נשים
תגובות (26 תגובות ב-15 דיונים)
15.
סוף סוף מישהי אומרת את האמת. אין שום בעיה אם אישה רוצה ללדת בלי אפידורל, שכל אחת תעשה כרצונה. אבל כשזה נהיה מדד למה את כביכול גיבורה זה כבר לא לעניין. באמת נמאס לי על הגאווה המיותרת של נשים שילדו בלי אפידורל. זה כמו שאני אתגאה שאני נושמת ואוו כל הכבוד לי נשמתי מי ישמע. תחיו את החיים שלכן ותעזבו אותנו בשקט.
* תודה לך.    23/01/22 | 15:39
14. בדיחה
פשוט בדיחה כל מה שכתבת פה! ואם הייתה לך קצת יותר מודעות היית מדברת/כותבת אחרת.. מעניין איפה זה יושב לך?? מדברת על חטטנות שכל אחת תעשה את שטוב לה!
* נירית   10/08/19 | 21:59
13. קצת כמו בהפלות?
כגבר אני מסכים איתך אין לנו שום זכות להביע דעה
* למה קצת?   06/06/19 | 00:14
12. לידה טבעית היא יותר ממדליה
אני מסכימה שעניין הביקורתיות וההשוואתיות בחברה שלנו הוא פוגעני ומיותר. לצערי זה קיים כמעט בכל נושא, וגם כמו שתארת אבל הנושא של לידה טבעית הוא מעבר לקרדיט שאשה מקבלת או לא מקבלת, זה לא רק סמל סטטוס, זה תהליך שיש לו איכיות עבור היולדת ועבור התינוק/ת. איכויות שקשה למדוד אותן אך הן מתוארות בכל ספר שקשור ללידה טבעית כמו הספר של זנט ולסקס או מישל אודן (מקווה שלא שגיתי מדי בשמות)
* נועה   04/06/19 | 21:39
11. כתבה די מגוחכת בעיני ובעיני עוד נשים
בעיקר צאו לנו מהבחירות ...אף אחד לא משווה כלום ...כל אחת בוחרת מה נכון וטוב לה. ובנוסף ללדת טבעי לא חזר לאופנה יא מגוחכים זה ככה משחר ההיסטוריה . אה וילדתי 2 לידות בבית והיה כיף גדול .
* מעיין    04/06/19 | 16:40
הכי מגוחך!!
* ליסה   10/08/19 | 22:00
10. כל אחת והחויה שלה
צר לי שהחוויה שלך מהעניין היתה שלילית. אבל העולם לא שחור ולבן ונשים רבות ילדות טבעי בלי כל ההוצאות והעזרים מסביב. חבל לעוות את העובדות כדי שיתאימו לכותרת. כל אישה לבחור האם לקחת קורס, דולה וכו', או פשוט ללדת.
* שירלי    04/06/19 | 09:17
9. אני מסתכלת על זה אחרת
מבחינתי כמדריכת הכנה ללידה אני נותנת לנשים כלים ללידה שמתאימה להן. לי התאים ללדת לידה טבעית ללא התערבויות רפואיות, ומי שמעוניינת באפידורל תקבל ממני הנחיות איך לעשות את זה בצורה הכי טובה שיש. לתחושתי הרבה פעמים מעודדים נשים לקחת אפידורל מטעמי נוחות של הצוות, ולפעמים נשים לוקחות אפידורל כי לא נתנו להן, לפני ובמהלך הלידה, כלים אמיתיים להתמודדות, ובשביל זה אני שם. אין לי שום שיפוט כלפי נשים שלקחו אפידורל או כל התערבות אחרת מבחירה.
