החדשות
תגובות (77 תגובות ב-51 דיונים)
51. בגלל הפופוליזם אנשים ימותו
זה בסדר גמור לא להשתמש בתרומה. לא הורגים אנשים בגלל רגשות של תורמים.
* דני   29/05/15 | 12:38
50. ומה עם מכתב - תגובה חיובית כוזבת ?
אני חושב שזה מאוד לא בסדר לשלוח מכתב כזה מפחיד. מאז שקיבלתי מכתב כזה הביתה אני לא תורם דם יותר לאחר איזה 12 תרומות בערך שעשיתי. תרמתי דם בערך 9 שנים ואף פעם לא קיבלתי מכתב תודה מהם. פשוט בושה. כמובן שלאחר המכתב עשיתי בדיקות סרולוגיה ל-hiv לוודא שאין הדבקה וזה יצא שלילי - תקין. שורה תחתונה מד"א מאבד ויאבד מנות דם בריאות בגלל הפחדה מיותרת של האנשים ויחס לא טוב.
* יונתן    26/05/15 | 10:07
זה אכן מפחד מוות
אבל זה עדיף בהרבה מאשר לא להודיע. באמצעות מכתב זה מטורף, אבל זה עדיף מאשר לא להודיע.
* דני   29/05/15 | 12:37
49. אם זה הנהלים..
מה לעשות?
* אייל   26/05/15 | 08:57
לשנות אותם...
* דולב   27/05/15 | 20:04
48. תרומת דם
משהו באמת לא ברור לי כאן וממש מדאיג אותי. אתם לא אמורים לבדוק את הדם שאנשים תורמים?? מה זה משנה הקבוצת סיכון בכלל? סטרייט לא יכול להיות בעל דם נגוע? ומה אם מישהו שמשקר לגבי הפרטים. תסלחו לי אבל נוהל כזה גורם לי לחשוב שיתכן שאתם בכלל לא בודקים את הדם שמגיע אליכם?! היתכן????? זה מטורף בעיני. בעצם מי שמקבל דם מבנק הדם הינו בסיכון להידבק במחלות.
* הומו אתיופי   26/05/15 | 00:32
יש תקופת חלון
בה המנה מכילה נגיפים (ב-HIV) אבל הבדיקה תמצא שהיא תקינה. אם אתה מוכן, בשם הפוליטיקלי קורקט, לקבל מנות מאוכלוסיה, שעל פניו, נגועה יותר באיידס מהאוכלוסיה הכללית - תפאדל.. לא על חשבון הבריאות שלי או של חבריי...
* סטודנט   26/05/15 | 10:25
47. מדא ממש לא עמדו בנהלים. קצין תרם דם ופשוט העלילו עליו.
לא הגיוני שעל כל מי שיגיד משהו יזרקו תרומת דם ללא בדיקה. מדא לא עמדו בנהלים ומנהלת בנק הדם גם הודתה בהקלטה שזה בניגוד לנהלים.
* רועי   25/05/15 | 23:21
הקצין שיקר בטופס
ועל זה אף אחד לא מדבר...
* סטודנט   26/05/15 | 10:25
למה שיקר?
הוא אמר שלא קיים יחסי מין עם גברים. יתכן שהוא הומוסקסואל שלא קיים יחסי מין עם גברים, ואז הוא לא שיקר.
* יעל   26/05/15 | 16:30
46. אף אחד לא
רוצה דם נגוע
* צחי   25/05/15 | 23:20
45. מדא פעלו בהתאם לנוהלים
אם החליטו שיש קבוצת סיכון שעדיף לא לקחת ממנה דם אז כנראה שאין משבר דם ואפשר לוותר. לגיטימי לגמרי, אם יציעו לבנאדם שצריך השתלת לב דחופה לפני שהוא מת הוא יקח בשמחה לב אפילו של חולה איידס, אם יש שפע של לבבות תורמים ברור שלבו של חולה איידס או מישהו בקבוצת סיכון למחלה הסופנית הזאת לא יהיה בשימוש , ככה זה גם עם הדם.
* אושרי   25/05/15 | 23:02
אין מחלה סופנית כזו. איידס היא סימפטום ולא מחלה, הגורם הרלוונטי
הוא וירוס מאוד מסוים שמזוהה בבדיקה פשוטה שכל מנת דם עוברת, וכנגד הוירוס הזה יש טיפול תרופתי - הסימפטום הזה לא מתפתח אצל כל נשא שמטופל, ללא הגבלת זמן.
