דיבור ישיר
תגובות (97 תגובות ב-77 דיונים)
77. באמת יש יותר מדי אנשים מהסוג הלא נכון
ערסים אם נדייק
* אחד שיודע   27/01/19 | 23:09
76. כעבור 10 שנים
הקדמת את זמנך
* ללא שם   21/11/18 | 01:58
75. מאוד נמוך
אם כלכך רע לך בחיים למה את לא עוזבת? או לא בוחרת להעניק את הזמן המדהים הזה לילדים? ואם הכותבת כלכך צדיקה וחכמה כמו שהיא חושבת שהיא שתגדל ילדים שיהיו לאנשים טובים מי שבוחר לא להביא ילדים לעולם הוא האגואיסט
* אלון   06/10/13 | 19:06
74. את פשוט אמיצה..מה שחשבתי ולא העזתי לומר
* דנה   04/03/13 | 21:34
73. עצוב כמה שזה נכון
* אגנוסטית   26/01/13 | 23:40
72. ממש אהבתי =]
* נגה   03/11/11 | 11:23
71. אדם לא יעמוד בלי אדמה
אם אין בסיס כלכלי,מקצועי ובטחוני-אז להביא ילדים במצב שכזה? אין חטא גדול מזה.אני בחרתי בשכל שלא להביא ילדים לעולם מהסיבות האלה בלבד.צריך לזכור שהאדם צריך לחשוב טוב אם יש לו את מה שצריך לפני שהוא שוקל את האפשרות הזאת.
* Eazy E   30/10/11 | 21:12
70. למה תמיד שואלים למה?
למה הישראלים כאלה פלספנים? אם אני אביא- ישאלו אותי למה ואם אני לא אביא- גם יחקרו אותי, אז עזבו אותי באמא שלכם
mortink   19/01/11 | 13:53
69. תומכת
כתבה מעניינת. אני אמביוולנטית לגבי הנושא אבל עדיין יכולה יותר לצדד מעמדת הכותבת.
* טל   17/06/10 | 14:35
68. אין אמהות שמחות : החיים נשללו מאיתנו.
* שלוש אמהות   15/06/10 | 11:30
67. שתהיו הורים תבינו הם האושר של החיים שלנו
* יעל   22/10/09 | 10:56
66. להוליד=אגואיסטיות
מי שמולידה לא חושבת על טובת הילד ! מי שמולידה חושבת רק על עצמה :" אני רוצה להיות אמא" . היא שואלת את עצמה האם הילד רוצה להיות ילד ? האם כדאי לאלץ נשמה אומללה להיוולד אל תוך הסבל הקיומי הפנימי והסביבתי ? אני מעריץ אנשים שמאמצים ילדים מתוך רצון להצילם מגורלם המר .
* חבל שנולדתי   22/10/09 | 07:38
65. ממש נקודה למחשבה
אבל בסופו של דבר ברור שילדים זה שמחה ואושר והמשכיות!
* ימימה   21/10/09 | 22:23
64. נקודה למחשבה!
האמת.. להביא ילדים זה סוג של אגואיזם- אנחנו מביאים ילדים בכדי להתרבות, להביא אושר לחיים שלנו , שימשיכו את השושלת וכל מינ י סיבות כאלו שקשורות בעיקר אלינו! אבל בואו נסתכל מסביב .. רק אסונות, מלחמות , רציחות תאבת בצע ,משכנתא, מינוסים מרדף מטורף אחרי השרדות החיים. לרובינו יש חיים די קשים, תודו!! העולם נעשה פרוץ כל כך שלנו ההורים יש מעט מאוד שליטה על חיי הילדים שלנו .. אז למה באמת להביא לעולם עוד אנשים שיסבלו כמונו ??? לדעבוני הרב מאוד אהבה וחיבוק בלבד לא יביאו אושר לילדים שלנו שיגדלנו בעולם כ"ך חומרי שהחומרית ב רק גוברת.
* מאיה   20/10/09 | 13:39
63. מה נסגר איתך??
קודם הכתבה הזו אחר כך הכתבה על חופשת הלידה?? אורית יקירתי את בחודש התשיעי !! הרגיעי הורמונים!!!! את מדברת שטויות בכמויות!!!!!
