זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (214 תגובות ב-118 דיונים)
68. ד' מלך ד' מלך ד ימלוך לעולם ועד !!!
יש אלוקים בשמיים מי שרוצה שיאמין ומי שלא אז לא!
* שירנוש   09/10/09 | 17:58
67. יהדות הדת הנבחרת!! ניסים קורים לי אישית כל יום לפחות!! אני נולדתי בנס
שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד!!!! אני מאמין שבלי נס אני לא הייתי עובר את ליידתי בשלום!!
* מאמיןן!!!!   09/10/09 | 17:37
זה נס שאתה יודע קרוא וכתוב למרות דלילות התאים האפורים במח שלך.
* אריק   09/10/09 | 23:02
66. שאלה
המלים "אדוני", "אלהים" - הם בלשון רבים, והרי יש רק אל אחד. איך מפרשים סתירה זו?
* שרה   09/10/09 | 17:23
"השם" הוא כבר ידוע... אבל אסור להגיד אותו
כי ה' הוא מכובד! בגלל זה אנו נכבד אותו ונדבר בנימוס... "אדוני האלוקים"
* דוד המלך   09/10/09 | 18:51
תשובה
מאחר ואנו לא יודעים אם או זכר או נקבה אז אנחנו מדברים ברבים.
* רון   09/10/09 | 23:24
אהבתי
* -   10/10/09 | 11:49
תשובה!
המילה "אלוהים" מתחלקת ל-2 חלקים, "אלׂה" המילה המורה על כוח (בעל הכוח) והסיומת "ים" מורה על ריבוי. כל זאת על מנת להורות לנו ש-ה' הוא השורש (קדום לכל) והוא בעל כל הכוחות כולם.
* ליטל.....   10/10/09 | 20:36
65. כמה שאלות
שאלה ראשונה כתוב שלא באה צרה לבנאדם או רעה סתם אלא במידה והוא חטא עשה עבירה ועוד כתוב בתורה שאדם חייב במצוות מגיל 13 הווה אומר עד גיל 13 אין לו עברות אז איך זה שבאים יסוריים על ילדים שלפי התורה עדיין אין להם מצוות וממילא אין להם חטאים כל שכן תינוקות שאין להם אפילו מחשבה להרע ?ואל תענו לי התינוק הזה בא בגילגול הוא מחפר על מה שהוא עשה עבירות בגילגול הקודם מכיוון שאי אפשר להוכיח מבחינה מדעית שאדם זה או אחר בא בגילגול.שאלה שניה, תמיד אומרים שמעצם קיומו של אלוקים האדם צריך לשמור מצוות יכול להיות שיש כח עליון אבל מכאן ועד לשמור מצוות הדרך עוד רחוקה מאוד זה שיש אלוקים וכח עליון לא אומר שהוא ביקש או חייב אותי לעשות משהו בנידון יכול להיות שהוא ברא תעולם הזה סתם להנאתו כמו שהוא ברא עוד אלפי עולמות אחרים.שאלה שלישית תמיד שואלים למה הוא היה צריך לברוא את העולם הוא יכל להכניס ישר את כולם לגן עדן אז אתם עונים הוא מצידו היה עושה זאת אלמלא נשמותינו שהיו מתביישות ממתנת החינם בגן עדן ומבקשות לעשות משהו בשביל השכר של שהייתם שם אז הוא הוריד את נשמותינו לכאן.ואני שואל אני לא מתבייש ממתנת החינם למה הוא הוריד את נשמתי לכאן מגן עדן?מה שגם יש לה סיכוי די גדול לשיטכם לחזור לגיהנום שכמעט אם לא כל הנשמות עוברות שמה אז כל העסק ממש לא משתלם הרי עצם הסיכוי והסיכון לצאת מגן עדן ולחזור לגיהנום לא מיצאותי כל הטענה הזאת של לעשות טובה לנשמה שלא תרגיש מבויישת בגלל מתנת החינם של שהותה בגן עדן הרי הסיכון פה עצום והכל בגלל בושה נשמע פשוט מגוחך כל נשמה הגיונית לא היתה מבקשת את זה מהשם
* בני   09/10/09 | 17:22
תשובות לשאלות של בני:
אז ככה בני... 1. ילד קטן שקיבל ייסורים לפני גיל המצוות( לא עלינו) זה אכן בגלל שהוא בא לעולם הזה וזה היה התיקון שלנו ובדור של היום כבר אין כמעט אם לא בכלל אנשים שהם לא גלגול של.. 2. השם אכן ביקש מימך כמו מכל אחד אחר מהעם היהודי לשמור את מצוותיו ובגלל זה יש לנו את ספר התורה שהוא בעצם המדריך של כל אחד מאיתנו מה הוא צריך לעשות בעולם הזה- השם לא צריך לבוא לכל אחד ולתת לו הזמנה אישית! 3. כולנו היינו אומרים לחיות בעדן- אך מפני מה שקרה עם אדם וחווה- השם סילק אותנו משם ועכשיו מוכחת על כל אחד מאיתנו האחראיות לעשות מה שהשם רוצה שנעשה בשביל להוכיח ביושר את מקומינו שם. - וסתם לידע כללי, אני לא דתייה או משהו, רק מישהי שאוהבת לחקור ולדעת ולא מתוך שטיפת מוח כזו או אחרת, אלא מתוך התעניינות וקריאה מעמיקה. וסה"כ יש גם הרבה דברים שאנחנו לא יודעים- רק השם יודע את החשבונות שמיים, אז מי אנחנו בכלל שנתווכח איתו?? הוא ברא את העולם הזה ונתן לי ולך ולכולם את החיים וככה הוא רוצה שיהיה. אתה יכול להגיד: "קשה לי עם זה ולא בא לי לעשות את זה", כי תכלס אין כמו להיות חילוני ולעשות מה שבא לך בלי להיות כבול לחוקים קשים. אבל אין מה להסתתר מיזה, כי זו האמת אם נרצה או לא. אני מקווה שקצת עזרתי לך ושהשם יאיר את דרכך..
