זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (96 תגובות ב-56 דיונים)
56. התגובות של הרבנים מראות שהיהדות אינה מוסרית
גזענית ומעודדת בורות (נו באמת - צמחים מרגישים? לדעת הרב לזרוק תפוח אדמה למדורה שוה ערך ללזרוק כלב/חתול/במבי למדורה?) (ולפי המדרגות - אם יהודי יאכל נוצרי, זה יחשב עלית מדרגה עבור הנוצרי?)
* ניצן   15/12/10 | 16:20
תחשבי קצת לפני שאת מדברת!
כן צמחים כן מרגישים אפילו עשו על זה מחקר ותפו"א שנקטף הוא כבר תפו"א מת והוא לא מרגיש כלום (למרות שהצמח שממנו הוא נקטף כן מרגיש) ולשאלתך האחרונה את באמת חושבת שמישהו ירצה לאכול בני אדם אפיל קניבלים לא רוצים לאכול בני אדם הם אוכלים בני אדם כי זה חלק מהדת שלהם (משהו שמצביע על משהו לא בסדר בדת הזו) וגם אז הם מנסים להסוות את הטעם עם כל מיני תבשילים למיניהם שיסוו את הטעם וחוץ מזה הנוצרי הוא לא כמו החיות הוא יכול לעלות מדרגה בעצמו (מה שחיות לא יכולות לעשות כי הן חיות) הוא יכול להתגייר אם הוא רוצה לא?
* זה שמבין   21/12/10 | 19:19
תחשוב אתה קצת
אתה חי בסרט, לצמחים אין רגשות, והם לא מרגישים כשאתה קוטף אותם מהאדמה... ואין פה שום השוואה בכלל. אתה משווה פרה ותרנגולת לעלה? זה כבר עצוב...
* כנראה שאתה לא מבין   17/01/12 | 22:15
55. בבשר ודגים יש כמות עצומה של אנטיביוטיקה
* יוסי    09/12/10 | 06:01
54. מה ההבדל בן כלב לכבש
אין ההבדל בין כלב לכבש ...רק שהמשמעות שנתנו לכלבים גדולה בגלל שבאנו מחברה שנותנת משמעות גדולה לכלבים... לכן אנו חייבים לשאול את השאלה האים רק מה שהחברה נותנת משמעות אנחנו יכולים לראות בו חיים ומה שלא אנחנו רואים בו חסר חיים..לדוגמה הסינים שרואים בכלבים שוארמה......
* יוסי   09/12/10 | 05:26
לשאלתך
שכלב יותר תוקפני מכבש כמו שכתוב בכתבה
* זה שמבין   21/12/10 | 19:21
וחזיר יותר תוקפני מפרה?
* רוי   04/02/11 | 16:31
53. גם ההודים יודעים שיש כאב לצמחים
גם ההודים יודעים שיש כאב לצמחים אך הם לא שוכחים שהכאב של הצמחים שהם בלי מערכת עצבים ומוח פחותה מין החיות בהרבה
* יוסי   09/12/10 | 05:20
52. הרפואה האמריקאית הגדירה ש95 אחוז ממחלות לב קשורות באופן ישיר לאכילת בשר
הסיכוןשל צמחוני לחלות בסרטן הוא רק 40 אחוז מזה של אוכל בשר...
* יוסי   09/12/10 | 05:17
51. בגמרה רשום...ועם הארץ לא יואכל בשר
האישור לאכול בשר מותנה בכך שאתה יכול לעלות את הבהמה מדרגה רוחנית.....אך המצב הנוכחי שבוא כול המדינה אוכלת בשר בלי היכולת הזאות ...יוצר תוצאה שהבשר מוריד את האנשים לדרגה רוחנית של החיה.....אנשיי קבלה כדיי לאכול מנה קטנה של דג היו עושים עבודה רוחנית כול השבוע........הטיבטים וההודים מסכימים שאפשר לעלות את הבהמה מדרגה רוחנית אך הם יעשו זאות רק עים יש אנטירס רפואי וגם רק אנשים שיש להם יכולת לעשות את זה...
* יוסי   09/12/10 | 04:47
50. למה מותר חלב.....
