תשעה חודשים
תגובות (57 תגובות ב-48 דיונים)
48. מה עם זכות האשה על גופה???!
בתור מה הרופא המתנשא הזה מדבר? האם הוא צריך לשלם את מחיר הלידה? האשה היא זו שסוחבת, יולדת ומשלמת מחירים גופניים ונפשיים והיא זו שצריכה להחליט באיזו דרך ללדת!!! לאחר שהטוברו לה האפשרויות,,הסיכונים והיתרונות. לי יש הערכת משקל של מעל 4 ק"ג ובית חולים מסרב לנתח, למרות שאני בשבוע 41, בגלל גישה מחוצפת ומתנשאת כמו של הקרלוס הזה
* טליש   15/04/19 | 08:47
47. ברור שאתה גבר
לא יכולתי שלא להגיב. הרי ברור שאם אתה היית צריך ללדת לא היית מבצע זאת בניתוח בטוח אצל מנתח טוב. אלא יולד רגיל ומסתכן בטחורים בריחת שתן עובר חתך חיץ ושוכב עם רגלים פתוחות 20 פלוס שעות . ואחכ גם מבטל את הפרקטיקה הפרטית שלך ואת המטופלות שבטח היו שומרות לך אמונים שלושה וחצי חדשים. הזלזול הזה באשה העובדת שלא מוכנה לעבור את הסיבוכים "המינורים" כפי שאתם בטעות מכנים אותם.או לא בנויה לספונטניות של הלידה שתדפוק לה את העסק גובל בנבערות וגועל נפש. איזו צדקנות בגלל שאנחנו רוצות קיסרי אין תקציב לחולה אמיתי. תכניס עוד רגשות אשם לנשים הפשוטות שאין להן מושג איך המערעת עובדת. לידיעתך הרפואה נועדה לתת איכות חיים ולא רק להציל חיים. לא כל הניתוחים מצילי חיים. ולאפשר לאשה עובדת או בעלת עסק או סתם אחת שרוצה לחזור נורמלי הביתה ולא ללכת בפיסוק ולבכות שכל פעם שנכנסת לשירותים אחרי לידה שמשלמת מיסים כאחד האדם ניתוח קיסרי זו זכותנו הבסיסית.תפסיק לזרות חול בעיני התמימים לידה רגילה זו זכותה של אשה שרוצה בכך כשם שלידה בקיסרי זו בחירת האשה אף דרך אינה חפה מסיבוכים . הדרך להגדיר סיבוך קשה או קל איננה בהכרך מה שנכון דה פקטו. אז אל תבלבל את הנשים . לניתוח קיסרי אלקטיבי לא כזה שבוצע בדחוף לאחר שעות של לידה רגילה יש החלמה מצויינת להרבה מהנשים. הסטטיסטיקות שאתה לוקח לא מפרידות בין קיסרי מתוכנן לקיסרי שנעשה בלית ברירה בדחיפות. אז חובתך כרופא זה לא להכניס את דעתך בהחלטה , אלא לתת את הנתונים כהוויתם גם את סיבוכי הלידה הרגילה. ולתת לאשה /הבן אדם העומד מולך את הכילים לבחור את הדרך המתאימה לה.
* הילה   05/01/16 | 10:07
46. מפחיד לחשוב שהרופא הזה במערכת הציבורית
נשמע כמו שונא נשים אמיתי וחסר כל רגישות
* אחת   06/01/15 | 11:46
צודקת, באמת נשמע שונא נשים וצדקן..
* אחת אחרת   09/03/15 | 08:59
45. לא רוצה ניתוח
2 לידות בקסרי , התינוק שלי בן שנה וחודשיים רק התחיל ללכת ואני צריכה ללדת בחודש הבא ...... מטורף , אל תפחדו מלידה טבעית הלוואי ויכולתי ל"הפליץ" את העובר שלי החוצה כמו כולם ולא לסבול חודשים מכאבי הניתוח .
* טליה   16/11/11 | 12:15
44. עברתי את זה..