* Itsik   26/05/15 | 00:21
44. מד״א צודקים. פרופ׳ שנער בעלת שם עולמי בתחום הדם
היא מרצה בחסד בכל הכנסים הנחשבים בעולם ונחשבת כפורצת דרך בנושא הדם בישראל. תנו כבוד לפני שאתם מאשימים. זוכרים מה היה כטן לפני יומיים???? אדם התאבד בגלל האשמת שווא.,מאמין במדא ובפרופ׳ שנער בעיניים עצומות.
* ליאור   25/05/15 | 23:00
43. החוק בוטל והם כן יכולים לתרום מי שלא נתן לו עבר על החוק!
* דור   25/05/15 | 22:57
42. יש נהלים ובמקרה הזה נהלים נכונים
הלכתי לתרום דם, שאל אותי הבחור האם את מרגישה טוב ? אמרתי לו ואללה קצת כואב לי הגרון. קרע את טופס תרומת הדם מולי ואמר לי את לא יכולה לתרום דם את חולה. אמרתי לו קצת מגרד הגרון מה חולה . אמר לי יש נהלים. אז ואללה חברים יש נהלים כמה שאתם במקו אוהבים כל כך להיות יפי נפש בוא נשאל זאת אחרת, אחד מכם צריך מנת דם. או יותר גרוע אחד ההורים בניתוח (חס ושלום ) וצריך מנת דם. נו ? מסכימים ? יש מנת דם של הומוסקסואל (לוקח לאיידס 3 חודשים עד שהוא מתגלה בדם) לוקחים ? מסכימים לחתום ? זה ההורים שלכם תיקח סיכון ?
* מיכ   25/05/15 | 22:55
לא איידס, אלא HIV, והסיכון הוא בקיום יחסים *בלתי מוגנים* בלבד
כלומר סטרייטית שקיימה יחסים בלתי מוגנים בשלושת החודשים האחרונים עם פרטנר שאינה יודעת מה מצבו הבריאותי מסוכנת יותר מהומו שלא עשה את זה. ולשאלתך - אם היה הומו מצהיר שמקפיד לקיים יחסים מוגנים בלבד הייתי בשמחה מקבל ממנו תרומת דם. אבל לא שואלים אותי.
* איציק   26/05/15 | 15:38
41. רוב הסיכויים שמדובר בטפיל רפואה בקבע שמחכה לפנסיה
* פוץ רפואה   25/05/15 | 22:52
40. כמו שצריך!!
לא צריך לסכן את הבריאות ולזהם את הדם
* ישראל   25/05/15 | 22:48
39. אחינו הלהט"ב
אני חשה הזדהות עמוקה עם רגשותיו של הקצין. אדם שמשרת את המדינה ובנוסף תורם ומתרים דם לבני-אדם שכ"כ זקוקים למנות הדם...במד"א זועקים על מחסור חמור במנות דם ועל הקושי לגייס תורמים,אך מנגד ישנם קבוצות שלמות באוכלוסיה שאינם יכולים ולא רוצים לתרום כגון:ילדי אתיופיה,הומואים וסתם כאלה שלא משתלם להם(מה הם פראיירים:))
* אתיופית    25/05/15 | 22:47
38. שישכבו עם מי שבא להם, אבל דיי לבכות
יואו די כבר לבכות! כשאתה תורם דם אתה כותב שלא שכבת עם גבר בשנים האחרונות! מצטער להגיד, אבל הומואים לא עומדים בתקנון הזה. תעשו מה שבא לכם. לא מעניין אותי ולא קשור אליי למי אתם נמשכים, אבל אל תבכו אחר כך על דברים שטותיים שכאלה! אם כבר, אז צריך לתבוע את הקצין שחתם על טופס התרומה מידע שיקרי!
* בנימין מנלה   25/05/15 | 22:46
37. אף אחד לא רוצה לקבל מנת דם נגועה ....אז כולם להירגע
*  רוני   25/05/15 | 22:37
36. הפלייה מגעילה
פשוט גועל נפש... ממתי העדפה המינית של בנאדם משנה דם זה דם.
