החדשות
תגובות (141 תגובות ב-69 דיונים)
69. שימו לב למה שכתוב מתחת לכותרת: " קהל אדוק של ערבים
צמחונים במסעדות" - אני לא ידעתי שגם הערבים נהפכו להיות פתאום צמחונים - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.
* אוראור   17/07/17 | 11:24
בבון ימין, כמה שאתה טיפש
ערבים כמו ערב ברבים, לא כמו ערבים ברבים
* לילי   05/08/18 | 01:15
68. מצפון צמחונות
צמחונית . לא אוכלת בעלי חיים כבר 12 שנה לא אוכלים חברים
* צמחונית   08/01/14 | 14:15
67. מצפון צמחונות
צמחונית . לא אוכלת בעלי חיים כבר 12 שנה לא אוכלים חברים
* צמחונית   08/01/14 | 14:15
66. מצפון צמחונות
צמחונית . לא אוכלת בעלי חיים כבר 12 שנה לא אוכלים חברים
* צמחונית   08/01/14 | 14:15
65. ו...
אתה באמת חושב שהם ישאירו אצלם את כל הצמחים האפריקאים אם כל העולם יהיה צמחוני? זו טעות, אבל החלט טעות חמורה!
* ---   20/05/13 | 17:29
64. אחלה כתבה! סוף סוף לא עוד איזה פוסט טיפשי...
* וממומן!   04/05/13 | 23:52
63. גם איינשטיין הפך לצמחוני
וטען שהאדם ישרוד יותר טוב ללא אכילת בעלי חיים
* כ   29/09/12 | 08:23
62. ספרים מומלצים
אומנם הוא אינו בין החיים, אבל מורשתו כן. מומלץ לחפש ולקנות ספרים של יצחק בן אורי, המון ידע נפלא וטיפים לתזונה בריאה ללא ....
* מנגו   05/09/12 | 13:05
61. תודה על הכתבה
* GALIT   05/07/12 | 13:16
60. שקרן! עגנון אכל דגים. מה זה "צמחונים שאוכלים דגים"?
זה כמו להיות "חצי בהריון"? "לא מעשן" שמדליק סיגריות ולא לוקח לריאות?
* אחת   22/06/12 | 16:28
כל כך נכון
* almog   11/07/12 | 18:34
59. השינוי שחל בארץ בתחום הצמחונות הוא מדהים
לפני 20 שנה היו מסתכלים עלי כאילו נפלתי מהירח, היום בכל מעגל חברתי אתה פוגש עוד ועוד צמחונים
* זיו   18/06/12 | 14:54
58. תודה
כל כך תודה! נהדר לשמוע על מגמה חיות בכל מובן- מוסרית, אקולוגית וכלכלית.
* מתן   16/06/12 | 21:01
57. תודה על הכתבה - השינוי קורה! :)
* צמחונית על גבול הטבעונות   11/06/12 | 18:32
56. אני טבעונית...
אני טבעונית כבר 4 חודשים ואני הכי שלמה עם ההחלטה! אני גם מרגישה שאני לא מעודדת סבל ורצח של חיות חסרות אונים, גם אני פחות תורמת להתחממות כדור הארץ, כריתת יערות, בזבוז מים, רעב עולמי וגם אני יודעת שאני אוכלת בצורה הכי בריאה שיש. חוץ מזה, תחשבו על זה... מי אמר שהחיים של כלב חשובים יותר מחיים של פרה או תרנגולת? בגלל שהוא ניראה חמוד יותר?, אז מה? אז זה אומר שאנחנו יכולים להרוג את מי ש"לא בא לנו טוב לעין"? לכל החיות יש רגשות ותחושות, כמו שפרה יכולה לראות, לטעום, להריח, ולשמוע היא מסוגלת גם להרגיש כאב! באמת שכל מי שינסה לפחות להפחית במוזרים מן החי בין אם זה סטייק, עוף, חלב או ביצים יעשה טוב לעולם ולעצמו.
* מישהי   11/06/12 | 10:50
ייתכן במקרה...
שאת ילדה בת 11?
* מישהו   03/07/12 | 01:25
55. כתבה מעולה. תודה!