אוקיי אני מבין שמותר בשרביהדות למטרת אכילה ולא התעללות אך למה מותר חלב ...שזה ניצול לא מוצדק
* יוסי   09/12/10 | 04:36
לשאלתך
א.כי חלב זה לא בשר ב.כי העודף של החלב שנשאר לפרות (אחרי שהן מניקות את צאצאיהן) אמור לפי הטבע לבוא לאדם כי החיות וכל העולם נברא כדי לשרת את האדם (כמו שכתוב בתורה)
* זה שמבין   21/12/10 | 19:25
49. מעניין מאוד
מעניין אך הדתיים מסכימים לעבור על מצוות צער בעליי חיים ולהתעלל בחיות בשחיטה הנוראית של ימנו...לפי היהדות מותר לאכול בשר אבל לא מותר להתעלל בחיות ...אך לדתיים לא אכפת כי הם חושבים רק על עצמם
* יוסי   09/12/10 | 04:33
48. לפי ה"היגיון" שלך הגויים (מדבר) שואפים להיאכל על ידי היהודים.
האם זוהי המלצתך?
* לא יהודי - ולא אוכל בשר   09/12/10 | 03:27
47. הרב אלי עמאר אתה עובד עליי??
הרי ידוע שהמחקר שלצמחים יש רגשות זה שטות רצינית שזכתה לבדיחות טובות מצד המדע הרציני אוקיי בדוק לפני שאתה מדבר לצמחים אין עצבים מכאן שהם לא רגשיים או חשים משו
* דוד כהן   09/12/10 | 01:52
46. ועוד לא דיברו על "משחקי האברים" והתזות הדם ["הנאורות"...] שבבית המקדש....
האם מסע ההרג של בעלי החיים בבית המקדש [שיכול להגיע בחגים למאות אלפים!!!! ואפילו יותר!] הוא גם כן "הגיוני" ולצורך? אבל התשובה ברורה: לכל שאלה שהיא ולא משנה כמה היא חזקה וצודקת, יהיה לרבנים תשובה! לכל דבר יהיה להם תירוץ, והאבסורד הכי גדול זה שאי אפשר להתווכח כלל! כי תמיד הם יטענו אפילו כשידחקו אותם לפינה ש"לפי האמונה זה מובן" או "האמונה היא הצודקת גם כשלא מבינים" ועוד כל מיני שטויות מעין אלה... אגב המושג "אמונה" משמעותו הוא ניגוד מוחלט להגיון ולרציונל, כלומר אפילו שיגידו לי כך וכך, בכל זאת אני "מאמין" לא כך... זה ההבדל ה'קטן' בין הדת הדת [נצרות/יהדות/איסלאם] למדע: הדת מבטיחה הבטחות נשגבות וחזונות מופלאים (ביאת המשיח; הורדת הרקיע הראשון; גילוי השכינה) - אך בפועל מציגה לא-כלום (עם מיליון ואחד תירוצים כמובן). המדע צנוע, אטי, יקר, מסובך ומשעמם; הישגיו מושגים בעמל מפרך ומתמשך - אך לבסוף הוא מציג עובדות. יש עובדות (מדעיות) ויש אי-עובדות (שהדת מכנה אותן, למרבה הפרדוקס, 'אמת מוחלטת'). נטייתם המובנת של דוברי הדת לציין תמיד את העובדות המדעיות במירכאות ["עובדות"], לאות זלזול ובוז, איננה משנה מאומה מן האמת המדעית המוכחת - לעומת ה'אמת' הדתית, שלעולם תלויה ועומדת כאמונה אנושית בלבד! ונסיים במשפט המפורסם של אלברט איינשטיין בנוגע לדת: אלברט איינשטיין: "היהדות היא אמונה תפלה וילדותית"
* מסתורין   09/12/10 | 00:41
45. לא חייבים לאכול בשר
סתם תירוצים של כאלה שהקיבה מדברת במקומם! ורב יקר, כסטודנטית לרפואה שלמדה נוירולוגיה, לצמחים אין מערכת עצבים ולכן לא מרגישים כאב! נקודה!
* צמחונית. מוסרית. גאה!   08/12/10 | 19:34
44. בוא ניראה אותך גבר נכנס ל"פאפגיו" או ל"אל גאוצ'ו" ופולט
את השטויות שלך. תיזהר להתעסק בקדוש ליהדות. יש למעלה מי שרואה ושומע. "הפנקס פתוח והיד רושמת" לא מקנא בך ביום שתצטרך לפרוע את החשבון.
* ציון בזוקה    08/12/10 | 19:16
43. אתם מוכנים לסתום כבר
ולא לחפש על מה לעורר מריבות כל פעם
* תל אביבי    08/12/10 | 19:07
42. אמנם השחיטה ביהדות היא שונה ו"לא מכאיבה" אבל..
