הורים
תגובות (306 תגובות ב-125 דיונים)
75. הסבתות צרכות להמשיך לעבוד כדי לממן לעצמן בית אבות, אליו יושלכו בהקדם על ידי משפחתן האגואיסטית.בהצלחה עם זה.אכלו ושתו כי מחר תושלכו.ובצדק
* אור   07/03/18 | 19:34
מזועזעת ממך
אין תנאים לעזרה לזקן! הוא הגיע לגיל שהוא צריך להיות חופשי מגידול ילדים הם נתנו את החיים שלהם בשביל הילדים שלהם ועבדו קשה כל החיים עכשיו מגיע להם לנוח. ולאהוב את הנכדים מבלי להרגיש שהם חייבים להם משהו. אהבה אמיתי מכל הלב. התפקיד שלנו כחברה זה לדאוג לזקנים. לילדים יש את ההורים שלהם שידאגו להם
* מאיה   08/03/18 | 02:31
לעניין
מדויק
* סבתא   08/03/18 | 08:07
כמה רוע יכול להיות לאדם אחד
* Yy   01/04/18 | 16:17
74. שמחה שחמותי מרוחקת מהמשפחה והילדים. מעודדת את זה.הורי לעומת זאת נותנים באהבה והקשר עם הנכדים חזק.מעודדת גם את זה
* הלל   07/03/18 | 19:31
73. מכיר מישהי שניצלה את אימה לגידול ילדיה עד תום, תוך כדי גזילת כספה. זרקה אותה לבית אבות וגזלה גם את כל רכושה
עכשיו מקטרת ובוכה שהבת שלה מנצלת אותה לטיפול בילדיה וגוזלת את כספה ורכושה. איך שגלגל מסתובב לו...
* סבתאות   07/03/18 | 19:08
72. ילדים תנו להורים חופש הם לא חייבים לכם דבר ולא עובדים אצלכם
* אורנה   07/03/18 | 18:21
71. שכל אותן ספתות שהביאו 5 ילדים יתביישו לעצמן
אגואיסטיות שלא חשבו על המשמעות של גידול 5 ילדים שזו משפחה עצומה, עם נטל ואחריות עד יום המוות , ופתאום יש להן חיים משלהן. אשה שהביאה 4 ילדים או יותר לעולם וגם פחות מזה שלא תזרוק את נטל הגידול על הילדים שלה, אם היא יכולה לעזור עליה לעזור. ואם היא לא רוצה לעזור שתתבייש לעצמה שהביאה כל כך הרבה ילדים. כן להן עזרו והרבה כי האמהות שלהן ישבו רק בבית והרגישו חובה לעזור בגידול. ולגבי ההורים החדשים - אל תזרקו את האחריות על האמא שלכם, ואל תשריצו ילדים. אין מי שיגדל לכם את הילדים. וכל מי שקורא פה שיפנים - להביא ילדים לעולם זו אחריות עצומה עם המון נטל לכל החיים, תחשבו שוב אם זה בכלל מתאים לכם לפני שהבאתם לעולם.
* גל   07/03/18 | 17:01
מותק, ילדים גדלים ויש לבעוט בהם מהבית. אף אחד לא חייב להמשיך ולגדל אותם עד המוות
* עוד פרזיט   07/03/18 | 18:50
אם אישה הביאה 5 ילדים לעולם
היא מחוייבת לגדל את 25 הנכדים שהם יביאו עד המוות? אני בשוק מהתגובה הזו!!!!
* לגל היקר/ה והאהוב/ה   07/03/18 | 23:53
בהחלט שהיא מחוייבת להעניק לנכדים שהם תוצר החינוך שלה
מדוע היא הכריחה את הבנות שלה והבנים להתחתן? מדוע היא הכריחה אותם ולחצה עליהם להביא לה נכדים? אם זו היתה דרך החינוך שלה, וכנראה שגם שלך זאת שמגיבה בשוק כל הזמן צדקנית איומה שכמותך - את מחוייבת לטפל בכל הנכדים שנולדו לך כתוצאה משטיפת המוח שביצעת בכל ילדיך.
* אא   08/03/18 | 02:58
מה זה "הכריחה" ???
אפשר להכריח אנשים בוגרים להתחתן ??? מה זה הטמטום הזה ??? ומישהו מכריח אותך להביא ילדים? שמעת על אמצעי מניעה? לא חייבים להביא יותר משני ילדים אם קשה לך לגדל אותם.
* אני בשוק ממך.   09/03/18 | 14:54
וואו. שום לקיחת אחריות. מינימלית אפילו. מדהים.
