נשים
תגובות (232 תגובות ב-140 דיונים)
90. מזל טוב לגרילה ושלומי , כותרת הזוייה ואכזרית, כמה קנאה בכתבה אחת !!!
* אברהם אבע   16/07/18 | 11:48
איפה אתה רואה קנאה?
איזה שטויות, כל דבר זה קנאה, סתם מפזר מילים. אין שום דבר שיש לקנא בדקלה. ובנוסף כעת מתברר שהיא רעה ופרימיטיבית.
* ש.   16/07/18 | 16:34
89. כל הכבוד ליאת, תודה לך על הכתבה הזאת.
דיקלה נשמעת כמו אדם דוחה...
* .   16/07/18 | 11:44
88. ליאת, הגזמת!!! דיקלה , המון מזל ונחת מרנה.
מגיע לך להיות אמא!!
* יפעת   16/07/18 | 11:21
87. דיקלה, אל תשימי לב, יש אנשים שלא יודעים לפרגן.
הרוב, שמח בשבילך!!!! ברוך השם את אמא!!!
* שרון   16/07/18 | 11:18
איזה מצחיקה
יש תשובה לפרחות לכל ביקורת או הבעת דעה: אל תשימי לב למי שלא מפרגן/ מקנא. אין שום קשר לפירגון.
* אלון   16/07/18 | 11:57
מה אתה מגיב בכלל?! אתה גבר או אישה?
עוד מתחכם.מגיבה 87 צודקת בהחלט!!
* אני   16/07/18 | 15:00
כן אצלן תמיד הכל זה קנאה
* פתאטיות   16/07/18 | 16:41
86. ליאת את חצופה וגועלית
* נורית   16/07/18 | 11:15
85. כל כך מדויק ונכון!
קראתי את הקדימון לכתבה וכבר הזדעזעתי. פונדקאות בתשלום זה ניצול מהסוג הכי גרוע שיש.
* אלה   16/07/18 | 11:11
84. ליאת, את מסלפת את האמת! ומתעלמת מהעולם שלנו
את הגבר ששבר את הגב לסחוב לך מכונת כביסה הביתה את מכירה? הידעת שלסבלים יש בעיות בריאותיות בגיל מבוגר? הידעת שהנעליים שלך והטלפון שלך מיוצרים עי ילדים סינים / ויאטנמים / הודים? שהשמלות שלך מיצרות עי נשים שמרוויחות דולר ליום? שגברים שעובדים בבניה חשופים לסכנות תמידיות? שחיילים גברים נוטים למות יותר מחיילות נשים? הידעת שפונדקאית, שיש לה כבר ילד משלה, כי זה החוק, מקבלת סכום שאפשר לקנות איתו בית במדינה שלה. שאין שום עבודה אחרת בה האשה הזו יכלה להרוויח סכום כזה ב9 חודשים? חלאס עם הצביעות. אמא שלי, פמיניסטית בכל רמח איברה אומרת שאם היתה יותר צעירה היתה עושה פונדקאות בכיף, ההריונות היו לה קלים והחא רואה בזה שליחות. מי את שתשפטי בלי טיפת ידע או הבנה בנושא?
* חיים   16/07/18 | 11:03
אתה משווה הריון לעבודת סבלות????
אולי גם נשווה ילד לכלב??? כל ההשוואות שלך מראות על בורות וחוסר הגיון מכל פן גבר שנחשף לבעיות לסכנות בוחר לעבוד בעבודה הזאת! הוא יודע שיש תקנות בארץ קשות כדי לשמור על בטחון? נראה לך שאשה בהריון לא יודעת שהיא יכולה לסבול כל ההריון? שאשה בהריון רוצה לעלות 20 קילו ובסוף גם לקבל דכאון אחרי לידה? אז אתה משווה את זה לילד שמכין סנדלים כי המדינה שלו מהעולם השלישי? לידעתך אשה לא היה מוכרת את הרחם שלה אם היא לא הייתה צריכה כסף לידעתך נשים שעושות פונדקאות עושות את זה בשביל הכסף יש רק 2 אחוז כן 2 אחוז שהיה מסכים לעשות את זה בשביל אנשים קרובים ולא אנשים שלא מכירים ממדינות שונות אשה יכולה לעשות פונדקאות אבל אף אחד לא יגיד לך שהיא תיהיה בסדר אחרי ההריון ולא תסבול מטחורים , מהדבקויות , מהשמנה , וכן דכאון
* אתה לא רציני   16/07/18 | 12:32
בלי טיפת הבנה בנושא?
