דיבור ישיר
תגובות (83 תגובות ב-43 דיונים)
43. את מפגרת!!!
אם את היית טיפה מאמינה וטיפה אוהבת את המסורת לא היית חוזרת בשאלה כי לא חוזרים בשאלה בגלל שבגיל 12 לא יכולת להכנס לעזרת גברים בבית כנסת. ואת עניין נשות הכותל אני ממש לא מבינה.למה כל הזמן אתן צריכות להיות איפה שהגברים שלכן? הכותל הוא לא מקום בילוי אלא מקום שמתפללים בו. זה שאנשים התחילו לעשות שם אירועים עם הקולולו שמפריע לציבור המתפללים זה לא אומשזה בסדר אבל מבליגים על זה.. אז מה כ"כ קריטי לכן?להתפלל עם הגברים שלכן?להשתכשך בתחת אחד של השני?מה נסגר?
* מירי   16/06/13 | 09:29
42. לכל המגיבים הצ(ו)דקים.... אל תשתפו פעולה!
ב כל פעם שהגברת ״נבון״ (כמה אירוני) יושבת לכתוב את אחד מהטורים המאוד מחכימים וחדשניים שלה הדבר היחיד שמניע אותה זו השאלה- איזה נושא יפגע בנקודה הכי רגישה אצל הקוראים, יעצבן אותם ויביא הרבה תגובות כעסניות ושינאה, הרבה שינאה (ממש כמו הסיטרא)? ולכן התרופה הכי טובה (כמו הסיטרא) היא פשוט להתעלם, לא להגיב (עדיף בכלל לא להתפתה ולקרוא את הבלבולים שלה) ורק לקוות ולהתפלל שגם אותה השם יחזיר לדרך הישר, כי הוא לא מוותר אל אף יהודי/ה (גם אם הם בעצמם לא בטוחים אם הם יהודי או יהודייה). היו חזקים, אך מעל לכל.. נבונים. :) די לשינאה ולמחלוקת!
* אהבת חינם זו התשובה   16/06/13 | 08:59
41. א
משוגעים כולכם! דתיים כל מיני זרמי, אני מתכוונת. ילדים שלי לומדים בגנים לא דתיים, והאמת שיש הפרדה טבעית בין בנים לבנות- לפי העיסוקים שמעניינם אותם. ואין קנאה ויש חופש בחירה, וילדים מקריאים את המין השני ולא מפחדים לגשת למין השני, ויודעים מה בערך מעניין מין השני. בנים כדור רגל, בנות ברביות, משהו כזה. אבל אם משהו רוצה, הוא יכול לשחק עם בובות עם הוא בן, ולהפך. רק שהם מתבאסים לעשות את זה.///// בבית בזמן קידוש אני שמה לילד כיפה. בנות שלי גם ביקשו. אז נתתי להן כמה פעמים, והסברתי שזה לבנים ולא מקובל לבנות. שיחקו כמה פעמים והפסיקו. זה הכל. ושמעתי שבמשפחה חרדית אחת יש הרבה בנות ובן. ונתנו לו לצבוע את ציפורניים בלק אדום, יחד עם הבנות, אחיות שלו, כי הוא קטן וזה משחק. גם בן שלי ביקש דבר כזה כשהיה קטן יותר , וגם הרשתי לו. לא צריך לאסור את זה ואז. ילדים יורדים מזה, ולא מתעקשים. כי רק משה אסור רוצים יותר, זה ידוע.
* א   16/06/13 | 08:49
40. שונא רפורמיים
זה כמו שאני ישאל למה למה גבר לא יכול ללדת?!
* יהודי בנשמה   16/06/13 | 07:52
אם אתה שונא רפורמים
אני לגמרי מבין את נשות הכותל, ולגמרי מבין למה מישהו ירצה לעשות לך דווקא. אל תשנא!
* לא רפורמי   16/06/13 | 19:51
39. את חיה בסרט
גיהנום מחכה לנשות הכותל
* בדוי   16/06/13 | 05:37
נחיה, נמות, ואז נראה.
* כוורת   16/06/13 | 19:51
38. חייבים שינוי
בוודאי שזה ישתנה, כל העולם המשוגע הזה חייב להשתנות ולהפוך למקום טוב יותר, של חופש בחירה וכבוד הדדי לכל מי שחי סביבנו! זה חייב להיות, אחרת האנושות אבודה.