* .   19/03/18 | 07:30
70. רציתם 4 ילדים תטפלו
כל כך מזדהה עם הסבתות, חייהם של הסבתות האלה היה הרבה יותר קשה ממה שהדור הזה יכול לתאר, דור מפונק דור שלא יודע שובע, דור עם עיניים גדולות, בתים גדולים, מכוניות , נסיעות לחו"ל, בזבוזים בלי הכרה בקניוניים, הכל בסדר, עד שזה מגיע לשלם למטפלת או למעדוניות, הם מקימים צעקה. אל תביאו ילדים יותר ממה שאתם יכולים לפרנס, תסתכלו על הדתיים לדוגמא, לכל הסבתות אני מעריכה את העמל הרב שהשקעתם, עכשיו זמן לנוח. מי יודע מי יוליד יום. ולאלה שאומרים שהסבתות יצטרכו אתכם בזמן שתהיו חסרי יכולות להתנייד ועוד, אם הילדים לא ירצו לעזור, הם גם בלי זה לא ירצו לעזור ויריבו ביניהם, הייתי אתמול עכשיו תורך, לדוגמא. ילדים לא באמת מקריבים למען הוריהם הזקנים בימיהם האחרונים. הם באים לשעה שעתיים ומתים לברוח, ללכת לעיסוקים שלהם. תהיו אמיתיים. אין הרבה ילדים שבאמת מחזירים להורים את מה שהם השקיעו בילדים שלהם. היום ילדים מכניסים לבתי אבות או מביאים עוזרים תוצרת חוץ ואת התוצאות כולנו רואים ושומעים. אז אל תגידו שהילדים ידאגו להורים בעת זקנתם. ילדים תמיד היו ותמיד יהיו אגואיסטיים. מגיע להורים את כל הזמן שבעולם, למען עצמם, החיים קצרים. וזה הזמן שלהם לנצל ולא לעשות כלום, אם בא להם. די, לבכי ולקיטורים מבוקר עד ערב. תחייו לפי היכולות שלכם ולא לפי היכולות של השכנים שלכם. הסתפקו במה שיש ותודו על מה שיש. סבתות יקרות, נצלו את הימים הטובים שלכם. פנקו את עצמכם. ילדים, תשתדלו להסתדר, ותעשו תוכניות לפני כל צעד. שאו בתוצאות של המעשים שלכם. כל הכבוד לחבורת הסבתות.
* אסתר   07/03/18 | 16:48
אמא צעירה
כל ספתא תחשוב במה היא יכולה לעזור אם היא רוצה . לכולם יש כסף לקהיות אינספוף באי בי לימי הולדת מוטרפים באלפי שקלים כולל עוגות ב300 שח שאף ילד לא טועם לחול ולאוטו חדש אבל לשלם לבייביסיטר זה לא נא אפשר להצל את הספתא? באמת שכל אחד יביא כמות ילדים שהוא יכול לטפל בהם אני רואה בגינות ספתות שכבר מותשות לחלוטין וגוררות איתן חמש נכדים שכבר ממש אין כח.
* מסכימה עם הספתות   07/03/18 | 22:24
אמת אמת אמת עשית לי את הבוקר, אחותי.
* סבתא   08/03/18 | 04:55
69. סבתא את תמיד צודקת
אנחנו באמת דור פני הכלב שחוצפתו שוגה לגבהים איומים. ילדים זאת אחריות של ההורים בלבד. כל תוספת עזרה רק צריכה להיות מתקבלת באהבה ובהערכה. אך ללא ספק אף אחד לא חייב לנו כלום ההיפך הוא הנכון.
* אושרת מלכה   07/03/18 | 16:10
68. הם בגיל שזכותם לעשות מה שעושה להם טוב
הם את שלהם עשו ונתנו מעצם המון למען הילדים והחברה. אני מאחלת לכולם להגיע לגיל הזה שבו הוא יהיה חופשי לעשות כרצונו, לחיות באושר ולקבל אהבה מבלי שיציבו להם תנאים. ולהגיד לאישה קשישה שאם היא לא תעזור בגידול ילדים אז לא יעזרו לה כשתיהיה עם אלצהיימר או משהו כזה, זה פשוט בושה לחברה שלנו. אל תציבו תנאים לאנשים. זכותכם לבקש וזכותם לסרב זה לא אומר שהם פחות אוהבים את הנכדים שלהם.
* אנני   07/03/18 | 15:47
67. ההורים של היום מפונקים שמגדלים מפונקים עוד יותר
* מעולה   07/03/18 | 15:38
66. אני משתדלת להיעזר בבייביסיטר כמה שיותר. רק אם באמת אין ברירה אפעיל את חמי וחמותי
ההורים שלי עובדים במשרות מלאות ופנויים רק בסופי שבוע וגם אז נשלח את הילדים רק פעם בשבועיים/שלושה לסופש. חמי וחמותי לא עובדים אבל אנחנו עדיין מכבדים את הזמן הפרטי שלהם ונעזרים בהם בבלת"מים בלבד ורק אם הבייביסיטר לא פנויה. כמובן שכרגע שמתי את הקריירה על הולד. הפסקתי לעבוד ואני עם הילדים בבית עד שיגדלו קצת. אם הייתי צריכה לעבוד משרה מלאה הייתי לוקחת מטפלת. אי אפשר ליפול על ההורים זה רע ליחסים.
* אמא לארבעה   07/03/18 | 15:35
65. אפשר גם ללדת וגם לטפל, מה הקשר סבתא?
אם הסבתא היתה מתה חס וחלילה, ברור שהיו מוצאים פיתרון אז סבתא צריכה להיות עדיפות אחרונה סבתא זה לפינוק לא לניצול הגיע הזמן לתת להם נחת
* פיתרון פשוט   07/03/18 | 15:33
אנשים מפונקים
שלוקחים את הסבתא כמובן מאליו. אני הסתדרתי לבד באמת כי אמא שלי נפטרה צעירה, עוד לפני שנולדו לי ילדים. תגידו תודה שבכלל יש לכם אמא. אנשים חוצפנים.
* נכון מאד   08/03/18 | 02:18
64. לא מבינה את הדיון. כל אחד שיעשה מה שהוא רוצה.
כל אחד שיקבע כמה זמן הוא רוצה לבלות עם נכדיו. מה הבעיה? אתם לא יודעים להגיד "לא"?