* אני   25/05/15 | 22:29
35. די כבר לבכות על כל דבר
עם חיי אדם לא משחקים בשום מצב! עדיף שמישהו ייעלב על כך שדחו מנת דם שלו בגלל שהוא הומו, מאשר שייתכן שמישהו ימות כתוצאה מעירוי דם שנגוע במחלות. אין לי שום דבר נגד הומואים, אני אפילו בעדם מהבחינה של לאפשר נישואים אזרחיים - אבל מה לעשות, יש יותר סיכוי שהוקמו יישא עמו מחלת מין מאשר סטרייט בגלל אופן יחסי המין. תפסיקו כל הזמן לחפש להיות מופלים ומסכנים, לא הכל נובע מגזענות. מדא פעלו לפי החוק וכל הכבוד להם על כך. אפשר לתרום בעוד המון דרכים אחרות פרט לתרומת דם.
* אחד זפוי   25/05/15 | 22:25
34. 18 למה אתה כזהנבזה הא?
* חוצפנית   25/05/15 | 22:24
33. יש לי שאלה לכולם
האם לסטרייטים אין מחלות??? האם HIV זה מחלה "טאבו" של גייז?? האם סטרייטים לא מחליפים כל שני וחמישי בני/ת זוג?? האם לא קיימות עוד מחלות שהסטרייטים לא עלולים להדביק בתרומת השם??? האם פוחדים שבעצם הומו יתרום דם וזה שיקבל את הדם אולי גם יהפוך להומו?? אז חידוש.... תרומת דם לא מדביקה לא מעבירה "הומואיות" ולסטרייטים יש לא פחות מחלות מאשר להומואים , מספיק כבר עם האפליות האלה
* אני   25/05/15 | 22:23
32. זה לא יאמן..
רוב האוכלוסיה לא יודעת את זה אבל רוב חולי האיידס בעולם המערבי הם בכלל נשים סטרייטיות. ז"א שתכלס, יותר סיכוי לחלות בhiv ממנת דם מאחותך מאשר מהומוסקסואל אקראי. קשה להאמין שאנחנו בשנת 2015 ויש אפליה ברורה,דוחה, פאשיסטית וברוטלית כלפי הקהילה הלהט"בית,שמעוגנת בחוק ומגיעה מהכנסת המחורבנת הזאת.
* יונתן   25/05/15 | 22:17
החוק בוטל תתעדכן
* החוק בוטל   25/05/15 | 22:57
31. שטיות במיץ. זה שאני עושה אהבה אם גבר לא אומר שאני חולה
מעצבן לשמוע דברים כאלה כל פעם מחשדש
* יוסי   25/05/15 | 22:03
30. הומו
אצל הומו הסיכון לידבק פשוט יותר גבוהה
* משה    25/05/15 | 21:57
אבל טעויות כתיב אצל הומואים
קשה למצוא .. אינטיליגנט
* מורה ללשון   26/05/15 | 03:12
29. מה הם רוצים ממדא זה החוק במדינה הם מצפים ממדא לעבור על החוק?
* ג   25/05/15 | 21:50
28. ואף אחר לא מטורד שלמגן דוד יש זרוע חשאית??!
* המום   25/05/15 | 21:47
לא!!
להיפך, כמה שיהיו יותר זהירים זה יותר טוב. אין שום סיבה לסכן חיי אדם רק בשביל לא להעליב את הקהילה המתמסכנת הזאת
* ש   25/05/15 | 22:14
כל מילה בסלע!
כ"כ צודק/ת!
* מ   25/05/15 | 22:50
27. תיבכה
אני לא מבינה למה אתה כל כך מתפלא. גבר ששוכב עם גברים...הסיכוי שהדם שלו יהיה לא תקין, עם איידס ועוד מחלות הוא עצום. למה לקחת סיכון? לא הייתי מוכנה לקבל מנת דם שלך .
* אני   25/05/15 | 21:47
אחי,הבורות חוגגת הא?!
מחלות מין הן לא מנת חלקם של הומואים או לסביות או כל סקטור אחר.בחורה שתשכב עם גבר נשא ללא הגנה .תידבק (אגב בסבירות של פי 8 מגבר...תבדוק את זה),זה עניין של התנהלות,לא של נטייה מינית...בורות היא חושך...אז תדליק איזה אור.
* ארי   25/05/15 | 22:12
אתה אדם חשוך ומיושן שחושב שכל הומו חולה
גועל נפש שנותנים במה לרפה שכל כמוך
* גאההההה   25/05/15 | 22:16
צריך לבכות עלייך, עם חוסר מודעות שגובל בטיפשות....