* אמא טרייה   20/10/09 | 13:14
62. כל האמהות הצעירות סביבי לא מפסיקות להתכיין
החברות שלי שכבר הספיקו להביא ילדים וגם אחותי כל הזמן בוכות ומתלננות כמה קשה להן הית עם תינוקות שלא ישנים לילות שלמים, שבוכים לפעמים שעות בגלל גזים בבטן, בגלל גברים שפתאום נעלמים וחוזרים הביתה מאוחר ופתאום תפחים שנת ברזל ולא קמים לעזור בטיפול, מזה שפתום אין זמן ללכת לשירותים, לשבת לאכול בשקט, שאין יותר חשק למין ושהן תקועות לבד עם ילדים בבית אחת מהן שהיא פסיכולוגית אמרה :"מתחשק לי לקפוץ מהחלון ושזה יגמר" הרסתן לי את החשק להביא ילדים. ממש אבל ממש עכשיו לא מתחשק לי לעבור את זה. אשמח לשמוע כמה דעות שמראות על הפן השפוי שבאימהות ולהחזיר לי את הרצון להרות
* להזדקן בכבוד   23/09/09 | 16:09
הכל תלוי בגישה
זה שטויות! אני אמא ל4 ילדים ובת 30 בעצמי תאמיני לי הכל תלוי באיך מסתכלים על החיים יש אנשים שלא משנה מזה יהיה הם תמיד יתלוננו הילדים שלך נותנים המון!!!!
* אנונוימית   28/10/09 | 17:15
61. כנראה שאתם אנשים אומללים. לי, תודה לקל, טוב בחיים
מהרגע שנולדתי ועד היום (כמה עשורים) לא הצטערתי לרגע שהורי הביאו אותי לעולם. להיפך, אני חשה שאני חייבת להם על כך. ולכן ארצה להביא עוד ילדים, שיהנו גם הם מהעולם. יש לי בייבי מתוק בן 4 חודשים, עד 120 שנה, והלוואי שיהו לו לפחות 4 אחים ואחיות. אמן. ושנוכל להיות משפחה אוהבת ושמחה ולהעניק תמיד את כל הטוב שאפשר לילדינו.
* חני   23/09/09 | 14:43
60. ראשית- לכותבת יש לפחות ילד אחד. היו תגובות
שמהם השתמע כאילו היא לא תדע לעולם מהי אהבה אין סופית מתוך הנחה שהיא טרם הביאה ילד לעולם. אז דעו שכן... עניין נוסף- אני באמת חושבת שילד צריך להביא לעולם בהשלמה מלאה.בתור אחת שנישאה בגיל צעיר (21), היה לי חשוב להמתין עד שהגעתי לבשלות רגשית. (4 שנים לצורך העניין.. אף על פי שבעלי היקר גדול ממני ב-9 שנים והיה מוכן לילד הרבה לפני). עושה בשכל מי שמחליט מסיבה כזו או אחרת לא להביא ילדים לעולם. מה עדיף ?ילד לא רצוי שכל חייו יראו בו כאחד ש"דפק" להוריו את החיים?! אני בת 30, אם לילדה בת 5 (כמעט) וזאטוט בן שנתיים (כמעט) ועם כל הקושי, השיגרה, אפס הזמן לעצמי ומעט מאוד של זמן איכות עם בן זוגי... לא הייתי משנה את מציאות חיי. אין אושר גדול מלראות את העוברית שלי הופכת לילדה עם דעות ואישיות משל עצמה. לאדם בפני עצמו עם תובנות משלו. לראות את החינוך והערכים מניבים פרי. אין כמו לקבל חיבוק מהקטנצ'יק תוך כדי מלמולי אה-מא (דהיינו: אימא) מתפנקים. הילדים שלי ממלאים אותי, מצחיקים אותי ובזכותם אני כל יום לומדת משהו חדש על עצמי... אני מכבדת את אלו שלא רוצים ילדים, זוהי החלטה לגיטימית אך צר לי עליהם עם ההחלטה נובעת משיקולי "לא בא לי לוותר על העצמאות שלי ומי שאני"... כי ההפסד בעיניי עצום.
