תרבות
תגובות (78 תגובות ב-53 דיונים)
53. החרדים מציינים את יום השואה בעשרה בטבת... למה להפיץ שנאה?
אני לא חרדית, אלא מסורתית ולכן כל כך כואב לי לקרוא את הדיון הזה. למה להפיץ סתם שנאה? החרדים מציינים את יום השואה בעשרה בטבת ולמרות מה שאנשים כאן חושבים, הם מתייחסים אליו גם לאורך שאר השנה. רובם גם מכבדים את יום השואה, אבל תמיד יהיו עשבים שוטים, כמו גם אצל החילונים, המסורתיים, הדתיים הלאומיים והחרדים. לי אישית יש קרובי משפחה חילונים וחרדים שהם ניצולים, באמת נראה לכם שהרגשות שלהם כלפי היום הזה שונים?
* מסורתית   29/04/14 | 11:42
אין שום קשר בין עשרה בטבת
לשואה. וזה עוד נקודה לרעתכם שאתם אפילו לא יודעים מה זה עשרה בטבת. צמים בו משום שאז החל המצור על ירושלים על ידי הרומאים לפני כמעט אלפים שנה במדויק. אז נא לא להמציא. וכמו שכתבתי כבר מקודם אין שום יום מסוים מבחינת החרדים ומבחינת המציאות בין השואה בכללותה ליום הלא קשור הזה. מה שאין כן תשעה באב שאז נשרף בית המקדש גם הראשון וגם השני והיו בו חמשה דברים נוראיים כפי שמובא במשנה. אז יש ענין דווקא בעצם היום הזה וכן לסגור את החנויות כפי שגזרו חכמינו לפני אלף ושמונה מאות שנים לערך. וכן יום כיפור זהו תאריך קדום עם תקנון קדום לעומת היום הזה שהומצא ללא קשר. כאילו לאכול מותר אבל לנפנף אל המנגל לא.... מה הקשר....
* המבין   29/04/14 | 15:23
52. יום השואה, ותראו אלו תגובות אנטישמיות, טרנספר וכו בושה.
* יוסף   28/04/14 | 16:49
51. נכון התקשורת מגזימה אבל..
זה ממש מגעיל מצד החרידים לדרוש מרצנו לכבד את הנהגים שלהם, ובעצמם שמים פס מוחלט על המנהגים של החילוניים!דוחה.
* אין   28/04/14 | 16:39
50. חיילת לא עמדה בצפירה, למה לא עושים מזה כותרת ראשית?
* יוסי   28/04/14 | 16:37
49. יאלה אנטישמים, תתחילו עם תגובות השנאה...
* חיים   28/04/14 | 16:36
48. אשריך
צודקקקקק ישר כח התקשורת מחפשת היום רק צהוב לשון הרע טהור אפילו בכותרת שנתנו לכתבה רואים את זה!!
* זוהר   28/04/14 | 16:30
47. אין לכם עניין להנציח את קרבנות השואה בכלל!!!!!!!
* יהודי   28/04/14 | 16:30
46. צודק, חילונים אנטישמים, צמאי דם
* חיים   28/04/14 | 16:27
45. החרדים מתאבלים על השואה כל השנה, בתפילות וביזכור. מי אתם שתקבעו יום?!
* דנה   28/04/14 | 16:27
44. ל28
אני כחרדי משלם ביטוח לאומי יותר ממך די לצביעות ולשנאה
* חיים   28/04/14 | 16:09
43. מי שקרא את הכתבה ולא רק את הכותרת יכול להבין שהחרדי תכלס צודק אבל הוא חסר טקט שאמר את זה היום ולא ביום אחר
* יהודה   28/04/14 | 16:08
42. מה זה?? הכותרת מבהילה
וכלל לא תואמת לתוכן דבריו. דוגמא ומופת של הוצאת דברים מהקשרם. האם הוא אמר שאינו רואה צורך בעצם הבנצחה או בהנצחה ביום הזה?? יחי ההבדל הקטן!