חיים? אתה גבר? ואתה אומר לאישה ״מי את שתשפטי בלי טיפת ידע או הבנה בנושא״? רציני? אנחנו חיים באותו עולם?!? לא כי בפעם האחרונה שבדקתי נשים הן אלו שנכנסות להיריון וסוחבות עובר בבטן 9 חודשים עד ללידה שלו שיכולה להיות תהליך טראומטי וכואב... מבין שניכם אני מהמרת שלה, בהיותה אישה להזכירך, יש קצת יותר ידע בנושא ממה שיש לך לא חושב? ועוד ידע ממקור ראשון! אז שב בשקט...
* לי   16/07/18 | 16:46
83. צודקת. הראיון עם דקלה היה מזעזע.
* אורי   16/07/18 | 10:52
82. לפעמים פונדקאות זה הפתרון היחיד להיות הורים, מי את שתגזלי את זה??????????
* שני   16/07/18 | 10:41
צודקת!!! סתם רוע.לכל אחת זכות להיות אמא פה.
* תמרה   16/07/18 | 12:46
אלהים לא רוצה שיהיו לך ילדים מי את שתלכי נגד הטבע
* יא גויה   16/07/18 | 15:35
81. כל עוד לא היית במצבה מי את שתשפטי????
כתבה ממש מרגיזה, מאקו תתביישו לכם שאתם נותנים לזה במה... הנשים האלו עוברות שנים של ייסורים ודמעות. מי אתתתתתתתת שתבואי ותגידי לה להרגיש אחרת?
* ש.ב   16/07/18 | 10:40
80. קצת אהבת חינם וחמלה לאנשים לא תזיק
* שני   16/07/18 | 10:37
79. כל כך חבל וכל כל נכון
כמי שעברה שנים של טיפולים בעצמה ו״חרב״ של איומי פונדקאות כי הרחם שלי לא הייתה טובה דיה באותה עת (בכוונה משתמשת בלשון נקבה) והצליחה בסופו של דבר בעזרת רופא משיח, לתקן אותה וללדת שני ילדים בריאים. גם אני נגשת לכל ראיון ילד/ה לאחר מסע טיפולים בהתרגשות ובעניין... וזה היה ראיון דוחה. שמצדיק בהחלט ליאת מכתב פתוח שכזה. להבדיל אלפי הבדלות היה צריך לקרוא רק לפני שבועות אחדים את הראיון עם מיכל זוארץ והפונדקאית שלה כאן בארץ כדי להבין איך תהליך כזה רצוי וראוי שיערך. מתוך תחושת הכרת תודה, חברות, מסירות הדדית, ושוב הכרת תודה. את מקבלת מאשה זרה את פרי הבטן שלה שהוא למעשה שלך. זה דבר כל כך גדול כל כך מיוחד וכל כך משמעותי שהיא עושה למענך, ולא חשוב בעבור מה. שאי אפשר להתנהל דרך הסוכנת שלך ולדמיין שנוחתת עלייך תינוקת כמתנת חסידה משמיים. פשוט לא. אני מקווה לקרוא בעתיד את הצד של שלומי אלקבץ שיהיה אנושי יותר, כלפי הפונדקאית ומה שעברה, כי אם גם הוא פספס פה, אזי יש פה פתיחת חיים עגומה מאד לילדה שנולדה בחסד. א m
* א m   16/07/18 | 10:34
מאוד נכון
מיכל זוארץ מדהימה ונותנת כוח ותקווה לנשים רבות. אישה טובה, בלי אגו ובלי אנוכיות.
* גלי   16/07/18 | 11:27
מאוד נכון
מיכל זוארץ מדהימה ונותנת כוח ותקווה לנשים רבות. אישה טובה, בלי אגו ובלי אנוכיות.
