דיבור ישיר
תגובות (117 תגובות ב-77 דיונים)
77. כפייה חילונית
ההלכה היא מעל הכל... לא ביקשנו לבטל את שירת הנשים בצה"ל, רק ביקשנו לא להיות חלק ממנה. זה כל כך מוזר לי שהרבה מן התגובות כאן אומרות על זה שדתיים משניאים את עצמם ועל כך שיש כאן כפייה דתית או משהו באזור... אבל מישהו מכם חשב על כך שמבחינתנו זו דוגמא מוכחת לכפייה חילונית? ההלכה חשובה לי וכן היא דרך החיים שלי. תכבדו זאת!
* עדי   25/11/11 | 09:33
76. כל מילה בסלע!
* אישה   24/11/11 | 23:08
75. הפיכת האישה לחפץ מיני בתעשיית הסרטים וכו...
הסיבה היחידה שניתן להשתמש באישה ובסקס בתעשיית הפרסום והסרטים היא שיש הפנמה של עקבות מיניות בתרבות המערבית. דווקא אצל הדתיים זו עקבה קיצונית יותר. לולא עקבות מיניות, סקס לא היה מצרך כזה מוכר. אישה הייתה יכולה לזכות בשוויון זכויות אמיתי ולא לשמש כאובייקט מיני. גבר ואישה הם אובייקטים מיניים בצורה שווה. ומי שחושב אחרת- גורם לאישה להיות אובייקט.
* אחד שאולי מבין   22/11/11 | 15:40
גם גברים וגם נשים אובייקטים מיניים באותה מידה-אז זה תרבות סבבה. אהה נכון.
* מה ת'סתום?   29/12/11 | 10:01
74. צודק מאה אחוז. בתור חילונית אני מזועזעת מהכפיה המיותרת הזו.
* חילונית   18/11/11 | 23:04
73. מעריצה שלך!!!!
כשאני חושבת על זה, אני ממש הצלחתי בזכותך לרכך את הכעס שלי שהצטבר בזמן האחרון על כל מה שקרה
* מעריצה שלך מהיום דודי   18/11/11 | 11:52
72. 100 אחוז כול הכבוד
* אבי   18/11/11 | 09:50
71. מצד אחד אתה צודק, לכבד את הזולת זה חשוב מאין כמוהו
פשוט לנו, החילונים, המתקדמים (את הבוז שלך מרגישים עד תל אביב), מרגישם שאנשים סהרוריים שמנהלים את חייהם לפי רצון אל דמיוני, מנהלים גם את החיים שלנו. אם רק היה אפשר להפריד את הדת מבני האדם, לא היה צריך להפריד את הדת מהמדינה.
* אייל   18/11/11 | 09:28
הגדרת בדיוק את הסיבה לכפייה של אנשים על זולתם
הרגשת עליונות בין אם זה מצד דתי-תיאולוגי ובין אם זה מצד חילוני-משכילי
* שובי   20/11/11 | 11:00
70. למספר 67 (דני) - אתה פשוט צודק תיארת כל כך בפשטות את המציאות ובלי יותר מדי מילים גבוהות
זה כל כך פשוט זה כל כך ידוע אולי לכם זה נעים זאומרים עליכן משפטים כמו מה שדני ציטט אבל דתי לא רוצה להכנס לסיטואציה הזאת בכלל - ואחר כך אומרים שאין כבוד לנשים ומי שאומר שהדתיים הם גנבים ורוצחים וחייזרים - מוזמן ללכת לרב רציני (לא כאלה שמבקשים כסף) ולנהל איתו שיחה של 5 דקות וישנה את דעתו ב180 מעלות. כאלה שמקבלים אנשים בדיוק בשביל לדבר על הדברים האלו באמת לכל אחד יש חבר שמחובר לרב שהוא מעריך אז לכו לאותו חבר ותנסו פעם לא בשביל לשנות משהו - רק בשביל שהסטיגמה תקרוס ונראה מה יקרה.)