לפי הבנתך, גבר ואישה לא מעבירים מחלות. תקראי קצת, לא הרבה על המחלה, וכמה הומואים חולים בה, לעומת סטרייטים. כניראה שגם אז המוח המצומצם שלך, לא יתפקד. ארגון הבריאות העולמי מעריך שלמעלה מ-25 מיליון בני אדם מתו עד סוף 2006 מהמחלה. המצב חמור במיוחד באפריקה שמדרום לסהרה, ובעיקר בדרום אפריקה ובסביבותיה, שם כ-20% מהתושבים הבוגרים הם נשאים של נגיף ה-HIV הגורם למחלה. דרך-אגב, פחות מאחוז אחד, הם הומואים/לסביות
* דון, ואני לא הומו   25/05/15 | 22:44
כאילו מישהו רוצה לתרום לך, לכי חפשי
* מאור   25/05/15 | 22:47
26. זה כמו כל תקן מחמיר לדבר כ''כ סטירילי, יש סיכון למחלות מסוימות למקיימים יחסי מין גבריים.
* איתמר   25/05/15 | 21:37
תן שם של מחלה אחת שסטרייט לא יכול להידבק בה
* מאור   25/05/15 | 22:55
25. עשו את זה לעדה ליוצא אתיופיה ולא סיפרו להם
חחח יותר גרוע לחברת כניסת פנינה תמנו אשטה אז שיש בשקט
* חחחחח מה הרעש שיגיד תודה   25/05/15 | 21:31
24. נכון כנסו..
בצדק ישר כח למד"א ההומואים מלאים מחלות כולם שם אוכלים בתחת עעעע
* ליאור   25/05/15 | 21:28
23. הסיכון בתרומת דם מהומואים הוא גבוה מאד.
מה
* התנהלות נכונה   25/05/15 | 21:27
22. מאיפה מדא יכולים לדעת שכל תרומה
באמת בסדר והבנאדם באמת לא גיי? יש כאלה שלא מספרים פשוט מפחיד
* מאוד מדאיג   25/05/15 | 21:27
21. למה העובדה שהוא קצין רלוונטית פה?
ואם לא היה קצין אז זה היה פחות מביש?
* נ   25/05/15 | 21:15
20. אני לא הייתי רוצה לקבל תרומת דם כזו ... ואם אני יקבל איידס?
הריי 90 אחוז מנשאי האיידס שקיבלו אותו במהלך יחסי מין (לא מחטים ונרקומנים) אלה הומואים. למהש אני ייקח סיכון?!?!?!?
* אודי   25/05/15 | 21:13
אם היית משכילה קצת
אם היית משכילה קצת היית יודעת שרוב נשאי האיידס כיום הן נשים סטרייטיות, ולא גברים הומואים,וגם הן לא 90%, מטומטמת!
* א   26/05/15 | 08:53
19. מבחינה בטיחותית לא לוקחים את המנה וזה מובן
זה לא בגלל מי שאתה או מה שאתה פשוט הנוהל הוא כזה כי בטח קרו מקרים מעולם ומעדיפים להמנע מבעיות בריאותית שעלולת לנבוע מתרומת דם של מי שכן שכב עם גברים זה מאד מובן
* לא הבנתי   25/05/15 | 21:04
18. מעצם הענין
שזרקו מנת דם שלו רק כי מישו אמר משו ולא בגלל שהשאלון שהוא מילא לא התאים על זה התרעומת
* הוא נפגע   25/05/15 | 20:58
17. כל דם חייב בדיקה מדוקדקת בלי קשר לתורם
ואם זה לא המצב אז אבדנו. אסור לסמוך על דברי התורמים מפני שאף אחד מהם לא יודע את נשאיי דמו.דמינו מכיל מידע רב על מצב בריאותינו ולכן כל מנת דם חייבת בדיקה יסודית ומדוקדקת כדי למנוע אפשרות העברת גורמים מזיקים.מזעזעת ומבישה התנהגותם כלפי הקצין התורם.מקרים כאלה ימנע רצון של תורמים אחרים להתנדב ולתרום דם.
* מלאני    25/05/15 | 20:58
כמו תמיד זה עניין של כסף
ולא, לא אבדנו, למרות שהבדיקה מוגבלת
* דורון   26/05/15 | 13:14
16. נכון ככה צריך להיות
אם אתה משקר בשאלון איך אני יכולה להיות בטוחה כאשר אקבל מנה שלך???????
* אני יודעת    25/05/15 | 20:52
15. אנשים אידיוטים, הוא יכול לענג את עצמו עם חבר אבל לא לסכן אחרים!
* יורם   25/05/15 | 20:51
14. מה לא בסדר.הדם חשוד כמסוכן לאדם.
