זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (95 תגובות ב-48 דיונים)
48. יש לא מעט בעיות באבולוציה
בנוגע לאבולוציה, האמת שיש לה כיום כמה הפרכות רציניות מתחום הביולוגיה.נניח שאנו מוצאים רובוט העשוי dna וחלבונים ומסוגל להתרבות. לבטח נטען כי הוא תוצר של תכנון בשל מורכבותו. אם כך, כיצד ניתן לטעון כי חתול או כלבלב, המורכבים בהרבה(מליארדי תאים מול כמה מאות רכיבים לרובוט סטנדרטי), התפתחו בתהליך טבעי מחומר דומם? בנוסף, לפי תיאורית האבולוציה הדמיון בין המינים מוכיח את מוצאם המשותף. הפרכה לדבר- גם שתי מכוניות של אותו יצרן לעיתים דומות מאוד אחת לשניה. אך זה מוכיח יצרן משותף ולא מוצא משותף. אגב, גם הבננה זהה גנטית לאדם בכ50%! טענה נוספת היא כי ניתן לסדר בהיררכיה יצורים מסויימים. שוב- ניתן לסדר בהיררכיה גם מכוניות. האם הונדה סיויק מודל 95 מהווה שלב ביניים בין מודל 96 למודל 95? ברור שלא.יש שפע של הפרכות לאבולוציה באתר הבא: http://thedos.co.il/Catgorys.aspx?Tags=אבולוציה
* ביולוגיה מעשית   18/06/13 | 23:21
47. תאורית המפץ הגדול הוצעה ע"י איש דת.
"לא עולות בקנה מידה אחד עם השני" - אדרבה, תאורית המפץ הגדול מחזקת את האמונה בישות השלטת בעולם. על פי האמונה הנקודה הזו נוצרה על ידי האל, משום שהיא לא יכולה להיווצר בשום דרך אחרת. התפתחויות מדעיות דווקא מוכיחות שיש אל. כוחות שלא ניתן להם הסבר, ונתנו להם שמות לא רציונליים,כמו לדוגמא - "אנרגיה האפלה" שהיא מהווה 74% מכלל מסת היקום, ואף איש אינו יודע מקורה. ואם זו תורת הקוונטים, או המיתרים, שיש בכל אחת מספיק חורים בשביל להשאר רק "תורה" לשמה ולא מסוגלת להסביר את העולם על בוריו בצורה מקובלת. למרות הדעה שמוצגת בפסקה לעיל, אני מסכים עם טנזין גיאטסו, שאמר : אם המדע מוכיח שהדת טועה, אז הדת תצטרך לתקנה. אין הם חייבים לסתור לגמרי אחד את השני, אך בסופו של דבר למדע יהיה הבט מתקדם יותר מאשר לתורה, והתורה תצטרך להתאים את עצמה בשביל להשאר מעודכנת ומקובלת. למען הסר ספק, המדע לעולם לא יוכל לסתור כליל את הערכי התורה ואת קיומו של ישות השלטת בו, הוא אך ורק יוכל לסתור את העובדות שהוא מציין - כמו בדוגמאת המפץ הגדול. פשוט אם התורה תרצה להביא דוגמאות לא מבוססות - המצב יכול להיות בעייתי לאחר מכן, כאשר למדע יהיו את הכלים לבחון את נכונותם, ומכך היא צריכה להימנע.
* a.   01/10/12 | 00:02
46. ה' ברא את העולם
תורת ישראל היא אמת לאמיתה ,התורה לא נוגדת את המדע התורה היא פשט בלבד שאומרים שהעולם נברא ב6 יים יש דרש וסוד בתורה ומי שנכנס מגלה את האמת.מה חשבתם שתתנו לקוראים פרק בפיסיקה הם יבינו רק מעטים יבינו פיסיק ככה גם התורה כדי לגלות צריך לחקור ולהגיע לאמת
* one1   14/04/12 | 09:25
45. המדע מ-ב-ו-ס-ס על התורה !
* אני :)   16/01/11 | 21:54
44. תורה והמדע זה שני דברים מחוברים לחלוטין.
* אתם בורים לגמרי   13/06/10 | 21:46
43. דת מול מדע לפי הספקן - יקי
נעדר מן הדיון, לדעתי, הבדל מהותי. המדע מסוגל לחקור ולהגיע לידע אמין (לעולם לא מוחלט), נכון לעכשיו (עד שמחקר חדש יביא ראיות חדשות התובעות תיקון בידע הקיים), בנאי שנשוא המחקר, מצוי בעולם הטבע, כלומר, רבים אחרים מסוגלים לחוש את הטענות באורח עצמאי, וכך לאשש אותן. כל מה שנמצא מעל לטבע (ועל כך אין לנו מושג כי איש לא חש זאת ורבים אחרים אישרו שגם הם חשו זאת), אינו יכול להחקר באורח מדעי, ויש סיכוי שהדברים על הם פרי דימיונו הפרוע של המדווח על העל טבעי. ואידך זיל גמור!
* אוריין הספקן   10/04/10 | 20:25
42. ה' ברא את העולם ויש הוכחות לכך,אבל יש כאלו ש...
לא מבינים את האמת,ומנסים למצוא פיתרון שיהיה מובן להם.. והפיתרון:היה פיצוץ (המדע קורה לזה "מפץ")ואז העולם נברא... המטרה:להמציא פיתרון שלאנשים יהיה קל להאמין בו.. המסקנה שלי מכל העניין:נו באמת...כל בנאדם עם קצת שכל,וראש על הכתפיים-מבין שהטעו אותו. אז אחרי שקראתם,אני מקווה שתבינו מהי האמת...
* אחת שמאמינה...   27/12/09 | 13:58
שכל על הכתפיים
את מדברת על שכל,תצביעי בקשה על איזה המצאה חשובה לאנושות,שאחד מהמאמינים כמוך המציא, איזה תרופה מצילת חיים, או איזה מכשיר, או מנוע, שהקל ועזר להתפתחות האנושית.אז תמשיכי להאמין ולחזור אחורה אל החושך והאטימות,כי השכל שלך עדיין על הכתפיים,עוד לא עלה לראש. ליבי ליבי.
* קוקו   14/04/10 | 14:17
אין פתטי יותר מבורה המגיבה על מידע חלקי
לפי המדע של היום, זה לא היה "פיצוץ", אלא התפרצות מתגברת של חומר מנקודת אנרגיה שהיתה כנראה קרע מיקום שקדם לזה. את כל התאוריות האלה אפשר להוכיח באמצעות נוסחאות מורכבות שראשך הקטן לא מסוגל אפילו לתפוס, אז את נתפסת לתשובות האינסטנט של המחזירים בתשובה שלא יבחינו באמת גם אם תשב להם על קצה החוטם ותחזיק נר זיכרון (לזכר ההגיון שלהם..) קראי קצת יותר ספרים, זה בריא למוח.
* בני   12/07/10 | 11:26
הסבר למפץ הגדול - אולי זה ישכנע
יש סיבה פשוטה לכך שעלתה תיאוריית המפץ הגדול, והיא שהיקום מתפשט, כלומר הולך וגדל. בעזרת טלסקופים ניתן להבחין באפקט דופלר (תופעה שמתרחשת כאשר גוף מאיר מתרחק ממך) ומכאן מסיקים המדענים שבעבר הגלקסיות היו קרובות יותר ( כי הן מתרחקות מאיתנו). אם הגלקסיות היו יותר ויותר קרובות אז מגיעים למסקנה שבתחילת הדרך כל החומר היה בנקודה אחת. זה הכל.
