה ללמוד ואיך להקטין את הסיכון בדרכים ?
ההחלטה לצאת ללימודים חשובה כחלק מהחוסן החברתי שלנו. הפאראדיגמה שיש ניגוד בין שיגרה למיגון לא נכונה. אפשר גם וגם אם מקפידים על מספר סייגים. ההחלטה לחזור ללימודים מתאפשרת לאור ירידה משמעותית בירי הרקטות כתוצאה מפעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה, שיפור מערך ההתרעה ועליית המודעות והמוכנות של האוכלוסייה. ההחלטה לחזור ללימודים משדרת חוסן חברתי, מאפשרת פעילות חברתית ומקרינה עוצמה כלפי האוייב שמתוסכל מזה שאינו מצליח לפגוע בחיי אדם לאור ההתנהגות האחראית והנכונה של האוכלוסייה וגם לא מצליח לשבש את מרקם החיים החברתי. התנהגות כזו מורידה לו את המוטיבציה לפגוע בנו ומשאירה אותו חסר אונים וחסר יכולת אמיתית לפגוע בנו בגוף בנפש או במרקם החברתי. חשוב מאד לא לשהות בחוץ אם אין צורך ולצמצם ככל שניתן את זמן השהות בדרך אל האוניברסיטה וממנה הביתה. להימנע מהתקהלויות בחוץ. חשוב לבחור בדרך הקצרה ביותר לאוניברסיטה ולהקפיד להיכנס למבנה אם יש צפירה או אם אין מבנה קרוב לשכב עם הפנים כלפי מטה וידיים על הראש - זה מקטין במידה משמעותית את הסיכון למרות שהסיכון בחוץ אכן גבוה יותר מאשר בתוך מבנה. צמצום פרק הזמן שאנו מצויים בחוץ למינימום ההכרחי והתנהגות נכונה בדרך מאפשרים לאוכלוסייה להיות בטוחה מצד אחד ולחיות חיי שגרה בד בבד. חשוב שנבין אם אנו רוצים שמלחמות מהסוג הזה לא יישנו - האוייב חייב לדעת שאין לו טעם בהן כי לא משיג את מטרותיו - לא פגיעה בגוף, לא פגיעה בנפש, לא פגיעה במורל ובמרקם החברתי ולא פגיעה בכלכלה ובהשכלה. אם ידע שאי אפשר לנצח אותנו בדרך הזו - יחלש ולא יחזור על מעשיו שנית. הרי כל מטרת המלחמה הזו היתה להקנות לתושבי הדרום שקט ללא סייג ואנו חייבים להפגין נחישות בנושא. ולסיום - אני עצמי מלמד באונ' ב"ג בפקולטה לרפואה ונוסע ללמד באוניברסיטה מאיזור המרכז - ולכן עומד בדברי חז"ל "נאה דורש ונאה מקיים" חזקי ואמצי !!!
* ירון בר דיין   12/01/09 | 12:20
4. למה לא מצויין בהוראות של חזרה ללימודים את נתיבות
אני רואה שמתמקדים כל הזמן על אשקלון באר שבע שדרות ונתיבות בכלל לא מציינים את חלק מהגנים שחוזרים לשיגרה למה לא מצויין בכלל את נתיבות כי הרי ממש שקט כאן בנתיבות למה לא כל הגנים חוזרים לשיגרה כרגיל, וכמובן גם מעונות היום ויצו ואמונה לא כוללים את כל הילדים בגן ורק חלק מהפירוט שציינתם שהם אחיות ,רופאים וכו', זה ממש חוצפה שכוללים כאן סוג א' וסוג ב' ולא כולם אותו דבר או שפותחים לכל הילדים או שסוגרים את הגן.
* סיגל   12/01/09 | 09:01
נתיבות
סיגל ניתן לברר איפה לומדים בנתיבות בטלפון 106. למחר נוסיף את הנושא לכתבה. ילמדו רק בגנים ממוגנים !!! חיי הילדים חשובים לנו ולא נוותר בעניין זה. הסיבה שפותחים גני ויצו לשירותים חיוניים היא לאפשר קיום השירותים הללו למען שמירת חיי התושבים דרך קיום אותם שירותים חיוניים.
* ירון בר דיין   12/01/09 | 09:53
3. לאלוף פיקוד העורף לא ממש רשום על נתיבות חלק לומדים חלק לא מהזה??
* אבי   12/01/09 | 08:39
נתיבות
אבי שלום בכתבה לא הכנסנו את כל הפרטים של כל היישובים. אם יש ישוב שלא נכנס לכתבה ניתן לברר פרטים בטלפון 106. למחר נשפר את עניין נתיבות... תודה
* ירון בר דיין   12/01/09 | 09:49
2. לנתיבותים כיתות יא' יב' לומדים רק במרחבים מוגנים למה זה לא רשום פה?
* נתיבותית   12/01/09 | 08:36
לימודים רק במרחבים מוגנים בנתיבות
נכון אמרת - נוסיף למחר!!
