תרבות
תגובות (57 תגובות ב-44 דיונים)
44. בקורת צודקת לחוסר היצירתיות ושגויה לתקציב
"האקדמיה" כנראה עובדת בתקציב אפסי, והמעטים שעובדים שם מן הסתם מתעייפים ואי אפשר לדרוש מהם יצירתיות בלתי נלאית. כדי לקבל יצירתיות אפשר לגרום לכך שתעבוד כמו משרד פרסום וגם ריענון ותגמול ובשביל זה צריך דווקא להגדיל את התקציב דרמטית. וחוץ מזה מילה מגניבה להשטאג - "קבצן"
* מוטרד   14/07/19 | 16:17
43. אני חושב שהאקדמיה חשובה אחרת..
יהונתן ברק אמר שהוא מציע את המילה סרטנית כתחלופה למילה סיגריה.. ואני חושב שזה מתאים כי ככה יפסיקו לעשן.. זה יתן לנו הלא מעשנים אויר נקי יותר בסביבת העבודה שלנו.
* האקדמיה חשובה   14/07/19 | 10:57
42. חבל שנותנים במה לשטויות האלו
עצוב שהדברים נכתבים. רדוד שטוח וחסר תוכן
* הילה   14/07/19 | 09:50
41. באמת? שמעת פעם את הנוער מדבר עברית? כתבה הזויהההההה
הם כל כך חשובים, אני אישית שיש לי שאלה תחבירית, אני מפנה אלי והם מפרסמים, בנוסף אני מזמינה אותך להצטרף לעמוד הפייסבוק שלהם ולראות לכמה אנשים זה חשוב. עדיף שתסירי את הכתבה המבזה הזו
* יפעת   14/07/19 | 09:47
קל להאשים
יפעת, קל להאשים את הנוער באי ידיעת השפה, אך צריך קודם לבדוק את עצמך, כותבים כשיש ולא שיש בתיאור זמן. נ.ב. הכותב הינו בן 15.
* אנונימי   14/07/19 | 15:34
40. הכתבה הזו היא הבזבוז הכי גדול
עצם העובדה שאת מקבלת כסף כדי לכתוב כתבות מטופשות כמו זו, זה הביזיון האמיתי. ואם כבר מדברים על כספי המיסים שלנו, אני אממן בשמחה את האקדמיה על פני חרדים שתורמים כלום למדינה ונהנים גם הם מפרי העמל שלנו, אלו שבאמת עובדים.
* אבישי   14/07/19 | 09:20
39. אין לך מושג על מה את מדברת
ניכר שאין לך מושג על מה את מדברת. את מפעל המילון ההיסטורי של האקדמיה את מכירה? את מאגר השאלות והתשובות (שהציבור עצמו שואל, כן?) את מכירה? על ארכיון האקדמיה שמעת? יש שם אוצרות. זה ערך היסטורי ותרבותי אדיר. זה שאזרחית ממוצעת כמוך לא מתעניינת בדברים האלה לא אומר שהאקדמיה לא עושה שום דבר מועיל עם כספי הציבור. וחוץ מזה - יצא לך לבקר לאחרונה או מישהו בחייך באקדמיה ללשון? אם נדמה לך שהאנשים שעובדים שם מקבלים משכורות עתק אז את טועה. זה בערך כמו שתטעני שכל מיני מוסדות תרבות כמו מוזיאונים למיניהם מנצלים את כספי הציבור. האקדמיה ללשון היא מוסד תרבות עליון. ואם לא בדקת את העובדות לפני אז עדיף שלא תפרסמי כתבה חסרת ערך כזאת.
* מור   14/07/19 | 08:51
38. כתבת פוסטמודרניזם מפגר. לכן צריך את האקדמיה ללשון.
* דן כהן   14/07/19 | 08:06
37. ברברת תקשורתית
ומה את, רחלי רוטנר? עיתונאית שמממונת גם מכספי ציבור. גם כמות הברברת שאתם מפיקים אינה נחוצה לאף אחד...
