הורים
תגובות (30 תגובות ב-17 דיונים)
17. כאילו ראינו שתי כתבות שונות...
תגובה ל: "הכתבה הציגה משפחות אשר מלהטטות בין ילדים ועבודה ואת התוצאה של זה: הזנחת הילדים. אינני מגזימה בכך שאני טוענת שהתוצאה היא הזנחת הילדים, כי זה בדיוק מה שקורה." ואז ראיתי את הכתבה! מקומם המשפט הזה - לא פחות, מקומם ופופוליסטי.. הדוגמא היחידה בתוכנית שבה הילדים היו לבד - היו ילדים של רופאה ניורוכירורגית מנתחת.. הילדים היו מקסימים , הלוואי על הרבה ילדים אחרים, עצמאיים, מטופלים, מחונכים להפליא! הלוואי להרבה משפחות אחרות בארץ כזאת הזנחה! שלא לדבר על הדוגמא האישית של האמא שהיא משכילה, ועובדת שעבודה כל כך משמעותית ( ואני לא מדברת על קריירה, וניהול, וכו ), תיתן לילדים האלה הרבה יותר! חוץ מזה אני בגדול מסכימה עם הכתבה, אין ספק שהכל זה בחירות שלנו, וטוב להיות מודעים לכך, וכמובן שאפשר להתפשר על עבודה משעממת יותר ולראות את הילדים - אין ספק שזה סופר חשוב. האם ניתן לבחור בעבודה מצויינת עם ביטוי עצמי מלא, בתור אישה , וגם לראות את הילדים - כנראה לרוב לא. אני מאוד בעד לראות את הילדים, ולגדל אותם כמה שאפשר, ולצאת הכי מוקדם שאפשר, אבל אין ספק שגם העבודות של ההורים וההישגים שלהם בתור אנשים מחנכים את הילדים לא פחות. יחידי סגולה מצליחים למצוא עבודות עצמאיות עם גמישות מלאה בשעות - אבל צריך הרבה יצירתיות ואומץ.. וכנראה גם גב כלכלי.. בכל אופן לא ראיתי בכתבה ילדים מוזנחים! אני בטוחה שיש, ואפילו בגלל הסיבה שנכתבה - אבל לא בכתבה הספציפית הזאת..
* אמא עובדת   11/06/17 | 14:58
16. לצאת ב4 מהעבודה
כשאני מגיעה בחמש מהעבודה הביתה, הילדים נמצאים בשיעורים פרטיים במתמטיקה ואנגלית. שיעורים פרטיים בלייטנר הוראה פרטית משלימה.
* ורד כרמון   13/01/13 | 18:39
15. למיכל
מיכל, את אשה מהממת וחכמה, למדתי ממך המוןןןןן כל הכבוד!!!
* אמא לשניים   01/11/12 | 09:17
14. תתחברי למציאות
הכל טוב ויפה אולי בתאוריה במציאות זה רחוק מלהיות נכון. הרוב הגדול במדינה משתכר במשכורות עלובות ועם כל עלויות המחייה זה פשוט מחייב את ההורים לעבוד יותר וגם אם היו רוצים לצאת מוקדם יותר לא תמיד המעסיק ייענה לזה בחיוב. אני גדלתי בבית שאמא שלי נאלצה לעבוד בחוץ עד יום הלידה של אחותי אך ורק בגלל המצב הכלכלי הקשה אז על איזה בחירות את מדברת? אולי במדינות סקנדינביה עליהן דיברת זה אפשרי. לצערי הרב בישראל של היום זה רחוק מהמציאות אז בבקשה תפסיקי לקשקש!
