זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (114 תגובות ב-65 דיונים)
65.
אין אדם שאיננו חוטא- בין אם בחטא הכי קטן ובין אם בחטא הכי גדול במודע ובלא מודע כולנו חוטאים חטאנו ונחטוא בשלב מסויים בחיינו, על כן יש לקוות שה' יתברך יסלח לנו על חטאנו, אם אדם נופל במודע ובלא מודע ולאחר מכן חוזר על עצמו מהמעשה בצורה כנה, אמיתית, מהנשמה והלב, באהבה ובאמונה גמורה לה' לא משנה כמה חטא ה' יסלח לו, גם אם תמעד כל עוד תהיה כנה ותתחרט מעומק נבכי נשמתך ה' יסלח לך אתה צדיק ייסוד עולם אתה אוהב את ה' אנחנו כולנו בנים לאבא שבשמיים, הוא ייסלח לנו!!!! ולכל השפלים שמצבם לא מפריע להם והם רק רוצים כרטיסים לגן עדן, ס מ מחכה לכם!!!!!!!
* מאמין   20/04/20 | 18:52
64. כפיית הדת
אין צורך לכפות דת כתוב דרכיה דרכי נועם וכל אחד בקצב שלו. אין זכות בלעדית על הדת לאף אחד. כל אחד מקיים מצוות על פי ערכיו ואת זה צריכים כולנו לכבד. לקרב ולא לאבד.
* ינון.ג   15/09/13 | 01:18
63. מי אתם שתקבעו אם אני חוטא
אני מאמין בה' באמונה שלמה ובתורתו, אבל אני לא אתן לאנשים לפרש את התורה איך שבא להם ולהחליט בשבילי מה צריך לעשות ומה לא חקרתי מספיק כדי להבין שחלק מן הפרשנויות לא הגיוניות, לפחות לא בשבילי
סומוואן   25/09/12 | 15:54
אם היית באמת חוקר היית מגלה שגם התורה לא הגיונית.
* לוטם   25/09/12 | 16:19
חוקר?
דווקא חקרתי, ולא רק שהיא נראתה לי הגיונית, היא גם התורה הכי מציאותית- ברמה שלאט לאט המדע, הביולוגיה, הפסיכולוגיה מרכינים ראש לעומתה ואף משנים כללים על פיה... כדאי לנסות לחקור מצד לא שיפוטי...
* תורה   26/09/12 | 23:10
חוקר!
אף אחד לא צריך להרכין ראש לתורה. מי שראשו על כתפיו וכתפיו רחבות מספיק, יכול להחזיק את ראשו גם נוכח כובד הכריכה והאותיות הנכתבות בקפידה. פרשנויות ישנן אינספור, וככל שהפרשנות מתכופפת אל מול המציאות המדעית כדי להתמודד עם ההגיון הבריא, כך מאבדות מילות התורה את משמעותן. למשל, שהרי ששת ימי הבריאה והיום השביעי כבר מזמן לא מייצגות ימים. הימים, מסבירים "חכמים", כוונתם לסדר העידנים שאינם מוגדרים בזמן ספציפי. המילה "יום" בתורה, אם כן, איבדה את משמעותה המילולית לטובת הפרשנות הפיגורטיבית, המקילה על ההגיון, שאותו קבע המדע אגב, באופן שאינו מתפשר עם כתבי התורה. הפרשנים מנסים מאז 1700 למצוא בתורה מענה לכושיות האמיתיות של האדם המטיל ספק, והם נכשלים. כי התורה, כמו כל יצירת אדם, נמדדת בזמן. והמשמעות המכניסטית של התורה, כלומר הסברת ה"איך דברים עובדים" עברה את תאריך תפוגתה לפני קרוב ל-300 שנה. ולהערכתי הצנועה והמאד מסוייגת, גם במסגרת תפקידה התלאולוגי בהסברת ה"למה דברים קורים", מספקת התורה תשובה אחת מיני רבות, שאין דרך חד משמעית להכריע אם טובה או גרועה היא. לכל החוקרים למיניהם, אני ממליץ לפתוח תורה בראשית פרק א', ולבחון את המילים ומשמעותן בדקדוק. לא רק בתור מילים המסבירות אירוע, אלא גם בתור מילים המעידות על צורת החשיבה של כותב התורה (ולפני שאתם נופלים לבור של פנתאיזם ושוכחים שאתם יהודים, תבינו שהתורה היא לא יצירה אלהית, אלא יצירת האדם, שהוא מעשה האלהים. לכאורה.). אף אחד לא מרכין ראשו לתורה, למעט רבנים, שלא "לומדים" דבר מלבד התורה (הייתי קורא לזה שינון דוגמטי של פרשנויות ונפיחת הגיגים ארעית, אבל מטעמי כבוד אני מנוע מלשפוט את ציבור הרבנים ככלל וכפרטים). והרכנת הראש לרבנים שנותנים דעתם על התורה באותו קצב שבו אני מפצח גרעינים מול טלויזיה, היא נחלתם של בורים. והבורות הגדולה ביותר, חוקרים יקרים, היא לחשוב שהצדק שלכם הוא העליון. כי אז אתם באמת לא מקשיבים לאף אחד מלבד לעצמכם. וזה חבל. כי אנחנו עם הספר, שזה אומר שאנחנו רוצים ללמוד.