* שימעון   14/07/19 | 07:52
36. בהחלט מעורר מחשבה
לא היתי רוצה שיסגרו את האקדמיה ללשון, אבל בהחלט יש לדון ברלוונטיות של המילים שהיא מוציאה. אהבתי את תגבץ. אבל הבעיה האמיתי היא הבושה הישראלית בעברית ולא העברית עצמה
* מיקי   14/07/19 | 07:06
35. אוי תעשי לי טובה
כל הבעיות הן בגלל שאת לא מספיק חרוצה לעבוד על העברית שלך ולקרוא ספרים בעברית כל היום בנייד תעשי לי טובה אגב לגבי המימון אנחנו ממנים מלא דברים לא רלוונטים רשות השידור גלי צהל מוזאונים כל אלה אני לא רוצה לממן, אבל זה המצב תתמודדי.
* .   14/07/19 | 01:26
חריצות
אם היית מספיק חרוצה היית יודעת שלא נהוג להשתמש בפסוקית בגלל ש. האקדמיה ממליצה להשתמש בפסוקיות אחרות כמו כיוון ש, הואיל ו, משום ש ועוד...
* אנונימי   14/07/19 | 15:46
34. צודקת לגמרי!
אני בת נוער ואני מסכימה עם כל מילה שלך. זאת השפה שלנו והם צריכים להתאים אותה אל כל חלקי האוכלוסייה. לא סתם להתעצל בנימוק של "בין כה וכה זה לא משנה". אז יאללה, תנו גז ותעבדו כמו שצריך.
* אנונימית   14/07/19 | 01:14
33. ממש לא נכון
אז זהו שיש להם עוד תחומים שהם מתעסקים בהם אתה סתם לא יודע והחלטת שכל העיסוק שלהם הוא בהמצאת מילים ופוסטרים בפייסבוק
* מיכל   14/07/19 | 00:27
32. אקדמיה - בכלל מילה ביוונית, בהחלט גוף מיותר
המילה "אקדמיה" מילה ביוונית. כרטטנים... שימצאו גם לזה מילה בעברית
* יוני   13/07/19 | 23:25
זו לא באמת אקדמיה, זו אגודה.
* אור הושמנד   11/12/19 | 18:04
31. בדיוק חשבתי על כך אתמול ואז נתקלתי בכתבה הזו ... צודקת לחלוטין
* כתבה מדוייקת!!    13/07/19 | 23:04
30. אקדמיה. לבזבוז. כספיי הציבור
* חיפאי   13/07/19 | 22:50
29. שילמדו ממילון אוקספורד שמתעד שפה חיה במקום להמציא שטויות.
* Ccyclist    13/07/19 | 22:27
28. רחלי רוטנר, לכי ללמוד.
* רעואל   13/07/19 | 21:58
27. כתבה לא מעניינת, מתאמצת לצאת מגניבה. עשית את ההפך הגמור.
* האקדמיה ללשון מספר 1    13/07/19 | 21:58
26. רחלי רוטנר, למה להפגין בורות?!
לא מצליח להבין את הרצון בהפגנת בורות?! לפי דברייך, אינך מבינה, ולוּ במעט, לא את האקדמיה ללשון, ולא את השפה העברית. הדבר היחיד שניכר מהכתבה, זה הבורות שלך.
* עמנואל   13/07/19 | 21:55
25. מה הקשר לשפת הקודש?
אם אין מילים מתאימות בעברית מה הטעם להמציא מילים חדשות? פשוט להשתמש במקור! הרבה יותר הגיוני ולא מאולץ ומזוייף.
* יונתן   13/07/19 | 21:54
24. צודקת, שפה לא צריכה אקדמיה שפה זה דבר חי וזורם
שפה זורמת מעצמה או שהיא לא שפה. אם לא משתמשים בה היא לא קיימת נקודה
* כל מילה❤️   13/07/19 | 21:48
כל שפה בעלת מספר דוברים רב בעולם הזה מקבלת אקדמיה שעוזרת לה להיבנות נכון
בלי האקדמיות שפות רבות היו נהרסות ומתבלגנות עד שלא היה ניתן ללמוד אותן או לדבר אותן בצורה נכונה. את מפגין/ה בורות עצומה.
