הורים
תגובות (55 תגובות ב-32 דיונים)
32.
בזמנו מדריכת כלות אמרה לי שגברים ביחס לנשים מאד ילדותיים וחסרי אינטלגנציה רגשית דבר שקשה להבין כי הרי את מצה מבן זוגך להיות הלוקח יוזמה מדבר ומרגיע מנתח את הנתונים ולא נעלם בשיטת ריקוד הטאנגו "הצב והברד" נשים חייבות לזכור שגבר כן עם כל האבסורד נותר ילד קטן לא מותח רגשית אטום ולא יודע להתמודד גם מני שאין לו כלים כי אין לו את היכולת התקשורתית הרחבה והעשירה כמו לאישה זה מצומצם אצלו לכדי אחוזים בודדים וחשוב לזכור זאת כי הוא נכה במידה מסוימת וכמו שלא תכעסי על אדם אילם כי אינו יודע לדבר כך גם תנסי ולו במעט להכיל את נכותו הרגשית ולתמוך בו כמה שאפשר כמובן לא על חשבונך ומי כמוני יודעת כמה זה קשה ובלתי נסבל
* הוד   31/08/22 | 06:21
31.
ממש קשה
* הוד   31/08/22 | 06:14
30.
יעל אם תרשי לי להוסיף על דברייך במידה ויש אהבה אמיתית בזוגיות ולא נבהלים סיטואציות כאלה אני למשל חוויתי מצבים דומים אך לא קיצוניים למדתי לשמור על מקומי בצורה שלא פוגעת להשמיע תרגשות שלי מולו גם שלא מגיב אך שומע מצויין להראות הלו אני כאן אתה לא רווק יש אישה ילדים חיי משפחה הכל בדרך רגוע ונוחה שהוא רואה שאני ככה הוא מבין טוב מאוד הבריחה שלו במקום להתמודד על קשיים חויות רגשות לא נעימים אם תדפדפי אחורה לילדות שלו תבינו שהוא בנה לעצמו כל אדם מפת עולם שלפיה לומד להגיב לנהוג מהסיבות החיים הביאו אותו לנהוג כך תגלו קצת חמלה אמפתיה כלפי בן הזוג או בת הזוג אם אתם אוהבים אותם תקראו תחקור איך לעזור להם להתגבר על הדפוס הזה הם צריכים אותך אישה חזקה תומכת
* שולה   11/11/21 | 23:24
29.
ואוו תגובה מדוייקת ממש פעלתי כך עוד לפני שקראתי ובאמת ההכלה והחמלה ושמירת כבודי ומקומו במרכז ולפעול מתוך קור רוח זה מה שחסר לי להשאר חזקה הפעם יותר מתמיד המאמר רק שיקף וחודש לי איך פעלתי תודה תמשיכי לתת עוד
* שולה   11/11/21 | 23:16
28. לא יודעת. אצלנו החרדים גם מעודדים להיות טובה לבעל כמו שיעל מייעצת וזה דווקא מקרב אותו. כי מה יעזור ללכת ראש בראש?
דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום
* אפרת    01/12/16 | 13:06
27. ואו כמה שהפיתרון שלך מעצבן .. אני חיה באותו מצב גם
אבל את העצה המפגרת לא אקטואלית עבורי ועבור כל אישה מכבדת את עצמה. למה נים צריכות תמיד להיות הכלב הנאמן יעשה הכל שהוא לא יעזוב ולא יבגוד ושלא יתעצבן ולא וולא.. מה איתנו ? אולי לא הבנת והצלחת באמת להרגיש מה עובר עליה או שאולי את אישה שרוצה להחזיר אותנו כמה אלפי שנים אחורה .. שאנו המכונות שמצפים מהן עבודה וייצור ומתן ורוחב לב והבנה ו ו ו .. אבל גם המכונות חביבתי צריכות טיפול ויחס ושימון.. אז לעזאזל עם ההצעה שלך אם הוא גם לא יתאמץ אז קבינמט איתו אבל אני לא אתן לו יחס מיוחד ולתת לו חופש ולא לבקש ממנו עזרה בבית או לא משנה מה.. לא טוב לו שילך וישקח אותך כמייעצת איית שלו.. עצות אלה עושות רק ערביות ואפריקיות
* אמא ל 2   25/11/16 | 13:01
מסכימה!!!
* נועה   24/08/18 | 21:17
26. לא מדברים? אין תקשורת?
