HIX
תגובות (93 תגובות ב-40 דיונים)
40.
באמת אפה הכול מיצריים גדולה מיוחדת אפה הסבר היתקמצנתה
* אלישבע   13/10/22 | 17:59
39. מה המקורות שלכם???
* נטע   17/12/18 | 13:47
המקורות הם נסענו ראינו כלומר העיניים שלנו
* יוסי   08/03/20 | 12:59
38. הפירמידות
ישנם הרבה מהתשובות לשאלות או לפחות כיוון לתשובות בספר התקדשות של אליזבת הייך
* עומר   22/06/18 | 08:21
37. אני כבר לא יכול לסבול את זה יותר!
אתם לא יכולים להסתמך על התנ"ך כמקור היסטורי, פשוט לא! אין לא שום ביסוס ושום הוכחה, בטח לא לכולו. הספר הזה הוא ככול הנראה ספר שמורכב ממאות סיפורים שנועדו לבדר, לחנך, לשכנע, להפחיד את האנשים באותה תקופה שהיה להם קשה להאמין לדברים שהם לא סיפורי משל והספר הזה יצר אחריו קהל מאמינים עצום ועתיר ממדים מעבר לכל ספר אחר בעולם למרות שמולו קיימים עוד מאות כתובים שאיש לא רואה בהם נכונים למרות שחלקם אף זהים לסיפורי התנ"ך. מי שרוצה להאמין בזה אני לא יכול להגיד לא כלום, אולי אני טועה, אבל זה בדיוק העניין אי אפשר לדעת אם זה נכון או לא ולכן אסור להסתמך על זה עד שיוכח אחרת. בנוסף אין להסתמך על פירושים שהיו לא יותר מדעה של עוד אדם מאותה תקופה שהשכלתו לא קרובה להשכלתנו כיום.
* סתם עוד אחד   22/04/14 | 03:27
ל37 צריך להפסיק להתייחס לכל מה שכתבו לפני שנים כאילו הוא בולשיט סתם למחשבה תחשוב עם כל מה שהם כתבו נכון...
* תחשוב קצת   03/05/14 | 23:48
הווו, מסכן שלי
מה קרה, זה מטלטל את האתאיזם האומלל שלך ?
* דניאל   23/10/14 | 21:29
זה לא קשור אומרים שבכל אגדה יש קצה אמת
אל תשכח באותם הזמנים היה להם חשוב לשמור על תרבויות ועמים משלהם מי שהיה חזק יותר שלט על החלש יותר ואל תשכח שיש מלא ממצאים וההוכחות ליציאת מצרים יותר מאשר לשאר סיפורי התנ"ך כמו יוסף למשל מצאו המון מטבעות עתיקות במצרים ועליהם היה כתוב יוסף עם ציורים של עדשים וחיטה כמו בחלום שלו ונמצא בים סוף מלא מרכבות של מצרים העתיקה כאלה שהכילו צבא שלם ובסיני נמצאו הרבה חרטומים מוחבאים בתוך סלעים ומקומות שלא היו אמורים להבכין בהם כמו המנורה שלנו באותם הזמנים כל שהם ראו הם הרגשו צורך עז לתעד וחוץ מי זה זה לא סוד שחיו מלא יהודים לפני קום המדינה בארצות ערב וחלק עדיין קיימים אבל אל תשכח כמו בעיראק למשל בית כנסת עתיקה נחרבה לגמרי זאת אומרת שכל מה שהיה שייך לנו הם היו שורפים אז לך תדע כמה היסטוריה הייתה לנו וכבר אינה קיימת... אבל העם שלנו הצליח עדיין להחזיק ממעמד למרות כל השנים עברו גם את פרעה ואת היטלר
* .   18/03/15 | 16:24
למה לא?
למה התנ"ך לא וכתבי הרודוטוס כן? למה הירוגליפים מצריים כן? מדובר במסמך בן אלפי שנים, מתרבות ששומרת באדיקות על המורשת שלה. אם אתה לא אוהב יהדות, אז תדמיין שזה ספר סיני עתיק...
