החדשות
תגובות (244 תגובות ב-118 דיונים)
68. הדרת בעלי חיים
* צמחונים מצחיקים   31/03/13 | 15:08
67. יוו זה יותר נורא ממטיפים של חזרה בתשובה. די!
* משה   31/03/13 | 15:07
66. צימחוניים נמאסתם
* רוני   31/03/13 | 15:05
65. מה שהכי מטריד אותי הוא העובדה שצימחונים בשם האג׳נדה
שלהם יהיו מוכנים שהעולם יעבור לצמחונות גם במחיר של מיליארדי אנשים שימותו ברעב בגלל מחסור בבשר.( יש תרבויות רבות שרוב מזונם הוא בשר)...מזעזע...פשוט מזעזע...
* רוי   31/03/13 | 15:02
רוי, לפי דו"ח האו"ם המצב בדיוק להפך- רוב המזון שמיוצר בעולם הולך לתעשיית המזון מין החי
הדרך היחידה לשבה יהיה מספיק מזון לכל רעבי העולם שגידולי התבואה יופנו לבני האדם במקום לחיות. מוזמן לקרוא על הנושא בדו"ח האו"ם: http://anonymous.org.il/art431.html
* אלעד   01/04/13 | 14:27
64. מבחינה דתית אני צריך לאכול בשר ומותר לי
אתם צודקים י ש את העניין צער בעלי חיים אבל מבחינה דתית א.דרך השחיטה היהודית הכי פחות מזיקה ב.ככה העולם בנוי ולשם כך נוצרו החיות בשביל שאני יאכל אותם אז חברה אני מבין שאתם מאמינים שזה צער בעלי חיים וכ'ו אבל אני מותר לי לאכול אותם מבחינה מוסרית ואפילו א אתם לא מאמינים בזה אני ממש לא מתבייש אבל הייתי פה לפניכם והרבה לפניכם אז חברה כמו שאמרו אנשים לפני "איש באמונתו יחיה" כי אם לא נפעל ככה יהיה כאוס כי וואלה כל אחד מאמין שהוא צודק.... נ.ב. אני מציע לכל מי שינסה לערער על דברי שהתורה דורשת אחרת שמעתי אפילו שטויות שמישהו אמר שהאדם הראשון נצטווה וכ'ו (מה הקשר לעזעזל??)...בקיצור שיתחיל לחזור על כל מה שהוא למד כי וואלה כנראה הוא התבלבל עם ה"בייבל"....
* אני דתי !!!!!   31/03/13 | 15:00
בתור מסורתית אומר לך שהשחיטה היהודית מזעזעת
* החיה בהכרה מלאה וסובלת בניגוד לחו"ל   31/03/13 | 16:43
אז בואי אני ילמד אותך משהו חמודה
היו מחקרים שגילו שרק בשחיטה היהודית החיה בכלל לא סובלת....אז את צודקת היו מחקרים שגילו הפוך נוו אז מה? אני מאמין למחקרים האלה....אל תשמיעי רק חלק מהמחקרים...
* הדתי   31/03/13 | 17:11
אתה דתי?
לפי הדברים שלך נשמע שהחסרת כמה שיעורי תורה... נתחיל מזה שנאמר בספר חבקוק פרק ב', פסוק ד': "צדיק באמונתו יחיה". אמונות של אדם יכולות להיות הרסניות ולכן נאמר שהצדיק באמונתו ולא כל איש. בשום מקום הן בתורה והן בשאר הכתבים, כגון התלמוד והמשנה אין שום הצדקה מוסרית לאכילת בשר. להפך, במשנה מסופר על רבי יהודה הנשיא שהוא גם עורך המשנה שהתייסר מכאבי שיניים טורדניים לאחר שראה עגל שמובל לשחיטה ואמר לו שימשיך ללכת כי לשם כך הוא נועד. לאחר זמן מה ראה רבי את המנקה שלו מכה בחולדות על מנת שיסתלקו מהבית והוא אמר לה שתפסיק. אלוהים ראה את המעשה הזה וסלח לו. כך גם במעשה בראשית, אלוהים יצר את האדם טבעוני: "הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה." (בראשית א', פרק כ"ט). רק לאחר ההתדרדרות המוסרית של האדם ולאחר המבול התיר אלוהים לאדם לאכול בשר ועם זאת הוא שם דגש על שני דברים, לא לאכול את החיה בעודה בחיים ולא בדמה. לכן, לפני שאתה משתמש בתורה בתור הצדקה מוסרית לאכילת בשר, תתחיל בבראשית.
* טבעוני דתי   01/04/13 | 01:12
YY כמה שטויותבתגובה אחת...
* ואתה עוד "מסביר" חחח   16/04/13 | 21:09
דבר תורה
לפי הדברים שלך נשמע שהחסרת כמה שיעורי תורה... נתחיל מזה שנאמר בספר חבקוק פרק ב', פסוק ד': "צדיק באמונתו יחיה". אמונות של אדם יכולות להיות הרסניות ולכן נאמר שהצדיק באמונתו ולא כל איש. בשום מקום הן בתורה והן בשאר הכתבים, כגון התלמוד והמשנה אין שום הצדקה מוסרית לאכילת בשר. להפך, במשנה מסופר על רבי יהודה הנשיא שהוא גם עורך המשנה שהתייסר מכאבי שיניים טורדניים לאחר שראה עגל שמובל לשחיטה ואמר לו שימשיך ללכת כי לשם כך הוא נועד. לאחר זמן מה ראה רבי את המנקה שלו מכה בחולדות על מנת שיסתלקו מהבית והוא אמר לה שתפסיק. אלוהים ראה את המעשה הזה וסלח לו. כך גם במעשה בראשית, אלוהים יצר את האדם טבעוני: "הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע: לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה." (בראשית א', פרק כ"ט). רק לאחר ההתדרדרות המוסרית של האדם ולאחר המבול התיר אלוהים לאדם לאכול בשר ועם זאת הוא שם דגש על שני דברים, לא לאכול את החיה בעודה בחיים ולא בדמה. לכן, לפני שאתה משתמש בתורה בתור הצדקה מוסרית לאכילת בשר, תתחיל בבראשית.