תפנימו, אתם לא מתאימים. תתגרשו לפני שיהיה מאוחר מידי
* טל   15/11/16 | 07:48
אם היא יודעת ממראה עיניה,עד כמה הוא מוציא אנרגיה בעבודה ומבינה
שכך הוא גם מול חבריו שהוא מתפנק על חשבונה ואישיותו פגומה מכדי יכולת לחיות בשיתוף בזוגיות.היא היתה צריכה לשים לו בקשת גט בבימ"ש לעינייני משפחה וללחפש ידידה רווקה/אלמנה/גרושה עם/בלי ילדים ולגור יחד.(יש יותר ויותר זוגות שחיות בעוני אבל ניסבל)
* מאוחר מדי!2ילדים מאוחר מדי   16/11/16 | 19:44
25. תהיי טובה ותספגי? לא בכל מחיר!!!!
הייתי במקום הזה והלכתי לפי עצות דומות שאת מייעצת כאן במדור שלפיהן את צריכה "להבין" אותו ובמקום לנהל אתו שיחה ולפתור את הבעיות להמשיך ולהרפות ולהיות טובה ולספוג. בביתי האלימות הנפשית עלתה לגבהים והתגברה מפעם לפעם הפכתי להיות הסמרטוטה של הבית והוא צרף גם את הילדים לתאטרון האבסורד שהוא הקים בבית. אחרי נסיונות רבים לנסות לדבר אתו על טיפול זוגי משפחתי רבני או כל דבר שהיה אמור לתת מענה לבעיה וכדי לא לפרק את הבית, הבנתי שהוא מתכוון להמשיך ולהתנהג כך גם בעתיד הודעתי לו שאני לא ממשיכה את חיי אתו והתגרשנו תודה לאל.
* אילנה   14/11/16 | 16:24
24. רווקה וטוב לי.בלי שתיקות,בלי מניפולציות,בלי התעללות
* אדון לעצמי   13/11/16 | 22:59
כייף לך מ2נא
* רחל   19/11/16 | 19:33
23. כולן כאן מתלהמות וכועסות על העצה.חייבת לומר שאצלנו זה הפוך.אני השותקת.
אני סובלת מחרדת נטישה ומעדיפה לברוח מהתמודדות.מעדיפה להתרחק לפני שבעלי יתרחק.מעדיפה להתכנס בשתיקות.קשה לי מאוד לתת אמון והדרך היחידה לגמור לי לתת אמון היא להתנהג בדיוק כמו שתיארה כאן יעל.
* אישה   13/11/16 | 15:11
את פשוט אגואיסטית
* פני   28/11/16 | 14:26
זה דרכי התמודדות ושאפו על הכינות שלך כאן
* שירה   11/11/21 | 23:30
22. אחותי, אצלי זה כבר 25 שנים
כל פעם התנפחויות , טיפולי שתיקה וברוגזים כשהאדון לא מקבל מה שרוצה/ויכוח שידו על התחתונה. כמוך וכמו הרבה נשים אחרות, תמיד אני הזוחלת לפייס ולהתרפס כי אינני יכולה לסבול את השתיקה. היום אני יודעת זה פאסיב אגרסיב ואיך שנים ארוכות בעצם עברתי התעללות מיד אדם שכולם סביבו חושבים שהוא מלאך ואף אחד לא יודע איך הוא באמת בבית לאחרונה התחלתי להתעלם ממנו ומהפרצופים שלו. כבר לא אכפת לי ממנו. רק בגלל שאני לא רוצה לפרק בית אני נשארת איתו. מצטערת יעל, את העצות שלך אני לא איישם על אפס מאופס שהתעלל בי ככה שנים ולא מעריך אותי ולא יעריך שום נסיון פיוס רק יזלזל בי יותר. אני לא חושבת שאפשר לתקן אותו ואת הדפקטים שלו. אלוהים יודע ששנים ניסיתי. דיי. נמאס.
* נענע   13/11/16 | 01:33
וואלה, 25 שנה?
תתעוררי על עצמך!!!
* טל   15/11/16 | 07:49
21. ניתוח הבעיה יפה, הפיתרון שהצעת-זוועה!