* בטח יש עוד ראיות   17/09/10 | 11:06
41. ביקורת שטחית
צר לי, אך הביקורת של מר מנשנפרוינד על דבריו של פרופ' לייבוביץ' המנוח, מגדולי ההוגים מאז קום מדינת ישראל, היא שטחית ומעידה לא רק על יומרנות אלא גם על בורות. הגישה של לייבוביץ' נשענת על גישתו של עמנואל קאנט, מגדולי הפילוסופים של כל הזמנים, שהתווה בבירור את קוויה של "תכנית ההפרדה" בין דת ומדע כבר במאה ה-18. אבל מר מנשנפרוינד חושב שהוא חכם יותר. נו מילא, יבושם לו.
* נמרוד פיק   18/12/09 | 13:48
כל נסיון לטייח את הדת נשמע כמו תירוצים
וניתן להבחין בכך בבירור כאשר מדובר בנסיון שהוא לא מיינסטרים דתי.
* נו   17/09/10 | 11:08
40. איזו חוצפה להעתיק את שם המדור "הספקן"
אחד המדורים הכי חזקים בעולם, באחד ממגזיני המדע הפופולרי הגדולים והחזקים בעולם, עם אחד הכותבים המשכילים והחזקים בעולם. ובמאקו? גרסה לא מקורית של דברים שקראנו מיליון פעם במקומות אחרים. הלוואי שSA יתבעו אתכם אני מיד שולח עותק למול הישראלי והאמריקני שידע מה "קשת" מעזים לגנוב
* טל   11/10/09 | 18:21
39. ציטוט רלוונטי של אלברט אינשטיין {כדי לחסל את הויכוח סופית} :
בס"ד הציטוט הרלוונטי של פרופסור אלברט אינשטיין הוא : science without religion is lame religion without science is blind כלומר : מדע בלי דת הוא צולע. דת בלי מדע היא עיוורת. הלינק הרלוונטי מיו -טוב {קליפ עם הסרט קונטקט משנת 1997 עם גוד'י פוסטר שמבוסס על הספר שחיבר קרל סייגן המדען והפרופסור מאוניברסיטת קולומביה במנהטן} : http://www.youtube.com/watch?v=rHbsyRl2PNY גמר חתימה טובה לכל בני {הנביאים ? } אברהם, יצחק, עשיו ויעקב.........
* כלנית משומרי-היקום והייקים {להלן דוברי האמת}   15/09/09 | 15:04
38. שיר רלוונטי מאתר יו-טוב : air supply - lost in love
wg"h : link to the video clip and song : http://www.youtube.com/watch?v=HpntNDAYltM ..
* calanit from asia   11/09/09 | 23:42
37. מקור הויכוח בין הדת למדע
הדת גורסת שהכל כתוב ומדריכה לציות המדע גורס שהכל ניתן לערעור ומדריך לספקנות וחקירה זה הכל. תפיסות שנות ומנוגדות של נפש האדם
* שבלולנד   29/07/09 | 17:57
36. לגבי הניסים...
אני יהודייה ומדברת פה בשם היהדות, לא הנצרות ולא באיסלאם... אני מודה שחלק מהניסים המדוברים בדתות האחרות נראים מופרכים, כמו סיפור ישו ומוחמד, למרות שקטונתי להגיד על משהו, זה אכן נראה מופרך מדעית, אבל מדענים חקרו ומצאו לגבי קריעת ים סוף שבאקלים ותהליך מסוים יכול להיות מצב שהים ייפתח לשניים כמו בסיפור...בכלל אם תסתכל בתנ"ך רוב הניסים שקרו, הם ניסים טבעיים שנוצרו מן הטבע, זאת אומרת דברים שפיזית יכולים לקרות בטבע, רק בכוחו של האל...ולכל אלה שמנסים להכשיל אותנו "בקטנות" ובשאלות לגבי מהות וקיום האל...אנחנו מאמינים באל, גם אני וגם אחרים קטונו מלהעיד איך נוצר האל והאם הוא פיזי חומרי או שלא...זה נראה לי מטופש לשאול אותנו שאלות כאלה וחלק מהאמונה זה לקבל את זה שאתה גם לא יודע, ולהשלים עם זה שיש כוח יותר גדול ממך...קצת צניעות חברה...
* ne ro   25/07/09 | 03:09
יום כיפור : לכפרת עוונות בין אדם לחברו ובין אדם למקום
בס"ד קבלו נילק של רמי שטרן . אולי סופסוף למישהו יפול האסימון. או שלא. אני את שלי עשיתי - הזדכתי על אי אלו מצוות. לפי דעתי המצוות החשובות הן : בין אדם וחברו : 1} עזרה לחברים וחברות להגיע לשלווה פנימית, אמיתית וכנה. 2} עשיית לפחות 3 זיווגים הגונים משורש הנשמות ההגונות של החברים והחברות והקרובים והקרובות - הן משפחתי והן לא משפחתי באופן ישיר כלומר בני ובנות אדם וחווה כלומר מאותו זן מעולם החי - זן בני ובנות האדם וחווה. למטיבי לכת : עזרה לחי, צומח ודומם של האינסוף ברוך הוא והשכינה שלו - השבת - מלכה בזמן {כן מימד הזמן הוא דביק ביקום לפי אינשטיין כלומר קיים כמו קורי עכביש שאפשר לאסוץ את הקורים ביחד אבל אי אפשר למחוק את הזמן בעבר או להחליט מה יקרה בעוד יום או דקה}. תשמרו את כל הימים כי הם גם קשורים למימד הזמן. דת מונוטאיסטית = מאמינה באינסוף. דתות לא מונוטאיסטיות מנסות להבין ממה האינסוף מורכב. זה הכל. that is all !! links to rami stern - shana tova : http://www.youtube.com/watch?v=5Bkfw5z76xA&feature=PlayList&p=1759CABB97F98DFE&playnext=1&playnext_from=PL&index=9 http://www.youtube.com/watch?v=ZrhgjHvA0mY have a nice weekend in time o.k ? understood ? yufi tufi.
* כלנית מברסלב   11/09/09 | 10:22
למה לדבר בשפת רבים ? יש לך תאומה "יהודיה" סיאמית ?
בס"ד התגובה שלך מזכירה לי צורת חשיבה של אנשים במאות הקודמות. יש סיפור ידוע על ראש אונברסיטה בתקופתו של ניוטון שטען (בעקבות התגליות) שבעוד שלוש ארבע שנים האדם יגלה את כל מה שיש לגלות בחוקי הפיזיקה שזו כמובן היתה צורת חשיבה נפוצה בקרב אנשים כמוהו באותה תקופה. אתה כנראה ממש ממש לא קורא (אפילו לא בריפרוף ובראשי פרקים) על פיזיקה מודרנית כי אתה לא מצליח לקלוט שרב הנסתר על הגלוי ואין לך תפיסה חושית לגבי המגבלות של מוח האדם. אני מציעה לך להתחיל בחקר הפרדוקסים של התאוריות בפיזיקה (המקרו - פיזיקה קלאסית והמיקרו - פיזיקה מודרנית). סיפור שממחיש את ההבדל בהבנה הוא סיפור התפוח שנפל על ראשו של אייזק ניוטון, שבעקבותיו ניסח ניוטון את חוק המשיכה האוניברסלי. תפוחים נפלו מעצים אלפי שנים קודם לכן, ואיש לא ניסח את חוקי הכבידה בעקבות זאת. נפילת התפוח נתנה השראה לניוטון שהיה עסוק באותה תקופה בניסיון להבין את חוקי הטבע הבסיסיים. סודות הבריאה מתגלים שלב אחר שלב כאשר יש את מירב הנתונים בחקר הפיזיקה וכאשר יש רצון עז לחקור ולהעמיק. אתה נמצא מאות שנים אחורה - אין לך ידע מינימלי בפיזיקה של שנות האלפיים ואין לך רצון עז לחקור ולהעמיק. שנה טובה ומבורכת לכל קהל הקוראים והקוראות {ההדוק} האדוק שלי. שלום ומבורך. סעו לשלום .... המפתחות בבוילר.... סתם סתם סתם סתם THAT IS ALL FOR THIS DAY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יאללה לכו לישון כל החתולים הסיאמים הלא מחוברים גנטית לישויות אחרות והמבין יבין .. למען האמת אני טיפה חוששת שהמגיבה ה"יהודיה" אולי מצאה עבודה בארגון ממשלתי-רפואי-סוציאלי-התנדבותי כזה או אחר. אבל צריך לשמור על : אופטימיות, שליטה עצמית, תחושת ערך עצמי בסיסית אלמנטרית, חיבה לחי-צומח-דומם ויכולת להכיר תודה על האוכל, המשפחה, היבשת בה גדלנו וכל יום זה מוסיף להרגשה הכללית להגיד תודה על שיש עוד יום - עוד פסיעה במרחב הזמן והקוסמוס. יאללה כבר מאוחר, היום לא שמרתי על השבת מלכה בזמן של האינסוף ברוך הוא אבל מגיע יום הכיפורים לא ? אתקשר אישית לאי אלו מוטציות גנטיות כמוני ואבקש .... מילפה. סתם סתם . זאת השעה. כבר 22:54 ביי ביי יש לי יומהולדת בחג ספציפי. אז תתרמו לעמותה למען חתולי הרחוב הויאטקונגים. ודובי הביסלי. ופרעושי וענבי הזעם. וכמובן אחרון חביב מתוכנית הרדיו : "מה יש" מהפינה "ימי איציק - סדרה מקומית בהמשכים" בגלי צה"ל בתחילת שנות השמונים עם ארז טל {בן טולילה במקור} ואברי גלעד [אברהם קווסטלר מירושלים?} - שוקי העובש !