* ענת רז מדריכת הכנה ללידה   04/06/19 | 07:44
8. פספסת את כל הפואנטה
ניראה לי שפספסת אתכם הפואנטה. כיום אומנם יש מודעות גוברת ללידות טבעיות אולם עדיין מערכת בריאות ומשרד בריאות מערימים קשיים, סוגרים מרכזי לידה טבעיים, ובפועל לא מעניקים ליולדות את מלוא החופש ללדת כרצונן ולכן יש עדיין צורך אמיתי להעלות את המודעות. זו בטח לא תחרות ואין צורך לדרג נשים על פי סוג הלידה שעברו אך יש צורך לתת מקום לכל אישה ללדת כרצונה ולהנגיש מידע אמיתי ומבוסס ולא רק מידע מגמתי
* הריונית   04/06/19 | 03:25
7. לידה טבעית היא לא לכל אחת
נשמע שמהחוויה האישית שלך הצלחת להתאהב ברעיון הלידה הטבעית ובסופו של דבר נכווית בצורה כלשהיא. הכתבה הזו היא לגמרי מנקודת מבט אישית. מי שמתחברת לקונספט של לידה טבעית זה ממש לא מתוך רצון להוכיח משהו או להיות גיבורה ובטח שלא כי זה אופנתי או מלחץ חברתי. בלידה טבעית יש הרבה יותר מהרעיון של להתחבר לטבע.ומי שלידה טבעית מתאימה לה תעיד על כך שליוותה חוויה עוצמתית מאוד ותבחר לעשות זאת שוב. כנראה שלכותבת זה לא הסתדר למרות שהרעיון קסם לה, ונשארה עם איזהשהוא כעס. בסופו של יןם כל איזה יודעת מה מתאים או לא מתאים לה.
* רעות   04/06/19 | 01:26
6. די הסכמתי איתך. אבל למה טוב המשפט על גברים בסוף? למה לא לחבר אותם גם לתהליך?
* עד המשפט האחרון   03/06/19 | 22:29
קצת כמו בהפלות?
כגבר אני מסכים איתך אין לנו שום זכות להביע דעה
* למה קצת?   04/06/19 | 14:27
5. צודקת ב100%
* מיכל   03/06/19 | 22:10
4. כתבה שיפוטית ומיותרת
כמה שיפוטיות! די לשפוט את מי שהחליטה ללדת בצורה אחרת מהמקובל!!! לכאורה התלונה פה היא על ללדת בצורה מסויימת, אך בדרך של ביקורת על מי שבחרה ללדת בצורה טבעית.
* צאו לנו מהגוף   03/06/19 | 21:42
לגמרי
* רעות   04/06/19 | 00:09
מדויק!!
* רעות   04/06/19 | 01:26
3. איזו ערימה של שטויות, אלוהים
לא מביך אותך לכתוב על נושא בלי ללמוד אותו אפילו קצת? אני מצטערת מאד (באת!!) על האלימות המיילדותית שעברת, זה נורא. אבל זה לא תירוץ לשטף השטויות שהבאת כאן. באמת. תתביישי.
* איף   03/06/19 | 20:53
2. גבב של שטויות
לידה אידאלית היא לידה בלי אפידורל, כשהיולדת חופשיה לנוע ולא להקרע על הגב ולהגיע למצבים לא נעימים ולירידות דופק וללידה מכשירנית, רוצים לתת לנשים את המידע הנכון ואת הכלים הכי טובים ללדת ואת מקשקשת על רגשי נחיתות??? ילדתי בשני המצבים,ואין מצב שארצה ללדת שוב עם אפידורל מרצוני החופשי- לידה עם אפידורל היא חד משמעית קשה, מסוכנת וטראומטית יותר לגוף ולעובר- לכן מחתימים אותך על טופס מוציאים את המלווים שלך זה הליך רפואי מיותר אם הלידה מתקדמת כמו שצריך ואין פיטוצין או התערבויות אחרות
* אף אחד לא הפסיד   03/06/19 | 11:15
לא נכון, אצלי היה הפוך
דברי רק בשם עצמך. לידה אחת טבעית טראומתית שהסתיימה עם ואקום וכאבי תופת. לידה שנייה עם אפידורל, נעימה, כיפית ומהירה. ללא סבל. גם ממש לא הייתי משותקת מהאפידורל, פשוט לא הרגשתי כאב ויכלתי להתרגש ולהנות מהלידה.