* מיקו   28/04/14 | 16:08
41. חרדים
יפה מאוד שהם מתנהגים ככה ועוד לחשוב שרק בזכות הניספים וניצולי השואה אנחנו והם כאן....
* לא משנה   28/04/14 | 16:07
40. צודק לגמרי
יום אידיוטי
* וואו   28/04/14 | 16:06
39. שיתביישו
אני,כנערה בת 17 מאמינה מאוד,לא מבינה בכלל את ההתנהגות שלהם!!ההתנהגות של התקשרות החילונית מבזה?ההתנהגות שלהם מבזה!!!הם קוראים לסגירת חנויות,לטקסים ונאומים לכבודים כלי הנצחה ילדותיים?אז למה בשבת הם מצפים שייעשו אותו דבר?שמקומות ציבוריים ייסגרו?כל כך כואב לי שיש אנשים שלא מכבדים את הנספים.יום אחד,יום אחד בשנה!לעמוד דקת דומייה,לא לצאת בחגיגות ברחבי העיר,לא לעשות על האש כאילו זה יום חג,וכן לסגור חנויות ולערוך טקסים לכבודם ולראות עדויות ניצולים בטלוויזיה!ביום הזה אני מרגישה גם גאווה אבל גם תחושה נוראית שנרצחו 6 מיליון בדם קר,ועוד יותר על זה שמתקיימת בינינו קהילה שלמה שלא רואה ולא מכירה בקיומה של השואה.פשוט עצוב.יהיי זכרם ברוך!
* מיכל   28/04/14 | 16:04
38. איזו כותרת מטעה
* פיפה   28/04/14 | 16:01
37. המאמר המלא
בין מנגל למנגלה ובין זיכרון לעיקרון • טור אישי יש טעם לפגם במעשי הצעירים הממנגלים בגן סאקר, אך גרוע פחות ממעשיה של התקשורת צמאת הדם • ומהו שביל הזהב? אבי גרינצייג, בחדרי חרדים 04:57 28/04/2014 שלח לחבר 9 צילום אילוסטרציה: פלאש 90 צילום אילוסטרציה: פלאש 90 זעקות השבר האינפנטיליות מגיחות מידי שנה, בכל פעם מכלי תקשורת כללי אחר, הראשון שמספיק לשלוח צלם זריז לגן סאקר ולצוד תמונת איכות של חרדים 'מנפנפים' במנגל. לו הייתי סטארט-אפיסט, הייתי מציע לחברות המשווקות בשר כשר לקדם את מוצריהן באמצעות חלוקה חינם בגן סאקר בלילה זה, שהלא מובטח להן ולמוצריהן סיקור מרכזי בלב הכותרות. קודם שנדון האם המעשה לכשעצמו ראוי, עלינו להתייחס ליללת התנים ומקהלת הצבועים התקשורתית. עליכם להפנים, אין לנו שיג ושיח עם ההחלטה שלכם לגבי יום השואה, אנו לא רואים שום צורך להנציח את ששת מיליון הקדושים דווקא ביום זה, ובוודאי לא בכלי הנצחה ילדותיים כסגירת חנויות, צילומי פפראצי של חרדים אוכלים ונאומים פוליטיים לעוסים לעייפה. אדרבה, השימוש הציני של נתניהו בשואה כתזכורת חוזרת למשנתו המדינית, הטעויות הפרוידיאניות של הנשיא הקשיש הקורא נאום מוכתב, והדם הנוטף בתקשורת הכללית בשמחה לאידו של החרדי האומלל - כל אלו הם ביזוי מוחלט של השואה ושל זכר קדושיה. אני מכיר הרבה יותר ממשפחה חרדית אחת שבניה נכחדו בשואה. את ההנצחה לקדושים הם עושים 365 יום בשנה, בתפילות לעילוי נשמתם, בגמ"חים ומעשי חסד לזכרם ובפעילויות אחרות אשר אכן מטיבות עם נשמותיהם של הנרצחים על קידוש ה', ולא כאלה