כסף
תגובות (107 תגובות ב-67 דיונים)
17. ירון איש נבון מאוד אבל מרובע פסיכולוגית
איש ישר ונבון אבל יש לו קושי ה אדיר בהבנת מניעים של משקיעים למיניהם והוא הולך רחוק מדי שמאלה בזה. אין ספק שחגיגות הטייקונים חייבות להסתיים אבל חלק מהרעיונות והגישות שהוא מציג פשוט יבריחו כל משקיע פוטנציאלי בישראל. צריך לזכור שלמרות הכל ישראל קטנה בעולם שיש בו תחרות מטורפת על חברות. יחד עם זאת. העולם היה מקום יותר טוב אם אנשים כמוהו היו עם השלט ביד.
* תבונתי    23/10/15 | 11:10
16. העיניים שלו פקוחות
והראש שלו עובד והגיוני. כנראה האיש היחידי שחי ועובד אמת. למרות שכבר שנים השמועות מעוררות בי תקווה למצוא אותו בממשלה,אני מבינה לחלוטין את הסירוב שלו. מה שמחדד את העובדה שבעיקר מושחתים נמצאים בממשלה,הימין המושחז. וכן,זהבה גלאון ושום מילה נוספת.
* זליכה אתה חלום   23/10/15 | 09:01
15. ירון איש חכם הוא המתאים ביותר לתפקיד שר האוצר
* אריאל   23/10/15 | 07:07
14. מדהים
כל כך צודק !
* תושבת הארץ   23/10/15 | 06:34
13. כולכם חכמים מבחוץ נראה אותכם בפנים עושים משהו שאפשר
* ישראל   23/10/15 | 05:44
אני מבין שנרדמת לפני שקראת עד הסוף
כולם פה כ"כ מושחתים שאין שום סיכוי אמיתי לשנות פה משהו
* זה בדיוק מה שהוא אומר   23/10/15 | 15:30
12. אחד בדור ערכי אציל כנסווו
עם קשה עורף מתי תבינו שיש עוד בעולמנו זה יחידי סגולה שעומדים איתנים כארזי הלבנון ואינם נכנעים לשררה או לכל טובת הנאה ומקריבים למעננו ככלל נובעת מרצון אמיתי וכנה ואהבת אדם ושיודעים שניתן לעשות ולהטיב את מצבנו הכלכלי ולא כפי מי שמכהן שלוש קדנציות ונטש את צוואת חמשת הממים ורמס את דרך מנחם בגין ז״ל כפי שיעידו כחלון סער מויאל מרידור וכו׳
* משה   23/10/15 | 03:08
רואים שדחפת באגרסיביות בחלוקה בתור הנאיביות
* ה   24/10/15 | 12:47
11. שקרים
* כזבליכה    23/10/15 | 01:15
10. ירון זליגה תמיד מעניין
* יוני   22/10/15 | 21:49
9. מדינה שמחלקת את כספי הציבור לבטלנים אין פה עתיד
הכל פשוט מה שצריך זה להגר לחו"ל ולהסתלק מהמדינה למקום טוב יותר בו לא מחלקים את כספי החילונים לבטלנים דתיים -חרדים על חשבון הפנסיונרים שבקו העוני. הזוי שנותנים 2000 ש"ח לכל בחור ישיבה במקום לתת עוד תוספת של 500 ש"ח לפנסיונרים. במדינה במקום להשקיע בציבור שמממן את המדינה וליצור חיים טובים כל הזמן יורד הרף של רמת החיים כי מטופח רק פלח של חרדים -דתיים על חשבון החילונים שרק סוחבים ומממנים את המדינה. נו אז איזה עתיד יש פה לחילונים כשהמדינה רק חולבת אותם ולא נותנת כלום בתמורה? איזה בית ואיזה נעליים? חכם מי שבורח מהמדינה . באמת כל הכבוד להם. הלוואי עלי. נמאס מחיי החרא שהמדינה "סידרה " לחילונים.