* תתחברי למציאות   01/11/12 | 01:47
13. בעלי בחר להרויח פחות אבל לסיים כל יום ב 4
* ענת   31/10/12 | 21:13
12. לאישה מספיק לעבוד עד 16:00
מה הדילמה? כשעובדים עד 4 גם עדיין יש עוד משכורת נחמדה ןעדיין נמצאים עם הילדים- כך שיש 2 משכורות והילדים לא מרגישים מסכנים. אחד ההורים עובדד עד מאוחר והשני מקריב עדיף לא להגיע רחוק בעבודה ולהינות מהילדים. כל החיים נאבקתי ומעולם לא עבדתי אחרי 16:00 ואפילו לפני
mayabr7   31/10/12 | 20:05
11. מזל שיש אנשים כמו מיכל
אני מסכימה עם כל מילה. הכל זה עניין של בחירה. הבעיה (שהיא לא ממש בעיה) היא שעל כל בן אדם שיקח את החיים שלו בידיים וימצא דרכים יצירתיות גם לעשות כסף וגם להיות איש משפחה, יהיו לפחות 20 אנשים שיעבדו בשבילו ויטחנו את החיים ויבכו שלא משחררים אותם. אין מה לעשות, זה הכל עניין של אופי. המזל של האנשים עם אופי כמו של מיכל דליות, זה שאין הרבה כמוהם ולכן יש להם יותר סיכוי להצליח עם העניין הזה של הלבחור ולפעול. זה כמובן לא אומר שגורמים כמו המדינה צריכים להתעלם מהמצוקה של 90% הנותרים. שעות העבודה המקובלות בארץ הן לא נורמאליות ובהחלט לא כולם צריכים לדעת "להגדיל ראש" ולמצוא פתרונות יצירתיים. אם כולם יוכלו לעשות את זה ה-10% יצטרכו למצוא דרכים חדשות להיות יותר טובים, והגלגל מסתובב וחוזר חלילה.
* Julie   31/10/12 | 18:53
10. כתבה תלושה מהמציאות
היומיומית שאנו חיים,כל ההוצאות עולות ואני לא מדבר על המותרות אלא על ההוצאות השוטפות כגון מים חשמל דלק אוכל בסיסי מיסים למינהם,בעידן שבו יד לילדים תרבות צריכה שרואים את חבריהם שלהם יש,ההורה מרגיש מחוייבות להשיג גם לילדו ועובדים מאוד קשה על מנת להתפרנס הרי כל משפחה נורמלית רוצה לצאת לטיול אחת לשנה והזמן הכי נכון ונוח הוא בחופש הגדול ששם המחירים מאמירים פי שניים ושלושה וטסט לרכב ולפני הטסט טיפול של צמיגים ועוד כל מיני תקלות ןביטוחים למינהם אז לדבר זה פשוט לבצע זה הקושי הגדול
* מוטי   31/10/12 | 18:17
9. כמה בכיינות מצדכם. אם רוצים זה אפשרי לצאת גם לפני 4 הכל זה
ה עניין של החלטה. אתם רוצים לוותר על הילדים אז תקשרו את עצמכם למקום עבודה שהופך אתכם מבני אדם חופשיים לעבדים. גם בהייטק אפשר לעבוד באחוז משרה נמוך ולהתגמש עם השעות. לא מאפשרים לכם. אז שנו את מקום העבודה. הכל עניין של בחירה.
* מרים כרמון    31/10/12 | 16:27
בחירה?
גם עניין השכר נכנס בתוך "הבחירה"...כפי שרשמתי בתגובה מס' 5-אני עובדת עד 15:30 ומרוויחה משכורת מבישה.... לשנות מקום עבודה? חיפשת עבודה לאחרונה? ראית את מצב השוק???
* יעל   05/11/12 | 15:05
8. זה ממש לא עניין של בחירה
אני ממש לא מעוניינת בקריירה, אני עובדת כדי לעזור לבעלי ולי לסגור את החודש, כדי שיהיה לשני בני טוב יותר. בעלי בקושי נמצא עם הילדים עובד מהבוקר במחסן עד הערב ובערב הוא הולך לעבודה שנייה ועובד בה גם בסופי שבוע מהבוקר ועד הלילה. זה מאד מפריע אבל זה עדיין לא סוגר את המינוס.... הוא אולי מגיע ל6 או 7 אלף בחודש ולא מתראה איתנו כמעט, לילדים זה מאד מפריע והם מתגעגעים גם לי זה מפריע, אבל אין דרך אחרת. אני עובדת משמונה עד חמש, ומקבלת חמש. (ופיזית אני מסיימת את כל המטלות בכל עבודה שחיפשתי לא התפשרו עם שעות ואם כן אז פחות בהרבה במשכורת... אחרי שילדתי את הקטן, התחננתי בפני מעסיקי שיתן לי לעבוד שעה פחות(מעבר לחודשים שקבועים בחוק) והוא סרב אמר שלא ניתן לוותר על השעה הזאת.... אנחנו גרים בשכירות, כי אין מצב לקניית דירה, שני הילדים בגן עירייה ובצהרונים של המתנ"ס, בעיקר כי אין אפשרות אחרת. אני ממש לא מעוניינת בקריירה, אני מעוניינת בחיים טובים לבניי ואם אפשר, אזי עוד תינוקת..., אם בעלי היה מרוויח טוב, הייתי כבר באחת בבית עם ילדיי. כך שזה ממש לא בחירה לא שלי ולא של בעלי.
