תגובות (135 תגובות ב-70 דיונים)
70. כתבה מעולה. כמה אי דיוקים:
הדרכה היא הדרכה וטיפול הוא טיפול. הרבה מטםלים נמצאים או היו בטיפול בעצמם. הרוב למעשה. הדרכה היא חובה כל עוד אתה לא מומחה ואחרי שעוברים מבחן התמחות היא לא חובה אבל הרבה מטפלים פונים בכל זאת להדרכה. גם ללא הדרכה, חובה על המטםל לחקור עם עצמו את התגובות הרגשיות שלו בטיפול. לגבי החשש מטיפול בילדים ש'חוטפים מכות', אין פה שאלה ואני מקווה מאד שבמקרה דווח לרווחה בהקדם. אם זה עולה כמידע מפורש ולא גחומר השלכתי חובה לדווח.גם אם נצפו סימנים מדאיגים. אם עולה כחומר השלכתי יכולות להיות המון משמעויות שאינן אלימות בבית. אין דבר כזה שפסיכולוג יודע בודאות כזה דבר ולא מדווח. ייתכן שהיתה תחושת בטן לא ממומשת ואז חשוב לשאול את ההורים באופן ברור מה העונשים בבית ולהתרשם אם התשובה אמינה.
06/10/16 | 14:28
69. טיפול המתנה הכי גדולה לעצמך
הכתבה מתארת חלק קטן מהתהליכים שיכולים לקרות בכל טיפול אך המקצועיות של המטפל היא להפוך את התהליכים הללו לכוח שיעצים את המטופל ויסייע לו בבעיותיו. זה שווה את ההשקעה ויכול לשנות חיים ולעיתים להציל חיים!
25/09/16 | 23:17
68. כתבה לא מקצועית
חבל שבחרתם את הרייטינג בכתבה פרובוקטיבית מאשר לחשוב על האנשים שבאמת זקוקים לעזרה טיפולית וגם ככה קשה להם לסמוך על אחרים ולהיות מסוגלים לבקש עזרה.
חוק ראשון בחדר הטיפולים הוא לייצר אמון.
המטפלים שלכאורה התראיינו לכתבה הזו מוציאים שם רע לעולם הטיפולי, למטפלים באשר הם ומייצרים עכשיו אין סוף חרדות למטופלים שיתחילו לתהות מה המטפל שלהם חושב עליהם. נורא. עוול.
25/09/16 | 02:22
מסכימה איתך
פשוט נורא לקחת נושא רגיש כל כך ולעשות עליו כתבה כל כך לא מייצגת..עוול למטפלים ולמטופלים.אחרי טיפול של 6 שנים יכולה לומר שיש גם מטפלים אחרים ממה שהוצג בכתבה..
25/09/16 | 23:19
67. טיפול משנה חיים
מטפל בכלל ופסיכולוג בפרט מאד מודעים לעצמם ולסביבתם. המטפל מזהה בעצמו ובאחרים התנהגויות ותחושות שאחרים לא יהיו עימם במגע, מה שמקרב אותו לאמת. לזהות בעצמך רצון להשפיל ילד מעיד על רמת מודעות גבוהה מאד, מה שרובנו מרגישים וכנראה מפחדים לראות בעצמנו. טיפול טוב משנה חיים, לי הוא שינה, והמטפל לא חייב להיות מעולה, פשוט צריכה להיות כימיה טובה בין הצדדים, המנבא הטוב ביותר להצלחת טיפו, וגם כמובן רצון וכנות מצד המטופ. טיפול הוא לא קסם, כדאי לצאת מהפנטזיה על דר פיל שראיין את הנבדקים שלו וחקק אודותיהם עוד לפני התוכנית המצולמת. צריך המון סבלנות ועבודה קשה
25/09/16 | 00:54
66. ואותי מעניין מי קבע 400 שח? ולמה כולם אותו סכום? ולמה אין חשבונית
כשהולכים למישהו איך אפשר לדעת מוניטין וכו' שכל אחד 400 שח לוקח?
ויש גם עו"סים שעוסקים בטיפול על תקן פסיכולוג וזה זוועה שלא לדבר על סקסולוגים
24/09/16 | 22:02
למה עו"ס זה זוועה? העיקר שהוא אדם חכם.
יש פסיכולוגים מדופלמים שהם פשוט איומים (בדיוק כמו רופאים איומים). ויכול להיות אדם חכם שהוא "רק" עובד סוציאלי, והוא יהיה נפלא.
24/09/16 | 23:22
עו''ס רלעני מורשה לטפל אין בכך בעיה. יש חשבונית. הסכום על פי איזור כדי לכסות עלויות ולהרוויח כראוי
06/10/16 | 14:29
65. ריקודי עם זה הפסיכולוג הכי טוב
24/09/16 | 22:01
64. מקומם כל כך!!!!!