ילדתי בקיסרי, בלית ברירה, מצג עכוז בשבוע 35.4, התפתחו לי צירונים ורק כשזה נהיה צירים(פתאום זה התגבר.. לידה ראשונה, לא ידעתי למה לצפות.. מזל שמי שהתקשרתי אליה לשאול מזה לדעתה הטיסה אותי לבי"ח באענה שדאני בצירי לחץ..)אחרי יום שלם של סבל בלתי מוסבר, (כמו כאבי מחזור שהופיעו פעמים רבות במהלך ההריון) טסנו לבי"ח רמב"ם. הגעתי במחיקה 90 פתיחה 4 ומיד הטיסו אותי לניתוח כי כבר הייתי בלידה ולא היה ניתן לעשות דבר בנוגע למצג העכוז. בעלי חיכה בחוץ, לא נתנו להכניסו.. קולטות? כל ההכנות והציפיות.. דולה, אמא שתכננתי שתהיה איתי, נשארתי לבד המומה המומה המומה. מי חשב שאלד בקיסרי?? היה לי ברור שאלד טבעי עם אפידורל כמובן. זה היה שוק גדול ומפחיד מאוד. הכל בא בהפתעה גמורה! רופא נחמד מאוד ניתח אותי, כמדומני שמו ד"ר ניזרי. נגמר ממש מהר ובלי שום כאב, חוץ מהזריקה הלא כ"כ נעימה אבל חיכיתי כבר לא להרגיש כלום. השיקום בבי"ח ארך 5 ימים קשים, הפתעה כואבת אחר הפתעה כואבת.. האחיות היו מקסימות מאוד, מסורות וקשובות, מחלקה נקיה ואוכל טעים ונקי. ברוך השם שעבר בשלום. כ"כ ביקשתי לידה קלה והנה קיבלתי.. שיקום לא פשוט פחות מלחיץ מכל סיפורי הלידה המסויטים ששמעתי. אני באמת מקווה לעבור לידה נרתיקית להבא, מקווה שלא אאלץ לעבור שוב קיסריים כי השיקום נ-ו-ר-א-י וארוך מאוד. הבטן חזרה לעצמה אגב והצלקת לא נוראית בכלל חודש וחצי אחרי. אבל אני לא הרוצה לתאר את הגוף שלי עובר את זה פעם שניה, מי יודע איך אז זה יעבור על המסכן, טראומה כפולה. לדעתי עדיפה הדרך הטבעית כמו שעדיפה הנקה על תחליפי חלב, כך השם ברא את הדברים וזו השיטתיות בה העולם עובד, כך הכי טבעי לגוף להשתקם, להתרפא ולחזור על הפעולה שוב באופן הטוב והיעיל ביותר. הטבעי לרוב מסתבר כהכי נכון וחידושים פעמים רבות מסתברים ככאלו שיש בחובם תקלות ותופעות מתלוות שונות. מי יודע באמת מה זה נותן לתינוק שהוא עובר דווקא באופן הזה החוצה.
* רעות   03/11/11 | 02:25
אני כ"כ מכירה את זה!
אני עברתי ניתוח קיסרי דחוף, גם בלידה ראשונה. והפחד הכי גדול שלי עכשיו שאני אצטרך עוד פעם ללדת ככה...
* חסויה מצויה   19/07/12 | 13:58
43. תודה רבה על שיקוף השיקולים לכאן ולכאן
* אמא הריונית   28/04/11 | 18:29
42. מה נראה לך???
כאמא גאה לשני בנים שנולדו בשני ניתוחים קיסריים אני יכולה רק לומר שהכל קשקושים! אסרו עליי ללדת לידה רגילה בעקבות בעיה רפואית, אבל עם הזמן למדתי להשלים עם העובדה... אחרי הניתוח הראשון פשוט נהנתי.... באתי ביום ה ילדתי אחרי רבע שעה שלא הרגשתי כלום, וההחלמה? כאילו לא קרה דבר מעולם! כבר בברית הייתי במאה ועשר אחוז תפקוד ועם בטן שלא הייתה מביישת אפילו את בר רפאלי.... והניתוח השני? כל כך פחדתי שיהיה יותר קשה, אבל החששות נמוגו.... זה היה אפילו יותר קל ופשוט מהראשון.... בקיצור, אחרי שבועיים כבר ירדנו לחופשה משפחתית באילת.... הדבר היחיד שכואב באמת זה הגודש בחזה.... זה הכאב היחידי שהרגשתי ואני מאחלת לכל מי שמחליטה גם מתוך בחריה ולא רק מחוסר ברירה, ללדת בניתוח....
* גאה!   04/04/11 | 00:16
41. כולן כאן קשקשניות בשקל
כל אחת עם תיאורי הלידה המשמימים שלה. פוי!
* מיקי   26/01/11 | 14:04
40. עדיף לא לעשות קיסרי...
לי זה הזדהם ופתחו לי את הניתוח פעמיים לנקז את הדלקת....טוב הלל יפה זה ברור שהם יעשו פאדיחות..מהיום הראשון אמרתי להם ששורף לי כמו ששורפים אותי בברנר בצד שמאל והם אמרו שזה נורמאחי ..אחרי 3 פעמים שהתלוננתי אחרי השחרור(יומיים אחרי) ובהלל יפה אמרו שזה נורמלי נסעתי למאירשפתחו על המקום וניקזו את הדלקת..ועזרו לי להרגיש כמו בן אדם ולא כמו איזה חיה פצועה...