* בדרך לצימחוני כרגע חצימחוני   11/06/12 | 09:01
54. חדל דמגוגיה: צמחונות לא תציל את הרעבים באפריקה
כיום אין מחסור במזון בעולם ועדיין יש רעב באפריקה, כי אין מי שישנע את המזון לשם ויחלק אותו. לכן הטיעון "את רוב בעיות הרעב העולמי והמחסור במים ובקרקעות פוריות ניתן היה לפתור אם האנושות הייתה עוברת לתפריט של מזון מהצומח." הוא פשוט דמגוגיה. חוץ מזה, שני ללא בשר נשמע רעיון נחמד.
* א   11/06/12 | 08:15
לא נכון!
אם תברר תגלה שלא צריך לשנע כלום כבר היום אפריקה מייצאת כמויות עצומות של תבואות שהם מגדלים לבעלי החיים של אירופה!!! כן מה ששמעת! אפריקה הענייה מגדלת בשטחי החלקאות שלה חיטה שעורה ושיבולת שועל עבור הפרות של אירופה כי באירופה אין יותר מקום פנוי לגדל עוד מזון עבור בעלי החיים שהם צריכים לאכול
* אביחי   12/06/12 | 11:53
53. ההרצאה הזו באמת כמו הגלולה האדומה במטריקס. מדהים.
* ענבל   11/06/12 | 01:19
52. אוי המצפון...
"עד כמה הרסנית העדפה קולינארית צריכה להיות לפני שנקבל החלטה לאכול משהו אחר? אם לתרום לסבל של מיליארדי בעלי-חיים, שחיים חיים אומללים ומתים (לעתים קרובות) בדרכים נוראיות, אינו מניע מספיק טוב, מה כן? אם להיות הגורם מספר אחד לאיום הרציני ביותר העומד בפני כדור הארץ (ההתחממות הגלובאלית) לא מספיק, מה כן? אם קצב הגדילה של סרטן, מחלות לב, סוכרת ומחלות אחרות לא מפחיד אותך, מה כן? ואם אתם מתפתים להשאיר את השאלות הללו מחוץ למצפון, לומר 'לא עכשיו', אז מתי?" ~ג'ונתן ספרן פויר
*  בן כדור הארץ   10/06/12 | 17:51
51. גם למלפפון יש רגשות....
* אני לא אוכלת כלום   10/06/12 | 12:32
תוכיחי.
* אנה   10/06/12 | 17:51
אולי למלפפון אין רגשות, אבל
כל צמחוני/טבעוני: תפנימו: גם למלפפון יש חיים וגם לחידקים שאתה אוכל הורג יש חיים, יותר מאשר לתאים הלבנים שהורגים אותם. זה לא התעללות להרוג צמחים באכילה ולהרוג חידקים? ואתה יודע שיש חיות שמתות וסובלות מרעב ועדיף להן שיהרגו אותן במהירות מאשר שיסבלו באיטיות?
* ---   20/05/13 | 17:34
לא הורגים אותם במהירות
החיות סובלות מהרגע שהם נולדו, בזמן שמנצלים אותם לחלב וביצים ואז מחשמלים אותם למוות ושולחים את הגופות לחנות. אני כבר חצי רגל בטבעונות ומה שעוצר אותי זה ההורים שלי.
* צמחונית   03/04/15 | 22:11
50. אין מטבעי לאכול בשר חי. אני בעד לבשל אותו תחילה.
* טבעוני אמיתי   10/06/12 | 08:43
49. להחזיק ג'ירף בגן חיות זה בסדר? למה להפוך פרות לחיה נדירה?
* עמוס   10/06/12 | 08:41
לא
אני לא יודעת מה זה "בסדר", אבל לא, לחיה (כמו לך) לא נעים להיות כלואה.
* אנה   10/06/12 | 17:52
48. אל תתכחשו לאמת. בשר זה רצח
הכי קל לקנות סטייק מוכן אבל ניראה אתכם שוחטים חיה מיסכנה שלא עשתה לכם כלום ואחר כך מבתרים אותה בשביל ארוחה כשרוצחים בן אדם מגדירים את זה כאסון אבל מה עם החיות המיסכנות שנרצחות יום יום בקצב מסחרי?
* אבי123   09/06/12 | 21:22
BOO HOO!!!
תתבגרו כבר. אם אתם כל כך דואגים לחיות אז גם תמנעו מהאריות לאכול את הזברות המסכנות באפריקה. התעשייה הזאת היא הדרך שלנו לשרוד. אם את רוצה לאכול בוץ אז בבקשה, אני לא רואה שום דבר פסול בתעשייה. אני חושב שזו הדרך שלנו לשרוד.