* רוני   10/10/09 | 07:48
לרוני
התשובות שלך לא עונות לצערי במלואה על שאלותי כששאלתי למה ילד מקבל יסוריים הוא עוד לא עשה עברות גם ציינתי שלא לענות לי בתשובה הכל כך נפוצה גילגול על כל דבר שקורה אני יכול להגיד גילגול הבעיה היא שאי אפשר להוכיח את זה מבחינה מדעית?ולגבי תשובתך שהספר תורה הוא המדריך יכול להיות אני לא שולל אבל גם לא מאשר רק העלתי עוד דרך חשיבה שהיא למעשה אומרת עצם קיומו של בורא לא מחייבת קיום מצוות יכול להיות שהוא ברא סתם ככה תעולם להנאתו ועובדה שאפילו התורה ניתנה משהו כמו 2000 פלוס שנה אחרי בריאת העולם והעולם חי בלי שום תורה וכל זה לפי שיטת התורה עצמה.ולגבי התשובה השלישית שנתת נראה לך הגיוני שבגלל זוג אחד אדם וחווה כל העולם הנשמות צריכות להענש ולרדת לפה לעולם האם זה צודק ?ולמה הוא בכלל ברא אותנו ובא אחרי זה מאיתנו בדרישות כאילו הוא צריך אותנו שנעבוד אותו מוזר
* בני   10/10/09 | 22:05
64. שישלח מדי פעם אותות
אני מאמין בכח עליון אבל דעתי אלוהים צריך מדי פעם לשלוח אותות על קיומו לפחו פעם ביובל
* יאן   09/10/09 | 17:04
63. תגידו השתגעתם - או שאתם צריכים פרובוקציה....
אתם רציניים - עד כדי כך חסרי אמונה בסיסית? ומה עם כל נשימה שלנו? כל רגע ורגע זו הוכחה לאלוהים, אז מה עוד צריכים? אה... קסמים? לזה אתם מתכוונים... טוב חשבתי שבאמת רוצים הוכחה שיש אלוהים... נרגעתי.
* רגע רגע....   09/10/09 | 17:03
סבבה, יש אלוהים. עכשיו, מה הקשר לנטילת ידיים?
מה הקשר בין זה שאחראי על נשימתנו לזה שלא אוכלים חמץ בפסח? אני יודע שאני נשמע בור חסר אמונה, אבל אני מאמין מאוד בקיומו של אלוהים. אני פשוט לא אוהב את זה שבני אדם בשר ודם הפכו להיות דובריו ונציגיו בעולם הזה. מי הם שיחליטו בשבילי ובשבילו מה זה אלוהים?? כשאני מדמיין את אלוהים, אני מדמיין אותו כמצוותו. ללא גוף ודמות גוף. משהו מופשט שהמוח הקטן שלי לא יכול לתפוס בכלל. ואילו הדתיים מדמיינים אותו כמו סבא טוב שמחלק מתנות ועונשים ואפשר לעשות לו עוואנטות משפטיות ופרוזבולים כשצריך ונוח לעקוף את החוקים שלו.
* יוס   09/10/09 | 20:04
צודק.
* לא חשוב שמות    10/10/09 | 16:02
62. פשוט עצוב כמה האנושות מלאה בבורים...
* סם אחד   09/10/09 | 17:00
61. אין אלוהים
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%96%D7%9D תקראו את החלק "טענות האתאיזם" ותבינו...
* אתאיסט   09/10/09 | 16:51
60. אם זה מה שעוזר לכם למצוא משמעות בחיים - שיהיה
אבל זה לא משנה את העובדה שהוא לא קיים. צאו מזה כבר. אלוהים, סנטה קלאוס, סופרמן וחבריהם הם רעיונות נחמדים לסרטי ילדים - לא תחליף למציאות.
* ספיידרמן   09/10/09 | 16:49
מה הבעיות שלך שכל אחד יחיה איך שבא לו מי
אתה בכלל שתחליט עם יש ה' או לא.. אני כן מאמינה (למרות שאני כותבת את זה בשבת)
* נחע   09/10/09 | 22:27
59. אלוהים יצא לחופשה בין 1939 ל-1945 זה עובדה
* ד'   09/10/09 | 16:46
גם אלוהים הוא בן אדם וזקוק לחופש פעם באלף
שנה, חבל שזה קרה בתקופת מלחמת העולם השנייה.
* בן אלוהים   10/10/09 | 11:24
58. לא כדאי שהוא יוכיח!!
אנחנו לא נעמוד בזה..
* ישראל   09/10/09 | 16:39
57. ניסים
כל יום שאנחנו עוד חיים במדינה הזאת זה נס,רק מאלוהים
* ל   09/10/09 | 16:39
56. אם רק תעצרו לרגע ותתבוננו מסביב
תבינו שכל יום ה' יתברך שמו לעד מתגלה לעם הסגולה עם ניסים ונפלאות כל יום הוא נס נגלה
* תחשבו על זה   09/10/09 | 16:16
ספרי את זה לניצולת שואה שראש תינוקה הותך בקיר.