* אסף   27/10/12 | 18:35
תגובה לגולם
יש 30 פסוקים בכל ספרי התורה הכוללים את חמשת החומשים שמדברים על העולם ומעל 300 פסוקים שמדברים על המשכן שהיה מספר קרשים לאורך ומספר קרשים לרוחב ומכוסה ביריעה. מכאן גולם אתה וכל אדם בר דעת יכול להבין שהתורה לא באה לשמש לנו כמקור אינפורמציה על העולם ולהחליף את ספרי המדע אלא להראית דבר אחד ומאוד יסודי והוא : מעמדו של האדם בפני האלוהים. התנך הוא לא ספר מדע ולא ספר הסטוריה. הוא כתוב בצורה שירית, בצורה סיפורית ומעביר לך את המצוות שעליך לקיים בדרכים של משלים כאלה ואחרים. וכשאתה מטיף פה למיליארדים שמאמינים בישות עליונה אז כניראה שלך יש בעית בורות או חוסר תודעה או אני לא יודע מה. וזה שיש רבנים או אנשי דת כאלה ואחרים שמתנהגים ומפרשים דברים ונוהגים בדרכים רעות ובזויות זה לא אומר שהדת כיוונה לזה.
* טל   11/10/16 | 11:47
התורה אמתתת
תקשיב טוב התורה אמתת ונכונה ואם אתה אומר אתזה אתה כופררררר
* הדר   03/10/14 | 13:52
62. אף אחד לא יכול לדעת מה השיקולים של אלוקים
כל אחד עושה מה שהוא יכול, לי לדוגמה קשה לשמור שבת, קשה לי להניח תפילין בכל יום ועוד, ואני לא רוצה להכריח את עצמי לעשות את כל הדברים האלה כי אני לא רוצה לעשות את הדברים האלה בגלל המצפון שדופק, אז אני מעדיף לא לעשות זאת בכלל. מה שכן חשוב לי זה להיות אדם טוב שלדעתי זה יותר חשוב מכל המצוות...
* נאור   25/09/12 | 13:33
אוי מסכן
אוקיי… שבת באמת קצת קשה לשמור, אבל להניח תפילין? כמה זמן זה לוקח? 5 דקות?
* ישי   02/10/13 | 03:46
61. כיפור יש מעבר....
אני לא דתיה חילונית עובדת בשבת וגם מעשנת . אני אוכלת כשר ושומרת מסרות וחגים. אני מאמינה ! אני צמה , אבל לא שופטת אחרים שלא. אני לא חושבת שמי שצם טוב יותר מאחד שאוכל בכיפור! אני מודדת אנשים לפי מעשים : אדם שצם וגונב הוא לא שווה בעיני . אני מאמינה בטוב לב ובאנשים עם מצפון וערכים! רגש , אהבה , נתינה, מצפון, חמלה. לעולם לא הבין אנשים שגונבים מרמים גורמים צער לאחרים מבזים ורומסים חלשים מהם! אין לי מחילה לאנשים כאלו שצמים ולמחרת יגרמו צער רב למישהו! לכן הכי חשוב בשקט הזה של כיפור לשפוט את עצמו ולהגיע למקום נקי יותר וטוב יותר. העולם כבר יותר מידי עמוס בשטחיות ורוע. ורק אנחנו קובעים אם זה ישתנה. אז בין אם אתם צמים או לא תהפו לטובים יותר כי זה הכי חשוב . האנושות זה אנחנו!
* מאמינה אחרת    25/09/12 | 13:25
60. הצביעות היא שכולם מבקשים סליחה ביום אחד
ואפשר לבין שאף אחד לא מתכון לזה. ואם אתה דתי אז גם אתה צבוע שאתה מספר לחילונים שחילוני כדאי לצום ולהתפלל ביום כיפור
* עלהללה   25/09/12 | 13:14
59. מה שיעשו אחרי כיפור לא נחשב לחטא
כתוב:מחשבה רעה אין הקדוש ברוך הוא מצרפו למעשה!!!!!!!
* משה    25/09/12 | 12:53
58. מה הקשר???
