דיבור ישיר
תגובות (29 תגובות ב-25 דיונים)
25. כל מילה. דיברת יפה על מצוקה אמיתית שהשפעותיה על כולם
* גברים נשים וילדים. לגמרי איתך בזה   09/08/17 | 09:21
24. כל כך נכון, שוק העבודה בארץ הוא עבדות מודרנית
להיות אמא ולהמשיך לעבוד בעבודה טובה זאת משימה בלתי אפשרית שנדונה מראש לכישלון, ולאבות בכלל אין לגיטימציה להיות אבות. התוצאה - עובדים מותשים וממורמרים שמתפקדים כהורים שעה או שעתיים ביום וסופ"ש. הפתרון חייב לבוא מהמדינה שתתחיל לאכוף ללא פשרות את חוק שעות עבודה ומנוחה. בלי ערימות של שעות נוספות (שבסקטורים רבים גם לא משלמים עליהם) ובלי שלל מניפולציות והתחכמויות של השוק הפרטי כמו משרת אמון וכו'. כולם עובדים 8-16 בלי יוצא מן הכלל וזהו.
* אורית   30/07/17 | 15:05
23. הבעיה היא לא שאתה זכר אלא בקריירה
ברור ששוק העבודה (ולא רק שוק העבודה) מתייחס אחרת לגברים ולנשים. אבל השאלה היא בראש וראשונה על מה אתה מוכן לוותר כדי להיות "אבא במשרת הורה". משרת הורה לא מאד מתאימה לאנשים קריירה במשרד. כאלה שכל שעת עבודה שלהם שווה הרבה מאות שקלים למעסיק. כאלה שעובדים בחברות בינלאומיות ולכן שעות אחר הצהריים כן קשורות לעבודה ועוד. משרת הורה מתאימה רק למי שגר קרוב לעבודה (או עובד מהבית). אי אפשר לעבוד במשרת הורה ולבלות כל יום שעתיים על הכביש, כי אם הגן נסגר ב-4 אז זה מספיק בעייתי לצאת מהעבודה ב- 15:30, אבל זה די בלתי אפשרי לצאת ב 14:30 בגלל הפקקים. ולגור קרוב לעבודה אומר לרוב שמקום העבודה הוא כבר לא בתל אביב למשל (איפה שנמצאים רבים ממקומות העבודה המתגמלים יותר). משרת הורה או משרת אם זו מכבסת מילים לג'ובים נחותים ולרוב נטולי קריירה. כמו פקידים (מזכירות, עוזרים וכדומה), ובעיקר במגזר הציבורי הסלחן. יש מעט מאד מסלולי קריירה (מורים לדוגמא) שמאפשרים משרה שדומה ל"משרת אם". רוב הג'ובים הנחותים וחלק גדול ממסלולי הקריירה הרלוונטיים - הם פשוט במשכורות נמוכות. גם אישה (אמא) שבוחרת באחד ממסלולי הקריירה נתקלת בקשיים רבים בנסיון לקבל "משרת אם" אבל אם אתה כגבר תבחר באחד ממסלולי הקריירה האלה (אל לוותר על קריירה בכלל) - יש הרבה יותר סיכוי שתוכל לעבוד ב"משרת הורה". עדיין יש סיכוי שתתקל באפלייה, אבל הרבה פחות.
* אבא   30/07/17 | 06:24
22. נושא חשוב אבל
למה הוא מדבר כל כך לאט, זה אפריע לי לשמוע עד הסוף.
* לילך   29/07/17 | 13:06
21. בגלל שהשוק עבודה פה הוא שוק עבדים
יש פה מעט עבודות ולכן חושבים שעושים לכם טובה כשמעסיקים אתכם ובתמורה אתם צריכים להיות עבדים. זו המדינה עם מעסיקים נצלנים ומנוולים ומנהלים בצורת 'קאפו' שלא עושים כלום חוץ מלרדת לחיי העבדים..ילדים במדינה הזו זה רק לחרדים שבמילא יושבים בבית רוב הזמן
* מדינת פח לא נותנים להתפרנס   29/07/17 | 12:40
20. ישראל אינה מקום להקים משפחה ולגדל ילדים
אי אפשר להתפרנס פה בכבוד ואי אפשר לתת לילדים מה שהם צריכים כדי לגדול כמו שצריך.. אין עזרה ותמיכה של המדינה בכלום להורים וכל המטרה היא לסחוט כמה שיותר כספים מהורים בכל דבר..מי שרוצה משפחה שיהגר מפה לחו"ל. פה בלתי אפשרי ובסוף אתם גם מסכנים את חייהם כששולחים אותם לצבא למרות שהמדינה לא נותנת ולא תיתן להם כלום להיפך רק תיקח דבר שאין כדוגמתו בעולם
* מי שעושה אחכ אוכל קש   29/07/17 | 12:36
19. הפתרון פשוט=גירושים
פתאום שלגבר יש יומיים בו הוא צריך להוציא את הילדים מהמסגרות זה כן מתאפשר... זה אומר דרשני.