* כלנית ה"חסידה" ה"אסקימוסית"   11/09/09 | 22:58
35. כל יום בבריאת העולם זה עוד שלב באבולוציה..
אין סתירה!התורה לא מתחמקת מעובדות מדעיות!
* האבולוציה לא סותרת את התורה!   24/06/09 | 18:08
קישקוש מושלם
אין דבר יותר טפשי לומר מאת המפשט הזה. היווצמרות היקום, היווצרות כדור הארץ, אביוגינזה והאבולוציה אינם עולים, בשום קנה מידה עם סיפורי האגדות המופיעים בתורה. אין שום קשר בין סיפור בריאת העולם (לא זה שבפרק א ולא זה הסותר אותו בפרק ב של ספר בראשית) לבין המציאות אותה מתארות האביוגינזה והאבולוציה.
* עומר   24/04/11 | 12:08
34. and we didnt talk about time yet
according to prop' albert the time stays in space. that is how he condulted a colig when his child died : albert told him that because time is preserved his late son is still alive. and also : in the book the univerce is a green dragon - the picture on the cover is from an explosion which acoord 2000 years ago and it can be photografed today. so hear is alink to a song for the writer of yhis article : http://www.youtube.com/watch?v=nvwrSdMY7dQ have a great life or have a life
* c.   14/06/09 | 16:39
33. מדע זה לא עניין של אמונה
בעובדה מדעית אין מקום לאמונה,זו למעשה ידיעה. אבל לגבי קיומם של פיות, מלאכים,אלוהים או פיטר פן,לכך נדרשת אמונה (ולא מעט חוסר ידע).
* רונן,ר"ג.   11/06/09 | 22:38
אמונה = ענווה בעקבות הארה לגבי אפסיות האדם בקוסמוס
בס"ד התגובה שלך מזכירה לי צורת חשיבה של אנשים במאות הקודמות. יש סיפור ידוע על ראש אונברסיטה בתקופתו של ניוטון שטען (בעקבות התגליות) שבעוד שלוש ארבע שנים האדם יגלה את כל מה שיש לגלות בחוקי הפיזיקה שזו כמובן היתה צורת חשיבה נפוצה בקרב אנשים כמוהו באותה תקופה. אתה כנראה ממש ממש לא קורא (אפילו לא בריפרוף ובראשי פרקים) על פיזיקה מודרנית כי אתה לא מצליח לקלוט שרב הנסתר על הגלוי ואין לך תפיסה חושית לגבי המגבלות של מוח האדם. אני מציעה לך להתחיל בחקר הפרדוקסים של התאוריות בפיזיקה (המקרו - פיזיקה קלאסית והמיקרו - פיזיקה מודרנית). סיפור שממחיש את ההבדל בהבנה הוא סיפור התפוח שנפל על ראשו של אייזק ניוטון, שבעקבותיו ניסח ניוטון את חוק המשיכה האוניברסלי. תפוחים נפלו מעצים אלפי שנים קודם לכן, ואיש לא ניסח את חוקי הכבידה בעקבות זאת. נפילת התפוח נתנה השראה לניוטון שהיה עסוק באותה תקופה בניסיון להבין את חוקי הטבע הבסיסיים. סודות הבריאה מתגלים שלב אחר שלב כאשר יש את מירב הנתונים בחקר הפיזיקה וכאשר יש רצון עז לחקור ולהעמיק. אתה נמצא מאות שנים אחורה - אין לך ידע מינימלי בפיזיקה של שנות האלפיים ואין לך רצון עז לחקור ולהעמיק. שבת שלום ומבורך.
* כלנית   12/06/09 | 11:45
הה?!
מה אמרת בזה בכלל? ודרך אגב, הסיפור של התפוח שנפל על ניטון זה רק סיפור לא מתועד, וככה צריך להתייחס אליו.
* מה?   17/09/10 | 11:15
לרונן
כתבת דבר והיפוכו.....[ולא מעט חוסר ידע].הבנתי שאתה מלא "שכל".היכן הוא?כשתמצא טטקבק לנו.
* המצפים לישועה   12/06/09 | 16:36
32. אמונה
זה רק עניין של אמונה,אחרי הוכחות אין שום חשיבות לאמונה. ה' קיים חי ונמצא בכל מקום נקודה.
* אביבה   11/06/09 | 17:39
31. חוקי הטבע והמחוקק הגדול הוא האלוהים!
ומי שלא מבין את זה מתחמק מן האמת כי האמת מחייבת כי אם אני מבין שיש בורא שאחראי לכל העולם והיקום זה מחייב אותי לפעול אחרת ולשאול שאלות לגלות אצ מהות הבריאה אתם החילונים מ. פ. ח.ד.י.ם. כל המדענים הגדולים בעולם לא הכחישו את קיום הבורא אלה ההפך לא ניתן להחזיק ולברוא עולם ואדם בלי מציאות הבורא מספיק להתעורר כל בוקר לאותה השמש תהשמים הארץ .גוף האדם שזה פלא הבריאה ולהבין יש בורא לעולם ויש תכלית כמו כל דבר שנברא יש יוצר אין מקרה -רק מהה'.
* שרון   11/06/09 | 10:20
30. אין סתירה בין המדע לתורה!
ישנו בחומר רב בנושא, ממומלץ לקרוא ולהבין לפני שיוצאים בסיסמאות חסרות הבנה מעמיקה.
* מיטל   10/06/09 | 20:58
29. רק בישראל !! עצוב..
רק בישראל עדיין יש אווילים שמסוגלים לחשוב ואף לנסות להסביר כי העולם מקרי, כמעט בכל האוניברסיטאות בעולם נתפסת תורתו של דרווין כהומור בלבד, וקיום העולם נחשב או כמשהו רוחני או כמשהו בלתי ניתן להסבר, בנוגע למפץ עצמו גם כן ישנם חילוקי דעות בין החוקרים בנוגע לעיתויו והוא משתנה כמעט כל כמה שנים, אז תפסיקו לחיות באשליות ולדחוק מעצמכם את המחשבות על ייעודכם, זה נכון שאת כל העולם האמונה והמידע על בריאת העולם אינו כה מחייב כמו את היהודי, וזו הסיבה להתכחשות לנושא, אך ההפסד כולו של בת היענה.........
* ארז   10/06/09 | 16:00
28. התנ''ך הוכיח דברים עוד לפני שידענו אותם בכלל....