* גלי   16/07/18 | 11:27
78. מעניין מאוד הצביעות,זוג הומו שלוקחים אם פונדקאית ואחרי הלידה מנתקים את הילד מהאם,
וכן אבא ואימא זאת מישפחה ,אבא ואבא זה רוע טהור וסכנה לילד והטרואמה שיעבור עד לבגרות עים אמירות קשות של ילדים ,הורים שחיים מהכנסה נמוכה ביגלל בריאות לקויה ליפעמים הרווחה לוקחת להם את הילד ,הסיבה טובת הילד ,טובת העשיר אני אומר ומה עים טובת הילד שיגדל עים זוג גברים ,
* ר,ש   16/07/18 | 10:19
שהמציאות מוכיחה שאין שום בעיה עם ילדים לזוגות חד מיניים
* אני, אמא לשני ילדים    17/07/18 | 09:02
77. דקלה את אשה נוראית
מכירה המון נשים שעברו טיפולי פוריות ושילמו סכומים מטורפים כדי לעבור הריון אבל משלא הצליחו הם פשוט אימצו , לא כי לא היה להם כסף אבל זה לא משנה כי לך היה נח להתנהג כמו שהתנהגת כי חשבת שזה בסדר להשאיר תינוקת במידה זרה בזמן שאת מופיעה? את חושבת שאם היית באמת יולדת היית מתנהגת ככה? תעשי לעצמך טובה ולרשום " נקבע לשנה מראש "... זה חרטוט!!! מרחמת עליך כי הילדה שלך תקרא את הכתבה שלך מתישהו
* גם אני חושבת    16/07/18 | 10:08
76. מה שאת לא יודעת ליאתוש
הפונדקאות זה ממש לא הסדרה שאת חיה בה יש חוקים מאד נוקשים וחייבים להיות לה ילדים משלה בשביל לעבור את התהליך. זכותה לא לזכור רשמים ממנה מעצם הרגישות ומי את בדיוק שתגיד שהיא עושה רע לנשים. היא נותנת כוח לעוד דרך להיות הורים לאלו שלא נולדו כמוך אבל מה שיצא ממך זה יותר חשוב חסרת אנושיות בעצמך בדיוק בשבוע תשעה באב שנאת חינם . את אישה רעה בעצמך שמקטינה אישה כמו דיקלה שכואבת שנים טיפולי פוריות. ומצאה דרך עדיין להעניק אהבה לילדה .ולא כמוך להפיץ רוע. ומאקו תתביישו שאתם נותנים יד לכתבה כזו מחרידה
* שלפרד   16/07/18 | 10:07
אתה מדבר שטויות ולא לעניין
לא מדובר פה על קשר רציף עם הפונדקאית, ברור שהיא לא חלק מהמשפחה אז ברור שזוג הומואים לא יאמצו אותה כםן, מדובר פה בחמלה לאישה שילדה, השעות ובימים שלאחר הלידה, לא בחתונה...
* גל   16/07/18 | 10:56
75. גם אני קראתי את הכתבה והזדעזעתי.
חוסר אנושיות בסיסית, וחוסר מודעות להצהיר על כך בעיתון.
* א   16/07/18 | 10:07
74. קראתי את הכתבה - אלה שרוצות להיות פמיניסטיות ממש והורסות את זה
קראתי את הכתבה, ממש לא ראיתי את הדברים כמו הכתבת ליאת, ועכשיו יגידו המצקצקות שאני לא רגישה. בגלל נשים כמוה לא אגדיר את עצמי לעולם פמיניסטית, אלה שמפספסות את העיקר ומתעסקות בשטויות אפילו שלרגע לא עמדה בסיטואציה של דיקלה. העיקר שהיה לך חומר לכתבה, כנראה ממש הגעת לדקה ה-90 והחלטת לכתוב שטויות.
* ruti@cti-intl.com   16/07/18 | 10:01
73. סופסופ מישהי אומרת את זה
תודה לך שניסחת את מה שאני מתעקשת לצעוק בטוקבקים שוב ושוב. ניסחת זה הרבה יותר טוב ממני. אולי סופסופ אנשים יבינו. פונדקאות זה סחר בגופן של נשים
* תודה   16/07/18 | 09:58
72. צודקת, אבל....
עקרונית יש צדק בדברייך, היו לא מעט צרימות בריאיון שדקלה נתנה בעיתון. דברים שהרגישו לי כהתנהגות לא אנושית אבל אני זוכרת את ההרגשה שלי לפני שהבן הבכור שלי נולד ויודעת כמה נרגשת הייתי וכמה לא ידעתי למה לצפות. אני חושבת שבכל גיל ובכל סטטוס משפחתי הבאה של ילד לעולם היא דבר עצום ומרגש ולפעמים גם משבש את הדעת השקולה. בסוף הריאיון היא אמרה שעכשיו היא רגישה אפילו לחתולי רחוב, זו מן פקיחת עיניים שרק ילד יכול לגרום לנו. כמבוגרים אנחנו הופכים קהים עם השנים ואני חושבת שעכשיו הרגישות שלה היא לא רק כלפי עצמה אלא כלפי הזולת וזה הניסיון והשיעור הגדול שלה בחיים. וחוץ מזה ובלי קשר אליה אני הכי מאושרת בשביל שלומי אלקבץ, אדם נדיר ומוכשר עם ענווה וחוכמה שלגדול במחיצתו כאב יהיה נפלא.
