תגובות (110 תגובות ב-48 דיונים)
48. דתיים ותרומת איברים
המידע הזה מסולף. בשנים האחרונות רוב תורמי האיברים (בעיקר כליות) הם דווקא מהציבור הדתי לאומי . בדוק .
09/04/20 | 12:42
47. חילול הגוף
אני חושבת שאסור לגעת בגוף של הבנאדם טרם ניפטר סופית כי עדיין הלב פועם זה פשוט להוציאי מבן אדם חי אבר מגופו היו מקריאים מעולם שהנשמה חזרה מבחינת ההלכה זה ניחשב לחילול הגוף אני אישית נולדנו שלמים ונילך מהעולם הזה שלמים כךאןמרת ההלכה
25/02/12 | 11:32
46. הדתיים האלו יודעים רק לקחת
בכל מה שקשור בלקחת הדתיים אלופים, בכל מה שקשור בלתת "קדחת",כמו בחיי היום יום ,צבא=לא,עבודה=לא,השכלה=לא,התנדבות=לא,יום העצמאות=לא,בלקחת ביטוח לאומי=כן,בתי חולים וקופ"ח=כן,לקבל איברים להשתלה=כן,ולתת משהו לחברה כלום קדחת,וחוץ מזה מה מתחשבים בדעותיהם בכלל אלה בורים ועמי הארצות,הגיע הזמן שהעם יבין ,ושיסבירו גם להם שכל היוקר מחיה שאנחנו משלמים פה הוא בגללם.הכי מגעיל שלקבל אברים הם מוכנים,מקבלים,ונמצאים בתורי המתנה להשתלה,ואתם תראו שלא ירצו לתת להם איברים בגלל שהם לא תורמים ,הם ישנו את פסקי ההלכה שלהם,ולידיעה כללית הרב בורשטיין הזה ממכון פו"עה,בעבר גם התנגד להפריה חוץ גופנית ,בעקבות ההלכה,אך שוב היום הם שינו את פסקי ההלכה שלהם,ומכון פו"עה מוביל בתחום ,וגם בתחומים כמו נישואים בין הומואים ולסביות בעדה החרדית,אז אני שואל אתכם דתיים מה זו התורה הזו שאתם מאמינים בה משתנה על פי צו השעה והמקום.
09/08/11 | 13:35
והחילונים פריירים יודעים רק לתת
אני קוראת לכל החילוניים לא לחתום על כרטיס "אדי"
19/03/18 | 18:03
45. תחשבו בהגיון מי שאמר לא לתרום (הבורא) יודע מה הוא אומר לא?!
כאילו אם ה' אמר שאסור לתרום אברים כנארה שאותו אדם שזקוק לאיבר לא צריך לקבל אותו מיהודי מוצמזה שלא בודקים לפי טובת הכלל אלא לפי מי שהקלף אצלו הלב הטוב שיך לאדם החולה שעומד למות? אסור לקחת אותו כי גוזלים ממנו שנייה וא יעזור שהוא יסכים כי אפילו הוא לא יודע מזה שניה אז האישור שלו לא שווה
16/07/10 | 04:18
44. מחריד: "מתים מוחית" מייבבים בבכי כשקוצרים את איבריהם!
מחקרים מדעיים, לרבות בכתב העת היוקרתי Spinal Cord מבית Nature, מראים שחולים שהוכרז עליהם "מוות מוחי" וקרוביהם התירו קצירת איבריהם, מייבבים ודומעים בזמן שהרופאים מתחילים לקצור את איבריהם (כמובן ללא הרדמה, הרי החולים "מתים"). אני מצטט את המאמר המדעי בתחום:
during the early stages of organ removal lacrimation is a common phenomenon. According to Gray's Anatomy, ‘Preganglionic fibres probably arise from a special lacrimatory nucleus in the lower pons … These fibres synapse in the pterygopalatine ganglion which they leave in one of its branches …, to reach the lacrimal nerve. Thus they supply secromotor fibres to the gland’.
Therefore, lacrimation in ‘brain-dead’ patients is an evidence that the lacrimatory nucleus in the brain stem is viable.
המקורות המדעיים:
http://www.nature.com/sc/journal/v46/n6/full/3102107a.html
Fitzgerald RD, Dechtyar I, Temple E, Fridrich P, Lackner FX. Cardiovascular and catecholamine response to surgery in brain dead patients. Anaesthesia 1995; 50: 388–392.
http://www.google.com/search?hl=en&q=%22as+well+as+sweating+and+lacrimation%22&aq=f&aqi=&aql=&oq=
15/07/10 | 20:57
כל הכבוד על היוזמה לשתף אבל למה באנגלית??
16/07/10 | 00:47
43. עד היום הייתי בטוחה שזה בגלל שצריך להחזיר את הגוף שלם- כמו שקיבלנו אותו..
כשם שאסור לנו לקעקע על הגוף כי הוא לא שייך לנו אלא לאלוקים אז הייתי בטוחה שכך גם אנחנו צריכים להחזיר את הגוף בשלמותו.
15/07/10 | 15:42
42. העיקר כל שני וחמישי מכריזים בחובות החרדים על חרדים הזקוקים
דחוף להשטלת עברים מה קרה שם אין הלכה יותר בואו נראה את אותם חרדים שומרים על ההלכה עד הסוף ולא מוכנים לקבל את תרומות העברים אני אישית מכיר רב חרדי ידוע אשר הוא עצמו לעולם לא לא היה תורם את עבריו אך מתי שחלה והיה צריך השטלת כבד הוא אפילו לא היסס לרגע פשוט בעת בהלכה שלו ורץ לקבל כבד של יהודי צעיר שמת מתאונהאז שלא יבלבלו את המוח כל החרדים האלו כולם שחקנים אגואיסטים תאמינו לי שאלוקים מעדיף שתתרום את העברים שלך ותציל חיים ארוכים של בן אדם ותמות שניה לפני מאשר שתמות שניה אחרי חסר תועלת
15/07/10 | 14:09
41. מי שחושב שהכתבה הזו מלבה שנאה
או שרגשות קיפוח נוראות או שלא יודע מהחיים שלו.