* רונן   09/10/09 | 22:52
נראה שאתה מאוד אוהב להתאונן
כשרואים או מרגישים רק חלק מהשלם אז ברור שתבוא בטענות לא נאמר עליו שבגלל שהוא אלוהים אז דברים נוראים כאלה לא יתכנו חכה לגאולה ותדע[עדיף שקודם תגאל את עצמך מהמרירות]
* מי אתה רונן?   10/10/09 | 15:43
55. אין עוד מלבדו!!!! ה' הוא האלוקים!!!!!
ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד!!!! מספיק שתסתכלו על היצירה הגדולה הנקראת "בני אדם"!!! הנה ברכת "אשר יצר"; "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם, אשר יצר את האדם בחכמה, וברא בו נקבים נקבים, חלולים חלולים. גלוי וידוע לפני כסא כבודך, שאם יסתם אחד מהם, או אם יפתח אחד מהם, אי אפשר להתקים אפילו שעה אחת. ברוך אתה ה', רופא כל בשר ומפליא לעשות". אני אפרש לכם מילים חשובות להבנת הברכה, ואתם כבר תבינו את ברכה זו ואת חשיבותה; *נקבים-פה, אוזן וכד' ואברים שונים. *חלולים-כבד מעיים וכד'... לסיכום: אנו צריכים להודות לקב"ה שהכל מתפקד אצלנו כרגיל יום, יום... ולא לקחת את דברים אלו כמובנים מאיליהם, כי בסכ"ה לא הכל מובן מאיליו. נכון ישנם גם אנשים חולים, ואנו יכולים להסיק מהם מה קורה כאשר איבר קטן מפסיק לתפקד, כי עדיין הרוב המוחלט הם אנשים בריאים ברוך ה'.
* ליטל.....   09/10/09 | 16:13
54. בטח שה' קיים , מי יצר אותנו ?!
מישו גדול ועצום יותר יצר אותנו , יצר אותנו ממש מושלמים . חשב על כל פרט , שני ידיים , שני רגליים , עיניים שרואות לב , דם , מוח ושכל , מערכת נשימה מערכת עיכול רגשות .... מי יצר אותנו אם לא ה' ? אני לא מאמינה שפיצוץ של שני כוכבים גרם ליצירה כזאת מופלאה ...
* טל   09/10/09 | 16:05
ממש לא מושלמים
דבר ראשון, גוף האדם בכלל לא מושלם... עצמות פלג הגוף העליון חלש מדי, עצם הזנב מיותרת, כמוה השקדים והתוספתן שאין להם שום צורך... דבר שני: המפץ הגדול הוא לא פיצוץ של 2 כוכבים... זה הרבה יותר מסובך מזה
* אתאיסט   09/10/09 | 16:48
כל כך מסובך שאפילו לתנ"ך אין הסבר
המפץ הגדול הוא אפילו לא מוכח!זה רק תאוריה כמו עוד רבות ממנה!ורק בתוך התאוריה הזאת יש כמה תאוריות איך המפץ הגדול נוצר(משמע:מאווווווד מסובך)
המפצפץ   10/10/09 | 01:12
לשקדים ולתוספתן בהחלט יש שימוש בגוף האדם
השקדים מונעים כניסה של חידקים אפשר לחיות בילעדיהם אבל זה לא אומר שאין להם חשיבות
* טלי   10/10/09 | 08:02
נניח. והתוספתן?
* ריאלית   18/10/09 | 19:52
אם את לא בת 10,מצבך מדאיג.
* אבי   09/10/09 | 22:54
53. וזה שהמדינה הזאת עדיין קיימת זה לא נס?
זה הנס הכי גדול בעולם,כל אוייבנו לא יכלו לנו גם כשנלחמנו מול כמה צבאות עם טנק אחד וכמה סטנים. זה שהמדינה הזאת קמה זה לא נס? כל יום מתרחשים ניסים יש אלוהים זה הרי ברור כל בוקר כשהשמש זורחת.
* יהודייה גאה   09/10/09 | 15:58
לא
* מאייר   09/10/09 | 16:37
52. שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד ואין עוד מלבדו!!!
שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד ואין עוד מלבדו!!!
* שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד ואין עוד מלבדו!!!   09/10/09 | 15:51
למה אין? יש גם זאוס ובעל ואשתורת ואהורה-מאזדה.
* איתן   09/10/09 | 22:55
כן כן, הוא ממש שומע אותך.
יה עובד אלילים אוויל ובור.
* איתן   09/10/09 | 23:21
51. תשובת על פי החפץ חיים
פעם בא אדם נבער ללוחם קונג פו, שהחזיק בתואר אלוף העולם. שאל אותו:"תגיד לי אתה יודע להלחם" ? ענה לו הלוחם:"כן, בוודאי"! גיחך השואל ואמר:"תוכיח לי, אני לא מאמין לך"! ענה לו האלוף:"את ההוכחה שלי אני כבר נתתי לשופטים שבחנו אותי בזירה, לא כל אחד שירצה שאראה לו את הכישרון שלי אעשה את זה, המדליה הזאת היא ההוכחה שלי"... והנמשל: ה' רצה להוכיח שהוא קיים ועשה ניסים (מצרים, ים סוף וכו') לכן נתן לעם הוכחות כמה שנים שהם יפרסמו את זה לדורות.