* רומי   28/07/17 | 16:14
18. הפתרון פשוט=גירושים
פתאום שלגבר יש יומיים בו הוא צריך להוציא את הילדים מהמסגרות זה כן מתאפשר... זה אומר דרשני.
* רומי   28/07/17 | 16:14
17. צודק בהחלט - וכולנו, הפמיניסטיות, צריכות לזעוק את זעקת האבות
שיוויון אמיתי יתקיים רק כאשר שני המינים ישתפו פעולה בשבירת המוסכמות החברתיות, הקלוקלות, הנהוגות במחוזותינו ויגרמו לחברה להבין שהזכות לשיוויון, להורות, לשכר שווה - היא זכות של שני המינים. הרבה גברים כבר הפנימו שהפריוולגיות הפטריארכליות גובות מהן מחיר יקר, יקר מידי. שא ברכה.
* mamusi   28/07/17 | 12:38
16. בוחר להיות הקורבן
הכל בחירה ידידי המושתת על סדר עדיפויות. אתה זה שקובע את סדרן. מאחל לך שתהיה האבא שאתה רוצה להיות. מה שבטוח הוא שזוגתך חלק משמעותי בשינוי סדרי העדיפויות. כנראה שהמחיר הוא ירידה בהכנסות של המשפחה אולם התגמול של כולכם יהיה הרבה יותר גבוהה.
*  אב נוכח לילדים מונכחים   27/07/17 | 23:32
15. הלוואי תפרוץ דרך לנושא הכאוב הזה
* יורי   27/07/17 | 22:04
14. מוזמן לרדת לחול
כרטיס עלי לכולכם
* דני   27/07/17 | 20:11
13. תרבות העבודה בארץ היא תרבות עבדות!
כשהאמא רוצה להשאר בבית עם הילד כשהוא חולה אז הבוס אומר לילד אין סבתא?? כמה קשה לנו הנשים בקטע הזה אני בטוחה שלאבות זה עוד יותר סיוט. אנחנו כבר לא גרים בארץ 3 שנים. 3 שנים שאנחנו אוכלים ארוחות ערב ביחד ! בשעה 6!!! אני יודעת שאם נחזור. נחזור לא לראות את הילדים..
* ליבי ליבי איתך   27/07/17 | 20:07
12. בחירה חופשית, אחריות אישית והורית- נמאס מהבכיינות
חבר, תחשב מסלול מחדש. בחרת להיות הורה, אחלה. גם אני. שעות העבודה לא נוחות כבר? גם לי. תבחר מחדש- או שתהיה אבא קרייריסט, או שתבין ששוק העבודה לא חייב להתיישר לגחמות שלך. תמצא עיסוק/עבודה מתאימה לך. הכל יקר לך, כי התרגלת לשכר גבוה? לא חובה לשמור על רמת מחיה יקרה. שוב, תפחית בהוצאות. זה קצת מאוס לשמוע את הבכיינות של אנשים שלא מוכנים לקחת אחריות על הבחירות שלהם ורק מקטרים על כללי המשחק. אולי תמצא עבודה אצל מעסיק שמראש יסכים שתהיה יעיל למשך 6-7 שעות ? תתפשר בשכר? תעבוד בתפקיד שונה? תעשה הסבה? תהיה עצמאי? לא חסרים פתרונות
* גילי   27/07/17 | 19:56
נכון. מצד שני, צריך לשנות גם את התפיסה בשוק העבודה.
לא ייתכן שהתפיסה הבסיסית תהיה - "עובד טוב הוא מי שעובד כמה שיותר, בלי גבולות". חייבים לחזור ל-8 שעות עבודה, לא יותר.
* מישי   29/07/17 | 14:53
אתה דמגוג בשקל
כנראה שאתה נתח בשר מיושן בשוק העבודה
* אלירן   30/07/17 | 14:54
11. שמאלנים
כבר נמאס מהשמאלניים המסריחים לא טוב לכם תעברו לעזה שם מקומכם אתם בושה לעם היהודי
* שמאלנים   27/07/17 | 19:45
10. כל הכבוד
שיוויון בנטל
* אמא   27/07/17 | 19:34
9. אבות
במדינת ישראל שוק העבודה זה שוק כמה שאתה נישאר יותר שעות כך נמדדת ההשקעה שלך אבל רוב האנשים לא יודעים שאתה עובד יותר מ שמונה שעות ביום אחוז התעיות שלך עולה ב 50% בוס טוב מעדיף שתגמור ארבע משימות ביום ב 10 שעות ולא בשש שעות כי כך את ״ משקיעה ״ וזה מה שחשוב זה בא מהצבא הדפוק שלנו באירופה מחריכים את העובדים האבות לפחות פעמים בשבוע להוצי את הילד
* ארתור   27/07/17 | 19:24
8. צודק, הבעיה היא שעדיין אין מספיק אבות מעורבים שידרשו שינוי
* אמא נשואה ובודדה   27/07/17 | 19:23
7. כל מילה בול
כל מילה בול וזה עוד מעט יותר קשה שאתה גרוש ואז בימים שלך. רוב המעסיקים ממש לא אוהבים את הרעיון שאתה יוצא מוקדם. כאילו אתה עובד חצי יום.