מה ללבות שנאה פה?
שואלים את הדתיים למה הם לא תורמים איברים סה"כ
כדי להבין את נק' המבט שלהם
זה מה שרע בעולם הזה כל מי שלא חולק איתך אותו נק' מבט זה יענו סיבה לשנוא אותו על מה ולמה?
תתחכמו אנשים , וחוץ מזה אני חילוניה ולחתום על כרטיס אדי מלחיץ אותי. גמככה אחד משיאי הקריירה של רופאים זה לקצור איברים ולשתול אותם אז לתת להם אישור חופשי חודשי.???
15/07/10 | 10:14
40. צודקים הרבנים. כל עוד הלב פועם הבן אדם חי ואף אחד לא ירצה לקצר את חיי יקיריו. [מלבד כמה רופאים]
ולא הייתי רוצה שמי שהוא אחר יקצר את חייו כדי שאני אוכל לחיות קצת יותר ממה שמגיע לי .
15/07/10 | 01:30
39. אני מכיר אישית - כנסו
בת דודה שלי היתה במצב קשה בטיפול נמרץ ילדים ובאו לבקש מההורים שלה איברים.. הם לא הסכימו(דתיים)
וכיום היא חיה ונושמת אמנם עם קשיים אבל חיה ככל האדם.
15/07/10 | 00:16
לא מאמינה!
15/07/10 | 06:21
זה לא דוגמא
הם באו לשאול אם היא תמות אם אפשר לקחת איברים את כולם שואלים לפני
15/07/10 | 08:02
38. אני דתיה שחתומה על אדי... למה סתם להשמיץ?
15/07/10 | 00:05
37. רצח לשניה
הרעיון הוא וזה באמת פשוט:
האדם לא מת כל עוד ליבו פועם ולכן התרומה אינה אפשרית כי חייבים לב פועם בשביל איברים תקינים.
וברגע שמתיחסים לאדם כמת כשליבו פועם ומישתמשים באבריו זהו רצח נטו. גם אם שניה אחר כך האדם היה מת לבד עדיין באותה השניה הוא נירצח וזו בעיה שלא ניראה לי שהייתי רוצה להיתעסק איתה גם אם הסברה לא נכונה רצח הוא רצח ולא משנה התנאים.
14/07/10 | 18:46
נכון מאוד!
14/07/10 | 22:45
וחמשת האנשים הזקוקים לתרומה ויכלו לחיות שנים
14/07/10 | 23:15
36. תשובה ל-selective card
לא יעזור לכם!!במרכז ההשתלות סדר העדיפות נקבע עפ"י חומרת מצבו של המועמד להשתלה ולא משנה אם הוא או בני משפחתו חתומים או לא חתומים
14/07/10 | 18:22
35. מאיפה הוציאו את השקר הזה?
מלא דתיים,תורמים איברים ודם כל יום בערך, המון דתיים מתנדבים בעמותות של עזקה לחולים,ובמקרה הצורך מרימים מדינה שלמה כדי לחפש מח עצם או משהו בסגנון רק כדי לתרום,מאקו איכזבתם.
14/07/10 | 17:35
נכון!!!
נעמה את ממש צודקת אבל עזבי,ללבות שנאה זה הכי קל אז למה לא לרוץ ולשים ישר כותרת שדתיים לא תורמים...זה הכי קל בעולם תראי איך שכולם מתעוררים כשמדובר בשנאת אחים....
14/07/10 | 18:29
תרומה
על תרומת מח עצם אין ויכוח, זה לא איבר וכל אדם בריא יכול להיות תורם, תרומת מח עצם מאוד דומה לתרומת דם ופשוטה מאוד לתורם וללא סבל, הדתיים יודעים לקבל איברים ולא ממש אכפת להם אם זה רצח או לא אבל לתרום?? זה לא. מי שלא מוכן לתרום אסור לו לקבל איברים!!!
09/08/11 | 13:09
34. שכחתם את המשיח...ולמה כל כך הרבה שנאה??
מתי יגיע הזמן בו יפסיקו לדבר דברי שנאה וזלזול כלפי רבנים או דתיים? ולמה הכותרת הזאת...? אנחנו כולנו יהודים קודם כל...וכנראה שכחתם את משמעות בוא המשיח...חוץ מזה יש פה קשר עמוק בין הגוף לנשמה אבל זה נושא גדול מדי ועמוק מדי בשביל אנשים שלא מאמינים...אבל על קצה המזלג...אנחנו מאמינים בגלגול נשמות...להוציא איברים מגוף על סף מוות וליבו עדיין פועם פוגעת בנשמה כי בנוסף לסיבות אחרות זה נחשב להריגה..ואתם אנשים שלא מאמינים ,לידיעתכם...הגוף והפנים הם מעטפת של הנשמה והיא החשובה פה...וחוץ מזה,מי שיודע, הגוף והפנים הם המראה לנשמה למי שיודע "לקרוא "אותם
14/07/10 | 17:33
33. איזה שטויות!אני דתייה וחתומה על אד"י.
יש הרבה רבנים המתירים, הבעיה היא תרומת לב ועניין רגע קביעת המוות. לכן באד"י יש סעיף שקוראים לו "בהסכמת המשפחה ובליווי רב". פשוט מאוד.
ומאקו, תעשו טובה. על כותרות כאלה מבזות "למה דתיים לא תורמים" וכו' אתם יכולים לוותר. הייתם רוצים שהדתיים יהיו ככה, אבל הם לא...
14/07/10 | 16:49
צודקת במאה אלף אחוז.