* באמת מצער לחיות ולראות לאן הולכים כספי משלם המיסים   22/10/15 | 21:30
8. אני לא מסוגל להבין את החשיבה הזאת
מוכן שמחירי הדירות יירדו כדי שכל האוכלוסיה תהיה תחת אש. למה לא, קודם כל נוותר על השטחים ה״כבושים״ כי ברור שאסור לנו להחזיק בהם, אחרי זה אפשר כבר לנהל משא ומתן אם הם ירצו, בזמן שקסאמים נופלים על כפר סבא רעננה וכל שאר הישובים שיהפכו לעוטף עזה החדש הגדול והיושב בצפיפות של ישראל. בן אדם, באמת שמבחינה של שיוויון כלכלי אין מפלגה בכל הקשת הפוליטית שמצטיינת יותר ממרצ, אבל הגישה הבטחונית מדינית של המפלגה ההזויה הזאת נמצאת איפה שהוא בין סרט אימה לבין חלום בלהות. כנראה שאתה צריך להבין שאת רוב הציבור בישראל יותר מעניין אם לחיות מאשר איך לחיות. ובבקשה אם מישהו חולק עליי פה שיגיב לי אני אשמח לשמוע.
* שגיא   22/10/15 | 21:02
גם אותך הצליחו להפחיד?
תקציב הביטחון אוכל כאן כל חלקה טובה. אנשים מתים כל יום בבתיח ובתאונות דרכים יותר מכל אלה שנהרגומטילים
* נורית   23/10/15 | 07:07
כצו רוב העם בישראל מי שהפחיד אותי זה לא המנהיגים שלי
השמאל תמיד חושב שמנהיגי הימין מפחידים את העם ושולטים בעם בעזרת פחד, אבל זה ממש לא נכון. אני לא צריך להקשיב למה שביבי ובנט אומרים בזמן שכל אדם בשלטון של איראן מאיים להשמיד אותנו, בזמן שדאעש מתרכז בסיני ובגבול של ירדן ואפילו פה בתוך הארץ בקבוצות קטנות, אבו מאזן מנסה להעביר החלטות באו״ם שנוגסות לנו בהכרה, ולמעשה עוד בנאום שלו באו״ם לפני שהתחיל גל הטרור הוא הסית על הר הבית. ויש עוד הרבה דוגמאות, ובקשר לעניין תקציב הביטחון, באמת הוא גדול ואני בטוח שיש איפה לקצץ קצת אבל הוא ממש לא אוכל כל חלקה טובה, בזכות התקציב הזה אנחנו חיים, הוא עוזר בפיתוח ההייטק והכלכלה, ולהגיד שיותר אנשים מתים בתאונות ולכן התקציב מיותר זה עיוות המציאות, כי אם נבטל את התקציב ונפרק את הצבא אין מישהו שפוי במדינה הזאת שיכול להגיד שלא ניכנס למלחמה כוללת.
* שגיא   23/10/15 | 10:10
לא כי עכשיו כשביבי בשילטון האוכלוסיה לא תחת אש אני מבין
* כמה שטויות בתגובה אחת   23/10/15 | 15:32
הבעיה לא תלויה רק במנהיג היא תלויה גם באופי הסכסוך
זה נכון לחלוטין להגיד שאזרחי ישראל תחת אש, אבל למעשה לא הייתה תקופה רציפה של מספר שבועות שבהם אזרחי ישראל לא היו תחת אש מאז קום המדינה. הסיבה לכך היא האופי של הסכסוך, הסכסוך הישראלי פלסטיני הוא סכסוך כולל, הוא קיים כמעט בכל רובד אפשרי, דתי, תרבותי, טריטוריאלי, אתני וכו'. הרוב המוחלט של הערבים לא מוכנים לקבל את קיומה של המדינה היהודית בתור עובדה גמורה וללא הסתייגויות. זו הסיבה שגם אם הסכסוך הזה ייגמר באופן פורמאלי בהסכם שלום באופן מעשי הסכסוך יימשך, הוא רק ישנה צורה, מסכסוך של טרור מאורגן הוא יהפוך למלחמה דיפלומטית וטרור של יחידים, כך לדוגמא אם לא נשלוט באופן בטחוני בגדה החמאס יוכל לבצע שם הפיכה כמו שקרה בעזה. ולמעשה למה הוא צריך לבצע הפיכה אם הוא יידע שאין שליטה בטחונית ישראלית בשטח ובקלות הוא יוכל לייצר בגדה קאסמים ופצמרים ולשגר על הישובים שקרובים לגדה ששם בעצם מתגוררת רוב אוכלוסיית ישראל. למעשה יכול להיות שכל זה לא יקרה וכן יהיה שלום יחסי אבל ברור שטרור הבודדים יימשך בגלל העוינות של האוכלוסיה כך שהשינוי בטרור שהאוכלוסייה סופגת יהיה תמיד יחסי למצב אחר ולא ייתכן מנהיג שיעלים את הטרור לחלוטין. רק לדוגמא שים לב שירדן ומצרים 2 מדינות שחתמנו איתם על הסכם שלום מלפני מספר עשורים אלו 2 מדינות בעלות האחוזים כמעט הכי גבוהים בעולם של עוינות האוכלוסיה לישראל ושנאת יהודים.