* טבעוני דתי   01/04/13 | 01:13
63. מסכימה עם כל מילה,לאנושות כבר אין ברירה.
* אליה   31/03/13 | 14:59
62. קרניבור = בורות בנושא התזונה ואי מוסריות להפליא...
אני טיבעוני, בן 24, חיפה.. שוחה, רוכב על אופנים ורץ מרתונים להנאתי..קוראים לזה טריאתלט אני יותר אוהב ספורטאי חובב.. הבורות שמוצגת פה מצד אוכלי הבשר היא תהומית! חברים לפני שאתם פותחים את הפה, הדבר הפשוט ביותר הוא ללמוד קצת על הנושא.. אדם טיבעוני שרואה תגובות אלו פשוט מתוסכל לגמרי מהם כי מי שעומד מולו בור ברמה הכי גבוהה בנושא הזה.. אני יכול להכווין כל אדם לתוכן מאוד מעניין בנושא.. אבל רוב אוכלי הבשר פשוט פוחדים לראות אותו! שחס וחלילה לא יהפכו להיות טיבעונים.. מיכוון שהאדם כחיה, אינו אוהב לעשות שינויים, אוהב שאומרים לו מה לעשות, אוהב להיות כמו כולם, וחושש שמא ההחלטות החשובות ביותר בחיי לא יהיו בקנה אחד עם שאר האוכלוסיה שמקיפה אותו, אז הוא פשוט נמנע מלקחת החלטה.. אחרי שהסוגייה הזאת מאחוריינו , עוד נקודה שאשמח לעלות... נשמעות פה שוב ושוב קריאות כמו :לא להתערב לאדם בצלחת , וכפיה דתית וכל מיני אמירות כאלו וכאלו.. שאלה שאשמח מאוד אם תשחשבו עליה קצת פה.. אם בעלות הברית לא היו מסירות את הכפפה ועוצרות את הרצח המזעזע שהתרחש במלחמת העולם השניה הייתם פה?! חברים יש לפעמים מצבים שצריך לשים את המקלות בגלגלים ולעצור את התופעה המזעזעת הזאת.. ולא בדיבור ולא בנעליים.. כל יום נרצחים מאות אלפי חיות על אדמת ישראל בגללכם! כי אתם בדיוק אותו דבר כמו אותם האירופאים, שראו ושתקו ופחדו שמא יהיו שונים בדעותיהם... האדם הוא חיה , כמו שאר החיות.. עד לפני 10,000 שנה הוא ברח מנמרים ואכל עשב.. עקב 3 מהפכות עיקריות הוא הפך להיות שליט העולם: המהכפכה הלשונית, המהפכה החקלאית ועכשיו אנחנו בתחילתה של המהפכה התעשייתית.. שכמו שזה ניראה לי ישאר לנו הרבה זמן להיות על הכדור הזה בצורה שאנחנו מנהלים אותו! תסתכלו במראה, ותשאלו את עצמכם .. האם אתם מוכנים לאכול בשר בשביל הטעם/מסורת/הרגל ולקחת בחשבון את כל הסבל שהחיות עוברת בגללכם? זוהי השאלה הפשוטה ביותר שצריך לשאול.. גם אני חושב שבשר זה דבר טעים, גם אני חושב שזה אקט חברתי, אבל המחיר המוסרי שמתרחש מאוחרי הקלעים הוא פשוט בלתי נסבל.. להשוואה: פרה שחיה בטבע בלי שם חליבות ועיניינים תחיה סביב 24-25 שנה.. פרה שבתעשיית החלב ומבצעים בה באופן שוטף יום יום חליבות..תחיה באיזור ה3-4 שנים, עד שהיא תפסיק לתת חלב תעבור לשחיטה ותמות עייפה, עם סבל רב על פניה.. ההחלטה ביידים שלכם.. תעשו את הדבר שניראה לכם יותר נכון! תאהבו חיות, אל תאכלו אותן! עידן :)
* עידן   31/03/13 | 14:53
תודה שיש אנשים כמוך.
אכן מתסכל כפי שציינת. תודה על הניסוח וההסבר האמיתי והכן.
* יוסי   31/03/13 | 17:40
עידן, אני מזדהה עם כל מילה.
האדם בטבעו הוא קונפרמיסט שמחפש שיגידו לו מה לעשות, בעידן של היום אי אפשר כבר לעצום עיניים, האמת מולנו ואי אפשר להתחמק ממנה יותר. תמיד יהיו כמה שישברו את העדר ויעצרו לשאול שאלות והרוב, כרגיל ימשיכו ללכת בעיניים מכוסות אחרי העדר.
* ר   31/03/13 | 21:07
61. אלוף.
לכל אוכלי החיות למינהם אם אין בהבנתכם שאתם אוכלים סבל כאב וצער אתה טיפשים. זו האמת. בתאבון
* מעיין   31/03/13 | 14:47
60. מטיפים......
מטיפים ונוסעים על ג'יפים.
* הללי   31/03/13 | 14:43
59. גם עכשיו אתם לא נחמדים
אני אמות לפני שאהיה חלק מהכת שלכם
* ///   31/03/13 | 14:41
58. לידיעתכם:הצימחונים זה עם אכזר שמסתתרים מאחורי סיסמאות שקריות.
ממש כמו גנב שמעמיד פני צדיק.
* AAA   31/03/13 | 14:39
57. שפיץ על! כל מילה נכונה....
* ניר   31/03/13 | 14:31
56. מי אמר שזו ההחלטה הנכונה מוסרית??
* דת הצמחונות   31/03/13 | 14:29
55. וצנון. אנו אנשי הבשר. זה הכי טעים חחחחח
* תעזבו אותנו בשקט ואנו נעזוב אתכם. לאכול. גזר   31/03/13 | 14:25
54. אולי מספיק לנסות לכפות על אנשים דעות?
ועוד דעות של אנשים שחיים בסרט שהם מוסריים יותר מאחרים. אתה חושב שאתה מועיל למשהו בעולם בזה שאתה צמחוני סבבה. תוך כדי כתיבת הפוסט הזה שלך ברור שעשית שימוש שמחשב שנבנה ע"י סינים בתת תנאים. אתה חי בבית שנבנה על חשבון חרקים מכרסמים וזוחלים. הבטן שלך הורגת כל יום מיליוני חיידקים. ההבדל ביני לבינך זה שאתה בחרת לא לפגוע ב 2 צורות חיים ספציפיות ולגבי השאר ההגדרה שלך לגבי מוסריות לא תופסת. אם ככה הדבר כנראה שההגדרה שלך למוסר פגומה.
