דיבור ישיר
תגובות (34 תגובות ב-30 דיונים)
30. אני חרדית והתייעצתי עם הגניקולוגית
* אמרה לי שמיותר למגזר   13/11/13 | 23:34
29. דווקא אני הייתי מאוד שמחה אם זה היה ככה בבית הספר שלנו
חיסון שיש סביבו המון שאלות, החל בנזקים אפשריים, לצד יעילות נמוכה (מעט מידיי זנים של הוירוס, וגם לא הבעייתים יותר). לתת באופן גורף לבנות צעירות - נראה לי טעות!
* אמא חילונית   05/11/13 | 11:59
28. הרבה בורות קיימת בציבור בנושא.
אני ממליץ להכנס בפייסבוק לדף "אומרים כן לחיסונים" - שם יש מידע מלא על חיסון הפפילומה, דרכי ההדבקה (שאינם רק ביחסי מין) ועוד. המידע ניתן ע"י רופאים, ולא ע"י "האמא של הילד השכן".
* יואב   05/11/13 | 10:19
פחחחחחחחחחח כמה אובייקטיבי
אפשר גם לומר: כנסו לפייסבוק לדף "פנקס פתוח-הורים למען שקיפות ובטיחות בחיסונים" שם יש מידע על נזקי חיסון הפפילומה. מידע שניתן ע"י אנשים אובייקטיביים שחוקרים את הנושא ואין להם שום אינטרס למכור לנו תרופות וחיסונים ללא צורך. הם לא מתפרנסים מזה.
* ורד   05/11/13 | 21:58
27. מי נתן לך רשות לכתוב דברים חסרי טעם וריח??
חפשי לך עיסוק אחר בחיים. עלובה!
* יעל   05/11/13 | 08:42
26. יותר מדי פירגונים אמרת עלינו.. גיזענית!
מחפשים מה לדבר על הדתיים. צריכה רייטינג? חפשי ליפול על מישהו אחר. מה דעתך להתחיל בכם למשל?! חסר דברים? לתת לך רעיונות?
* יש לך עוד מחמאה?   05/11/13 | 08:40
25. בטח הוא חשב עליך בזמן שכתב את זה:
Only two things are infinite: the universe and human stupidity, and I'm still not sure about first. - Albert Einstein....בורה!
* ורד   05/11/13 | 08:06
24. כל הכבוד על האומץ
סוף סוף מישהו מטיח בפנינו את פרצופם של החרדים, הרבנים שלהם הרי יודעים הכל, הכל הרי מכתוב בתלמוד רק מעניין משום מה שאף פרופסור לא קיבל את התמחותו מהתלמוד, ומי מדבר על שנאה? החרדים מדברים על שנאה כשבאותה נשימה מכנים את החילוניות כשרלילות, כי הן "לא שומרות על עצמן", מי אתם בכלל שתחליטו למישהו שצריך "לשמור על עצמו" לפי החוקים המטופשים שלכם, אבל המאמר הזה נועד כדי שחילונים יגלו את פרצופם של החרדים, אל החרדים אין טעם לדבר הם הרי שטופי מוח ואטומי אוזניים לכל מי שחושב אחרת מהם וכבר אמר שלמה המלך בחכמתו "אם תכתוש את האוויל במכתש בתוך הריפות בעלי, לא תסור אוולתו ממנו".
* חוזר בשאלה   05/11/13 | 05:42
אתה כובש אימפריאליסטי, באיזו זכות אתה כאן???????