* AA   09/10/09 | 15:41
50. ל-28
זה שאנשים שלא מאמינים ביהדות קמים בבוקר זה גם נס הרי בורא עולם לא שונא אף אחד ונותן לכל אחד לבחור את הדת של עצמו אך כמובן שאותנו היהודים שבחרנו בדת שלו הוא מעריך יותר!
* מישו   09/10/09 | 15:29
49. דודו כהן,תשמור שבת ותראה..
איך אתם מצפים לחיים טובים אם אתם לא מכבדים את החוקים ? מלא שבת,אבל חזיר ? ככה אלוקים לא יעזור לכם !
* חילוני לשעבר   09/10/09 | 15:20
שמירת שבת יותר חשובה
שבת יותר חשובה מאכילת חזיר.! עדיף שתאכל 7 חזירים ותשמור שבת
* ניר   09/10/09 | 16:39
48. דעתי.
אדם הוא זה הבורא הניסים. גם אם קיים כוח עליון כלשהו שכל אדם יקרא לו בשם כזה או אחר, העיקר הוא שנתמקד בהצלחה אישית ובעזרה לזולת מאשר בדיבורים על מישהו אחר שיעשה בשבילנו את העבודה. אם לאדם יש את הצורך להאחז באמונה כלשהי - זוהי דעתו ומחשבתו וזכותו המלאה כל עוד הוא לא פוגע באחרים.
* אא   09/10/09 | 15:14
47. אלוהים לא קיים וזהו 6 מיליון יהודים מתו זה הנסים שקורים כל יום
קבוצה של עבדים שמשתמשים בטיעונים של ילדים בגן לכו לאוניברסיטה ללמוד קצת.
* יוגב    09/10/09 | 15:10
רוב האנשים בעולם הם מאמינים זה נראה לך סתם?
אני מציע לך לבדוק לעומק אם יש אלוקים.. בשורה אחת ביטלת את כל הנצרות והאיסלם ועוד דתות שונות.. תאמין לי שבין מליוני המאמינים בעולם יש אנשים יותר חכמים ממך.. כדאי לבדוק! לא תפסיד.. העיקר זה ללכת עם האמת!
* מאמין!   09/10/09 | 15:36
רוב האנשים מאמינים מסיבה פסיכולוגית
רוב האנשים מאמינים מסיבה פסיכולוגית - הוכח שאנשים דתיים הם בממוצע מאושרים יותר מחילוניים. זה נובע מהרבה סיבות, העיקרית היא שאושר (ואתה מוזמן לצפות ב"איך להיות מאושר בשישה פרקים") מורכב מקצת הנאה והרבה מאוד משמעות. אמונה באלוהים גורמת לדתיים לחשוב שיש להם משמעות הרבה יותר גדולה מאשר חילוניים, והם מאושרים יותר. בנוסף, אמרת ש יש אנשים חכמים ממנו, וזה נכון. אבל אל תחשוב שאתה יכול להשתמש באינטיליגנציה כדי להוכיח שאתה צודק - האינטיליגנציה הממוצעת של היהודים הם נמצאת במקום השני מכל העולם, אבל אתאיסטים נמצאים במקום הראשון. אתה מוזמן לבדוק את העובדות האלו באינטרנט - יש מאות אלפי דפי אינטרנט התומכים בכך בעברית, ובאלפי מונים בשפות אחרות.
* --   09/10/09 | 16:16
רוב האנשים האמינו פעם שהעולם שטוח
* חילוני חרד   09/10/09 | 16:39
רוב האנשים בעולם האמינו שהעולם שטוח, זה אומר שזה היה נכון
רוב האנשים טיפשים, אין מה לעשות זו עובדה. אחרת כולם היו מקבלים פרס נובל כל שני וחמישי
* פפץתפ   09/10/09 | 16:54
E
יש אלוהים
* E   09/10/09 | 15:42
מי צריך ללמוד ??? בוא תראה מה אמר אריסטו על חז"ל-
מתוך "נגד אפיון"- לא הנוסח המדויק, אל הרעיון הוא כך: קראלעם ישראל "עם החכמה". וכל כך התלהב משמעון הצדיק, שאיתו נפגש, עד שאמר ששמעון לימד אותו עוד יותר ממה שניסה ללמד את שמעון... (ואריסטו נחשב אחד מגדולי העולם במדעים ופילוסופיה.
* חגכחכח   09/10/09 | 15:47
יש לי הרבה סיבות בשבילך
אני יכולה להגיד לך סתם שאולי ה6 מיליון יהודים שמתו מתו בגלל המעשים שהדור שלנו עושה היום אבל זה לא מכסה את זה כשיהודים בצרה הם צריכים לצעוק לה' ואני חושבת שלאבותנו שמתו בשואה לא היה מספיק את הכח לצעוק כי לא היה אוכל , ותדע שאנחנו כבר באחרית הימים והמשיח צריך לבוא ונחכה לו אבל אם כל העם הזה לא עושה מאמץ כדי להראות שהוא באמת רוצה שה' ימלוך עליו , אז ה' שולח מלך שגזרותיו קשות כמו של המן והוא יגרום לעם הזה צרות עד שהוא יצעק לה' כמו בתקופת השופטים שבנ"י חטאו ה' העניש אותם ומכר אותם בידי משעבדים שיענישו אותם בגזרות קשות בני ישראל נאנקים ה' שולח מושיע ולאחר מות המושיע הם חוזרים לסורם רק שאחרי משיח ניגאל לעולם ועד טוב חפרתי
* מישהי   09/10/09 | 15:51
תגובה למגיבים -
למאמין - רוב העולם לא נוצרי או מוסלמי או יהודי. בעולם יש רוב לבודהיסטים, והינדואיזם - דתות שלא מאמינות בבורא חיצוני אלא בחיפוש של איזון בחיים. ל E - יופי של טענה.. ממש טיעון מוחץ.. יש אלוהים, בלי נימוק, בלי הסבר, בלי בסיס... כל הכבוד... לחגכחכח - היהדות היא לא רק אמונה בבורא - היא גם תורת מוסר ודרך חיים פילוסופית. זה שאין אלוהים לא מוריד מהערך של המסורת היהודית. למשהי - מצד אחד אני באמת מקנא באמונה העיוורת שלך. מצד שני, אני שמח שאני לא מטומטמם ולוקח דברים כמובן מאליהם רק בגלל שאמרו לי שהם ככה, ושומר לעצמי את הזכות לפקפק במה שקורא סביבי.