* את/ה טועה   14/07/19 | 17:54
23. נכון מאוד מאוד מאוד!!! התוצרת של האקדמיה = לפח!!
חשוב שתהיה אקדמיה, ואין לי בעיה לממן אותה, אבל התוצרת שהיא מביאה - מתחת לכל ביקורת!! פעם שלחתי לאקדמיה הצעה למילה חדשה לכביש שעובר מעל כביש אחר, הצעתי לקרוא לו "מֶרְחַף" על משקל "מחלף". אז אמרו לי - "לא, כבר יש לזה מונח - מעבר עילי"... :-( ואגב, לבינג' היה מונח מקסים, שעלה מהעם - "צפיית בולמוס". אז לא, האקדמיה החליטה שזה לא טוב, והעדיפה "צפיית רצף"... פשוט למות מהם.
* מישי   13/07/19 | 21:42
22. לא קראתי כי ארוך יותר מדי
אם המסים באמת היו הולכים רק על מה שמשתמשים 70 אחוז מהאוכלוסיה הענייה היו יוצאים מקו העוני . אבל מה? המדינה אוהבת כסף , כסף כסף כסף
* מישהו   13/07/19 | 21:18
21. כתבה נכונה וחשובה
אני בעד האקדמיה, באמת, אבל ככתוב בכתבה - מילים חדשות חייבות לעבוד כמו מוצר מותאם. אהבתי.
* יובל   13/07/19 | 17:58
20. וואי כל כך לא נכון
אם רחלי (המעולה בדר"כ) הייתה מבינה דבר ראשון שהיא משלמת על הגוף הזה כמה אגורות (ואני מגזים) בחודש, ושהרבה יותר שווה להשאיר אותו כי הוא לא גובה 100₪ על כל הברה אלא חלק די זעיר מתשלום המיסים שלה, היא הייתה מבינה למה כדאי להשאיר אותו. דבר שני, צריך ורצוי גוף שיפקח על השפה כמו שיש לכמעט כל שפה מדוברת (מיידיש ועד מנדרינית) כדי שהשפה תתקדם למשהו ותתפתח בצורה נכונה ובריאה עם הגות, אוצר מילים ודקדוק הגיוניים. דבר שלישי, האקדמיה כרגע פופולרית מאי פעם בקרב בני נוער (בעיקר בגלל האינסטגרם שלה) ומביאה לשיפורים רבים, שחבל שאת לא מודעת אליהם אבל זה לא משנה כי האקדמיה לא צריכה הכרה/שיקלטו כל מילותיה ומונחיה/פרסום. היא צריכה לעשות את משימתה- פיתוח העברית וקידומה, ואת זה היא עושה מצוין.
* בן נוער   13/07/19 | 17:09
אדוני, לא קראת את כל הכתבה. הביקורת שלה היא על התוצרת.
(אם כי רחלי אכן עשתה טעות כשהתחילה ב"צריך לבטל את האקדמיה.)
* מישי   13/07/19 | 21:43
קראתי את כל הכתבה, ובחרתי לכוון את ביקורתי לנושאים מסוימים
ניתן לראות שקראתי גם בשורה "שיקלטו כל מילותיה ומונחיה"...
* בן נוער   14/07/19 | 17:45
19. פחחח
סה"כ יש יש לך דעה אישית וזה בסדר מזל שאנשים כמוך לא יושבים במקומות הגבוהים בניהול המדינה,חבל באמת חבל שאנשים מכמוך מתעסקים בכתיבת כתבות חסרות משמעות ותוכן חשוב, זאת דעתי
* קדוש   13/07/19 | 17:04
בהחלט צודק! כתבה של בן אדם זול!
* צודק !!!   13/07/19 | 21:51
18. האקדמיה היוונית ללשון העברית
יש אקדמיה ויש אוניברסיטה, יש פקולטה ויש לה דיקן, יש רדיו ויש טלביזיה, ויש עוד הרבה מילים לועזיות שמעשירות את השפה העברית וכך זה צריך להשאר.