חסרות משמעות שאומצו ממנהגים בריטיים עתיקים ומאובקים., טעם לפגם והתרסה מיותרת, ומכאן נשוב לאותם צעירים חרדים שחשקה נפשם בסיר הבשר דווקא בליל אמש. למרות שאין שום מניעה לאכול בשר ביום זה, ולמרות שגן סאקר הוא לחלוטין מקום ציבורי כבשאר ימות השנה, מידי טעם לפגם לא יצאתם. טעם לפגם שהרי התורה מחנכת אותנו בראש ובראשונה למידות ולמוסר, ואם ישנם [וישנם] כאלה אשר התמונות הללו פוגעים ברגשותיהם, אף לו יהיו הרגשות הללו נטולי הגיון ומשוללי הבנה - הרי שראוי ורצוי להתחשב בהם. טעם לפגם שהרי ישנם אינספור פארקים ומדשאות בהם ניתן 'למנגל' מבלי לעורר את חמת הצלם, ואין ספק כי הנוכחות דווקא במקום כזה המועד לפורענות - מטרתה להתריס, והתרסה שכזו, בפרט בימים שטופי שנאה אלו, אינה מעידה על חכמה יתירה, בלשון המעטה. טעם לפגם כי לא כך היא דרכה של תורה, לא כך דרכו של בן תורה. ואף אם חילול ה' אין כאן - קידוש ה' בוודאי ובוודאי שאין כאן., שביל הזהב, ומה היא דרך המלך במקרים כגון דא? סבי, ראש ישיבת 'קול תורה' הגרש"מ דיסקין זצ"ל, היה נוכח פעם בפגישה עם תורמים לתלמוד תורה שהיה בנשיאותו, ואשר התקיימה בבוקר יום הזיכרון, סמוך לשעת ה'צפירה'. אותם תורמים הגיעו מרקע שאינו תורני, ובעיניהם היה ערך ל'צפירה'. ועל כן ניצבו המשתתפים החרדיים בפגישה בדילמה מורכבת: מחד גיסא, לא רצו לפגוע בכבודם של התורמים, ומאידך, אין זה ראוי להתייחס למנהגי האומות ולכבדם - אף למראית העין. שעה קלה קודם זמן הצפירה, חבש סבי את כובעו, ונעמד לאמירת קדיש לזכר הקדושים... בכך מצא את שביל הזהב ואף המחיש כי לציבור החרדי דרכים משלו, נעלות ורוחניות, לשמר את זכרם של אלו שאינם עמנו. להבא, מוטב היה לו יעסקו אותם 'ממנגלים' בתורה לעילוי נשמת הרוגי השואה הי"ד, שכן לימוד פרק 'העור והרוטב' עדיף עשרות מונים על היפוך נתחי הבשר ברוטב.,
* כתב   28/04/14 | 16:01
36. חילונים בושה לעם היהודי!!
מה עם החילונים ששיחקו אתמול בלילה כדורגל בגן סאקר?? מה עם החיילת החילונייה שלא עמדה היום באוטובוס בצפירה?? תפסיקו להתעחק על החרדים!! חאלס!! הרי תמיד ניסו להכחיד אותנו, יודעים למה? כי מקנאים בנו! שלחרדים יש שכל, לראש פתוח ומצליחים!!
* איתן   28/04/14 | 15:51
35. יום השואה
יום חשוב מאין כמותו רק חשוב לציין שלעמוד בצפירה זה מנהגי גוויים כמה חילול שבת אנחנו החילונים והמסורתיים עושים איפה כיפור ראש השנה ספירת העומר יש תחושה שהחילונים יותר חרדים מהחרדים לקדוש להם מה שאצלכם קדוש אסור לחלל ומה שהתורה ציוותה שטויות אה למעשה אתם צבועים
* שלומי   28/04/14 | 15:46
34. ברור כשמש בצהרים למה מנהיגי הציבור החרדי מעוניינים בהנצחת הבורות של הציבור שלהם.