* שלמה   14/05/17 | 02:43
שיפסיקו שכמוך להתמסכן ולבכות
תתחילו להעמיק באמת
* באמת סתם   23/03/18 | 10:58
36. התשובה להכל ביחד פשוטה מאוד
אנחנו יוצאים מנק' הנחה שרק אנחנו יודעים ורק אנחנו המצאנו. קשה לנו לקבל את זה שכבר אז ידעו הכל. בגמרא מתועד למשל ניתוח שעשו לרבי אליעזר עם פטנט לסטריליות שעד היום משתמשים בו בחדרי ניתוח, מתועד מס' צביר כוכבי כימה (מה שהמדע מאות שנים הכחיש וזילזל ובסוף הודה) המדויק,וסיבת המגנוט במשולש ברמודה(מס' ברכות)מאות עובדות ביולוגיות,פיזקליות,רפואיות וכו'. איך דה וינצי' ידע להנדס מטוס מאות שנים לפני המצאתו? התשובה שכבר אז הם ידעו איך לנצל את חוקי הפיזיקה ולבנות,ולהנדס וליצור. זה אנחנו שעוד לא גילינו. אבל כתבה מרתקת אין ספק
* דוד   21/04/14 | 19:08
בשנים קודמות הגברים היו בעלי כח עצום.עכשיו הם תינוקות שהאשה צריכה לטפל בו.
* יפה יוסף   22/04/14 | 15:30
35. מי שאין לו אל מה להסתמך ממש, שפשוט לא יגיב כי זה יוצר רק כאוס יותר גדול.
* טלי   16/04/14 | 11:14
34. מדענים תפתחו תראש ותקראו בתנך ובפירושים..רק עמ״י בנו
כשהיו מוחזקים שם ע״י המצרים סתם אוהבים לשבור ת׳ראש
* חחח   16/04/14 | 10:48
התנ"ך הוא לא מקור היסטורי שניתן להסתמך עליו
ובטח לא פירושים אז די לדחוף את זה כל הזמן
* סתם עוד אחד   22/04/14 | 03:20
אתה באמת סתם אדם רדוד
* סתם   23/04/14 | 21:44
33. עם ישראל בנו את הפירמידות וזו הסיבה שהן כל כך משורטטות. פשוט מדובר בעבודה עברית ולא בעבודה ערבית.
* הכל כתוב בתנך, אבל המדענים אוהבים לשבור תראש   16/04/14 | 01:53
אתה גאון.פתרת גם את השאלה של הביצה והתרנגולת
בתורה כתוב שביום השישי נבראו החיות , מכאן, לפי השקפתך , התרנגולת קדמה לביצה. מ.ש.ל
* גאון הדור השני   16/04/14 | 08:50
ביום השישי נברא האדם
אידיוט
* יונתן   17/04/14 | 09:30
עם ישראל לא בנו את הפרמידות
את זה יודעים כבר מאות שנים
* אור   16/04/14 | 09:01
32. כישופים
מאמר חזל: 10 קבין כשף ירדו לעולם 9 נטלה מצריים ...אז מה הבעיה לכשף אבנים לבנות פירמידות ואף לכשף אותן?!
* סתם אחד שמבין   16/04/14 | 00:33
כי אין דבר כזה כישוף
הם שיקפו את הידע של התקופה פחות או יותר.
* לא כדאי להסתמך על חז״ל    16/04/14 | 19:22
31. מי באמת בנה ת'פרמידות..? הנפילים
שהיו גבוהים בסביבות ה50 מ'...והיו חכמים בצורה בלתי רגילה במיוחד מולנו כיום..
* גיא   15/04/14 | 22:35
בורות הנפילים
* סתם   23/04/14 | 21:46
30. אפחד לא יודע כלום ! תאמינו לי אל תאמינו לאף אחד !
* המאמין   15/04/14 | 21:24
אה כמו אלוהים
* פוק   16/04/14 | 15:08
29. חשוב להדגיש שאין קשר בין המצרים החכמים והמתקדמים של פעם לבין המצרים המוסלמים הפרימיטיבים והמפגרים...
* קני   15/04/14 | 03:56
כולל כל הקבוצות העלובות שבאו משם כברברים פרענקים
* כמו כל אסיה הקרובה ואפריקה המפגרות ופרימיטיביות !   15/04/14 | 10:02
לגזעניים
פרמיטיבי גזען
* Ek   15/04/14 | 16:16
ועובדות שלא נוחות לכם הן נשארות עובדות בעולמנו !!!