* יעל   18/11/11 | 01:39
69. "חילוני/ה גאה פחחחחחחחחחחחח
זה כמו שתגידו "אני מורד בה' וג-א-ה בזה" חילוני זה זר לתורה -כתוב ב5 חומשי תורה. מה זה הדבר הזה...
* !!!!!? שושה   18/11/11 | 00:37
״דתי גאה״ פחחחחחחח
זה כמו שתגידו ״חזרתי 1500 שנה אחורה לעידן הפרימיטיביות ואני גאה בזה״ דתי זה זר לאנושות ולמאה ה-21-כתוב ב...אה רגע, אני לא צריך ספר דת ישן מאוד בשביל שינהל לי את החיים.
* שם תימני   19/11/11 | 01:43
68. איכססססססססססססססססססססס
אתם שאתם יהודים בנים של ה' מדברים ככה , וערבייייייייייייייייייייי מוסלמייייייייייי יש להם ערך לדת שלכם ואתתתתתתתתתתם שאתם יהודים אין לכם!?!?! בושה וכלימההההההההההההההההה ה' יעזור..
* .............   18/11/11 | 00:35
67. הסיבה לאיסור שמיעת נשים בשתי מילים
סקס אפיל. כולם יודעים שזה שם. למה חיילות מצמידות את המכנסיים? כי זה יותר מושך. למה הן פותחות עוד כפתור במדי א' לפני הופעה? כי זה מושך. אין מה לעשות, הלהקות הצבאיות מנסות למשוך. יותר מפעם אחת שמעתי חיילים אומרים "וואי מה הייתי עושה לה"וכו' בהופעות כאלו ודתיים מנסים לא להגיע למצבים כאלה. למה להכריח אותם להיות שם?
*  דני   18/11/11 | 00:01
66. מסכים עם כל מילה!!!!
ויתרה על כך, הכפייה החד משמעית הזאת כנגד הדת והערכים בהם גדלתי רק יגרמו לי להקפיד ביתר מידה. סיימתי היום מילואים ביחידה התנדבותית שבה חילוניים ודתיים כתף אל כתף. לא השירה מניעה אותנו אלא האהבה למדינה ולאנשים. עכשיו את האנשים אני אוהב קצת פחות...
* סיים היום מילואים   17/11/11 | 21:15
65. מספיק מי שבאמת דתי מתגייס: כנסו
אני דתי ועשיתי 24 שנה צבא (חייל הים) מי שלא רוצה לשמוע יש לו בעיה: חי ישראל אנחנו אוהבים אותך וצה"ל--------------כתוב בתורה : ושמרת גבולך ..דתיים גם בצבא
בנימין14   17/11/11 | 19:24
באיזה תורה זה כתוב? חחח אולי בקוראן! בתורה שלנו זה לא כתוב, ימתחזה מלכלך
* יהודי פשוט   18/11/11 | 00:21
64. רואים שאחיך עידן לך את הכתבה... :)
* Shimon   17/11/11 | 17:07
63. כנסווו
כל הכבוד אני מסכים אייתך בכל מילה. בטקסים של החטיבה או בכל טקס אחר ניתנה האפשרות למי שלא רוצה לשמוע שירת נשים לצאת לפני ולא לפגוע בחיילות. הדת היהודית בכללי נגד כפיה ועם לאדם שמגדיר את עצמו דתי לא מתאים לשמוע כל נשים זכותו המלאה. ולכל מי שמשוואה את הנושא לחרדים הקיצוניים אתם טועים מדבר פה בחברה דתיים לאומיים ולא בחרדים קיצוניים.
* בוגר הנח"ל החרדי   17/11/11 | 09:53
62. בלי דת יהודית אפשר להחזיר את המדינה לפלסטינים...
הזכות המוסרית היחידה שלנו לשליטה על ארץ ישראל היא ההבטחה האלוקית שכתובה בתנך: לך ולזרעך אתן את הארץ הזאת. . כיהודים אנחנו לא יכולים לנפנף בפסוק אחד מהתנ"ך ולהשליך את כל שאר הכתוב בתנ"ך לפח. מי שלא מקיים את הכתוב בתנ"ך הוא בבחינת צבוע ושקרו ובבחינת : הרצחת וגם ירשת- בעיני כל פלסטיני מצוי -שטוען שהארץ הזאת נגזלה ונכבשה על ידינו! מה נענה לו? לנהל את המדינה במתכונת חילונית זו צביעות שאין כדוגמתה, שאני מתפלאת איך הפלסטינים עדיין לא מנפנפים בטענה זו נגדנו .