* פנינה   23/09/09 | 14:01
59. לכל הרווקות שהגיבו
ואיך בקלות מזהים שאתן רווקות... (וגם תישארו כאלה לנצח אם תמשיכו בטמטומכן..)- אולי כדאי שתכניסו לפרופורציה את "ספר החוקים" שאומר שחלילה לדבר על ילדים בדייט או טרום החתונה על מנת שלא להרחיק את הגבר... אני חושבת שלקחתם את זה כמה צעדים רחוק מידי. מחשבות כאלו אופייניות בטירוף לרווקות שלא חוו פסיק מהחיים האמיתיים והן (תאמינו או לא) יעברו ברגע שתתעשתו על עצמכן קצת ותרגעו מההיסטריה. קל להדחיק כשיש עוד כל כך הרבה לעבור ומה לחוות... זה נכון שכל עוד השעון הביולוגי מושעה (כי אין מי שיפעיל אותו) אנחנו חיות בהכחשה כאילו "אההה.. מי צריך ילדים..?" אבל העובדות בשטח מלמדות שכל זה משתנה וטוב שכך. אתן עדיין ילדות וכשתתבגרו, תודיעו לגברים שבאמת ירצו לפתח איתכן קשר רציני...
* nitnit   23/09/09 | 11:03
58. אורית נבון - חשוב שתדעי
זה בסדר להחליט לא להביא ילדים, זה לא יותר אגואיסטי מאשר להביא ילדים מהסיבות הלא נכונות, ויש הרבה ילדים שבאו לעולם ככה... אבל, ויש כאן אבל ענקי, אם את מחליטה לותר על ילדים, את מוותרת על האהבה הגדולה ביותר שיכולה להיות לך. אני יודעת שזה נשמע כמו קלישאה, גם אני, לפני שנה, חשבתי שזו קלישאה, אבל מאז התבדיתי, מאז נהייתי אמא. נסי לדמיין את ההתאהבות הכי גדולה שהייתה לך, את הפרפרים בבטן, את הרצון הבלתי פוסק להיות יחד, לגעת, לחבק, לנשק - ועכשיו העצימי את התחושה הזו פי 10 בערך, ותחשבי שהיא (בניגוד להתאהבויות רומנטיות) לא חולפת, אלא רק מתעצמת עם הזמן. וכן, יש שק של חרדות, ולפעמים קמים בלילה, ולפחות פעם ביום יש קקי בחיתול, כל זה בא עם העסקה וזו עדיין העסקה הכי טובה שתעשי בחיים שלך.
* אמא   23/09/09 | 07:12
אמא - כמה שאני מסכימה איתך - כנסו
אני נעשיתי אמא בגיל 36. ובגיל מופלג זה כבר ידעתי שזה המעשה הכי נכון שעשיתי בחיי. מי שלא הורה - לא יבין. משמעות החיים בשבילי זו הילדה שלי ואני מאד מאד מאושרת בזכותה וכמובן שגם היא ילדה מאד מאושרת ושמחה - כבר בת 13 ... אז מה רע? לא כדאי להיות מאושרים ?
* דלית גל   23/09/09 | 11:32
57. ילדים זה סם החיים!!!!!
כשאני קוראת את הכתבה ואת התגובות שלכם, נראה לי שאתם חיים בסרט. בתור גננת ואם לשלושה ילדים - אין, אבל אין בעולם אושר גדול מילדים. החיוך שלהם, האהבה שהם מעניקים, הצחוק, השאלות המצחיקות שלהם, הצעדים הראשונים - אחרי יום עבודה אם יש משהו שגורם לי ולבעלי לחייך זה הילדים.
* מיה אוחיון מחיפה   22/09/09 | 21:58
האושר הוא דבר סובייקטיבי מאוד
את מאושרת מהילדים,ואני מאושר מלצפות ומלשחק כדורסל.האושר שלך הוא לא האושר של כולם.
* Eazy E   30/10/11 | 21:14
56. לקרוא את התגובות ולא להאמין
בואו רגע נהיה כנים... רב אלה שלא רוצים להביא ילדים הם האגואיסטים. הם אלה שיותר חשוב להם לטייל בעולם, לבנות קריירה להסיר מעצמם אחריות ודאגות ופשוט להיות ראש קטן. הטיעון הכי מרגיז שהוא הכי בגדר הקטנת ראש הוא : למה להביא ילדים לעולם כל כך רע. אולי במקום זה תביאו ילדים ןתשקיעו בהם באהבה, בחינוך בדרך ארץ וכשהם יגדלו הם יהפכו את העולם לעולם יותר טוב.