* אביגיל   16/07/18 | 09:57
71. תודה מכל הלב על מה שכתבת
גם אני אימא, כשקראתי את הכתבה הרגשתי אי נוחות לכל אורכה. היחס המשפיל לפונדקאית, רציתי לחבק אותה. כלכך ריחמתי עליה. תודה שכתבת את המכתב הזה. הרגשתי שאני רוצה להוסיף את שמי בסוף המכתב. דיקלה היא אכזבה. אהבתי שירים שלה. אחרי הכתבה החלטתי שלא עוד. אפסיק לשמוע אותה בדיוק כפי שהפסקתי לשמוע את אייל גולן. כל אחד ואמות המידה שלו.
* לליאת   16/07/18 | 09:57
70. הדחף הזה להתרבות
הדחף הזה שמקדש את כל האמצעים. חברה שכופה על נשים ללדת בכוח, בכל מחיר, לעבור טיפולים מייסרים, לשאוב, להקפיא, להזריק. פלא שנוצרת דקלה כזו שלא רואה אף אחת ממטר עד שלא יניחו לה בידיים את בתה המשוכפלת היטב???
* שירלי   16/07/18 | 09:56
69. זכותה של אישה להשכיר את רחמה
למה הפטרונות הנוראית? זכותה של אישה להשכיר את רחמה. את זמנה.
* אני   16/07/18 | 09:56
68. דיקלה
אין לדון בן אדם עד שתגיע למקומו-לכן אין לשפוט את דיקלה על התנהלותה בעניין האם הפונדקאית. מזל טוב והרבה אושר לדיקלה.😍
* רות יהל   16/07/18 | 09:52
לפי ההיגיון הזה
גם אין לדון רוצחים וגנבים ועבריינים עד שנגיע להיות במקומם... אחלה טיפ!
* ...   16/07/18 | 16:55
67. צודקת אחותי
הרגיש לי משהו לא נכון כשקראתי את הכתבה. אבל דיקלה כזאת מהממת ומוזרה ומיוחדת שלא הצלחתי להכיל בכלל את חוסר הרגישות שלה לפונדקאית שוב רז שכניק מצליח להביא אמת מטרידה לא שאני בעדו. הוא מרומם ומשפיל מצליח ליצור קשר עם מרואיינים, קשר אישי בלתי אמצעי ואז הם פולטים את האמת של מי שהם.
* דורית דוד   16/07/18 | 09:51
66. כתבה מטופשת ומרגיזה
ההשוואה מגוחכת ומקוממת. הפונדקאית בוחרת ומקבלת כסף על כך ולא נאנסת ולא מכריחים אותה. העזרה הנה הדדית. מזל טוב ענק דיקלה!
* עופר   16/07/18 | 09:49
עין שכל, הא??
נכון, זו עיסקה, נכון, הפונדקאית מקבלת תשלום ולמרות זאת היא אישה בדר ודם אישה שעברה דהר פיזי ונפשי ענננננק, קצת רגישות לא תזיק
* גולן   16/07/18 | 11:05
65. תודה לך ליאת! מילים חודרות, קשות וכל כך נכונות
* לי   16/07/18 | 09:48
למה זה נכון?
* אני   16/07/18 | 13:43
64. עאלק פמיניסטית לכי חפשי לך חיים גברת ליאת
* ארז   16/07/18 | 09:41
63. דיקלה שימותו הקנאים ויסבלו כמה רוע יש בכתבה
* שושה   16/07/18 | 09:40
62. לא רק בסרטים. עכזריות לשמה
חבל שיש בעולמנו אמהות חסרות רגישות לצד הנותן וכל כך פרימיטביות.
* אור   16/07/18 | 09:34
61. דקלה, כמה מאכזבת ומנותקת. כאב לקרוא!