* רק שהפרענקים הם הכי גזענים בפנים ובחוץ עם הבכי !   15/04/14 | 18:14
אבל עובדות מוכרות שלא נוחות לכם ממש לא משתנות !
* שזה בא ממיזרחי פרענק שחור גזען פרימיטיבי זה מצחיק    15/04/14 | 18:18
הפרענקים יודעים מה שרוצים לדעת מה שנוח להם! פחחח
* לאחינו האשכנזי ; ברור שמה שכתבת נכון וידוע לכל !!!   15/04/14 | 18:16
אני פרענק גאה יש לנו מסורת יש לנו ערכים יש לנו כבוד ויחס חם ואוהב...ולא כמוך אשכנזי יפה רפש שחי בתוך בועה פלצנית קרה ומנוכרת ורואה רק את עצמו ולא את זולתו
* ניר   16/04/14 | 01:50
פרנק גאה. אם מסורת
אם אתה גאה במסורת שלך המסורת מלמדת אותנו. לא לשנוא ולא לתאר את התיאורים. שכיבדתה אותנו בהם. מאין השינאה. ולמה לא הספיק לנו . שעברנו כולכך הרבה סבל. לא תשנא את אחיך בלבבך . כי אני. ה"אלוקיך. אגב המקובלים אומרים שחרדים. הם אלה שצריכים להיתקן ואחרי זה יתקנו אחינו האהובים ולא משנה מאיזה עדה ואם אתה אדם מאמין אסור לך לכתוב נאצה כלפי אפ אדם אז חג שמח לכולם וגם לאלה שחושבים. כמוך
* אברהם   16/04/14 | 09:34
הברברי זה אתה שעדיין נמצא בתקופת הגזענות הקדומה אז או שאתה אידיוט ואין סיכוי שתבין או שאתה פשוט איש מערות שחי בעולם משלו
* ניר   16/04/14 | 01:48
שבמקרה הם גם המקור האמיתי של היהודים
* די לחכימא ברמיזה   18/04/14 | 01:29
28. מי בנה מה
הרבי מלובביץ סיפר פעם בהתוועדות שבני ישראל בנו את הפירמידות וגם ההוכחה מהמקרא שביקש פרעה עזרה ובני ישראל נידבו את עצמם ולאחר מכן פרעה הכריח אותם להמשיך לעבוד מה שנאמר יעביד אותם בפרך הכוונה בפה רך ולאחר מכן בכוח
* אהרון    15/04/14 | 02:22
27. אתה דפוק אה?
תכבד תאנשים שבזכותם יש לך מדינה ועברו 7 מדורי גיהנום.עכשיו הם בקושי חיים.
* דרור ההומו   14/04/14 | 19:48
בזכותם יש לנו מדינה? :)
אם לא היתה שואה, רובם לא היו דורכים פה!
* דרור   15/04/14 | 04:00
26. אף אחד לא הרים אבנים בכזה גודל, היו יציקות וזה הוכח מהשברים בקצוות האבנים הגדולים
* ..   14/04/14 | 19:38
25. יפה
הפירמידות זה הר סיני אבל העולם לא מגלה
* Bb   14/04/14 | 18:34
24. מרתק
מרתק .. תמשיכו כך.
* רן   14/04/14 | 16:28
23. כנסו
מטומטמים על מה אתם חוקרים??? הכל רשום בתורה
* מעיין   14/04/14 | 16:27
מה קשה לך להבין שהמצרים הקדמונים היו-
יותר מפותחים מהעם העברי?
* הישראלי החדש   14/04/14 | 17:18
אז איך בתקופת התורה לא פיתחו את המדע של היום?
* אא   15/04/14 | 23:30
יש שתי סיבות שמצאתי, סביר להניח שיש עוד
1.תרבות שונה- שיטת מדע שונה. קצת כמו באבולוציה שיצור מתפתח ומסתגל לסביבתו שמשתנה, כך גם מדע במצריים העתיקה יכל להשתנות כי הם עשו X לפני Y, והמדע שאנחנו מכירים עשה הפוך (אם זה קצת קשה להבנה, אפשר להשתמש במשחק המחשב fallout להבנה- לא הצליחו להקטין אלקטרוניקה, אבל פיתחו כוח גרעיני. התוצאה היא תרבות שנות החמישים בשממה גרעינית שנוצרה עקב השיגעון מכוח גרעיני עם טכנולוגיה שהיא חצי מדע בדיוני קל וחצי שנות החמישים). 2.מחקרים אבודים- יכול להיות שהגיעו במחקרים מסויימים לאותן מסקנות של היום, אך רוב המחקרים האלו נאבדו.