מצביעת 'עוצמה לישראל'
* ל-מר חוזר בשאלה   05/11/13 | 12:37
23. את בטח יוצא מנקודת הנחה, שהציבור משקר ושהם
כן מקיימים יחסים מחוץ לנישואין, איזה סיבה יש לי, לעזאזל, בתור אחת שלא קיימה או מתכוונת לקיים יחסים מחוץ לנישואין (או בכלל) ובתוך הנישואין רק עם הבחור הבתול שבו בחרתי, לעשות את החיסון הזה, כשכל המחקרים שקראתי מצביעים שהוא גורם לסיבוכים, בגלל שגברת ליטל, 'לא למדתי רפואה מעולם אבל אני יודעת לכתוב ושונאת דתיים' אבזון, אומרת ??? ונחשי מה? גם לא עשיתי חיסון נגד שפעת החזירים (אל תדאגי לא קרה לי כלום) לפעמים כל החיסונים האלה מטרתם היא ליצור לחץ על הממשלה לתת תקציבים עכב הביקוש המדומה (כמו במקרה של שפעת החזירים) במקום שילך למקומות חשובים יותר, או כדי שמי שבאמת צריכה לעשות חיסון כזה (כי אחרת יש חשש שהוד נהנתנותה תמות) לא תצטרך להתבייש מאחר וכולם עושים את זה, אז זהו, שלא כולם עושים את זה (דו משמעי), ומעניין לדעת מה יהיה לטונות הדתיות שלומדות רפואה להגיד על הוצאת הדיבה שלך על רמת הידע שלהן בכל מה שקשור לבריאות, אף אחד לא חושב שהחיסון הופך אותה למופקרת אלא בדיוק להפך, אם היא צריכה חיסון כזה, כנראה שהיא מופקרת... אז מתי את קובעת תור לחיסון? ואני הייתי שואלת, 'מתי החילונים יפסיקו לחשוב שדתיים זה מילה נרדפת לסתומים בורים וחשוכים, לא משנה כמה דתיים שלא עונים להגדרה הם פוגשים???' (או שאולי הם בכלל לא פוגשים, ואז, 'באיזה זכות הם מביעים את דעתם כלפי ציבור שהם לא מכירים ממרומי מדינת תל אביב, ועוד נערה בת 25 כמו ליטל אבזון???)
* ליטל, היחיד שבור פה זו את, כמעט שאין חיסון בריא   05/11/13 | 01:41
22. אל תדאגי לנו, יש לנו חיסון משלנו - להישאר בתולות
עד שיבוא לנו להתחתן, ממליצה בחום!!!
* ליברטי   05/11/13 | 00:33
כנ"ל
* :)   09/11/13 | 21:19
21. אני מנחשת שאת לא מכירה חרדים מקרוב
לא יאמן איזו בורות ועדריות זה להאמין שכל החרדים בורים ועלובים
* מלי   05/11/13 | 00:05
20. ליטל היקרה
לציבור הדתי אין סיבה לעשות את החיסון משום שמחלות מסוימות לא פוגעות במי שנכלל בו, בגלל מצוות טהרת המשפחה. זו לא בורות, ומה הקשר לגאווה או לדעה קדומה? חיסון זה לא דבר בריא במיוחד, נכון? טטנוס אני זוכרת שקיבלתי בבית ספר הדתי שלי. אז לא להגזים ולהיסחף בתם בבקשה
* נונה   04/11/13 | 21:40
19. ליטל צודקת לגמרי!! התגובות ממחישות את הבורות וחוסר ההבנה
של הקוראים. מה נסגר איתכם?
* יעלי   04/11/13 | 19:56
18. סרטן צוואר הרחם כמעט ולא מצוי בנשים ששומרות את מצוות טהרת השמפחה בשלמותה
ואת זה גם רופאים חילוניים ואפילו רופאים גויים שנשותיהם שומרות על המצווה למרות שאינן דתיות או יהודיות. אז תאכלי את הכובע ותפסיקי להעליל על המגזר הדתי. אולי מי שרץ להתחסן בכל חיסון שהעולם הנאור מציע הוא הבור.
* חגית   04/11/13 | 18:13
17. היא צודקת!!
התגובות שלכם מוזרות! החיסון הזה כל כך חשוב! אמא שלי בזמנו הכריחה אותי לעשות אותו כשכל מנה עלתה 500 שקל ולא כל אחת יכלה הרשות לעצמה להתחסן.. צריך לברך על החלטת משרד החינוך על החיסון!! אין לכם מושג אפילו כמה שהוא חשוב.. שלא תדעו כמה נוראית היא מחלת הסרטן ועל אחת כמה וכמה סרטן צוואר הרחם. הכותבת לא יוצאת נגד הציבור הדתי, אלא מזדעזעת מהבורות..וכך גם אני. בכל מקרה, אם אכפת לכן מהבנות שלכן, חסנו אותן. זה כל כך חשוב!!!