* Scroty Mc. Boogerballs   09/06/12 | 23:02
נכון לגמרי, אבל
יש הרבה תעשיות שלא הכי אכפת להם אם החיות סובלות או לא בזמן השחיטה ולפניה ואפילו מתעללים בהם עד שהן מתות, כמו שרואים בסרטונים שמועלים לאינטרנט, היתי הרבה יותר שלם עם לאכול בשר אם היתי יודע שמרדימים את החיות לפני או שעושים משו כדי שלא לא למשוך את הסבל שלהם, ניסיתי להיות צמחוני ליומיים וזה לא הכי עבד כי אני לא אוכל פרות וירקות... ופסטה זה לא המקור מזון הכי טוב שיש
* Stely   10/06/12 | 13:51
...
כן, אין ספק שאנחנו צריכים להילחם ולהיאחז במה שרק ניתן בשביל לשרוד. אולי בגלל זה אחוזי התמותה ממחלות לב, סתימות עורקים, סרטן (...) הולכים וגדלים. (או במילים אחרות, אתה לא צריך בשר בשביל לשרוד. זה סתם טעים לך, וזה בסדר שזה טעים לך, רק אל תציג טענות שווא ואל תשקר לעצמך)
* ..   10/06/12 | 17:56
תתבגרו? כל משפט שלך מקרי בהחלט
דבר ראשון, להיות מודע לסביבה שלך ולנסות להימנע מפגיעה באחר נשמע לי מאוד בוגר. להגיד בו הו- לא נשמע ממש בוגר. דבר שני, לאריות אין את הידע לדעת טוב מרע. לנו יש. ואנחנו מתקיימים יופי בלי להרוג אף אחד. אז בבקשה ממך, אל תשתמש בדמגוגיה זולה של השוואה כזו. דבר שלישי, אף אחד לא אוכל בוץ. אבל את זה אתה יודע, אתה רק מאוד אוהב להקצין כנראה. אבל היי, אתה הבוגר פה נכון? :) מצחיק שאני ועוד מיליוני אחרים שורדים בלי להיות חלק מהתעשייה, אבל.. הכיצד?! אולי כי אנחנו ניזונים מבוץ?
* א-ני   17/06/12 | 01:51
כן, אבל
מה שחמור הרבה יותר זה ה"יחס" אליהן עד שהן מתות.
* קלוד   10/06/12 | 17:56
לאבי: אם בשר זה רצח - ביום העצמאות מבצעים ג'נוסייד? ואגב - אני
שמעתי שהחליטו להמיר את זה מרצח להריגה. אה - כן: אם בשר זה רצח - בטח אבי ביטר השמן הוא רוצח סדרתי - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח - אבל האמת? עכשיו גם הבנתי למה יגאל עמיר יושב בכלא: לא כי הוא רצח את רבין - אלא כי הוא אכל סטייק אנטריקוט - וזה בהחלט חמור , אה? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח.
* אוראור   17/07/17 | 11:22
47. צמחונית כבר שנה וחצי
ובחיים לא הרגשתי טוב כ"כ והייתי שלמה עם החלטה כ"כ (: מה גם שירדתי קרוב ל4 מידות.
* יאנה   09/06/12 | 20:37
46. תגובות שלא נראלכם?!?!?1
* למה אתם לא מפרסמיים   09/06/12 | 20:23
45. ממש מרגש לשמוע את זה!!
הלוואי ובהמשך עוד אנשים יהפכו לצמחונים או טבעוניים..
* קארין    09/06/12 | 20:11
44. נהייתי צמחוני לפני חצי שנה
בלי לנסות
* ומאז הורדתי 7 קילו   09/06/12 | 19:29
43. איזה כתבה נהדרת וממלאת תקווה!
* טבעונית ומאושרת   09/06/12 | 18:22
42. נראה לכם שאני אותר על סטייק?
איזה שטויות כמו לגרום לצ'יטה לאכול פרחים.חיים בסרט
* על מה אתם מדברים   09/06/12 | 17:30
ההבדל בין אדם לצ'יטה...
צ'יטה תמות בלי בשר, בין אדם יחיה חיים בריאים גם בלי בשר!