* דחוף כנסו!!!!!!!!!!! נראה למי יש תשובה...   17/11/11 | 09:20
אם כל הכבוד
עברנו את עידן הפרימיטיביות,התורה כבר ידועה רק כשקרים שאנשים מלפני המון זמן כתבו כדי לחפש מישהו להישען עליו,זה הגיע עד עכשיו כנראה...אבל זה לא אומר שככה צריכה להיות ההתנהלות בעולם מתקדם כמו שלנו אין צורך בדת,אם לא היה דת גם לפלסטינים לא היה אכפת מישראל ולנו לא היה אכפת מישראל... המדינה שלנו מכיוון שהשלטון שלה הוא לא דתי,הוא דמוקרטי,אנחנו באים לשלום בזמן שהפלסטינים רוצים להשמיד את כל היהודים,ולצערינו כל העולם מלא באנטישמים,ואנחנו צריכים מדינה בשביל עצמינו כדי שלא יקרה עוד פעם מה שהיה בשואה. המדינה לא נכבשה,קיבלנו אותה בזכות ההצבעה הדמוקרטית באו"ם,נכון,קיבלנו עוד שטחים מכיוון שהערבים לא הסכימו למדינה יהודית ובגלל זה נפתחה המלחמה... המדינה הזאת מגיעה ליהודים לא בגלל האנשים שכתבו את ההבטחה הזאת בתנ"ך,היא מגיע ליהודים כי יש המון אנשי דת אנטישמים בעולם שבגללם קרתה השואה...
* תשובה   17/11/11 | 21:34
נחזיר את החרדים לפליסטיניים. שניהם י לא מאמינים
במדינה. שיחכו למשיח למשיח בפלסטין.אלהים יגיע כשיה לי שערות על כף היד.
* משה    26/11/11 | 11:42
61. שיעשו 2 טקסים אחד לחילוניים ואחד לדתיים
השמרנות הדתית ניתנת להבנה אבל לא לקבלה, ציבור רחב של נשים וגם גברים לא צריכים לסבול מעיוות ראיה דתית לגבי נשים. אז אם נשים תתלבשנה בשמיכות מכף רגל ועד ראש או לא ישירו בציבור ואולי אפילו לא ידברו אזי הפיתוי כלפיהן יעלם? בולשיט, המוח האנושי לא שוכח ומה שמוחסר באופן פיזי המוח משלים באופן רוחני, ובאמת אתם הדתיים חושבים שהקדוש ברוך הוא יצר יצורים חיים כדי שיהיו אסירים לתכתיבים שלכם?
* ובכל מיקרה לא לאסור הופעת נשים!!!   17/11/11 | 08:17
60. לדודו כהן היקר , בסוף זה יחלחל , המשך בעבודת הקודש גם אם יש כאלה ...
ובמהרה ביהמ"ק
* יעל   17/11/11 | 02:36
59. בגלל שנאת חינם נחרב בית המקדש השני..
* מישהו   17/11/11 | 02:20
58. זה הסיבה שלפני 60 שנה. חרדים
אמרו לא לגיוס. אם כולכם חושבים למה. בדיוק בגלל שאין אפשרות לשמור מצוות!!!!
* יודע דבר   16/11/11 | 21:29
57. הדתיים נותנים יותר כבוד לנשים?!ממש...כנס
אני רואה המון פעמים חרדים בבני ברק ובכלל באוטובוסים יושבים ומעולם לא יקומו לתת מקום לאישה אפילו כשהיא בהריון או עם ילדים.אפילו לנשים שלהם הם בקושי עוזרים עם הילדים והתיקים.וחוץ מזה,אם אתה רוצה שיהיה כבוד לדת,בוא נהיה הוגנים.תאפשרו תחבורה ציבורית בשבת ופתיחת חנויות בשבת ואז נדבר.