לכל אותם המתחסדים שממהרים לומר שגם הם בני אדם וגם הם מרגישים וחושבים דברים כאלה ואחרים על המטופלים שלהם...... בואו נגיד ככה שיש גם את הצד השני של המטבע ואני לא רואה איך מטופלים מתאגדים ומתחילים לספר על כמה המטפלת הזאתי היא מסריחה ועל אחרת כמה המבטא שלה מצחיק ועל כמה הם יכולים להיות משמעממים ומכניים וסתומים!!!!! ויודעים מה, יותר בולט אצל מורים שיש כיתה וברור שהם חושבים כל מיני מחשבות על כל מיני תלמידים - בחיים לא שמעתי שהם מוציאים את זה החוצה! בעצם כל בן אדם מכל מקצוע יכול לומר את זה על כל קבוצת אנשים, אבל לקחת את הקבוצה של האנשים הכי הכי הכי פגיעה שמגיעה לטיפול פסיכולוגי ולהתחיל להוציא את כל הרפש הזה?! באמת?? לאיזו רמה הגענו?? אם מטופל לא מתקלח זה מעיד על בעיה קשה שיש לו!!! ולהרדם מול בן אדם קשיש??? לפחד ולהרתע מול אלו שכל כך צועקים לעזרה ? אז למה אתם פסיכולוגים??? "להקשיב לסבל אנושי?!?!" אנשים עוברים חוויות כל כך קשות בחיים שלהם!!! וזה אתם שהלכתם להיות פסיכולוגים כי רציתם, וידעתם שאתם תתקלו בכאלה מקרים הקשים ביותר! אז את הגועל נפש הזה תשמרו לעצמכם. לפחות השמות שלכם מופיעים ככה אנשים ידעו לא להתקרב אליכם. כתבה דוחה. מצטערת בשביל המטופלים שיכנסו לכתבה ויזהו את עצמם.
24/09/16 | 20:58
מורים לא מוציאים? בטח שמוציאים!
כל מורה חולק את תלאותיו עם מורים אחרים, עם חברים. בוודאי. (ושם אפילו אין כל כך עניין של חיסיון.) ומה הבעיה בכתבה כזאת, שהכול בה נאמר בעילום שם? אין שום סיכוי לזהות כאן מישהו.
24/09/16 | 23:23
מה . לא ברור? מפסכלגים את האנשים בשביל הכסף
25/09/16 | 11:14
63. לגבי זאתי שנרדמה לניצול השואה
נכנסתי לאתר שלה וזה מה שכתוב בין היתר ״אני מטפלת בילדים ובמבוגרים, מהגיל הרך ועד הזקנה. לאורך השנים טיפלתי בילדים והדרכתי הורים בבריאות הנפש. כיום, אני מנהלת מועדון ומטפלת בעמותת "עמך" – המרכז הישראלי לטיפול בניצולי שואה ובני הדור השני והשלישי.״
אבסורד שככה היא מציגה עצמה שהיא נרדמת לזקנים בטיפול שלהם! ועצוב שזה המטפלים שיש היום... :-(
24/09/16 | 20:45
62. עכשיו כל עובדת סוציאלית שאפילו לא עשתה תואר שני נהייתה מטפלת בשיחות זה פשוט מעצבן.
24/09/16 | 20:20
61. כשמבקשים ממטפל עצה הוא אומר בציניות אני לא יועץ אז למה אני צריכה מטפל ששותק.
24/09/16 | 20:19
60. פסיכולוג צריך לאהוב לעזור לאנשים אחרים.
כתבה מכעיסה במיוחד!!
24/09/16 | 20:12
59. 54 כל הכבוד!
24/09/16 | 17:45
58. פסיכולוגים=זריקת כסף ובזבוז זמן משווע ללא תועלת
פסיכולוגים=זריקת כסף ובזבוז זמן משווע ללא תועלת
24/09/16 | 17:44
הם עושים את זה בכוונה שתהיה תלותי בהם ותקשר אליהם
24/09/16 | 22:01
57. האמת על הפסיכולוגים. מדובר במקצוע שמזיק יותר מאשר מועיל.
למה?
אדם שמגיע לפסיכולוג במטרה להרגיש טוב יותר ונתקל בפסיכולוגית שנרדמת לו מול הפנים חווה תחושת חוסר אונים יותר גדולה מאשר לא הלך. כך הוא מקבל אישור שהוא לא חשוב לאף אדם בעולם ואפילו לא לפסיכולוגית לה שילם את כספו. זהו, שום חירטוט עלאק מדעי פסיכולוגי לא יישנה את זה.