* עדן   16/06/13 | 04:41
37. זה מה שקורה כשבנים ובנות לומדות יחד!!!
לו הם היו מופרדים. הבת לא היתה מקנא בבן שהם מברכים על הציצית והיא לא. ילדה קטנה, מה יש? אף פעם לא קרה שילדה קטנה מקנאה??
* יחי ההפרדה אצל החרדים   16/06/13 | 04:38
36. מבולבלי מבולבלי, אתה קצת טרלללי... זוכרת את השיר? זה עלייך.
פלא שהבת שלך רוצה כיפה וציצית? עם אמא כזו מבולבלת בכל נושאי הדת וההשקפות...מי יודע מה תבקש הנכדה...
* זו שמזהה את הבעיתיות שלך.   16/06/13 | 02:35
זאת האמת
* תתמקדו בחיי חברה רחבים, אז יעלמו כל ההשקפות המוזרו   16/06/13 | 09:19
35. בני האדם עם כל השכל שיש להם מתנהגים כמו חולי נפש
* .   15/06/13 | 22:24
34. זה כמו שאני ישאל למה הגבר לא הולך ללדת!!!
למה אני לא נולדתי עם אברים כמו שלך
* גייא   15/06/13 | 22:24
מגבלה פיזית.
* זו תשובתי   16/06/13 | 17:28
33. ל-6 את צודקת!!!
גם אני תהיתי- מה נסגר עם אורית?? הרי אף יהודי שומר מצוות לא יחשוב אפילו על תפילות מעורבות. רק רפורמים שמעוותים את התורה.
* נתי   15/06/13 | 21:30
32. יש סיבה
למה אישה עים כיוסי ראש וזה לא קשור לצניעות אז לשים כיפה במקום כיסויי זה בדיחה חבל שאנשים לא מחפשים למה עושים כל דבר
* דוד   15/06/13 | 21:28
31. נמאס מהעיסוק כל הזמן בנשים עם רגשי נחיתות
הדת היא אחת וזכותך לקבל אותה כמו שהיא או שלא אבל צאי מחיינו עם כל הבכיינות על חוסר שיוויון(שקיים היום הרבה יותר כנגד גברים) הדבר דומה שתחליטי שזה בסדר לאכול חזיר ותרצי לכפות את זה על כולם
* אחד אני חילוני מסורתי אוהב את הדת   15/06/13 | 20:56
30. הצחקת אותי
"בית הכנסת היה בשבילי לונה פארק ענק של הרפתקאות וריגושים" - בטח לונה פארק. מה, סבלת בילדות?! איכס, בית הכנסת היה המקום הכי משעמם שהייתי בו בחיים, וגם גשם של טופי לא ישכנע אותי להישאר שם.
* המ    15/06/13 | 20:47
29. זה מדהים כמה בורות יש באנשים
שיוצאים וקוטלים אבל בעצם אין לכם מושג מי נגד מי. אז בקצרה: מסורתי זה שומר מצוות (תפילין-מנחה-שחרית והרבה יותר ממה שכל המגיבים יודעים ועושים) ישמרו כשרות, אבל, ישנים יחד ,עושים סקס עם אמצעי מניעה ומחבקים ומנשקים חברים או מכרים או איזה כוסית/חתיך שהכירו בבר, ישנם כאלה שנוהגים בשבת וישנם כאלו שלא, יתפללו יחד בבית הכנסת ויכבשו כיפה ויתעטפו בציצית. רפורמי אלו אנשים יהודים אבל רק בגלל שהאמא שלהם יהודיה. הם ילכו לבית הכנסת בכיפור אבל יאכלו וישתו, ידברו בפלאפון ויעשנו סיגריה בשבת, יגלשו באינטרנט בשבת ובטח שיאכלו לא כשר. זה לא כזה קשה. וזה שבארץ אין בתי כנסת מסורתיים או רפורמיים, זה סיפור אחר.
* אחד שמבין   15/06/13 | 20:44
28. נראה את אותה אמא מדברת על שיווין
* 2 תשובה חזקה   15/06/13 | 20:01
27. יצא המרצע מן השק.. את רפורמית...
ל-2 תגובה יפה
* נטלי   15/06/13 | 19:29
26. ל -2- שנון מאד!