* ניר   31/03/13 | 14:17
דמגוג בשקל
כל מה כתבת מראה כמה אתה ״מבין״ את התפיסה של טבעונות. יש השדרות ויש פגיעה חסרת הצדקה ואכזרית שלא לצורך ועוד בידיעה מלאה! אתה מספיק אינטליגנט להבין שפגיעה בחרקים ומזיקים היא צורך הישרדותי לעומת רצח שיטתי ואכזרי לשם נהנתנות, הרי אם בשר היה צורך הישרדותי מליוני טבעוניים וצמחונים היו מתים בכל רחבי העולם, ככה שההנחה של כל מי שמבלבל את המוח שזה צורך הישרדותי הופרכה מזמן! לגבי הטיעון על הסיני המסכן, זאת למשל דמגוגיה זולה, הרי אם היה נאמר לך שהמחשב אותו אתה קונה מיוצר ב100% עובדה מוכחת עם צילומים של סבל אנשים שייצרו לי את המכשיר הספציפי תאמין לי שלא היינו רוכשים! אבל לעומת זאת אתה משווה בשר.... נו באמת.. אני באמת צריך להסביר את הקשר ? אתה אוכל חיה מתה!!!! אין צורך בהוכחות וצילומים של התאכזרות הרי זה תוצר לוואי של התעשייה שאתה צורך.
* יוסי   31/03/13 | 15:00
פגיעה בעכביש זה צורך השרדותי?
אתה הדמגוג לא אני. המוסר שלך הוא מוסר כפול והוא נוגע אך ורק למספר מסויים של בעלי חיים. כדי שהמוסר שלך באמת יעבוד אתה צריך לא לחיות זאת הדרך היחידה שבה אתה לא תפגע בשום דבר. אם אתה בכל זאת בוחר לחיות כדאי שתגיע להבנה שאתה חי על חשבון חיים אחרים ואין שום דרך לשנות את זה. אפשר כמובן לבחור 2-3 סוגי חיים שלא בא לך לפגוע בהם אבל אל תגיד שאתה יותר מוסרי ממי שבוחר 2-3 חיים אחרים ממך.
* ניר   31/03/13 | 16:44
53. שאנשים ירצו להשתנות הם ישתנו.. אף אחד לא יאיים עליהם לעשות את זה
לא חרדים ולא צמחוניים
* אלי   31/03/13 | 14:11
מי איים עליך?
* זה שידע לשאול   31/03/13 | 15:02
מזל שהגבת
לא מצאתי דרך כ"כ פשוטה לנסח את זה!
* אני   31/03/13 | 16:14
52. ומה עשית בזה שהפסקת לצרוך בשר אם אתה ממשיך לצרוך מוצרים אחרים מהחי?
* דרור   31/03/13 | 14:05
51. רק חסר שתתחילו לירוק על אוכלי בשר ברחוב
האמת היא שגם אני הזדעזעתי כשהבנתי את חומרת המצב בתעשיית הבשר וכיוצא באלו... אמה מה כשהפכתם להיות כל כך אגרסיביים (הטבעוניים) לטעמי הפכתם להיות לא רלוונטיים בעליל. זרם שמגדיר את עצמו כהומני ואשר דוגל בצורת חיים ״עדינה״ ממטיר בכל מקום שרק אפשר את ה״תו רה״ שלו בצורה כזאת וולגרית שהוא חייב להיות פסיכי וקיצוני כל כך שבכל פעם שאני פוגש (ואני פוגש המון) מודעות של אחד החברים הטבעוניים שלי זה מעלה לי קונוטציה של ג׳יהאד ומלחמת קודש פנטית וכפייה שרק בבני ברק וכד׳ יכולים להעלות על שפתותיהם ובאותה הנשימה הזועקת לצדק... תיפח רוחי ונשמתי תעלה השמימה לפני שאתן לפנטים להכתיב לי את אורח החיים. אני לא ממהר לבצע חישובים אבל אורח החיים שסיגלתם לעצמכם הוא יקר.. לא כולם יכולים לחיות על 4 ק״ג ירקות ביום במקום 50 גרם בשר וגם אם כן אז אני לא חושב שלכולם יש את אותו הטעם . חיו ותנו לחיות, עד שלא מוציאים מהחוק את הבשר אני אישית לא מפסיק ״לטרוף״ במיוחד לא בכפייה של 1 אחוז מהאוכלוסייה . חג שמח לכל אחד במנהגיו
* ניר   31/03/13 | 14:05
אתה אמיתי?!
אתה באמת משווה כפיה דתית בשם אל בלתי נראה ואמונה אבסטרקטית להקשר של סיבה ותוצאה ישירה אמיתית ואכזרית? אתה באמת מאמין ששמירת מצוות בתוקף צו האל (מכל סוג שהוא) היא כמו בקשה ואפילו דרישה מוסרית שלא לצרוך בשר שמקורו בסבל, גם אם תתייחס אליהם יפה יותר ותנאים את התנאים שלהם זה עדיין כרוך בהריגה- רצח (בוא לא נהיה יפי נפש אה?!). אתה הוא הקיצוני אתה הוא העיוור שדומה באמונתו לכל מי שציינת שכן אתה מאמין בצורה עיוורת בדברים שלמדת מגיל אפס ואינם נכונים. אלוהיך הם כנראה תעשיית החלב והביצים ואמונתך השקרית בנקודת זמן זו היא שרשרת המזון והשרדות בעוד שהאמת היא נטו נהנתנות טעם ונוחות! ״חיה ותן לחיות?״ מעניין אם נאצי, רוצח או אנס היה משתמש בטיעון זה היית שותק? זה שזאת חיה שסובלת ולא אדם לא מצדיק את משוואת הרצח האכזרית הזאת! קל להתעלם וקל להשוות אבל קודם תסתכל על עצמך ותשאל האם אני באמת מי שאני טוען שאני? כאלו שאומרים לי שלא איכפת להם מהסבל והם בעצמם שחטו חיה כלשהי במהלך חייהם ואינם רגישים לכאב של החיות, אין לי ויכוח איתם אבל הם לא צבועים הם לא מסתירים את זה שבשר וחלב הוא תוצר של אכזריות ואינו בריא אך הם שלמים עם זה! אני ממש לא מצדיק אותם אבל אין לי שום יכולת להתווכח עם אדם שהצו המוסרי שלו שונה משלי. אז מה איתך? מי אתה באמת אדון יקר? התגן כמעט בחייך על חיית המחמד שלך אך תעצום עיניים ותסתום אוזנייך כאשר מדובר בתהליך הגעת המזון שלך לצלחת? אם כן אתה צבוע אם לא בהצלחה לך אבל גם אל תבוא לרוצח או אנס בטענה שהם לא בסדר כי הם ממש כמוך לא מרגישים בעיה מוסרית לרצות את היצר שלהם!