* מאייר   09/10/09 | 16:28
יפה כתבת לדעתי אתה אדם חכם מאוד!
יש לי שאלה בשבילך כי מהתגובה שלך לא הבנתי את אמדתך אתה חילוני או דתי?
המפצפץ   09/10/09 | 17:33
קודם כל תודה.
לגבי עמדתי - אני אתאיסט וחילוני מובהק. ובתגובה שלי לא ניסיתי להביע את הדעה שלי, אלא לאתגר את הדעות של אלא שהגיבו לפני..
* מאייר   10/10/09 | 00:02
אחי בניגוד להודעתי הקודמת אתה חכם אבל
אם היית יותר חכם היית יודע שאי אפשר להיות גם אתאיסט וגם חילוני!אתאיסט=לא מאמין בשום דת.משמע:לא משתייך(גם כחילוני) לשום דת
המפצפץ   10/10/09 | 01:06
אל תהיה קטנוני.
חוץ מזה, אם כבר נכנסים לכאלו דקויות, אז אתאיסט זאת אמונה וחילוני זאת התנהגות - הם לא הפכים הם מקבילים. לצורך המחשת העניין - יש לי קרוב משפחה חרדי, שאיבד האמונה באל, אבל לחזור בפומבי בשאלה תעלה לו במשפחה שלו, אז הוא ממשיך לשמור על אורח חיים חרדי, כך שלצורך העניין הוא אתאיסט חרדי, ואין פה סתירה.
* מאייר   10/10/09 | 11:37
לא, אתה טועה חילוני זה לא רק התנהגות
אני חולק עליך. ישנן הגדרות רבות לחילון זה נכון(מצחיק שבחרת לנקוב בהגדרה כל כך ברורה ועוד לתת דוגמא מחבריך ''החרדי'' שבמובהק אינו אדם דתי ואינו חרד לאל) אבל ההגדרה האמיתית חייבת להוות אלטרנטיבה לעולם הדתי מבחינת אמונה באל וגם במחינת אורח חיים ההקשה בין רוח למעשה מבחינתי מתבקשת מתוך המאמר של יובל דוניו גדעון חילוני אמיתי במובן הההגדרתי של המילה חילוניות (Seculare) – הינה תפיסת עולם המציבה במרכז החשיבה האנושית את העולם הזה (Saeculum) ודנה את מעשי האדם על פי השפעתם על העולם הזה ולא על פי השפעתם על מעמדו בעולם הבא. החילוניות מבוססת על הרעיון ההומניסטי הרואה באדם ריבון על עולמו, גופו, מעשיו ומחשבותיו; זאת, בניגוד להשקפה הדתית המייחסת את הריבונות על האדם ועל עולמו לגורם על-אנושי, אלוהים, הקיים לפי תפיסתה מעבר לגבולות ההשגה של האדם. מקובל להניח שהחילוניות מבוססת על השקפה אתאיסטית, לאמור תפיסת עולם המניחה שאלוהים (Theos ביוונית), אינו קיים וממילא אין לדבר על ריבונות אלוהית. החילונים ברובם הם אכן אתאיסטים ומצהירים שאינם מאמינים בקיומו של אלוהים. עם זאת, יש להבחין בין האתאיזם לבין החילוניות ההומניסטית. עיקרו של האתיאיזם בשלילת קיומו של אלוהים אבל אין הוא מציע השקפה ערכית אחרת כנגד האמונה באלוהים. החילוניות ההומניסטית, כמו האתיאיזם, דוחה את רעיון הריבונות האלוהית, אבל מציעה כנגדו את רעיון ריבונות האדם. לכן לדעתי אם לוקחים ברצינות את ההנחה המניחה את ריבונות האדם בעולם אז גם לא מאמינים באלוהים. להתראות
* יוגב   10/10/09 | 14:23
ולפני מי תיתן דין וחשבון [רמז הכל נברא לכבודו]
תדע שמאין{כלום הגעת} וכול העולם נברא יש מאין תנסה למצוא לעצמך תיאור אחר כי להיות אתאיסט משמעותו להעיד שאתה בור חבל דווקא נולדת יהודי
* דע מאין באת   10/10/09 | 15:48
בסה"כ אמרתי שיבדוק! כי לא כולם טיפשים...