* מיטל   05/12/10 | 15:48
39. הלוואי ויכולתי ללדת רגיל, מתפללת שהוא התהפך !
* קארין   15/11/10 | 08:18
38. אין כמו קייסרי
אני עברתי גם לידה רגילה וגם קייסרי ואין אבל אין כמו קייסרי אין את הסבל והטראומה שלפני ובמהלך הלידה ושלא נדבר על ההחלמה ההרבה יותר קלה וההרבה יותר מהירה אין מה להשוות!!!
* peace&love   07/08/10 | 22:45
37. רופא נוראי
ובכן, דר קרלוס רוזנברג המהולל מבצע בדיקות שלא אמורות לכאוב באופן כואב ואיום. חוויה לא נעימה בלשון המעטה ראו הוזהרתן!!!
* אנונימית   20/07/10 | 16:59
דר' קרלוס רוזנברג רופא מעולה!!!
אני לא יודעת מה חווית אבל דר' קרלוס ליווה אותי בשני הריונות והוא רופא מעולה!!! הוא לא עושה בדיקות מיותרות (לעומת רופאים רבים שששים להציץ מתחת לחצאית גם כשלא צריך). הוא חייכן, מצחיק, נעים, חכם, ועכשיו בהריון השלישי אני ממש מצטערת שאני לא בארץ כדי להמשיך להיות מטופלת שלו.
* יעל   18/09/10 | 01:49
36. לידה ראשונה קיסרי ושנייה נרתיקית
אין מה להשוות את עוצמת החוויה וההתרגשות בלידה רגילה!! קיסרי זה טראומתי!!!!!!!
* אני   11/06/10 | 18:16
35. ניתןח קסרי
אני בחודש חמישי אני בעזרת השם לעשות ניתוח רביעי אני האמת נורא מפחדת מהניתוח יש לי חששות
* יהלומית שושן    18/05/10 | 16:41
34. קיסרי צריך הרבה הכנה מראש
עברתי קיסתי בלידה ראשונה אחרי 10 שעות בחדר לידה ופתיחה 10 הרופאים בשוט נכנסו לחדר והוציא אותי לחדר ניתוח ללא שאלות או בקשת חתימה כלום זה היה אחד הדבריים הטראומטים יותר בחיי לא ממליצה לאף אחד עד היום 2 אחרי אני לא יכלה להסתכל על הצלקת שלי אני חושבת שאם מגעים אם הכנה שאת הולכת לעבור ניתוח אז נפשית יותר מוכנים לכך אבל אני בשום אופן לא חושבת שזה משהו שצריך לקחת בקלות ולרצות אותו.ההחלמה יותר קשה ויש לך כאבים ופחות כוח לתינוק.בהצלחה לכולם עם שלהם!!!!!!
* דבי   16/04/10 | 14:38
33. מוצץ לסרבנים דמוי פטמת אם
שלום לכל הבנות חייבת לשתף אותכן כמה חשוב לקנות לפני הלידה מוצץ לסרבנים ולקחת אותו איתכן לבית חולים . קניתי לבני עשרה סוגי שונים של מוצצים גומי סיליקון לטקס וכו' והוא לא אהב ולא הפסיק לבכות וכל הזמן אני היית המוצץ שלו ורק את המוצץ לסרבנים הוא הסכים לקחת בגלל שהוא דמוי פטמת אם המוצץ של חב' Bebe ממליצה בחום מיכל
* מיכל    12/12/09 | 12:51
32. הכל אפשרי
אחרי ניתוח קיסרי הראשון, אפשר לעבור לידה רגילה, בתנאי שעובר שוקל פחות מ-4 ק"ג. עברתי את זה באצמי.
* ליליאן   11/12/09 | 22:42
31. כנסו ,דחוף!!!!!!!
כשנמצאים במיון יולדות מקבלים טראומה מצעקות היולדות אפילו שאת לא בתהליך לידה את מרגישה שאת כל רגע אמורה ללדת וזה מלחיץ חבל על הזמן! אני עברתי לידה ראשונה באופן טבעי בביה"ח והיתה לי טראומה גדולה הלידה השנייה בקייסרי עבר בשלום והרגשתי כמו מלכה ! הכאבים דומים מאוד לחתך חיץ וכואבים הרבה פחות מסתם גודש בחזה!