* יעל   22/09/09 | 20:23
כל הכבוד - צודקת בהחלט!!!!!!!!!!
* מיה אוחיון   22/09/09 | 22:02
זה לא נכון. להביא ילדים לעולם זה גם סוג
של אגואיסטיות בגלל שאת לא יודעת אם את באמת תוכלי לעמוד בטיפול בילד(מבחינה כלכלית, רגשית,הקנייית ערכים וכו') קחי לדוגמה למשל את האמא המרעיבה אני בטוחה שלפני שילדה ילדים היא חשבה שתוכל לטפל בהם ושהם יהיו במקום הראשון אבל פתאום קרה משו והיא לא יודעת לטפל בילדים שלה כמו שצריך. אם מישו לא רוצה להביא ילדים זו זכותו וכך לפחות לא יהיה לו בעתיד בן שירצה למות כי ההורים שלו לא רוצים אותו כי הוא "עצר" להם את החיים. מה הבעיה בלרצות לטייל בעולם לבנות לך קריירה ולדאוג ולעשות טוב לעצמך, כי הרי אין משו חשוב יותר מלגרום לעצמך אושר.
* ספיר   21/10/09 | 23:00
להביא ילדים נעשה ממניעים אגואיסטיים מודעים או לא
מי ימשיך אותי? את שם המשפחה? מי יעזור לי בזקנתי או יבקר אותי בבית אבות,יגיד עלי קדיש? מבחינה ביולוגית נטו,אגואיסטי להביא ילדים לעולם.ואם יגיע הרגע בו לא אהיה מסוגל לתפקד,יהיה לי קשה מדי ואין לי ילדים שיטפלו בי-כדור בראש וקיבינימט קדושת החיים...בסופו של דבר,אותה תחנה סופית.
* ראובן   14/06/10 | 21:47
55. שתי הפסקאות האחרונות - בול
זה לא פופולרי כ"כ להגיד את הדברים האלו, אבל הם כל כך מדויקים, שזה אכן מפחיד.
* ורד   22/09/09 | 19:40
54. מזאת אומרת? תכנסו
אם לא ילדים אז מה? מה? מה יהיה לך לעשות בגיל 70? (ולא, אני לא מדברת על מי שיטפל) אתם לא תשארו צעירים לנצח יקיירי, מה אתם חושבים, שכל חייכם תוכלו לצאת לדייטים, לרקוד במועדונים, ופשוט סתם, להיות?.. ילדים זה הדבר הכי מדהים שאתם יכולים להקדיש את עצמכם למענו, זה בעצם מטרת החיים בעייני, אז אם לא בגיל 20 אז בשלושים ואם לא ב30 אז 40 וג 50... אבל בלי בכלל? ובמה תהיו עסוקים בגיל שישים, אם לא במשפחה אה?
* עמית מצורון   22/09/09 | 16:34
53. התלהבתי!!
אוריתוש' ידעתי שתגיעי רחוק!!! תתקשרי!
* אורית אמיתי (מודחי לשעבר)   11/01/09 | 00:40
52. ילדים
אני גם חושבת ככה בגילגול הבא לו מויאה.
* linda   17/12/08 | 13:32
51. גברים נגררים לעניין הזה בגלל האובססייות של הנשים שלהן
חחח מציקה שמוך -- לא קיים גבר אחד בעולם שרוצה ילדים-- אנחנו עושים את זה בשביל הנשים שלנו- כמו שבטמטומינו נגררנו לחתונה שלא רצינו- רק כדי לשמח את האהובה שלנו שבשבילה אין אפשרות אחרת-- כך נגררים אנחנו לשיגעון המטופש של השנים שפשוט חיבות להיכנס להיריון כדי להגשים אותם נ.ב - שמחתי לראות שיש גם נשים שלא רוצות ילדים-- לצערי אתן מיעוט
* מיקי   14/12/08 | 13:23
אנחנו לא כזה מיעוט כמו שאתה חושב. פשוט הרבה מסתתרות.