* שגיא   23/10/15 | 16:45
טוב ילד. כולם שונאים אותך.
* ריגשי נחיתות יהודיים טיפוסיים   24/10/15 | 09:23
לך תתווכח עם בן אדם שבטוח שכולם נגדו ורוצים לראות אותו מת
סבבה גבר. כולם נגדך, כולם רוצים להרוג אותך ורק בגלל זה שאתה יהודי... סבבה.
* הגיון ימני   24/10/15 | 09:48
יכולת לצמצם את זה לתגובה אחת
איפה בידיוק אני רשמתי פה שכל העולם נגדנו? מה שרשמתי זה שהאויבים שלנו מצהירים שהם רוצים להשמיד אותנו, ופועלים למען המטרה הזאת. מה שלא אמרתי פה זה שאני גם לא ימני ולא שמאלן אני מרכז, מה לעשות שהימין פה הססן ולא עומד בהתחייבויות שלו ובהבטחות של הבחירות, ועל השמאל אין בכלל מה לדבר, על ההתנשאות, ועל המוכנות שלו להרוס את השם של המדינה רק בשביל ללחוץ על האזרחים לעלות אותו לשלטון, נכון מה לעשות כבר אמרתי פה שאני באופן אישי מעדיף את הגישה הכלכלית של השמאל והגישה המדינית של הימין. אבל מפה עד ללתמוך במפלגה ההזויה הזאת אין בכלל מה לדבר. רק שתבין משהו, בזמן האחרון יש הרבה הפגנות באירופה ״נגד ישראל״ עזוב את זה שהרוב המוחלט של המפגינים הם מהגרים מהמזרח התיכון שגדלו על שנאת יהודים עיוורת, עצם זה שמתנהלות באירופה הפגנות חוקיות שמניפים בהם את דגלי חיזבאללה וחמאס וההמון קורא לשחרר את אלאקצה וקריאות נגד יהודים וישראל, יכול להראות לך כמה באמת ״אוהבים״ אותנו בעולם, אלו ארגונים שלא תומכים במשא ומתן, לא בשלום ולא בדו קיום, הם גם לא תומכים שאם הם ייכבשו אותנו חס וחלילה אז הם ייתנו לנו להישאר פה תחת ״כיבוש״ מבחינתם זה לגרש מפה את כל היהודים ואפשר גם להרוג אותם על הדרך, ואם אתה לא מאמין תחפש ותקרא על אמנת חמאס, או שתקשיב מידי פעם להצהרות נסראללה. ואם אתה בעד לעשות שלום עם המתונים, איך תתמודד עם זה שבממשלת האחדות הפלסטינית יש נציגות לא קטנה של החמאס, ולמעשה יכול להיות שלחמאס יש יותר תומכים בקרב הגדה מלאבו מאזן, וזאת לפי הערכות כי שם העולם לא מתייפח ששולטת דמוקרטיה לקישוט.