* ש   08/12/09 | 16:01
לידה קיסרית
בלידה ראשונה שלי ילדת טבעי והתעייפתי מאוד בגלל התפרים ובשני בסדר ובשלישית ילדתי בקיסרי אבל את זה לא אשכח לעולם כי היה לי זיהום והתפרים נפתחו איבדתי הרבה דם והייתי בחולשה והיה חוסר בברזל וחודשיים ואני מאושפזת אז אני בעד לידה טבעית ולא קיסרית כי יש הרבה סכנות עלינו
* נוני   24/02/10 | 18:04
30. קיסרי
אחרי שילדתי בקיסרי משקל 4250 אין כמו לידה רגילה. ההחלמה הרבה יותר קשה
* ילדתי אחרי 48 שעות צירים. במשקל 3900   21/09/09 | 23:45
29. טעות חמורה
ברגע שהרופא הנ''ל מדבר כה רעות על ניתוח קיסרי הוא מכניס את כולן ללחץ, הרי ישנן נשים שאין להן ברירה אלא לללדת בקיסרי ומה שהוא עושה בכתבה הזאת זה עוול נוראי לאלו שלא בוחרות בניתוח
* שני כליף   10/09/09 | 18:06
צודקת, כנראה רק גברים יכולים להיות כ''כ אתומים
* צודקת   24/01/11 | 19:23
את צודקת
אני לא מפסיקה להרגיש רע , אשמה ובושה, ההריון הראשון שלי הסתיים בקיסרי, הרופאים החליטו, אני לא ממש ידעתי מה לעשות... כל הזמן חלמתי על תיקון, אבל עכשיו העוברית שלי גדולה מדי והרופאים שוב מתעקשים על ניתוח קיסרי, ואני מרגישה כל כך רע... מי חושב שאישה יכולה לבחור בדבר כזה... אולי צריך לעבוד עם רופא גבר שיבין מהי אישה
* יפעת   31/01/12 | 00:24
28. עדיף שלא לעבור ניתוח קיסרי
עברתי לידה קיסרית מחוסר ברירה לאחר 15 שעות צירים ומצוקה שלי ושל העובר ואם הייתי יכולה הייתי מעדיפה לידה נרתיקית. ההחלמה איטית, יש לי עדיין כאבים בבטן 3 חודשים אחרי ואני גם מודאגת מההשפעה האפשרית שהייתה לניתוח על התינוק. שום אישה שפויה לא צריכה לבחור בניתוח קיסרי אם היא יכולה ללדת טבעי
* אני   07/07/09 | 18:02
27. לידה נרתיקית לאחר 3 קיסרי
האם הסיכוי רב מן הסיכון? כאשר מדובר על לידה תחת פיקוח של רופא מיילד בתוך בי"ח? האם יש הבדל בין 2 ניתוחים ל-3? והאם הריון רביעי לאחר 8 שנים של הניתןח הקודם משנה משהו? אשמח לשמוע את דעתך?
* שמחה   27/01/09 | 23:25
26. קיסרי באסה
הריון ראשון שלי כולי בהתרגשות הלכתי עם בעלי לקורס הכנה ללידה ובשבוע 39 הלכתי לביקורת בביה"ח והרופאים אמרו לי אין לך סיכוי ללדת טבעי רק קיסרי העובר גדול וברגע שננסה להוציא אותו יש מצב גדול מאוד שיפרוק את הכתף ויהיו סיבוכים ניסתי להתעקש חיכתי שיגיעו צירים והם לא הגיעו הלכתי לרופא פרטי וגם הוא השחיר את המצב בסופו של דבר ילדתי בקיסרי (היה יחסית בסדר)ואז בהריון השני שוב כולי בציפיה ללידה טבעית ואז הרופאים טענו שלא יתנו לי כי הרחם עלול להיקרע מהצירים ושוב הופעל עליי הלחץ רק קיסרי. היום אני מצטערת שבראשון לפחות לא ניסתי טבעי - זה החלום שלי לידה טבעית לפחות להרגיש ציר אחד...........
* שירלי   04/12/08 | 18:16
25. השד אינו נורא כ"כ
עברתי כבר שלושה ניתוחים קיסריים מסיבות שונות(ולא מבחירה), והשד כלל אינו נורא(כשבוע של החלמה כפי שנאמר בכתבה) אך חשוב לציין שחובה ללדת בבתי חולים גדולים ,הן בגלל האמא והן בגלל התינוק ואם יש לך אפשרות- גם לבחור את המנתח שיהיה בכיר ומנוסה,במיוחד מהניתוח השני ואילך...