אני האמת, שונא פסיכולוגים. לדעתי רובם הגדול שרלטנים או במקרה הטוב פרווה ולא עוזרים. הוא גובים תשלום על דבר שהוא לא הגיוני. יצירת אמפטיה בתמורה לתשלום. אין הבדל בין זה לבין האשליה שאדם יישלם כסף ויקבל אהבה אצל זונה. הבנאדם יתקבל ״שעת טיפול״ אבל לא תחושת שייכות, אהבה, זה שקר. זה משפיל את המטופל והופך אותו לעני ומתוסכל יותר.
כל האנשים התמימים או הרעים שאומרים לאנשים שהם אינם מבינים
שילכו לטפל בעצם״. אותם האנשים הם אלה שזקוקים לטיפול. טיפול בהרבה מידות טובות להם.
הפסיכולוגים שמוחים כנגד הכתבה הם אותם אלה שפוחדים על מקור פרנסתם. לא רק שמי שהתראיין אמר דברים נכונים וטוב שנחשף, הרי שזה רק קצה קרחון מהאמת המכוערת על המקצוע המאוס הזה.
ים של כספי מדינה הולך על טיפולים פסיכולוגיים שלא עוזרים. זו שרלטנות ממוסדת. צריך לכתוב על זה ספר . אבל טיפולים פסיכולוגים זה ממש רע לדעתי. רע מאד
24/09/16 | 17:14
מי שמך?
על בסיס מה אתה מבסס את טיעונך? יש מאות מחקרים שמוכיחים באופן חד וחלק שטיפול פסיכולוגי שמבוצע ע"י פסיכולוגים הוא מיטיב ומועיל. רק תחפש בגוגל ותמצא בעצמך. אבל ברור שזה לא הסיפור פה, אתה סתם אדם מריר ומלא שנאה שאני בטוח שאוכלוסית הפסיכולוגים לא היחידה ש"זוכה" ליחס כזה ממך. האבסורד הוא שאנשים כמוך, שמתגאים בשנאתם לפסיכולוגים, הם האנשים אשר הכי זקוקים לטיפול נפשי.
25/09/16 | 09:54
56. לקבל עזרה זה נהדר אבל לעזור לעצמך זו צמיחה
ממליצה בחום ללמוד ימימה, במקום להשען על מטפל או מורה או רב, למדים להכנס ךמהות העמוקה שנמצאת אצל כל אחד מאיתנו, ומשם לקבל תשובות. זה לא רוחניקי מעופף, זה הכי טבעי פרקטי זול נגיש ואמיתי שיש
24/09/16 | 15:42
55. לא חסר שרלטנים=עובד סוציאלי שנהיה תארפיסט זה לא פסיכולוג
24/09/16 | 14:48
54. אם את לא מסוגלת לתת מענה נפשי למצוקות של אנשים
חפשי לך מקצוע אחר.
לבוא בטענות לאחר שנותנים לך 400 שקל לשעה זה התבכיינות. לא רק שאת אמורה להיות ערנית, את צריכה גם לתת להם טיפול בסופו של דבר.
להביא אותם למצב שהם מרגישים טוב יותר, ונותנת להם את המוטיבציה לאגור כוחות ולהמשיך הלאה.
זה למה הם אצלך.
לא מסוגלת? שבי בבית.
24/09/16 | 13:19
53. כתבה שטחית ולא מדויקת
חבל, ממש חבל שככה אתם בוחרים לחקור תהליך טיפולי משמעותי שנקרא העברה והעברה נגדית. ועוד יותר חבל ש"אנשי מקצוע" בחרו להתראיין אליה. תאמינו או לא יש הרבה מטפלים שעובדים קשה מאד במשך שנים רבות על מנת לתת טיפול נאות לאנשים הרבים שזקוקים לו. מטפלים כאלה לא מתראיינים לכתבות כאלו ובטח שלא חושפים את המטופלים שלהם באופן הזה. ואנשים: כתבה מטופשת אינה סיבה להשמיץ מקצוע שכמו כל מקצוע מורכב מאנשים מקצועיים יותר ומקצועיים פחות, תבחרו את הפסיכולוגים שלכם בקפידה ומהמלצות וככה תבטיחו לעצמכם תהליך משמעותי ומקדם.