* אני   09/06/12 | 20:34
אתה טועה. בן אדם לא יחיה חיים בריאים
* רון   09/06/12 | 20:54
לא, אתה טועה!
בן אדם כן יחיה חיים בריאים ללא בשר, ועובדה זו נתמכת על ידי מחקרים רבים וגופים חשובים כמו ארגון התזונאים האמריקאי.
* עומר   09/06/12 | 23:43
נו באמת!
בבשר ישנם ויטמינים ייחודיים לבשר(גם הגלולות כיום של תוספי המזון כגון אומגה 3 וחומצות אמיניות מיוחדות משתמשות בבשר,תתמודדו עם זה),ובלעדיהם העור יהיה חיוור,יהיו בעיות בגוף בעיכול ואני בטוח שאנשים שמבינים בנושא יסכימו איתי שאין שום הבדל בין אדם לחיה לצמח ברמה הבסיסית,ועד שלא יביאו לי הוכחות,גם צמחים מרגישים כאב.
* ירין   10/06/12 | 16:40
שטויות
אין שום ויטמין ש"ייחודי" לבשר או לכל מוצר אחר מהחי. אפשר למצוא הכל מהצומח. ולפני שמישהו יצעק "B12!", אומר שגם לB12 יש מקור מהצומח - אדמה דשנה. אבל בגלל שהיום אנחנו שומרים על היגיינה ולא אוכלים מהאדמה, להרבה מהאוכלוסייה (לא רק לצמחונים או טבעונים) יש חוסר בB12. לגבי הכאב - לצמחים אין מערכת עצבים (שבזכותם אנחנו מרגישים) ואין מוח (שמתרגם את ההרגשות לתחושות). מכאן שלצמחים אין יכולת לסבול. תאכל ת'לב (תרתי משמע)
* טבעוני   10/06/12 | 23:27
אז אני בעצם חולה?
אולי תאבחן אותי, כדי שאני אדע מה לא בסדר.. כי אני מרגישה מעולה. ומוזר, בשר לא עבר אלי במערכת. ד"ר בולשיט
* שאלה   17/06/12 | 01:53
41. כתבה מעולה. נמאס לי שתמיד אני נתפסת כשונה.
* צמחונית   09/06/12 | 16:57
40. יופי של כתבה לשם שינוי פה
* שיקרינו בפרייםטיים   09/06/12 | 16:48
39. אין על בשר.
* אין על בשר   09/06/12 | 16:11
אתה אוכל אותו נא, נוטף דם? מקווה שלא..
* פרי או ירק טעים כמו שהוא, בלי טיגון, תיבול ועיבוד   09/06/12 | 20:32
יש על בשר. יש עליו עור, עצמות, גידים
ואיפשהו בפנים גם הייתה נשמה.
* תשובה   17/06/12 | 01:54
38. הרצאה מדהימה. תודה.
* יוסף קינן   09/06/12 | 15:05
תגובה ל38
אתה בכללללללל לא צודק
* נועה חמו   09/06/12 | 22:40
37. ושום מתכון???
אגב, אני בשלנית שפעם בשבוע - אוכלים אצלנו צמחוני
* קושקוש   09/06/12 | 14:47
מתכונים:)
הכנסי לפייסבוק : קבוצה בשם - מתכונים טבעוניים עמוד פייסבוק בשם - טבעוניות נהנות יותר (יש גם בלוג לא בפייסבוק) קבוצה בשם טבעונים ומתעניינים - לכל שאלה שעולה לכם:)
* מעיין   09/06/12 | 15:12
36. מעולה - יותר בשבילי :)
* ENGINEER   09/06/12 | 13:53
35. השווארמה הצמחונית בבאר שבע
לא יאומן אבל אפילו יש שווארמה צמחונית כבר.. אז מי צריך בשר??
* וויגאן   09/06/12 | 13:30
34. אולי בגלל זה נהיינו חננות.
מה קרה לגבר של פעם. מלבישים אותנו כמו בנות, מאכילים אותנו כמו בנות. שלא יתפלאו אחר כך שנהיינו חבורה של נקבות.
* גבר גבר   09/06/12 | 13:23
מאיפה מתחילים להגיב לדבר כזה?