* גלי   31/10/12 | 15:30
תגידי תודה שבעלך מרוויח 6-7
זה מאוד יפה מה אני אגיד שבעלי מרוויח בקושי 4-5 אם הוא היה מרוויח 6-7 היינו מסודרים. וכמובן שגם אני עובדת במשרה מלאה. ולא, זה ממש לא קריירה.
* מיכל   01/11/12 | 21:51
שתגיד תודה? למה, הוא מקבל משכורת זו במתנה?
קראי היטב מה שהיא כתבה - הבן אדם עובר מהבוקר עד הלילה וגם בסופי שבוע.
* אמא   02/11/12 | 09:06
ועכשיו אחרי כל זה בטח שוב תצביעי לביבי, נכון???
אז אל תקטרו אחר כך, תמשיכו להיות עבדים ולהצביע ביבי....לא מבינה מה הקשר???? זהו בדיוק....גם הוא לא רוצה שתביני, כי אז לא תבחרי בו!!!! מהפך!!!......לחוקי עבודה נורמליים..
* מימיקי   10/02/15 | 12:18
7. רציתם נשים עובדות?? זה מה שקיבלתם
אני מעדיפה לגדל את הילדים שלי בשפיות..אומנם עם פחות כסף אבל למה הבן שלי צריך ללכת למליון חוגים למה??
* שרה   31/10/12 | 14:16
6. חיה בסרט
קודם שאמצא עבודה - ואין דבר כזה עבודה בחצי משרה - ובמשרה מלאה ילדים בגיל 8-18 מגדלים את עצמם - זה נראה לכם נורמלי
* חיפושית   31/10/12 | 12:04
בדיוק!
* דנה   31/10/12 | 14:14
5. אני בחרתי לצאת ב 15:30 מהעבודה
הבחירה הזו נעשתה בלית ברירה, אם הייתי עובדת עד שעות יותר מאוחרות הייתי צריכה למצוא מטפלת לשעות אחהצ לילדים שלי, אומנם הייתי מרוויחה הרבה הרבה יותר ממה שאני מרוויחה היום אבל זה היה בא על חשבון הילדים. אז החלטתי להשתכר ממשכורת שמספיקה לי לנגב את התחת אבל הילדים שלי זוכים לראות אמא. להגיד שהבחירה הזו נעשתה כי היו לי ברירות אחרות? לא! אין כזה דבר! זה או שאת עובדת עד צאת הנשמה ולא רואה את הילדים אבל מרוויחה משכורת טובה או שאת עובדת עד 15:30 רואה את הילדים אבל מרוויחה גרושים. אין פה ברירה ולא ממש בחירה! יש פה מערכת דפוקה
* יעל   31/10/12 | 11:27
צודקת...אני באותו מצב
* קרין   31/10/12 | 23:38
הבעיה היא שקשה למצוא עבודה עד שלוש וחצי אני כבר מחפשת חודשים
* יעל   01/11/12 | 10:55
נכון, קשה. ושכבר מוצאים המשכורת לא מכסה את הגנים
ועל זה אני בדיוק מדברת...שינוי חייב להיות כאן.
* יעל   01/11/12 | 12:22
4. בתור הייטקיסט יש לי דבר אחד לומר
גברת דליות: את חיה בסרט. כנראה שלא חווית עבודה משרדית מימייך. בהייטק היום, אישה שתבקש גמישות בשעות, תקבל גמישות מלאה ותפוטר אחר כבוד. יש דרישות עסקיות, וכששעות העבודה בישראל הן בדר"כ 9:00 עד 18:00, אישה שתצא בשעה 16:00 תמצא עצמה בחוץ. ולא, להגיע בשעה 7:00 על מנת לפצות זה לא מספיק. הרבה מאוד פעמים צריך להישאר על מנת לפתור בעיות דחופות, והשעות הן גמישות, פעם ככה ופעם ככה. מעבר לכך, יש את הנושא של עבודת צוות - קבוצת אנשים שעובדת ביחד וזקוקה אחד לשני על מנת לבצע את העבודה, וכשאחד חסר, זה פוגע ביעילות העבודה. תאמרי מה קורה בימי מחלה? ובכן, בימי מחלה מתארגנים מראש לכך בידיעה שמדובר במשהו חד פעמי של יום-יומיים-שלושה, לעומת שגרה שכזו שהיא בלתי אפשרית לעסק. בשורה התחתונה - הכל הגיוני ואפשרי בתיאוריה, אבל כשהמציאות פוגשת את התיאוריה, זה לא כל כך פשוט.
* משה   31/10/12 | 11:10
לא רק בהיטק...