אם יש כ"כ הרבה אנשים שמאמינים באלוקים כנראה שצריך לבדוק אם יש בזה משהו ולא לחשוב שאתה יותר חכם מכולם עוד לפני שבדקת.. אגב.. אם יש הרבה בודהיסטים וכאלה גם אותם צריך לבדוק.. נכון! זה לא סותר! אני בדקתי.....!!! השאיפה שלי זה להגיע לאמת! אם האמת היא אחרת אז אני אאמין אחרת! אבל תבדוק!!! ת ב ד ו ק! ! ! אל תהיה מהאנשים שעושים ברית מילה לילד שלהם ולא יודעים אפילו למה.............
* מאמין!   10/10/09 | 19:06
אלא לבדוק איפה טעינו ומה ניתן לשפר
* ל 47 - נסתרות דרכי האל ואל לנו לחקור   09/10/09 | 16:32
זה שהרב מאמינים לא הופך את אלוהים לאמת
כשל לוגי ידוע אבל שוב אתם לא מעמיקים. אגב הרמב''ם העיד על חוכמתו של אריסטו. ושוב תגובותיכם לא פותרות את בעיית הרוע בעולם ואותי הכי מצחיק שאתם רצים לפרש את הכוונות של האל למה הוא השמיד 6 מיליון יהודים בשואה. אתם מאמינים דה מיכולו
* יוגב   09/10/09 | 16:32
6 מיליון
רק מה אני יכול לענות על כזאת שאלה שעם מה שקורה היום בין אדם לחברו ולסביבו את כל הרוע שיש כלפי השני לא פלא עם עוד כזה דבר יכול להגיע וזה העונש לאנשים כמוך שלא רוצים לראות את האמת
* ניורקי   09/10/09 | 18:03
46. כנסוווווווווו
בראש השנה לקחתי על עצמי כיסוי ראש יודעים למה השם עשה לי הנחה בחיים וזה מצויין מי שמבין את הכוונה כמה אותות צריך לתת לי והיו לי המון אז זה הספיק לי הוא קיים ועוד איך ישתבך שמו תחזרו בתשובה אל תחקו לאותות חבל שבת שלום לכולם
* דפנה   09/10/09 | 15:06
45. דעתי.
לדעתי כל אדם בורא לעצמו את הניסים. ונכון, שיכול להיות שיש איזשהו סוג של כוח עליון, שכל אדם יקרא לו בשם כזה או אחר.. העיקר שכולנו (או לפחות אלה מאיתנו הבריאים הנפשם) נתעסק בהצלחה אישית ובעזרה לזולת - אם מישהו צריך אמונה כלשהי להאחז בה, בבקשה, זאת דעתו וזוהי מחשבתו.
* אא   09/10/09 | 15:06
44. כול שניה ושניה אנחנו רואים ניסיםכנסו...........
זה שבנאדם קם בבוקר זה נס הראה אנחנו אומרים כול בוקר מודה אני לפניך מלך חי וקים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך............וכ"ו מי מבטיח לנו שאנחנו נתעורר בבוקר כי הנשמה שלנו עולה לשמים לתת דיןוחשבון כול לילה על המעשים שעשינו במשך היום צריך להגיד תודה לריבונו של עולם שעושה עימנו חסד כול יום ויום .ומי שרוצה לראות רואה ומי שלא רוצה לראות מסכן................
*  חרדית   09/10/09 | 14:48
כל שניה ושניה אנחנו רואים אסונות
ואלה שלא קמים בבוקר ,ואלה שנהרגים כל יום , תינוקות מתים,ילדים מתים, ילדים נכים, עוורים,בעלי מומים,אסונות טבע,התאכזרויות,התעללויות,עינוים --- גם אלה ניסים של אלוהים ???? תפקחי עיניים ותראי איזה אלוהים אכזר את עובדת.. מסכנה...
* חילוני חרד   09/10/09 | 15:32
נכון! אתה יודע למה כל זה??
בגלל כל המקרים המזעזעים על פדופילים ורוצחים אנסים וגנבים ועוד המון! תסתכל על עצמך ותבדוק אם לא עשית משהו רע לאף אחד וגם אתה לא תצא נקי אז אל תדבר על אכזרים.. תזכר במעשים אכזריים שאתה עשית עם הברואים של אלוקים ותבין למה הוא מתנהג אליך באכזריות..
* מאמין!   09/10/09 | 16:00
לא מאמין
איזה שטויות.... בן כמה אתה 3 ????
* מאמין- על מה אתה מדבר ???   10/10/09 | 10:40
הכל בהתאם למעשים
תתנהגו כרצונו של הבורא ותראו ישועות....ה' הוא המלך והוא אוהב אותנו ואם קורים דברים רעים-הבחירה ביד האדם הוא זה שגורם מלכתכילה לאסונות האלו!!!! תתעוררו ורק שתתעוררו יבוא המשיח וכולם יחיו בשלום!!
* רוית הדתית   10/10/09 | 22:44
43. עופרת יצוקה- כל הטילים בשטחים פתוחים!
מה את אומרים?!!!! זה לא נס שכל טיל וטיל נפל בשטח פתוח ..טילים נפלו מאחורי הבית שלי זה היה יכול לפגוע בנו והכל בשטח פתוח !! זה לא נס ?! זה לא שמירה?!!! ועוד דבר השבוע גיסי התהפך עם הרכב ואכשהוא הוא יצא מזה שלם לגמרי ! איך?! בלי פציעה אחת אפילו ברוך השם!!! כל יום יש ניסים פתחו תעיינים!