דתיים תורמים מלא למדינה . בזיון של כתבה
14/07/10 | 17:36
מה ביזיון מה אתם דפוקים??
אתם חיים במרתף חשוך או משהו כזה?
לא אתם כאלה םראנואידים?
זו בסך הכל כתבה שבאה לעלות לסדר היום שאלה שבאמת מעניינת את הציבור ומסבירה את דיעותיהם של הדתיים...זו כתבה שממש לא באה להכפיש! אני באופן אישי למדתי משהו חדש שלא ידעתי בעבר מהכתבה הזאת, ובדיוק ההפך ,זה לא גרם לי לשנוא את הדתיים בגלל הסיבה הזו ,זה שאני שונאת אותם בגלל דברים אחרים זה משהו אחר. אבל בעניין תרומת האיברים אני לגמרי מבינה את עמדתם..
רק מה שמבחינתי נכון יותר הוא העניין של פיקוח נפש, שזה דבר שדוחה אפילו שבת שזה הדבר הכי קדוש, אז גם במקרה הזה פיקוח נפש צריך להיות במקום ה1!
15/07/10 | 15:48
32. תגובה למס'27 נחמן המגמגם
תסלח לי אבל כנראה באמת המוח עובד אצלך בגמגום
אתה בא ומכליל את כל הדתיים כקיצונים ומטורפים
תדע לך שכאלה יש מעט מאד-ואני באה מהציונות הדתית השורשית ומזכירה לך שלא תשכח בבקשה כמה מטובי בחורינו הדתיים הם קצינים ולוחמים וכמה מהם נפלו לצערינו במלחמות ישראל!!!אז אל תכליל ושמור על פיך ולשונך וחשוב היטב לפני שתשים ידך על המקלדת!!!
14/07/10 | 16:49
31. ויכוח ישן-באמת בוקר טוב!!!
הויכוח אם לתרום הוא ויכוח ישן
מעט מאד רבנים אוסרים על תרומת איברים
רוב הרבנים מאשרים!!!אם שכל מי שמדבר כך על הדתיים היה חותם על אדי-מצבינו היה ממש טוב!!
ואל תשכחו את התרומה של החבר'ה הדתיים לצבא!!!!!
14/07/10 | 16:41
דתים תורמים לצבא?
הצחקתה אותי,אולי שתיים מתוך מאה
14/07/10 | 17:15
אתה חי בסרט, לא מדברים על חרדים
מדברים על דתיים, תפתח כתבה איפה שלא תרצה , רוב קצינים והמפקדים כיום דתיים, המפקד של השייטת למשל..
14/07/10 | 17:37
תשובה ל"דתיים תורמים לצבא"
בטח כל הפציפסטים המשתמטים מתל אביב ממש תורמים...יושבים בבתי קפה מסוממים בזמן שאחרים שומרים עליהם...ממש הצחקתם...
14/07/10 | 18:27
30. אנשים ימתו בשם הרב
הרבנים הללו דוחפים את האף שלהם למקומות שהם לא מבנים בהם.
בסופו של דבר יהיו אנשים שימתו בשם הדת או בשם הרב
אל תתעסקו בזה זה לא התחום שלכם.
אם אני חולה אני הולך לרופא לא לרב, וגם הרב הולך לרופא.
בסופו של דבר הרופא וקח אחריות על חיי אדם לא הרב
14/07/10 | 16:37
30,אתה מורעל ומדבר מתוך שנאה
מה אתה יודע על רבנים?פרופסורים ידועים בעלי שם היו ועד היום מתייעצים עם רבנים גדולים "שלא מבינים" ברפואה.כשהרופאים מרימים ידיים ואומרים ש"אין סיכוי,תתפללו" למי הולכים פתאום?לרב!מה קרה?הרי הוא לא מבין?
אתה זה שלא מבין!רב אמיתי יודע בדיוק מה אסור ומה מותר,מה נכון ולא נכון,אמת או שקר
ולא פעם רב אמר על חולה "הוא יחיה" כשהרופאים לא נתנו סיכוי וזה אכן קרה אז אולי כדאי שתחשוב לפני שאתה כותב.
08/10/10 | 10:32
סיפורי מעשיות שמאכילים אתכם בעדה
שי ,זה שפרופסורים ,ודוקטורים פונים לרבנים ,,זה רק סיפורי מעשיות שמאכילים אותכם בהרצאות,כוללים,בתי כנסת וכו
זה סיפורים שהרבנים מפיצים על עצמם בכדאי להתפאר "בחוכמתם" בשביל לשכנע אתכם להישאר שפוטים שלהם.
09/08/11 | 15:13
29. Selective Card
I will gladly carry a card that says that I will donate ONLY if the person that is receiving the donation, and his family, already are card carriers.
14/07/10 | 16:13
28. תשובה לא מספיק ממצה!!
זאת שאלה שזקוקה לה תשובה הרבה יותר מורכבת, כמו למשל למה בכלל היהדות כ"כ נגד ביזוי המת ולמה חיי אדם חשובים אפילו אם נשאר לו אפילו רק דקה אחת לחיות.דברים אלו לא זכו להרחבה והם נצרכים להבנת הענין.בגלל זה יש כאן כ"כ הרבה תגובות נזעמות,אנשים לא יודעים את העקרונות שהלכה זאת מסתמכת עליהם.
14/07/10 | 15:52
27. רוצים לדעת למה באמת אסור?
כי הם מטורפים. הם משוגעים. אין להם שום מעצורים, והם יעשו הכל לפי הדעות הקציניות שלהם על התורה. אלא אם כן הם יצתרכו משהו, ברגע שאיזה רב יהיה צריך השתלה מיד יהיה מותר .
14/07/10 | 15:50
26. מה יקרה כשהם יצטרכו השתלה
אז פתאום כן יהיה מותר.
גם ככה כל אחד עושה מה שנוח לו.