אני לא מבין על מה המהומה מישהו מוכן לקבל תרומת דם בלתי בטוחה.?לכן אני חושב שמדא נהגה באחריות שהודיעה לאיש שדמו חשוד כלא ראוי מסיבות של משרד הבריאות שוב מה לא בסדר.
* אסי א   25/05/15 | 20:51
13. מגבה את מד׳א ! פעלו לפי הנהלים, ולא הייתה להם שום כוונה לפגוע.
אבל כרגיל, בישראל כל פיל יולד הר.
* מהנדס   25/05/15 | 20:45
12. מה החפירה??
זה תרומת דם לא משחק למה לקחת סיכון???? די כבר לשחק אותה מסכנים
* שיר   25/05/15 | 20:42
11. עם כל הכבוד זה עלול לפגוע באנשים שיקבלו את המנת דם הזו.
מה לא ברור זה עלול לפגוע במקבלי מנת הדם. הם הלכו לפי הנהלים וכל הכבוד על הערנות.
* אפרת   25/05/15 | 20:41
גם מנת דם של סטרייט יכולה לפגוע, בגלל זה בודקים את הדם לפני
* מאור   25/05/15 | 22:53
10. נפגעתי, מחזיק עצמי לא לבכות
* חחחח איזה הומו   25/05/15 | 20:28
9. תבינו, אל תקחו את זה אישי, אם יש בעיה כלשהי עם הדם אז
זה יכול להיות קטלני לאדם חולה שזקוק לדם הזה ולכן עדיף לא להשתמש בדם הזה. למשל לאדם חולה לוקמיה תרומת דם שעלול להיות נגוע במחלה כלשהי יכולה להיות קטלנית. לא צריך להעלב מזה. סך הכל המטרה היא הצלת חיים ואם יש ספק אז עדיף לא להשתמש (וזה לא קשור להומואים זה יכול להיות גם סטרייטים עם כל מיני סוגי מחלות).
* רונית   25/05/15 | 20:28
8. תרומת דם מהומו
מה הבעיה? הרי ממילא בודקים מנות דם אם הפ נגועים באיידס אן במחלות אחרות
* אני   25/05/15 | 20:25
7. מה הוא אוכל תראש
הנהלים הם שלא משתמשים בדם של אדם שקיים יחסי מין עם גבר.. מד"א לא לוקח סיכונים, אני לא הייתי רוצה לקבל דם שלא עבר בדיקה.. אם ישתנו הנהלים אז יופי תתרום שוב עוד 3 חודשים, כרגע אלו הנהלים, לא לוקחים סיכונים, תחיה עם זה
* אני   25/05/15 | 20:19
כל המנות עוברות בדיקה, איזה סיכון יש פה בדיוק?
* אושרי   25/05/15 | 20:36
מה זה קשור
גם ככה בודקים כל מנת דם לפני שמשתמשים בה. למה לסטרייטים אין מחלות מין? ואם אותו הומו במקרה יציל חיים של מישהו? אז זרקו חיים של בן אדם על בסיס שטויות משנת קוקוס..
* מאיה   25/05/15 | 21:44
6. משרד הבריאות
אל מי תפנו. לליצמן שמיצג עולם חשוך? נו באמת
* גדי   25/05/15 | 20:16
כאילו שאצל גרמן היו נהלים אחרים.
ההחלטות הללו מתקבלות ע"י הגורמים המקצועיים בהסתמך על מחקרים ובהתאם למקובל בעולם. לשר הבריאות אין השפעה על עניינים כאלו.
* טלי   26/05/15 | 12:58
5. אין כבוד לאדם באשר הוא אדם לא יאומן!
* טל   25/05/15 | 20:14
לא לוקחים דם מהומואים בגלל הסכנות הבריאותיות
* רון   25/05/15 | 21:15
4. צודקת זה מסוכן נגוע לא לוקחים סיכון
זאת מחלה זה מסוכן
* ארי   25/05/15 | 20:12
נכון, כי סטרייטים לא חולים באיידס.
* אני   25/05/15 | 20:32
אי אפשר להתווכח עם זה שיש יותר אנשים מהקהילה הגאה שהם נשאים
* ג   25/05/15 | 21:52
3. הקצין לא מבין שזאת סכנה? טיפש
* ק   25/05/15 | 19:59
בור ועם הארץ, אין לך בכלל מושג על מה אתה מדבר
* מאור   25/05/15 | 22:52
2. מה הבעיה מדא צודקים .
* טלי   25/05/15 | 19:51