מוכר לי מקרוב, בהתמודדות בזוגיות שלי. ננהיניתי לקרוא את החלק הראשון של הכתבה. החלק השני של מתן העצות הוא זוועה. מניסיון העצה שלי שונה לחלוטין. האישה הנ״ל צריכה לוותר בתפיסת עולמה על שיחות נפש עם בעלה כי זה לא יקרה. (אולי בהמשך אם תתמיד בעצתי...) מה שעליה לעשות זה להביע את דעתה, כאבה, תיסכולה, רצונותיה וכו׳ באופן חופשי ואמיתי מיד בעת שהסיטואציה מתרחשת תוך כבוד לבעל ודיבור על עצמה בלבד ולא על חסרונותיו. וגם אם אין מענה מצד בעלה והוא מחליט לפצוח בשתיקה במקום לפתוח בשיחה או בריב. היא מרגישה חוזק כי היא הביעה את עצמה בצורה מכובדת ״ומים שקטים חודרים עמוק״. אם הוא לוקח את זה למקום של ברוגז בשתיקה הכי טוב לפנות אליו בצורה כנה ולומר שזה מכאיב לך השתיקה הזו ואם הוא אוהב אותך ורוצה לשמח אותך אז דיבור מאוד משמח אותך. לומר ולהמשיך הלאה. שוב, המסר נקלט התגובה תיהיה בהמשך. צריך סבלנות וצריך לא לפחד מהבעת הדעה העצמית והעימות ולא לצפות לתגובה מיידית.ל גברים כאלו יש דיליי בתגובה.
* עדי   12/11/16 | 22:31
זה בדיוק מה שיעל הציעה. העצה מצויינת. ליישם? קשה
* Fih   13/11/16 | 11:41
20. פאסיב אגרסיב זו אלימות אכזרית
אנן מה להישאר עם אחד כזה. הוא אומלל, אבל במקום לטפל בזה הוא בוחר לאמלל אחרעם
* מנסיון   12/11/16 | 21:52
19. האמת לא יודעת מה אומרת המילה שתלטנות כי כל אחד מפרש אותה אחרת. מה לא תנשום ולא תזוז ובנוסף תדווח ועוד ועוד 😭
* אני   12/11/16 | 20:52
18. וואוו הפתעת אותי
לאחר שנים של מה לא, כולל אוטוטו גירושים, הכותבת פשוט צודקת. אין דרך אחרת. שאפו.
* נשוי לאחת כזאת   12/11/16 | 19:02
17. פשוט לא מבין
אומרים בכתבה שזה נובע מכך שהגבר לא יודע להתמודד מול שתלטנות. גבר לא אמור להתמודד אם שתלטנות. המהות של הגבר הוא להיות בשוויון עם האישה ולא מתחתיה. בגלל זה מאז עליית הפמיניזם בשנות השבעים חלה עליה חדה בגירושין. תפנימו - גבר לא מסוגל לחיות בטווח ארוך עם אישה אגואיסטית ושתלטנית - פשוט לא יעבוד. לכן הרבה גברים מעדפים נשים מהמזרח הרחוק כי הן לא שתלטניות בכלל.
* אריה   12/11/16 | 18:08
מה שלא מסתדר עם התגובה שלך..
אתה כנראה אולי לא יודע אבל אישה היא השולטת בבית ובגבר מבלי שידע אפילו, בגלל זה אומרים הגבר הוא הראש האישה זה הצוואר... בתורה כתוב ודבק באישתו..אני אישית בתחום הנדלן וכולם יודעים שתמיד צריך ללכת ולשכנע את האישה כי היא בסוף תחליט וזו שתשכנע את הגבר. אנחנו כבר יודעים אך נראות כל המדינות בהן אתם השולטים, רק רוצחים אחד את השני ואונסים ילדות בנות 5. מדינות בהן מדכאים נשים בדיוק מוכיחות מה קורה שאין נשים שיכניסו בכם קצת שכל.
* 70% מהגירושים יוזמות הנשים...   24/11/16 | 13:42
16. תגובה חשובה ביותר
הבנות נועדו לשרת את המין הגברי בימיוחד בחדר המיטות
* גברי   12/11/16 | 16:18
דעותיי הן כדעות כל מדינות העולם ה ורמת נמשכת שלך גם
מעניין שמדינות שנשלטות על ידי גברים כמוך שמדכאים נשים נראות כמו מז בה לה עם גברים שרוצחים אחד את השני, אונסים ילדות, ומתחתנים עם ילדות בנות 6.. ככה נראה עולם בו גברים כמוך שולטים.ומעניין שכל המדינות הנורמליות והמצליחות הדבר היחד השונה שנותנים לנשים שוויון - צרוף מקרים לא? בלי נשים עוד תכידו את עצמכם..
* פרימיטיבי ועלוב אתה    24/11/16 | 13:48
15. את מציעה לה להמשיך באותה התנהגות מדוכאת.