יום אחד בשנה עושים חשבון נפש..צמים..מתפללים.. כך זה במסורת היהודית..ואנחנו יהודים לא משנה אם מדובר באדם דתי או חילוני.. מי שחושב שאדם דתי אינו חוטא במהלך כל השנה - קשה לי להבין אותו.. זה הרי מגוחך.. ולהגיד: במילא אני חוטא כל השנה - אז בשביל מה לצום ולהתפלל ולבקש סליחה אם אחזור לסורי? זה כמו שאדם שמן אומר שבמילא אם הוא ירד במשקל - הוא יחזור להשמין אז בשביל מה לעשות דיאטה? גמר חתימה טובה וצום קל לכולם:דתי,חילוני,מסורתי,הומו,לסבית וכל מה שקיים!!!
* מגוחך..   25/09/12 | 12:51
57. למספר 50
התשובה נמצאת בגוף הכתיבה שלך כמו שלכל מוצר יש הוראות יצרן כך גם לעולם. והספר ההדרכה שאתה מדבר עליו זה התורה.. אמנם הכל נראה לך ברור מאליו אבל בעצם לוחות הברית שהעולם מתבסס על חוקיו יוצרים בעולם סדר והגיון.
* מתן   25/09/12 | 12:50
56. זה לא טובל ושרץ בידו!!!
מכיוון שהטובל ושרץ בידו מחזיק את השרץ וטובל אז הוא לא נטהר אבל אם הוא עוזב את השרץ והולך לטבול הוא טהור אפילו שכאשר יצא הוא יחזיק עוד הפעם הוא נטמא עוד הפעם אבל בזמן שעזב אתה השרץ הואטהור-כך גם יום כיפור הוא עוזב את החטא הוא טהור והקדוש ברוך הוא מוחל לו מה יהיה אח"כ יהיה,,,,ושנזכה לחזור בתשובה שלימה עם ביאת גואל,,אמן,,גמר חתימה טובה לכל עם ישראל,,,,
* משה   25/09/12 | 12:49
55. תמצאו לי את האלוהים שיכול לסלוח לביבי אז אולי גם אני האמין בו
* שרה   25/09/12 | 11:44
54. יום כיפור
האלוהים שלי הוא אלוהים השואף מהאדם להתפתח כל הזמן, אלוהים המאמין באדם ומשאיר לו את זכות הבחירה כאשר האדם חווה את תוצאות בחירותיו כל השנה. האלוהים שלי לא מחכה ליום אחד בשנה לשקול את מעשיו של האדם . האלוהים שלי הוא המצפון הפנימי של כל אדם, יום יום שעה שעה. אם האדם שואף לרמה מוסרית אנושית מתחשבת , הלוקחת בחשבון את היותו חלק ממרקם חברתי כאשר ההשפעה הינה הדדית דו כיוונית, ומכאן הוא שואב את משמעות קיומו, אז הוא בוחן את כליותיו בכל עת ולא יום בשנה. אז הוא משלם מחיר חברתי ואישי על טעויותיו ובחירותיו בין היו נכונות ובין אם לאו. כאשר האדם מתקשר עם הבריות סביבו בשקיפות וביושר, תוך שהוא נושא באחריות לבחירותיו, עקרון הסליחה מתבטא בשיגרת היחסים שבין אדם לחברו. משמעות הסליחה אינה כפרה אלא כוונה פנימית עמוקה של הבנת הפגיעה באחר, והבטחה להתפתחות אשר משמעותה שפגיעה זו לא תתרחש שנית. יש בי התנגדות לרעיון שבו האדם עושה ככל העולה על רוחו במהלך השנה , ואז מגיע יום כיפור הנכסף, הוא צם, מתפלל, מבקש סליחה. מעין אשליית התנקות המזכה אותו מכל מעשה, למחרת יום כיפור חוזר לשיגרת יומו ללא כל שינוי. יום כיפור שלי בבחינת חשבון נפש ובחינת ההתנהלות בעולם זה, הוא יומיומי, אישי ורגשי. לעיטים אנחנו זקוקים לסלוח לעצמינו על חולשותינו כדי שנוכל לצמוח משם ולקבל עצמינו על כל חלקינו בבחינת דרכינו מול אחרים. הגברת המודעות לעצמינו כרוכה בתהליך ובהתכוונות נכונה, משמעות יום הכיפור בעיני הוא התזכורת לחשיבות היותינו בני אדם התלויים והקשורים זה בזה . חיזוק ההבנה שמחוייבות שלנו למצפוניות חברתית ומוסר ערכי היא בכל יום ולא רק ביום כיפור.
* חגית   25/09/12 | 10:18
53. כל אחד חטא
אפילו בדיבור זה הזמן לשנות אנחנו יהודים!!!אבא שבשמיים סולי לנו באו נפתח דף חדש!!!!!!!!!!