* יוסי   31/03/13 | 14:47
תסביר בבקשה
מי כפה עליך משהו? ולמרות שלקונוטציה שנוצרת אצלך כשאתה רואה מודעה של טבעונים אתה ורק אתה אחראי,הדברים שטבעונים וצמחונים אומרים נאמרים מתוך כאב ועצב ולכן הם כ"כ "קיצוניים" לך,מושג שאנשים שלא מוכנים לסבול דעות של אחרים,שרחוקות משלהם, משתמשים בו
* פנטית   31/03/13 | 15:05
50. אני אוכל בשר כי זה טעים לי!
זה ציווי מבורא עולם לישראל לאכול בשר ולתקן נפשות. מספיק כל המינים בתחפושות שונות לבלבל את מוחם של היהודים. החיות סובלות יותר בחייהן מאשר באכילתן.
* יהודי   31/03/13 | 14:03
אתה בושה לאדם וליהדות בפרט, אינטליגנציה
זה לא הצד החזק שלך מה גם שמוסר לא.
* יוסי   31/03/13 | 15:07
כל הפוסל במומו פוסל
* אחרי שתבין את המשפט לעומק תשתוק   16/04/13 | 21:11
49. וואי איך בא לי סטייק עכשיו
המדענים טוענים שגם הצמחים מרגישים ורגישים לכל מיני שינויים בסביבה , אז כל מי שמתיפייף שיאכל אבנים. אגב הרבה מהנאצים היו צמחוניים אבל הם הסתפקו והשקיטו את המצפון המוסרי ע"י רחמים מדומים לבעלי חיים.
* הקניבל   31/03/13 | 14:02
אם כבר נאצים...
מה שעושים לחיות במשקים זו שואה לכל דבר,מתייפייף
* הטבעונית   31/03/13 | 15:06
גם אלברט איינשטיין היה צימחוני
ההבדל הוא שבמקרה של הנאצים זו אגדה אורבנים לאו דווקא נכונה כמו שסבתא של היטלר הייתה יהודיה ואלברט איינשטיין באמת אמר זאת בכל והאמין שזה אכזרי. בכל מקרה אני לא חושבת שזה אומר משהו, זה לא שכל הצמחונים אותו דבר כמו שלא כמו אוכלי הבשר אותו הדבר.
* אני   31/03/13 | 16:02
גם היטלר היה צמחוני - זה לא מעיד דבר על מוסריות
* ענת   31/03/13 | 16:45
היטלר היה צמחוני מטעמי בריאות בלבד
וגם אני לא מבינה את הקשר בין נאצים או כל סוג אחר של רוצחים לבין צמחונות. מה אתם בעצם מנסים להוכיח? שמי שהמצפון שלו מספיק בריא ומפותח כדי לרחם על בעלי חיים- יהיה חייב להתאכזר לבני אדם? איך בדיוק נוצרה התפיסה החולנית הזאת, שבכל בן אדם צריך להסתתר רוצח?!
* לורה   01/04/13 | 02:40
לא הבנת דבר מהתגובה שלי
קודם כל, גם היטלר זאת אגדה אורבנית לאו דווקא נכונה שההמשך שלה הוא שהוא היה טבעוני (לא צימחוני טבעוני) מטעמי בריאות. דבר שני אמרתי שאני ממש לא חושבת שזה אומר משהו. אי אפשר לקחת דמות כמו היטלר או אלברט איינשטיין שהיו צימחונית/טבעונים ולהגיד שהיטלר מייצג את כל הטבעונים או שאיינשטיין מייצב את כל הצימחונים. גם להיטלר היה שפם, אז כל מי שמגדל שפם הוא נאצי?
* אני   01/04/13 | 12:10
48. מה שונה כפייה דתית מכפייה צמחונית?
* אלי   31/03/13 | 14:02
אין כזה דבר כפייה צמחונית
עובדה שכולם אוכלים בשר,אין שום איסור. יש רק דעות (לפעמים אגרסיביות ועם זה באמת אני לא מסכימה) של אנשים שחושבים שזה יותר בריא ואנשים שלא חושבים כך.אני אישית חושבת שהכל עניין של מינון. בעניין המוסריות-זה לא שיקול בשבילי בכלל.אפשר לשמוע דעות,לא חייבים להסכים להן.
* להשמיע דעה זה לא אומר לכפות   31/03/13 | 19:53
47. מוקדש לכל המגיבים באהבה
צאו מהסרט הנהנתי שלכם לא נועדנו לאכול בשר!!! מציעה לכם לקרוא מאמרים ולגלות קצת אבל קצת עניין בתחום אנשים היום מגדלים ילדים צמחונים וטבעונים והכל בסדר איתם מבחינה בריאותית!!! וליוסי הבחור "החכם" שטוען שהתורה ציוותה עלינו לאכול בשר אולי לא הקשבת בשיעורי תנ"ך אבל האדם הראשון נצטווה להיות צמחוני בורות כזאת עוד לא ראיתי
* חן    31/03/13 | 13:59
מי לימד אותך תנך לעזעזל??
מה קשור האדם הראשון? תסתכלי בתנך בכל מקום מצווה אותנו התורה לשחוט בעלי חיים וזה מצווה מן התורה!!! בפסח עצמו ניצטוו בני ישראל לשלוט קורבן פסח ולאכול אותו!!! אז לא לבלבל תשכל על "בורות" תלמדי קודם ואחר כך תביעי את דעתך!!!!!!