* ירין   18/04/14 | 23:33
מסכים איתך לגמרי
המין האנושי ידוע בדבר אחד יותר מאשר ביצירתו וזה בהרסנותו. העמים באותה תקופה היו בעלי אגו עצום ובמיוחד שליטיהם שגרמו להשמדת עמים שלמים מעל פני האדמה ורכושם שכולל גם את כתביהם ומחקריהם. כך נעשה לדוגמה לאחר שהפרסים הפילו את אימפריית רומא מה שגרם לאובדן כמעט מוחלט של כל מה שנעשה. בנוסף, המדע היום אוהב לחשוב שהכל נעשה בדרך X ואין עוד דרך וכי הידע רק הלך וגבר עם השנים למרות שבגלל הסיבה שנתתי מקודם אי אפשר עדיין לדעת בגלל ההרס שנעשה למידע באותם תקופות. דעה אחרת שחשבתי עליה זה שאולי כמו שהיום בגלל עידן הGPS ידוע שקישורי ההתמצאות שלנו הולכים ומתנוונים אז גם קישורי ההנדסאות שלנו והמיומנות שלנו הלכו ונפגמו כתוצאה מהמכשירים השונים בהם משתמשים כיום.
* סתם עוד אחד   22/04/14 | 03:35
22. אתם ממש לא מעוכנים! תעלומת הפירמידות נפתרה לפני שנתיים
אדריכל צרפתי בשם ז'אן פייר הודן פתר את תעלומת בניית הפירמידות לפני שנתיים. http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Pierre_Houdin jean pierre houdin http://www.youtube.com/watch?v=YTgxGJfXRQ0 נורא מרגיז לקרוא כתבה כלכך מטעה, לא עדכנית ולא אינפורמטיבית. תתעדכנו! דברים השתנו.
* פשוט לא נכון.   14/04/14 | 16:19
ארבעה מי יודע ארבעה אני יודעת ארבעה עדכונים חח כמה פעמים כתבת את המילה הזו
* קבוקית   14/04/14 | 16:56
הבה נדייק - זו תיאוריה ולא קביעה ויש הבדל גדול בין השניים
ולכן אי אפשר גם לקרוא לכך פיתרון, למרות שהתיאוריה שלו נראית הכי מתאימה אבל עדיין, זו תיאוריה.
* ארכיאולוגית   14/04/14 | 17:58
יש סיבה לכך שצירפתי קישורים
זו תאוריה ששנה שעברה נהפכה למוסכמה המקובלת היחידה בקרב Egypgologists.
* שהוכחה   15/04/14 | 15:11
21. הדיסק
הדיסק שימש לביטול כוח הכבידה בעזרת שימוש בגלי קול וכך האבנים הפכו באותה נקודה לחסרי משקל , קראו הסודות האבודים של אטלנטיס מאת גון פניאל
* י   14/04/14 | 15:31
יופי
יופי, מצאת השערה אחת.
* דניאל   14/04/14 | 16:44
20. יופי מה שמוכיח שהצליחו לבנות בצורה מדוייקת גם בלי ללמוד
מתמטיקה פיזיקה וכל שער הפירות והירקות שמכריחים ל״דעת״
* ללי   14/04/14 | 15:29
ברור שהם למדו
הם דווקא היו מאוד מלומדים אם הם הצליחו ןהגיע לרמה כזאת. תמשיך ללמוד פיזיקה ומתמטיקה..
* איל   14/04/14 | 16:17
19. חג שמח עם ישראל!
כתבה מאוד מעניינת תודה רבה למדתי הרבה!
* חיפאי   14/04/14 | 15:27
18. למדתי על ה"ערים תת קרקעיות".. זה לא ערים זה..
זה ממש לא עיר תת קרקעית,, בני משפחתו של המת ליוו את המת אל קברו. זה פיר צר וארוך שהיו שם תהלוכות עם קברו של המת עד להנחתו בקבר.