שכחתם שחוץ מרגע השחיטה שאמנם החיה לא סובלת כל כך, היא עברה חיים שלמים של סבל שכוללים מכות, הרעבה, קשירת החיה וכליאתה בכלוב כדי שלא תוכל לזוז וכך הבשר שלה יהיה יותר רך, הפרדת ולד מאימו בזמן ההנקה ועוד המון דברים כואבים ומכעיסים שעושים לחיות, רק משום שהן חיות. אם ההתנהגות הזאת הייתה מופנית כלפי בני אדם היו מכנים זאת בתור שואה נוספת.
* צמחונית!!!!!   08/12/10 | 18:42
מסכימה איתך, אבל זה לא קשור לשחיטה עצמה
זה כבר קשור לבעלי משקים שנוהגים בצורה מחפירה כלפי בע"ח ולצערי אנשים נוטים לשכוח את זה... ובנושא אחר, חבל שמדינות אחרות אוסרות על שחיטה כזו, כי לטענתם זו שחיטה לא מוסרית (בגלל העיוותים). גם בסרטי התעמולה הנאציים דאגו להוסיף את זה...
* ר   08/12/10 | 19:49
כמה שאת צודקת...
לפי היהדות אסור לצער בעל חיים...אך הדתיים לא אייכפת כי זה לא לטובתם להדגיש מצוות צער בעליי החיים
* יוסי   09/12/10 | 05:53
כמה שאת צודקת...
לפי היהדות אסור לצער בעל חיים...אך הדתיים לא אייכפת כי זה לא לטובתם להדגיש מצוות צער בעליי החיים
* יוסי   09/12/10 | 05:53
41. גועל נפש.
* אני   08/12/10 | 18:26
40. מה הכותרת המגמתית הזו???!!!!
"למה צריך לרצוח פרה כדי לאכול?" מקו ימפגרים!!!!!
* רואי   08/12/10 | 18:15
39. יש 4000 כלבים שמחפשים בית אז תהיה בן אדם !!!!
* שי   08/12/10 | 18:12
38. זבובים כאלה צריך להרוג עם זנב סוס?
* רן   08/12/10 | 18:11
37. מעניין עם הנעליים של הכתב עשויות גומי?
וכן החגורה, והספה בבית,
* דן   08/12/10 | 18:10
חחח הצחתקתני
גומי זה מעץ
* דוד    09/12/10 | 01:54
36. לא אוכלים בשר אז אין שכל
* אבי   08/12/10 | 18:08
35. חחחחחחחח
רק לידע כללי - השחיטה בה מצווה התורה לשחוט היא ללא כאב כלל ואותי בתור צמחונית זה הרגיע הלהב חייב להיות חד וחלק ואם נמצא בו פגם ולו הכי קטן - הפרה והלהב פסולים כמו כן יש עוד מלא דינים שמראים איך להתנהג אל החיה לפני וכו' אז מאקו ? לפני שאתם כותבים כתבה סתמית לחלוטין - למדו כמה הלכות ו...אם כ"כ כואב לכם על הפרות המסכנות תהפכו צימחונים (:
* אוי'ש תנוחו    08/12/10 | 18:02
34. יהדות- תורת ישראל...
היא אמיתית ואי אפשר לערער ,ומי שמערער זה מחוסר ידיעה כי כל מה שה' עושה לטובתינו, ובקשר לשחיטה היהודית הבהמה הטהורה לא מרגישה כלווווווום, ה' דאג להכל..."סוף בהמה לשחיטה" ולשאלה ששאלו אז כן.. גם יהודי זו דרגה! זה כמו שהתורה אסרה בשר וחלב ורק לאחרונה המדענים האנגליים אמרו שבשר וחלב ביחד(פחות מ6 שעות) גורם נזק בלתי הפיך... וזאת כמובן התורה אמרה לנו לפני...שנה. כל מה שרשום בתורה הכל לטובתינו , יש שאלה ? לכו לרב מוסמך ולא ל.. באבות למיניהם. אתר "הידברות" כדאי להיכנס.
* בת מלך (:   08/12/10 | 17:55
33. ישתבח הבורא
ישנם אנשים שמחפשים להכפיש את ייראת השמים את קדושת השם בורא עולם הוא עובדה אנשים שלא אמיתים הם עצמם קשה להם להאמין בבורא יתברך.ובושה וחרפה שישנם אנשים שמכפישים את היהדות ואת הקדוש ברוך הוא .מי שלא רוצה להאמין שלא יאמין אך שלא יכפיש כי זה גועל.