* הדתי   31/03/13 | 14:41
תקרא בראשית א כט
אסור לאכול חיות
* באמת   31/03/13 | 15:45
אני אומנם לא מומחית בתנ"ך
אז אלוהים ציווה אדם ספציפי כלשהו לשחוט חיה לפני שלושת אלפים שנה, אני לא יודעת אם פסח הוא ציווה לכל עם ישראת כל שנה בתאריכים האלו והאלו לשחוט חיות. מה אני כן יודעת שזה שאלוהים אמר שמותר לאכול בשר לא אומר שאתה חייב.
* חילונית   31/03/13 | 15:58
האמת מהתנ"ך
אלוקים אסר לאכול חיות בהתחלה. אבל לאחר דור הפלגה הקב"ה ידע שעם ישראל אינם יעמדו בכך וכן יאכלו חיות. הוא התיר את האכילה כדי למנוע כ"כ הרבה חטאים איסורים ועברות.
* בר   02/04/13 | 09:27
מה פתאום? ה' אמר לנח לאכול חיות אחרי המבול
* כל אחד כאן עם ה"גאונות" שלו בתנך   16/04/13 | 21:13
46. מספיק להכנס לנו לצלחת. קודם הדתיים ועכשיו הצמחוניים.
*  אני   31/03/13 | 13:56
45. יאללה סע הביתה
תאכל טופו בשקט
* נוטי   31/03/13 | 13:54
44. כטבעוני
אני מאמין שקיצוניות של אלו שתומכים בטבעונות, מביאה לאנטיגוניזם של הסביבה ומחטיאה את המטרה..הטפה לטבעונות לא שונה מכל כפיה אחרת שאין אנו מסכימים לה. עצתי לך שתמשיך לדבר על הסיבות שהביאו אותך לנהוג כפי שאתה נוהג ותראה שתביא לידי שינוי, גם אם לאט לאט...ובעיקר דבר אל אלו שרוצים לשמוע ושואלים, הם הקהל האוהד שלך...
* קאמי   31/03/13 | 13:53
43. פסח עכשיו תקראו חג - גדיה ותבינו מהי שרשרת המזון
חג בשרים.... יאלה אני הולך להדליק מנגל חחחח
* אנטריקוט   31/03/13 | 13:48
42. בתורה כתוב מיצבה לאכול בשר אז אני אוכל
אלוקים סדר את החיים בצורה שלכל דבר יש את היעוד שלו
* יוסי   31/03/13 | 13:46
אולי לא הקשבת בשיעורי תנ"ך
אידיוט האדם הראשון נצטווה להיות צמחוני
* חן    31/03/13 | 13:53
לחן, תקראי תורה ותראי מפורש.....
שאחרי המבול נח ושאר העולם כן מצווים באכילת בשר, וכך אנו רואים בכל הפרשות האחרונות על הקורבנות.
* יניב   31/03/13 | 14:05
הם לא מצווים באכילת בשר, מי המורה שלך למען השם?!
אחריי המבול הקב"ה ה-ת-י-ר (ולא "ציווה")לבני האדם לאכול בשר, בניגוד להוראה הקודמת(לאכול רק מן הצומח), כיוון שהדרגה הרוחנית והמוסרית שלהם כבר במילא הדרדרה והיה קשה עד בלתי אפשרי להחזיר אותה לכפי שהייתה. וחוץ מזה, אתה לא מוכרח לעשות כל מה שמותר ע"פ חוק(דתי או מדיני), נכון? המשמעות של "מצווה" היא הכרח, חוק אלוהי. אכילת בשר לעומת זאת(בשבת או בחג) היא כבר עניין של מסורת והרגל שפיתחו בני האדם. התורה לא אוסרת על צמחונות בשם אופן, אם כבר בדיוק להפך. אני ממליצה לך, אגב, לקרוא מעט על הרב קוק.
* לורה   01/04/13 | 02:49
אולי לא הקשבת בשיעורי תנ"ך
האשם הראשון נצטווה להיות צמחוני
* חן    31/03/13 | 13:54
41. לא מוותרת על סטייק טוב
ודרך אגב סבא שלי בן 95 טורף סטייקים, סבתא שלי בת 91 מעדיפה חריימה, דוד שלי בן 75 עושה על האש בכל הזדמנות, סבתא חיה, 88, מהצד השני כל פעם שהיא מארחת יש אוכף טלה... כולם במצב מעולה ולא נראים אנמים וחולים כמו כל טבעוני שאני רואה. כל אחד שיסתכל בצלחת שלו- זה שאתם לא אוכלים מהחי לא עושה אתכם צדיקים בכלל.
* רונה   31/03/13 | 13:44
מה הקשר בין בריאות המשפחה שלך למוסר ינעל!
* יוסי   31/03/13 | 14:23
בבשר שסביך אכלו
לא היתה כ"כ הרבה אנטיביוטיקה והיא לא גודלה באותם תנאים מזוהמים ומלאים מחלות ועם הנדסה גנטית
* טבעונית "קיצונית"   31/03/13 | 15:09
שיהיו בריאים!
משפחה שמחה(: יש משהו מטריד ומציק בתעשית הבשר כפי שהיא כיום, שבה החיות לא נהנות מהחיים שלהם, לא הולכות לספא, לא שמות לק או סתם רועות באחו.. מגדלים אותם בתנאים אכזרים ונוראים כדי שלמבקרים בסופר יהיה שפע של בשר מעובד או קפוא.. וזה הורס לנו את העולם ואת המשאבים שלנו. פרה אוכלת טונות של מזון, מפליצה גז שקורע את האוזון, מצד שני היא מדשנת את האדמה שלנו, נותנת חלב (הרבה יגידו לך שזה ממש ממש לא בריא) , מהעור שלה יש תעשיות שלמות, היא מזינה המון פיות.. אז, תגידי לי, זה טוב או לא טוב לאכול פרות?