14/07/10 | 15:06
25. למה לתת כותרת זורעת שינאה?
יש מגוון גדול של רבנים שיש להם "אדי" תבררו לפני שאתם כותבים...
לדג' הרב שלמה אבינר ועוד רבים וטובים
יצא מהכתוב כאילו לכל מי שאינו שומר תורה יש "אדי" בארנק...
14/07/10 | 14:12
24. צריך לחוקק חוק שמי שמסרב לחתום על כרטיס "אדי" לא יוכל לקבל תרומה בעצמו
14/07/10 | 14:09
23. דתיים יכולים לחתום על "אדי"
למי שראה תופס הרשמה של אדי וודאי שם לב שישנה אפשרות שבא אתה מצהיר שאתה מוכן לתת איברים רק אם הרב שלך מאשר זאת....
בנוסף יש רבנים שכן מתירים לחתום על הכרטיס ואף הם חתומים עליו (הרב אבינר לדוגמה.)
14/07/10 | 12:36
22. תקראו את הכתבה: המצמוץ הציל את חייו של המשותק
ואחרי שתראו תבינו שאסור לחתום על אדי ולא על שום דבר אחר לעשות המתת חסד זה רוע לב. וזה מנוגד להלכה לי יש תינוק קטן שסובל מפגיעה מוחית קשה מאוד כמו של המשותק הזה מהכתבה וסובל המון. אבל בתור אמא שלו אני יודעת שהוא רוצה להמשיך לחיות עם כל הסבל שהוא ואני עוברים. כולם רוצים לחיות ובתורה אין דבר יותר מקודש מהחיים וכשהמשיח יבוא תהיה תחית המתים ורפואה שלימה לכל החולים. ה' ממית ומחיה ומצמיח ישועה. לא אנחנו.
14/07/10 | 12:33
הכתבה פה באתר מאקו על העמוד הראשי
14/07/10 | 12:57
21. גם חילונים יכולים לחתום
אם כל מי שכתב פה שהוא בעד לחתום על "אדי" היה חותם המצב כבר היה יותר טוב!
14/07/10 | 12:31
ברור שחילונים יכולים... ואנחנו גם חותמים, כי
אין לנו מישהו שיגיד מה לעשות או לא לעשות... הכל למטרת להציל חיים, ולא להתחיל להתעסק בקטנות: השנייה שרוח נפשי החליטה לצאת או שבעצם היא עדיין מסתובבת שם, בחדרי הגוף... אה, רגע... בלי רב אני בטח לא אגיע לגן עדן... אז לא, חכו לו קודם, ואז... פחחחח
14/07/10 | 13:26
רואים מהנימה המזלזלת שאין לך כבוד לדתיים
ובטח שלא לרבנים אז את לא ראויה לתשובה.
תמשיכי להרגיש הכי חכמה ואמיצה,נראה לאן תגיעי..
08/10/10 | 10:35
20. כנסו דחוף
לפני כשבוע היתה כתבה בערוץ 2 על מיכאל, זה שהיה בקומה חודשיים והתעורר להלן ציטוט של ההורים מהכתבה:"הרופאים לא נתנו לילד הזה סיכוי לחיות, זה היה מוות מוחי, טוטאלי.היתה בצקת רצינית בגזע המוח, לא היה סיכוי, התעקשנו והאמא התעקשה והתעקשה והעירה אותו (לא משנה שזה לא היא שהעירה אותו אלא בורא עולם.)המשך ציטוט- וכשילד כזה מתעורר בסך הכל מה אומרים?! זה נס רפואי, כי לא נתנו לו סיכוי. עד כאן דבריו של האב ואני אומרת, עכשיו אתם מבינים למה התורה והרבנים מתנגדים לתרומת אברים? כתוב "אפילו חרב חדה מונחת על צוארו של אדם אל יתיאש מן הרחמים"
14/07/10 | 12:18
נכון מאוד מאוד מאוד!
14/07/10 | 17:00
19. הרב פנגר ידבר אחרת אם אחד מיקריו יזדקק להשתלה
בתור אשה שנשואה לגבר שזקוק להשתלת כליה בדחיפות, אני רואה איך אנשים שחושבים ככה מרחיקים אותי מחלום של חיים נורמאליים מיום ליום.
כשאדם מת הוא מת! והגיע הזמן שאנשים יפנימו את זה. יהיה לי הכבוד, אם לאחר מותי, אוכל להציל ולו נפש אחת בעולם הזה ע"י תרומת איברים.
אנשים במדינה שלנו חולים במחלות שגומרות להם את החיים, הם נתמכים ע"י שירותי הרווחה והבריאות, חודש דיאליזות לאדם עולה עשרות אם לא מאות אלפי שקלים. הכסף הזה יכול היה לפנות לעזור בדברים אחרים אם אנשים היו פוקחים את העיניים ועוזרים להציל חיים.
רק אתמול היתה כאן כתבה מרגשת עד דמעות, על ילד בן 17 שבמותו ציווה חיים ל5 אנשים אחרים! בהם ילדה בת 10 שלראשונה בחיה יכולה ללכת, לרוץ, לשחק. אין לזה תחליף אנשים!
המתנה הכי גדולה שיכול אדם לקבל היא חיים.
ביום שאחד מיקיריו של הרב פנגר יזדקק לתרומת איברים, אני בטוחה שהוא יוציא איזה פסק הלכה או מה שזה לא יהיה שמורה על תרומת איברים.
מצד שני, הוא בטח יצליח לגייס מספיק כסף כדי לעשות את זה בחו"ל.
אנחנו, האנשים הקטנים שמנסים להתפרנס ולשרוד למרות העננה הכבדה שמרחפת מעלינו, נצטרך לחכות, ולראות את יקירנו מאבדים את החיים יום אחרי יום.
14/07/10 | 12:17
צודקת ב100%!