מן הסתם, הקניית דעת, תביא לכך שחלק גדול מהציבר החרדי יתפקח להבין, שלבד מ'כתבי הקודש" יש תרבות אנושית רחבה, כמו: השתתפות בנשיאה בנטל, עבודה שמכבדת את בעליה, כיבוד השונה וכיבוד דעות שונות, חובות אזרחיים, שוויון זכויות המינים, הזדהות עם המדינה, סמליה, דגלה, מוסדותיה, הכרה וכיבוד בית המשפט העליון ופסיקותיו, ספרות ואמנות, מדע ודעת, ברגע שהציבור החרדי ייחשף לכל אלה, מן הסתם תעורער המנהיגות של רבניו, שחלק גדול מהם הם נהנתנים על חשבון הציבור התמים שלהם, שהם רוצים בהמשך תמימותם. אגב, גם טיפוח שנאה (לשווא) של ספרדים לאשכנזים ולהפך, גם כן בא לשרת את המטרות של מנהיגיהם, אחרת הם יאבדן מנהיגותם. מי צריך היום למשל שני רבים ראשיים ? רק אלה שרוצים לשמור מעמדם הרם בקרב הציבור שלהם באופן שימשיכו ליהנות ממנעמי השלטון והחיים בכלל. טוב שאין ה' אשכנזי וה' ספרדי.
* אביחי   28/04/14 | 15:44
33. דיבור סרק
מה השטויות האלה איזה מן תירוצים אלה לנו יש את יום הקדיש הכללי וכו נו , ולכן אנו נוציא את עצמנו מן הכלל? לא נכון תמיד ידענו שאנו לומדים לעלוי נשמתם לא רק ביום השואה וכנל לזכרם של חללי צה"ל וכל הקודמים להם . וכי בתוך הנספים בשואה לא היו הרבה יהודים חרדים? גדולי תורה וגאונים ורבנים שהיו משכמם ומעלה מהרבנים שיש אתנו היום .אז עליהם לא נצטער ? אך מה שאנו החרדים עושים יושבים ולומדים ומעלים את נשמתם ממעלה למעלה אך אני למשל משתדל בזמן הצפירה להיות בבית כי אני לא רוצה לעמוד בשקט כי זה מנהג של גויים ולא של ישראל ואין בזה שום נחת למת .אך אם קרה ואני בחוץ ובטח במקום ציבורי אני עומד וממלמל לי פרקי תהלים לעלוי נשמתם. וזו דרכה של תורה לא להתנגח אלא להבין כל אדם באשר הוא.
* דוד    28/04/14 | 15:44
32. צריך לפתוח חניות בכיפור
* אסף   28/04/14 | 15:37
31. אז בואו נשווה
אם לך אין צורך ואתה חושב שאנחנו סתם מתקטטננים במילים אחרות, אז בוא נשווה את הדברים, איך היית מרגיש אם הייתי פותח באותו מקום מנגל ביום כיפור או שם מוזיקה ברמקוךים במאה שערים הדתיה שלך? חתיכת כפוי טובה מחורבן, כמו שכבר אמרו, לא מאמיןשאני מממן אתכם חתיכת אוכלי חינם!
* מישו   28/04/14 | 15:36
30. לא נמאס לכם בכתבות חסרות כל?!?!
יום השואה היום ורכילות זה מה שמעניין אתכם?!?!
* חילוני   28/04/14 | 15:28
29. ספירת העומר
להנציח 25 אלף תלמידים חכמים זה בסדר... אבל בשואה נהרגו הרבה יותר מ25 אלף תלמידי תורה וחכמי תורה וגדולי דור... הרבה הרבה יותר... חבל שחלק מהחרידים מחפשים כל הזמן איך להיות שונים ומפולגים... גם ישו שהיה יהודי חיפש ליהיות שונה...ותסתכלו לאן הגיע. החרידים שכל הזמן מחפשים למה צריך לעשות איך ליהיות שונים מיהודים אחרים איך לפתח שינאת חינם ופילוג בעם... צריך לכבד אותם בדיוק כמו את ישו הנוצרי
* בן   28/04/14 | 15:22
28. ואני צריך לשלם כסף מדמי הביטוח בשבילם
ביזיון....שיגרשו אותם מכאן אין להם זכות להיות כאן
* לוחם לשעבר   28/04/14 | 15:16
מי אתה
* א.א   28/04/14 | 16:05
מי אתה
למה אתה חושב שאתה משלם מי אתה הרי כל הכח שלך זה מבורא העולם אם הוא מחליט שאתה לא יכול לקום מחר בבוקר לעבוד אז גמרת תודה להשם שאתם יכול לעבוד בכלל אתה יודע כמה אנשים עבדו כמוך ופתאום ביום בהיר לא יכלו לפרנס את עצמם תודה להשם כל בוקר ותגיד לו אתה נותן לי את הכח אם לא אתה אננ לא יכול לעשות כלום אני מקוה שהבנת
* א.א   28/04/14 | 16:10
תעשה טובה תחשוב לפני שאתה מדבר
* אחד שמבין    28/04/14 | 16:21
27. הוא צודק ב100 אחוז
* לילי   28/04/14 | 15:14
26. כל מי שמצדיק את החרדים - צבוע כמוהם.