אני מדבר על צפנים יש ה'
* מישו שמבין   10/06/09 | 15:48
בטח הוכיח דברים,רק חבל שאתה לא נותן דוגמאות.
* בנץ   11/06/09 | 22:42
27. or you can read
the science of g-d" by Gerald Schroeder and see thatTorah and science are complementary and there is no contridiction
* m   10/06/09 | 15:38
26. לגבי אי הבנת ההבדל בין מפץ לפיצוץ ....
בס"ד במפץ הגדול לא היו מימדים לאותו חלקיק. היה "ויהי אור" שהתפשט ויצר את היקום שלנו (כאשר היקום שלנו יכול להיות יקום שמתפשט ומתכווץ אחת למיליארדי שנים והוא יכול להיות אחד מאינסוף יקומים שקיימים במקביל). המפץ הגדול הוא תחילת הבריאה של היקום שלנו ולא תחילת הבריאה האבסוליטית. לגבי ההערה שמפיצוץ לא יכולה להיווצר יד או רגל : טענה זו נשמעת למי שקרא על המפץ הגדול באותו רמה כמו טענה שלא יכול להיות שאדם החושב נוצר מזרעון וביצית ושעץ אבוקדו נוצר מגרעין אבוקדו. גוף האדם ושאר העצמים בחלל הם תרכובות של אטומים. לגבי האטום עצמו : הוא בנוי מעיקר מריק (ריק שלו ידוע מה טיבו) ומאלקרונים שנעלמים ומופיעים בו ולכן כמובן שרב הנסתר על הגלוי.
* כלנית   10/06/09 | 13:29
25. ברגע שתפסיקו לדבר על מלחמות תגלו את אלוהים
* yoel   10/06/09 | 13:24
24. מחבר המאמר טועה טעות מאוד נפוצה ! ! ! זו ממש בורות ממדרגה ראשונה ! ! !
בס"ד מחבר המאמר טוען שהיקום נברא לפני 14 מילארד שנה אבל זו טעות נפוצה : היקום שלנו נברא לפני 14 מילארד שנה אבל לא יודעים מה היה לפני כן (יכול להיות מצב של אינסוף יקומים). אין מושג מה היה שניה לפני המפץ. המפץ עצמו נוצר מחלקיק ללא מימדים אבל בחלקיק עצמו היה סדר (לפי צורת הפיזור שלו אחרי המפץ). שמחתי לקרוא בספר "מארג היקום" של פרופ' גרין (פרופ' לפיסיקה באוניברסיטת קולומביה) שזו טעות נפוצה. {כי כשחשבתי על הנושא הגעתי לאותה מסקנה לפי ההגיון אם לפי המדע יש סוף ליקום (המעיכה הגדולה לחלקיק ללא מימדים או ההיפך לקריעה הגדולה לחלקיקים) אז יש התחלה והסיפור יכול לחזור על עצמו יותר מפעם אחת - אינסוף פעמים}. הבריאה היא לא פאזל קל להרכבה בן 14 מילארד שנה. לפי הספר של פרופ' גרין התיאוריות בפיסיקה הגיעו למצב של פרדוקסים שהוא קורא להם mind blowing כלומר מפוצצי מוח. יש משפט שאומר שאם חקרת את הפרדוקסים בפיסיקה בין המיקרו למקרו ונשארת שפוי סימן שלא הבנת כלום. בנוסף 97% מהחומר ומהמסה ביקום נקרא חומר אפל ואנרגיה אפלה ואין קצה חוט לגבי טיבם {זהו מארג היקום הבלתי נראה שבתוכו נעים העצמים שנראים לעין (שמשות, כוכבי לכת, ירחים וכדומה), עצמים שמהווים רק 3% מהיקום. קצת צניעות וענווה מול כוחות הבריאה (כמו שהיתה לאינשטיין) לא תזיק לאנשי אקדמיה שבטוחים בעצמם.
* כלנית   10/06/09 | 12:09
23. ,תשובה למי הם האלוהים
רבותיי אני יודע שנחמד לכם או שבעצם אם תחשבו טוב טוב עם עצמכם לא באמת טוב לכם וזאת כי אתם חיים בעולם שמנוהל על ידי קבוצת אנשים ששולטים במדיה ובעיתונות ובחדשות וכו וכו... והם לא מעוניינים שתדעו את האמת על ההיסטוריה שלנו מי שיצר את האדם הם אינטיליגנציה אחרת שאומרים שהגיע מכוכב ניבירו שגם עליו לא מעוניינים שתדעו . בתנך רשום על בני האלוהים שהגיעו לכדור הארץ ועשו מלא חטאים ושכבו עם בנות ישראל .. אלה הם הם הנפילים או בני האלוהים לפי התנך הם אלה שיצרו פה הכל ... אני בטוח שרובכם חושבים שאני משוגע וכדומה וזה בסדר כי אתם וגם אני אבל קצת פחות תחת שטיפת מוח יום יומית והכנסה של רעלים כמו הפלאוריד למים שלנו וכו וכו כל הדברים שמחלישים אותנו ומורידים לנו את האינטיליגנציה אל תאמינו לשום מילה שאני אומר ... תחקרו את הדברים לבד ותגיעו למסקנות שלכם ... לא כולם מסוגלים להתמודד עם האמת פנים מול פנים .. רובנו מעדיפים ישר להשמיץ ,אבל כמובן כי ככה לימדו אותנו . אור ואהבה
* 2012   10/06/09 | 10:03
??????!
* חן   11/06/09 | 22:44
22. בריאת העולם
שלום רב.רציתי להסביר דבר שלא ידוע לכם.לפי הקוראן אינו פוסל בכלל את המד.להפך בקוראן מוסבר היטב איך העולם נברא.בקוראן רשום שהעולם נוצר בשישה ימים.אבל בפסוק אחר רשום שהימים אצל אלוהים אינם באותו אורך של הימים שאנו סופרים.כלומר על תקופת זמן מסוימת.בקוראן רשום בפסוק אחד שהאאדמה והשמים היו גוש אחד שהתפצלו(תאורית המפץ הגדול).תוך יומיים יצר את האדמה ובני אדם(לפי מה שכתוב למעלה 4.5 מליארד שנה).תכפילו את המספר בשלוש זה שישה ימים יוצא שהיקום הוא בן 13.5 מליארד שנה בערך. רציתי להגיד על עוד פסוק בקוראן אומר-תסתכלו על האדמה ורואים אותה בלי תזוזה אבל הינה נוסעת כמו העננים בשמיים.מה שאנחנו יודעים היום שכדור הארץ נוסע ביקום. יש עוד הרבה עובדות מדעיות בקוראן שפוענחו עם התקדמות המדע.וזו הוכחה שזה ספר מאלוהים ולא ממישהו שכתב אותו לפני 1500 שנה. בפסוק אחר כתוב שעוד יבוא יום ואנשים יגלו את נפלאות יצירתו של אלוהים שיגלו אותו אנשי השכל של בני האדם. אז אין נגיוד בין מדע לדת.בטח שיש אלוהים נקודה
* אחמד   10/06/09 | 10:03
כש-ה' ברא את אחמד....
* ישראל   10/06/09 | 15:41
אחמד יש לך טעות קטנה..קטנה.
היקום לא בן 13.5 מליארד שנה.הם ....חשבו וחשבו וחשבו,והגיעו.זהו מצאו.והפעם חתמו זהו אין יותר שינויים ליום ההולדת של היקום.והפעם זה סופי.היקום בן 13.4מליארד שנה,ועוד99 מליון שנה ועוד,990 אלף שנה,ועוד ועוד כמה שנים בודדות,הם כמעט הגיעו....כמעט.ומה אומרת על זה היהדות.קרובים לאיסלם ולמדע ,רק שאצלנו זה קצצצצצת פחות, ממש קצצת.היום התאריך הוא כד סיון התשס"ט. ה=5000 שנה,ת=400 שנה,ש=300 שנה,ס=60 שנה,ט=9 שנה,יחד 5769 שנה ועוד כמה חודשים עד כד סיון לבריאת העולם.