14/07/10 | 12:23
אין יסורים בלא עוון
אם בחוקותי תלכו ואת מצוותי
תשמורו ... והאזנת למצוותיו ושמרת כל חוקיו, כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך " ה' מביא מחלות ויסורים כדי שתחזרו בתשובה ה' מחכה שנתפלל אליו
ונבין שאין עוד מלבדו ה' יכול לגרום לבעלך להיות בריא ברגע. הוא רק רוצה שתפני אליו מאחלת לבעלך רפואה שלימה בקרוב בתוך שאר חולי עמו ישראל
14/07/10 | 12:48
למה? רק חילונים חולים?
לפי מה שאת אומרת, דתיים לא חולים. רק חילונים.
הדבר היחיד שיעזור לבעלי זאת השתלת כליה.
אם אלוהים לא יתרום לו אחת, אין לו שום קשר לזה. (והרי משום מה רבנים רבים מפרשים את תורתו כתורתם ויוצאים נגד תרומת איברים)
תודה על האיחולים.
14/07/10 | 14:07
המסקנה שהסקת מדבריה לא נכונה
דווקא להיפך, ה' אוהב יותר תפילות צדיקים ואנשים שעושים את רצונו, ומשום כך לפעמים יש גם אנשים דתיים שחולים בכל מיני מחלות כאלה ואחרות לא עלינו חס ושלום, והקב"ה אוהב מאוד את תפילתם וזה בעצם מה שהוא רוצה מאיתנו, שנתפלל אליו, שנדבר איתו, שנהיה איתו בקשר, ויהודי שלא שומר תורה ומצוות ולא הולך בדרך הישר, לפעמים מקבל מהקב"ה יסורים כדי שיתפלל אליו ויבקש ממנו רפואה שלמה, כי הוא יכול לתת לנו, אבל הוא רק רוצה שנבקש ממנו, רק נבקש, חבל מאוד על אנשים שלא עושים רצון ה' וסטו מדרך הישר והאמת, וה' מצטער עליהם, וזו אחת הסיבות שאנו מקבלים מחלות לפעמים, כדי שנחזור למי שיצר אותנו ונחזור בתשובה שלמה, וזה אומר שאנו לא קרובים מספיק להקב"ה, ואנו עדיין רחוקים ממנו. יהי רצון שבעלך וכל חולי עם ישראל יתרפאו ברפואה שלמה: רפואת הנפש ורפואת הגוף, אמן כן יהי רצון. תזכו לשנים רבות נעימות וטובות!
14/07/10 | 16:59
לאלוקים יש את הדרכים שלו להשיג לבעלך כליה
השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך. מי שנתן לנו אויר בעולם כדי לחיות ועיניים לראות ולב פועם וכו' יתן גם לבעלך כליה (זה לא בעיה בשבילו.) ודרך אגב גם דתיים חולים וגם רבנים חולים כתוב אין איש יעשה טוב ולא יחטא אפילו משה רבינו חטא ונענש אבל יש לנו אפשרות לעשות תשובה בכל יום ולהצטער על החטאים ואז רואים את חסדי ה' ונפלאותיו..
14/07/10 | 17:16
יפה!
נכון מאוד! אשריך!
14/07/10 | 22:38
נו באמת!?!?! וזה מה שירפא אותו.
שטויות במיץ.
אבא שלי אדם מאמין, מתפלל כל יום והוא זקוק להשתלת כליה.
מה זה עזר לו בחיים?!?!?!
14/07/10 | 15:08
אולי זה לא "עזר" לו בחיים
האמיני לי אחותי, זה יבוא לזכותו בבוא היום. במוקדם או במאוחר. אשרי האיש ההולך בדרך השם, אני מאחלת לאבא שלך החלמה מהירה מכל הלב, ובטוחה שכך או אחרת אביך יזכה לחסדי שמיים. אין תפילה שהולכת לשווא. ודבר נוסף: הכל זה מלמעלה והכל לטובה, אני יודעת שעכשיו תשאלי " איך לטובה שאבא שלך כ"כ חולה" ואין לי תשובה על כך- נסתרות דרכי האל.. האמיני לי אחותי עברתי את הנורא מכל שאמא יכולה לעבור.. קברתי את בני הבכור וגם אני באותם רגעים שאלתי "היכן אלוקים" והיום אני יודעת שאלוקים קיים ושכל מה שמגיע ממנו קורה לטובה- נורא ככל שזה ישמע. מאחלת לך רק טוב ובהצלחה
14/07/10 | 16:33
הרב פנגר הוא לא כמו הפוליטיקאים הצבועים שלכם
כשהוא אומר משהו,אסור או מותר אז זה אסור או מותר!הבעיה היא שאתם לא מכירים בקב"ה ולכן לא מכירים דרך אחרת להציל חיים אלא "להיות גיבורים" ולתרום את איבריכם,לצוות את החיים לאחרים ועוד כל מיני סיסמאות שבטח גורמות לכם לגאווה גדולה..אבל זו טעות,חיים אפשר להציל גם ע"י תפילה מעומק הלב,ע"י שינוי המעשים וחרטה כי אם הקב"ה מחליט אז ההשתלה לא תעזור,הגוף ידחה אותה או שהגוף יקבלה מחלה אחרת חלילה אז די כבר עם ההתנשאות והזלזול הזה תתחילו לחשוב קצת גם בכיוונים אחרים אחרת לעולם לא נבין אחד את השני.
08/10/10 | 10:42
18. תאמינו בחיים ולא בשטויות!
14/07/10 | 12:15
17. למה להציג רק צד אחד?