* הקיסרית   04/12/08 | 17:39
24. ניתוח קיסרי עלול להסתיים לא טוב
ילדתי לפני חודשיים בניתוח קיסרי. בעקבות הניתוח היה לי שטף דם בבטן. הייתי מורדמת 20 שעות, קבלתי 7 מנות דם ובגלל הניתוח כמעט השארתי 3 ילדים קטנים בבית בלי אמא. רוב הניתוחים הקיסריים עוברים בשלום אך לא אצלי.
* חגית   30/11/08 | 10:42
23. קרלוס...תעשה לי עוד ילד....
כן. הוא ילד אותי, האיש הזה. ואני יכולה רק להגיד, שאם כבר ללדת, אז תחת ידיו הנפלאות. איפה ישנם, עוד אנשים, כמו האיש הזה? שלא לדבר על רופאים. חברות, זה הזמן להכנס להריון ולו בכדי לזכות ללדת אצל קרלוס.
* שירלי אהרון   27/11/08 | 23:04
22. אני לא יודעת על איזו צלקת אתם מדברים
אני ילדתי תינוקת בניתוח קיסרי לפני 15 שנים וחצי( לאחר 13 שעות צירים ), בגלל שחבל הטבור יצא לפני הראש והיה חשש לחנק העובר, תוך דקה הרדימו אותי הרדמה מלאה והריצו אותי לחדר ניתוח. הצלקת היתה בערך בחצי השנה הראשונה ונעלמה... כיום אני לא רואה אותה בכלל... ונכון שההחלמה מניתוח קיסרי ארוכה יותר מבלידה רגילה אבל בהנקה אין הבדל. יש לי 2 בנות. אחת נולדה בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי ואת שתיהן הנקתי שנתיים וחצי בערך ולא היה שום הבדל. אבל המלצה שלי לידה רגילה זה ברור! למרות הצירים הקשים שנמשכים זמן רב, אבל אין על תחושת הקירבה שאת מרגישה כשהתינוק שזה עתה נולד שוכב על החזה שלך ובוכה בכי תמים שלא יודע דבר.... זה מהמם!!!
מערכת   25/11/08 | 18:10
21. אני לא יודעת על איזו צלקת אתם מדברים
אני ילדתי תינוקת בניתוח קיסרי לפני 15 שנים וחצי( לאחר 13 שעות צירים ), בגלל שחבל הטבור יצא לפני הראש והיה חשש לחנק העובר, תוך דקה הרדימו אותי הרדמה מלאה והריצו אותי לחדר ניתוח. הצלקת היתה בערך בחצי השנה הראשונה ונעלמה... כיום אני לא רואה אותה בכלל... ונכון שההחלמה מניתוח קיסרי ארוכה יותר מבלידה רגילה אבל בהנקה אין הבדל. יש לי 2 בנות. אחת נולדה בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי ואת שתיהן הנקתי שנתיים וחצי בערך ולא היה שום הבדל. אבל המלצה שלי לידה רגילה זה ברור! למרות הצירים הקשים שנמשכים זמן רב, אבל אין על תחושת הקירבה שאת מרגישה כשהתינוק שזה עתה נולד שוכב על החזה שלך ובוכה בכי תמים שלא יודע דבר.... זה מהמם!!!
* ליאת   25/11/08 | 18:10
20. אני לא יודעת על איזו צלקת אתם מדברים
אני ילדתי תינוקת בניתוח קיסרי לפני 15 שנים וחצי( לאחר 13 שעות צירים ), בגלל שחבל הטבור יצא לפני הראש והיה חשש לחנק העובר, תוך דקה הרדימו אותי הרדמה מלאה והריצו אותי לחדר ניתוח. הצלקת היתה בערך בחצי השנה הראשונה ונעלמה... כיום אני לא רואה אותה בכלל... ונכון שההחלמה מניתוח קיסרי ארוכה יותר מבלידה רגילה אבל בהנקה אין הבדל. יש לי 2 בנות. אחת נולדה בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי ואת שתיהן הנקתי שנתיים וחצי בערך ולא היה שום הבדל. אבל המלצה שלי לידה רגילה זה ברור! למרות הצירים הקשים שנמשכים זמן רב, אבל אין על תחושת הקירבה שאת מרגישה כשהתינוק שזה עתה נולד שוכב על החזה שלך ובוכה בכי תמים שלא יודע דבר.... זה מהמם!!!