* אורלי   22/09/09 | 19:24
שטויות במיץ עגבניות
אני מכירה המון גברים שכמעט הכריחו את הנשים שלהם ללדת ילדים. והם אבות נהדרים ומשקיעים. מזל שגברים כמוך הם במיעוט
* דלית   23/09/09 | 11:35
50. אם זה היה תלוי בגברים- היינו כמו ערב הסעודית
אני אישית מעדיפה איזורים בהם נשים מחליטות אם להביא ילדים או לא. כמו שוודיה. אתם כנראה מעדיפים להשאיר זאת להחלטת הגברים הנבזיים והבלתי אחראיים נוסח אירן וערב הסעודית. בכנות, איפה הייתם מעדיפים לחיות? מדינות סקנדינביה או ערב הסעודית?
* שוודית   12/12/08 | 08:21
בישראל
לא בסקנדינביה ולא בערב הסעודית/אירן אוהבים אותנו. הכי בטוח כאן. אגב, אני החלטתי כמה ילדים אני רוצה ובעלי תמך בי.
* אימא צעירה   17/10/09 | 00:00
49. 1, לי אין שום צורך אמהי.
ה"צורך האמהי" הוא רגש שקשור לתינוקות וגורים חמודים שבא לך ללטף ולעזור להם, זה קורה גם לי, אולם הצורך להתרבות בכל מחיר הוא צורך גברי. אין לאישה שום צורך להתרבות או להכנס להריון/ללדת, להיפך זה מתקשר לנו בתת מודע למוות - כיוון שבימי קדם רוב הסיכויםי שאם היינו יולדות - היינו מתות בלידה. יש להרבה מאיתנו (לא לכולן, רק חלק) את ההתלהבות מיצור חמוד, אבל אין לזה שום קשר לרצון ההתרבות. אין שום דבר ברחם שלי שקורא לי להתעבר, להיפך..רק רתיעה אובססיבית ושמחה גדולה כל פעם כשאני מקבלת את המחזור החודשי - המודיע לי כי איני בהריון. זו תחושת חופש ועוצמה עצומה שאין כדוגמתה. תחושה של צעירה לנצח. ה"צורך האמהי" קורה רק אשר רואים תינוקות של אחרים, או סבל של חלשים במצוקה ורוצים לעזור להם.. ושוב, חלילה לא רצון של הגוף והנפש ליצור מישהו. ממש ממש לא.
* אישה אמיתית   12/12/08 | 08:14
את תצטערי על זה מאד כשתתבגרי - ואז יהיה מאוחר מידי
* דלית   23/09/09 | 11:36
48. אין צדק ואין אלוהים. הילדים רק יסבלו.
ורוב הסיכויים שהילדים ילכנו נגד מה שאתם מלמדים אותם. בכך הגדלתם את הצד שאתם כ"כ שונאים באנושות. להביא ילד זה עניין של בחירה ורוב הסיבות להבאת ילדים הן פשוט מזעזעות שאין כדוגמתן. נשים שמודעות לעצמן ולסובב אותן בוחרות לא להביא ילדים. ולרוב, גם בלי סיבות חיצוניות, פשוט אין להן צורך כזה. אין שום סיבה ן להביא. וזה לא משנה כמה ילדים תביאו לעולם. אתם בכל מקרה לא תמשיכו להתקיים. לא דרכם ולא בשום צורה אחרת. זה שקר.
* ילדה לנצח   12/12/08 | 08:09
47. מה רע בכך שלא תהיה המשכיות?
הרי בכל מקרה הרוע ינצח ואם תביאו לעולם מלאכים קטנים, הם ישלטו ע"י הרוע ולא יהוו את הרוב. הרוב הגדול יעשה להם רע. ולהביא או לא להביא ילדים זו בחירה אינדיווידואלית. לכן באיזורים שאין כלל בחירה - כמו אפגניסטן - הרוע שולט והסבל (במיוחד לנשים) הוא אכזרי, בעוד במדינות סקנדינביה - בהן נשים בוחרות אם להביא ילדים או לא - איכות החיים טובה בהרבה ונשים חופשיות, חיוניות ומאושרות.