* שירי   31/03/13 | 15:31
40. די להיות תמימים
אנחנו אוכלי הכל זאת אומרת שאוכלים גם בשר וגם צמחים וכל דבר שיש. אתם רוצים לדאוג לחיות ? תדאגו שהם יחיו טוב כל הדרך לצלחת כי אחרת הם לא יחיו. אין מה לעשות בפרה תרנגולת או חזיר בלי לסיים את דרכו בצלחת וגם בטבע הוא לא ישרוד איך שהוא מתנהג בלי בשר אין לנו יכולת לגדול גם הויטמינים ותוספי המזון הם כימים שפוגעים בנו
* יוסי   31/03/13 | 13:42
אתה אידיוט, בור שאין לו מושג על מה הוא מדבר
עדיף שתקרא קצת ותחכים לפני שאתה מציג עמדות כל כך מטופשות וחסרי מוסר בצורה דוגמטית לגבי החובה של חיה למות!
* יוסי   31/03/13 | 14:12
אין חובה לחיה למות אבל
כל החיים בטבע קשורים במעגל האריה הוא טורף על שאוכל את כולם ואם לא יהיה לו צביים ותאואים לאכול הוא ימות נגיד והוא היה צמחוני או לא קיים מי היה מווסת את כמות אוכלי העשב? כנראה שאף אחד ואז העשב היה נגמר מהר ולא היו יותר צביים ותאואים כי אין להם אוכל אותו הדבר לגביי בני אדם ופרות ותרנגולים קצת הבנה ויציאה מהדווקא שאתה מנסה לעמוד בו היה עוזר לך אבל אתה כנראה יודע רק לרשום את מה שמנסים להגיד לך
* יוסי   31/03/13 | 16:24
הסבר חסר ביסוס וילדותי
אקולוגית אתה טועה ואתה לא אריה אתה יכול לשרוד בלי בשר
* יוסי   31/03/13 | 17:49
39. Start with the animal kingdom
There are Hundreds of billions of animals eating other animals every day. That's 100,000,000,000 of animals. From the smallest to the largest. And most often they kill their food in the most cruel ways. I suggest you start with them. If you succeed I will consider listening to you.
* Eli Abir   31/03/13 | 13:39
גאון! דמגוג בשקל!
* יוסי   31/03/13 | 14:20
38. צמחונות
מליונים ימותו ברעב וטימטום עקב מחסור ב B12 שנמצא רק בחי הכותב חוקר עניין זה עשרות שנים
* אריק   31/03/13 | 13:36
אם אתה חוקר המצב של האנושות גרוע
מאיפה אתה מפליץ את השטות הזאת, אתה פושע שאתה בכלל מעלה דבר כזה על הכתוב, אתה מטעה ומפחיד אנשים. נכון b12 הוא אכן בעייתי בתזונה טבעונית אך להגיד שהוא המקור היחידי? שמעת על תרד, נכון צריך המון תרד כדי לספק את הדרשה של הגוף, אבל מה עם תוספי ויטמין? לא עדיף לצרוך ויטמין שנוצר בתנאי מעבדה מבוקרים מאשר כחיידק שהתפתח במעיים של החיה ? וגם המיתוס הזה שלאוכלי בשר יש מותר ויטמין די הוא מופרך, אני טבעוני ויש לי עודף b12 כי הקשבתי לכתומים כמוך שטוענים שעל טבעוני חובה לקחת תוספים, האמת היא שזה תלוי בבן אדם יש לי חברים שאוכלי בשר נלהבים והתגלה אצלם מחסור בוויטמין איך תסביר את זה? בעוד שאצלי מסתבר לא היה צורך בתוסף המתקתק בטעם דובדבן כי הגוף שלי צורך מספיק מהירק שאני אוכל ולא אני לא אוכל 24. כוסות של תרד ביום כדי לספק את זה. אז בבקשה ממך לפני שאתה מטעה אנשים עם תואר מופרך של חוקר תהיה קודם על אדם ישר ואל תשקר ואם אני באמת הנך חוקר את הנושא ואלו הממצאים שלך כנראה שעדיף שתחליף מקצוע או שתעשה מחקר אמיתי
* יוסי   31/03/13 | 14:32
יש עוד דברים לB12
גם בצריכת נוזל גברי יש B12
* יוסי   31/03/13 | 16:27
37. שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה מה אתה קופץ?
* י.ע.כ    31/03/13 | 13:34
אתה קופץ
ברור שבסופו של דבר כל אחד יעשה מה שבא לו, אבל האיש בסה"כ אמר את דעתו..
* מישהי   31/03/13 | 15:51
36. ליברל רדיקלי
אבל לא מוכן לוותר על בשר. לא אוכל ממנו הרבה אבל אני חיה אוכלת בשר ולא מאמין למי שאומר אחרת. האדם הוא טורף. טורף יעיל. ואם היה ניתן הייתי צד לעצמי את האוכל, מסיר את העור, שוחט ומבשל. אוהב אתכם - צאו לי מהצלחת!!
* עידו   31/03/13 | 13:34
35. מי אתה בכלל שתגיד לנו מה לעשות יא מטומטם?
* tdj   31/03/13 | 13:34
34. אליק רצח
בא לי פרגיות
* טל   31/03/13 | 13:32
33. כל הכבוד
מאד נהנתי מקריאת הכתבה, ואני מסיכמה עם כל מילה שכתובה!! ולכל אלו שטוענים שאנחנו הצמחונים ״קובעים״ לכם מה לאכול. תתבגרו!
* שי   31/03/13 | 13:29
32. הצמחונים בכלל לא נחמדים
הם צדקנים שמנסים להטיף לכולם לנהוג כמוהם כי לדעתם הדרך שלהם היא הנכונה. שיכבדו כל אדם באשר הוא עם הבחירות שהוא קיבל ויפסיקו לשגע את כולם כי גם הם לא בדיוק מושלמים
* פלפלת   31/03/13 | 13:22
31. מת על בשר כבש
תתארו לכם כבשה חיה, מול למשל תות-שדה טרי (עדיין בשיח שלו) איזה ריח יעשה לכם יותר חשק? מה יגרה אתכם יותר, ריח התות שדה או ריח הכבשה החיה? את הנמר/אריה ברור הכבשה. את בני האדם אני לא בטוח...
* רועי   31/03/13 | 13:21
30. צימחונים-אל תתחילו להיות נודניקים כמו הגייז.