* אלוש   08/12/10 | 17:38
32. דודו כהן זה שרשם את הכתבה שה' יחזיר אותך בתשובה אמן
* מחזקת אנשים שיחזרו בתשובה   08/12/10 | 17:35
31. ולמה בעל הכתבה רוצח חזירים ?
ולמה בעל הכתבה רוצח חזירים בגלל התאווה שלו לבשר חזיר ?
* נמרוד    08/12/10 | 17:24
30. לכל היפי נפש....
אל תאכלו חיות ותסתמו זה שאתם משוגעים לא אומר שזה מענין מישו
* אפרת   08/12/10 | 17:21
29. כולכם יפי נפש, וכשאני אמות..?
הם לא יאכלו אותי? כמו גדולים הם יטרפו את בשרי העסיסי....
* יאלללההההההההה   08/12/10 | 17:16
28. טוב כנסו
תעשו גם כתבה על בית המקדש שהיו מעלים קורבנות כמה פעמיים ביום!! חלאס נמאסתם השנאה בארץ חוגגת,זאת היהדות וזה משיש. (100% חילוני)
* גדי   08/12/10 | 17:15
27. תשובה לכתבה
מי לא לובש בגדים ? מי לא נועל נעלים ? ומימה עשוים נעלי צה"ל ? מי לא אוכל בשר ? יש הגיון בכול דבר ! אבל לא הכול ידועה לנו ואנו לא מיתבקחים ולא חוחמולוגים. המון דברים אבותינו קיבלו כמו שהם והיום המדע מאמת את המיצבות אחד לאחד ! www.sodot.tv -> מדע ואמונה התורה שמר והיגן על עם ישראל בגולה במשך אלפי שנים ורק בפרקי הזמן שנתשנו את התורה באו הפרוגרומים והשואה ! התורה נינתשה גם בקרב הרבנים והחרדים והשתמשו בה כמו גם היום בעיקר ורובם בתור דחפור לחפור בו זהב ! הדבר שמעקב את גאולת ישראל היום ! ואנו בפיתחו של גוג ומגוג. כול נבואות התנ"ך היתממשו עד היום בדיוק רב ! כולל הצפנים המוצפנים בתורה ! ושוב www.sodot.tv -> קודים וקבלה. -> מדע ואמונה -> התורה בבדיקות מעבדה
* יצחק   08/12/10 | 17:11
26. כמה שאני יהודי ואני כן
אני לא מוכן להאמין למשפט עם הדרגות יש דומם, צומח וחי - המדבר נכלל בתוך החי ואנחנו אוכלים בשר מתוך צורך ומתוך מצווה ההסבר שם לדעתי קצת מציק
* רם   08/12/10 | 17:06
25. לצמחוני האנטי דתי
ראשית אלוהים ברא את העולם בצורה כזאת שהמציא לכל חיה ובריאה את מזונהיש חיה שאוכלת חיה ויש אדם שאוכל אתמה שהתורה התירה, בנוסף אם שוחטים בעל חיים על פי ההלכה ותבדוק זאת השחיטה נעשית בצורה כזאת למנוע כמה שפחות סבל לבהמה לכןשוחט נדרש ליהיות מוסמך וכמובן לדאוג לסכין כשרה וחדה. אז אם כבר שחטו את הבהמה לאכילה מדוע ל אישתמשו בעורה עבור ספר תורה, אף אחד לא רוצח בהמה בשביל ספר תורה , אלא בשביל מחיה וקיום. זה שיש לך סגות אודעות בנשוא לא אומר שהתורה הורתה לרצוח בעל חי בשביל העור שלה. אז תפסיקו תמיד לזרות שנאה.......
* יוליה   08/12/10 | 17:00
אני איתך . כל הכבוד !!!!!!!!!!!
* חני   08/12/10 | 17:16
24. ואיך מדברים פה אנשים!!
* כמה יהודים נהרגו על קידוש השם!!   08/12/10 | 16:54
23. הקב"ה אנחנו אוהבים אותך!!
* ביהדות שוחטים בע"ח בצורה הכי לא כואבת ותבדקו!!!!!!   08/12/10 | 16:54
22. אז למה אתם אוכלים פרה, זה מותר?
הפרה זה של הקב"ה וגם התורה של ה' לכל דבר שנברא בעולם יש תפקיד.
* שירוש   08/12/10 | 16:54
21. מאקו=בושה
* היהדות הדבר המדהים ביותר שיש   08/12/10 | 16:53
20. תתבישו לכם איזו כתבה.. דתנו דת אמת ..אין לנו על מי להישען רק על אבינו שבשמיים!!