* אחת   12/12/08 | 08:06
46. להביא ילד זה כ"כ אנוכי ואף חולני
מביאים ילדים כדי לספק את הרדידות והחלל הריק שלכם. מביאים ילדים לעולם של מלחמות, אונס, רצח, דתות נוראיות שמקבעות זאת. מביאים ילדים שיעבדו בזנות, או יאנסו להתחתן ולהשריץ. מסכנות במיוחד הילדות המתוקות. למה להביא ילד לעולם מלא סבל? אבל זו אפילו לא השאלה. אני בכלל לא מבינה את הצורך בילדים. זה פשוט לא נקלט.
* נגעלת   12/12/08 | 08:02
45. אני בוחרת לא להביא ילדים.
אני לא "מוותרת" על להביא ילדים. פשוט אין לי צורך להביא ילדים. הריון מתקשר אצלי לסבל, תסכול, לידה נוראית, ימיי הבייניים, חברות שבטיות, חברות של מערות, דת, חוסר שליטה על הגוף, מחלות, מוות ועוד... אני מתקשה להאמין שיש מישהי שבאמת רוצה ילד. הן פשוט נגררות לקונפורמיזם, אבל גם אז - זה רק אם הילד יהיה מתוק - עם עיניים כחולות ופני בובה, חכם עם 3 תארים, או לחילופין מקיים מצוות פרו ורבו לעתיד. אין שום סיבה שבעולם להביא ילדים. אז מה אם הם חמודים? (לא כולם מו בתמונות) זה לא בובת מין!! אנשים מביאים ילדים מסיבות כ"כ מפגרות ומכעיסות. כדי שיסעדו אותם לעת זקנה? נו באמת!! מי מבטיח לם זאת? טיפשים! אין שופם דבר רע בלהשאר צעירה לנצח, בלי ילדים. ואני לא שונאת ילדים. הרבה נשים שמביאות ילדים שונאות ילדים (שלהן או של אחרים), אני יככולה להתמוגג מתינוק חמוד, אבל חלילה לא שלי. והכי מעצבן שכל גבר ששומע שאת לא רוצה ילדים, ישר מתחיל לתקוף מתוך יצר ההרבעה הדוחה שלו. כאילו אני משוגעת וחולת נפש.
* אישה   12/12/08 | 07:54
יקירתי, את טועה. יש נשים שבאמת רוצות ילד.
ולא תמיד יכולות בשל בעיות בריאותיות. ובוכות על כך יום וליל. ומשלמות על כך הון עתק. ויש נשים שיכולות ואף הן משתגעות ללדת מרצונן החופשי, לא בגלל העיניים היפות שאולי יהיו לילד והתארים שהוא יביא, אלא בגלל האושר שבחייהן אותו הן רוצות להנחיל הלאה, להמשיך את עצמן, לא להגדע פתאום לעולם שכולו טוב ולהותיר פה ---חלל ריק.
* נילי   23/09/09 | 14:47
משהו לא בסדר אצלך..
יש מצב שאת משגעת וחולת נפש... ילדים של אחרים זה לא כמו ילד שלך... כזה הילד שלך שסחבת בריחמך 9 חודשים והוא יוצא לאוויר העולם כשהוא חסר אונים וצמא לקבל ממך ורק ממך חום ואהבה זה דבר אדיר.. כשאת רואה איך הוא גדל ואת מסתכלת עליו ואומרת שזו בריאה מדהימה שיש ליצור הקטן הזה ... לב קטן, כבד קטן יש לו כל מה שלך יש רק בקטן... ואת אמא של פרי גופך!!!!!
* אמא   20/10/09 | 20:16
כל מילה בסלע גברת, אהבתי את התגובה שלך מאד!
* צודקת!   09/02/11 | 01:27
זה מוריד לגברים את הביטחון כשאומרים להם את זה
גברים חושבים שאני עפה על עצמי, כשאני אומרת שלא בטוח שיהיו לי ילדים הם תוקפים אותי במיידית וחושבים שאני אוהבת רק את עצמי, וזה אפילו לא קרוב למה שאני מרגישה כלפי עצמי. חלי
* זה ממש נכון, לא כולן רוצות ללדת ולא כולן אותו הדבר   30/01/13 | 19:46
44. אם אכן יפגע בנו האסטרואיד
אז ממש הרווחתי מזה שאין לי ילדים: לא אצטרך להשקיע יותר מדי כסף ומאמץ לגדל אותם, ולא אזדקק למי שיטפל בי כשאהיה זקן.