* היום יום הולדת   10/06/09 | 15:56
21. העולם
סתם להוכחה "מדעית" שהתורה לא נכתבה בידי בני אדם רק לפני כ500 שנה בעקבות מסעו של קולומבוסאשר ביקש להגיע להודו שבמזרח ע"י מסע לצד מערב גילו המדענים שהעולם הוא עגול ואילו בזוהר שנכתב לפני כ2000 שנה נכתבו הדברים הבאים "כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור וכו'... ומי שרוצה יכול לקרוא את ההמשך כלומר העולם בצורת כדור ולא כהבנת האנושות שהעולם הוא בצורת משטח כמו שכולם האמינו לפני 500 שנה . אז התורה משמיים ולא נכתבה עי בני אדם ויש עוד סודות רבים בזוהר מומלץ לכל שוחרי אמת.
* יואב    10/06/09 | 09:59
אבל הזוהר לא נכתב לפני 2000 שנה!
הזוהר נכתב רק בסוף המאה ה-13.
* חן   11/06/09 | 23:10
20. יש אלוקים
אז למה המדע לא מצליח להוכיח שאין אלוקים?
* יואב   10/06/09 | 09:46
איזה שטויות
זה כמו להגיד שיש רוחות ...אז למה לא מוכיחים שאין.. במדע לא מוכיחים משהו ואז אומרים שאין .לא הולכים מטענה של "יש" ואז מפריכים אותה.
* אנה   10/06/09 | 17:26
19. אחרי פיצוץ יש רק הרס וחורבן-לפחות לפי מה שראינו בפיגועים לאורך השנים
איך הגיוני גם שמהפיצוץ עצמו נוצר משהו שלא היה לפני כן?אם יש אנשים שחושבים כך זה פשוט עלבון לאנושות,הרי רואים שהעולם כל כך מסודר,למשל בעלי החיים,לכל אחד יתרונותיו וחסרונותיו כדי שיוכל לשרוד בטבע ובסופו של דבר להיות חלק משרשרת המזון,למשל הנשר אועל הנבלות,הצוואר שלו בנוי בצורה מדהימה בכדי שיוכל להכניס את ראשו בתוך גופת הנבלה ולקחת את החלקים שהוא צריך!בקיצור ברור שמישהו השקיע בכך מחשבה ואם זה לא כח עליון אז מי כן?
* אשר   10/06/09 | 08:55
18. אם אין לך ידע אז אל תכתוב
יש ספר שנקרא המהפך של הרב זמיר כהן ועד המון הרצאות שלו על תורה ומדע אני מציעה לך לקרוא ולהתעמק ואז תגלה שבתנ"ך כתוב את מה שהמדע מוכיח רק כיום!
* לכותב הטור   10/06/09 | 06:27
17. אלוהים הוא...
משהו שאנחנו המצאנו כדי לתרץ דברים שאנחנו לא מבינים
* אלוהים?!   10/06/09 | 03:18
כואב לי על הבורות שלך ,ליבי עליך.
* ירדן   20/06/09 | 21:16
16. עובדות למדע..מה מהם
כדור הארץ קיים 4.5 מילארד שנים ובתנך 5000. היו דינוזאורים בעולם לפני בני האדם. גנטיקה בין יצורים שהם דומים והשתנו לפי הצורך שלם למשך שנים, לדוגמא בני האדם שהדי אן איי שלנו כמעט דומה לשימפנזה (אבולציה). פעם לא היה משטרה או חוק וסדר לכן המציאו אלוהים עם חוקים וכדי לענות על דברים שבני האדם לא ידעו.
* אין אלוהים!!!   10/06/09 | 02:31
טעות
שבורא עולם ברא את אדם וחווה הוא ברא אותם כאנשים בוגרים ואיתם ברא הרבה דברים כמו עצים בורא עולם ברא את העצים כבר גדולים זאת אומרת אם היו באים לראות את הבריאה 5 דקות לאחר שנוצרה היו אומרים שהבריאה בת 20 שנה לפי אדם וחווה ואם היו רואים עץ שלוקח לו 700 שנה לגדול והיו רואים אותו כבר גדול היא אומרים הבריאה בת 700 שנה וכו'. ומה עם המבול שהיה בכל העולם כל התהליך שהמבול עשה זה נראה כאילו העולם יותר זקן. אם רוצים יכולים לבדוק אבל אלה שמדברים כמוך מחפשים רק למצוא תירוצים. אמת היא אחת השקר הוא הרבה תראה לפי האותיות אמת (א' ראשונה מ' אמצאית ת' אחרונה) ושקר (האותיות הפוכות אחת אחרי השנייה ש' ק' ר') מי שיתבונן ויתעמק יראה את האמת ולא ימציא מליון תירוצים.
* תוקה   11/06/09 | 09:42
שאלה...
אומרים שה' ברא את אדם וחווה ונולדו להם שני ילדים-קין והבל. אח"כ קין הרג את הבל זאת אומרת שנשארו בעולם רק אדם,חווה וקין.אז איך בדיוק "הגיעו" שאר האנשים בעולם? ואיך תוך זמן לא כ"כ ארוך היו עמים שלמים(החיתי והיבוסי וכו')? ואיך התפתחה האנושות שוב לאחר שהמבול הגדול השמיד את העולם(חוץ ממי שהיה בתיבה?) בנתיים תענו לי רק על זה ואח"כ נמשיך....
* ההוא משם   19/06/09 | 15:28
15. מי ברא את אלוהים
לאלו המוכיחים את מציאות האל בטיעון שיצירה כה מורכבת לא הגיוני שיווצר באופן עצמוני איך האל שאמור להיות ישות הרבה יותר מורכבת (שהרי הוא ברא את היקום) כן נוצרה לבד ?
* פלוני   10/06/09 | 01:42
ה' לא צריך בורא כי...
מה מצריך התחלה ? דבר חומרי צריך יצרו אותו מתי שהוא כי הוא מוגבל בזמן וחומר, אבל ה' הוא רוחני, ולמעלה מהזמן אז אף אחד לא היה צריך לברוא אותו כי הוא היה תמיד, לפני מציאות של זמן שמצריך התחלה, מה שמעל לזמן אין לו התחלה! וכן יש דברים רוחניים שקיימים תמיד, כמו צדק, מי ברא את המושג הזה ? הוא תמיד קיים רק שמתגלה ע"י פעולות.
* מאמין   10/06/09 | 22:54
איזה תרוץ עלוב (ה' לא צריך בורא כי...)
קודם כל בשום מקום בתורה לא כתוב שהאליל שלך יהוה הוא אינו פיסי(להיפך,הוא ברא אותך "בצלמו ובדמותו", צלם ודמות הם דברים מאוד מוחשיים). אבל נגיד שהוא אכן לא מוגבל בזמן וחומר, האם לא נראה לך משונה שלא יכולה להיות בריאה בלי בורא,אבל כן יכול להיות בורא שאינו פיזי מבלי שיהי לו יוצר?
* תוצאה של שטיפת מח   11/06/09 | 22:52
לך תלמד אצל רבנים כמו הרב אמנון יצחק,
או הרב זמיר כהן,ותקבל תשובות לשאלותיך.
* גיא   20/06/09 | 21:18
"בריאת האל"
שוב, אני ואחרים מאמינים באל ושהוא שברא את העולם וכו'...לשאול אותנו איך נוצר האל ומאילו חומרים הוא מורכב זאת שאלה שלדעתי גדולים ומלומדים ממני וממך לא יוכלו לענות עליה...במיוחד לפי הרשום לעיל (אני מקווה שאתה יכול לקרוא) שאף אחד עדיין לא הוכיח בצורה מדעית את קיום האל...ואני גם חושבת שזה לא חשוב, אתה בוחר לא להאמין זכותך אבל אל תנסה לשחק דמקה איפה שמשחקים שש-בש, זה לא לעניין ולא קשור לכלום...