* דנה   04/11/13 | 18:13
16. ליטל, יצאת חומוס!
קראתי את כל ה"חרטבה" שכתבת ולא הבנתי על סמך מה את משתמשת בשלל כינויים וגינויים כנגד ציבור הדתייות. מציעה לך ל"גגל" את הטקסט הבא "חיסון הפפילומה בעד ונגד" ולהחכים מעט..
* נורית   04/11/13 | 17:57
15. כתבה טיפשית ומיותרת!
כמה שנאת חינם כמה??
* נטלי   04/11/13 | 16:26
14. אוי לאירוניה...
כמה אירוני שדווקא אלה שאת מגדירה באופן גזעני ומחריד כהולכים אחרי הרב באמונה עיוורת, הם אלה שבדקו, שאלו, חקרו והגיעו למסקנות הברורות שהחיסון הזה מסוכן ואין בו תועלת. לא משום שבנותיהן אינן מופקרות (זו, אגב, מעלה גדולה מאד של הציבור הדתי), מפני שהוירוס הזה נדיר מאד והחיסון מסוכן. הלוואי שכל בית ספר, כל רופא, כל אחות, כל אם, כל אב, היה שואל ובודק 7 פעמים לפני כל חיסון שהוא מתכוון לתת לילדים, במקום ללכת באמונה עיוורת אחרי גופים נגועים באינטרסים מכאן ועד להודעה חדשה. צר לי שזו העיתונות בארץ, עיתונות פופוליסטית, לא חוקרת, לא מבררת. מאיפה הבאת את ה"ציטוטים" בכתבה? הרי רואים שהם פרי דמיונך. אז תצייני את זה, תורידי את המרכאות.
* יואב   04/11/13 | 16:04
13. חיסון מסוכן! ביפן הפסיקו. בארה"ב מזהירים.
* אמא לא מחסנת   04/11/13 | 15:18
12. מי כאן מפגין בורות?
* דדי   04/11/13 | 14:52
11. קמתי היום בבוקר והחלטתי להוציא את הדתיים חשוכים ולזרוע שנאה בעולם
* נעמה   04/11/13 | 14:48
10. והנה הוכחת שהבורות היא שלך
* יעל   04/11/13 | 14:19
9. גם אני לא מעוניינת לחסן את הבנות שלי
למה לחסן בנות שאמורות לשמור על הצניעות שלהן? למה לתת להן את האפשרות הזאת שהן יכולות לחגוג עם בנים? אני שמרנית ואני מעדיפה שלא תהיה להן האופציה הזאת! כשהן יגדלו והן יחליטו שהן מעוניינות לקיים יחסי מין לפני החתונה, הן יהיו מספיק חכמות כדי לדעת את הסיכונים האפשריים. כולל הריון וכולל מחלות. הכל שאלה של חינוך. מה גם שבכלל לא הזכרת את הסיכונים האפשריים במתן החיסון ושיש מדינות אירופאיות שנמנעות ממתן החיסון. אז מספיק עם השנאה כלפי מי ששונה ממך בדעותייך. ניסיתי מהכתבה למצוא טיעון משכנע שיצדיק את מתן החיסון לבנות דתיות- מצטערת, מצאתי רק גיבוב של שטויות. מאקו, אין לכם בקרה על הכתבות המתפרסמות פה??
* אמא דתיה   04/11/13 | 11:51
8. מי שלא שומרת על עצמה צריכה לעשות זאת באופן עצמאי
בתור בחורה דתיה (אפשר לומר לייט) אני מסכימה עם בתי הספר. אין צורך שבגלל מספר בנות סוררות כל הבית ספר צריך להתחסן. כבר כאשר החיסון יצא נכח רופא דתי בתוכנית בוקר ואמר שאם בחורה איננה מקיימת יחסים אין לה צורך להתחסן וגם הוא כרופא לא ממליץ זאת לבנותיו. בחורה שלא שומרת על עצמה צריכה לבצע זאת באופן עצמאי!!