* ליאת   25/11/08 | 18:10
19. אני לא יודעת על איזו צלקת אתם מדברים
אני ילדתי תינוקת בניתוח קיסרי לפני 15 שנים וחצי( לאחר 13 שעות צירים ), בגלל שחבל הטבור יצא לפני הראש והיה חשש לחנק העובר, תוך דקה הרדימו אותי הרדמה מלאה והריצו אותי לחדר ניתוח. הצלקת היתה בערך בחצי השנה הראשונה ונעלמה... כיום אני לא רואה אותה בכלל... ונכון שההחלמה מניתוח קיסרי ארוכה יותר מבלידה רגילה אבל בהנקה אין הבדל. יש לי 2 בנות. אחת נולדה בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי ואת שתיהן הנקתי שנתיים וחצי בערך ולא היה שום הבדל. אבל המלצה שלי לידה רגילה זה ברור! למרות הצירים הקשים שנמשכים זמן רב, אבל אין על תחושת הקירבה שאת מרגישה כשהתינוק שזה עתה נולד שוכב על החזה שלך ובוכה בכי תמים שלא יודע דבר.... זה מהמם!!!
* ליאת   25/11/08 | 18:10
18. אני לא יודעת על איזו צלקת אתם מדברים
אני ילדתי תינוקת בניתוח קיסרי לפני 15 שנים וחצי( לאחר 13 שעות צירים ), בגלל שחבל הטבור יצא לפני הראש והיה חשש לחנק העובר, תוך דקה הרדימו אותי הרדמה מלאה והריצו אותי לחדר ניתוח. הצלקת היתה בערך בחצי השנה הראשונה ונעלמה... כיום אני לא רואה אותה בכלל... ונכון שההחלמה מניתוח קיסרי ארוכה יותר מבלידה רגילה אבל בהנקה אין הבדל. יש לי 2 בנות. אחת נולדה בלידה רגילה והשנייה בניתוח קיסרי ואת שתיהן הנקתי שנתיים וחצי בערך ולא היה שום הבדל. אבל המלצה שלי לידה רגילה זה ברור! למרות הצירים הקשים שנמשכים זמן רב, אבל אין על תחושת הקירבה שאת מרגישה כשהתינוק שזה עתה נולד שוכב על החזה שלך ובוכה בכי תמים שלא יודע דבר.... זה מהמם!!!
* ליאת   25/11/08 | 18:10
17. לידה "קיסרית"
בעקרון כדאי לדעת את הנאמר בכתבה. אני מאישית מסכים לה ומוסיף כי הנכון הוא להתחיל בתהליך של לידה טבעית ולבצע ניתוח קיסרי אך ורק כאשר קיימת סכנה לעובר ו/או לאם. מניסיון שלי ושל אשתי, (יש לנו שלושה ילדים), עברנו גם קיסרי (בגלל מצוקת העובר) וגם לידת מלקחיים וגם לידה טבעית, אין ספק להעדפת הלידה הטבעית מכל הבחינות.
* שלומי   31/10/08 | 11:31
16. כשאין ברירה!!!
אני מאוד מרוצה מהניתוח חשוב מאוד לא לאכול לפני ואחרי
* אביבית   30/10/08 | 23:35
15. תגובה מעניינת...
אהבתי את הציניות שמושמעת מתגובתך! אבל גם ללכת ברגל צריך אחרת נתנוון לגמרי... ומעלית אגב הומצאה רק לאחר שנבנו גורדי השחקים, אפידורל הוא מצרך מבורך (תלוי ביכולת האשה) ואין להשוות שום דבר על פני הלידה הטבעית והרגילה (מניסיון של שתי האפשרויות!!- ברור לי שבלידה הבאה אני אשאף לטיבעי!!!!!) אושר עצום!
* מיכל   30/10/08 | 20:29
14. עברתי גם קיסרי וגם לידה רגילה..
עברתי את שתי החוויות.. (קיסרי בגלל עובר במצג עכוז) אין ספק שההחלמה מלידה רגילה מהירה יותר וקלה יותר גם בנושא ההנקה אני מסכימה מניסיון (זה לא אומר שאי אפשר אחרת) וחוץ מזה חווית הלידה הרגילה, מתישה וכואבת ככול שתהייה היא הדבר הכי נפלא, הכי מדהים והכי קרוב לתינוק בעולם!! גם הקלות של הניתוח לא תשווה לחוויה שבה מניחים על חזך את התינוק שזה עתה נולד...