* איציק   13/07/19 | 16:30
17. "מאמר" ילדותי. הטקדמיה זה לא ריאליטי זול, ריגוש מהיר אינה המטרה
יש מחקר ארוך טווח, יש ממצאים מעניינים, יש תהליכים מעמיקים. פרסומי חידושי לשון, הם חלק קטנטן בעבודת האקדמיה, גם אם אינם מגניבים ומשעשעים את צאן דהו, שטוח ורדוד ככל שיהיה.
* פופאייס   13/07/19 | 16:18
מדויק להפליא
* מדויק להפליא!   13/07/19 | 21:51
16. מהאקדמיה לציבור יש צינור שנקרא התקשורת
אבל הצינור שלכם לא מתפקד. אנשי ציבור. אנשי רוח ואמנים. מדיום הטלויזיה והמדיה אינטרנטית הם הצינור בין האקדמיה לציבור. האקדמיה יכולה לעבוד אם אתם לא תתחילו לעבוד כלום לא יגיע לציבור.אם סטטיק ישיר עומד על הגזוזטרה, מחר בבוקר כל הילדים יודעים מה זה גזוזטרה
* עדי   13/07/19 | 13:16
15. אחרי כמה זמן מודים בכישלון של חידוש?
האם האקדמיה עוקבת אחרי השימוש בחידושים שלה? אם כן, הם היו צריכים להשליך לפח האשפה מפלצות לשוניות כמו "מרשתת", מילה שלעולם לא תחליף את האינטרנט הישן והטוב. שמתי לב (זה לא מחקר) שחידושים המבוססים על משקלים דינם בד"כ להיכשל. דווקא לשימוש בסיומות ובצירופי סמיכות יש יותר סיכוי לשרוד, כי הם יותר שקופים. ולסיום, מה האובססיה הזאת עם מציאת תחליף עברי לכל מילה לועזית?
* eli2709   13/07/19 | 12:39
14. כמה תגובות מטעם האקדמייה
מי מכם אמר פעם קציף במקום שייק?
* אני   13/07/19 | 12:26
13. ממתי אקדמיה היא מילה בעברית?
רית?
* מישו   13/07/19 | 11:04
12. לגמרייייי
* גיחי   13/07/19 | 10:35
11. וואוו רחלי זה מה שכואב לך מכל העוולות ובזבוזי הכספים בישראל???
* בן   13/07/19 | 09:41
10. כנראה שאת לא מבינה
עד הסוף, את תפקידה. מאז ומעולם מילים מוצעות, מתחלפות, נאבקות במושגים פולשים משפת אחרות.ניתן כמובן לצמצם תקציב גלידה, תקציב בתי זונות לאנשים שעושים זאת על חשבון הציבור.
* עדי   13/07/19 | 05:59
9. כתבה חכמה וחשובה
* תל אביבית    13/07/19 | 05:15
8. פעם ראשונה שאני אשכרה מסכימה איתך
* גל   12/07/19 | 21:35
7. אקדמיה ללשון
האקדמיה עושה המון דברים חשובים, והכול גלוי לעין באתר ומועיל מאוד.זה כתוב כאילו יושבים כל היום וממציאים מילים ועל זה מבזבזים המיסים. בורות ממדרגה ראשונה.
* ירושלמית   12/07/19 | 19:17
6. לא רק חידושי מילים
חידושי מילים הוא חלק קטן מפועלה של האקדמיה. המחקר הוא עיקר פעילותה, ובזאת היא עושה חיל.
* יואל    12/07/19 | 19:03
5. מאמר מיגע בנסיון אומלל וצולע, להיות מגניב בכח.
טור מתיש ועבש, עטור ועטוף בבועת הקשקשת המילולית של עצמו. הכותבת שקעה בהתבשמות מיותרת, בשכשוך עצמי במי האיוולת ובמסקנות אינפנטיליות. הטמעת השפה העברית הנה עניין איטי, מורכב וניזונה ממשובים וממישוש הדופק באוכלוסיה. אין כאן בידור, גם לא חוסר סבלנות במסווה של " עידן דינאמי"...