* חילונית גאה   16/11/11 | 21:25
איזה כבוד לדת? לבא ולעשות בדיוק..
ההפך ממה שהתורה אמרה? שמור את יום השבת לקודשו???? באוטובוסים החרדים שבבני ברק בדר"כ זה שהגברים מקדימה והנשים מאחורה בשביל שהגברים לא יוכלו להסתכל על הנשים...
* משה   17/11/11 | 02:12
אתם כותבים חרדים אך הכוונה היא לציבור הדתי לאומי
הכותב משתייך לזרם הדתי לאומי. אמנם יש חרדים שמתגייסים לצה"ל אך הם מיעוט. הכוונה בטור היא למגזר הדתי הלאומי אשר באופן מובהק הינו ציבור "ממלכתי" יותר המתגייס לצה"ל וחי בקהילה מעורבת (דתיים וחילונים). לגבי משטרת הצניעות מדובר בחרדים בכלל ולא זאת הכוונה.
* רחלי   17/11/11 | 21:02
וחילונים כן עוזרים?
* התמימה?   17/11/11 | 03:05
כן,תתפלאי...למרות שהרבה תלוי באדם עצמו
* חילונית גאה   17/11/11 | 23:04
56. blaaa gff
וואלה אנשים מתווכחים פה מי דובר נכון לא נכון.. המאה העשרים ואחת אתם אומרים, לאן נגיע עם הקדמה הזאתי ומה היעד הסופי חוץ מלהיקבר בנפרד.. הרי כבר מזמן העולם ובעיקר עם ישראל הפך כל מיני דברים מובנים מאליהם למן גלגל הצלה למירוץ הזה שנקרא חיים מאושרים שנועד לכישלון מרגע בריאתו.. מה שחסר פה זה אהבת חינם במדינה הזאתי ולא אם צריך להתגייס או לא או אם נשים ישירו או לא
* ramblin on my mind   16/11/11 | 19:56
וואלה צודק!! כל מילה בסלע
* הדס    18/11/11 | 04:09
55. דודו כל הכבוד לך על הכתבה
הצבא סתם מנסה בכוח להפוך את החילים החרדים לחילונים ביננו זה נושא שטותי ה"שירת נשים" מה איכפת לכם שחיילים דתים לא ישמעו חיילות אם זה רצונם אז זה גם כבודם תלמדו לכבד את הדתיים על זה שיש להם עקרונות והם עומדים בהם
* חייל חרדי   16/11/11 | 19:52
ומה יקרה כשתצטרכו לשרת תחת מפקדת?
גם זה מנוגד להלכה לא?
* קצינה   17/11/11 | 13:20
עקרונית-זה לא מנוגד להלכה אך כל דבר לגופו
* הדס   18/11/11 | 04:09
54. צריך להפריד דת מהמדינה וכל זה אבל...
במקרה הזה אני חושבת שכן צריך להניח לחיילים לעשות כרצונם... למרות שאני מסכימה ש-95% ממה שקורה במדינה זה הפליה דתית! קשה לי לסלוח שבגלל חבורת פוליטיקאים חרדים, לא יצא חוק נגד יצור ויבוא פרוות, אפילו שהיה סעיף שאמר: חוץ משימוש לצורכי דת!
* אני   16/11/11 | 18:40
53. כל מי שכותב פה אז שלא יתייגסו
כשהדתיים יפיסקו להתגייס לצבא לא יהיה יותר קרבי . תכלס מי שמחזיק אז היחידות הקרביות של צה"ל זה הדתיים
* רוני   16/11/11 | 18:28
52. בנוגע לפיסקה ה-3 מהסוף
אמרת בטור לפני חודש שאין לך טלויזיה לא ?
* תומר   16/11/11 | 18:23
51. ממש צודק, אבל
מעתה נא להפעיל מטבחים לא כשרים. חמץ בפסח ונסיעות בשבת - כל אחד כפי שנוהג בביתו. אף אחד לא יכפה על אף אחד. זה לא עובד רק בכוון אחד - בוא תעשה אצלי שבת. ובנוסף, די להכפשות צניעות - ראה מקרה מוטי אלון (אולי רב) ויש לא מעט.