* חן   25/09/12 | 09:55
52. זה פשוט נכון!!!
ביום הזה כל החטאים מכל השנה יכולים לימחק כל הזמן אפשר לעשות תשובה!!!! זה יום ששערי שמיים פתוחים ואפשר לדבר איתו עם אבא שבשמיים חנון ורחום הוא שומע תפילות כל פה אוהב את הבריאות גם אם אתה חילוני יש לך חלק אלוקה ממעל ממש יש לך חלק מאלוקים בגוף שלך אתה יהודי!!!הבן של הקב"ה זה הזמן לשנות את כל החטאים שלנו גם אם אתה חילוני ולא באמת צריך לקרא לזה ככה אלא צריך להגיד יהודי שעדין לא שומר תורה ומצוות בכל יהודי יש נשמה נשמה אלוקית לא סתם מרגישים משו אחר ביום כיפור כי יודעים שיש את אבא בשמיים שמקשיב לנו ושאפשר לשנות הכל ולהביא את המשיח,גמר חתימה טובה!!!
* בלה בלה בלה   25/09/12 | 09:34
51. זה כל כך לא משנה...
בואו נתחיל מזה שצריך להיות אדם טוב כל השנה. אני צמה אבל ממש לא שומרת מצוות אחרות, צמה מתוך הרגל, מתוך חיבור כלשהו ליום כיפור. זה כל היופי, שכל אדם יעשה מה שהוא מרגיש. חשבון נפש והליכה בדרך הטובה והישרה צריכים לעשות כל השנה.. לצערנו לא שחסר עבריינים עם כיפה על הראש שמאמינים שיסלחו להם ביום כיפור...
* עידית   25/09/12 | 08:59
50. bitch please
"ימצא לא מעט חילוניים שצמים ומתפללים. אבל האם יש בכך תועלת, גם כשהם יודעים שלמחרת הצום הם ימשיכו לחטוא? " כנראה למר רב ולי יש ראייה שונה על המושג "חטא" קודם תגיד לאנשים שלך להפסיק לירוק על ילדות, לקלל נשים, לעורר מהומות ליד בתי חולים, לגעת בילדים והרשימה עוד ארוכה, אם יש משהו שאני שונאת בדת זה ההתנשאות הזאת על כל השאר והחשיבה שהקוסם הגדול בשמים יש העדפה על פי כמות השעות שבילית בבית כנסת. תהיו אנשים טובים וזה הכול. אתם לא צריכים ספר הדרכה בשביל לעשות את זה.
* rth   25/09/12 | 08:41
תגובה שכל המשמעות שלה היא סלידה מהדת בבסיס היא נכונה אבל הניסוח סתם לא יפה..
* אבי   25/09/12 | 11:38
זה לא שהדתיים מתנשאים
זה שלך יש רגשי נחיתות. בהצלחה עם זה
* ענת   25/09/12 | 11:46
צודקת לחלוטין
הכי חשוב להיות בן אדם טוב, ולא לשמור חוקי דת ובשם הדת לעשות מעשים נוראים.
* כבוד לכותבת   25/09/12 | 14:09
49. מי אמר לך שמה שהם יעשו אחרי כיפור נחשב לחטא הרי גם ככך זה אורך החיים החילוני אז מי שאתה שתבוא ותקבע שלהיות חילוני זה חטא??!!
ו
* יונתן   25/09/12 | 08:36
48. כתבה מרגשת מאוד
אמן על כל עם ישראל. לחזור בתשובה, או לפחות שכל אחד ייקח רק מצווה אחת על עצמו.
* יישר כוח   25/09/12 | 08:29
47. לפשוע כל השנה וללכת עם כיפה להתפלל ולצום זה חטא בפני עצמו
* טובה   25/09/12 | 08:27
ממש לא זה מראה שיש בך משהו אמיתי שרוצה לצאת
* Danny Feldman   17/09/18 | 22:58
46. במקום עשרת הדיברות הייתה היה צריך להיות דיבר אחד "תהיו אנשים טובים"
לא שזה היה משפיע על הנשמות הטהורות והרבות שיש לנו.אנחנו שיאני עולם בשקר וכזב.תצומו יעזור לכם אולי לדיאטה.
* liro   25/09/12 | 08:24
45. כולנו יודעים למה החילונים באמת צמים
בשביל להוריד במשקל! וזה הצביעות שאני מדבר עליה. לדוגמה הנערות אחרי הצום לא רושמות בפייסבוק משהוא שקשור לאמונה או לדת , הם רק רושמות ״ הורדתי 2 קילו ״
* חילוני   25/09/12 | 08:13
44. אייך שלא יהיה יום כיפור זה יום השקר היהודי כל כך הרבה פשע ,שקר
ועבירות בכלל במשך כל השנה ומי רץ ראשון לצום דבר ראשון החלאות שיש להם חשבון של יום אחד בשנה ואולי יותר מיזה פחד מאלוהים.מתערב ששושן מנתניה המלאך מתכונן לצום ,בולשיט
* יהודי   25/09/12 | 08:11
43. חובה לצום בהיותך יהודי אין קשר דתי / חילוני
* לצוםםם   25/09/12 | 08:03
באמת?