* חתולה    15/06/13 | 15:04
25. תגובה
למה שבאמת הבת לא תצא עם כיפה לגן?אם היא חפצה בכך? (אני גם בעד חשיבה עצמאית) אולי גם שתוסיף שפם ותניח תפיליו?
* חתולה   15/06/13 | 14:54
24. זילזול
ממש זילזול בדת !
* אלי   15/06/13 | 13:24
23. ככה זה לא תשובה
כי התשובה היא שדת ודיכוי נשים זה הכרחי בדיוק כמו שמדינה חייבת חוקים, דת בנויה על שנאת הכופר ודיכוי, כל הדתות המונותואיסטיות למדו את זה מהיהדות, ועל כך באמת "גאוותינו".
* יוסי   14/06/13 | 23:27
אתה עברת שתיפת מח רצינית!
* עדי   16/06/13 | 01:16
הוא או אתה??
* יעל   16/06/13 | 21:05
22. למה העקרון המטופש הזה??
ומחר גבר ידליק נרות שבת.. אז הנחת תפילה לא נזכרת כאסורה לאישה, אז מה.. מה רע בהגדרת מצוות לאישה ומצוות לגבר, גם אם מדובר במסורת.. למה לא להשאיר איזשהו גבול דק בינינו. האישה רוצה להיות גבר והגבר רוצה להיות אישה!! מתי תבינו שלעולם לא נהיה זהים, וטוב שכך!! זה כל העניין בעצם, למה ללכת נגד חוקי הטבע!!
*  מה עוד??    14/06/13 | 22:59
מה טוב במצוות לאישה ומצוות לגבר
* אם ההלכה לא מצווה להפרידן ?    15/06/13 | 14:23
אתה חייבס
* אחת   15/06/13 | 21:01
21. עוד צעד לכיוון הטשטוש בין המינים !!!
המצאה של פמיניסטיות..
* לא בעד   14/06/13 | 22:28
20. יפה, אבל ערבבת תחומים - אורית יקרה
יש סיבה למה בנות לא לובשות ציצית (כשם שבנים לא מדליקים נרות שבת), בשל האמונה המסורתית שיש מצוות לבנים ויש מצוות לבנות. חבל שלא הסברת את זה לבת שלך, לא צריך להיות גאון גדול בתורה לשם כך. ובכלל - אם תופסים את זה כמסורת, לא צריך להתרגש. מסורת מבצעים וזהו, לא חייבים להפנים רגשית כל מנהג. לדוגמה: מתי כתבת טור על המנהג המשונה להושיט יד ללחיצה או למחוא כפיים? מה הקשר בין התנועות המשונות האלו לבין היכרות או הערכה של אדם אחר? ומה זה הדבר המגוחך הזה שנקרא עניסה ולמה הוא מסמל יוקרה או חשיבות? אבל זו מסורת ואנחנו לא חושבים פעמיים. לגבי היותם של הנשים מחוץ למסיבה בעזרת נשים, בזה את צודקת מאוד. יש מה לשנות, אבל חבל שכרכת את השניים יחד כאילו הם אחד. חוץ מזה את מאוד יפה. כשתהיי פנויה, אתקשר.
* י.ש   14/06/13 | 21:48
19. גם לי זה קורץ בתור דתלשית הזכות לפנות בתפילה
בדיוק איך שאני רוצה ולא על ידי הוראות ואיסורים. אם מתחשק לי להתפלל עם ציצית כי אני מרגישה קירבה יתרה בצורה הזאת אז שיהיה לי לבריאות :)
* חלי   14/06/13 | 21:19
18. את אשה מגניבה לאללה
* כיף לקרוא   14/06/13 | 20:25
17. פמיניזם דתי זה לא קשקוש. דת זה קשקוש.
* אתאיסט   14/06/13 | 18:24
לייק!
* מלי   14/06/13 | 18:55
אז מה הקטע שאישה תתעטף בטלית?
סתם בשביל לעצבן?