* מירב   30/10/08 | 20:25
13. ניתוח קיסרי
גם אני חושבת כך אין להאשים אותנו הנשים שעוברות ניתוחים קיסריים עקב עוברים גדולים בייחס למימדינו ואותי למשל פעמים ניתחו לאחר צירים של 24 שעות ובהחתמה בדרך לחדר ניתוח עם מצוקה עוברית אז זה יותר טוב שניסו עלי שוב ושוב ברוך השם הכל טוב היום יש לי 2 ילדים בני 15 ו-12 הם בריאים ושלמים ונכון הצלקת לא יפה או אוליי תהווה בעיה בעתיד אך ה כבר לא היה בשלטתי ולא יפה לבוא בהאשמות כמו בכתבה זו שאפילו לא הוזכרה מילה אחת על נשים שלא רצו לידה כזאת אך חוו זאת עקב המצב ולתת מילה טובה או הסבר על כך ולא סתם להפחיד אולי יהיו סיבוכים בעתיד...
* נהריינית   30/10/08 | 19:44
12. כמעט מוות מניתוח קיסרי
העובר שלי היה במצג עכוז ולכן נאלצתי לצערי לעשות ניתוח קיסרי.הניתוח עבר אבל אז תקפו אותי כאבי תופת במחלקת היולדות. לאחר כמה שעות הוחלט להרדים אותי. היה לי שטף דם בבטן, הייתי מורדמת 20 שעות על סף מוות. הרופאים לא ידעו איך לעצור את הדם. עברתי עוד 2 ניתוחי חירום. בסוף סגרו איזה עורק והתפללו שאני לא אמות. למזלי נצלתי בזכות הרופא שמצא את העורק. הייתי מאושפזת 20 ימים בבית החולים. סיוט שלא הייתי מוכנה לקראתו.
בניתוח קיסרי חותכים לנו עורקים וכלי דם וזו יכולה להיות סכנת חיים. כמו שזה קרה לי זה יכול להפתיע כל אחת.
* ורד   30/10/08 | 18:34
11. קיסרי
הרופאים אומרים שכדאי לעשות את הניתוח הקיסרי בגלל XYZ ואחר כך כותבים שזה ניתוח קיסרי על פי בחירת האישה. סתם כדי לא להגיד שהם יעצו. סטטיסטיקות מוטעות! רישום מטעה.
* קיסרי   30/10/08 | 15:46
10. "הלידה הטבעית"
לפני 4 חודשים ילדתי בלידה רגילה שערכה בערך 18 שעות והאפידורל לא השפיעה וזה נגמר בווקום ותפרים שנערכו כ25 דקות סבלתי מכאבים והרגשתי טוב טוב את התפרים במשך חודש אז איך אני יכולה לחשוב על עוד לידה "טבעית" שכזאת?
* לימור    30/10/08 | 15:27
9. הגזמה רפואית
אני עברתי 2 לידות קיסריות בגלל עובר ים של קרוב ל 4.5 קילו,ומהסיפורים של כל חברותיי שילדו רגיל אני מרגישה צורך להעיר שתגובת הרופא הנכבד מוגזמת כיון שגם בליגה רגילה יש סיבוכים רבים וסכנות רבות לעובר ולאמא.גם סכנת המוות הכפולה היא עדיין אחוז מאוד נמוך , ולידה רגילה כרוכה בסיכונים רבים ואף החלמה ממושכת במקרים שונים בגלל חתכים/קריעות.
זוהי הגזמה גדולה לתאר את הניתוח הקיסרי כמסוכן בהרבה וכואב יותר כשאני שומעת על נשים רבות שחוו טראומה מעצמת הכאב ומהמשכו לאורך שעות!
ומספר לידות הואקום/מלקחיים/ועוד סיבוכים רבים בהם העובר נותר ללא חמצן הן סכנות שהניתוח הקיסרי מונע בכמעט 100!
אז נא להסתכל לדברים במלוא התמונה ולא להאשים סתם!!!!!!!!!!!!!!!!
והעיקר שיהיה שלום לאם ולעובר....
* דורית   30/10/08 | 14:29
8. ל 4 ול 2 תפסיקו לדבר שטויות
מה זה קשור אם הרופא הוא גבר ולא סוחב הריון הוא רופא שלמד ורואה ויודע מה הסיכונים אני בהריון ומאוד מקווה לא להגיע לקיסרי יש הרבה מחקרים שאומרים שקיסרי יזיק לאנושות ולמבנה הגוף הנשי בעתיד אם המגמה תעלה ותגדל אז תעשו לי טובה ה' בנה מכונה כל כך מדהימה שתפרה תסחב ותלד והוא חשב טוב על הכל אז תנו אמון בטבע ותזרמו עם הגוף שלכם ידוע שטיבעי זה הכי טוב בתנאי שהכל תקין כמובן.ו
זה שאנשים נוסעים ולא הולכים גם גורם את הנזקים שלו לגוף האדם אזבבקשה ממכם
החלמה מקיסרי היא לא פשוטה בכלל ולא ממולצת אבל הדור של היום כל כך מפונק שחלילה לסבול קצת מה פתאום עדיף לסבול פחות ולעזאזל עם הנזק שיגרם לגוף כמו כל דבר אחר בעולם הזה זיהום האוויר וכד'
* אני    30/10/08 | 10:22
7. טור מוצלח
אני לא יכולה שלא להסכים,
ואני גם חושבת שלאמא קל יותר להתחבר לתינוק שילדה בלידה רגילה מאשר בניתוח קיסרי.