אדם צריך להיות מוגדר מת לפי שני רופאים בלתי תלויים **שלאף אחד מהם גם אין קשר לתהליך ההשתלות!**
14/07/10 | 12:03
16. מה קו מה קורה ... ואאאא אני רואה שסוף סוף הסרתם פרסומת מצד שמאל ואז ניתן להגיב סוף סוף השכלתכם וא ןןןןנושמת לרווחה
14/07/10 | 12:00
15. כולם חשבו שהיא מתה רק חסר לקבור אותה והופ היא חיה
זאת דודתי אחרי קריעה בכי ובדרך להשלמה היא התעוררה וחיה עד היום
יש מספיק אנשים שמוכנים לתרום בעודם גוססים אך מי יודע מה הגסיסה תביא המשך חיים או מוות מידי ולכן ההלכה מצילה חיים עובדה
14/07/10 | 11:46
מה? פרטי בבקשה את הסיפור ההזוי הזה...
14/07/10 | 12:01
למה הזוי?
דברים כאלה יכולים לקרות, זה לא סוד, את לא רוצה גם לחוות סיפור כזה להוכחה אני מקווה, נכון?
14/07/10 | 16:43
14. תרומת איברים אומר לי ש...
אני מקווה שאתה תמות הכי מהר כדי שאני אקח לך את מה שאני ועוד מספר אנשים יקחו ממני את הכל (לא רק מה שחתמתי)שזה אומר לב כילה כבד עצמות ועוד ועוד....
14/07/10 | 11:04
13. לקרן מהפייסבוק.
בקשר לזה שניראה את הרצונות האגואיסטים שלנו עולים חחחחחחחח זה נשמע דיי מטופש, אז לא ניראה לי. אבל מה שגדלתי עליו כל חיי זה שיבוא המשיח , שהוא כמובן אדם צנוע ולא מוכר והוא ירכב על גבי חמור לבן.. בבואו תהיה תחיית המתים, והם פשוט יצאו מהקברים ואני חושבת שיעלו ברגל לירושליים.
תחיית המתים תהיה רק ליהודים, ולא לגויים. אך עדיין ישארו גויים בעולם ולא רק אנחנו נהיה פה. אבל מדינת ישראל תהיה שלנו בלבד, וכולם ידעו את הקב"ה ולא יעשו לנו צרות (מי רוצה להיסתבך עם בניו של בורא עולם ?! ). ובקשר לזה שכשאנו מתים הגוף נירקב- אז כן.. את בתוך האדמה, התולעים אוכלות את גופתך ואת נרקבת (חס וחלילה, לא את !!!) . הנשמה עולה לשמיים- והיא בעצם זאת אתם ולא הגוף שלכם זה אתם.. זה משהו בילתי ניתפס ושלא ניראה לנו הגיוני, הרי הגוף מלווה אותנו במשך כל החיים והוא ניראה לנו כחלק בילתי ניפרד מהאני שלי.
אך בשמיים יש רק נשמות, ובבוא הגאולה- הנשמות ירדו ארצה ויחזרו אל גופותיהם שיהיו מוכנות בקבר בריאות ושלמות, כבר לא רקובות.. ואנשים יצאו מהקברים. מחכה כבר ליום הזה !!! לראות את סבא !!!
14/07/10 | 09:51
רק צריך לקחת את הכדורים
14/07/10 | 12:28
שיבוא המשיח נדע של מי הראש שמלא שטויות
14/07/10 | 21:13
חיפשתי אותך ולא מצאתי. אולי תרמת את השכל שלך?
15/07/10 | 09:10
12. לשלומי אמרני מהפייסבוק- יש דברים ניסתרים שעוד לא
הצלחנו להבין או שבכלל עוד לא גילינו. בקשר לתרומת איברים אין לי מושג, אך אני יודעת שכשהמשיח יבוא בעזרת ה' בתחיית המתים, כולם יהיו בריאים ומי שהיה עיוור יראה, מי שהיה חירש ישמע, מי שיהיה בלי יד תהיה לו יד וכו'.. אז יש מצב שגם יחזור לו האיבר למקום למי שתורם.. אני חושבת שמי שתורם כשהוא כבר מת יחזור לו האיבר, כי הוא לא יכול לחיות בלעדיו.. אבל אם הוא תורם בעודו הוא חיי אז אין לי מושג, כי מצד אחד הגוף צריך להיות שלם.. אבל מצד שני- האדם יכול לחיות בלי אותו האיבר ככה שהוא כבר בריא !!!
14/07/10 | 09:42
11. תרומת אבירים
החרדים צבועים.
מוכנים לקבל איברים אך לא לתרום.
על פי ההלכה מותר לתרום איברים ואף לקחתם ללא אישור המשפחה מאחר ולמשפחה אין זכויות קניניות בגופת אדם שמת.
כל התנהגות החרדים צבועה מאחר והם רוצים תרומות לעצמם ואינם מוכנים לתרום לכלל ישראל
והוא רחום יכפר עוון
14/07/10 | 09:22
שקרן!
שהדתיים מאמינים בניסים עד הרגע האחרון של הבנאדם ואת האיברים לוקחים שהבן אדם עוד חי גוסס לכן הם לא תורמים!הם מאמינים שלבאנדם יהיה נס ברגע האחרון ולא רק הם גמאני!לדודה שלי היה נס ברגע האחרון מה היה קורה אם היו לוקחים לה את האיברים??לא באלי לחשוב בכלל
14/07/10 | 10:56
טענתה נכונה מאוד!
14/07/10 | 16:37
הרבה מקרים של תרומת איברים הם מדתיים!
14/07/10 | 15:04
10. אתם הורגים אחד את השני זה מותר וליתרום לא ... כנסו >>>
ישנם רבנים המותירים דמם של אחרים גם יהודים
כמו "פולסה דה נורה " ולתרום איברים אסור עד שליבו שובק, מה עם המשפט "כל המציל נפש אחת -הציל עולם ומלואו"
לכו תבינו אותם.
14/07/10 | 08:57
9. למה להכליל?!?!?