* מישי   07/03/18 | 15:25
הדיון
הוא כדי להעלות את המודעות לציבור וכדי לפקוח לאנשים את העיניים. מובאים פה סיפורים על הורים שניתקו קשר בין הנכד לסבתא כי היא נסעה לטייל בעולם. על זה הסיפור
* אורן   08/03/18 | 02:44
63. תקשיבו טוב
ברגע שהסבתא עושה בייבי סיטר נגיד פעם בשבועיים הילדים מעריכים את זה אבל שהסבתא שומרת כל יום זה נהפך להרגל וכאילו היא חייבת לילדים והיא נהפכת לרעה אם היא לא תשמור פשוט מנצליים אותה והם חופשיים לעשות כרצונם היא לא צריכה להיות המשרתת שלהם לעזור מיידה פעם בסדר אבל לא באופן קבוע יש לה גם חיים משלה והם לא נהיות יותר צעירות
* גיל   07/03/18 | 15:10
62. סבתות מתבכינית היה להם מלא עזרה
הסבתות ניצולי שואה גדלו את הילדים במקומם. היה עבודות עד 2 בצהרים, שזוג התחתן ההורים קנו לו דירה לא עבדו שעות כמו היום. אז אל תבלבלו לנו תמוח
* לילך   07/03/18 | 15:03
דוגמא לחינוך שלנו
דיבור כזה להורים וקשישים. אני בשוק. אנחנו חייבים להם על כל השנים שהם גידלו אותנו ופיתחו את המדינה וכעת שהם חלשים ורוצים להנות מהישורת האחרונה של חייהם אנחנו לא רק סוחטים אותם אלא גם מציבים להם תנאים ומדברים אליהם בזלזול
* נכדה   08/03/18 | 02:48
61. סבתות מפונקות
סבתות יקרות. מבקש מכן להפסיק לבלבל במוח. כשאנחנו היינו ילדים, לפחות חצי מהחברים שלי היו אצל הסבתות שלהן לפחות פעמיים בשבוע אחרי בית הספר. בנוסף, הסבתות היו מגיעות באופן קבוע לעזור לאמא במטלות הבית. ועכשיו שאתן יכולות לעזור, לא מתאים לכן? לכו תבלו במוזיאונים אבל אח״כ אל תשאלו למה הנכדים לא באים לבקר. בהצלחה.
* בן 30   07/03/18 | 15:03
אתה לא מתבייש?????
* לא סבתא   07/03/18 | 19:52
אתה טיפש
מה נסגר איתך? לדור של ההורים שלך בקושי היה הורים בישראל. ועוד פחות מזה לדור לפניך. ובאמת אין חובה לאמא שגידלה אותך במשך 18 להמשיך לגדל אותך בכסף או לגדל את הנכדים שלהם. כמו שלא תיקח כלב וחתול ותצפה שההורים שלך יגדלו אותם. אם בא להם, תפדלו, לא בא להם הם לא חייבים. אגב, דווקא אלו שנתנו בלי סייג וקרעו תחת בשביל הילדים והנכדים הם הכי בודדים וזרוקים בבתי אבות ואף אחד לא יורק לכיוונם. אלו שמכבדים את עצמם, הילדים שלהם מכבדים אותם.
* דניאל    08/03/18 | 00:03
עצוב
כל מילה סלע - עצוב אבל נכון
* שרונה   08/03/18 | 19:41
60. גנים
ככה זה שאין את הגנים הנכונים!!!אמא/סבתא!!!!
* שולם   07/03/18 | 15:02
59. בייביסיטר
מחכה כבר שיהה לי נכדים רק כדי לטפל בהם ולעזור לילדים לגדל את הילדים שלהם בבוא היום גם הילדים שלהם יהיו עסוקים וישמו אותם בבית אבות
* אירית   07/03/18 | 15:01
58. מראש להבהיר גבולות.
אני שמחה לראות את הנכדים .אך לא מוכנה לאפל בהם.כאשר הילדים מגיעים לארוחות מושקעות שאני טורחת שעות עליהן הם תמיד מגיעים בידיים ריקות.זר כלניות ב20 שקל לא יביאו .שלא לדבר על לקום לפנות כלים ולהדיח.ילשיהם משתוללים ומשאירים לכלוך ובלאגן ובסיום הם עוד לוקחים אוכלואפיחו לא אומרים תודה.אבל ללכת למסעדות פאר ולהכין בביתם ארוחות לחברים הם יודעים.בקיצור צריך לתת פחות.
* צילה   07/03/18 | 14:58
אולי אם היית עוזרת להם
הם היו עוזרים לך. אמרת בעצמך- את לא מוכנה לעזור עם הנכדים. אז כשהילדים שלך מגיעים לדבר היחיד שאת כן מוכנה לתת, ארוחות, הם כבר ממורמרים ומותשים. אולי אם היית עוזרת להם עם הנכדים (קצת, לא צריך להשתעבד. אחה״צ בשבוע לכל משפחה זה נותן המון) הם היו אסירי תודה. כי ביננו, הרבה יותר קל לעמוד על הסירים מלטפל בילדים.
* את אמרת...   10/03/18 | 07:20
באמת התנהגות איומה, אבל את חינכת אותם...
* תאכלי את הדייסה שבישלת   19/03/18 | 07:35
57. אני אוהבת את נכדי אבל גם לי יש חיים.
עמלתי עבור ילדי לא ביקשתי מאף אחד עזרה הייתי רק בת 19 והיסתדרתי אף הייתה לי קרירה. החתן הזה שלי חצוף מצדו.....העמדתי אותם במקום רק לאחר שהיה מצדם מוגזם.נשים בגילי רבות מוצאות את עצמן מחד עייפות לרוץ אחרי הקטנים מצד שני בפרק ב עם רצון ולהט להנות והם הילדים יודעים לגרום לרגשי אשם
* סבתא   07/03/18 | 14:52
56. חילונים, תקשיבו, תשקיעו בעצמכם,
בחינוך, בהשכלה, אל תביאו ילדים, תעשו כסף כשאתם צעירים ותשקיעו אותו בנדל"ן בחו"ל, אם אתם חכמים, תעברו מפה לארה"ב או אירופה, תעשו ילדים שם, והשאירו את המדינה הקשה הזאת לערבים ולחרדים, כי כולנו בקושי שורדים פה, ולשרוד זה לא לחיות.