24/09/16 | 12:26
52. כתבה שטחית ולא מדויקת
חבל, ממש חבל שככה אתם בוחרים לחקור תהליך טיפולי משמעותי שנקרא העברה והעברה נגדית. ועוד יותר חבל ש"אנשי מקצוע" בחרו להתראיין אליה. תאמינו או לא יש הרבה מטפלים שעובדים קשה מאד במשך שנים רבות על מנת לתת טיפול נאות לאנשים הרבים שזקוקים לו. מטפלים כאלה לא מתראיינים לכתבות כאלו ובטח שלא חושפים את המטופלים שלהם באופן הזה. ואנשים: כתבה מטופשת אינה סיבה להשמיץ מקצוע שכמו כל מקצוע מורכב מאנשים מקצועיים יותר ומקצועיים פחות, תבחרו את הפסיכולוגים שלכם בקפידה ומהמלצות וככה תבטיחו לעצמכם תהליך משמעותי ומקדם.
24/09/16 | 12:26
51. אל תכלילו לא כולם רודפי בצע ולא כולם דאפארים.
פסיכולוג צריך גם כישרון טבעי. ויש כאלה לא מעט.אני למזלי פגשתי באחת כזאת בעבר שהייתי זקוק והיא היתה מקסימה שעזרה לי לעזור לעצמי.(אגב מי שלא עוזר לעצמו .שלא אצפה שמישהו יצליח לעזור לו הם בני אדם לא מלאכים שעושים אוקוס פוקוס ואתם מרוצים) צעירה ומקצועית ומהרגע הראשון ידעתי שאני עם האיש הנכון.אז בואו ניקח נשימה ונבין שלא כולם אפסים..ממליץ עלייה איה אבנון.
24/09/16 | 12:10
50. זה לא חייב להיות ככה..
זו גישה פסיכולוגית מאוד ספציפית שהמטפל יפרוק את מה שמתעורר אצלו רק מחוץ לחדר הטיפולים.
בגישות שונות לאחר שהמטפל מבין מה קורה לו ניתן לדבר על זה בתוך הקשר עם המטופל ולהגיד לדוגמא- אני חווה נתק כשמתקרבים לנושא רגשי קשה, האם אתה מכיר אותו?
כי כל מה שהמטופל מעורר אצל המטפל קשור לסיפור דלו ומכאן אפשר לשקף בצורה עדינה ומותאמת.
24/09/16 | 12:01
49. לא אשכח את הרגע הזה שגרמתי למטפלת שלי להזיל דמעות
בשביל לבדוק שהיא באמת איתי, ולא רק גורמת לי להוציא את כל החרא שלי, ללא מענה ויחס ישיר מצידה, הייתי חייבת לבדוק את העיניין, אז סיפרתי לה משהו ממש אמיתי, על הרגש שבתוכי, שהוא מתפרץ בעוצמה שאני לא יכולה להכיל, ושקשה לי להתעלם מכאבים של אנשים שנמצאים לידי, אפילו שלא קשורים אליי, זה הופך אצלי אפילו לכאב פיזי של ממש. ותוך כדי הדיבור השוטף מולה, שמתי לב שהיא מורידה מעט את המשקפיים ומוחה דמעות עם ממחטה.
24/09/16 | 11:28
48. תקראו את המאמר של ישעיהו ליבוביץ על ״טיפול״ פסיכולגי
תרשום בגוגל ״האם פסיכולוגיה זה מדע״, המאמר הזה יתמלל את התחושות הקשות שיש לכם על ״טיפול״ פסיכולגי. לי היה מאד כיף לדעת שגודלי המדענים התייחסו לעניין כנטו תרבותי ולא מדעי בעליל (בלשון עדינה)
24/09/16 | 10:20
47. שיטת המערכת מראה דפוס גרמני רשע בדמות רחמן
למה מחייבים בני אדם ללכת למרפאים כאלה ? מערכת הרפואה ביטוח לאומי , לטעמי צריכה להיות הפגנה נגד מטפלים עובדי מערכת אוכלי חינם אין צורך בהם לחלוטין וצריך להפסיק לחייב אנשים להיכנס ולהיות קורבן מרצון למערכת הרשע
24/09/16 | 05:11
46. אז למה ריבון הגרמנים ביטוח לאומי והרופאים מחייבים אנשים ללכת
24/09/16 | 05:03
45. הפסיכולוג הכי טוב הוא אתה לעצמך!
נקודה. ושלא יעבדו עליכם בעיניים כל השרלטנים.