הרבה רבנים כן חתומים על אדי ומעודדים את זה! אז למה להכליל?! וכמובן שגם הרבה אזרחים דתיים מן המניין שאכפת להם יתרמו בשמחה את האיברים שלהם! "כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו"
14/07/10 | 08:51
צודקת !!!
14/07/10 | 09:52
8. אני תוהה מה היה קורה אם הבן של הרב היה צריך השתלת לב?!
הוא היה נותן לו למות כי אסור השתלת?!
14/07/10 | 08:48
הוא ידע שהכל זה מהקב"ה והכל לטובה.:)
14/07/10 | 10:17
נכון מאוד!
14/07/10 | 16:35
השתלה
אז היו לוקחים מבן אדם חי
15/07/10 | 08:07
7. סתם כותרת מתסיסה "דתיים לא תורמים איברים"
פשוט לפי ההלכה מוות מוחי אינו מוות מוחלט, ורק כשהמוות מוחי אסור להוציא מהאדם את איבריו אך אם המוות הוא מוות נשימתי זו מצווה לתרום איברים כי יש בכך הצלת נפשות שהיא מצווה עצומה. אני מכירה המון דתיים תורמי איברים, וחותמי כרטיס אדי, כנראה, בניגוד לכתב
14/07/10 | 08:44
יש הגבלות לזמן בתרומת איברים
השאלה היא האם האיברים ראויים לתרומה לאחר מוות נשימתי ,יש פרק זמן ותנאים שמגבלים את הרופאים, אחרי X זמן פשוט לא ניתן לקחת אברים לתרומה...
14/07/10 | 12:05
6. זה באמת בעייתי. צריך רב מוסמך שיאשר את זמן המיתה
14/07/10 | 08:42
נכון
14/07/10 | 16:34
5. מסכימה עם הכתבה. כבוד המת חשוב לא פחות מתרומה!
14/07/10 | 08:41
4. איש איש באמונתו..!
תכבדו אחרים בדיוק כמו שאתם רוצים שיכבדו אתכם
הכותרת של הכתבה צריכה להיות מה דעת ההלכה לתרומת אברים, הרבנים אומרים את ההלכה לא ממציאים אותה..!
אני לא הייתי רוצה שבזמן שאני בין שמיים לארץ,
יפסיקו את פעימות ליבי...
כל אחד ודעתו...
14/07/10 | 08:25
אין דבר כזה:"איש איש באמונתו יחייה"!!
יש "צדיק באמונתו יחייה"!!!
14/07/10 | 10:23
צודק לגבי פסוק זה
אבל יש משהו גם במה שהיא אומרת.
14/07/10 | 16:33
3. אני לא רואה שום דבר רע בלמות דקה קודם בשביל להעניק חיים למישהו אחר
14/07/10 | 08:21
ולאבד חיים שלמים את גם לא רואה בזה דבר רע?
יש אנשים שאחרי שאמרו שיש להם מוות מוחי חזרו לחיות.
14/07/10 | 12:22
תגובה למספר 3
זו לא החלטה שלך אם למות אפילו דקה אחת קודם!!
חוסר הבנה בנושאים מסויימים כגון הנ"ל לא יביא אותך לשום מקום.
יש לבדוק ולבחון את הסיבות להלכות ולמשמעותן..
ואפילו דקה אחת קודם עלולה להחשב כהתאבדות או רצח .. זה לא אומר שאין לתרום זה אומר שצריך לעשות זאת בצורה נכונה על מנת שאף צד לא יחולל..
14/07/10 | 17:09
2. אני לא רואה שום דבר רע בלמות דקה אחת קודם בשביל להעניק חיים שלמים למישהו אחר
14/07/10 | 08:20
כי את לא מבינה כלום
14/07/10 | 16:27
1. לתרום אסור אבל לקבל מותר! חוצפה!
זה ממש חוצפה ש"אסור" להם לתרום אבל ברגע שחס וחלילה משהו קורה לאחד מהם אז הם ישמחו מאוד לקבל תרומת איברים!! ממש בושה וחרפה!!
14/07/10 | 07:55
ברור! וזה כך בעוד כמה דברים
כבוד המת - כמה כבר תחפרו לנו עם זה. או. קיי. הבנו כבר שהמתים הרבה יותר חשובים לכם מהחיים. כשאמות, אני מעדיפה שיזרקו את גופתי לאריות בספארי. נראה לי יופי של מיחזור, אחרי שלוקחים כל מה ששימושי למישהו שעדיין חי. תפסיקו כבר עם קידוש קברים ומתים.
14/07/10 | 08:27
את בכלל מבינה למה את מתעצבנת?
דתיים מצווים לתרום איברים ובלבד שנקבע שהמוות הוא מוות נשימתי ולא מוות מוחי, גם מבחינה רפואית יש בכל היגיון, א מוזמנת לחקור את הנושא במקורות מהימנים יותר מהאתר הזה
14/07/10 | 08:46
גאון את. אז כבר אי אפשר לתרום
14/07/10 | 12:29
לראשונה שכתבה לתגובה 1 !!! כנסי בבקשה :)
אל תזלזלי ככה בכבוד שמעניקים למת .
שמתי לב בתגובה שלך שאת לא חקרת את הנושא ובקושי מכירה אותו, אחרת לא היית כותבת כזאת תגובה. כשהאדם מת הוא עולה לשמיים, ועד שלא מכניסים אותו לקבר למנוחת עולמים הוא סובל שם כשהוא מחכה להיכנס למשפט. לא שופטים שם למעלה אדם שלא קבור.. לכן יש כבוד גדול למת, הוא נימצא במקום קדוש ברמות לא מובנות, ולכן צריך לנהוג עם הגופה בזהירות. אני גם לא ממש בקיאה בנושא- אך בהחלט יותר ממך !!! תפסיקו תמיד להתנפל על דתיים, זה מוציא אתכם לא טוב- כי בסופו של דבר רואים שהתורה וההלכה הם צודקים בכל ! אל תתווכחו עם הניסתר ועם בורא עולם. חווץ מזה שמדובר במוות מוחי ולא במוות רגיל. שיהיה בהצלחה בפתרון הבעיה אבל לפי הלכה והתורה.