* ראובן    07/03/18 | 14:51
55. ואני ממש לא מבין
למה אנשים מביאים ילדים בכלל!!! אני יודע לחשוב זה לא הצד החזק שלהם
* חזי   07/03/18 | 14:50
54. שראש הממשלה יגיד לבן שלי שלא בא לי לעשות בייביסיטר
* כמה פאתטי   07/03/18 | 14:37
תגובה מדויקת
* ליאת   07/03/18 | 20:50
53. מסכימה לחלוטין עם הסבתות!
אני מתחננת לאמא שלי שתנוח ותבלה יותר ותשמור על אחיינים שלי פחות... יש לי שני ילדים בעצמי, ואני לחלוטין מבינה את המצוקה של לגדל ילדים עם שוק העבודה המטורף, כשצריך לוקחת עזרה בשכר... סבים סבתות זה למפגשים משפחתיים מתוכננים ולפינוק, יש להם החיים שלהם והם עבדו מעל ומעבר מספיק שנים.
* שו   07/03/18 | 14:31
52. יש ילדים שמנצלים בלי חשבון
מנסיון אצלנו במשפחה ,גיסתי וגם בעלה כל הזמן מפילה על הסבתא מטלות -להסיע, לשמור, לשמור על 4 ילדים שהם בחו"ל .בתמורה הם מזמינים אותה לארוחת ערב ואולי עושים עוד דברים .פשוט ניצול..
* משה   07/03/18 | 14:17
יום עצוב
יום עצוב וקודר שסבתא מתבטאת כך על הילדים שלה.במקום לומר את המילים אני תמיד יהיה כאן עבור הילדים שלי.מזכיר לי תקופה חשוכה ואפלה בהיסטורית האנושות.
* ליאור   07/03/18 | 14:58
ממש גל
* מיטל   07/03/18 | 21:16
יוםעצוב
שונחנו מדברים ככה למבוגרים ולא מכבדים את ההחלטות שלהם בחיים. וחושבים שאהבה זה כסף ובייביסיטר במקום קרבה עמוקה ללא תנאים. הכי קרובה לסבתא שלי בעולם ומעולם לא עשתה עליי בייביסיטר. זה אנחנו שחייבים להם לא להיפך
* דור מפונק   08/03/18 | 02:51
גיסתי ובעלה?
קשה לכתוב אח שלי?
* ערן   07/03/18 | 15:53
גיסתי זו גם אחותו של בעלי..
אחותו של בעלי ובעלה זה כבר ארוך ומסורבל..
* הילה   07/03/18 | 18:21
51. תשלמו לבייביסיטר סליחה אף אחד לא אמר לכם להביא ילדים.
אני רואה אנשים כל אחד שלושה ילדים וזמן להשקיע בילד אין.העיקר לסמן וי במחברת, היום להביא ילד שלישי זה כבר נהייה סמל סטטוס לא פחות מדירה.כל התרבות שנהייתה במדינה הזאת בקטע הזה פשוט מקוממת.
* צודקות במאה אחוז   07/03/18 | 14:14
50. אני מגדלת שלושה ילדים, אחד עם צרכים מיוחדים, ללא עזרה - וכך צריך להיות!
הסבתות עשו את שלהן, שיהנו ואין שום סיבה שישתעבדו למשפחה שאני בחרתי לבנות. כל הכבוד להן!!
* אמא לשלוש    07/03/18 | 14:05
כל הכבוד גם לך
* אלופה. לוקחת אחריות על חייך   07/03/18 | 14:32
גידלתי
ועדיין מגדלת שני ילדים לבד. הצעיר שלי גם ילד של חינוך מיוחד. גם עושה את זה בלי בן זוג. קשה לגדל לבד ילדים בלי עזרה של סבתא ובן זוג. קשה כפליים כשזה ילד עם צרכים מיוחדים. קשה אבל אפשרי. זה הכל עניין של סדרי עדיפויות. לשים את הצרכים של הילד לפני הרצונות שלך (עד שהוא יגדל ויהיה יותר עצמאי).
* כנ"ל   08/03/18 | 02:26
49. כמה בולשיט
את אומרת שחינכת 5 ילדים לתפארת. עד היום לא למדת להגיד לא? כל עוד אין אלימות ואת לא חסרת ישע או רפת שכל, כל הסיפורים האלה הם ברמת קיטורים
* נו באמת   07/03/18 | 13:25
48. הגיע הזמן שההורים יקחו אחריות עלעצמם
* הגיע הזמן   07/03/18 | 12:52
47. אמא שלי לא עוזרת והבנות שלי לא סובלות אותה
הבנות שלי רואות שלחברים שלהם יש סבתות פעילות אבל אמא שלי לא באה, ועכשיו הן לא רוצות קשר איתה. כל שבוע אני מכריחה אותן להתקשר להגיד שבת שלום והן רבות איתי כי אין להן מה להגיד לה. היא לא עוזרת בכלל, גם לא כלכלית. היא גרה רבע שעה מאיתנו ואני יכולה לא לראות אותה חודשים. אני מפחדת מהיום שתזדקק לעזרה כי אני לא ארצה להיות איתה. אני מקווה שהיא לא מבזבזת את כל הפנסיה עכשיו כי היא תצטרך כסף למטפלת. עם אבא שלי הפסקתי לדבר, כי אין לנו מה לומר. רואה אותו רק באירועים משפחתיים.