* ne ro   25/07/09 | 03:16
14. הגישה השלטת בעולם היא הגישה התבונתית.
המדענים הגיעו למסקנה שלא ייתכן שכל החי, הצומח והדומם נוצרו באופן אקראי לחלוטין. ההסתברות לכך לא שואפת לאפס היא פשוט אפס. בדקו את מה שאני אומר. נשארו בעולם מדענים אבולוציוניסטים בודדים שמגנים על עמדתם מתוך אי רצון להודות בקיום הבורא בשל המשמעויות הנלוות לכך.
* דודי   10/06/09 | 00:33
צודק, כנסו לאתר הידברות ותראו..
איזה טוב ה' !! אגב, בשביל האדם המאמין אין פה בכלל קושיה. המאמין שה' ברא את העולם, מאמין שהעולם נברא "מוכן" בשביל האדם ולא מראשיתו. לכן הוא נראה לנו יותר "זקן" ממה שהוא באמת. וזה בדיוק מה שחז"ל אמרו "הבריות בקומתן נבראו". הכל נברא מוכן, האדם לא נברא עובר אלא איש, העצים לא נבראו כזרעים וכן הלאה לגבי העולם עצמו..
* אלעד   10/06/09 | 09:28
בוא נשחק משחק
אני יגיד שם של מדען אבולוציוני ואתה של בריאתן ונראה איפה יש יותר. אני יתחיל: ריצ'ארד דוקינס
* אורי   26/08/11 | 05:02
13. תפסיקו כבר יש היום הוכחות לאלוקים
תביאו לי הוכחות שאין אלוקים,וקודם כל המפץ הגדול זה תאוריה, אחד אומר 14 מיליון שנה אחד 25 כל אחד משהו אחר,אני רוצה שמדען יקום ומפיצוץ ייצור לי עין או רגל או כל דבר אחר, רק מטומטמים שלא רוצים לקחת על עצמם עול תורה ומצוות אז כיבכול הם לא מאמינים ושרוצים להתיר לעצמם לעשות חטאים, זה כמו ללכת בגונגל לעצום עיניים ולומר אין פה נמרים זה בסדר לא יקרה לי כלום,אך בסוף האמת תכה בו כי "סוף דבר הכל נשמע את האלוקים יירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם",אתם יהודים אתם לא מתביישים אחרי שהוציא אותנו מארץ מצרים ועד היום למבצע עופרת יצוקה שאנשים יראו את הסירטון מה חיילים מספרים(לאו דווקא דתיים),הגאולה קרובה מאוד והחושך הוא בשיא כוחו, שיהיה גוג-ומגוג אז תתחילו לדבר סינית ואני רוצה לראות מי יגיד שחס ושלום אין אלוקים. חיקרו והשכילו
* אמת   10/06/09 | 00:18
אין הוכחות שיש אלוהים
אם אתה מאמין שיש אלוהים אתה צריך להוכיח שיש אבל מי שלא מאמין לא צריך להוכיח שאין (חובת ההוכחה היא על מי שאומר שיש משהו
* אלוהים?!   10/06/09 | 03:16
מי שמאמין בפילים מעופפים הוא זה שצריך לספק את ההוכחה לקיומם!
אף אחד אחר לא צריך לספק הוכחה שהם לא קיימים.
* חן   11/06/09 | 22:57
זה כמו שאני אבקש ממך להוכיח שאתה אוהב יותר
בס"ד תוכל לתספק לי הוכחה שאתה אוהב יותר ממני אדם מסוים ? אהבה עמוקה דורשת תכונות אופי מסוימות כנ"ל הבנה עמוקה דורשת תכונות מסוימות. לא כל אחד מסוגל לפנות את הזמן בחייו הפעילים כדי לקבל הארה לגבי כוחות הבריאה. לכל אחד יש קצב שלו ויכולת שלו להבין בדיוק כמו שלכל בן אדם יש קצב שלו ויכולת שלו לאהוב. אני ממליצה לך להתחיל את הצעד הראשון שלך בהעמקה בחיים על ידי קריאת ספר פיזיקה רציני אחד ויחיד : "מארג היקום" של פרופ' גרין (פרופ' לפיזיקה באוניברסיטת קולומביה). ספר נוסף מאוד קל לקריאה שמנסה להסביר את המשמעות הקוסמית הוא : The Universe Is A Green Dragon של דר' Brian Swimme. בהצלחה. ואם כבר מדברים על פילים מעופפים: תוכל להשאיל לי את הספר על דמבו ? {אהבתי את דמבו בילדות (אני לא יודעת עם יותר ממך)}.
* כלנית   12/06/09 | 10:11
12. ברור שהמדע.
ה' זה שטויות. שמועה שבטעות עברה על למאה ה-21. מקסימום עד אמצע המאה ה-22 ואין דת בעולם. וזה רק לטובה. דת הביא רק הרס שנאה ומלחמות לעולם. כל המחלקות בעולם היום הם בגלל דת. ועוד מילה אם היה ה', עצוב שאנשים נפלו לאיזה סיפור אגדה והפכו את זה לדרך חיים.
* אני   10/06/09 | 00:07
נכון מאוד!!!
* קורין   10/06/09 | 19:23
קצת מדע (אם אתה וקורין יודעים לקרוא)
בס"ד מדענים מדברים על אלוקים - ציטוטים מקס פלנק (זוכה פרס נובל בפיזיקה). ''לא תיתכן סתירה אמיתית בין דת ומדע מפני שהם משלימים זה את זה. כל אדם רציני ומעמיק נוכח לדעת שהיסוד הדתי שבאופיו מחייב הכרה וטיפוח כדי שכל כוחות רוח האדם יפעלו יחד באיזון והרמוניה. ואכן, אין זה מקרה שגדולי ההוגים בכל הדורות היו בעלי רגש דתי עמוק. המדע מעמיק את הערכים המוסריים של החיים, מפני שכל התקדמות בידע מעמידה אותנו פנים אל פנים עם המיסתורין של קיומנו.'' פרנסיס קריק (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הדנ''א). ''אדם ישר, המצויד בכל הידע המדעי הקיים היום, יוכל רק לקבוע שמוצא החיים נראה, במובן מסוים כְּנֵס. כה רבים התנאים הצריכים להתקיים כדי שיווצרו החיים, עד כי אין מנוס מכאן והוכחה מדעית שהעולם נברא ע''י בורא רוחני בעל כוחות שמפעיל את העולם כולו. '' פרופ' יהושע לדרברג (חתן פרס נובל בביולוגיה מאוניברסיטת רוקפלר בניו-יורק) ''עד כה שום ממציא אינו סותר את האמונה בבורא העולם.'' רנה דקרט סיפר כי לילה אחד (19 בנובמבר 1619). לאחר שהרבה בתפילה, זכה להארת פתאומית: ''נתמלאתי התלהבות ומצאתי את היסודות של מדע נפלא''. בכל רעיונות הפילוסופיים שלו, תופס האלוקים את המקום המרכזי. (פיזיקאי, מיוצרי תורת ההסתברות): בשנת 1645, כשהיה בן 31, רשם מספר מילים על גבי קלף שתפר לבטנת בגדו: ''אלוקי אברהם, אלוקי יצחק ואלוקי יעקב- ולא של הפילוסופים ואנשי המדע.'' פרופסור אלברט איינשטיין ''אינני מאמין שאלוקים משחק בקוביה עם העולם.'' ''ספק גדול אם יימצא איש מדע מעמיק שאין דתיות מופלאה במינה מסגולות נפשו. דתיות- השתוממות נפעמת על ההרמוניה שבסדרי בראשית, המגלה תבונה כזו שכל חכמה ובינה שבמחשבת אדם ועצתו אינן כנגדו אלא הבהוב עמום הבטל ומבוטל. לעולם יש בורא. ולא מובן לי כלל כיצד יצור אנושי כל כך אפסי יכול בכלל להבין משהו על עולמו של הבורא!'' פרופסור אשר פרנדסדורף (מומחה לחיסון): ''כל אימת שהאדם מנסה להסביר בהגיונו הצנוע והצר את החכמה העמוקה המתקיימת בטבע ובמעשה הבריאה- בקלות יכול לגלוש אל הדת, ולהיות דתי.'' יוהנס קפלר (מתמטיקאי, פיזיקאי ואסטרונום גרמני; מייסד האסטרונומיה המודרנית): ''מודה אני לך הבורא והאדון שנתת לי להינות ממה שבראת, וששמחתי במעשה ידיך.ראה, הנה סיימתי את מפעל ייעודי תוך שימוש בשיעור הכוחות שהענקת לי. גיליתי לבני האדם את תפארת מעשיך- כאשר תוכל בינתי המוגבלת לתפוס מאי-סופיותם.'' (CAROLA BAUMGARDT, JOHANNES KEPLER LIFE AND LATTERS, 1951, P. 133) סיר ג'ון היקלס (מגדולי חוקרי המוח במאה ה-20): ''אני מאמין שיש מיסתורין מהותי בקיומי האישי, החורג מההסבר הביולוגי של ההתפתחויות פי ומוחי. ודאי שאמונה זו תואמת את המושג הדתי נשמה ואת בריאתה בידי האלוקים".