14/07/10 | 10:02
בטח. וגם סנטה קלאוס מביא מתנות
הבקיאות שלך בהחלט מרשימה. אז עולים לשמיים וצריך זהירות. אחרת הוא סובל?? בדרך למשפט? מה אפשר להגיד על גבבי הסיפורים האלה? הארי פוטר כבר יותר משכנע.
14/07/10 | 13:14
אוייישש, נו באמת...
אפשר טרמפ איתך, נו, לעלות לשמיים?.... פשוט הזוי כמה אנשים מאמינים במשהו שאין לו הוכחות.... מישהו לפני כמה אלפי שנה המציא סיפור, סביר להניח סיפור ילדים, וזהו.... עכשיו לפי הספר הזה אנחנו נחייה... מזל שלא לקחתם ספר בישול.. או שבעצם חבל
14/07/10 | 13:33
זה בדיוק מה שחשבתי!
15/07/10 | 00:13
צודקת!
שמעי לה
14/07/10 | 16:25
תחזרו בשאלה,והכל יתבהר
קשה שאומרים לכם את האמת שאתם גזענים ואגואיסטים,שיודעים רק לקחת,ואנו חיים פה בכדור הארץ,במציאות ,ועדין אין כל הוכחה לתיאוריה ההזויה שאת מתארת.עובדתית שאתם חולים אתם הולכים לרופא ולא לרב,מה שמוכיח שאתם בעצמכם לא מאמינים בשטויות שאתם מדברים,אנחנו החילונים נשמח להתנתק מכם ,ומהעול שלכם,אם אתם חולים תקראו תהילים עד שתבריאו נראה אתכם גברים.
09/08/11 | 15:27
את כלל לא הבנת
אם זה מה שאת רוצה שיעשו עם גופתך לאחר המוות אז כנראה שאת לא מבינה מספיק את חשיבותו. הגוף שלנו הוא לא משהו שאפשר לעשות איתו כל מה שעולה לנו לראש, כמו למשל אנשים שמשחיטים את גופם וחורטים עליו כל מיני כתובות וקעקועים. הגוף שלנו, הוא מתנה שקיבלנו מאלוקים, שהנשמה שנמצאת בנו שמורה בתוכו, והוא מהווה בשבילנו כלי שאיתו אנו משתמשים כדי לעשות מצוות ומעשים טובים, וכדי לעשות את רצון ה' בעולם הזה, כי בלעדיו לא היה לנשמתנו הטהורה היכן לשכון, ואיך לקיים את רצון הבורא. לכן אנו צריכים לשמור על גופנו מכל משמר, ולהציב אותו בראש הדברים החשובים לנו, וכדבר הראשון בסדר העדיפויות שלנו, ואסור לנו לפגוע בו או להשחיתו. וגם לאחר המוות, אנו צריכים לשמור על גופתו של המת ועל כבודו של אותו אדם שחי בו ועכשיו הוא הלך לעולמו, כי הגוף שהקב"ה הפקיד בידינו, הוא בעצם מושאל לנו לכל החיים עד יום מותנו, ואנו חייבים לשמור עליו בריא ושלם כמו שקיבלנו אותו לאורך כל חיינו, ולהחזירו כשניפטר מן העולם, שלם כביום היוולדנו.
14/07/10 | 16:24
אז אתה אומר שהוא לא אוהב קעקוע של מיקימאוס?
יש לך דיבור אישי איתו? כי לי אמר שהוא ברא את מיקי כדי שאקעקע אותו על ישבני.
14/07/10 | 17:56
הגוף היקר שלך נרקב בקבר תוך חודשים..
אחי שלי את הגוף היקר שלך אוכלות תולעים בקבר,שלם לא תמצא אותו גם אחרי כמה חודשים,לא עדיף שתתרום משהו,לא נראה לך שגם הקב"ה חושב ככה ,עזוב רגע את הרב וכל השטויות ,תנסה לחשוב לבד ,אפילו שלא מרשים לכם,אומרים לכם ,אין שכל ,יש תורה,אין היגיון יש תורה ,עשה לך רב והסתלק מהספק,אני אומר לך סלק את הרב ,ותן לשכל האנושי העצום שיש לך ביטוי,להבין מה טוב ומה רע..
09/08/11 | 15:36
אמונה
אתה חולה נפש אמיתי...קצת אמונה.טיפה לא הרבה כבר תדבר אחרת ושלא תחשוב שאני חרדית
16/12/16 | 06:23
בבקשה הבנת הנקרא...
לעצבנית שצריכה בדחיפות להרגע!
לפני שאת קופצת להטיל פצצה צריך לבדוק קודם
מה באמת אומר כל דבר..
בידקי מה זו אמונה על מנת להבין מהייכן הדברים באמת מגיעים.
אנשים בעלי אמונה הולכים לפי הלכות אחריי בדיקות מעמיקות ולא מסרבים לתרומה של אברים
אלא רוצים לעשות זאת לפי ההלכה . ועל ידיי פיקוח רבני אז למי את בדיוק רוצה לבוא בתלונות???
14/07/10 | 08:32
אני מעדיפה פיקוח רפואי ולא רבני
את מאמינה במה ששטפו את מוחך מגיל צעיר. חשבת פעם על אמונתך אם הייתי נולדת בהודו או בסעודיה? אז היית חושבת שהאמת היחידה היא אצל בודהה או אללה.
במקום להיות כל כך רגועה אולי תבדקי את עצמך ותתחילי גם להאמין בעצמך במקום הסיפורים ההזויים שמכרו לך.
14/07/10 | 12:39