* ד   07/03/18 | 12:36
נשמע שזה יושב על בסיס רגשי עמוק
* עוד הרבה לפני עזרה/לא   07/03/18 | 14:33
מזעזע. תזהרי כי הילדים יחקו את התנהגותך ויתנו לך יחס זהה בזקנותך
* אל תשליכני לעת זקנה...   07/03/18 | 15:33
זה באמת עצוב. אבל סבתא אין משמעו "לעזור"
לא כלכלית ולא בכלל. זו לא מהות התפקיד. לסבתות יש תפקיד אחר. לפנק. להיות שם בשביל הילדים, ללמד אותם, להעניק להם. זה עצוב שהיא לא מעריכה את האוצר היקר הזה, שנקרא "סבתאות".
* נינה   07/03/18 | 15:44
גם אצלנו אותו סיפור הילדים לא מכירים את הסבתא וזה הוריד לנו
את כל הכבוד והיחסים שלנו איתה מסתכמים בשלום שלום חבל כי
* תכלס   07/03/18 | 16:22
כבוד לזקנים והורים זנ בסיסי
וזה חבל שאת מרגישה שהיא עוד חייבת לך אחרי שהיא נתנה לך חיים וגידלה אותך. אתם חייבים לה. לכבד אותה ולחנך את ילדכם לכבד. הם מחקים אותכם תאמיני לי שאם הייתה ניתתנת להם ההזדמנו הם היו אוהבים אותה מאוד. חבל
* אלה   08/03/18 | 02:54
וואי עצוב
* רוני   07/03/18 | 16:45
ולא חשבת שהבעיה אצלך?
* דור   07/03/18 | 16:47
הרבה זמן חשבתי שזו אשמתי עד שלמדתי לא לקחת אחריות על אמא שלי
אחרי הלידה היה לי דכאון והלכתי לטיפול. למדתי שם לא להיות אחראית על ההורים שלי. אני אחראית על הבנות שלי, על עצמי ובמידה מסוימת על בעלי. זהו. לא יכולה לתקן את כל העולם. אני מלמדת את הבנות שלי לכבד את ההורים שלי כי הם סבא וסבתא, להתקשר להגיד שבת שלום. אבל בשום אופן לא לצפות מהם ליחס או סבלנות. אם מדברים בטלפון אז סבבה, אם מקבלים מתנה ליום הולדת, להגיד תודה ולשמוח. לא לצפות. אני מקווה שאני אהיה סבתא טובה יותר, שאמצא את האיזון הנכון.
* ד   07/03/18 | 21:00
46. צודקות במאת האחוזים
אני הבאתי 2 ילדים לעולם מתוך אחריות אישית שלא אתקל בקושי כלשהוא ולא קיבלתי בחיים וגם לא דרשתי עזרה . אז למה שאני אטפל בנכדים .
* מדברת מניסיון    07/03/18 | 12:35
45. הורים הזויים
כ"כ נכון. רוב ההורים פשוט זורקים את הילדים בכל מקום שאפשר. החלטתם להביא ילדים - זו אחריות שלכם! יש הבדל בין עזרה לבין סבתא שכל יום שומרת על הנכד. ולא זה ממש לא רק במקרים שהילד חולה. אמא רוצה ללכת לפילאטיס ואבא לחדר כושר ובסוף לסבתא אין חיים. צריך למצוא את האיזון. לא הגיוני שההורים לא מודעים למציאות קונים דברים שאין להם כסף בשבילם, רוצים לצאת לבלות ולגדל 5 ילדים.אי אפשר לאכול את כל העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אל תתפלאו שהילדים שלכם חסרי חינוך אם כל היום הם אצל סבתא וסבא שלא אמורים לחנך. זה התפקיד שלכם!! פשוט כפויי טובה. אני בוחרת בקפידה כל פעם שאני מבקשת מאמא שלי עזרה כי אני יודעת כמה קשה היא עובדת ושיש לה עוד נכדים שהיא שומרת עליהם ויותר מהכל-הבן שלי הוא אחריות שלי, ולא של אף אחד אחר. אז תפסיקו להתלונן. דור של בכיינים שלא מודעים ליכולות שלהם. כמו קוקיה מפזרים את הילדים בכל מקום בשביל עוד קצת כסף. ילד לא צריך כסף וחפצים. הוא צריך חוויות משמעותיות עם ההורים שלו. את הנוכחות שלהם. אז תפסיקו לספר לעצמכם שקרים כדי להסביר את הרצונות הגחמניים שלכם. לא יקרה כלום אם הוא לא ילבש מותגים ויחזיק אייפון והברבורד וכל השטויות האלה. יש גם סבתות וסבים מזניחים שלא עוזרים כלל אבל ממה שראיתי הם המיעוט. הרוב נסחטים על ידי ההורים שמנצלים אותם עד הסוף. מי שמביא ילד צריך לזכור שבראש ובראשונה זה אומר לשים את עצמך ואת הצרכים והרצונות שלך בצד. ואם זה לא מתאים - אל תביאו ילדים.
* מסכנים הסבים והסבתות   07/03/18 | 12:35
כל הכבוד לך.
מסכימה עם כל מילה. וכמו שאמרת: עדיף לבלות זמן איכות עם הילדים (לשחק ולקרוא איתם) מאשר לקנות להם שטויות שהם לא באמת צריכים. אנשים לוקחים את ההורים שלהם כמובן מאליו ולא מעריכים אותם בכלל.