* יכפויי טובה מה עם עופרת יצוקה?   09/10/09 | 14:42
מה אם השואה?(וגם לא כל הטילים נפלו בשטחים פתוחים)
והיו נפגעים בעופרת יצוקה וחוץ מזה רוב הטילים נפלו בשטחים פתוחים בגלל הסטטיסטיקה שיש הרבה יותר שטחים פתוחים באזורים שאליהם הפלסטינים כיוונו!
המפצפץ   09/10/09 | 15:36
השואה זה סיפור אחר!! כנס..
כתוב בתורה בספר דברים קללות נוראיות שיתקיימו בעם ישראל באם יעזבו את דרך התורה. המקרים שקרו בשואה מוזכרים אחת לאחת בתורה. ההתבוללות הנוראית וההשכלה שהייתה בזמן השואה והתרחקות המונית וכמעט מחיקת הדת הם אלו שגרמו לקללות להתקיים.. מקווה שיבינו וירדו לסוף דעתי..
* מאמין!   09/10/09 | 16:11
לידיעה כללית...
בשואה היו מליוני מאמינים יותר מאיתנו... אני מאמינה ששמעת את הסיפורים על קדושת החיים שם ועל האמנוה החזקה ועל הערכים והמצוות שהם רצו לשמור למרות הכל... אז תפסיק לבלבל במוח על מחיקת הדת... כי הכל היה שם חוץ ממחיקת הדת. היו שם יותר מאמינים מהיום. מה היום אין התבוללות חזיר לא מוכרים לך בטיב טעם אנשים לא נוסעים בשבת ... ואני יכולה לומר עוד הרבה דברים. רק אל תגידו שזה בגלל חטאים שטויות במיץ. ואני כן מאמינה!!
* ימית   09/10/09 | 17:00
הא?!אם את חסרת השכלה זאת לא אשמתי!
בשואה היו לא רק מתבוללים וחוטאים ומומרים היו גם חרדים וצדיקים וגם חלק לא קטן מהמשפחה שלי שאני יכול להגיד לך בוודאות שכל המשפחה שלי שנספתה בשואה הייתה חרדית מאמינה וצדיקים אחד אחד!גם לזה יש לך הסבר?בגלל זה אני לא מאמין בה' כי הוא לא קיים ואם היה קיים לא היה נותן לצדיקים שהיו בפולין ובכל ארצות אירופה למות!
המפצפץ   09/10/09 | 17:31
מממ
כולנו יודעים שתמיד צריך להתסכל על התמונה הכללית ולא על משפחה אחת צדיקה. אם היית קורא את ההיסטוריה לעומקה היית יודע שאומנם כן, היו מאמינים, צדיקים ורבים אך כמו כן גם היה המון התבוללות והמונים התרחקו מהדת. אף אחד לא יודע מה הנתונים האמיתיים. נכון, גם היום זה קורה ולכן גם הרבה מדינות קמות עלינו. וזו עובדה. שואה זה דבר מאוד מסובך שאין להיכנס אליו על רגל אחת.
* מיקה   09/10/09 | 21:59
זה גם נכון
המפצפץ   10/10/09 | 01:09
42. בשביל הבחירה
השאלה המהותית היא למה הקדוש ברוך הוא לא שם אותנו ישר בגן עדן. בשביל מה צריך קודם לעבור דרך העולם הזה? התשובה היא שזה בשביל הבחירה. ולכן זאת הסיבה שהקדוש ברוך הוא מסתיר פניו מאתנו כדי שאנחנו מתוך בחירה, מתוך מציאות של הסתר פנים שהקדוש ברוך הוא נעלם מאתנו, נכסוף ונתגעגע אליו עד שיתגלה אלינו.
* אבי   09/10/09 | 14:40
41. כתבה מדהימה! ישר בכח
* מור   09/10/09 | 14:36
40. היי
יפה מאוד.. גם כל בן אדם שישים לב לעצמו ויראה שהוא עושה לנו הרבה ניסים..
* אהרון   09/10/09 | 14:27
39. ל - 28
הקדוש ברוך הוא ברא את העולם לא רק ליהודים אנחנו מרכז העולם אך בן אם נולדתי נוצרי מוסלמי בודהיסטי לא היתה לי את הבחירה, אך עכשיו יש לי את הבחירה וזה כבר יותר מורכב יש את 7 מצוות בני נוח שהקדוש הביא לגויים וגם להם יש חלק לעולם הבא, אז גם להם קורים ניסים כדי להראות להם שיש בורא לעולם, שבת שלום , ולהאמין, אין עוד מלבדו.
* שבי   09/10/09 | 14:14
38. וואו איזה חזקקקקקק ....
=]
* רייצ'ל   09/10/09 | 14:07
37. .
במדינה כמו שלנו ניסים קורים כול שנייה חזרה בתשובה אל תחכו למשיח כי אז יהיה כבר מאוחר מידי
* .   09/10/09 | 14:06
36. ה' הוא האלו-הים, ה' הוא האלו-הים
* היהודי   09/10/09 | 14:06
35. גילוי ה' בעולם או יום יומי
זה שאתה פוקח את עיניך ונושם בבוקר - תודה לקב"ה. זה שהשמש זורחת בבוקר ושוקעת בלילה -זה גילוי ה' יתברך.
* היהודי   09/10/09 | 14:05
34. כל בוקר שאתה קם במציאות ישראלית זה נס!
כל בוקר עם כל האיומים זה נס! אין עעל הקדוש ברוך הוא! אנחנו מאמינים בני מאמינים~~
* .//   09/10/09 | 13:55
ל - 34
נס לקום כאן כל בוקר? תסתכל סביבך, בחדשות המזוויעות היומיומיות שהופכות מיום ליום אפילו מצחיקות, אם כמה שאני אישית מאמין לסיפורי התנ"ך, הוא חוזר על עצמו בימים אלה.