מאיזו סיבה בדיוק אני "חייב", כאדם יהודי אתאיסט, לצום ביום כיפור? מה אם אני לא מרגיש צורך לטהר את עצמי בשביל ההאלוהים הגדול? קצת שכל לא יזיק.
* אתאיסט   25/09/12 | 13:26
יש שכל ויש הרבה
אז מה אם אתה לא מאמין באלוהים, הוא עדיין קיים והוא עדיין ציווה אותך בכל מיני דברים. זה שאתה לא עושה אותם זה כבר בעיה שלך אחרי ה-120 שלך תיתן דין וחשבון למעלה. בהצלחה ושנה טובה :)
* מרים   27/09/12 | 08:34
אי אפשר להיות יהודי ואתאיסט ביחד אתאיסט הוא אדם חסר אמונה ודת
* מאמין   20/04/20 | 18:42
42. אני חילוני אבל צם ביום כיפור מרצוני החופשי
* חייל   25/09/12 | 08:00
41. כתבה מחכימה ומעמיקה.
יופי של כתבה. אשריכם וגמר חתימה טובה לכל עם ישראל באשר הוא.
* אוריה    25/09/12 | 07:42
40. צאו מהסרטים
מי אמר שחילוני הוא אוטומטית חוטא??? יש דברים חשובים יותר, אפשר להאמין באלוהים ולהיות חילוני, זה לא סותר, הכי חשוב זה להיות אוהב אלוהים, אדם, ובע״ח כלומר שקודם לכל זה לכבד ולהעריך את כל מה שבורא עולם נתן לנו ולהשתמש במה שנתן לנו לטוב ולא לרע כל השאר... אם רק בני האדם באמת היו חיים כך היה לנו הרבה יותר טוב, זה שאדם יושב בישיבה כל היום לא מעיד על אמונה חזקה יותר או אהבה חזקה יותר משל אדם שמעולם לא היה בבית כנסת מצד אחד אך מצד שני מעולם לא פגע או הזיק במתכוון ומפיץ אהבה סביבו... תחשבו על זה
* ירושלמית   25/09/12 | 07:41
39. חילוני לא אומר ישירות חוטא!!!!
לאף אחד לא מפריע שה״חטא״ מוגדר כשמירת מצוות? אם אינני שומרת מצוות משמע אני חוטאת? לא רצחתי, לא גנבתי, לא פגעתי במזיד!!!!!, איני חוטאת על אף היותי חילונית ולא שומרת מצוות. מה הקשר לצום.
* אביטל   25/09/12 | 07:27
את צודקת מאה אחוז
להיות חילוני זה לא חטא כל אחד באמונתו יחיה. אני חילונית ואני שומרת את עשרת הדיברות כי זה הגיוני בלי שום קשר לדת. זה שאני יוכל במקום לצום זה אומר שאני הולכת לגיהינום? אני בכלל לא מאמינה בשטיות האלו של גן עדן וגיהינום. הכי חשוב זה להיות בן אדם טוב וזו הרגשה הכי טובה
* לאביטל   25/09/12 | 09:39
את לא שומרת אותם
את אפילו לא יודעת מה כתוב בעשרת הדברות וההוכחה היא שאת חילונייה ובעשרת הדיברות כתוב:" שמור את יום השבת לקודשו" וחילונים לא שומרים שבת. אז מה את? חילונייה? דתייה? שקרנית?
* ענת   25/09/12 | 11:44
38. זה שאלוהים קיים לא אומר שצריך לצום
מי החליט שזה מה שאלוהים רוצה? אני מאמין באלוהים אבל לא מאמין שהוא רוצה את מה שהרבנים טוענים שהוא רוצה. חשבון נפש הוא כשלעצמו רעיון יפה ומבורך. חבל שהדתיים לא עושים אותו באמת.
* יהווה   25/09/12 | 07:14
מה הקשר?
איך אתה יודע שהדתיים לא עושים אותו? למה בדקת אחד אחד וחפרת להם בנשמה כדי לדעת מה הם עושים? זה שיש אחד שירק על ילדה ועוד אחד שכלא נשים בבית שלו לא אומר שכולם ככה אולי תחשוב על זה? מעצבנים אתם כולכם שופטים בלי להכיר אף אחד ושום דבר ואחר כך מתייפיפים וצועקים ראשונים "לא שופטים אנשים!!"