* יהוקמץ   12/07/19 | 18:38
כתיבת קללות במשלב גבוה למי שאתה לא מסכים עם דעתו
לא הופכת אותך לצודק
* רונה   14/07/19 | 10:18
4. לכותבת אין מושג על מה שהיא כותבת
מי שחושב שבאקדמיה ללשון לא עושים כלום חוץ מלהמציא מילים אף פעם לא היה שם, ולא מכיר את האתר של האקדמיה שהוא עולם ומלואו ובטח לא את התשתית הארגונית של המקום: קומץ עובדים מסורים במשכורות קטנטנות, "משוגעים לדבר". מישהי שכותבת בתקשורת ולא נעזרת בשום דבר משפע החומר השימושי שיש באתר - מוזר ומפתיע. וגם זה רק חלק ממה שעושה האקדמיה.
* דובה   12/07/19 | 18:08
3. יופי. כתבת מגניב,
אבל את פשוט לא יודעת כלום. מה זה עברית, מה עושה האקדמיה, כמה חידושים נקלטו וכמה לא. לא עשית שום בירור בעניין הזה, לא קראת על זה שום מחקר, אפילו לא שוטטת קצת באתר שלהם כדי להבין. כלום. אבל *אני* מבין למה קוראים לכם אנשי תקשורת. כי החיים בשבילכם הם רק מה שמגיע לתקשורת ולרשתות. תמשיכי לחיות בעולם וירטואלי. החיים יתנהלו בלעדייך. אני ואחרים אמשיך ליהנות ממה שעושה האקדמיה לתרבות העברית שלנו, להיסטוריה שלה ולעתיד שלה.
* ישי, תל אביב   12/07/19 | 16:18
מילדים כדורבנות!
* אליאל   13/07/19 | 21:49
2. איזו רדידות!
עצוב לקרוא. איזו חשיבה שטחית. איזה לשון בוטה וזולה. ולעצם העניין - ראשית, היום האקדמיה ממש עם הפנים לציבור: היא פונה אליו ומבקשת את עזרתו ברעיונות למילים חדשות ובהכרעה בין הצעות שונות. יתרה מכך, לו קראת מעט מהפרוטוקולים המתפרסמים, היית מבינה עד כמה משתדלת האקדמיה בימינו לקלוע לטעמו של הציבור, אף כי לא תמיד היא מצליחה. במערכת השיקולים לקבלת מילה חדשה ניצב בראש ובראשונה השיקול - אם המילה תתקבל בציבור או לא. אבל לדור המפונק והילדותי של היום, אין עניין ואין מוטיבציה להתאמץ ולו מעט כדי לאמץ מילים חדשות, כדי להעשיר את שפתו ולכבדה. לו כאלה היו פני הדור לפני מאה שנה, לא היינו מגיעים למקומנו היום. הציבור אז חרק שיניים כדי לרכוש את העברית מהתחלה. אז גם אם יש חידושים מוצלחים פחות, הזלזול והבוטות של רוטנר, מעידה עליה, לא על האקדמיה.
* אני   12/07/19 | 15:43
אם היית קורא מי יושב בוועדות, היית מתפלץ.
במקום לקחת רעיונאים ואמנים, שיודעים להמציא מילים, לוקחים כל מיני מכובדים, שאולי מכירים יפה את המקצוע (כגון משפטנים שמבינים במשפטים), אבל מה להם ולהמצאת מילים, גם אם מדובר במונחי משפט?
* מישי   13/07/19 | 21:48
תגובה מדהימה! הוצאת את המילים מהפה!
* רעות   13/07/19 | 21:49
1. קודם שימצאו תחלופה עברית לשם שלהם עצמם (אקדמיה זו לא מילה עברית 🤦) ואחר כך אולי אני אצליח להאמין להם ואחשוב להשתמש במילים שלהם
* ללא שם   12/07/19 | 15:10
אקדמיה הייתה שם של מקום ספציפי ביוון עליו הוקמה האקדמיה האפלטונית לפי שם המקום. אקדמיה במקור אינה מושג אלא שם ולכן, לא שינו את המילה
* .   13/07/19 | 09:09