* אא   09/10/09 | 15:09
33. למי שרוצה שיכנס
אני אחת שמאמינה וכל אדם הולך בדרך ובאופן שלו אני לא כועסת על אף אחד ולא צריך תגובות קיצוניות כל אחד ילך בדרך שלו הקדוש ברוכו אני אוהבת אותך אהבת עולמים לעד ! אתה הוא זה שאני קמה כל בוקר בזכותך ותודה רבה
* יענה מאני כלי   09/10/09 | 13:53
32. בעוד אתם מלהגים השמש זורחת בבוקר ושוקעת בערב-
ומי שם את הכוכבים במסילותיהם? איזה עוד ניסים אתם רוצים? "אך בצלם יתהלך איש, אך הבל יהמיון" כתב המשורר התנכי. חג שמח.
* הרב זושא   09/10/09 | 13:46
31. הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך!!
* רון   09/10/09 | 13:45
30. אני מודה לאלוקים כל יום שנותן לנו חיים
אני מודה לאלוקים על שנתן לנו תורת אמת, מצוות ,תורה מדהימה אין סופית. רק מי שלומד תורה יכול להבין על מה אני מדבר.
* אפי    09/10/09 | 13:43
29. כול הכבוד!!!!
* א   09/10/09 | 13:39
28. לכל אדם קורים ניסים גם אם הוא לא יהודי!
ניסים משמע משהו שחשבנו שלא יכול להתקיים ועובדתית הוא התקיים מכאן שהכל אפשרי וכל יכול להיות! גם אדם נוצרי מוסלמי בודהיסטי וכו קורים לו ניסים כאלה ואחרים יום יום אז מה הקשר לאלוהים הרי הם לא מאמיני בו לא?
* כוכבית   09/10/09 | 13:38
תשובה
המוסלמים מאמינים במוחמד והנוצרים מאמינים בישו אבל האמונה שלהם כן מתבססת באלו-קים שכן הם מאמינים שאלו-קים עזב את ישראל והוא עכשיו איתם אבל הם חיים בסרט אהה ויש לי הוכחה כל יום אני שומעת את הערבים המוסלמים בטייבה מתפללים וצועקים "אללה וואכבר"
* מישהי   09/10/09 | 15:43
27. אחד ויחיד אין עוד מלבדו הקב"הההההההה
* דניאל   09/10/09 | 13:35
26. הקב"ה אנחנו אוהבים אותך!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
* דור   09/10/09 | 13:35
25. טוב בסדר.....................
* צכי   09/10/09 | 13:35
24. תגובה
אם רק נפקח מעט את העיניים וננסה לראות מעבר למה שאנחנו רואים..זה פשוט לא יאומן כמה ניסים קורים..נס אחד אבל כל כך גדול שקשה להסביר במילים: ממה הגוף שלנו מורכב? גוף נפש רוח נשמה.. על כן, איך ייתכן שכל פעם שאנחנו מדברים אנחנו עדיין חיים והרוח לא יוצאת מתוכנו?? לנסות להבין את גדולתו של הקב"ה ואת הנסים שנעשו נעשים ועוד ייעשו.. זה פשוט בלתי נתפס אבל כל כך אמיתי..רק צריך להאמין ,שבת שלום לכל ישראל..
* יהודי   09/10/09 | 13:34
23. אם רק נפתח את העניים
נראה שכל שניה יש בה נס של ממש
* משה   09/10/09 | 13:33
22. זוהי כתבה על מעולה
זה כתבה על רמה ולא כל השטויות האחרות שיש פה
* אבנר   09/10/09 | 13:32
21. לעדן .11
תודה אח שלי
* אורלי   09/10/09 | 13:25
20. הוא רוצה להוכיח אבל בגלל אנשים כמוך שיבקשו הרבה הוא עדיין לא מעוניין
* avnerb   09/10/09 | 13:17
19. לאלה שלא מאמינים פשוט כנסו תקראו ..
אוקיי ! מי שלא מאמין באלוקים ואוצה הוכחה שהוא קיים שיקום מחר בבוקר ויגיד איך שהוא קם "אלוקים אני לא שאתה קיים ואם אתה קיים אני רוצה שתעניש אותי על העברה הראשונה " ראו הוזרתם היו אנשים שאיבדו יד אצבע רגל לא עלינו ..
* דניאל   09/10/09 | 13:05
ניסיתי.
ואני בריא ושלם. אתה אי-פעם ניסית ? אני יכול להגיד לך שבתור חילוני אני בוחן מחדש את בסיסי האמונה שלי כל הזמן. אתה בתור מאמין מתקבע על בסיס האמונה היחיד שלך ופוחד לזוז ממנו כי אחרת איזה דמות-אב בלתי נראת בשמיים תפליק לך...
* מאייר   10/10/09 | 11:32
כנראה ש...
לא עשית זאת בכוונה. המאמין בחן כבר את בסיס האמונה שלו ככה שהוא לא צריך לבחון מחדש, כמוך, שאתה מצפה שהבסיס הזה כבר יתמוטט אך ללא הצלחה... תכלס גמאני בודק כל יום אם השמש זורחת בבוקר -ככה אני בוחן את בסיס האמונה שלי כל הזמן.. יופי לך!
* המפליק   11/10/09 | 19:49