* שאפו   07/03/18 | 20:15
לא צריך לקנות דווקא מותגים וצעצועים רבים
* נכון.יש משהן בזאת.   09/03/18 | 14:18
44. אמא אחת יכולה לטפל
בעשרה ילדים אבל עשרה ילדים לא יכולים לטפל באמא אחת .
* אמיתי לגמרי    07/03/18 | 12:32
43. צורה לסבתות כאלה
אני ממש ממש לא מסכימה, אני הכי מאושרת וגאה ונהנית לעזור לילדי, להיות עם הנכדים שלי זו המתנה הכי גדולה שבורא עולם נתן לנו. זה לא עול זה זכות . הנכדים שלי הם האושר הכי גדול.הם לא עול. ממש עצוב שככה אתם רואים זה
* חנה מולרסקי   07/03/18 | 12:11
כל הכבוד
כל הכבוד לך.. הבעיה שלא כולן חושבות כמוך
* לירון   07/03/18 | 17:32
כנ"ל! מסכימה לחלוטין!
* סבתא צילה   07/03/18 | 21:56
42. בייבסיטר
הבעיה מתחילה שיש סבתות שעוזרות רק לצד אחד
* אלמונית   07/03/18 | 12:09
41. מאה אחוז
צודקות לא צריך לנצל וגם לא לכעוס אחרי שאומרים לא גבולות רבותי
* הודא    07/03/18 | 12:04
40. לדור של פעם על אף האבסורד היה הרבה יותר קל
* הצעירים היום מסכנים   07/03/18 | 12:02
אז שלא ישריצו!!!! כל אחד משריץ 3-4 ילדים,לוקח משכנתאות מטורפות ואז מצפה שהסבתות ישאו בנטל
* לא חמודיםשלי,אף רחד לא חייב לכם שטם דבר   07/03/18 | 16:27
הדור של פעם פשוט חי יותר בצניעות.
לא רצו לקנות מותגים יקרים כשלא היה להם מספיק כסף. לא טסו כל שנה לחו"ל. הסתפקו במה שיש ואמרו תודה על מה שיש. לא יצאו לבלות כל שבוע בבית קפה, סרט או הצגה. לא יצאו למסעות שופינג מטורפים. גם לא קנו ג'יפ גדול יקר ונוצץ כדי לעשות רושם על אנשים. היום אנשים מפונקים שרק מצטלמים ומשוויצים כל הזמן במה שיש להם. ולא, אני לא מהדור של הסבתות. אני "רק" אמא שמסתפקת במועט בניגוד לרוב הנשים המפונקות סביבי. ואין לי אמא שתעזור לי כי היא נפטרה כשהייתי בת 16. כשהבאתי ילדים ידעתי שלא תהיה סבתא מהצד שלי. הצעירים היום מפונקים וכפויי טובה.
* לא.   07/03/18 | 20:02
39. איכסה על הסבתות האלה גועל נפש. העיקר ידעו יפה להיזדרגגג ולהביא אותנו לעולם בעל כורחנו
ובסוף זורקים אותנו לכל הרוחות
* אפרת   07/03/18 | 11:58
קצת מודעות עצמית
אפשר לומר בדיוק אותו דבר עלייך. ידעת יפה להיזדרגג ועכשיו את רוצה לזרוק את הילדים על סבתא וסבא? חכי לנכדים שלך, הולך להיות לך כיף
* נקודת מבט מעוותת    07/03/18 | 17:14
מה זה השטויות האלה? תקחי אחריות על החיים שלך. אף אחד לא חייב לך כלום
* ??????   07/03/18 | 19:58
תגובה מעלפת
חחחחחחחח
* סיוון   07/03/18 | 20:29
מההה
הם גידלו אותך ונתנו לך חיים זה נקרא לזרוק אותך לכל הרוחות ?! את אדם מבוגר שצריך לקחת אחריות בלעדית על ההחלטה שלו להביא ילידים. לעת זקנה את ייבת לכבד ולתמוך בהורייך על כל מה שנתנו לך.ותא ההפך
* שלי   08/03/18 | 02:56
38. נסחפה הסבתא
ללכת לכנסת? על מה? כאילו נגמרו הבעיות בעולם ועכשיו צריך לשלם לסבתא כי היא שומרת על הנכד שלה. לא רוצה אל תשמרי -בעיה שלך. אולי אני אלך לכנסת כי רבתי עם חמותי
* הלו   07/03/18 | 11:35
ככה זה כשיש זמן מיותר
* סבתא זפטא   07/03/18 | 14:36
בדיוק
לא מתאים? תגידו לא. אלוהים יודע שאתן ילדות גדולות.
* אלמונית   07/03/18 | 15:24
37. מעצבנות
פעם נשים לא היו עובדות ואם כן אז מעט היה נהוג שהבעל הולך לעבודה והאישה בבית עם הילדים. היום הדור השתנה שני בני הזוג עובדים יוקר מחיה , שעות עבודה מרובות , אי יכולת לקנות דירה זוגות עם ילדים משלמים שכירות והוצאות בית. והינה באות סבתות וזןעקות גידלתי 4 -5 ילדים ללא עזרה ווואו ממש פנינת חוכמה! ישבתן בבית הבעל הלך לעבודה! וכיום אתן רוצות לפצות את עצמכן בחוגים יציאות טיסות לחול..מה שלא עשיתן בעבר על חשבון העול של הילדים שלכם ! הרי אתם אלו שפינקתם אותם יתר על המידה ללא רסן ! אז איך אומרים סבתא בישלה דייסה??? תאכלו אותה !
* אחת   07/03/18 | 11:05
גם מי שנשארה בבית עם הילדים
עבדה בבית ולא ישבה רגל על רגל. עבודות בית הן יותר קשות מאשר לשבת במשרד ממוזג.