* דני   16/11/11 | 18:22
50. אם אני ימציא דת
ואני יחליט שהחוק הכי גדול שלה זה שאסור לנשום, ואני יראה אנשים נושמים לי מול הפנים, אני יוכל להתלונן על זה ולהגיד שזה כפייה חילונית?
* שאלה   16/11/11 | 18:17
49. תפסיק לדבר בשם כל הדתיים .
אני דתי , ואין לי בעיה לשמוע שירים של נשים באייפוד . כן , ויש עוד הרבה דתיים ששומעים שירת נשים . רק הקיצוניים נרתעים מזה . אני לא אומר שצריך לחייב חיילים דתיים להשתתף באירועים שנכללים בהם בין השאר שירת נשים. אם הם לא מרגישים בנוח, שייצאו. אין קול יותר יפה משירת נשים, וזה הפסד של הרבה מאוד אנשים. אהה, אז עכשיו תגידו שאני לא דתי כי אני לא נוהג לפי ההלכה? אני לא פחות דתי מכם. מקווה שתתעוררו מהחלום ותתחילו לתת גם לנשים לשיר קצת בבית הכנסת . בכל מקום אחר איסור על נשים לשיר במקום כלשהו נקרא אפליה. וחבל לי שעדיין לא הבנו את זה בקרב הדתיים. בהצלחה
* Sent from my iPhone   16/11/11 | 18:16
48. דתי בזמן הטקס השירה
אהמ כן הן יפות... שרות יפה... אהבתי ... אעאע לא רגע אסור לי ההלכה אוסרת הצילוווווווו הצילווווווווווווווווווווו אסור לי להיות כאן הצילוווווווווווווווו
* אני    16/11/11 | 18:09
47. צודק לגמרי!
אף אחד לא יכול להכריח מישהו אחר לא לפעול לפי אמונותיו ודרך החיים שלו רק כי היא לא ניראת הגיונית בעיניו,
* אני   16/11/11 | 17:14
46. מזה השטיות האלה!! מי שדתי אז דתייי מזה קשור לחילונייםםם
* חחחחח   16/11/11 | 17:07
45. הכפייה היא כפייה דתית
אל תכפו עלינו את החומיניזם שלכם. הנשים ישירו גם ישירו בצבא כמו בכל מקום ומי שלא רוצה להתגייס שלא יתגייס.
* תמי   16/11/11 | 17:05
אחלה, אבל אח"כ אל תבואו בטענות לחרדים
שהם לא מתגייסים מטעמי דת... בגלל שהצבא עקשן כמוך ולא נותן לשמור תורה ומצוות כמו שצריך, חרדים לא מתגייסים.
* מור וקנין   16/11/11 | 17:56
44. בבקשה לא להתחזות ללוחמי חופש
שוב ושוב. אי אפשר לבחור מתי אתה רוצה את החופש שלך לפי איך שמתחשק רק כדי להכניס לחילונים או לנשים. ההשוואה הנכונה לאמירה השטחית והעלובה שלו במאמר היא- מה קורה ומחייבים חיילים בניגוד לרצונם כן לאכול כשר בחדר האוכל ובכלל בבסיס ולא להיפך- רק שבשביל זה הוא היה צריך אומץ. מלבד זאת כל הרבנים הראשיים לדורותיהם האולטרה אורדדוכסיים- לובשי שחורים למיניהם כבר עשרות שנים נמצאים ושותקים כפי שצריך בכל הטקסים הממלכתיים שבהן נשים שרות ולא העזו לצאת.
* נורית   16/11/11 | 16:48
43. יהודיה גאה!