* מעריצה לשעבר   16/07/18 | 09:33
60. זה ממש לא הליך לעשירים בלבד
זה הליך קשה מנשוא לכל הצדדים ואלו שהגיעו אליו מגיעים אחרי שמיצו את כל האפשרויות והטיפולים הקשים ביותר בכדי להביא ילד לעולם . יש זוגות ורובם כאלן שממשכנים את ביתם , לוקחים הלוואות או מוותרים כל רכישת בית וחיי מותרות בכדי לממן את ההליך הזה . הפניה למדינה כמו גאורגיה היא כי בישראל נושא הפונדקאות לא נמצא בשיח או במודעות של אנשים ויש נשים ספורות מאוד שעושות את זה . וגם בארץ זה לא הליך כזה זול ולא כל אישה יכולה לשמש כפונדקאית אסור שיהיה קשר משפחתי או חברי . אישה צריכה להיות בגיל צסוים ומצב משפחתי ספציפי בכדי לשמש כפונדקאית . הדברים לא כאלה פשוטים ובטח לא זןלים . והכי חשוב שתפנימי שהפונים לפונדקאןת לא עושים זאת כי האישה לא רוצה להשמין ןבה לה שמישני אחרת תחווה את רכבת ההרים של הריון , אלא כי זו הברירה האחרונה שנשארה להם
* ענת   16/07/18 | 09:33
59. הכל מדוייק. סיפרה של שפחה. בזיון לדיקלה
הפגינה חוסר אנושיות בעליל. הרי התינוקת מועברת אליה. זה שלה. אז למה להתעכזר ולהיות כ"כ חסר אנושיות?
* שלי   16/07/18 | 09:33
58. עם המכתב החריף והנוקב הזה את אכזרית הרבה יותר ממנה
* סיוון   16/07/18 | 09:32
57. ענית יפה ומדוייק! מרגיש ממש כמו סצנה מסיפורה של שפחה
עצוב שבשנת 2018 עדיין יש דעות והתייחסות כזאת חשוכה ומגעילה. אסור לתת לאישה הזאת במה, אני מקווה שהיא מתביישת בכתבה שעשו עליה ובאמירות שנאמרו שם על ידה.
* 11   16/07/18 | 09:32
56. מוסריות מאוסה
הכותבת חוטאת בהתפיפות נפש ומוסרניות מאוסה
* א   16/07/18 | 09:30
55. הכתבה עם דיקלה חשפה צד מאוד אגואיסטי ופרמיטיבי המאמר מדוייק
דיקלה היא האישה עם הכסף חסרת הרגש לאישה המסכנה. הייתי בשוק מהעובדה שלא רצתה לתת לה לראות את התינוקת ולא רצתה לפגוש בה. אישה מזעזעת ואומנית עלובה בכל מקרה.
* אורלי   16/07/18 | 09:25
54. כל מילה. עצוב. מקומם. כואב.
* מיכל   16/07/18 | 09:24
53. כותבת מביכה
כתבה אכזרית ומביכה, ראוי היה שהכותבת תעשה לפני הכתבה מחקר מעמיק אודות ההשפעה של הליך הפונדקאות וטיפולי הפוריות על הנשים עצמן. כתבה שראוי שתוסר כי היא עושה עוול לא רק לדקלה אלא לכל אישה באשר היא, הכותבת צריכה להתבייש.
* מטריד   16/07/18 | 09:21
52. ליאת את הכי צודקת בעולם!
היה מזעזע לקרוא את הכתבה הזו, לא האמנתי למה שאני קוראת. דקלה כל כך טובעת בתוך עצמה ללא טיפת רגישות.
* איילת   16/07/18 | 09:17
51. אין לה שום רגישות
ולא אנושיות כלפי האם הפונדקאית. וזה עצוב
* קורא   16/07/18 | 09:14
50. משהו שהכתבת פה השמיטה
קראתי את כל הריאיון עם דקלה, וגם אני הרגשתי אי נוחות הולכת וגוברת למקרא הציטוטים שהובאו פה בכתבה. אבל! יש אבל. בשלב מסוים בריאיון דקלה מספרת שהיא הבינה, והיא כן הודתה לפונדקאית וכן דיברה איתה מתוך התרגשות גדולה. היה ראוי להביא גם את החלק הזה, של ההתפכחות והקשר המסוים שכן היה ביניהן. זה לא שחור ולבן, והכתבה פה מעלה נושא חשוב מאוד אבל בדרך לא הוגנת.
* א   16/07/18 | 09:11
זה נכון. ובנוסף -
צריך להבין מישהי שעברה ייסורי גיהינום ועדיין לא מצליחה להביא ילד לעולם, שיש לה פחד גדול שכשעשתה כן שלא כדרך הטבע, יהיה מי שחלילה ינסה לקחת אותו ממנה.
* מטופלת פוריות   16/07/18 | 09:31
לא היה לה ברירה!!! ואני מאמינה שהייתה ממשיכה להתנהג ככה גם אחכ
* כי   16/07/18 | 09:51
49. יבורך הפרי ושאנשים יראו פחות סדרות... זה גורם לדמיון מוגברמיניזם בשקל וחצי.