* דור   27/07/17 | 18:56
6. בדיוק מה שאני חושב!
גם אני מקווה יום אחד שיהיה לי יותר זמן עם הילדים שלי אבל מה לעשות אני עובד משמרות,השעות המשוגעות והלחץ בעבודה מוציאים ממני את כל האנרגיה,עד שאני מגיע הביתה אני בקושי עומד על הרגליים,אני כל פעם מחדש רב עם הבוס שלי שיתן לי יום חופשכדי ליהיות קצת עם הילדים שלי.
* אבא   27/07/17 | 18:48
5. הכי צודק שיש
* צודק   27/07/17 | 18:41
4. צודק
לא שוויון ולא פמיניזם. נשים עדיין יקבלו שכר נמוך מגברים, גברים ממשיכים לאייש משרות בכירות, נשים מוחפצות מתמיד ורק הולכות ומדרדרות... לרובן יש שאיפה אחת והיא להיראות טוב כדי לתפוס בעל מבוסס. גברים מורחקים מילדיהם, בתי המשפט מקשים עליהם לקבל משמורת ולהיות יותר מעורבים, חלק גדול מהנשים מנצלות זאת כנקמה ואז הן הופכות למתוסכלות וממורמרות כי הן לא מצליחות להיות וונדר וומן, רוב הגברים מעדיפים להלביש עליהן את האחריות ולהתנער ממנה, ואלה הטובים שביניהם שדומים לך ורוצים לקחת חלק גדול יותר בגידול ילדיהם זוכים למבטים עקומים וליחס מזלזל כאילו ואב נועד לשמש כארנק ואין זה הגיוני מצידו לרצות ולצפות ליותר מזה. התוצאה היא משפחה מפורקת, הורים פחות מעורבים, ילדים חסרי חינוך, מסעות נקמה ותסכול זה מזו עד למצב שנשים נגעלות מגברים וגברים נזהרים מנשים, נוצר חוסר אמונה וזלזול במוסד הנישואים והעיקר המדינה הרוויחה מחצית נוספת מהציבור שתשלם מיסים ותשמש לה כעבד מודרני בדומה לגברים. כולם פה עובדים כפול ומקבלים פחות ומחירי הדירות ממשיכים לעלות ואנחנו במירוץ עכברים שאין לו סוף 🔚... וחלילה תעביר ביקורת על ביבי כי אז יקפוץ איזה בבון מהימין ויצעק הוא מלך מה שבעצם נכון כי ללא ספק אנחנו העבדים שלו...
* מדיניות מערבית מכוונת   27/07/17 | 18:22
חזק ונכון
* יהונתן   29/07/17 | 07:18
3. תעבוד כעצמאי מהבית.
ברור שמשק העבודה צריך לאפשר להורים להיות הורים. אבל מכיוון שזה לא קורה (גם לא כלפי נשים, שמתגאות לאחרונה בכך שהן חוזרות הביתה בשמונה בערב), אפשר לעבוד מהבית בלא מעט מקצועות (כולל הייטק).
* מישי   27/07/17 | 18:16
שטויות.
* כל ההורים יעבדו מהבית? בדיחה.   27/07/17 | 20:46
2. צודק
ממש צודק מחזקת את ידיך. השאיפה צריכה להיות לשיוויון בנטל ההורי והתעסוקתי בין בני הזוג. מעסיקים רק ירוויחו מהורים מסופקים ולא אכולי מצפון שרואים את הילדים רק בשבע בערב לשעה
* שולי   27/07/17 | 17:06
1. צריך לזכור דבר אחד
אנחנו עובדים בשביל לחיות ולא חיים בשביל לעבוד. משפחה וחיים אישיים הם מעל עבודה וכסף לכן כל אחד צריך לשאול את עצמו אם בסוף היום הוא חוזר לילדים לאשה או לבית שהוא נשוילעבודה.. גם ככה רובנו מעבירים את רוב היום בעבודה. לכן אב או אמ או כל אחדשרוצה להיות עם המשפחה שיזכור שהם חשובים יותר מהעבודה.. יום יבוא תסתכל אחורה ותבין שהשקעות את רוב האנרגיות שלך במשהו שהוא שווה הרבה פחות מהמטרה העקרית בחיים שהם זמן עם הילדים אשה או הורים.. עבודה זה טוב אבל תלוי מה המחיר!
* ירושלמי בן 28   27/07/17 | 16:35