יש הבדל בין גישה שלא לעשות את יום השואה בתור יום זיכרון לבין להתריס ולעשות על האש ביום השואה. כן זאת התרסה ואין מילה אחרת לתאר את זה.
* איתי   28/04/14 | 15:08
25. תכל'ס, צודק.
* אברהם   28/04/14 | 15:07
24. אבל כן רואים צורך לירוק בפנים של מדינה שלמה?
* יהודים הם לא   28/04/14 | 15:07
23. החרדים האםה חולים
* גל   28/04/14 | 15:06
22. החרדים צודקים מיניפולציות המסכנות זה רק לעוד סחיטת כספים
* להוריד מסכות    28/04/14 | 15:05
21. י
הם עושים למען הניספים הרבה יותר בתאריך הנכון )צום י בטבת(
* צןדק   28/04/14 | 15:03
20. תכלס צודק
* הלל   28/04/14 | 15:03
19. יום השואה
הוא צודק אין צורך בצפירה וים סגור וחוץ מיזה שנילמד לכבד את ספירת העומר וכיפור וכיוצא בזה הם ילמדו לחבד אתנו החילוניים
* חילוני   28/04/14 | 15:01
לפני שהדתיים מצפים שיכבדו את המנהגים שלהם שילמדו לכבד בני אדם !
* יהודיה   28/04/14 | 16:07
18. כמה שהם צבועים !!! כלי הנצחה ילדותיים אמר !!! סגירת חנויות ?ילדותי
אולי העורך "הנכבד" הזה יכתוב לקוראיו החרדים שהדרישה מחילונים לסגור חנויות בשבת זה ילדותי והדרישה מחילוניים לא להפעיל תחבורה ציבורית בשבת זה ילדותי והדרישה שלא ימכרו חמץ בפסח זה ילדותי וב9 בא"ב לסגור מסעדות ובתי קולנוע זה ילדותי כי כל אחד יחליט לעצמו אם הוא רוצה לנסוע בשבת או לא אם הוא אוכל חמץ או לא ואם חורבן בית המקדש לפני 2500 שנה מעניין אותו או לא אבל אז הוא יאבד את מקום עבודתו וגם יחטוף כאפות ממשמרות הצניעות מה שהוא אומר לנו זה אנחנו מחליטים לעצמנו מה מותר ומה אסור ואנו נמשיך להחליט עבורכם מה מותר לכם
* בואו לקניון בשבת חרדים   28/04/14 | 15:00
9 בא״ב??? עכשיו אני מבין אותך. דפוק
* בן    28/04/14 | 15:22
ל 18
אתה צודק - לסגור חניות ביום השואה זה לא ילדותי כמו שלסגור חנויות בשבת זה לא. אבל לא נכון לומר 'אנחנו נחליט בשבילכם': זה לא דמוקרטי. החרדים אולי טועים אבל הם לא טיפשים ויש להם זכויות גם אם אנחנו לא אוהביפ את זה. לכן הם צריכים לכבד את התאריך כמו שחילוננ לא ייכנס לשכונה חרדית בשבת ברכב
* דתי   28/04/14 | 15:25
מוח של ציפור איינשטיין לידך
* חחח רואים שאתה לא מבין כלום   28/04/14 | 16:09
17. לא מסכים ב100%, אבל הכותרת שניתנה לכתבה אירונית ביותר...