* קיפוד ים   11/12/08 | 16:14
43. לכל דבר מחיר.
* מ. חתולה   11/12/08 | 14:58
42. יותר ויותר אנשים מבינים שילדים לוקחים לנו את החופש!
רק בישראל בגלל המלחמות והדת יש כזה לחץ חברתי להביא ילדים, אך בזמן האחרון אני שומעת על יותר ויותר אנשים שמעדיפים להינות מהחיים בלי להכנס לחובות כלכליות, להגבלות אינסופיות ופשוט לחיות את החופש. בארה"ב הבינו את זה הרבה לפנינו אבל אני מאמינה שבעתיד יהיו פה הרבה זוגות שיעדיפו לא להביא ילדים.
* החיים הטובים   10/12/08 | 15:38
41. ל-18
לפי מה שאת אומרת את לא יכולה להשתמש באמצעי מניעה מהרגע שיכולת להרות (גיל 13-14?) ועליך לנסות להרות כל הזמן, הרי שבכל חודש שאת נמנעת, מנעת זכות קיום ממישהו אחר. אני לא הייתי כועסת אם הוריי היו "שוללים ממני את זכות הקיום". יש לי אחלה חיים, אבל אם לא הייתי נוצרת פשוט לא הייתי קיימת. הרבה יותר טוב לא להתקיים מלכתחילה מאשר לגדול עם הורים שלא רצו ילדים ועשו אותם כי "כולם עושים וזה נורמלי" ובגלל שהוריהם לא רצו למנוע מהם את זכות הקיום... לא לעשות ילדים לא עושה עוול לילדים שלא נוצרו.
* שרון   10/12/08 | 14:43
40. תגובה ל 3
אני לא מבינה מה זה לא משתלמת האם חיכית שהם יתמכו בך או יפרנסו אותך אז אם כן את/ ה פשוט לא יודע לתת וכל הזמן מצפה לקבל מהם ולכן כל הזמן תרגיש/ י איך שאתה מרגיש/ה וההפסד כולו שלך
* עדי    09/12/08 | 12:41
39. למה לא להביא ילדים לעולם
אני אם לארבעה ילדים עשרה נכדים חולת אהבה על כל אחד מהם לא יכולתי לדמיין את החיים שלי בלעדיהם אבל בעולם כזה לא פעם חשבתי על זה שאילו הייתי צעירה ועם ראש ושכל כמו שיש לי היום אני לא בטוחה שהייתי מביאה ילדים לעולם שכזה עולם של מטורפים ומשוגעים ואין לדעת מה יצאו מהפירות שלי ולכן אני חרדה יום יום לגבי הנכדים בעיקר שהם גדלים לעולם קשה במיוחד אז אני לא יודעת אם זה אגואיזם שלי שלא לשבת ולחשוב ולדאוג או שזה אגואיזם שלא להביא ילדים אני הייתי בשיחה עם הרבה אנשים מכל שכבות האוכלוסיה ואף אחד לא מרוצה מהחיים שלו ושוב עלה הנושא הזה האם להתחתן ולהביא ילדים וגם הם לא יהו מרוצים מחייהם אני בקונפליקט עם עצמי אבל יש לי גם ילדים וגם נכדים ושוב פעם חולה עליהם ואני חושבת שרק דרכם אפשר להבין את המשמעות א ה ב ה
* עדי    09/12/08 | 12:36
אין כמו ילדים !
* אלי   10/12/08 | 17:25
38. קצת רוח
בואו נלך עוד קצת אחורה בזמן.. ונבין למה הורות היא דבר כ"כ אנוכי... מסתובבת ביקום נשמה שממש לא בוחרת להגיע לכאן אלא גחמה של אמא בפוטנציה שחושבת שרק ככה היא תרגיש אישה ומגשימה את עצמה.. מביאה ולא בקלות בכלל את אותה נשמה לעולם ואז במקרה הטוב ההורים עוזרים ואם לא כבר מגיל צעיר אותו תינוק רך מבין שבתכלס היה הרבה יותר עדיף בתקופה שלפני.. ברחם או אפילו לפני שהוא היה אחלה נשמה חופשית נטולת דאגות וזוועות שהעולם מייצר בשפע
* אחת שמסכימה מאד   09/12/08 | 10:57
למה לדבר כך? לך גם כ"כ רע לחיות??