* אני   27/09/12 | 08:37
37. להיות חילוני זה חטא?
קראתי את הכותרת וזה הספיק לי. האם יש תועלת בזה שחילוני צם ולמחרת הוא חוטא? אני חילונית אז זה אומר שאני עושה חטא? לגנוב זה חטא. לרצוח זה חטא. לעשות רע לבן אדם זה חטא. אז יש לי חדשות בשבילכם דוסים שהרבה ממכם אנסים וגנבים. אני חילונית ואני לא צמאה ואני יותר צדיקה ממכם
* חילונית גאה   25/09/12 | 07:11
אם לא קראת את הכתבה יש לך כינויי אחד.
את מכירה את הפתגם:"חמור קופץ בראש"? אז את קפצת. תנחשי מה את? וסליחה אם פגעתי
* אני   25/09/12 | 11:42
הרבה ממכם אנסים וגנבים?
את שומעת את עצמך? (או אם להיות מדויקים קוראת מה שאת כותבת?) רק המילים האלה מראות שאת בורה גמורה בכל מה שקשור לדתיים ולדת.
* אני   27/09/12 | 08:39
36. גברותיי ורבותיי- "איש באמונתו יחיה" גמר חתימה טובה
* מיכאל   25/09/12 | 07:05
נמאס לי לראות את המשפט הזה כי סילפתם אותו
המשפט הולך כך:" צדיק באמונתו יחיה" ויש לו המשך שאני לא זוכרת אבל זה בהחלט לא:"איש באמונתו יחיה" זה פשוט סילוף של עובדות. מה?! אתם פלסטינאים? שמסלפים הכל לפי מה שנוח לכם?
* ענת   25/09/12 | 11:40
מה שכתבת שגוי
את המשפט במקור אומר חבקוק הנביא והנה הוא "הִנֵּה עֻפְּלָה, לֹא-יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ; וְצַדִּיק, בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה" כלומר הנביא מבטיח לצדיק שאמונתו הישרה באל תתן לו חיים ושהאמת תחיה ותצא לאור. ולא כמו שאתם בחרתם לשנות את הפסוק הזה.
* אני   27/09/12 | 08:43
35. אדם רעב אינו יכול לחשוב חשיבה בהירה
למי שרוצה לעשות ביום כיפור חשבון נפש...
* :)))   25/09/12 | 06:40
34. התשובה לשאלה היא לא מוחלט אין כל קשר בין שמירת מצוות
לשכר ועונש אז מה הטעם לצום. יש לא מעט דוגמאות של אנשים דתיים שומרי מצוות שצמו בכיפור והיום הם לא איתנו ומאידך יש לא מעט דוגמאות של אנשים מצליחים מאד, שאני מכיר, שאינם צמים בכיפור וגם לא מעט פושעים שחיים מצויין ושומרים מצוות (בדרכם) מסקנה: איש הישר בעיניו יעשה אין כל קשר בין שמירת מצוות לשכר ועונש הרבה יותר חשוב להיות בן אדם ישר, טוןב, עוזר לזולת ובקיצור נשמה טובה מלשמור על חוקי הדת
* אני   25/09/12 | 06:24
33. איזה גיבוב של שטויות
* אתאיסט   25/09/12 | 05:50
32. אני כל השנה ממתין ליום כיפור זה אחלה יום
אני מזמין את כל החברים ועושים על האש אין כמו בשר על האש ורובם אוהבים בשר לבן
* נתנאל   25/09/12 | 05:47
אפשר להצטרף לחגיגה?
המשפחה שלי דתית ונורא משעמם בכיפור זה כמו יום דיכאון בבית. והייתי בורחת אם אפשר ביום הזה לאיזו חגיגה מעניינת
* חני   25/09/12 | 09:52
31. כתבה יפה מאוד! כן ירבו עוד כתבות כאלו.
* ליאור   25/09/12 | 04:53
30. אנשים, ביום כיפור כולנו אותו דבר.
אין הבדל בין חרדים לחילונים ודתיים. כולנו נמצאים באותו מצב, יהודים שמבקשים סליחה וכפרה. כי כולם חוטאים.. גם דתיים חוטאים אחר כך, אולי לא כל יום.. אבל הם חוטאים.. גמר חתימה טובה לכולם שתכתבו בספרם של צדיקים גמורים...
* דודי   25/09/12 | 03:03
29. גם אם אין אלוהים, זה יפה שיש יום של חשבון נפש
כל יום אנו חיים הלי ליחס חשיבות למעשים שלנו,וכשיש פתעום שגורם לנו להתחרט ולבקש סליחה, זה משפר את ההתנהגות שלנו.
* אמלי   25/09/12 | 02:47
28. הצום הוא בין אדם לאלוהים, והסליחה
לא חייבת להיות קשורה לקיום ההלכה אלא יותר למידות טובות דרך ארץ וכבוד לזולת.