* שגיא   24/10/15 | 12:43
נו, אתה רק מחזק את הטענה שלא צריך להצביע ביב בנט
אם הסכסוך הוא בגדול קבוע ולא ניתן לשנות אותו בשום מדיניות וזה לא חשוב מה נעשה, אפילו אם הממשלה היא רק ימין וללא אופוזיציה, אז הגיע הזמן להוריד מסדר היום את הנושא כנושא העיקרי שלפיו מצביעים בקלפי. כמו שאמרת, טירור יחידים תמיד יהיה - אז פאקינג קבל את מה שאתה אומר כנתון שההצבעה שלך לא יכול להשפיע עליו והצבע בקלפי עפ״י מה שאתה חושב שאפשר לשנות ולהשפיע עליו. המצב הכלכלי שלנו הוא הנושא החשוב ביותר במדינת ישראל - אם תהיה פה כלכלה גרועה או אפילו קורסת, זו המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת לאויבים שלנו. עם הטירור והסיכונים לביטחון האישי *כל* ממשלה תתמודד על הצד הטוב ביותר במסגרת האפשרי משום שזו בכלל לא סוגיה מדינית-פוליטית. זה עניין לדרג הביטחוני-מקצועי ואף מפלגה ציונית (כולל מרצ או העבודה) לא טוענת שצריך לקצץ בצורה משמעותית את תקציב הביטחון של מדינת ישראל. הצבעה לביבי רק כי הוא מדבר ״ביטחון-ביטחון-איראן-איראן-סכנות-סכנות״ היא לא רציונלית. הניסיון מלמד שממשלת הימין נלחמת בחמאס פחוץ מכל ממשלה אחרת.
* גרש   30/10/15 | 12:52
תראה שגיא איך נאמר זאת?
חייך אכלת אותה , עכשיו ברצינות תבין כל המשחק הזה של ימין, שמאל, חרדי, חילוני , ערבי , יהודי , שמן, רזה אם תרצה , זוהי דרך לשלוט , הפרד ומשול , צור סכסוכים , צור מעמדות ויהיה לך קל לשלוט בהמון כך היה מאז ומעולם . אני לא אתחיל לנמק ולהסביר לך היכן אתה טועה , אני אמליץ לך לחפש את התשובות לבד תתחיל בקריאה על המפעל הציוני בראשות הברון רוטשילד , על בנק אנגלו פלשתינה , על חייו של הרצל על הסכמי 1933 בין הציוניים לנאצים, פד רזרב , אני רק אוסיף ואומר שלפי תפיסתך אתה רחוק מהמציאות, אתה לא רואה את בתמונה הגדולה וניזון מתקשורת המיינסטרים טוו מאצ׳. בהצלחה.
* אבנר   24/10/15 | 13:14
אני באמת שמח שמישהו כמוך הגיב, ולא סתם עוד אחד שחושב אחרת ולא יכול לנמק את עצמו
ובקשר לדבריך, קודם כל עליי להבהיר שמה שאני מסיק מהתקשורת זה מה שנאמר בצירוף של ההבנה האישית שלי והתפישה הכוללת שלי בנושא, ככה שאני פחות מושפע מההטיה בתקשורת. אני יכול לראות גם שיש לך ידע בהיסטוריה אבל מדוע אתה מתייחס לתיאורית קונספירציה על הקשר שבין הציונות לנאציזם בתור עובדה מוגמרת? אבל אני חייב לציין שאתה צודק בנושא אחד, שכל העניין של שמאל וימין , ערבים ויהודים - המקור של אלו הוא סכסוך פוליטי שבאמת התחיל בשיטת הפרד ומשול עוד מלפני הרבה מאוד שנים. אבל זהו סכסוך שיצא משליטה ברגע שהוא קיבל את הפאן הדתי שלו, ועכשיו תחשוב שבאמת ייחתם הסכם שלום, נראה לך שהכל יהיה טוב ויפה, נראה לך שההסתה במסגדים תפסיק פתאום? השנאה הדתית שיש לצד הזה מתדלקת ותמשיך לתדלק את הסכסוך הזה עוד הרבה מאוד שנים. ונכון יש את הצד השני שאלו היהודים אבל היהודים מעולם לא תפסו את הסכסוך הזה כסכסוך דתי, גם אם הממשלה תגרש עכשיו את כל המתנחלים, אנחנו נראה אותם מתמרמרים על הממשלה ולא קוראים לרצח ערבים כנקמה (קח לדוגמא את ההתנתקות). ומפה אתה יכול להבין שעוד קושי בהבנת הסכסוך הוא ההבדל שבין איך ששני הצדדים רואים אותו. אני לא הולך להעביר לך עכשיו הרצאה בהיסטוריה וביחסים בינלאומיים אבל האם לא שמת לב שבמקומות שהדת נכנסת בתור אידיאולוגיה פוליטית תמיד יש הקצנה? תמיד נגמרת הסובלנות ותמיד זה תהליך ארוך ומתמשך שמתי שהוא קורה לוקח עשרות שנים בשביל לתקן אותו וגם אז עדיין השנאה מושרשת עמוק בתוך האוכלוסיה. והקשר של כל המגילה הזאת למפלגת מרצ הוא העיוורון שלה בנושא, אני עוד ארחיב ואגיד לך שאחרי שהסכסוך ייפתר אם היום הזה בכלל יגיע, לא נראה לי שמפלגה כמו מרצ תשב עוד באופוזיציה כי הגישה החברתית שלה היא הצודקת ביותר מבין המפלגות. אבל מה לעשות שהיום כל עוד הסכסוך חיי ובוער אי אפשר לחשוב אפילו שמפלגה כזאת, שעיוורת לחלוטין לשנאה העזה ששוררת בקרב הפלסטינים אלינו ולמרכיב הדתי שלה תנהל אותו.