* קרן   14/04/14 | 15:17
17. למי שמתעניין בנושא
חפשו John Anthony West, או Graham Hancock. יפתח לכם את הראש
* just saying   14/04/14 | 15:06
16. ככל הנראה התשובה לתעלומות הרבות
https://www.youtube.com/watch?v=j9w-i5oZqaQ
* אלעד   14/04/14 | 14:51
15. סוף סוף כתבה לעניין ולא סתם רכילות על סלב ריאליטי מטונף
* אבי   14/04/14 | 14:46
14. נראה שהמצרים לא התפתחו מאז.
* דרור   14/04/14 | 14:45
13. השבעה שמתו שפתחו את הקבר שת תות ענח׳ אמון מתו כהיה בתוך ארונו רעל והראשונים שפתחו את הארון נשמו ונרעלו לכך קראו לה لعنة الفراعنه
* ---   14/04/14 | 14:40
אתה באמת חושב
שאני אלך עכשיו לעשות google trunslate בשביל להבין מה כתבת? את כל התגובה שלך כתבת בעברית דווקא את זה לא? שונא אותך!
* אושר   14/04/14 | 20:42
חח אושר :))
* .   16/04/14 | 00:14
12. דחוף!! עשו את זה גם אתם!!
בישראל חיים כיום כ192,000 ניצולי שואה. 192,000 ילדים שעברו את התופת הנאצית, את הגטו ומחנות ההשמדה, ילדים שנלקח מהם הכל ונאלצים לבחור כיום בין תרופות למזון. המספר שלנצח ישאר מקועקע על הזרוע צריך להשאר מקועקע לנו בלב. הם חלק מאיתנו. לקראת יום השואה המתקרב, פרסמו את התמונה להעלאת המודעות למצבם הלא הוגן של ניצולי השואה בארץ. צלמו תמונה שלכם עם יד על הפה ותייגו #חלקמאיתנו
* למען ניצולי השואה!!   14/04/14 | 14:25
ומה עם אלו שהיו לא בשואה? הם לא נזקקים? קיבלתם מיליארד, יאללה לסתום!
* דרור   14/04/14 | 15:46
דרור הלוואי שתמות בקרוב
אתה לא יהודי אם אתה מדבר ככה. הרבה יותר בכיוון של ערבי כמו התרבות שלך.
* ניסו   15/04/14 | 06:39
צודק אחי אני גם חשבתי על זה
* ארז   15/04/14 | 12:43
דרור אתה צודק!! לא רק ניצולי השואה נזקקים!!
סבא שלי עלה מעיראק כשמשפחתו הייתה עשירה מאוד, וכשגירשו אותם מעירק לישראל, הם נשארו בלי כלום, והיום סבא שלי כמעט ולא גומר את החודש. לא רק ניצולי השואה נזקקים, יש גם אחרים במדינה הזאת שזקוקים לסיוע.
* רינת   16/04/14 | 02:19
11. חג שמח חברים :)
* או מיי גוד! האב המצרי הקדום של הארי פוטר!!!   14/04/14 | 14:11
10. המים יכולים ליצור בסלע חללים
באופן עצמאי לכן הבדיקות של המדענים לא מעידה על מנהרות שנבנו שם באופן עצמאי
* מהמה   14/04/14 | 12:02
הבעייה היא ששם באיזור כמעט ואין מים
* איש צללים   14/04/14 | 15:39
9. החייזרים תכננו את הפירמידות, הפרעונים הקדומים בנו ולא בני ישראל
ערי המסכנות שהעבדים העברים בנו היו בעצם מקדשים לפרעה מעברו המזרחי של הנילוס לעומת הפירמידות שנמצאות מעברו המערבי.
* ללה   14/04/14 | 10:47
8. המבול היה לפני סיפוריציאת מצרי וכל הת'וה הזו..
* דתי גאה   14/04/14 | 09:13
7. הרבה מהתעלומות האלה מוצגות ״ב חייזרים מן העבר״ אבל אף פעם אין באמת תשובה
הכל שם בגדר ספקולציות והזיות שלא מהעולם הזה חח, אבל נחמד
* אני    14/04/14 | 05:18
6. מצריים
אני יכול לומר לכם שלבנות את הפירמידות עם פאות שוות זו לא בעיה. כל מה שהיה צריך זה לספור כמה אבנים לכל צד בכל שכבה של אבנים וכדי לבדוק כל אבן שתיהיה שווה לאחרת יש הרבה אפשרויות שאחת מהם יכולה ליהיות שפשוט שמים אבן אחת ליד השנייה ומשתמשים בקרשים או משהו ישר ורואים עם האבנים שוות עם הקרשים או מה שאתה משתמש בו ומסתכלים עם הם מקבילים.