* תמר   25/09/12 | 02:11
27. מבלי להפחיד[וזה באמת לא הכוונה שלי]
אדם שלא צם ביום כיפור חייב כרת. כך שאם אתה חילוני ואינך חושב שתחזור בתשובה בזמן הקרוב[חבל..] כדי מאוד! אבל מאוד שלפחות תצום ביום כיפור כי זה חטא [גדול ורע מאוווד!]בפני עצמו.. צום מועיל! וקל לכל עמי!:)
* תהילה   25/09/12 | 01:25
נפלת על הראש להאמין לשטיות כאלה!!!!!
* אשר   12/10/16 | 19:36
26. צום מלשון צמצום, והמטרה היא התגברות על היצר
התאווה הכי גדולה של האדם היא אוכל (ואחריה מין) וכאשר האדם מתגבר על התאווה הגדולה ביותר שיש לו וצם הוא מצמצם מאוד את המסך. צמצום המסך יוצר תגובות כימיות של אלקטרונים ופוטונים וגורם להחזרת אור (אור חוזר) שזו בכלליות מטרת הבריאה, להחזיר אור ולא לבלוע אותו כמו שקורה במצב של כניעה לתאוות. ביום כיפור ישנה אנרגיה מיוחדת שחשוב לצמצם בה את המסך ולכן קם המנהג לצמצם את התאווה הכי גדולה של האדם ולצום. בין היתר יש תאוות כגון נוחות שמצטמצמות באמצעות הימנעות מהפעלת חשמל, עיסוק בתפילות שזה לא קל וכו'. ביום כיפור יורד אור קשה לעולם ומי שבולע את האור נגרם לו נזק ומי שמחזיר את האור, מה טוב.
* סיון   25/09/12 | 01:13
25. אני חילוני, ממשפחה מסורתית - לא צם.
לדעתי יש המון חילונים שצמים, במודע או שלא במודע, בגלל "שכולם צמים". שאני אומר כולם הכוונה היא לסביבה הקרובה שלהם - משפחה, חברים וכו'. אני די בטוח שאם תשאלו חילונים שהסביבה הקרובה שלהם לא שומרים את כיפור, תקבלו עובדה די חורצת שהרוב המוחלט לא צמים ולא שומרים את כיפור. לי אישית בתור חילוני שלא שומר שבת ולא שומר מצוות, נראה די דבילי לשמור את כיפור. במקרה שלי לא הושפעתי מהחברה שלי ולמרות שרוב האנשים הסובבים אותי שומרים, החלטתי לא ללכת עם הזרם.
* ליאור   25/09/12 | 00:49
כי אתה חלש אופי זה למה הבנת ..
כי אתה חלש אופי זה למה הבנת ..
* כי אתה חלש אופי זה למה הבנת ..   25/09/12 | 01:12
הסטטיסטיקה אומראה אחרת ממה שנראה לך. תקרא עיתון בסוף הצום
בכל שנה הסטטיסטיקה מראה כי מעל רוב מוחלט של האוכלוסייה הישראלית צמים ביום הכיפור.
* יעל   25/09/12 | 02:41
עתיק אומר
שתדע חבוב שאם ניצא מנקודת הנחה שהתורה הקדושה קיימת יותר מ-500 שנה איך זה יכול להיות שממצאים שגילו היום התורה מספרת לנו לפני 500 שנה זה אחד דבר שני כמו שאת השואה עוד 200 שנה שלא ישאר זכר והוכחות וכל דבר שתראה יגידו לך זה פוטושופ זה ככה ההוא ככה. אותו הדבר אנשים לא מאמינים וזוכרים את מעמד הר סיני שהתורה ירדה אלינו משמים אז שיהיה צום מועיל ומי יתן שניהיה אנשים טובים יותר
* משפט סני    25/09/12 | 08:26
הזרם......
אתה מהזרם שלא מאמין OK ברור שהזרם העיקרי מאמין, אבל יש חלק שגם משתדל למקיים את אמונתו ויש חלק (גדול !) שלא מקיים מחור מודעות או חולשה וכו' אין אף אחד שיכול להגיד שלא חוטא כלל ! לכן לכל המאמינים "יום כיפור" הוא המתנה הכי גדולה ביהדות כי זה כולה יום אחד ואפשר ע"י הצום והתפילות להרגיש שייכות לאמונתם. דרך הגב אני חושב שהשפעת הזרם יכולה להיות אך ורק על קיום או אי קיום של המצוות אבל לא על האמונה כי מי שמאמין ביהדות זה לא שיכלי זה הרבה יות פנימי ושום זרם לא יכול לעקור את זה. ביי
* PHIL   25/09/12 | 08:50
24. אם כך, יום כיפור מעודד חטא
אם ששואל את עצמו אם לחטוא או לא, יגיד "גם ככה זה יסלח לי ביום כיפור" - ויחטוא.