* שגיא   24/10/15 | 14:41
המנהיגים בימין מפחידים מפני השמאל, לא מפני האויבים
זה שאתה מפחד מחיזבאללה וחמאס ואירן זה לגיטימי. אף אחד לא צריך להתאמץ כדי שתפחד מהם. לעומת זאת ה"ימין" גורם לך לחשוב שממשלת שמאל היא הפקר מדיני, דבר שאינו נכון. נראה לך שמרצ יעשו עוד התנתקות ללא הסדר מדיני? נראה לך שצהל יאבד מעוצמתו? פתאום יקקצו בחצי את תקציב הביטחון? ההסתה האמיתית היא נגד השמאל. תקלטו שישראל תישאר חזקה ביטחונית ללא קשר לעומד בשלטון
* מתן   24/10/15 | 18:04
גם השמאל מסית נגד הימין
ולשמאל יש עוד עזרה מבחוץ, ההבדל הוא שרוב העם תומך בימין אז יותר קל לראות את התמיכה הזאת כהסתה נגד השמאל, ולמעשה זה מתבקש שבין 2 אידיאולוגיות מנוגדות יהיו הסתות והאשמות. ואגיד את זה שוב, אני לא ימני ולא שמאלני, רק שתבין שמרצ היא מפלגת שמאל רדיקלית וזה שהם אומרים את זה באנגלית וזה נשמע טוב יותר לא משנה את העובדה שזאת מפלגה קיצונית, אני לא מדבר כאן על מפלגת העבודה שהיא השמאל המתון שבמידה שהיא תשלוט התחזיות שלך קרוב לוודאי יתממשו. כמו שעכשיו אם מפלגה קיצונית כמו עוצמה לישראל אם איני טועה, תעלה לשלטון הקיצוניות שלה קרוב לוודאי תגרור עלינו קטסטרופה כך גם מפלגה קיצונית כמו מרצ תביא עלינו קטסטרופה, ככה זה שמתעסקים בקיצוניות וזה פועל יפה מאוד לשני הצדדים. ולא נראה לי שאני חושב ככה רק בגלל שדעותיי במרכז, אתה יכול להסתכל מסביב לעולם ולהבין לאיזה מקומות שפלים הגיעו אלה שבחרו בקיצוניות.
* שגיא   24/10/15 | 20:25
כל הכבוד לשגיא על התגובה המנומקת והיפה
ומעניין שכל תגובות השמאל כאן מצטיינות ברדידות, התנשאות, ירידה לפסים אישיים, ובניים דרופינג שאמור לסתום לשגיא את הפה...כנראה שעם הגיון פשוט הם אינם מצליחים להתמודד..
* מוסיק   25/10/15 | 12:01
7. ירון היקר
אני מאוד מעריך את ירון זליכה בן אדם ישר והגון שרוצה בטובת הציבור מבחינה כלכלית וביטחונית. חבל שהציבור לא שם במקביל אג'נדה כלכלית בראש סדר העדיפויות כך גם הבטחון היה יותר טוב! יישר כוח ירון
* יניב   22/10/15 | 16:40
6. לא צריכה לעלות יותר ממיליון בכל הארץ !!!!!