מה רע ב"חננות"? מה טוב ב"גבר של פעם"? מה רע ב"להתלבש כמו בנות"? מי בדיוק מלביש אותך? מי מאכיל אותך (אם אתה כבר יודע לכתוב, הגיע הזמן להגמל מהבקבוק...)? מה זאת-אומרת "להאכיל כמו בנות"? מה רע בבנות? מי זה "נהיינו חבורה של נקבות"? ולמה חבורה של נקבות זה רע? ----- נראה לי שכדאי שתענה לעצמך לכל אחת מהשאלות האלה בראש, לבד, לא צריך לפרסם תגובה.
* עודד   09/06/12 | 16:12
יפה כתבת עודד
כיף לראות גברים הגיונים שלא מחפשים את כל ההגדרות המטופשות נאמנים לעצמם ולסביבה ומבנים שלהיות נקבה זה לא דבר שלילי
* אלה   11/06/12 | 16:02
זה גברי בעיניך?
מה שמכניסים לפה? רדוד משהו. תהיה קודם כל בן אדם,בלי סטיגמות ובלי תויות מטופשות.
* אלה   11/06/12 | 16:00
אין שום קשר בין זה לבין גבריות
ובתור בחורה אני יכולה להגיד לך שצמחונות או טבעונות אצל גבר זה דווקא פלוס מאוד גדול בעיני הרבה בנות.
* מאיה   16/06/12 | 20:21
בעצם גבר הוא אחד שעושה מה שבא לו?
במקום שיאכילו, ילבישו אותו? לא יודע בן כמה אתה אבל אולי כדאי להגיד לאמא שלך שאתה כבר מספיק גדול לעשות דברים בעצמך.
* שניה, אז   17/06/12 | 01:56
33. הסיבה האמיתית - קילו אנטריקוט טוב , עולה 130 ש"ח
וכל השאר איכות ירודה של בשר . מבתי גידול סיטונאיים של פרות ועם הרבה כימיקלים ודשנים .
* ניר   09/06/12 | 13:17
32. יופי של כתבה! גו טבעונות!!!!
* טבעונית   09/06/12 | 03:18
31. עזבו סקרים, הוא שאל את חברים שלו והתגלה טרנד
* איש רדוד   09/06/12 | 02:37
30. כיף לקרוא דברים כאלה
כתבה מקסימה ונכונה, את תהליך ההתפכחות שלי התחלתי בגיל 9 ועברו להן השנים וזה כבר חלק מחיי, בתקווה שכתבות והרצאות כאלה יעוררו את השינוי.
* צמחונית   09/06/12 | 01:30
29. כתבה נהדרת, ההרצאה עוד יותר
אין מילים לתאר כמה אני מרגישה היום טוב יותר בעקבות השינוי התזונתי שעשיתי. ותודה גם לאורי שביט על הבלוג המדהים שלה!!
* אפרת   08/06/12 | 23:01
28. גארי יורופסקי המלך!!
* שי   08/06/12 | 21:21
27. רציני?
לפי הביולוגיה,צמח הוא גם יצור חי,מאחר שהינו מכיל את 7 התנאים הדרושים לכל יצור חי(למרות שיש לצמחים עוד אברונים שיש רק בצמחים). לפיכך,כולם הורגים למעשה יצורים חיים-העצים,וברור שגם כולם פה אוכלים פירות וירקות,שהם חלקים מהצומח(שקול לאכילת ביצים ושתיית חלב,שהם חלק שתמיד מיוצר אצל החי,גם אם בתנאים לא כל כך הגיוניים). אם אתם אוכלים רק טבעוני,הייתי ממליץ לעבור לצמחוני עם אכילת דגים (שקול לכריתת עצים,בהנחה שאתם טוענים שלצמחים אין רגשות והם לא מרגישים כאב) ,כי שני אלו שקולים זה לזה לפי מה שהצגתי פה. טענות מישהו או שהצלחתי להביא את ההצדקה לאכילת דגים (לפחות) עם צמחוני.
* ירין   08/06/12 | 20:48
הצלחת להוכיח
שכשהלב סגור ההיגיון מעוות.
* ליאור   09/06/12 | 09:38
טעות
צמחים אכן לא מרגישים כאב. הם יצורים חיים, אבל לא סובלים משום שאין להם מערכת עצבים. זה לא משנה שהם יצורים חיים, כי הם לא מרגישים כאב ואין להם רגשות. לכן זה ממש לא כמו ביצים וחלב, ששם סובלים יצורים חיים שמרגישים כאב בדיוק כמוך! גם דגים כן מרגישים כאב - לכן ההשוואה היא ממש לא כמו כריתת עץ. למה לבלבל את המוח בשטויות שאתה לא מבין בהן?