זה כ"כ מצחיק שכולכם פה אומרים שאם הדתיים לא רוצים להיות בצבא שלא יהיו .. אבל יצאו מיליון סקרים שדווקא כל היחידות הכי מובחרוץ וקרביות משרתים מי? הדתיים!! אז אל תבלבלו בשכל כי מי שמחזיק טת המדינה הזאת זה הדתיים! ולהתחשב בהם שלא יכנסו לטקסים שבנות שרות בהן לא יעשה ויפגע באף אחד! וזה כתוב בתורה יפה מאוד "קול באישה ערווה" וזה אומר שאסור לשמוע קול של אישה שרה.. ודי כבר לשנאת חינם הזאת! עמ"י חי!!
* כנסו!!   16/11/11 | 16:46
נחמד שאת גאה
אבל, מי שמשרת ביחידות הקרביות הם דתיים ציוניים, ולא חרדים. אין להם (לציונים) בעיה עם שירת נשים. אלה שלא יכולים לשמוע שירה נשית הם חרדים (וגם חרשים, אבל הם לא מפלים נשים וגברים). אחוז מינימלי של חרדים עושה צבא, והצבא עושה שמיניות באוויר כדי שהם יוכלו לשרת. הם לא מובילים כלום מובחר חוץ אולי מסיירת משגיחי הכשרות. את ציטטת מהתורה והוספת פרשנות שלך (ושל רבנים מסוימים) כאילו שהשם נתן את שניהם ביחד. הפרשנות שלך שווה בדיוק לפרשנות שלי את הפסוק.
* נכנסנו   16/11/11 | 17:43
רוב הדתיים כן מקפידים על לא לשמוע נשים(חוץ מזה שהכרת)
* ווי   17/11/11 | 03:08
42. אין לי בעיה שאתם שומרים מצוות אבל...
אבל אל תחליטו מתי אתם שומרים ומתי לא לפי איך שמתחשק לכם. אם אתם שומרים תשמרו אבל איך יכול להיות שלפעמים דברים נוגדים את ההלכה ואתם לא אומרים על זה כלום? מה כל הדתיים שומרים נגיעה? לא! אתם לא יכולים לכפות את המסורת על כולם ולדכא את מעמד האישה... מה האישה היא לא בנאדם? רק לכם מותר לשיר? אפשר לחשוב כמה זה כבר משנה.... בסך הכל.. חיים פעם אחת אז די לקחת הכל כל כך קשה!!
* יובל   16/11/11 | 16:28
41. לשם שינוי - ביקורת בונה
אחרי שבועות של הגזמות והקצנות, דווקא בטור הזה סוף סוף יש כמה הצעות קונקרטיות ולא סתם סלידה מהאופי החילוני - כפייה באשר היא אינה מקובלת, ואם אדם - ויהיה הוא חילוני או דתי - אינו מעוניין לצפות בשירת נשים, שילך לעשות תורנות מטבח. אבל לא להחרים, לא להפלות, לא לבייש. ורק טעות אחת קטנה - מי שאינו רוצה להתגייס לצבא ולתת למדינה יעשה זאת מאלפי סיבות לפני שירת נשים.
* חילונייה וגאה בכך   16/11/11 | 16:26
40. תגידו אתם עוורים?
מישו דן פה אפ זה נכון או לא לשמור מצוות? מישו ביקש לסגור את הלהקות? מישו אמר שנשים לא שוות? ביקשו לא להכריח חיילים לשמוע?! למי זה מפריע לכל הרוחות
* חילוק ריש   16/11/11 | 16:05
39. להגיד שהצבא עובר חילון
פשוט שקר גס ציני ומרושע.
* נו באמת   16/11/11 | 16:03
38. ההלכה גם קובעת שצריך לסקול מחללי שבת
והומוסקסואלים, ואסור לגבר ולאישה לשבת באותו חדר, ואסור לאישה להיות מפקדת של גבר. אם לא מתאים לדתיים לשרת בצבא שמושתת על ערכים דמוקרטיים ושיוויוניים, הם מוזמנים לההרג באוהלה של תורה.
* נועם   16/11/11 | 15:32
זאת לא הלכה, זאת פנאתיות
* ואם את חושבת שגם כל זה קורה אז את חייה בסרט...   16/11/11 | 16:09
אסור לנו לפרנס את החרדים
הם גודלים פרא ומתחילים לפגוע ביד שמאכילה אותם. לא אדוני דואג להם רק אנחנו הטיפשים משלמי המיסים .