* את חצופה   07/03/18 | 19:54
36. מקווה שמתי שיזדקקו לעזרה לא יהיה שם
מישהו בשבילן
* .   07/03/18 | 11:01
35. הילדים של היום לא יודעים כמה שהאישה מתבגרת
יותר קשה העצמות לא אותם עצמות עם כוח אן סבלנות כי כבר גידלנו ילדים ודי נימאס מקסימום שעה לשחק איתם וכבר הסבלנות ניגמרת אן כוח אז ילדים תידאגו מיצידי לשמרטפית כי לי אן סבלנות מימני סבתא ואל תהיו חצופים וכאשר אזדקן הכסף ידאג לי ולא אתם
* סבתא   07/03/18 | 10:53
שמים לב שאין לכם כח
אבל זה ממש לא כולם ככה. זה שאין לך כח לנכדים- רק מראה שכבר אין מקום בלב וקשה לתת. כי לעצמם האנשים האלה נותנים בלי קושי. אני רואה סבתות שנותנות מכל הלב בגיל 75 וסבתות נרגנות וממורמרות שמתלוננות כבר בגיל 60. זה לא הגיל, זה הבן אדם. אם יש כח לפילאטיס וחברות וטיסות ואין כח לאחר צהריים עם הנכד- זה אומר דרשני. הכי קל לבזות את הילדים כמפונקים ונצלנים.
* נו האמת   10/03/18 | 07:29
את טועה
הבריאות מתדרדרת עם השנים ולפעמים קשה לסבתות מבחינה פיזית לטפל בנכדים. כשהילדים שלי היו תינוקות, הייתי משאירה אותם לפעמים אצל סבתא שלי ז"ל (אין לי אמא מגיל צעיר) רק לחצי שעה עד שעה כדי שאוכל לרוץ לקנות משהו דחוף או לסידורים. כל עוד הם היו רגועים היא הסתדרה איתם. אבל ברגע שהתחילו לבכות והייתה צריכה לקחת אותם על הידיים היה לה נורא קשה פיזית כי הייתה לה דלקת פרקים. נעזרתי בה לעתים רחוקות מאד כשלא הייתה לי ברירה. זה שהיא אמרה שקשה לה לא אומר שאין מקום בלב. זה אומר שהגוף פחות חזק וכבר אין כוח בידיים.
* אמא   10/03/18 | 15:39
34. צודקת לחלוטין, אמא טרייה
* עדי   07/03/18 | 10:49
33. יש הלכות כיבוד אב ואם.תילמדו מה מותר ומה אסור.וידעו איך להיתנהג איתם לפי ההלכה.
* ממ   07/03/18 | 10:33
32. מי שנותן שיזלזלו בו וינצלו אותו-זה בעיה שלו!
מה אתם משחקים אותה קורבנות??? זה הכל עניין של חינוך, אתם חינכתם את הילדים שמגיע להם הכל, בגלל זה הם מתנהגים ככה.
* הסבים והסבתות אשמים!   07/03/18 | 10:14
שאפו
אין יותר נכון מזה .
* יישר כח    07/03/18 | 12:23
נכון מאוד
מסכימה עם כל מילה
* עינת   07/03/18 | 20:54
31. עצוב משני הצדדים.
עצוב מצד ההורים שחושבים שמגיע להם שסבא וסבתא יהיו זמינים בשבילם כל הזמן, כולל כלכלית, גם כשבירור זה לא מתאים להם. עצוב מצד הסבא והסבתא שרואים בעזרה לילדים שקורסים נטל העבודה וגידול הילדים עול, ומקימים קול זעקה בתקשורת במקום לטפל בזה בתוך המשפחה.
* אחת   07/03/18 | 10:10
כל מילה!
* יפה   07/03/18 | 12:29
מי שלא מסוגל לגדל ילדים טרואה בזה עול שלא יביא ילדים!!**
* סבתות לא צריכות לגדל את הפנטזיות שלך   07/03/18 | 13:30
סבתאות
בתי האבות מלאים בסתאות שבקושי בתי לבקר אותם.
* תמר   07/03/18 | 23:50
אוי אוי. תגובה..
יום אחד תהיי גם את סבתא מטופשת. אם יהיהלך מזל כמובן. וא נחנו ממש לא חיים באשלייה או תקווה שאתם ו/או הנכדים תטפלו בנו. חיה בסרט . הנכדים לא רואים את הסבים והסבתות ממטר מגיל מסויים. נו באמת
* sarahkeidan@gmail.com   07/03/18 | 14:17
נכון. מה גם שהזקנים בוודאי ירצו שיטפלו בהם באחרית ימיהם...
* מישי   07/03/18 | 15:26
נכון.
אני גם לא מבינה למה צריך לפנות עם זה לכנסת. עדיף לדבר על הדברים פנים מול פנים.
* אחת אחרת   07/03/18 | 19:50
30. אוי אוי
הדור הבייבי בום פשוט נצלן אני לא אומר שכולם אבל הרוב. אני זוכר אישית את עצמי ישן לפחות 3 פעמים בשבוע אצל סבתה, וגם הבני דודים שלי, והיום אני צריך להודיע לפחות שבועיים מראש וגם בשלושה עותקים, בכדי שרק אשמורו על ילדים לכמה שעות. אני מבין שהיום יש יותר גירויים ובא לכם לההנות אבל אני מצטער אבל אתם האגואיסטים.
* ביז'ו   07/03/18 | 09:53
אולי הם אגואיסטים
אבל אתה פרזיט.