* דירת 50 מר   22/10/15 | 15:55
5. לא יאמן
* מרצ?    22/10/15 | 15:54
4. מה זה יכל? בעברית אומרים "יכול"
* אלי בר אור   22/10/15 | 15:53
בלשנית
* יכל זה יכול בעבר   22/10/15 | 23:34
לא נכון, בלשנית. אין ״יכל״ - יש ״יכול היה״
* עאלק בלשנית   23/10/15 | 18:38
3. זליכה אתה חלש ,, נכשלת התפטרת ,, מה עכשיו????
* אלון   22/10/15 | 15:42
היית רוצה להיות "חלש" כמותו..
* בחלומות שלך   23/10/15 | 09:08
2. צודק לצערנו האזרחים כל כך רגלים לשחיתות שלא מענין אותם אתה מתעייף לשווא תעשה לבתך.
* משה   22/10/15 | 15:42
1. אתם הבנתם את זה? תרבות ה "לכלכך ככל יכולתך" על מי שעשה אותך
בינינו ירון.. מי היה שומע עליך אם נתניהו לא היה ממנה אותך לחשב הכללי? איפה היית היום? אפשר להעריך שמקסימום היית מרצה במכללה בינונית ומטה. הרי ברור שהשתן עלה לך לראש מאז פרשת מתפקיד החשב וכל מה שהוצע לך אחר כך היה בזכות התפקיד שקיבלת מנתניהו. ככל שעבר הזמן מאז פרשת מתפקיד החשב שינית את דיעותיך הכלכליות יותר מזיקית מחליפת צבעים. קצת התחרפנת, לא?
* הכזב הכללי    22/10/15 | 14:42
דעות משתנות אבל הכלכלה לא,וזו עובדה
אתה תשפוט אותו שלא הלך עם ביבי? או שחשף את המושחתים? את האדם ההגון היחיד שמדבר שקוף? אם פספסת ירון זליכה סירב לתפקידים עתירי שומן והסתפק ב"מכללות בנוניות". אתה נשמע לי קנאי ממורמר. לך תצביע ביבי ותתמרמר עוד קצת
* חיליק   23/10/15 | 09:07
לא מצביע ביבי אבל...
התרבות הזאת שכל אחד שהיה פעם כלום ושום דבר מתמנה לתפקיד מסויים קוצר תהילה בזכות הבוס שלו ואז כשהוא מפורסם הולך ומלכלך זאת שפלות מאין כמותה. לא קשור אם זה נתניהו או כל אחד אחר, בעיני אנשים כאלה הם אנשים שפלים. נתניהו הרי אותו נתניהו אז למה לא באת ואמרת את כל מה שאתה אומר עליו עכשיו אז כשהיית כפוף לו ונושא באחריות להשלכות? רק עלובים מתנהגים כך.
* הכזב הכללי    23/10/15 | 17:58
כשיש שחיתות צריך להתריע
פה זה לא הווילה של ביבי
* ולא משנה איך הגעת לתפקיד   24/10/15 | 09:53
לא מצביע ביבי אבל?
אז למי אתה מצביע? לפוטין?
* ענת   07/06/17 | 13:39
מי משלם לך על ההשמצות האלה?
אדם שמשנה את דעותיו הוא אדם פרוגרסיבי, הוא רואה מידע מבוסס שוקל את עמדותיו בנושא ומשנה את מעשיו בהתאם. אנשים שעומדים על שלהם בכל מחיר בלי להתחשב בעובדות הם עקשנים, פרימיטביים ולעיתים אף מושחתים. מסתבר שאתה גם חוזה עתידות או שלפחות אתה יודע משהו ששרודינגר לא ידע כי נראה שאתה יכול לחזות את העתיד ואת העבר שיכל להיות אילו... פרופ' זליכה היה ונשאר אדם אמין ולוחם צדק ובין היחידים במדינה הזאת שעשה משהו ממניעים אלטרואיסטיים למען הציבור ולמען הכלכלה. מכיוון שהתגובות שלך הן תקיפה אישית נגדו ולא תגובות לגוף העניין נותר לי רק לשאול - מה האינטרס שלך? אתה מנכ"ל של איזה בנק? עובד עבור אחד המונופולים? אולי מישהו פשוט משלם לך כדי להשמיץ אותו... אם כל הדברים האלו לא נכונים אז נשאר רק להסיק שאתה אדם נלוז, נבזה וכפוי טובה.
* אופיר   24/10/15 | 20:21