* שמוליק   17/11/11 | 07:41
37. מסכים אתך בכל לבבי ובכל מאודי
כחילוני, אני סבור שבהחלט אין לחייב חיילים דתיים להאזין לשירת נשים. זה לא מחייב אותי כחילוני במאומה ולא פוגע ברגשותי אם הם ייעדרו מן האירוע. עמדה זו שלי נובעת מאמונתי העמוקה בזכותו המוחלטת של אדם לנהל את חייו על-פי השקפותיו. אבל זאת בתנאי אחד: שהשקפה זו אינה טומנת בחובה נסיון לחייב אחרים לנהוג על-פיה. וזה מביא אותי לסיבה שבגללה אני מתעב את דתך (ולא רק אותה), דודו, וחלק ניכר מקהל המחזיקים בה, בכל לבבי ובכל מאודי. סוף-סוף מצאת לך איזושהי "כפייה חילונית" להשתלח בה. אני, מלידתי, חי את כל שנותי בארץ זו תוך צורך מתמיד להתגונן בפני הכפייה הדתית, הנפוצה והחמורה אלפי מונים מ"הכפייה החילונית". אשמח אם בתמורה לעניין שירת הנשים, למשל, תשחררו חיילים חילוניים מן הצורך להשתתף באותם "מסעות התעוררות" אל תוך אפילת הדת הנהוגים במחנות צה"ל. ועוד הערה קטנה: רצה המקרה, ואני אביה של אחת מחיילות תזמורת צה"ל המופיעות בתצלום המאייר את הטור שלך. היית שמח אילו הסרת את התמונה. אני בטוח שהבנות המופיעות בתמונה היו מעדיפות שהשימוש בה ייעשה בהקשרים חיוביים. ומי יודע, שמא גם בתמונתן של נשים מזמרות אינכם מסוגלים לעמוד?
* bOrderline   16/11/11 | 15:30
36. זה פשוט שובניזם בצורת הדת
אין שום סיבה שהם לא ישמעו נשים שרות זה פשוט שובניזם במסווה של דת
* דודי   16/11/11 | 15:20
35. ל 1 הדביל. ביום שהדתיים לא יתגיסו
לא יהיה קרבי
* דווקא משתמט   16/11/11 | 15:18
34. ל 12
לא מדובר פה על יכול או לא יכול. מדובר על אסור או מותר ול 17. מה בדיוק תרוויחי אם הבחור ישמע תשירה של הנשים. לא הבנתי?!
* שירן   16/11/11 | 15:16
33. אהבצי כל מילה!
* סתם אחת   16/11/11 | 15:15
32. אחדות
אני כאדם דתי מתנגד למשפטים מהסוג הנל "אם לא.... אז לא אתגייס/נתגייס..." ודומיהם. כולנו נתגייס לצבא יהיה אשר יהיה כי זוהי מעלתנו וזה כוחנו על פני האומות האחדות שבאה לידי ביטוי בעיקר בעיתות צרה- כל ישראל ערבים זה בזה. חייבים לשמור על אחדות ולשאוף להבנה וקבלה של שונות מכל סוג שהיא. מצד שני ואולי זה בעצם אותו צד בשביל אחדות צריך תקשורת וצריך פשרות. צריך לאפשר לחייל יהודי לקיים את דתו בלא מגבלות זה ברור עכשיו רק צריך למצוא דרך לעשות את זה בצורה מכובדת.
* ח.ד   16/11/11 | 15:06
31. מי ישמע את החילונים לא מחייבים להיות בהרצאות של רבנים
במהלך השירות שלי לא פעם ולא פעמיים חייבו אותי להיות בהרצאות של אנשי דת ולהגיד את האמת כמה שבקשתי לצאת לא נתנו לי אז למה שהם לא יעשו גם דברים שנוגדים אליי במה הם שונים שלא יתגייסו וזה מי ישמע כמה הם מועילים למדינה עושים חצי שנה הכשרה ומה אז משחררים אותם וכשקוראים להם למילואים רובם אפילו לא טורחים להגיע אז מי צריך אותם איתם או בילעדייהם אנחנו צבא הגנה לישראל וגם אומר בגאווה אנחנו צבא חזק גם בלעדייהם
* חייל (חילוני) משוחרר..   16/11/11 | 15:02
30. בלי דת אפשר להחזיר את המדינה לפלסטינים!!!!!!!!