אפשר לקרוא לך ליאתושקושקוש? זאת הבעיה עם נשים כמוך ליאת. , שסיימו לאחרונה לצפות בסדרה וקצת עלה להן והתערבב להן עולם המציאות והאמת. נשים שכנראה יש להן יותר מידי זמן פנוי וקצת פחות מידי חיים מעניינים אז הן חייבות ליצור עניין בחייהן על חשבון אנשים אחרים, ובמקרה הזה על חשבון חוויה קשה ואישית שדיקלה עברה. בעולמנו אשה פונדקאית עושה זאת מבחירה ותתפלאי שיש נשים פונדקאיות שקשה להן לראות את המשפחה ולפגוש את מי שמיועדים לגדל את התינוק אשר נמצא בבטנן. זאת החוויה האישית בכתבתה של דיקלה, מי שמך לשפוט אותה? באיזה זכות את נכנסת לחוויה האישית וסיפורה ומתחילה להטיף ולהיות לוחמת צדק, חשבת אולי שגם לפונדקאית קשה לפגוש אותה? זה לא הסדרה פה שהיא מוחזקת בשבי ולידיעתך פונדקאית חיייבת להיות אם כבר לילדים משלה כדי שתוכל להתמודד עם הנושא נפשית ולעבור את התהליך. קצת קשה לך ליאת לראות מישהו חושב אחרת ממך, ראית מה זה, ועוד יותר קשה לך להבין שבמקום לראות סדרות, היה נחמד אם היית קצת יוצאת החוצה לכולם ומפזרת אהבה במקום מרמור ופמיניזם בשקל וחצי
* מודאגת משנאת הנשים    16/07/18 | 09:09
היית פעם בהריון שאת רושמת את השטויות האלה?
הגישה של דיקלה הראתה כמה היא מוכנה לשלם כסף בשביל " ילד " וכמה היא מתפשרת על ילדה האשה שעזרה לי ... לא עזרה ! שילמו לה כסף כי אין ספק שהיא לא הייתה עושה את זה מטוב לב! אז תפסיקי לבלבל את המח מה מציאות ובחירה של אישה פונדקאית בעולם שכולו טוב .. לא היו משלמים לאשה להכנס להריון בשום צורה
* את?   16/07/18 | 09:53
יפה כתבת...
ליאת... אני בטוחה שהיית מבסוטית מאוד מהמאמר שכתבת ואיך קישרת את זה יפה לסדרה המציגה עולם חשוך , מפחיד שאין לו שום קשר למה שקורה לעולם המציאותי בו אנו חיים. אינני יודעת אם יש לך כבר ילדים או לא אבל אני ממש מאחלת לך מעמקיי נשמתי שלעולם לא תעמדי מול עשרות תשובות שליליות , זריקות, הורמונים, ניתוחים ועודמלא תענוגות שעקרות מביאה איתה. הליך הפונדקאות הוא כמעט ולא אפשרי בארץ גם לזוגות "רגילים" האופציה של חו"ל ולא משנה מאיזו מדינה יקרה מאודדד , תמיד הפונדקאית היא זו שפונה וזה ניתן בהסכמה מלאה שלה (וכן לא רק מסיבה הומנית אלא גם מאינטרס כלכלי שלה וזה בסדר!!!! יש לה זכות מלאה על גופה) מניסיון אני אומרת לך תזהרי מלשפוט , אינך יודעת מה באמת בדיוק קרה, והיזהרי בלשונך כי בדרך "לבקר" את התנהלותה של דיקלה (עלאק אחוות נשים) רמסת קהל שלם של נשים שלא יכולות להכנס להיריון ממיליון סיבות שונות. אז לפני שאץ מצטטת מסדרה מצויינת אך בידיונית אני מציעה לך להוריד רגל מהגז , להיזהר בלשונך ולנסות לכתוב דברים קצת פחות רעילים לעולם. יש מספיק מהם ברחבי הרשת. מאחלת לך המון בריאות
* עקרה בעל כורחי   16/07/18 | 11:43
48. חוצפנית ממדרגה ראשונה חסרת לב אנושי בעצמך
לפי דעתי צריך להוריד את הכתבה הזאת , הטענות שלך הם חוצפניות ולא מתחשבות באחר את בעצמך מסוגלת להשפיל ככה מול כולם את עמדתך החצופה מבלי להתחשב במי שהולך לקרוא את זה . את לא אנושית בעצמך . איך את מסוגלת להתבטא בצורה כזאת חסרת תועלת בשביל איזה אייטם בעיתון . שאני אומרת אני נחרד לקרוא את תענתך ובכלל נחרד לדעת שמאקו נתנו לכך במה ויד . להוריד את הכתבה המזלזלת הזאת מיד . אין לך שום זכות להעביר ביקורת בצורה כזאת בוטה ואכזרית .