תחייכי, פחות אנרגיה שלילית, יקירתי. העולם יפה, היקום צוחק אליך, די אם הדכאון והראיה השחורה הזאת.
* שלי   23/09/09 | 14:50
37. מצויין, כמו גלעד שליט, קלף מיקוח זה חכם, גברת
* פ. שוורץ   09/12/08 | 08:45
36. לא היית כועסת. פשוט לא היית.
* פוטית שוורץ   09/12/08 | 08:44
35. "לא שאלה בכלל" - תגובה אטומה ורדודה. הכל שאלה !
* פוטית שוורץ   09/12/08 | 08:42
34. לייצר מישהו שמעריך אותך אכן קל מלזכות בהערכה
* פוטית שוורץ   09/12/08 | 08:42
33. ל23
את תעשי ילדים, ואני לא רוצה!ויש עוד רבים כמוני
* עאיישה   09/12/08 | 01:44
32. רואים שאת מלאה באהבה וסובלנות
איזה כיף שנולדת
* טיפש אגואיסט   08/12/08 | 23:22
31. צודקת לגמרי!
להביא ילדים זה רע בשבילם וזה רע בשבילך, העולם הזה הוא סבל, כפי שקבע הבודהה ורוב הדתות, מי שמביא ילדים לעולם הזה גורם להגברת הסבל, אתם חושבים שילדים יפיגו לכם את הבדידות? שטויות. אבל אני מבין שבעולם הזה, עולם השקר, אנשים מסרבים להשלים עם המציאות ולכן המין האנושי, האכזר מכל החיות, ימשיך להתרבות
* אלטרואיסט   08/12/08 | 23:18
30. הכיתובים בתמונות מצחיקים
סופ"ש אצל סבתא זה תמיד רעיון טוב
* לילי   08/12/08 | 21:02
29. מפחיד אבל נכון
חושבת על כך המון .מה אנו משאירים לילדנו בעולם זה? עזבו שנאת אחים, ערבים, טרור, שנאת חינם, אדמה,אטום,עזבו לא מספיק שאנו עושים הכול כדי להרוג זה את זה.איזה עולם אנו מבטיחים לילדנו אם גם את כדור הארץ אנחנו הורסים בשיטתיות. אז מה ישאר עבור ילדנו וילדיהם וילדי ילדיהם אם בכלל...מה????
* אפרת   08/12/08 | 19:36
נו באמת (?)
* גבי   22/09/09 | 19:17
28. לדעתי, יש נקודה חשובה לא פחות.
הנקודה שאני רוצה לציין, וגם היא עולה למודעות הציבורית בשנים האחרונות, היא שלהביא ילדים או שלא להביא אותם זו בחירה אינדיווידואלית, וכל החלטה - כן או לא - תהיה אגואיסטית או סמי-אלטרואיסטית במידה שווה. הבחירה שלא להביא ילדים לא חייבת לנבוע מההרגשה שהעולם הוא אכזר וחוסר הצדק שבלהביא עולל חסר ישע לעולם נורא כל כך. הבחירה שלא להביא ילדים יכולה לנבוע גם מההפך הגמור - מההרגשה שהעולם הוא רחב ויפה, שיש לו הרבה מה להציע, ושאני רוצה להנות מכל הטוב הזה - לבד. יש המון סיבות בעד ונגד להבאת ילדים, אבל הכי חשוב זה שאנשים מתחילים להבין שמדובר בבחירה חפשית, וששאלת גידול הילדים היא לא שאלה שהתשובה עליה מובנת מאליה. בסופו של דבר, כל אחת ואחד צריכים לשאול את עצמם את השאלה הזו ולענות לפי רצונם האישי, וזה לגיטימי.
* Sister Grimm   08/12/08 | 19:30