* תתבישו לכם..   08/12/10 | 16:52
19. לצמחים אין רגשות עקב חוסר בקיום מערכת הלימפה
* וויצמן   08/12/10 | 16:19
חחח
עדיף שלא תכתוב כשאתה לא מבין על מה אתה מדבר, מה שמעביר גירוי כלשהו אל המוח זה לא המערכת הלימפטית אלא מערכת העצבים, יש רצפטורים לכאב, חום/קור וכן הלאה הגירוי עובר דרך עצב אפרנטי אל גנגליון דורסלי, משם אל חוט השדרה והלאה אל המוח ככה אתה מרגיש ולא דרך הלימפה שמשתתפת בתהליכים אימיוניים וניקוז
* סטודנט לרפואה    08/12/10 | 16:54
המשך
מה גם שרגשות כידוע זה קשור לקיום של מוח, זה מגיע אך ורק ממוח ואין להם גם את זה, זה נקרא מעגל וויליס (היפוקמפוס, אמיגדלה וקורטקס)
* סטודנט לרפואה    08/12/10 | 17:29
טעות קטנה
זה בגלל מערכת העצבים ולא בגלל הלימפה
* דוד   09/12/10 | 01:57
18. כמה בולשיט בכתבה אחת...
עצוב איך לכל דבר תמיד יבוא רב ויקריץ איזה תשובה מטומטמת....
* יוסי   08/12/10 | 16:15
17. לעזאזל כולם אוכלים בשר בלי סוף- מעבר למה שזקוקים, והתורה הוא אכזרית,כן?
* לאתר מאקו אין זכות לעסוק בנושאים שמעבר לרמה הדתית    08/12/10 | 16:00
16. דרך ארץ קדמה לתורה...
* נס   08/12/10 | 15:47
15. התשובה פשוטה
קודם כל לא שוחטים בשביל לכתוב ס"ת כי אם היות שכבר שחטת את הפרה (לצורך הענין כי בפרה זה לא לכתחילה לכתוב) כדי לאכול אותה מימלא כותבים גם בעור שלה שזה כבר יותר טוב מלגזום עיצים ולכתוב על נייר כך שגם התורה חסה על הממון של האדם... זה הענין בקצרה ויש כאן הרבה מה להאריך ולהסביר רק שזה לא המקום ותודה על ההעלאה של הענין
* יוסי   08/12/10 | 15:46
14. אהבתי
* הפרה שולה   08/12/10 | 15:39
13. "כמו כל יהודי טוב, מעדיף לענות לשאלה המרכזית בשאלה משלו"
כשל לוגי במלוא הדרו.... אסור לענות לשאלה בשאלה, חובה לספק תשובה.
* דרר   08/12/10 | 15:28
12. אולי נאכל אנחנו היהודים את המדבר?הרי ההיגיון של הרב,אומר שהוא מתאווה לעלות דרגה.
* שי   08/12/10 | 15:18
11. הרעיון הוא כמה שפחות סבל ....חלב זה מותרות שמביא הרבה סבל...לדוגמה
* יוסי   08/12/10 | 14:24
10. הרעיון הוא כמה שפחות סבל ....חלב זה מותרות שמביא הרבה סבל...לדוגמה
* יוסי   08/12/10 | 14:24
9. הרפואה האמריקאית הגדירה ש95 אחוז ממחלות הלב קשורים לבשר
* יוסי   08/12/10 | 14:16
הם כנראה מתכוונים לבשר חזיר
אתה מוזמן לעבור לאמריקה
* אחרית הימים   08/12/10 | 15:19
לא, הם התכוונו לבשר באופן כללי
אבל גם בעיקר בשר אדום (בשר בקר). גם אני ראיתית הכתבה שיוסי דיבר עליה
* הוא   08/12/10 | 15:27
כך או כך נמות בסוף\פו של דבר
אז למה לא להנות מתענוגות החיים? ;]
* dude   08/12/10 | 15:52
8. מה עים מצוות צער בעליי החיים .....הדרך הנוראית שהורגים את החיות בחברה שלנו ....הדתיים עים לא היו צבועים היו צריכים לעצור את זה
* שאול   08/12/10 | 14:10
7. יש משפט מהיהדות ...ועם הארץ לא יואכל בשר...הכוונה מי שלא יכול לעלות את הבעל החים למדרגה רוחנית יותר גבוע אסור לו לאכול בשר
* אדם   08/12/10 | 14:07