כל אחד שיעשה מה שטוב לו, כולל הגייז כל עוד הוא לא מנפנף בראש חוצות בנטיותיו ומנסה לכפות על הכלל את רצונו. הגייז למשל עושים לעצמם שירות דב בכל המצעדים הדווקאיים שלהם. אל תלמדו מהם ואל תתחילו לנסות ״להחזיר בתשובה״ אוכלי בשר. זה רק ישניא אותכם למרות שמטרתכם טובה.
* גיל   31/03/13 | 13:10
29. זה בסך הכול כתבה...
אני צימחונית מגיל 9 אני לא מבינה בכול התגבות האלה מה עשיתם עניין מהכתבה בסך הכול מנסים שתיראו שיטת חיים אחרת אני בטוחה שאף אחד מהאלה שכעסו על הכתבה לא ראה איך מגדלים אותם ואך לוקחים להם חלב .... אתם לא רוצים להיות צימחונים אל תהיו אני גם לא מנסה לגרום לאנשים להיות צימחונים אני רק מסבירה להם ואומרת להם למה אני צימחונית תיראו את הרצאה של גארי יורפסקי..
* דורית   31/03/13 | 13:09
28. די לכפייה הצמחונית/טבעונית
* צאו לנו מהצלחת כפי שיצאנו לכם   31/03/13 | 13:02
אלה שמתחננים שנצא להם מהצלחת
אין בעיה. שנה קודם את צורת הצריכה שלך שפוגעת באויר שאני נושם, במים שאני שותה ובאדמה עליה אני מגדל את המזון שלי, ותפסיק לסכן את עתודות המשאבים למען הצאצאים שלי. עד אז תאלץ לסבול את טעם הסוליות שלי.
* עודד   31/03/13 | 13:10
בדיוק בגלל הגישה הזאת שונאים אותכם עודד
* ///   31/03/13 | 14:45
אין בעיה צמחוני
שנה קודם את צורת הצריכה של האריה שפוגעת באיילה, תגרום לו לאכול טופו ולהיות צמחוני ותפסיק לסכן את הבריאות של כולנו למען הצאצאים שלי. עד אז תאלץ לסבול את טעם הסוליות שלי.
* מתן   07/04/13 | 23:51
27. אין לי בעייה שיאכלו ליידי בשר, אבל שידאגו שגם לי יהיה מה לאכול
גם לנחמדות וסובלנות יש גבול! במהלך השנה האחרונה שמעתי מספר פעמים את בן-זוגי, שאוכל בשר ושאר מזונות מהחי, אומר שאין בי טיפת סובלנות. הצעתי לו ללכת ל'אוכלי בשר' אחרים שחיים עם בני/בנות זוג צמחוניים או טבעוניים ולפתוח את המקרר שלהם- ברוב המקרים יש איסור על הכנסת מזון מהחי הבייתה. אחד מהמקרים בהם הוא טען כך כלפי היה כשהיצטרפתי למחאת הטבעונים השקטה לקראת יום הסטודנט בטכניון לפני שנה, אחרי שנמסר מאס"ט שלא ניתן להשיג מזון טבעוני לדוכני המזון מטעמי כשרות. לא ברור לי מה לא-סובלני בזה שמי ששילם סכום גבוה של כסף על כרטיס ליום הסטודנט, או סטודנט חבר אס"ט שמשלם דמי חברות מידי שנה, ידרוש שגם לו יהיה מה לאכול במקום. במיוחד כשחל איסור על הכנסת אוכל מבחוץ. בסופו של דבר הבעייה נפטרה והוספו גם פרטי מזון טבעוניים למחירון של הדוכנים. אבל דבר אחד לא ברור לי- מה לא סובלני בדרישה שהייתה לנו? מה 'לא-נחמד' פה???? למה ציפו? שננשק לכולם את הרגליים ונלקק לכל המארגנים והמשתתפים באירוע כדי שידאגו גם לנו לאוכל? אחרי הכל, אף אחד לא בא בדרישה לאסור מחירת מזון מהחי.
* טבעונית   31/03/13 | 13:00
אני גימלוני, אוכל רק אוכל שבשמו יש גימל
אני דורש שבכל ארוע ובכל מקום יהיה מזון גימלוני כדי שגם אני אוכל לאכול אותו. הייתי באירוע שהיה בו דוכן עם נקניקיות. אני לא יכול לאכול נקניקיות רגילות כי אין במילה נקניקיה את האות גימל. כל כך קשה לדאוג לזה שיהיו גם נקניקיות מרגז??? אנחנו הגימלונים סובלניים לכאלו שמוכרים לחמניה עם פסטרמה ומלפפון חמוץ, אבל צריך לדאוג שימכרו גם בא*ג*ט עם *ג*בינה וע*ג*בניה
* ניר   31/03/13 | 13:42
חחחח גימלוני! חזק ביותר :) וזה שאתם מאמינים שהסיבה שלכם טובה יותר זה הזיה
גם לאוכל עם האות גימל יש לו סגולות טובות וזה מאוד עוזר לרוח העולם לנשוב בשקט ולא לעורר סערות
* אלי   31/03/13 | 14:13
העלאת בי גיחוך אבל
זה לא ממש אותו דבר כמו להיות סובלני למי שחי איתך בבית (כמו אישתך), או לארגן אוכל לכולם באירוע גדול לבין לא לתת אוכל בדוכן לאוכל ספציפי. אז גמאני לא מצפה למצוא אוכל במסעדות בשריות או בדוכני שווארמה, אבל בארוחה גדולה או בבית הפרטי שלי אני מצפה לאוכל! גם לצימחונים-טיבעונים וגם לגימלונים..
* צימחונית   31/03/13 | 15:45
26. האדם הוא טורף
הזה בטבע שלנו אנחנו ציידים טורפים ומגדלי בקר, אבות אבותינו לא היו מתפתחים ל"אדם החושב" ללא החומרים שבתחילו לקבל בעת אכילת בשר, זאת עובדה.
* נמאס מחפירות   31/03/13 | 13:00
מעניין אותי על מה אתה מבסס את זה
אנחנו חקלאים לא יותר מעשרת אלפים שנה בערך. ולפני כן כציידים סביר להניח שבשר לא היה החלק העיקרי בתזונה משום המאמץ בציד ובעיבוד האש. חוץ מזה, זה גם טבעי לאנוס ולרצוח. אולי כדאי שנחזור וניתן לזה לגיטימציה? אתה צבוע כמו יתר הצדקנים אוכלי הפגרים.