היא צריכה להיות סובלנית כלפיו, לפטור אותו מעבודות בית, לדבר אליו בשקט ורגישות גם אם הוא לא עונה, בקיצור להשפיל את עצמה עד שהוא מעלתו יועיל בטובו לדבר... אני לא חושבת שבועיות צריך לעשות חשבון של מי פונה למי אחרי ריב. ופניה אל בן הזוג היא לא הודאה באשמה ולא לקיחת אחריות, זה בסה"כ פתיחת דלת לדיון שאולי בן הזוג מתקשה לעשות בעצמו ואין שום רע שאחד מבני הזוג יהיה זה שיוצר את הדיאלוג גם אם הוא לא האשם. מה שאת מציעה זה איום ונורא, זה נכון שלמעשה ע"ש חלק לא קטן במבחן בכך שהיא מאפשרת אותו אבל היית צריכה לומר לה שהיא לא צריכה לאפשר תקופות שתיקה ארוכות, ושהיא לא צריכה לצפות שהוא יפנה אליה לפתוח דיון. להסביר לה שעוד שהיא צריכה להרגיל אותו שעוד באותו יום של הריב היא צריכה ליטול יוזמה וליצור דיאלוג ואין בושה בלוחות ביוזמת, זו לא הודאה באשמה. בכלל הזוג הזה צריך לפנות לטיפול, ועדיף בשיטת האימאגו, שם ילמדו ליצור תקשורת נכונה ובונה. את בעצם מציעה לה להפוך את בן זוגה למלך רק בגלל שהוא רגע וקשה לו לפתוח דיאלוג, זו גישה מוטעית מהיסוד. אני לא מטפלת ולא עושה כאן תעמולה אבל אני ובן זוגי הלכנו לטיפול בתקופות קשות וזה עשה נפלאות לזוגיות שלנו.
* איפה כאן הפתרון?    12/11/16 | 15:05
14. חייבים לשנות את החוק: שתיקה= הטרדה אלימה ומזוגניה
* מאסר לשתקנים עכשיו!   12/11/16 | 10:46
13. בעל כזה צריך לתת לו בראש!
הגבר שלכן לא ילד קטן ולא צריך לקרקר סביבו.הוא מחכה שאשתו תבוא ותתחנן אליו. תחיו את החיים שלכן. תצאו לחברות, לבית קפה ואז תראו שהוא יבוא ויתחנן.
* תפסיקו להתחנן לבעל שלכן!   12/11/16 | 09:33
12. התחתנת עם בעל דפוק
* אני   12/11/16 | 07:41
11. זה כל כך מוכר שזה כואב
אבא שלי היה כזה כלפי כשהייתי נערה בגיל חטיבת ביניים, פשוט לא דיבר איתי או יצר אינטרקציה בכלל. לאף אחד לא מגיע להיות במצב כזה, זה כל כך משפיל ופוגע, כאילו את לא בן אדם אפילו. בדיעבד, הייתי עושה הכל כדי לא להגיע למצב הזה. עבורי זה היה יותר קשה מאלימות פיזית, בשתיקה זה כאילו אני שקופה, לא קיימת בעולם, בסתירה לפחות מכירים בקיומי.
* כבר לא כאן   12/11/16 | 02:42
מכירה את זה מקרוב קוראים לזה אטימות או מאוהב בעצמו
* אני    12/11/16 | 13:13
10. גם אצלנו היה מצב דומה
ועם השנים אימצתי את הגישה המתקנת שהעלת פה זה אכן שיפר את המצב אלא שבו בזמן הוא הרגיש זנוח ומצא נחמה אצל מישהי אחרת. גברים הם תינוקות מגודלים חושבים שהתחתנו עם אמא שלהם. וכשהאישה לוקחת את תפקיד האם אז הם מחפשים אישה. הם ממש לא סגורים על עצמם. וסליחה על ההכללה אבל הרב פשוט מזעזע
* יקירתי העפרונית   12/11/16 | 01:02
9. מתמודדת עם אותה סיטואציה כבר שנים, אני חושבת שאת ממש צודקת
אני יאמץ את השיטה ואמן שזה יעבוד! תודה על המילים החכמות ופתיחת העיניים!
* לה לה לנד   11/11/16 | 22:25
8. אוףףף נמאס לחיות עם אנשים סתומים קרים וקשים.