* אני   30/10/08 | 00:53
6. ניתוח קיסרי
כאחת שעברה 2 לידות רגילות והאחרונה בניתוח קיסרי, יש לי רק לומר שעדיף 10 לידות רגילות ולא ניתוח. ההחלמה מאוד קשה ומלווה בכאבי תופת מהצלקת ומהתפרים.
* מזי   29/10/08 | 23:23
5. לידה קיסרית עדיפה ובגדול
לפעמים גם בלידה נרתיקית ישנם סיבוכים, אני ילדתי כבר 3 פעמים. מתוכם 2 בלידת ואקום שלדעתי יותר מסוכנת לעובר ופעם אחת בקיסרי עם צירים. כל לידה ארכה במשך יותר מ24 שעות של ציריי ליידה ולכן, מנסיוני עדיף קיסרי וחסל.
* guest user   29/10/08 | 21:01
4. גברתי היקרה
שלוש שעות של צירים הם ברכה משמיים. כאחת שלא חוותה שלושה ימים בחדר לידה עם צירים וכל מה שכרוך בכך אני לא חושבת שאת בעמדה להשיא עצה לאף אחת. להי]ך תיאור הלידה שלך הוא של אחת מהלידות הקלות שאחת כמוני רק יכולה להאמין שהן קיימות.
אני מאמינה שכל אחת צריכה להחליט לעשות מה שטוב בעיניה ועבורה.
אדוני הרופא היקר - כשאתה תצטרך לסחוב במשך תשעה חודשים משהו בגופך ואחר כך לשאת כאבים במשך שעות ותעבור את זה בלי לצרוח לשמיים אז יורשה גם לך להטיף לנו הנשים נגד ניתוחים קיסריים.
* יפעת   29/10/08 | 20:09
את לא חייבת להכנס להריון אם את רק מתבכיינת
* דיאנה   05/09/09 | 03:10
3. ל -2
נראה אותך אחרי 20 שעות בחדר לידה עם צירים
ואז איך תדברי???
* guest user   29/10/08 | 17:45
2. אדוני הרופא, קודם תלד ואז נדבר
לא כל דבר "טבעי" "מימי בראשית" הוא טוב. אחד הפלוסים של הקידמה הטכנולוגית שלנו היא שיש באפשרותנו לחסוך מאנשים כאב (תרופות), לפתור להם בעיות פיזיות (ניתוחים) ואפילו להקל עליהם מאמץ (מעלית, נגיד). העובדה שפיזית נשים בנויות ללדת משולה לכך שבני אדם אמורים ללכת ברגל. זה לא מונע מהם לנסוע במכונית, נכון? לא תמיד מוכרחים לבחור את האופציה "הטבעית" במיוחד כשהיא כרוכה בכל כך הרבה סבל, כאב וסיכונים.
* שמרית   29/10/08 | 16:07
גברתי העצבנית
הצלחת להפנים את הסיכונים בלידה "קיסרית"?? נכון שגם בלידה רגילה יש סיכונים אבל תמיד יש את האופציה לרוץ לניתוח קיסרי אם משהו משתבש בלידה. למה מראש לשלול לידה טבעית?
* יעל   18/09/10 | 01:57
גבר טיפש
גבר טיפש כל עוד לא עברת ולצערי לא תעבור לידה אל תדון אף אישה שכואבת את הכאב.
* א   24/01/11 | 19:38
1. כותב הכתבה צודק במאה אחוז
אני ילדתי את בני הבכור לפני חצי שנה. והיתה לי אחלה לידה. רק שלוש שעות צירים, קיבלתי אפידורל שממש הקל על הכאב, והתינוק נולד בלידה וגינאלית רגילה במשקל של 3 ק"ג ו 20 גרם. לא עשו לי שום חתך, לא היה לי אף קרע ולא הזדקקתי לשום תפר ולכן ההחלמה היתה מהירה וקלה. אם היתי עושה ניתוח קיסרי היתי בקושי יכולה לזוז במשך חודש. אני ממליצה לכל הנשים לא לעשות ניתוח קיסרי אלה עם כן אין ברירה אחרת והמצב הרפואי מחייב זאת.
* שרית   29/10/08 | 13:24