* סולי   07/03/18 | 10:54
השרצת? תועיל בטובך לגדל! הסבתא לא צריכה להדפק כדי שאתה ואשתך
* תמשיכו לחיות כאילו אתם רווקים   07/03/18 | 13:38
אתה צודק במאה אחוז
היום העאלק סבתות רוצות להנות מהחיים כביכול רק הן שכחו שהמשפחה זה הדבר הכי חשוב בחיים ואני לא מדברת על גבול של ניצול שיוציאו כל יום משעה אחת את הילדים עד שש שבע בערב אלא אני מדברת על מקרה שהילד חולה והסבתא רוצה חופש אז שולחים ילד עם אקמול לגן כי אי אפשר להעדר מהעבודה יןתר מדי
* אורית   07/03/18 | 13:50
29. מי שנותן גם מקבל
הסבתות המטופשות לא חושבות על העתיד הקרוב , כשהן תהיינה חולות או מאושפזות או סיעודיות , מי יבוא לבקר או לטפל בהן ? הסבתא שלי , ? ברור שאלו יהיו הילדים והנכדים , אז אם כל אחת לעצמה , אזי עד הסוף המר , אפילו שבעת ימי אבל לא ישבו עליהן .
* קובי   07/03/18 | 09:53
בולשיט אחד גדול
אני סבתא בת 82 נתתי כל חיי לילדים שלי טיפלתי בנכדים ויש לי 7 ילדים והיום אני ערירית אין להם זמן להרים אפילו טלפון לשאול אם אני חיה או מתה או אם חסר לי משהו מהמכולת .
* ילדים הם כפויי טובה    07/03/18 | 12:27
אתה צודק במאה אחוז
זאת התכנית שלי כשיבואו הימים שהם יבכו שהם לא יכולים את זה ולא את זה ויתקשרו אלינו ולנכדים שלהם שכבר יהיו נערים בוגרים הם גם יקבלו ממני דחייה ויאלצו להיעזר ברווחה של המדינה
* אורית   07/03/18 | 13:52
הם כבר נתנו מספיק בחייהם
הם הגיעו לגיל שזכותם להינות מהחיים ולעשות מה בראש שלהם. לילדים יש את ההורים שלהם לגידול. לקשישים אין אף אחד. לאף אחד לא איכפת מהם אלא אם הם משמשים כבייביסיטר? הם כבר נתנו את החיים שלהם בשביל הילדים שלהם! עכשיו הם רוצים להיות סבא וסבתא אוהבים להכדים בלי שאנשים כמוך יתנו להם תנאים. שמעת על המשפט אל תשלכני לעת זיקנה? אין בו את התנאי: "רק אם עזרת בגידול נכדים" פשוט חוצפה!
* אוי ואבוי   07/03/18 | 15:35
חתיכת יצור כפוי טובה ומפונק.
אני עוד רחוקה מלהיות סבתא אבל אני יכולה להבין את הסבתות שעייפות. שכל אחת תעזור כמה שהיא יכולה. לי אף אחד לא עזר לגדל את הילדים כי אמא שלי נפטרה צעירה (ואבא לא היה בתמונה). הכל נפל עלי. ומהרגע שהתגרשתי ונשארתי לבד עם שני ילדים, פחות או יותר נגמרו לי החיים כי לבן הצעיר שלי יש המון בעיות בריאותיות שונות. כל החיים שלי סביבו. נסיעות לרופאים, טיפולים וכו'. אני לא יושבת בבתי קפה, הולכת לסרטים והצגות או למסע שופינג. ולא טסה לבלות בחו"ל. אבל זה מה יש. ואני לא חושבת שאני מסכנה. ברור שהיה לי יותר קל אם הייתה לי אמא (ואני אפילו קצת מקנאה בחברות שלי שיש להן), אפילו רק כדי לדבר איתה ולחלוק איתה, אבל השלמתי עם החיים שלי. ביליתי מספיק כשהייתי רווקה. את (ועוד הרבה מגיבות כאן) פשוט בחורה מפונקת שחושבת שמישהו חייב לה משהו. בטח עוד פרינססה שמחליפה כל שנה את הסמארטפון.
* את פוסטמה חצופה   07/03/18 | 19:24
יש הבדל בין לעזור לבין לנצל
* אורית   07/03/18 | 14:19
נכון. משפחה זאת נתינה כל הזמן, בכל עת.
סבים שיכולים לעזור - נהדר. בבוא העת, הילדים והנכדים יטפלו בהם.
* מישי   07/03/18 | 15:27
אעעעלק ילדים ונכדים יטפלו... חחחחח בדיחה טובה. הנכדים לא רואים ממטר את ההורים, בטח לא את הסבים
* מתה על סיפורי דיסני האלה   07/03/18 | 19:29
אם לא תטפלי בילדים שלי, לא אטפל בך לעת זקנה? תתבייש לך!!!!
* מה זה השטויות האלה?   07/03/18 | 20:03
28. זה ריקוד מאוד עדין. מי שנעזר, צריך מידתיות
לא לצאת מנקודת הנחה שלסבים אין חיים אלא כדי לטפל בנכדים. מי שנותן עזרה, צריך לדבר אם הוא מרגיש שזה יותר מדי וגם להבין מאיזה צורך מתבקשת העזרה.
* my-meme   07/03/18 | 09:49
27. כל הכבוד כל כך צודקות
* אמא    07/03/18 | 09:47
26. עד לאן הגעתם???
שהמדינה תשלם להם כסף על זה שאתם מטפלים הנכדים שלכם ?? מאיפה נראלכם הכסף הזה מגיע?? התחרפנתם לגמרי!!! לא רוצים אל תשאלו עיניין שלכם לא של המדינה !
* שני / פמניזים אמיתי   07/03/18 | 09:08
לא המדינה... הילדים
* אני   07/03/18 | 09:32