העבודה הכי אפקטיבית ויעילה(במיוחד כלכלית) היא אתה לעצמך. פשוט תאהבו את עצמכם ותחשבו עם עצמכם מה איך אתם יכולים לגרום לעצמכם ולסביבתכם אושר ושמחה. תהיו אנשים טובים מצד אחד ומצד שני שימו לב לגבול אם מנצלים אותכם. אני אומר לכם את זה בתור אחד שעד גיל 20 היה חסר ביטחון ובקושי ידע לתקשר חברתית ופשוט עבדתי עם עצמי והיום אני במקום אחר לגמרי. הרווחתי את המשפחה והחברים שלי מחדש, אני בזוגיות מאושרת ועובד בעבודה שמתגמלת אותי ברמה גבוהה וגורמת לי אושר וכיף לבוא לעבוד. ברור שלא הכל ורוד ואין דבר כזה חיים מושלמים. לכל אחד יש את הבעיות שלו והשריטות שלו אבל תעבדו על זה עם עצמכם... תהיו מודעים לחסרונות שלכם ואל תתנו להם לתפוס תפקיד מרכזי בחייכם. נתתי לכם פה כמה טיפים בחינם אז אל תתנו לאף חרטטן להגיד לכם מה לעשות והכתבה הזו גם מוכיחה ומצדיקה זאת. בזבוז כסף וזמן! בהצלחה חברים :)
24/09/16 | 01:36
מה אתה מבין בדיוק?
אז נניח שלך יש את היכולות והכישורים להתגבר על מצוקותיך בכוחות עצמך, אשרך. זה אומר שכולם כמוך? כולם מתמודדים עם אותן הבעיות? חייל שלא מתפקד לאחר אירוע טראומתי, או אדם שלא יוצא מביתו מרוב חרדה, לכולם היית ממליץ פשוט לאהוב את עצמם?!
ונניח שאדם שכזה, שטיפול יכול היה לשנות את חייו (ואני עצמי ראיתי במספר מקרים שכאלו) נתקל בהודעה המטופשת שלך ומחליט שלא לגשת לקבל עזרה, אתה מוכן לקחת את האחריות על שנות הסבל שהוא עתיד להמשיך ולשאת? המקלדת סובלת הכול, זה נכון, אבל אפשר גם לעצור ולחשוב לפני שכותבים.
25/09/16 | 10:02
44. הטיפוס השקט
איפה כל הגרי-קופרים שידעו להתמודד עם עצמם במקום לזיין את השכל
24/09/16 | 01:16
43. חבורה של אפסים..בהפוך על הפוך הם פוגעים באנשים
נתנו לכם להתראיין והוכחתם שאתם לא אמינים בעליל!מסכנים המטופלים שבמקרה או שלא במקרה נתקלים בכתבה ההזויה הזאת.אתם חסרי אחריות פשוט ילדים שנתנו לכם רישיון לקחת אחריות על חיים של אנשים..לדעתי פסיכולוג צריך ניסיון חיים לפחות של 20 שנה..כדי להתנהג כבוגר.ולא לצאת בכתבות כאלה
23/09/16 | 23:27
42. "מייעצים"? מתי הם בדיוק יעצו משהו?? לא עושים כלום=400 שח
23/09/16 | 23:06
41. נראה לי אני מאוהב במטפלת שלי..פליזז
אני כבר שנה בטיפול אצלה..
לקח לי זמן להיפתח אליה..לאט לאט יש לי רגשות אליה.
אין לילה שאני לא חושב עליה והשיחות שלנו
כיום היא מסקרנת אותי..נמשך אליה
מה אני עושה?
23/09/16 | 21:22
העברה נגדית
לדבר איתה.
23/09/16 | 22:25
אני אסביר לך. ואני מבין את התגובה ומהיכן מקורה
א אתה יושב בחדר מולך יושבת בחורה באמדת כוח (מטפלת) היא יכולה להיות מכוערת וכמוה ברחוב אלפים אבל היא מובילה ואתה הנגרר' שיש מצב כזה אתה הופך להיות שבוי.במצב נורמלי אחר אתה לא תתייחס אליהן ברחוב או על הבר.אתה פותח לה את הלב ואת הרגשות.ופה אתה מפתח אמון'ויחד מבלי לשלוט בעצמך אתה מפתח רגש כלפיה.כי היא מתייחסת ונותנת לך הרגשה שהיא מאה אחוז איתך' אם היית במערכת יחסים בריאה מעולם זה לא היה משפיע עלייך ולא היית אוכל את זה.זה עובד שאנשים בפרק זמן הזה הם לבד ללא זוגיות וקל להתחבר.רק אם תפעיל את ההיגיון ותדע להפריד .ונתון חשוב זאת הפנטזיה..ועכשיו תחשוב איך זה קורה למרות שמעולם היא לא הטעם שלך..או שאתה חלש עם נשים..או שאתה חלש אופי וקל להפוך אותך רגשית.בגלל זה אני אומר אתם רוצים פסיכולוג כדי לקבל טיפול ולא מהפכה רגשית.לכו לפסיכולוגית מבוגרת עם ניסיון ושם אין מצב שזה יקרה..כתבתי את זה בפשטות יכולתי להשתמש במילים גבוהות וזה היה מקשה עלייך.כי זאת דרך נוספת לעבוד'על אנשים כמוך
24/09/16 | 07:45
שמעידה על תגובה טיפולית טובה
הדבר הנכון לעשות הוא להעלות אותה בפגישות עם המטפלת ולהבין מה מעורר ומניע את ההתאהבות הזו
24/09/16 | 09:57
הסיפור ידוע הסוס פצוע והאקדח לא יורה ..