* מאיה   09/06/12 | 09:56
למאיה וליאור
הייתן פעם דג או צמח?? מאיפה לכם שצמחים לא מרגישים כאב ? ושהדג כן?
* חני   09/06/12 | 14:32
מדע?
כי יש מדע, "תודה לאל"... זה לא משהו מורכב כ"כ לבדיקה, אם יש לו עצבים- כואב לו. אם הוא נראה סובל- הוא סובל. (יש אולי עוד מדדים, לא עולה לי משהו נוסף בראש, ואני לא רוצה להמציא. כמו הרבה מגיבים פה...)
* ענת   09/06/12 | 16:07
לפי המדע- צמחים כן יוצרים תגובה בזמן שאנחנו חותכים אותם.
* מדע   10/06/12 | 12:32
תגובה כן, כאב או סבל לא
* מאיה   16/06/12 | 20:20
לענת
הוא נראה סובל? דגים נראים לך סובלים? מה השלב הבא,לבדוק האם כואב לאבן? יש לו עצבים,עם זה כל ביולוג יסכים,חוץ מזה שגם הם מתים להם,וזה נראה הרבה יותר משמעותי מדג או תרנגולת(אצל צמחים אפשר אפילו לראות מה ההדרדרות ולתקן אותה,בניגוד לחיות שזה סופני ולרוב אי אפשר לדעת,אם כי אצל בני אדם ניתן להבין טוב מאוד מה הבעיה כי יש תקשורת). צמחים לא שונים מאיתנו בהרבה,הם גם מרגישים סבל ורגשות בסיסיים.
* ירין   10/06/12 | 16:45
אפילו אם הצמחים היו מרגישים כמו בעלי חיים...
עדיף לאכול קילו צמחים (שיסבלו) מאשר שפרה תאכל 17 קילו צמחים (סבל רב יותר) ואז אנחנו נאכל את הפרה (שוב סבל רב יותר). יש הנחה שצמחים אכן חשים כאב. היא מוטלת בספק. ידוע בוודאות שבעלי חיים חשים כאב. בזה אין ספק.
* עמוס   11/06/12 | 15:18
תחפש בגוגל איך דג גוסס לו
לא צריך להיות גאון כדי לראות שכואב לו. אפילו במאקו אם אני לא טועה (או MSN) פורסם סרטון מזעזע שמראה איך דג גוסס לו. not a pretty sight
* אני רק    17/06/12 | 01:59
26. ככה זה שאתה גר במדינת תל אביב..
אני צמחוני נתחיל בכך.. אבל מירושלים ומסביבי רק נפתחות עוד שווארמיות וכל שני וחמישי עושים על האש.. קשה ליהות בסביבה המגעילה הזאת.
* בן   08/06/12 | 19:02
25. כתבה מעולה....תנו עוד כאלו
* ניר   08/06/12 | 16:48
24. אני בדרך להיות צמחוני, הפסקתי עם בשר אדום
* בקרוב אני מצטרף אליכם   08/06/12 | 16:34
כל הכבוד לך!
כל הכבוד לך! ושיהיה לך בהצלחה! (לא בציניות חחח)
* גם בתחילת הדרך   21/08/12 | 21:49
23. כאשר אלי ישראלי סיפר לי שהוא הפך לטבעוני בעקבות ההרצאה
הייתי בהלם-איך זה יכול להיות בכלל? צפיתי גם ואמרתי לו מילה אחת: תודה. גאה להיות אדום ולא פחות גאה להיות טבעוני!
* מיכל   08/06/12 | 15:55
22. בעזרת השם (ובעזרת וגארי) נגדל ונתעצם! אמן!!!
* אוהבת אנשים טובים   08/06/12 | 15:50
21. מי ייתן וההרצאה הזו תגיע לפריים טיים בערוץ 2
האם קיים מישהו אמיץ אחד בתקשורת שיעז לאתגר את הצופים?
* דרור   08/06/12 | 15:09
20. לכל הצמחונים
אם כולם יהיו צמחונים, אז מה יהיה עם כל הפרות והתרנגולות? הם פשוט יסתובבות חופשי ?