*  אני   11/11/16 | 21:37
7. המצב נשמע לי מוכר
הפתרון המוצע אבסורדי. בעלי סופר רגיש. אבל הוא לא יודע להביע את הרגשות אז הוא בוחר לשתוק ולהיות ברוגז. אני ידעתי עם מי התחתנתי. אני יודעת שלעורר דיון על בעיות זה הצד החזק שלי ולכן כשאני רואה שהוא עצבני אני מאלצת את השיחה אחרי שהילדים נרדמו. לו יש ייתרונות אחרים על פני והוא יודע להתמודד איתי כשאני בקריז. אין פחיתות כבוד בלהיות זאת שניגשת אליו כל פעם. זאת מגבלה שלו ובטוח יש לו גם חוזקות במקומות אחרים.
* נעה   11/11/16 | 21:00
6. אני מתחילה ליישם מה שאת אומרת.
נראה אם זה יעבוד. אם כן. אני אעריץ אותך
* Tal   11/11/16 | 17:09
5. תגידו לי שהכתבה הזאת מוחזרה מ1942. בבקשה.
* לולי   11/11/16 | 15:17
לגמרי איתך
פשוט תסמונת האישה המוכה.
* אילת   12/11/16 | 10:53
לגמרי! לא מתאים למאה הנוכחית!
איזו מן תגובה של מטפלת זאת?!
* אאא   12/11/16 | 10:56
ככה זה
כש"הסנדלרית הולכת יחפה". יעל בעצמה גרושה (לא יודעת את הנסיבות) אז כנראה שהיא לא יישמה על עצמה את העצות שהיא נותנת בטורים. בתור גרושה בעצמי, לעולם לא אתן עצות בענייני זוגיות לאחרים. ההבדל בינינו זה שהיא למדה פסיכולוגיה. אבל פסיכולוגיה זה לא מדע מדוייק ולא כל עצה מתאימה לכל אחד ולכל מקרה. אין לי שום דבר אישי נגדה ואפילו לא ראיתי את "האח הגדול" (שום עונה כי זה מטופש ומשעמם לדעתי), אבל אני בספק אם הייתה מקבלת כאן טור אלמלא הייתה "סלב". אולי היא אישה נחמדה עם כוונות טובות (אני לא מכירה אותה), אבל טור במאקו לא מהווה תחליף לטיפול זוגי אמיתי (וגם זה לא תמיד עובד), בתנאי ששני בני הזוג רוצים לשקם את הקשר ולא להאשים אחד את השני. ומשום מה ברוב הסיפורים שיעל מביאה, האישה קצת יותר אשמה וצריכה יותר להבין, להכיל ולוותר. למה? זה לא ילד קטן. זה בן זוג. גם ככה אצל הרבה גברים האישה תמיד אשמה בכל הבעיות. בעיקר אצל גברים מכים או מתעללים נפשית. כמו שכתבה אילת בתגובה מעלי: "פשוט תסמונת האישה המוכה" (שצריכה "לדרוך על ביצים" ולוותר לו על עבודות הבית כדי שלא להרגיז אותו). אני כל פעם המומה מחדש מהעצות שלה.
* תמי   13/11/16 | 10:04
4. שתיקה קלה לו? הוא לא אוהב אותך
* דודי    11/11/16 | 14:51
3. זוגיות זה כאב ראש, הכי טוב
* להיות לבד   11/11/16 | 11:32
האמת
שיותר נחמד להיות בזוגיות, אבל לא כל אחד ולא בכל מחיר. יש תקופות ויש מקרים שבהם עדיף להיות לבד. גם יש סדרי עדיפויות. אני למשל, משקיעה את כל האנרגיות שלי בבני הצעיר כי יש לו בעיות בריאותיות. זה בא על חשבון עצמי ועל חשבון הבן הגדול. החיים זה לא פיקניק.
* תמי   11/11/16 | 16:01
2. הערה נוספת:
מה הקשר למטלות הבית??? גם הוא גר שם. הוא לא ילד קטן שהיא צריכה "לשחרר אותו ממטלות הבית" (וגם לילדים מותר לעזור קצת). אצל חברה טובה שלי למשל, בעלה מבשל ושוטף כלים באופן קבוע ולא נופלת שערה אחת מראשו! שניהם עובדים ושניהם מחלקים ביניהם את עבודות הבית. הלוואי שמישהו היה עוזר לי (אני גרושה)...