* כלנית   11/06/09 | 12:52
פשוט סתם..
כתבת את זה נראהלך מישהו יקרא את זה???
* חבר סתם..   09/10/09 | 13:28
גם אם לא היו מאמינים בה' היו מלחמות
שתי מלחמות העולם והמלחמה הקרה לא היו קשורות לדת. כל ההרס השנאה והמלחמות היו קיימים גם אם כל תושבי העולם היו אתאיסטים. ולפי דעתי העולם המודרני יקרוס הרבה לפני האמונה בה' (בגלל ההתחממות הגלובלית וכאלה)
* סתם שטויות   08/08/17 | 13:50
11. כנסו
אפילו אם יפוצצו מליארד פיצוצים לא יווצר אפילו כוס פלסטיק אחד. אז בטח שיש אלוקים
* תוקה   09/06/09 | 23:44
הכי קל להתפס במחשבה שאיזה יצור דמיוני ברא
ולא להתעמק במחשבה. חוסר בטחון לגלות את האמת. וזאת הסיבה העיקרית להפצת השמועה שיש ה'. בני האדם בראו את ה' כדי לנסות להסביר את מה שהם לא יכלו להסביר. בדיוק כמוך. את לא יכולה להסביר ואומרת שזה"ה'"
* תדי   10/06/09 | 00:15
לדעתי החילונים פוחדים להתעמק בדת-
לדעתי החילונים פוחדים להתעמק בדת ולראות שהכל אמת כל מה שכתוב בתורה ומה שאמרו הנביאים וכל הצפונות יש מלא הוכחות הם פוחדים כי אחר כך יהיה להם מחוייבות למצוות והם מחפשים לעשות מה שהם רוצים. אם לא נחזור בתשובה אז מאוד נסבול במלחמה הקרובה אבל אם נאסוף זכויות לעם ישראל אז הגזרות יהיו לגויים. וללא פחדנים תיכנסו-http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=11415 http://www.shofar.net/site/ARDetile.asp?id=6835 http://www.shofar.net/site/emedia.asp?Prourl=http://www.shofar.net/sounds/0600.mp3&id=1581 נו מה אתם אומרים?
* תוקה   10/06/09 | 09:20
אני מבקשת לא לנסות להחזיר בתשובה
חילוניים צדיקים כמונו!! את בצד שלך תיחיי בשקט ואני בצד שלי בכייף ובשקט!!! אל תבלבלי לנו את המוח עם השטויות שלכם! אני חילונית גאה שלא מפחדת משום דבר! ובטח ובטח לא מהתורה והחוקים שלך!
* קורין    10/06/09 | 19:22
לקורין המתוקה מדבש ... כנסי בבקשה ...
בס"ד בארה''ב, הגיעו סטודנטים לבקר ולהתרשם מחכמתו ומגאוניותו של פרופסור אלברט אינשטיין, אבי תורת היחסות וחתן פרס נובל לפיסיקה. הביקור נערך במקום שבתו באוניברסיטה פרינסטון היוקרתי. שאל אחד מן האורחים את אינשטיין : ''מה יש מעל האטמוספירה ?'' ( האטמוספירה היא אותה חגורה המקיפה את כדור הארץ ומסננת ומגינה עליו מכל הסכנות שבקרני השמש ) השיב לו אינשטיין: ''הסטרטוספירה'' ומה יש מעל הסטרטוספירה? הקשה הסטודנט, ''היונוספירה'', השיב הפרופסור. ומה יש מעל היונוספירה? השיב אינשטיין :מיניה וביה. שם מתחילה הדרך לבית הכנסת... (מתוך ''תיקון הנפש'' כתב עת אמריקאי לענייני רוח ומחשבה) מספר האריג ג. , מרצה לפסיכולוגיה באחת האוניברסטאות בארץ, בראיון עמו בספר ''אמונות'', של הרב ישראל הס: ''באנו אל הזקן המופלג לספר לו, כי הקבוצה עומדת לעלות למדינת ישראל. רצינו להתרשם ישירות מאישיותו, להתבשם במחיצתו ולאחל לו כל טוב, כי באישיותו הנדירה ובגאונותו המדעית הוא מחזק את גאוותנו היהודית. אחד הסטודנטים פתח בשאלה: '' אדוני הפרופסור הרי לפניך גלויים מכבר כל סודות הקיום...'', כאן הפסיקו איינשטיין, שהיה כה נימוסי ואדיב כל השיחה, ואמר: '' רק אלוקים בשמיים יודע את כל סודות היקום''. זועזענו. הרי התחנכנו ב''השומר הצעיר'' על כפירה, אתאיזם ומרקסיזם, והנה בא מדען הגדול והמוסמך בעולם ומכריז ברתיעתנו והוסיף: ''כל החוקיות המופלאה שבטבע מעידה על קיום אלוקים בורא כל העולמות. וכי מה חשבתם, חוקי הבריאה הם משחק של קוביות?'' בספרו ''אמונתי'', כותב אלברט איינשטיין: '' החוויה היפה ביותר שאנו יכולים לחוות, היא המסתורין, זהו המקור לאמונות ומדע אמיתיים. אדם אשר חוויה זו זרה לו, ואשר איננו מסוגל להתפעל ולעמוד בהתלהבות וביראה, חשוב כמת. עיניו עצומות לדעת, כי מה שאינו ניתן להשגה על- ידינו, באמת קיים, ומגלה את עצמו בחכמה העילאית, והיופי הקורן ביותר אשר אמצעינו הדלים מסוגלים לתפוס. רק בצורות הפרימיטיביות ביותר. ידיעה זו, הרגשה זו, היא במרכז הדתיות האמיתית, והוא מסכם את דבריו: '' האמונה שלי נובעת מרגש של ענווה והערצה כלפי הכוח העליון, האין סופי, המגל את עצמו בפרטים הדלים שאנו יכולים להשיג בשכלנו הרך והחלש''.