* נועה   03/06/19 | 14:21
כי לידה שניה היא ממילא פחות טראומטית
אולי אם היית לוקחת אפידורל בראשונה היה יותר גרוע
* לנועה   03/06/19 | 22:06
התנשאות לשמה
התגובה שלך היא דוגמא מושלמת למי שרוצה לפאר את עצמה במקום להתייחס לטקסט הכתוב. כל הכובד לך שילדת ללא אפידורל,המדליה בדרך. היא לרגע לא אמרה שאפידורל עדיף על טבעי. היא אמרה שזכותה של כל אישה ללדת איך שהיא רוצה ולא להישפט על זה לרעה. וזו האמת. לידה זה הליך קשה פיזית ונפשית וזכותה של כל אישה להתמודד איתו איך שעושה לה טוב. יש המון נשים שרוצות טבעי וכשהן מגיעות לרגע האמת הן משנות את דעתן וזה לרגע לא עושה אותן פחות טובות. בדיוק כמו שהנקה זה אידיאלי אבל לא כולן יכולות. וזה לא אומר שהן אמהות פחות טובות.
* זכותה של האישה על גופה   03/06/19 | 14:32
מי מתנשא?? מי שכתבה את הטקסט החליטה ששופטים אותה
אף אחד לא שופט לרעה נשים שילדו עם אפידורל, ואני מעדיפה מדליה על הלידה עם האפידורל כי היתה קשה פי כמה, זה שאפידורל הוא נורמה זה מעוות, זה לא בגלל שכולם בוחרות ככה זה בגלל שזה מה שמכניסים להן לראש והרבה פעמים זה מה שהצוות הרפואי דוחף ליולדת כדי להקל על עצמו, ככה הוא לא צריך להתעסק עם היולדת.
* אף אחד לא הפסיד   03/06/19 | 22:05
מוקדש ל"אף אחד לא הפסיד" והזויות שכמותה
כמה שטויות... עוד תיאוריית קונספירציה מייגעת... לידה עם אפידורל היא חד משמעית לא יותר קשה, מסוכנת וטראומתית... לא נמאס לכן? תני לי לנחש, את גם לא מחסנת את הילדים שלך, נכון? לי היו שתי לידות מדהימות בזכות האפידורל, ואף אחד לא ניסה לשכנע אותי לקחת אותו, אני בחרתי בזה. מגוחך בעיניי שהפכתן את זה לספורט - מי מצליחה ללדת טוב יותר... את מעדכנת אותך שאין שום מדליה בדרך, ואם משעמם לך בחיים ואת מחפשת לאתגר את עצמך באיזשהו אופן, את מוזמנת להירשם למרתון או משהו בסגנון...
* אמא שפויה   04/06/19 | 09:56
את, או הדולה שלך? או הרופא שלך? או המשפחה?
זה בדיוק העניין. את לא תשמעי מדריכת לידה פעילה אומרת, לידה אפידורלית יכולה להיות הבחירה הנכונה ליולדת, את תשמעי,לידה עם שיכוך כאבים היא המצאה של מלכה אחת מאנגליה שהיתה פחדנית וחלשה ומאז נשים התחילו להאמין שלידה היא אירוע רפואי ושכחו את עצמן ואת כוחותיהן הקדמונים במוח הקטן. את תשמעי על כך שרוגע מקדם לידה ושבמשך שנים החדירו בנו פחדים מלידה, אין מה לפחד,אך כדאי להרגע, כי זו הבעיה הכי משמעותית בלידה שנתקעת, אחרי המדיקליזציה של הלידה שאשמה בהכול. את לא תשמעי על סיבוכים מסויימים- שהם נטו תוצאה של קשיים רגשיים או פיזיים קודמים שבגינם לידה טבעית לא היתה אופציה או הוסיפה נזק. החג משמעויות שאת מדברת עליה לא מגובה בידע וניסיון של מיילדות ושל המדע, היא פשוט לא נכונה והיא שטיפת מח של הקורסים האלו
*  מי מחליט מהי לידה אידאלית?   04/06/19 | 06:47
1. תני ללדת בשקט
לידה היא לא תחרות. כל אחת בנויה אחרת. מתפקדת אחרת, יש לה גוף שונה ואישיות אחרת. לידה טבעית זה נהדר. אפידורל זה נהדר. להכניס לידה לאיזו סקאלה שבין הצטיינות לכישלון זה מעוות.
* רותם   03/06/19 | 09:47
לא נאה לך לא היית נכנסת
אמרה את דעתה והיא צודקת בהחלט
* תסתמי רותם   03/06/19 | 21:31