* דתיה ושמורה   04/11/13 | 11:33
7. שאלתי רופאת משפחה והיא אמרה שאין צורך
תפסיקו לכתוב שטויות והכללות על רבנים. מה שאתם מתאים הוא אכן בורות. חשוב שתדעו שאמא שלי התייעצה במיוחד עם רופאת נשים (לא דתיה ולא כלום) שאמרה שכרגע אין צורך!! בחיי לא שמעתי רב שנתן איזשהי חוות דעת בנושא. הכתיבה הנ"ל מלמדת על בורות של הכותב ולא על בורות של הנכתבים.
* דתיה, בגרת אולפנה   04/11/13 | 10:47
אני דתיה ומזכירה של רופאת נשים לא דתיה ואמרה שאני לא צריכה כרגע
ולא צריך להכליל את כל הדתיים בורות זה הכללה
* עינת,דרום   04/11/13 | 15:59
6. אוי באמת. איזו רדידות.
* חוץ מזה שבאמת עדיף להמנע ממנו   04/11/13 | 10:27
5. הדתיות לא צריכות את החיסון הן לא שרלילות כמו החילוניות
* זה זריקה לשרלילות מגיל צעיר   04/11/13 | 10:16
4. הזלזול הזה מוציא אותך לא טוב
חבל מאוד!! ולא, זה לא שמפחדים לדבר על זה. מי שחי בתוך הציבור הזה יודע שמדברים על הכל, הכל הכל, שום דבר לא מטואטא מתחת לשטיח יותר מאשר בציבור החילוני. פשוט מדברים על זה בצניעות, בתוך שיחת נשים או גברים ולא על דפי המקלדת...
* מזועזעת   04/11/13 | 09:43
3. בלי קשר לכתבה, לידיעתכם יש אזהרות רבות נגד החיסון הזה
אנחנו שומעים טענות על תופעות לוואי קשות ונזקים ממשיים מהתרופה של החיסון יש רופאים שטוענים שבעצם לא רק שהחיסון אינו בטוח, אלא הסכנות שבו גוברות על התועלת שבו. בנוסף צריך להודות שסרטן צוואר הרחם אינו נפוץ עד כדי כך לעומת מחלות אחרות(טפו טפו טפו). כמובן שגם העניין של החלפת בני זוג תורמת משהו לסיכוי בהידבות בוירוס. אז צריך להתייחס ולקחת בחשבון את כל הגורמים האלה
* רצוי לבדוק לעומק את הנושא לפני שלוקחים צד בעד ונגד   04/11/13 | 09:34
2. כמה שטויות בכתבה אחת
מאיפה הבאת את הסיפורים האלה? את מראה את הבורות שלך לכולם, לא נעים.
* חרדית   04/11/13 | 09:34
1. הפעם הגזמת!
ליטל הפעם הגזמת. השנאה מעבירה אותך על דעתך. קודם כל לא מדובר על חיידק, אלא על וירוס. דרך ההדבקה העיקרית היא בקיום יחסי מין. לכל חיסון יש את קהל היעד שלו. לכן מי שנוסע למזרח עובר חיסונים שלא מקבלים באופן שוטף בישראל. לכל חיסון יש גם תופעות לואי שעשויות להיות מסוכנות ומסובכות , אבל למי שנמצא בקבוצת סיכון התועלת עולה על הנזק. אם יש קבוצת אוכלוסיה שלא נמצאת בקבוצת הסיכון. למה לחסן אותה באופן גורף? לא אוסרים על בנות להתחסן באופן עצמאי, אבל חיסון גלובלי עבור בנות שרובן המוחלט לא פעילות מינית בתקופת בית הספר היא מיותרת. הציבור הדתי שמרני יותר - יש לכך יתרונות וחסרונות. במקרה הזה זהו יתרון.
* ענת   04/11/13 | 09:30