* חצימחונית   08/06/12 | 14:25
כן...
ומה הבעיה עם זה בדיוק?
* צמחונית   08/06/12 | 15:01
תשובה
ממש ככה. ממש כמוך וכמוני. המספר שלהם כ"כ עצום עכשיו, אז אני יכולה להבין מאיפה נובעת השאלה, אבל עם הזמן זה יתמתן. אל תשכחי שהמספרים הגדולים האלה שהגיעו אליהם חיות המשק הם רק כי זה מה שהאדם רצה ויצר, זה לא המצב הטבעי שלהן, ופרות לא היו רוצות להיות בתהליך 'הריון-לידה' כל חייהן... לא חסרים פתרונות נטולי התעללות. ובאמת, שאלה יהיו הצרות שלנו. ובנינו, זה קצת עצוב שמזה אנחנו מוטרדים, ולא מהסבל האין-סופי שאנחנו גורמים לחיות, כשאנחנו צורכים מוצרים מהחי...
* אנה   08/06/12 | 15:29
הם לא..
אם כולם יהיו צמחונים, יירד הביקוש האדיר לבשר וכך גם כמות התרנגולות והפרות. אני מקווה שלא חשבת שהפרה יולדת מתי שנוח לה... זה נקרא הזרעה מלאכותית. לוקחים זרע של פר, מכניסים לפרה וככה היא נכנסת להיריון. אם יפסיקו את זה או לפחות תפחת כמות הפעמים שזה קורה, יוולדו פחות פרות/עגלים ולחלופין תרנגולות...
* צמחוני   08/06/12 | 15:32
או במילים אחרות -
יהיה פחות אונס פרות. כדי לייצר בשר (וחלב) בכמויות לכל הפיות הדורשים אונסים פרות, לוקחים להם את הוולדות, רוצחים אותם, ואת הפרות עם העטינים המלאים שנוצרו למען העגלים שלהן לוקחים למכשירי עינויים בשם "מחלבות" וכשהן כבר מסוגלות לתת פחות חלב ממה שדורשים ואפילו ההורמונים והמכות לא מסוגלים לשאוב מספיק לוקחים אותן, כואבות ומזילות מוגלה למשחטה. עונה מספיק על השאלה?
* סיגל   09/06/12 | 13:00
לא ראית פרות ההולכות לחליבה ברצון?
* רפתן לשעבר   10/06/12 | 08:48
הם פשוט לא יהיו
לא בכמויות שיש עכשיו. מה שיש עכשיו זה מלאכותי - תוצאה של ריבוי לא הגיוני של תרנגולות ופרות, כולם מעוותים גנטית כמובן. תרנגולת רגילה אמורה להטיל במקסימום ביצה אחת ליום, בתעשיית הביצים לעומת זאת אם היא מטילה פחות מעשר ביצים בשבוע הורגים אותה. איך זה הגיוני? כי התרנגולות שם מעוותות גנטית. כנ"ל לגבי הפרות. לא התרנגולות ולא הפרות נכנסות להריון ומתרבות באופן טבעי. במצבם כיום נכון שרובם (אם לא כולם) ימותו, אולי אותם כבר אי אפשר להציל, גם אם יחיו הם מעוותים גנטית והחיים שלהם הם סבל. אבל המטרה היא להציל בעיקר את אלה שעדיין לא נולדו. ככל שיש פחות דרישה לזה, ככה פחות כאלה יוולדו, ובעתיד האוכלוסיה תצטמצם ככה שלא יהיה את זה יותר. מה שיהיה, יהיה כמו חיות רגילות שאף אחד לא אוכל. לא תהיה כמות לא הגיונית.
* מאיה   09/06/12 | 10:05
מה קשוווור ?!
ברור שיש את שרשרת המזון אבל לכל אחד יש את המצפון שלו ואף אחד אמר לך אל תאכל , תאכל מה שאתה רוצה פשוט יש אנשים שלא רוצים . מה אכפת לך . הם פשוט אנשים אכפתיים אני למשל צמחונית כבר שנה וחצי אני לא מבינה מה הבעיה לגדל פרות . אני לא רואה שאתה מתלונן מהחלב והביצים שהם מביאות לך ... יאלללללה למה אתה חושב על זה בכלל . מה ?! עדיף שהם יסבלו ????
* מה קשור   09/06/12 | 14:13