* BBQ   14/04/14 | 03:32
יפה ופשוט אמרת אבל לא נכון כי רמת הדיוק במבנה כזה עצום היא לא נורמאלית
* דרור   14/04/14 | 14:48
5. החפץ משמש לביטול כח המשיכה של כדור הארץ על חפצים כמו סלעים
* עידו   14/04/14 | 02:38
חחחחחח גדול
* אליהו    14/04/14 | 14:41
4. לדעתי את הפירמידות בנו בצורה פשוטה...כנסו!
עשו הר ענק של חול בצורה של פירמידה ועליו הניחו את האבנים. ואח"כ אחרי שהכל היה במקומו הוציאו את החול והפירמידה נשארה עומדת לבדה. את האבנים הענקיות הביאו על גבי גזעים שהיו מחוברים לעשרות סוסים או פילים. והגזעים שימשו כגלגלים....פשוט וקל!!!!
* קובי   14/04/14 | 01:53
הגיוני אבל
בשביל להגיע לפירמידות כאלה ידרשו לך משאבים כמעט לא אנושיים גם אחרי כמעט כ'כ הרבה שנים.
* דניאל   14/04/14 | 16:50
.___.
הא? ואיך בדיוק עשו הר חול בגובה מטורף כזה ובצורה מושלמת כל כך? ניסית פעם לבנות ארמון חול? כי כנראה שלא... וזה עדיין לא מסביר את הדיוק המטורף ואת העובדה שיכלו להרים את האבנים כל כך גבוה... ואיך היו מוציאים את החול ? ממש בילבלת יותר עם השטויות האלה
* ...   14/04/14 | 17:59
אתה מדבר שטויות
הפירמידה היתה חלולה בתוכם היה קברים אם לבנים מסביב הפרמידה הפנימית , חכם נבון
* מוטי א   15/04/14 | 13:22
3. ברצינות מסופר שהיתה טכנולוגיה מתקדמת בתנך לפני המבול ?
* אני   13/04/14 | 21:06
2. היהודים אף פעם לא חשבו שערי המסכנות הם פירמידות
* דניאל מיכאלי הפרימיטיבי   13/04/14 | 19:15
מדויק... מסכים וגם מסביר כנסו...
אין שום תיאור מקראי לא בפירושים ולא במדרשים שערי המסכנות הינם הפירמידות ערי מסכנות משמע ערים כלומר עיר אז אם כבר השערות כנראה הכוונה שהעבדים העברים בנו עיר כלשהי עבור אדוניהם וכל הרעיון של הפירמידות הינו פרי דמיונו של הכותב שמתעקש להכניס את דעותיו עמוק עמוק בכל פעם מחדש... אל תכניס למאמינים מילים בפה ... תודה.
* שלומי   14/04/14 | 10:52
מי אמר לך שאין.....
רק זה נמצא במקומות עמוקים יותר, כדי שדעתם של הפשוטים לא תבוא לידי עבודה זרה. הכל כתוב וידוע ויש דרשות שלמות של רבנים שמדברים על הדברים האלו. המדענים לא מחדשים כלום ללומדי התורה. ידוע מזמן שהמדע שהיה למצרים הוא הרבה יותר "מדוייק" מהמדע ה"מודרני" של ימינו.
* יניב   14/04/14 | 12:20
אם המדע של המצרים היה יותר מפותח מהיום איך הם לא פיתחו את הטכנולוגיה שיש היום
* אאא   15/04/14 | 23:33
מי אמר שלא?🤔
* מישהו שמבין   10/01/19 | 23:20
כן בטח
* שי   16/04/14 | 06:39
1. אשכרה המומיה שלא יעירו את הימוטפ
* קבוקית   13/04/14 | 18:31
אשכרה
אוי הימוטפ איזה סרט ענקקק
* חח   14/04/14 | 01:13
אנק סו נמון
* הימוטפ   14/04/14 | 17:20