העברה - אי אפשר להיות עם הפסיכולוגית הלוואי והיה אפשר אני מפנטזת על הפסיכולוג שלי כל לילה וחושבת מה היה קורה אילו .... אלא אם כן יש תקופת צינון של שלוש שנים , אחרת לוקחים לה את הרשיון והיו מקרים סטנלי שניידר אלי פלאח
24/09/16 | 14:50
40. הצורך להגיע לפסיכולוג ולהוציא המון כספים
ברגעים של מצוקה לרוב האנשים הכי קרובים אלנו לא אוהבים לשמוע את הצרות שלנו במקרה חריג שהגעתי על סף יאוש אמרתי לאחי שבא לי להתאבד הוא אמר לי תתאבד קשה לי להאמין שפסיכיאטר או פסכולוג יאמר לי להתאבד
23/09/16 | 16:06
זה שאח שלך הוא אפס, לא אומר כלום על אנשים אחרים.
24/09/16 | 08:51
❤❤❤❤❤
24/09/16 | 14:06
39. במקום ללכת לפסיכולוג
תוציאו את הכל בפורומים אנונימים אפילו באנגלית.
23/09/16 | 14:25
38. מהתגובות אני חושבת שהתפספסה פה הנקודה
פסיכולוגים ומטפלים הם בני אדם סה"כ, כמוני כמוך.
כבני אדם, כולנו מגיעים עם עמדות, דעות קודמות, שיפוטיות וכו'. לכולנו רגשות ומחשבות שאין לנו שליטה עליהם. כחלק מהטיפול, עולים כל מיני רגשות ותחושות ביחס למטופל, כשתפקיד המטפל בעצם לזהות אותם ולעבוד איתם כדי לקדם את הטיפול ואת האדם, וכנראה שגם את עצמו, כמטפל.
התחושות האלה הן לא דבר רע, אלא טבעי, שקיים בכל מערכת יחסים מכל סוג שהוא. בניגוד למערכת יחסים חברית, משפחתית וכו', בטיפול לא נותנים לזה מקום ומחליקים את זה הלאה, אלא מבררים את זה ועובדים עם זה בחתירה לשינוי.
וצריך הרבה אומץ כדי לעמוד מול זה. טיפול שמתייחס גם למקומות השליליים הוא טיפול אמיתי, בניגוד לטיפול שבו המטפל הוא איזה יס מן שרק מלטף אותך ונותן לך פידבק חיובי על כמה אתה נהדר, כשאתה לא.
23/09/16 | 13:49
37. המרואיינים בכתבה לא מייצגים את הגישות העכשוויות בפסיכולוגיה
הפסיכולוגים שרואיינו בכתבה ותיארו חוסר אותנטיות כלפי המטופלים, לא מייצגים גישות מתקדמות בפסיכולוגיה שמתייחסות לסימטריה בטיפול, למטפל ישיר וכנה. כמו גישת הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי, ותיאורית המנטליזציה המתייחסת לישירות וכנות. תתקדמו פסיכולוגים נכבדים לגישות מבוססות מחקר מודרניות ומכבדות
23/09/16 | 12:14
36. דוד פוטיק מטפל מספר אחד
שם תהיו מוגנים ובטוחים ואף אחד לא יירדם או ישפוט אותכם
23/09/16 | 11:52
35. מיקצוע סרק שמשלמים עליו כמו על כוסות רוח
פשוט חזירות לשמה
23/09/16 | 11:27
34. ועדת אתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים
על הדברים שנכתבו כאן על מטופלים, של אגר ובכר חובה להעביר לדיון בועדת האתיקה של הסתדרות הפסיכולוגים.
23/09/16 | 11:07
ועדת אתיקה
כמובן שאין אפשרות לייחס למישהו עבירה אתית כשמדובר בציטוט בעיתונות, אותו בוודאי יכול לשנות העורך אח העיתונאי. יתרה מכך, ללא שמות מזהים אין על מה לייחס לכותבים עבירה אתית, מה גם שהם בוודאי שינו את הדוגמאות עצמן כמקובל בהצגות מקרה, כך שהעקרון הנפשי נשמר אך הפרטים הטכניים אחרים כך שמטופל אינו יכול לזהות את עצמו. סה"כ כתבה כנה שדורשת אומץ.