* כלנית   10/06/09 | 20:39
את פוחדת
את פוחדת להתעמק באמת ולחפש אותה בלי דעות מוקדמות. את פוחדת להתעמת עם הסתירות הרבות שיש בתורה ובכל האמונות (בגלל זה אלו הן אמונות ותו לא). את פוחדת להבין שאת לבד בעולם, שאין לך תכלית, שאין אלוהים ושאת צריכה להתמודד עם החיים בכוחות עצמך. זו את הפחדנית, לא אנחנו
* עומר   24/04/11 | 12:12
הפצת הדת הגיונית כמו הפצת החוק
בס"ד יש חוקים במדינה לגבי איך להתנהג כדי לשמור על הסדר הציבורי המינימלי. המשטרה מקפידה לרדוף אחרי פורעי חוק. כנ"ל לאדם הדתי יש את עשרת הדיברות כבסיס ואת המצוות. שמירה על הדת היהודית היא השתדלות של האדם בעשיית טוב ובמעשים טובים. שמירה על איכות הנשמה, טוהר המשפחה, טוהר הכוונות והמעשים, חשבון נפש, צדקה, חסד, צניעות, שמירת עיניים ומחשבה, הקדשת זמן לברכות (להעריך ולהכיר תודה על הקיים), תפילות למען הכלל והפרט והכי חשוב מודעות וענווה מול כוח הבריאה הבלתי ניתן לתפיסה במוח האנושי המוגבל שלנו. לסיכום כשהאדם שומר על הדת - הדת שומרת עליו ומחזקת אצלו את המרכיבים הבאים : אופטימיות, שליטה עצמית, תחושת ערך עצמי, חיבה לאנשים אחרים ויכולת להכיר תודה. כל אחד ואחת בוחר איך להעביר את עשרות השנים שניתנו לו במתנה, לבחור איזו אנרגיה תצא ממנו ואיזו אנרגיה תהיה סביבו. יש שמעדיפים אורח חיים חילוני על כל ההשלכות ועל כל המשתמע מאורח חיים מערבי-חילוני ויש שמעדיפים אורח חיים דתי על כל המשתמע מאורח חיים רוחני. הנשמה עושה מסע משלה במרחבי הזמן והמרחב של היקום ולכל אחד ואחת יש קצב הבנה משלו.
* כלנית   10/06/09 | 15:14
10. טוב בקיצור - אני מוכן לגלות את האמת
אלוהים זו האהבה
* שי, נו תאשרו לי את התגובה   09/06/09 | 23:17
איזה מעאפן אתה
* תשובה של ערסים   10/06/09 | 13:32
שי התכוון שאלוהים = כוחות משיכה קוסמית
בס"ד כוחות המשיכה הקוסמית בתוך האטום, כוחות המשיכה הקוסמית בין האטומים, כוחות המשיכה הקוסמית שיוצרים צבירים של אנרגיה, כוחות המשיכה הקוסמית שמאפשרים את הקיום של 3% של החומר ביקום הנראה לעין ו 97% החומר האפל והאנרגיה האפלה (כפי שנקראת בידי הפיסיקאים) שלא נראית לעין.
* כלנית   10/06/09 | 14:30
9. הסבר פשוט להכל - כנסו
לכל אחד יש אלוהים - זה המוח שלו כל המוחות ביחד - זה העולם כל העולמות ביחד - זו חברה שלי אני אוהב אותה. בלי דאחקות בבקשה אני רגיש.
* שי   09/06/09 | 23:15
8. התורה והמדע עולות בקנה אחד עם המדע
התנ"ך לא סותר את התורה לדוגמה אומרים שכל יום זה מפץ גדול ושאלוהים רק סידר את הדברים כל מי שרוצה לבדוק באמת שיקרא את הספר "המהפך" של זמיר כהן
* נועם   09/06/09 | 22:50
7. בקשר לכתבה, שאמרו:
"ההשקפה המדעית, שגורסת כי היקום נוצר בפיצוץ אדיר מימדים לפני כ-14 מיליארדי שנים, כדור הארץ לפני כ-4.5 מיליארדי שנים, ובני האדם לפני כ-2.5 מיליוני שנים." איך הפיצוץ הזה נוצר בדיוק מכלום?! מישהו היה חייב לגרום לזה, זה לא יכול להיות שייגרם פיצוץ כששום דבר לא קיים, ואת חושבים באמת שכל העולם הזה נברא מפיצוץ?!!??!?! תעשו טובה, ואל תהיו סתומים, זה ברור שיש אלוקים! לא יכול להיות שנבראו כל כל הרבה יצורים וטבע מ"פיצוץ"! כלומר וודאי שה' קיים!!
* לי   09/06/09 | 21:04
עוד דתיה שמאמינה במשהו שלא קיים
* קורין   10/06/09 | 19:17
6. פששש
פרקי אבות-פרק חמישי.משנה כב].בן בג-בג אומר:הפוך בה והפך בה,דכלא בה:ובה תחזי:וסיב ובלה בה.ומנה לא תזוע,שאין לך מדה טובה הימנה.
* הבא להכחישה[התורה הקדושה]יוצא מאשרה.   09/06/09 | 20:58
5. לאור
כן,אבל במשך כל ה5000 שנה האלה לא היו את אותם מכשירי טכנולוגיה של היום?!
* SEF   09/06/09 | 20:07
4. מנין היה חומר ואנרגיה לפיצוץ הגדול
המדע מנסה לגרד את הרובד התחתון שגלוי בפניו. אבל עם כל הכבוד להשגיו הגדולים גם בעיניי הם כקליפת השום ביחס לאינסוף. וכן, יש לי תואר שני בטכניון, עם חשיבה על דוקטורט.
* ומה בדיוק גרם לפיצוץ הגדול   09/06/09 | 19:53
ומה בדיוק גרם לה'?
אפשר להמשיך כל ללא הפסקה. אתה אומר מה גרם לפיצוץ הגדול ואני אומר מה יצר את ה'. אם מספיק מוזר בשבילך שה' נוצר מעצמו אז גם מספיק מוזר להגיד שהפיצוץ נוצר מעצמו.
* ומה בדיוק גרם לה'?   10/06/09 | 00:12
3. למה אני לא רואה את התגובה שלי????
* ...   09/06/09 | 18:41
2. אין ספק שאין לך ידע בנושא
הייתי ממליצה לך לראות את הרצאתו של זמיר כהן "בריאת העולם" אני בטוחה שתסיק מכך שהמדע הוכיח רק לפני עשרות שנים מעטות את מה שהתנך טוען כבר 5000 שנה כך שהמחקר המדעי כן עולה בקנה אחד עם הכתוב בכתבי הקודש.
* אור   09/06/09 | 18:31
ממש ממש לא
יש דברים מועטים שיש בהם חפיפות בין התנך למדע. השאר הם לחלוטין מנוגדים. המדע אם כבר הוכיח המון דברים שהיו בתנך שהם שגויים. הרי כמה שתנסי להכיחש התנך סך הכל נכתב בידי בני אדם בשר ודם.
* אני   10/06/09 | 00:11
זה רק מרא לך שהתנ"ך זו המצא
אז בגלל שהתנ"ך נכתב בידי בני אדם בשר ודם, הרבה יותר הגיוני לחשוב שהם המציאו את ה' כי לא היתה להם את התשובה "לכיצד נברא העולם"?, המדע הרבה יותר נכון ומדיוק ונותן לך תשובות לכל שאלה שרק תשאל, בני האדם בזמנו כתבו את מה שהם עברו, כמו סוג של יומן אישי, הם לעולם לא נתנו לך עובדות על דברים.
* קורין   10/06/09 | 19:15
1. אין ספק שיש ה' בעולם רק תסתכל על היקום ותשאל מי ברא את כל זה מפיצוץ
כל אדם עם דעת יענה שיש פה מישהו שתיכנן את כל היקום
* יעקב   09/06/09 | 18:03
מסכימה לגמרי!
* נוי   09/06/09 | 20:58
והאדם עם דעת יותר עמוקה יענה לך מי תכנן את ה'?
אם מספיק הזוי להגיד שאיזה יצור דמיוני ברא את העולם מספיק הזוי להגיד שהעולם נברא בסוג של מפץ. אתה אומר שהכל ברא ה', ואני אומר את מי ברא ה'? זה יכול להמשיך ללא סוף.
* אני   10/06/09 | 00:10
לאני,
הרמב"ם:יסוד כל היסודות:לדעת שיש מצוי ראשון,מגביל לכל המוגבלים.
* אתה   14/06/09 | 10:30