* אלירן   16/07/18 | 09:05
ברור שיש לה זכות , דיקלה היא עץ מטיל כסף
היא שילמה על הילדה שלה היא גם אמרה בחוסר רגישות שהיא לא יכולה להפסיד הופעה כי היא תפסיד כסף אבל אם היא הייתה יולדת באמת , נראה לך שהיא הייתה עושה הופעה תוך כדי? לשלם על ילד , להשאיר אותו במדינה אחרת בזמן שיש לך הופעה ואחכ להיות מופתע שיש מישהי שילדה אותו איילת רשמה את כל מה שאמא אחרת הייתה רושמת לדקלה יש חוסר מודעות לחלוטין באנושיות וחוסר הבנת אשה שילדה
* בטח   16/07/18 | 09:56
47. אז לאשה מטופלת פוריות מותר להתאכזר לנשים אחרות?
* .   16/07/18 | 08:54
איך היא התאכזרה? יש לך מושג בכלל
כמה זה קשה לאישה לדעת שלא תזכה להרות ולשאת את ילדה? כמה שיגידו שזה לא נורא, שבסוף יש תינוק ושלא כולן יולדות וזה בסדר, זה לעולם יכאב. פונדקאות זו ברירת מחדל. היא מלווה בהמון חששות, בשלא יראו בך האימא האמיתית, שמישהו ידרוש בחזרה את הוולד. שצל יוטל על חיי המשפחה. גם באימוץ יש כללים ברורים של אנונימיות, אז בפונדקאות זה לגמרי לגיטימי שגם האם הביולוגית תרצה לשמור עליהם, כדי לחיות חיי משפחה נורמטיביים. וזה מבלי להיות חסרת כבוד למתנה הגדולה, שאותה אישה נתנה לה. אפילו שזה היה בתשלום. ראו את זה בתיאור הפגישה ביניהן, בסופו של דבר.
* מטופלת פוריות   16/07/18 | 10:52
כן! למנוע מי לראות את הלידה שהיא עוברת זאת אכזריות
* אכזריות ואטימות   16/07/18 | 14:58
46. לא מובנת לי הצביעות.
את כותבת במפורש, שאת בסדר עם משפחות חד מיניות, שאם לשפוט לפי ההגדרות הקשות שלך עצמך, בדיוק כמו הזמרת דקלה מייצרות להן תינוקות דרך ניצול נשים מהעולם השלישי ואחר כך מוציאות אותן מהמשוואה (גם האם התורמת וגם זו הנושאת, כשבמהלך ההיריון הם בכלל לא בקשר איתן). אבל כשאישה בוחרת לעשות את זה עם שותף להורות ורוצה שהתינוק יהיה משויך רק אליה (בדיוק כמו זוג חד מיני!), זה פתאום הופך להיות רוע טהור. אם את תומכת בדרך הזו להורות להומואים, לא צריכה להיות בעיה גם במקרה הזה. אז מה בדיוק הפריע לך בדקלה?
* מטופלת פוריות   16/07/18 | 08:54
לא כולם מתנהגים כמו דקלה ומראים חיבה ליולדת
נותנים לה לשמור על קשר לא מתעלמים ממנה כאילו היא פרה שרק ילדה
* לא כולם   16/07/18 | 09:57
לא חושבת שהיא ראתה בה פרה. עובד שכאשר נפגשו בטעות
היה ביניהן קטע אינטימי מדהים. וכן, לפונדקאית קשה לשחרר. אבל האם הביולוגית נושאת בלבה פחדים גדולים לא פחות. שתתחרט ולא תרצה למסור לה את התינוקת. שיהיה צל מעל ראשן כל החיים, של מישהי שרואה בילדה בתה. זה גם מפחיד וזה עם כל הכבוד לאם הנושאת ויש לי המון כבוד.
* מטופלת פוריות   16/07/18 | 10:47
קטע מדהים? לא היה לה ברירה !! אם היו מונעים ממנה היא
היא הייתה בוחרת להעלם כל העניין של פונדקאות זה נטו לאנשים שיש להם כסף דיקלה רק הראתה איך היא התייחסה לכל העניין בחוסר רגישות בחרה להציג את המקום שלה כמישהי שרוצה ילד בכל מחיר אבל עם מגבלות ככה לא מתנהגים באף מקום רוצים להגיד שיש משפחות שהילדים שלהם נדפקים הנה דוגמא מאוד ברורה לאמא שהעדיפה שלא יתבעו אותה על הופעה והשאירה את הילדה שלה במדינה זרה הנה דוגמא לאמא שאומרת כן רציתי בן וקבלתי ילדה את חושבת שהבת שלה תקרא את הכתבה הזאת עוד 16 שנה תתלהב ותאמר " ואו איזה אמא יש לי " או שתבין שהיא ברירת מחדל יש דברים שלא אומרים ולא עושים!