* (בעמוד הראשי הושמטה המילה האחרונה)   28/04/14 | 14:59
16. חג המימונה זה חג המקדש את החיים והאחדות והיחד
* למה את זה לא מקדשים    28/04/14 | 14:58
15. רשעים
אין שום קשר בין הכותרת בדף הראשי לנאמר בכתבה. כשזה מגיע לשנאת חרדים הכל כשר.
* אשל   28/04/14 | 14:54
14. הנקודה היא שאין יום מסוים מבחינתם
ולא כפי שאתם מאקו הדגשתם שאין הנצחה באופן גורף אלא ההנצחה לא מתמקדת ביום מסוים או במעשים גשמיים מסוימים אלא בדרך היהודית.
* המבין    28/04/14 | 14:52
יש דווקא יום מאוד מסויים.עשרה בטבת.זה גם יום צום
* המבין   28/04/14 | 15:15
13. החרדים הם הבעיה האמיתית של מדינת ישראל
אין להם לא דין ולא דיין, הם עושים רק מה שטוב להם, ואיך שנראה להם. הם תמיד מלוכלכים, מסריחים, שקרנים, שנורים, בטלנים, והכול בשם התורה. הייתי הירושלים וראיתי מאות אם לא אלפים, והבעיה של ישראל זה לא אבו מאזן, או אירן, זה החרדים האלו. אני הייתי פעם חרדי, וטוב שעזבתי. הדת היא יפה, אבל הדתיים, אלוהים ישמור
* משה   28/04/14 | 14:48
למשה היקר
חבל מאד שבשביל חיי רגע בזבזת לחיי עולם .אך אם היית חרדי וידעת מה זה בכלל להיות חרדי לא היית מגיע לדרגה בה אתה נמצא אלא שלא היית אמיתי מבפנים ואדם שאין תוכו כברו לא יחזיק מעמד .ולענין יום השואה ברור שאין דעת התורה והחכמים נוחה מאלו שבזו ליוםם בו נגזרה גזירה קשה כזו על עמנו ובודאי שחא לשמוחאני אדם חרדי ואותי לימדו שיש לעשות כבוד לכל אדם באשר הוא ולא לפרוש מהציבור ןולכן
* דוד    28/04/14 | 15:28
צודק במאה אחוז!!
מתייפים ובלתי נסבלים!! הם פשוט כאלה!!! לעשות על האש בערב יום השואה כדי להראות משהו אחד ואז יום למחרת להתייפיף ןלהגיד משהו אחר בשביל לצאת יפיי מפש! איכס!
* גרה בירושלים   28/04/14 | 16:00
מישהו פה
* ממורמר..   28/04/14 | 16:12
12. יאללה יא צבועים
אפשר לחשוב מה באמת עושה המדינה בשביל ניצולי שואה?! אכפת לה רק מנאומים פוליטים.הבטחות שווא ועצרות. בחיאת מה זה עוזר להם עכשו? רק קדיש לנספים הסברה על השואה-לא נשכח, ועזרה כלכלית ונפשית לניצולים. מדינה *** ותקשורת תשקורת.
* חנאל   28/04/14 | 14:42
11. שקר ... הוא אמר שההנצחה צריכה להיות כל יום כל השנה !
למה אתם מסלפים ? מחפשים כותרת ואם אין אז משקרים כותרת ? תקשורת עלובה ... מה זה מלמד עלינו ?!
* לא יאומן   28/04/14 | 14:39
10. צודק במאה אחוז
* חילוני   28/04/14 | 14:35
9. צודק הכתב החרדי
צודק הכתב מי שם את החילוניים להנציח בחובה את היום הזה וכל השנה להתעלל בחרדים רוב רובם של נפטרי השואה היו חרדים אוהבים לזכור אותם מתים ????
* avi   28/04/14 | 14:33
8. עין תחת עין למה להשמיץ בלי קשר?