* נפתול   25/09/12 | 00:35
לאאאאא, התיקוה היא שאלוקים יסלח לך. זה יום של חשבון נפש
המטרה להיתחרט על מעשים רעים משנה שערה ולנשות לשפר אותם. זה לא כמו שהנוצרים הולכים לכומרץ\.
* שי   25/09/12 | 02:43
כואב לי עליך.
* חי בשקר   25/09/12 | 05:32
אני מקווה שיום יבוא
ותוכל להבין את גודל חכמת הבריאה וחכמת התורה ואז לא ייצאו לך כאלה משפטים אוויליים מהמקלדת
* ענת   25/09/12 | 11:36
23. לא הבנתי, אם אין אלוהים אז למה לצום?
* הממ   25/09/12 | 00:34
יש אבל קשה ! אתה קולט ?
* PHIL   25/09/12 | 08:51
22. שמתי לב שכל הדתיים מחזירים לחילונים בצורה נעימה עם הרבה אהבה ואיחולים! חבל שזה לא הדדי...
* לינוי   25/09/12 | 00:20
21. הצלחת לשנות דעתי הקדומה
יישר כוח!!! אני מרגיש שזה היום היחיד בשנה שמחבר אותי ליהדות וטוב שכך אם מתכפרים לי גם החטאים עוד יותר טוב
* יניב   25/09/12 | 00:20
20. הרב פנה בכתבה לציבור החילוני אז יש לקרוא את בנאמר בהתאם.
* ה' הוא האלוקים!   25/09/12 | 00:14
19. בשורה התחתונה:
כל אדם שמיתפלל מהלב ולא משנה אם הוא חילוני או מסורתי או דתי, זה מצויין
* סער   25/09/12 | 00:09
כל הכבוד לך אתה צודק - תקראו על תפילה טהורה
תפילה טהורה היא בכל העולם מכל אדם ומכל דת, כל אחד שמתפלל לטובת העולם ורוצה שיהיה טוב לאחרים ולא רק לעצמו, שמתפלל שתשוב אהבתו של בורא העולם לעולם הזה שאנו חיים בו - תפילתו טהורה. אלא שצריך לדעת שאין להתפלל למען רכוש וחומר והצלחה חומרית בחיים כמו עבודה או לימודים ואין לפרט חטאים ודברים רעים בתפילה, אין להזכיר אוייבים או רוע או פחד בתפילה כי זה מושך רוח לא טובה - התפילה האמיתית היא לרוח שבתוכנו, ולרוח בעולם שהיא של בורא העולם - ושימו לב - בורא העולם ברא רק טבע, לא בניינים או מכוניות או כבישים, שהם זמניים על האדמה וייעלמו כאשר הוא ישוב - כי הכל יהפוך לנופים של טבע מושלם (למשל - ללא מדבריות, קוצים, חרקים, וחיות טורפות או ארסיות) ובכך מתבטאת אהבת יהוה לעולם ולארץ. לכן יש לצאת מבתי הכנסת שהם בסך הכל בניינים - ולהתפלל בטבע ליד עצים וצמחים או בחצר הבית, לבקש ולכוון לצמיחה מחודשת של הצמחים הטובים, לבקש מים וגשם, לבקש התקררות ולא התחממות, לבקש עננים שיכסו את השמיים, לדמיין חזק יערות עם עצים גבוהים מאד, פרחים ודשא ירוק וציפורים חיות יפות כמו צבאים ואיילים, ומים טהורים זורמים בנחלים בתוכם, ולבקש מבורא העולם יהוה שיחזיר אותם לארצנו, כי הם פעם היו כאן ונעלמו בגלל רדיפת בצע ומחשבה על רכוש כסף וממון.
* הרב   25/09/12 | 06:40
18. סלח לי .... כיפור לא ??
* יאללה שחרר סלח כבר !!    25/09/12 | 00:01
סלחתי כדבריך
* PHIL   25/09/12 | 08:53
17. אתם סותרים את עצמכם..איך זה לא צביעות בדיוק?!
* במבה   24/09/12 | 23:59
16. חילוני לא שווה חוטא
אני חילונית שלא שומרת על שום דבר אבל אני כמו כל חברי לא חוטאים לא ביום חול ולא ביום חג ,כמה אנשים יכולים להגיד את אותו הדבר?
* lala   24/09/12 | 23:55
כבר בתגובה רואים שחטאת
בחטא הגאווה. כולנו חוטאים וה' חותם לנו את גזר דיננו ביום הזה. שיהיה לכולם בהצלחה
* ענת   25/09/12 | 11:34