* גני   31/03/13 | 13:14
מי שטיבעי לו לאנוס ולרצוח כמו לאכול בשר שיהיה צמחוני באמת חחח
איזה מין טבע יש לך יא סוטה אני אונס ורוצח כמה שבא לי כל יום - בא לי 0
* אלי   31/03/13 | 14:14
זאת עובדה כמו שסופרמן הוא עובדה מציאותית, בור!
* יוסי   31/03/13 | 13:16
האדם הוא לא טורף, האדם הוא אוכל-כל
כמו בקטריות. אל תתן לעצמך את התואר "טורף" כי אם היית צריך למצוא את המזון שלך בטבע כנראה היית חי על צמחים ונבלות.
* סופר מן   31/03/13 | 18:09
25. לך שתה מטרנה!
זהו טבע האדם-לאכול חיות ולא את האוכל של האוכל
* מיכל   31/03/13 | 12:59
מיכל
היטבת להוכיח את בורותך מיכל. עכשיו את מוזמנת לפתוח ספרים או לחילופין לסתום.
* מייק   31/03/13 | 13:11
מה קשור מטומטמת ???
אולי רצוי שתקראי מאמרים לפני שאת מגיבה בבורות
* אור   31/03/13 | 13:13
24. צמחונות
מי אתם שתחליטו בשביל מישהו מה הוא יאכל? אנחנו לא מכריחים אתכם לאכול בשר, אז בבקשה אל תתערבו במה שאנחנו אוכלים. . בתודה, הבשריים.
* בשרית   31/03/13 | 12:54
טיעון מגוחך
טיעון הבחירה החופשית-איפה הבחירה של בעלי החיים,הא? הרי הם אלו שישלמו את המחיר, אז להם מגיע להחליט האם להיכנס לבית המטבחיים
* עעע   31/03/13 | 15:51
23. מי אתה שתקבע עבורי את התפריט שלי?
בשר זה כמעט כל מה שאני אוכל. להילחם בתעשיית הבשר זה לא רק להילחם בטבע האנושי, אלא גם לדון מיליוני אנשים ברחבי העולם להפסיק לאכול משהו רק בגלל אידיאולוגיה שרבים מהם כלל לא מאמינים בה. עם כל הכבוד, אין לך שום זכות להיכנס לצלחת שלי. תעשה מה שאתה רואה לנכון עם עצמך, אבל אל תכניס אותי לשגעונות שלך.
* יותם   31/03/13 | 12:53
זה נכון שמותר לך לאכול מה שאתה רוצה אבל...
אנשים היום מדברים באייפון, אוכלים אוכל מעובד, לובשים בדים סינטטיים, מכניסים לגופם סיליקון, מרפים מחלות דרך השתלות איברים (ויש גם טיפולים חדשניים בהם יוצרים איברים דרך תאי גזע) ואף קרובים להגיע לפתרונות רפואיים שיתנו להם לחיות לנצח, אבל להפסיק לאכול בעלי חיים זה נגד הטבע האנושי?
* אני   31/03/13 | 15:37
נכון מאוד
זה אכן נוגד את הטבע האנושי. בני אדם אוכלים בשר כבר מאות ואלפי שנים. אנחנו קרניבורים, מה לעשות. כל הפיתוחים שציינת מועילים לנו בתחום זה או אחר, אך אי אכילת חיות לא תתרום לנו דבר, אולי מלבד התחושה שעשינו צדק, מושג שכלל לא קיים בעולם החיות. אם אנחנו לא נאכל אותם, טורף אחר יעשה זאת, לא נעים, אך כך זה עובד. חוץ מזה, לחלק לא קטן מהחיות נותנים חיים יחסית ארוכים ובטוחים בהרבה מבטבע לפני שהורגים אותן. אני יודע שעם תכניות כמו כלבוטק שמראות כל שבוע מקום התעללות אחר זה קשה להאמין, אבל זוהי האמת.
* יותם   01/04/13 | 11:03
22. להפסיק להיות נחמדים ?
עצם העובדה שאין לך את השקט הנפשי שלך בהתמודדות עם אוכלי הבשר או טורפים אם תרצה מראה רק על חומרת הדרך בה בחרת . אין לי ספק שאתה חי בתחושה של מודל אנושי אידאלי.
* אלדד   31/03/13 | 12:52
21. מאמין שהצמחונים אגואיסטים
ולא מסוגלים לראות את העולם ולהתחשב באנשים אחרים כולם צריכים לחיות כמוהם ולהתנהג כמוהם ובדרך הם ממש לא דואגים לאנושות סביבם ככה זה לגבי הצמחונים טבעונים שאני מכיר . אני לא אוכל בשר אל לא קורא לעצמי צמחוני ע"מ לא להיות שכמוהם .
* לא אוכל בשר    31/03/13 | 12:51
אבל למה להכליל את כל הצמחונים/טבעונים
אני למשל חושבת שגארי יורופובסקי הוא חצוף שהוא מרשה לעצמו לדבר על עובדות מדעיות בתור איש שהידע שלא בביולוגיה לא עולה מעל ידע בית ספרי ומחקרים בגוגל. אבל זה באמת הופך את כל הצמחונים לכאלה? רוב הצמחונים/טבעונים שאני מכירה לא רק אכפתיים כלפי חיות אלא גם כלפי בני אדם ולא מנסים להטיף אלא עונים לשאלות ששואלים אותנו בקשר לזה. בד"כ שואלים אותי על הצימחונות ולא אני זאת שנוגעת בנושא.
* לא אוכלת בשר-צמחונית   31/03/13 | 15:31
20. אבי דבוש, אתה בא לשוארמה אצל דבוש?
חה חה חה........... כל יום אני אוכל שם שוארמה עם לאפה, משהו בנזזז........
* פיני   31/03/13 | 12:45
19. שחרר יא חולה נופש
5 מיליארד אנשים בעולם יאכלו בשר ואתה תבוא ותגיד לנו לא כי אתה כבר לא נחמד.. טיפש!
* אלון   31/03/13 | 12:45