יום השואה: מה שאתרמאקו וואלה ועוד! מסתירים מהגולשים חילונים משחקים כדורגל ביום השואה (צילום: ידידיה מאיר) ביום הזיכרון הממלכתי לששת מיליון הקדושים, העיתונאי יוסי אלי ממערכת וואלה! חדשות מגיש לגולשי האתר כתבה מסולפת, מלאת שנאה והסתה חרדופובית * חרדים בודדים תועדו ליד מנגל בזמן שעשרות חילונים שיחקו כדורגל להנאתם * כל הפרטים על שנאה והסתה בזמן שהעם מרכין ראשו לזכר ששת מליוני קרבנות ההסתה מאת: ראובן שטיין | יום שני 28 אפריל 2014 | 0 תגובות | הדפס כמידי שנה, ימי הזיכרון הממלכתיים חושפים בפני צרכני התקשורת את כוונותיהם האמיתיות של העורכים ואת הרמה העיתונאית, המקצועית והאתית של הכתבים. יש המתכבדים להתעטף באבל ולדווח על התרחשויות חשובות לצד סיקור היסטורי והארת זוויות שנחשפו לאחרונה מן התופת האירופית, אולם יש אחרים המבקשים להעמיק את הפער בין המגזרים במדינת היהודים, לפלג ולשסע ציבור בציבור והכל במטרה למשוך עוד כמה מאות כניסות לאתר. הקרבן החרדי מוגש בשיפוד על גחלי רתמים לכבוד אליל הרייטינג. כך, בחוסר מקצועיות בסיסית, מדווח הכתב יוסי אלי ממערכת וואלה! חדשות: "בזמן שמדינת ישראל מרכינה ראשה לזכר ששת המיליונים שנספו, הגיעו הערב (ראשון) עשרות משפחות חרדיות לגן סאקר ולגן השלושה בירושלים, התמקמו עם מנגלים והחלו במלאכת ה'על האש'. "יום השואה זה החג שלכם, לא שלנו", אמר אחד החרדים במקום, "תשמור את השבת ואחרי זה נשמור את החגים שלכם". הכתב המחונן, מר יוסי אלי, אף מתכבד להגיש את פרשנותו המעמיקה לקורא התמים: "החרדים נוהגים לציין את זכר השואה במהלך צום עשרה בטבת, הוא יום הקדיש הכללי, ומתנגדים במופגן לתאריך שקבעה המדינה. בשל כך, לא מדובר בפעם הראשונה שמשפחות חרדיות בוחרות להגיע דווקא ביום השואה לפארקים בירושלים, ולחגוג שם בצורה בוטה ומופגנת, כשהם מודעים לכך שהדבר עלול לפגוע ברגשות הציבור". למותר לציין כי פרשנות זו היא פרי מוחו הקודח של הכתב, ולוקה לא רק בחוסר רגישות חצופה, כי אם בחוסר אתיקה מקצועית ואי עמידה בסיסית בכללי העיתונות המינימליים. בגין חומרתו של משפט זה, התכנס בשעות אלו הצוות המשפטי של פרוייקט דוסים לשקול את הכלים המשפטיים העומדים לרשותנו על מנת לנקוט בסנקציות כלפי הכתב. בתוך כך, לפרויקט דוסים נודע, כי בליל יום השואה, בשעה תשע בערב, בזמן שברחבת האנדרטה לזכר גיבורי מרד גטו ורשה ביד ושם נפתחו אירועי יום השואה ועם ישראל כולו התייחד עם זכר שישה מליון קורבנותיו, בגן סאקר חילונים שיחקו כדורגל "כאילו כלום", כפי שכתב ותיעד העיתונאי ידידיה מאיר. "בטח מחר זה יהיה בעמוד הראשון של העיתון", הוא הוסיף בציניות. אתר דוסים מתכבד להגיש תיעוד של משחק הכדורגל בזמן שמדינת ישראל הרכינה ראשה. וכפי שמיטיבים לעשות במערכת וואלה! חדשות, גם אנחנו מביאים תמונות נוספות מאותה זווית על מנת להציג מצג שווא של "עשרות משפחות". העיתונאי יוסי אלי ממערכת וואלה! חדשות הגיש לגולשים כתבה מסיתה ופוגענית בו בזמן שמדינת ישראל הרכינה ראשה לזכר 6 מיליון קרבנות ההסתה
* אחת    28/04/14 | 14:14
צביעות האנטישמיים נגד יהודים במדיה והתקשורת ומהללים אוייבים
די למסכות ולצביעות די למניפולציות המסכנות לעוד סחיטת כספים די להפוך אותנו לעבדים שלכם . די לצביעות בתיקשורת די להסתה נגד יהודים וחרדים ומצד שני מהללים אוייבים אמונה אחת זה רק ספר התורה מלבד הכתוב בו אין חגים והילולות לכו לבית הכנסת להיתפלל על היקרים שלכם כאשר רואים היתנהגות צבועה שכזאת המאמינים רואים בכם כמי שמביא לכאורה את סדום ואמורה
* תסגרו טלויזיה בשבת    28/04/14 | 15:15
7. מאקו אתם מגעילים!!!!!