* ואו   16/07/18 | 12:38
פונדקאות זה אולי יקר, אבל רוב האנשים כאן בארץ
שנעזרים בה, בלית ברירה, הם אנשים ממוצעים לגמרי. שטיפולי הפוריות שלהם לא צלחו והלכו ולקחו הלוואות ומשכנו בתים כדי לממן את זה. ואני חושבת שהקנאות של דקלה להגדרת "אימא" כך שהילדה הזו תיחשף רק לה מלכתחילה, דווקא מעידה על האהבה העזה שלה לבתה. וכן, היו דברים שהיה עליה לנסח יותר בעדינות. אבל בגדול, מי שזה בא לו בקלות לעולם לא יוכל להבין את הרגשות של מי שחסר.
* מטופלת פוריות   16/07/18 | 12:52
45. כל מילה בסלע,
והיה רצוי שמי שהגיב כאן יקרא קודם את הראיון של דקלה ביסודיות, ואחר כך יחווה את דעתו. ראיון אגואיסטי וחסר רגשות לזולת. אנשים מייחסים לאמנים תכונות שלא תמיד קיימות בהם.
* אישה   16/07/18 | 08:52
44. את כותבת כאישה שאוהבת לקטר ? או כאמא ???
את בכלל יודעת מה זה לעבור טיפולי פוריות ?! ובכלללא להצליח 10 שנים בשביל להכיל את העובדה שאת לא תביאי את הילדים שלך אלא מישהי אחרת...את בכלל תרצי לראות את הפונדקאית? מה את חושבת שאנשים שמאמצים לא חיים עם הפחד שיום אחד יבוא מישהו שידרוש את הילד חזרה?! אם היא מעדיפה לא לראות אני כאמא מאד מבינה. וכאישה הטרוסקסואלית היא מעדיפה לגדל את הילדים עם אבא שזה יפה מאד! וצעד לא אגואיסטי!!!! היא דיברה מאד יפה וביקשה שיכבדו את דעתה - את מעזה בכלל להשוות את זה לסיפורה של שפחה? מי את בכלל ??? כתבה מגעילה ודוחה . מי את שתקראי לה דיקלוש! היא לא חברה שלך - אם הייתה חברה שלך אולי היית קצת מגלה אמפתיה לכאב ! ומבינה את הצעדים האלה! את בושה למין הנשי ממך לא ציפינו לכתבה כזאת. איכס.
* סמדר   16/07/18 | 08:51
43. כתבה אכרזית ולא הוגנת.אף אחד לא כפה על הפונדקאית להיות פונדקאית.ודקלה נהגה כפי שנוח לה.2 נשים 2 בחירות
* אור   16/07/18 | 08:49
ברור שיש פה סוג של כפיה נסתרת
מעטות הנשים שיכנסו להריון בשביל מישהי אחרת פונדקאות = כסף אנשים הולכים לעולם השלישי ( עולם שאנשים זקוקים לכסף ויעשו הכל בשביל זה )
* בטח שכן   16/07/18 | 09:59
42. ליאת - את הרוע בהתגלמותו
ליאת, את אישה מלאת רוע! שהשם ישלח לך קצת בינה ודעת וחמלה. תתביישי לך לשפוט בני אדם באופן כזה בוטה , חסר הבנה/הכרה ומתנשא. את כזו קטנה. פיצית!!!! מעניין איך חייך נראים....שאת מתעסקת בשל אחרים....אישה קטנה שכמותך. פיכסה.
* מיטב   16/07/18 | 08:48
הגבת 3 פעמים רצוף בשם שונה
תרגעי ממי, ליאת לא רעה, לא אכזרית אלא צודקת לחלוטין
* אולג   16/07/18 | 12:49
41. הכותבת בורה ואכזרית בעצמה
חתיכת מתנשאת. מי שמך.. מאחלת לך שלא תדעי מה זה לרצות משהו ולדע שאין לך שום יכולת לעשות זאת בעצמך. שונאת נשים שכמומתך ומתחסדת.!
* נויה   16/07/18 | 08:47