* גלית   15/06/13 | 21:44
לא כי הן מאמינות שהן שוות לגברים
* ורושקה    16/06/13 | 21:03
16. הפעם הראשונה שקראתי את הטור שלך
הפעם הראשונה שקראתי את הטור שלך היתה כשכתבת שאת דתיה, אבל מאז אני מבינה מהטורים שלך כמה שאת לא, בין הפעמים הבולטות היתה הפעם ההיא שכתבת שאת ממש נגד שמירת נגיעה, שם כבר הפסקתי להאמין לך.. ויש לי תשובות שתוכלי לענות לבת שלך- כי "ככה" זאת לא תשובה. אז למה בנות לא לובשות טלית, ציצית וכיפה? כי זאת מצווה לגברים, כמו שיש ביהדות מצוות לנשים ומצוות לגברים אז במקרה מדובר במצוות לגברים. למה בנות לא יכולות ללבוש טלית וציצית? כי זה כלי גבר. אם מתחשק לך לחבוש כיפה אז יש לנשים גרסא משלהן וקוראים לזה כיסוי ראש.
* ליאת   14/06/13 | 18:05
זה שהיא לא דתיה כמוך לא אומר שהיא לא דתיה
* את מאד צרת מח    15/06/13 | 14:25
כן,היא לא יכולה לשנות את היהדות
לא מתאים לך,את יכולה ללכת...
* אני   16/06/13 | 01:00
תגדירי דתיה..
* ליאת   16/06/13 | 01:34
15. אני נוהג להתפלל במקום שבו מקובל
שנשים חובשות כיפה ולובשות ציצית.
* עמית   14/06/13 | 17:50
אז תפסיק להתפלל שם
* עדי   16/06/13 | 01:13
למה? מה רע?
* עמית   16/06/13 | 17:15
14. ועכשיו זקן...
* ל   14/06/13 | 17:49
13. מה שבא לה..!
עם ציצית זה מפריע לך.. כי זה לבנים. תפילה עם גברים אסור .. כי זה לבנים. כיפה אסור.. כי זה רק לבנים..! ומפריע לך אהה?? כשהיא תרצה לעשות תשמיש עם בחורה בעוד כמה שנים כמו שציינת.. ותסבירי לה שזה לבנים... גם זה יפריע לך????????? ותעני לי על זה בבקשה..
* אזרח    14/06/13 | 17:13
12. זה שאת עונה לה "ככה" זה לא אומר שבאמת אין לזה תשובה
תאמיני לי שאם היא תרצה לעשות קצוץ כמו של בנים ולהתלבש כמו גבר זה יפריע לך. אבל שזה מגיע לדת אין בעיה להקל נכון? מי שלא מקל הוא פרמיטיבי! אוי ואבוי!
* ןא   14/06/13 | 15:28
אז מה התשובה?
מאיפה את יודעת איך היא תגיב לשיער קצוץ? מאיפה הביטחון? בנוסף, להדחק לפינה על ידי גברים ואז עוד לספר לעצמך שזה נעים שם, בפינה הצפופה והחשוכה שדחקו אותך עליה זה אכן אוי ואבוי. ומהו הצידוק שניתן לך על ידי הגברים על שאינך יכולה להתפלל כמוהם? סקרנית.
* חו   14/06/13 | 18:01
אשה יכולה להתפלל כמה שרק רוצה אבל היא לא חייבת
אלא בתפילה אחת ביום, ובקשר לטלית ותפילין, מכיוון, שאשה אינה זקוקה לטלית ותפילין כדי להתעלות ולתקן את עצמה (מכיוון שמעלתה גבוהה יותר) אז זה נחשב למלבושים של גבר וכתוב בתורה:"לֹא יִהְיֶה כְלִי גֶבֶר עַל אִשָּׁה, וְלֹא יִלְבַּשׁ גֶּבֶר שִׂמְלַת אִשָּׁה, כִּי תוֹעֲבַת ה' אֱלֹהֶיךָ כָּל עֹשֵׂה אֵלֶּה" והסיבה לכך היא שברגע שלובשים דברים דומים אז מתערבבים בקלות והערבוב יוצר פריצות והורס משפחות. יש עוד הרבה מה להאריך ואלו דברים שצריך ללמוד מתוך רצון להבין ולא רק לצאת בתרעומת.
* יויו   14/06/13 | 19:15
צודקת
* ..   15/06/13 | 21:30
11. אם לא יודעים אז כואבים
לא כל מי שנולד למשפחה דתית יודע יהדות ולכן יש שאלות וצריך לדעת לענות, אבל כשמקבלים תשובות נכונות, אז מבינים מדוע יש שוני בגישה של היהדות בין גברים ונשים ומדוע השוני הזה כל כך חיובי ומעצים
* יויו   14/06/13 | 13:45
10. אתם לא קולטים שהדת והרבנים
שטפו לכם את המוח כל אדם חופשי לעשות כרצונו והמסדרון הקטן והחנוק בעזרת נשים מבזה אותנו מקווה שהדת תהפוך להיות יותר פתוחה וסלחנית ולא ההפך!!