* ירון בר דיין   12/01/09 | 09:47
1. לימודים באוניברסיטת בן גוריון
אני לא מבין המרחק שעליי לעשות כדי להגיע לאוניברסיטה הינה בשטחים מסוכנים. מה מחכים לאסון? הבעיה היא לא השהייה במקום בטוח ולמידה בו. אלא הדרך אליו... מרחק מתחנת הרכבת עד למבנה בטוח בריצה לוקח לפחות 2 דקות, ובכלל אין מקוח בטוח לשכיבה על הארץ כי עוברים על גשר. ומה עם הדרך 30 דקות נסיעה פתוח על איזור קרית גת, להט? יש למישהו רעיון מה עושים? רוב הנפילות היו באיזור שכונות האוניברסיטה, למה הסיכון? מה הבעיה להאריך סמסטר? האם חיי בני אדם הם הפקר? יש אפשרות להמיר קורסים לעבודות וכו'... בתארים מתקדמים יש הרבה אנשים שילדיהם לא לומדים בשל המצב....והם נאלצים להיות בבתיהם. ממתין לתשובה
* רוני   12/01/09 | 01:33
חידוש לימודים
רוני חשוב מאד להבין את השיקולים ולראות את התמונה הכוללת ולקחת אחריות על עצמינו ועל המשפחה ועל הסביבה שלנו גם בנושא שיגרת החירום. אנו מאפשרים לימודים במגבלות משמעותיות שמבטיחות שהביטחון האישי לא יפגע. ההחלטה לצאת ללימודים חשובה כחלק מהחוסן החברתי שלנו. היא התקבלה תוך שיקול דעת שדורש תנאי מיגון מחמירים מאד. הקפדה על הנחיות פיקוד העורף בקשר ללימודים נותנת פעמים רבות מענה טוב יותר מזה שיש לחלק מהאנשים בביתם. הפאראדיגמה שיש ניגוד בין שיגרה למיגון לא נכונה. אפשר גם וגם אם מקפידים על מספר סייגים. ההחלטה לחזור ללימודים מתאפשרת לאור ירידה משמעותית בירי הרקטות כתוצאה מפעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה, שיפור מערך ההתרעה ועליית המודעות והמוכנות של האוכלוסייה. ההחלטה לחזור ללימודים משדרת חוסן חברתי, מאפשרת פעילות חברתית ומקרינה עוצמה כלפי האוייב שמתוסכל מזה שאינו מצליח לפגוע בחיי אדם לאור ההתנהגות האחראית והנכונה של האוכלוסייה וגם לא מצליח לשבש את מרקם החיים החברתי. התנהגות כזו מורידה לו את המוטיבציה לפגוע בנו ומשאירה אותו חסר אונים וחסר יכולת אמיתית לפגוע בנו בגוף בנפש או במרקם החברתי. חשש זה דבר טבעי בתנאים כאלה אבל צריך ואפשר להתגבר עליו בשביל עצמינו ובעיקר בשביל המשפחה שלנו, הסביבה שלנו והחברה. הנסיבות החברתיות של לימודים יוצרות קבוצות תמיכה שמאפשרות לנו לעזור לאנשים הזקוקים לחיזוק ואני בטוח שתוכל לקחת אחריות גם על זה. המיגון הנדרש באוניברסיטה מחייב לימודים תחת תקרת בטון עם אפשרות להגיע תוך דקה מצפירה למרחב מוגן. כולנו אנשים מבוגרים ויודעים כיצד לנהוג באחריות בעת צפירה ולעיתים ישנם כאלה שהסביבה של האוניברסיטה מקנה להם מרחב מוגן יותר מאשר בבית. חשוב מאד לא לשהות בחוץ אם אין צורך ולצמצם ככל שניתן את זמן השהות בדרך אל האוניברסיטה וממנה הביתה. להימנע מהתקהלויות בחוץ. חשוב לבחור בדרך הקצרה ביותר לאוניברסיטה ולהקפיד להיכנס למבנה אם יש צפירה או אם אין מבנה קרוב לשכב עם הפנים כלפי מטה וידיים על הראש - זה מקטין במידה משמעותית את הסיכון למרות שהסיכון בחוץ אכן גבוה יותר מאשר בתוך משנה. צמצום פרק הזמן שאנו מצויים בחוץ למינימום ההכרחי והתנהגות נכונה בדרך מאפשרים לאוכלוסייה להיות בטוחה מצד אחד ולחיות חיי שגרה בד בבד. חשוב שנבין אם אנו רוצים שמלחמות מהסוג הזה לא יישנו - האוייב חייב לדעת שאין לו טעם בהן כי לא משיג את מטרותיו - לא פגיעה בגוף, לא פגיעה בנפש, לא פגיעה במורל ובמרקם החברתי ולא פגיעה בכלכלה ובהשכלה. אם ידע שאי אפשר לנצח אותנו בדרך הזו - יחלש ולא יחזור על מעשיו שנית. הרי כל מטרת המלחמה הזו היתה להקנות לתושבי הדרום שקט ללא סייג ואנו חייבים להפגין נחישות בנושא. ולסיום - אני עצמי מלמד באונ' ב"ג בפקולטה לרפואה ונמצא יחד עם הסטודנטים באותם מבנים - ולכן עומד בדרבי חז"ל "נאה דורש ונאה מקיים" חזק ואמץ ירון בר דיין
* ירון בר דיין   12/01/09 | 09:45
לימודים באוניברסיטת בן גוריון
מסכימה לגמרי, משום מה אף אחד לא חושב על הדרך. יש המון סטודנטים שמגיעים לאוניברסיטה מהמרכז והדרך לב"ש נמצאת בטווח הקסאמים. אני לא רואה שום סיבה לסכן חיי אדם בשביל ללמוד עוד שיעור או שניים. הצלחנו להשלים לימודים אחרי שביתת המרצים שארכה חודשים אני בטוחה שניתן לעשות את זה גם עכשיו.
* סטודנטית באונ' בן גוריון   12/01/09 | 11:20