23/09/16 | 22:49
אדון יקר.אם אתה נציג אני פופאי.אל תבלבל במוח
מכבסת מילים.הכתבה הזאת מיותרת ופוגעת באלה אשר ביקרו אצלם.אם היה סבלנות הייתי מנתח לך את הכתבה ומוכיח לך שהם השתמשו באנשים ספציפיים כי סוג ההתנהגויות או האנשים המסריחים' שהם נתנו דוגמ) הם יחידים. וכך אותם אנשים מרגישים מחוץ לחדר. תחשוב אם אתה אחד כזה וכתבה משקפת את אופי החיים שלך איך היית מרגיש?!.קל וחומר שהם היו מטופלים של אותם ח... המופיעים כאן.זה הרגשה שעושים שימוש ציני ומכוער באותם אנשים.
24/09/16 | 08:40
33. לא מוסרי. איש מקצוע צריך להתעלות על עצמו מול מטופל
23/09/16 | 10:38
32. כתבה לא מייצגת
המטפלים בכתבה הם חרפה למקצוע. הישר לועגת האתיקה.
23/09/16 | 10:10
31. אם מטופל מתעלל בילדיו יש לחלוטין חובת דיווח
זה לא משהו שמשאירים ככה, ופסיכולוגים יודעים את זה
23/09/16 | 08:01
30. הכתבה מוכיחה את גישתי, שהסיבה שאנשים שבוחרים
לפנות לתחום הטיפולי הוא כדי לטפל ולרפא משהו בעצמם
23/09/16 | 07:20
Back at you
תיאוריה "גאונית" מה את רוצה?
23/09/16 | 14:30
29. למה אתם צריכים פסיכולוגים? תאכלו מגש פיצה ואתם מאושרים
תנסו את השיטה ותודו לי אחר כך
23/09/16 | 06:23
להחליף את הפסיכולוג בקרדיולוג...
23/09/16 | 12:13
לפחות קרדיולוגיה הוא תחום מדעי
24/09/16 | 04:10
הפיצה שלי ממש מבינה אותי...
24/09/16 | 09:16
28. על חשיפת מידע של מטופל יכולים לשלול למטפל את הרישיון.
23/09/16 | 06:11
27. לא הבנתי למה להשמיץ פסיכולוגים!?!
23/09/16 | 03:46
למה? כי כולם רודפי בצע
וסוטים שמשתמשים במטופלים שלהם כדי לספק את הנרקסיזם הפתולוגי שלהם. עאלק פסיכואנליטיקאית.
24/09/16 | 05:57
26. זה פשוט כסף קל להיות פסיכולוג..הדרך אל העושר!
פראיירים יש המון! אידיוטים יש יותר ולכן זו קליינטורה שלעולם לא תדעך ואתה רק יושב ומקשיב. זורק מילה פה ומילה שם כדי להראות שאתה עושה משהו ולמטופלים הכי חשוב לפרוק. פחות מעניין אותם מה יצא מכל זה. הם מפתחים אוטוסוגסטיה שפריקת העול משפרת להם את החיים! ומפתחים תלות ואז בכלל הפסיכולוג רק מחתים כרטיס ומעלה את המחיר כשהוא יודע שהמטופל כבר התמכר לשיטה!
22/09/16 | 23:46
אתה באמת חושב שמישהו ילמד כל כך הרבה שנים
רק כדי לעבוד על אנשים ולקחת את הכסף? זו אחת ההכשרות היותר ארוכות ותובעניות שקיימות בארץ, דומה לרפואה. יש כל כך הרבה דרכים יצירתיות לסחוט כסף מאנשים שדורשות הרבה פחות משאבים...
אולי תסכים שלפחות חלק מהפסיכולוגים מתעניינים באנשים ובאמת רוצים לעזור?
23/09/16 | 04:35
חלק מהפסיכולוגים רוצה לעזור וחלק גם/או להעזר כספית ונפשית
טיפול נותן (בין השאר)יכולת השלמה עצמית ובודאי נותן למטפלים יכולת השלמה עם תכונת "תאבת הבצע" האנושית שלהם. (לא מצאתי הגדרה יותר עדינה לצערי).
23/09/16 | 14:46
כל כך נכון
כולם ללא יוצאי מהכלל, רודפי בצע. מניסיון!
24/09/16 | 05:58
עין צרה
דני אתה מנותק לחלוטין מהמציאות.מצילי חיים.
23/09/16 | 14:32
באופן מפתיע
הוא נמוך יחסית לשנים הרבות של ההכשרה. בשוק הציבורי השכר מגיע בשיאו לחמישים שקלים לשעה בערך. בשו- הפרטי, על כל פגישה פסיכולוג מוציא בין 150-200 שקלים לפני מס הכנסה וביטוח לאומי לעצמאים (פסיכולוגית מחוייבת להיות עוסקת מורשה), על ביטוח, הנה''ח, הדרכה, שכירות, מע''מ ועוד. כשאת/ה משלם למטפל/ת שלך סכום כזה נכבד, שווה לדעת שהיא מקבלת מתוכו כשליש-חצי לפני מסים וביטוח לאומי
24/09/16 | 10:03
תבקש חשבונית ותראה איך הם מעקמים פרצןף.