* ורושקה   14/06/13 | 13:44
עזרת נשים
באה להפריד בין הנשים לגברים בתפילה כדי שלא יעברו באמצע התפילה מחשבות רעות, בתור גבר, אני יכול לומר שזה קורה הרבה, ואני לא מתכוון למחשבות ארוכות, אלא "הבזק" של חצי שנייה. אז קודם כל עזרת נשים זה דבר נפלא! דבר שני, זה באמת לא בסדר שעזרת נשים הרבה פעמים קטנה, אבל על זה צריך להתלונן לגבאי...יש הרבה בתי כנסת שעזרת הנשים גדולה ומכובדת!
* עדי   16/06/13 | 01:13
מה עם רחבת הכותל?
גם היא הרבה יותר קטנה בעזרת נשים וגם נשים לא צריכות להתחבא מאחורי וילון אם יש סוטים אנחנו לא אשמות בזה אתם לא יכולים לשלוט בעצמכם
* ורושקה   16/06/13 | 21:02
9. למה את דתיה עדיף שתהי חילונית ולא תלכלכי
זה פשוט כבר כל שבוע שאת מנסה ללכלך זה ממש מגעיל
* אורית אם את לא מבינה למה בנות לא לובשות ציצית למה    14/06/13 | 13:21
מלכלכת?
היא לא מלכלכת, קוראים לזה להעביר ביקורת, חשיבה עצמאית כנגד הזרם או לחילופין מתמודדת עם האמת בלי לכסות אוזניים ולעצום עיניים.. מנחשת שאינך בקיעה בתחום זה. אצלכם פשוט מצייתים לרבנים. אמן.
* ליאת   14/06/13 | 17:58
חשיבה עצמאית בדת היא טובה רק לאחר שלומדים אותה
כמו שצריך ולפי התשובה שלה "ככה" זה מראה שהיא לא למדה כלום ורק באה בטענות
* יויו   14/06/13 | 19:17
ליאת- מי שיורד מהדת הוא מכסה אוזניים ועוצם עיניים
כי הדת זה דבר יפה! מי שקצת קשה לו ובורח- הוא מכסה עיניים ועוצם אוזניים!!!!!!
* אייל   15/06/13 | 21:37
8. היהדות היא אחת!
כל מי שרוצה לסלף אותה מיקומו לא כאן!יש לנו תורה אחת.ומי שממציא עוד תורות ודתות הוא מיחוץ לקטגוריה של הדת שלנו.
* שימרית   14/06/13 | 12:52
7. ילדה טובה רק מה,,,,אמא סיבכה לה את החיים, נשים דעתן קלות
* AAA   14/06/13 | 12:27
6. לאורית
אז... בעצם את לא מסורתית, אלא רפורמית. סבבה. זה מה שקורה כשלא מבינים מה העומק והיופי שביהדות ומנסים לשפוט הכל באופן שיטחי ומצומצם.
* איילה   14/06/13 | 12:15
לאיילה- היא מסורתית ולא רפורמית
רפורמי זה אחד שאוכל לא כשר במדבר בפלאפון בבית כנסת (כשהוא כבר הולך) ולא צם בכיפור. מסורתי זה מישהו ששומר כשרות ושבת ומניח תפילין ומקיים מצוות ותפילות. ההבדל מהחרדי זה ההפרדה בין נשים לגברים. אין מרחק נגיעה ,זוגות ישנים יחד באותה המיטה, נכנסים לאתרים חילוניים באינטרנט, צופים באח הגדול(ובכלל בערוץ 2) ,ויושבים יחד בבית הכנסת. ממש כמוך. רק שאת אפילו פחות ממסורתית...(עובדה שאת גולשת באינטרנט ביום שבת)
* יהודי   15/06/13 | 20:32
ל "יהודי"
א. איסור חמור לנשים להתפלל יחד עם הגברים. לכן יש הפרדה בבית הכנסת. ב. אצל רפורמים נשים וגברים מתפללים יחד. ג. לזוגות חרדים אין מרחק נגיעה והם ישנים יחד באותה מיטה. ד. אם אתה חושב שיהודים מסורתים מתפללים יחד כנראה אתה לא יהודי. ה. רק מטומטמים צופים באח הגדול. ו. אני שומרת שבת ולא גלשתי באינטרנט מעולם בשבת. ז. אני תוהה לעצמי כמה שטויות אפשר לרשום בפסקה אחת...