מנסיון... המעסיקים רוצים לראות ב"רגיל" את העבד עד 5.5 וחצי בעבודה לוקח בערך שעה באזור המרכז להגיע הביתה... ולכן מגיעים בשבע, מה שקורה שב"רגיל" הילד 12 שעות אצל גנים/מטפלות...
* אביטל   31/10/12 | 12:12
משה
לא כל העבודות והמקצועות דורשים ממך להיות בעבודה עד שש בערב, בחלק גדול מהמקרים ניתן לעשות הרבה עבודה גם בשעות "מתות" בין 7 ל-9 בבוקר ולהספיק הכל עד 16, ולצאת בלי רגשות אשם לילדים. הבעיה מתחילה עם מעסיקים שלא מוכנים להתפשר על שעה אחת (!!!) ביום, ומפסידים לפעמים עובדת מצוינת. בעיות דחופות לא צצות כל יום, וכשהשגרה היא שאחת העובדות יוצאות ב-16 אז צוות טוב לומד להתמודד עם זה.
* סיון   31/10/12 | 12:17
משה אתה חייב למצוא עבודה חדשה
משה, אתה עובד בחברת הייטק פח. אני גם עובדת בהייטק, אמא לילדה, יוצאת מהעבודה ב-15:30 גג ואף אחד לא מעיז להתקשר אליי אחרי הצהריים. מרוויחה משכורת יפה +. ואתה יודע מה, כשאני יוצאת מהמשרד בצהריים, יוצאות איתי עוד בערך 20 אמהות. ואף אחד לא פוצה פה ומצפצף. להיפך, יש הרבה כבוד לאמהות שגם עובדות וגם חוזרות להוציא מהגן. אז אולי כדאי לך לשקול מעבר לחברה אחרת :)
* לידידי משה   10/02/15 | 10:46
היכן את עובדת?
* יהונתן   17/05/17 | 16:06
3. הסיפור שלי
כל מה שכתבת, מיכל, נכון והגיוני ואני מסכים עם כל מילה. המציאות לצערי, שונה. אני בן 40, נשוי עם שלושה ילדים ומשמש בתפקיד ניהולי, בכיר יחסית בחברת תוכנה. המסר שהנהלת החברה בה אני עובד מעבירה לעובדיה (בייחוד אלה הזכרים..) הוא, שזה מקובל ובסדר לצאת פעם בשבוע הביתה ב 4 להוציא את הילדים מהגנים ולבלות זמן משפחה, אך בפועל, כל יציאה כזו הביתה מעמידה את גורלי בחברה בסימן שאלה- על כל אבא אחד כמוני יש 10 חבר'ה צעירים רווקים שמוכנים להשאר עד 11 בלילה, צעירים אמביציוזיים וחסרי בושה (גם אני הייתי פעם כזה) שיעשו הכל כדי לעקוף אותך בסיבוב. גם המנהלים, שפתאום צריכים אותך לישיבה דחופה ופתאומית ב 6 בערב ולא מוצאים אותך, לא זוכרים באותו רגע וזה גם לא מעניין אותם, שלקחת את הילדים לזמן איכות עם אבא- אתה לא כאן וזו עובדה! הדרך החוצה מהחברה הופכת להיות קצרה מאוד. לא מדובר בסיפור יוצא דופן. ככה זה עובד, או שאתה כאן או שאתה לא קיים. בייחוד בשוק הפרטי. הפתרון? אולי התערבות של המדינה שתחייב את המעסיקים לשחרר יום בשבוע את כלל העובדים במשק מוקדם כדי להיות עם המשפחה. עד אז, אמשיך לראות את ילדיי המתוקים בסופי שבוע.
* א   31/10/12 | 10:52
2. בתור מי שמחפשת כרגע עבודה
הבחירה היא יותר של המעסיק - שלא מוכן להתגמש בשעות, ופחות שלי. הבחירה שלי היא לא להתפשר ולהמשיך לחפש, אבל המעסיקים מאוד מקשים על אמהות...
* שני   31/10/12 | 10:37
1. מה לעשות הפמיניזם הרס כל חלקה טובה......
משפחה, יהדות, פוליטיקה, צבא, בכל מקום שהפמיניזם נוגע הוא הורס ומנסה לשנות סדרי עולם, ובכולם הוכח שהעולם רק הופך להיות רע יותר ומבורדק יותר.
* דנינו   31/10/12 | 10:24
טוב שיש את מה להאשים..תגובה פרימיטיבית, תחזור למערה!
* אא   01/11/12 | 02:24