הזכות המוסרית היחידה שלנו לשליטה על ארץ ישראל היא ההבטחה האלוקית שכתובה בתנך: לך ולזרעך אתן את הארץ הזאת. . כיהודים אנחנו לא יכולים לנפנף בפסוק אחד מהתנ"ך ולהשליך את כל השאר לפך . מי שלא מאמין בתנ"ך הוא בבחינת: הרצחת וגם ירשת- בעיני כל פלסטיני מצוי שטוען שהארץ הזאת נכבשה על ידינו! מה נענה לו? אז אם קומץ יהודי שבאורח חייו מסמל את הקשר בין עם ישראל ליהדות ולקשר שלנו למדינה גם זה כבר כואב למישהו???!!
* דחוף!!!!!!!!!!!!   16/11/11 | 15:00
29. דודו אין עליך שירבו כמותך בישראל סוף סוף
כתב שמתייחס ברצינות גם לשורשי היהדות ולא דוגל בכוחי ועוצם ידי. כל המגיבים נגד מן הסתם גדלו על כפיה חילונית שלא מרצונם פשוט טיפטפו להם סוג של שנאת חינם וקנאה באלו שעוסקים בתורה ולא משרתים בצהל כשלמעשה הכוח של צהל מגיע מאלו העוסקים בתורה. וכשסוף סוף יש כאלו דתיים שכן רוצים לשרת בצהל אז כופים עליהם כפיה חילונית כן לשמוע שירת נשים. זו חוצפה של מדינת היהודים שמקבלת לאט לאט טיפין טיפין צבע של מדינת גויים. אז שיתעוררו שם בצהל ויתנו לדת את מה שמגיע לה. אם לא הדתיים שיתפללו לשלומם של החיילים בבתי כנסיות בפתיחת ההיכל מי יודע מה היה מצבם של צהל עם כל התקופות הקשות ההפגזות וכו אז תלמדו להעריך כי כל הפוזה של כוחי ועוצם ידי כאין וכאפס לעומת זרועו הנטויה של אלוקים שבשמיים
* אלון   16/11/11 | 14:57
צודק לחלוטין!
אנחנו מוגדרים כמדינה יהודית וכונו או לפחות כולם פה במדינה יהודים אז לפחות תוכיחו זאת! תוכיחו במה מתבטאת יהדותכם! הדתיים שלא מקיימים בדיוק הכל לפי ההלכה לפחות הם לא מגנים את הדת וכן מראים לה כבוד. איש באמונתו יחיה אבל עדיין צריך כל יהודי לכבד את המעמד ולשתוק!!!
* הדס   18/11/11 | 04:23
28. אנשים לא אינטילגנטים בעליל !
תגיד לי יאאאא חתיכת מה נראלך מה !! נכון אנחנו מוגדרים כמדינה יהודית, אבל הלווו וואלק פה זה המאה ה-21 ! וזה צה"ל ולא איזה בית כנסת!! כלנו שווים וכולנו אחד!! וחוץ מזה שאם נשים לא יופיעו זאת תהיה אפליה בין מינים!! נכון צריך להאמין במצוות שאלוהים נתן לנו אבל בוא ותראה לי איפה בדיוק כתוב שאסור לכם לשמוע נשים שרות ?!?! הקמנו את המדינה שלנו על סובלנות והתחשבות אחד בשני, הגיע הזמן שהצד הדתי יתחיל להפנים את זה ולהתנהג על פי החוקים והסכמים שנהוגים מהקמת המדינה!! בגיע הזמן שתפנימוו כברר כאן מדינה דמוקרית ואתם כל הסחלה שאתם מביאים איתכם יכולים לשבת בשקט בצד !!!!!
* ריבקה :)   16/11/11 | 14:56