* איילה   15/06/13 | 21:20
לאיילה
כמה מניות של אלוהים יש לך? כל אחד יכול להאמין איך שהוא רוצה ויש המון דרכים,אופציות ,אפשרויות,דתות,שפות וכו'. זה שאת מאמינה רק בדרך אחת, אומר עלייך משהו.
* לא פרמיטיבי   15/06/13 | 22:59
מסורתי מלשון מסור. מנסרים חלק מהיהדות
חלק מצוות מקיימים וחלק לא. יהודי אמיתי מקיים את כל התורה בהידור.
* דוד   15/06/13 | 21:24
5. את שרוטה אש
כל הכתבות שלך על דת, זה אך ורק ירידות ועל הומור על הדת אם כ״כ קשה לך, אז למה את עדיין נשארת בזה ? את מדברת כאילו שמכריחים אותך להישאר בדת
* דנה   14/06/13 | 12:04
4. כמה שאת צודקת כנסי
גם אני עברתי תחוויה המבאסת הזאת בילדותי כל כך אהבתי את יום שישי בבית הכנסת ההייתי בערך בת 5 היתה לי טלית קטנה ואפילו ההייתי עולה עם כל הבנים לקריאת בר יוחאי שזה היה מרגש אותי מאוד אני זוכרת שההינו מסיימים ומוחאו לנו כפיים וחילקו סוכריות ובימי שבת בבוקר ההייתי הולכת שוב לבית הכנסת עם אבא שלי וזאת היתה חוויה אך כאשר גדלתי הבנתי שאין מקום לבנות בבית הכנסת שזהו יותר אין לי מה לחפש שם כי זה צבט לי בלב לראות את חברי הילדות שלי ממשיכים לאהוב את השם ולהתפלל אליו ורק אני מאחורה מציצה מהווילון זה גרם לי להפסיק להגיע לבית הכנסת כי כבר זה לא היתה חוויה רוחנית בשבילי אני מבינה שככה זאת ההלכה אבל זה ביאס אותי והיום אני בת 30 ורואה תבית כנסת רק בכיפור במקרה הטוב וזה רק בגלל התחושה שאת אישה נחותה בבית הכנסת וכל העניין שם רק לגברים כיאלו השם שייך רק להם
* סיון   14/06/13 | 12:01
זאת לא הסיבה שבגללה עזבת את הדת
נראה לי שאת סתם ממורמרת
* אני   16/06/13 | 00:54
אני לא בא לזלזל אבל..
החויה הרוחנית שהיה לך בבית כנסת בגיל 5, היא לא רוחנית...היא חויה-של כיף! בגיל בוגר תאמיני לי שגם הבנים לא רודפים אחרי סוכריות ולא מוחאים להם כפיים אחרי עלייה לתורה... עכשיו שאת גדולה, את לא מבינה מה את מפספסת...(את החויה הרוחנית קשה להשיג, זה דורש ממש עבודה קשה וריכוז...לי אישית היו יותר תפילות עם התעלות רוחנית בתפילת יחיד)
* עדי   16/06/13 | 01:03
3. אם בא לך לשנות את היהדות
יש שתי דתות שכבר עשו את זה. את מוזמנת להצטרף אל אחת מהן. במקום להיות מוקסמת מכך שהיהדות מכבדת אותך בתור נערה שכבר הופכת לאישה ולא נותנת לבנים סוטים לראות אותך מתכופפת ומקפצת אחר סוכריות מטופשות, את ישר חושבת בצורה התקשורתית האנטי חרדית הרגילה. אתם העיתונאים פשוט עדר . כולכם אותו דבר. הדרת נשים? הדרת חרדים ודתיים. תתביישו לכם
* עוד משועממת   14/06/13 | 02:22
אני לא מאמין שבכותל צריך לנהוג כמנהג
האורתודוקסים האוסרים תפילה בכותל כמנהג נשות הכותל. אני לא רואה סיבה שזרם אחד יתנשא על האחר. אנחנו לא דור המדבר, ואין פה מצד אחד את אהרון הכהן ומהצד השני את קורח. אם טעיתי, שתפצה האדמה את פיה ותבלע אותי.