* תמי   11/11/16 | 10:04
צודקת
* יערה   11/11/16 | 12:20
רואים שאת רואה את העולם רק דרך העיניים שלך
* סתומה   12/11/16 | 21:37
כל הפוסל במומו פוסל
את/ה בעצמך סתומ/ה. וגם חצופ/ה. אם אין משהו חכם לכתוב אז ממש לא חייבים. ולמקרה שלא הבנת, כל מי שגר בבית יכול וצריך לתרום את חלקו. גם הבעל השותק בסיפור הנ"ל. הוא לא גר בבית מלון והיא לא המשרתת שלו. זה שלא נאה לו לדבר איתה, לא אומר שצריך "לשחרר אותו מעבודות הבית". הוא לא רוצה לדבר איתה, אבל לא מפריע לו שהיא תכבס,תבשל ותנקה בשבילו? היא לא אמא שלו והוא לא ילד קטן. אולי אם יצטרך לכבס לעצמו את הבגדים, הוא יעריך אותה יותר ולא יקח אותה כמובן מאליו. ואז אולי גם פחות "ישחק איתה משחקי ברוגז".
* תמי   13/11/16 | 00:31
1. הכותרת מעצבנת!!!
לא! שתיקה אינה אלימה יותר מסטירת לחי. אולי היא לא נעימה להם ולילדים שלהם, אבל אי אפשר להשוות לאלימות פיזית. את עושה עוול לנשים מוכות. אצל הרבה נשים מוכות זה מתחיל באלימות מילולית או/ו כלכלית. אח"כ באה סטירה אחת "קטנה" ובהמשך מגיעה אלימות יותר קשה. בתור מטפלת זוגית, את אמורה לדעת את הדברים האלה. גם קצת צורם לי שאת הופכת את הגבר בסיפור הנ"ל לילד קטן שצריך "לדרוך על ביצים סביבו". למה תמיד האישה צריכה להתחשב ו"להיות אשמה"? זה מוטיב חוזר אצלך בהרבה סיפורים. והרבה גברים מעדיפים להאשים את האישה בבעיות במקום לטפל בעצמם או ללכת לטיפול זוגי ביחד (כי זה יותר קל כמובן). שבת שלום.
* תמי   11/11/16 | 09:59
יש לי אחד כזה בבית כבר עשרים שנה
מה שעושים זה לא משנה את המצב, זה אופי של הבן אדם להיות מנותק מהעולם ומה שקורה סביבו, מסתגר בשתיקה שלו. אני כבר התעייפתי מזה, חיה בצל השתיקה..... יש לי בעל רק על הנייר, כמו תמונה בבית, עצוב לי.....
* אנונימית   11/11/16 | 13:16
תהיי חזקה
לפחות הוא לא מכה אותך (אמי הייתה אישה מוכה) ומשליט עלייך טרור. זה גם עדיף על פני התעללות נפשית (זה מה שאני חוויתי כשהייתי נשואה). עד היום הגרוש שלי מנסה להתעלל בי נפשית. ההבדל הוא שפעם הייתי בוכה בגללו. היום אני מעמידה אותו במקום. יש גבול לכל תעלול.
* תמי   11/11/16 | 15:47
שתיקה גם לי יש כזה בבית לא יודע להתמודד חסר בטחון.
* תמי   11/11/16 | 17:36
מה שהיא מתארת זו התעללות נפשית.
שתיקה ממושכת זו התעללות נפשית לא פחות מצוקות ועלבונות , לעתים קשה יותר להתמודד איתה כי אין לך פרטנר אפילו לא לריב. אני לא יודעת איך אפשר לחיות כל כך הרבה שנים באווירה כזו, אם היא מרגישה כל כך לבד ועם זן זוג על העיר בלבד, אז אולי עדיף להיפרד ממנו ולהפוך אותו לגרוש על הנייר.
* לא רק עלבונות   12/11/16 | 15:09
לא דיברתי רק על עלבונות
אלא על התעללות נפשית מתמשכת. לגברים שממורמרים ומתוסכלים עם עצמם נוח להוציא את התסכול שלהם על הנשים שלהם. יש גברים שמכים ומשליטים טרור בבית ובחוץ (גם טרור כלכלי), יש כאלה שמתעללים נפשית (בעיקר בבית, מחוץ לבית הם "מקסימים") ויש כאלה ש"משחקים ברוגז" ושותקים. כמובן שלדעתם של גברים כאלה, האישה תמיד אשמה. ובכל מקרה, עדיף גבר שותק (נכון, זה לא נעים) על פני גבר מכה או מתעלל נפשית (גם מבחינת הילדים שרואים ושומעים).
* תמי   12/11/16 | 18:17
מוכר לי :-(
* נה פיין   11/11/16 | 17:20