הוא לא אמר לא להנציח הוא אמר למה דוקא ביום הזה מה הקשר בין הכתבה לכותרת?! לא כל מה שאומר מישו חרדי צריך להפוך לעוד חלק מהשנאה שיש
* אלי   28/04/14 | 14:13
רשום בכותרת היום(!!!) תקרא טוב לפני שאתה מגיב
* עילג   28/04/14 | 14:42
טעות
בכותרת הראשית לא כתוב היום, רק אם אתה נכנס לכתבה תראה את כולה. זו ממש הסתה וזה גורם לקרע בעם השסוע שלנו. חבל...
* קורא   28/04/14 | 15:56
6. אין בעייה, נראה איך תרגישו כשאעשה מנגל ביום כיפור באמצע בני ברק
* נכד של ניצול שואה    28/04/14 | 14:13
תעשה את זה אצלך בבית ושיהיה לך בתיאבון..
* אין בעיה   28/04/14 | 14:47
תגובה לשטות שלך
מה הקשר , לא הבנת מה כתוב?? יום כיפור זה ציווי מהתורה , וזה מדאורייתא , ויום הדואה זו המצאה של חלונים ) אין ציווי לעמוד דום בצפירה או לסגור חנויות)..... יש דרכים יותר יהודיות להנציח כת השואה , לדוגמא אמירת קדיש על החללים. שתבין , אז מה הקשר לעשות מנגל ביום כיפור????
* תגובה   28/04/14 | 15:01
יש המון קשר !
יום השואה זו אכן "המצאה של החילונים" אך יש לכבד זאת ולא לעשות דווקא כמו שהדתיים מצפים שיכבדו את יום כיפור עליהם לכבד את מנהגיהם של החילוניים.
* יהודיה חילונית גאה !   28/04/14 | 16:04
כן? איפה כתוב בתורה שאסור ליסוע בין כיפור? הכל המצאות רבנים
* ר   28/04/14 | 16:08
מעניין מה סבא שלך היה חושב על התגובה הזאת.
שבגרמניה הנאצית רצו להשמיד אותו בגלל דתו, ונכדו עכשיו בז לה.
* גם אני דור שלישי   28/04/14 | 15:11
5. לשומרי מסורת יש את יום הקדיש הכללי
בעשרה בטבת שבו זוכרים גם את קורבנות השואה.
* :)   28/04/14 | 14:05
כבוד
הם לא חייבים לעמוד דום בעת הצפירה אךלא ייתכן כי אינם מכבדים ואף מזלזלים , זה אותו הדבר כמו שאני יעשה על האש ביום כיפור.
* נכדה לניצולי שואה   28/04/14 | 16:28
4. תאכלס
עם לא היום אז מתי????
* נועה    28/04/14 | 14:05
עשרה בטבת...
זה התאריך שקבעו ביהדות ואנחנו אפילו צמים. אתם צמים ביום השואה???
* א   28/04/14 | 16:45