* עמית   14/06/13 | 13:05
ביהדות יש זרם אחד
לא מתאים לך תקים דת חדשה...יש שתי דתות שעשו את זה כבר,אתה יכול להמשיך אותם
* אני   16/06/13 | 00:51
לא הקמתי אף דת חדשה.
איך זה שהרבה לפני הרפורמים והקונסרבטיבים היהדות היתה מחולקת לכתות? אני לא מבין בזה היום, אבל שמח שאנחנו לא איסיים כי אז היה אסור לנו לח... בשבת. ו... רגע! איזה מין תגובה זאת "לא מתאים לך תקים דת חדשה"? אומרים ליהודי להקים דת חדשה? מה פתאום? למה לא "תחזור בתשובה"?
* עמית   16/06/13 | 17:14
ל"עוד משועממת"
כל מילה בסלע!!! עמית אמרה הרבה שטויות, מה שיש לי לומר לה זה: מה?!
* עדי   16/06/13 | 00:57
אבל אני לא קיבלתי חינוך דתי
ואת הכל קיבלתי מבני האדם בלי שום אות שאני יודע שהוא מהקב"ה. אין לי מושג מי מהמין האנושי ראוי להנהיג את העם היהודי. כך, כנראה, קיבלנו את הדמוקרטיה.
* עמית   16/06/13 | 17:22
2. צודקת לחלוטין
רק כשהילדה שלך תרצה ללכת בגיל 16 בלי חולצה בים אל תסרבי, כי היא רוצה להיות "בסך הכול" כמו הגברים.
* pini   14/06/13 | 01:17
אתה צודק!!
* חכם   15/06/13 | 20:12
1. תעשי מה שאת רוצה בביתך
או בבית הכנסת אותו תבני, הכותל הוא מקום דתי המבוסס על היהדות האוטנתית אותה לא תצליחו לשנות.. (ואגב הסיבה שאשה פטורה מחלק מהמצוות, היא משום שהיא יותר קרובה לשלמות מהגבר. אינה הדרה חלילה)
* מסורתי   14/06/13 | 00:34
לא זו לא הסיבה
הסיבה היא כי אישה משועבדת לגבר ולכן אין לה זמן לקיים מצוות.
* יוסי   14/06/13 | 23:31
אם אתה לא יודע על היהדות...
אז אל תגיב,בסדר?
* אני   16/06/13 | 00:48
אישה יותר קרובה לשלמות מהגבר
יוסי, אתה אולי מתכוון למצוות שהזמן גרמן? כי אם כן, הנשים פטורות מהן כדי להקל עליהן, כי הן עסוקות בעבודות הבית (זה בא מההנחה שהבעל עובד והאישה עם הילדים בבית, אם תגיד שזה לא מתאים לדורנו שלפעמים שני המינים עובדים, אז לא צריך להבין מזה שנשים עכשיו חייבות במצוות שהזמן גרמן, אלא להבין שזה לא מצב בריא שאין הורה בבית) רק אל תשתמש במושג "משועבדת לגבר", האישה באמת בבעלות הגבר, אבל אתה גורם לזה סתם להישמע רע...בכל מקרה ה"מסורתי" צודק, זה כבר דבר עמוק יותר, צריך ללמוד את זה
* עדי   16/06/13 | 00:52
כיום,זמן ק"ש בשעה 08:05.
אני חושב על אשתי שבקושי ישנה בלילה כי היא מניקה את הילדה המתוקה שלנו,ואז בבוקר אני מעיר אותה ב 07:30 כדי שח"ו לא תפסיד תפילה במניין או את זמן ק"ש (קריאת שמע).נשמע לכם הזוי? זאת בדיוק הסיבה שאישה חייבת בפחות מצוות.כדי שיהיה לה זמן לעצב את הדור הבא. אני לא שולל כממובן את העניין שאישה שלמה יותר,ולכן צריכה פחות מצוות כדי להתעלות... בכל אופן,אם נלך לבסיס ללא התלהמות או דעות קדומות,נבין שהיהדות מבוססת על דברי אלוקים,ולא הכל ניתן להבין (פרשת שבוע - פרה אדומה),מה שכן,רואים את התוצאות של מי שמנסה לשבש את מבנה הבריאה. שבוע טוב ומבורך לכל עם ישראל.
* משה   16/06/13 | 01:53