24/09/16 | 14:48
25. שיתוף פעולה שדגל שחור מתנוסס מעליו
מעבר לבעייה שלי עם אופן הצגת הדברים, שהוא שטחי ומרדד בעיקרו, אני מזועזע מפסיכולוגים שהביאו דוגמאות ממקרים ובחרו להיחשף כאן בשמם ותמונתם. כשאנחנו מחוייבים לשמור על חיסיון בטיפול אנחנו צריכים לא לחשוב רק אם זרים יזהו את המטופל, אלא גם אם המטופל יזהה את עצמו. במידה והמטופל של דנה בכר ושאר הרשלנים פה יקרא את הכתבה סביר להניח שייגרם לו נזק. בושה.
22/09/16 | 23:45
אני מסכימה איתך
ואם אני הייתי במקומם, הייתי מפסיקה את הטיפול אצל הפסיכולוגים שהתראיינו.
23/09/16 | 08:48
אני נכנסתי מזה לחוסר בטחון
מול הפסיכולוגית שלי
23/09/16 | 12:13
גם אני
23/09/16 | 23:19
אין לכם סיבה להיכנס לחוסר ביטחון.
הרי אתם יודעים שגם פסיכולוגים הם בני אדם וגם להם יש את הדעות והרעיונות שלהם. זה לא משהו חדש, נכון?
24/09/16 | 09:05
צודק לחלוטין
זה נכון, מה עוד שרובם לא פסיכולוגים קליניים אלא תרפיסטיים ממקצועות שונים שם נראה שהפרסום (השלילי) גובר על האתיקה. חשוב לעשות הבחנה בין סוגי המטפלים השונים, לא כל אחד שמטפל הוא "פסיכולוג", הרוב לא.
23/09/16 | 14:36
24. רק פראיירים חלשים הולכים לפסיכולוגים...
22/09/16 | 23:14
אנשים לפעמים צריכים עזרה
לבטל את כל מי שנפשו דואבת ואמיץ דיו לפנות לעזרה כ"פראיירים חלשים" רק מספר על הקושי האישי שלך עם הפגנת חולשה ומפגש עם כאב. לא כולם רוצים או יכולים לכסות הכל, ולא עם כל כאב אפשר להתמודד לבד או עם חברים. אין כל בושה או חולשה בלהגיע להבנה- אני רוצה להתמודד עם זה בעזרת איש מקצוע.
הקטילה הזו של אנשים הפונים לטיפול לרוב מספרת על הפחד שלה להתמודד עם המכאובים שלך.
23/09/16 | 04:29
מעולם לא הלכתי לטיפול
אבל אני יודע שאתה מדבר שטויות..
נ.ב. כל המילארדרים הם עם פיסכולוגים..והרבה אנשים שהייתה מת להחליף איתם..
אומלל
23/09/16 | 11:08
איזה שטויות
23/09/16 | 11:59
23. כי אנחנו משלמים להם בשביל להרגיש טוב לא?
אני יכולה לזהות מה היא חושבת לרוב, היא לא שיפוטית, אני מקווה... היא באמת עשתה איתי תהליך יפה
22/09/16 | 22:11
22. מה ציפתם שבן אנוש כמוכם יוכל לטפל בכם?
מי שמבין הכי טוב לליבו של הילד הם ההורים שלנו. ככה גם עם בורא עולם. תמצאו פינה שבה אתם יכולים להתבודד..ותדברו אליו..כשאתם מדברים ואין קול שדומע..תופתעו לגלות שהתשובות נמצאות בתוכנו, תקבלו ההארה לדברים. אמונה עוזרת להתגבר על דברים קשים שהנפש לא יכולה להכיל. בהצלחה
22/09/16 | 21:53
נכון מאוד, רק האדם מסוגל להבין
23/09/16 | 07:27
עדיין חשובה ההבנה ברוחניות ובמשמעות הארועים בחיים!
23/09/16 | 10:03
כן
שסכיזופרן ידבר עם אלוהים ויבריא. מי שיש לו מחלה נפשית צריך לטפל בה. לא ללכת ולעבוד אלילים.
23/09/16 | 21:45
21. עובדים עליכם בעניים. לשלם לבן אדם שישמע תצרות שלי חחחחחחחחחחח
22/09/16 | 21:49
אתה לא העיפרון הכי חד בקלמר
24/09/16 | 08:10