תגובות (59 תגובות ב-25 דיונים)
25. לא לשנות סדרי עולם
אם לא לשנות סדרי עולם אז בלי עוז לתמורה או יותר נכון, עז לחמור וגם בלי קיצור החופש הגדול, בקיצור אם לא משנים סרי עולם אז בוא נדבר על הכל
17/09/17 | 17:10
24. גם כשיש לכם תור לרופא אתם קוראים לו חצוף כשזה בבוקר?
אלה שעות העבודה שלנו על פי ה'רפורמה' החדשה של משרד החינוך. אנחנו לא מתוגמלים על דקה מעבר לשעות העבודה שלנו (בניגוד למגזרים אחרים שמקבלים שעות נוספות) ואין שום סיבה שנעבוד מעבר לשעות העבודה שלנו. למורה יש שעות קבלת הורים במהלך שעות עבודתו. להגיע פעמיים בשנה לפגוש את המורה של הילד שלכם זה לא סוף העולם. להישאר בבית הספר לקבל 40 הורים זה 10 שעות לפחות. אני לא מקבלת על כך אגורה שחוקה , וטוב שארגון המורים נלחם על הזכויות שלנו.
17/09/17 | 10:14
23. הורים בכיינים. מי שישמע פעם/פעמיים בשנה להגיע בשעות הלימודים לשמוע איך הילדים שלכם מתקדמים
אם היה מדובר בתור לרופא או בלאסוף חבילה מהדואר או תור לבנק לא הייתם חולמים לדרוש שזה יהיה בערב כאשר העובדים של אותו מרכז שירות לא מקבלים על זה תוספת שכר. אז למה כשמדובר במורים זה בסדר?
למה בוריס היקר זה בסדר שמורה תגיע בערב, תשלם בייביסיטר שתשמור על ילדיה ולא תקבל שקל תוספת על כל הטרחה, אבל זה לא בסדר שחלילה תעדר מהעבודה לשעה כדי לשמוע איך הילד שלך מתקדם.
נמאסתם הורים שחושבים שמשרד החינוך והמורים שעובדים בשורותיו הם אנשי שירות לקוחות/עבדים שנועדו רק לשרת אתכם ואת ילדיכם.
17/09/17 | 10:08
22. אצל ארז אני שובת משמע אני קיים
17/09/17 | 08:08
21. קודם חתם ואחר כך מצמצם נזקים
רפורמות יקרות וכושלות שלא הוסיפו כלום רק בלאגאן אחד גדול
17/09/17 | 08:06
ההסכם הגרוע בהסטוריה
מדוייק,
ארז חתום על ההסכם הגרוע בהסטוריה- עוז לתמורה.
עכשיו הוא מנסה כבר שנים לצמצם נזקים.
אבן שזרק טיפש אחד לבאר גם אלף חכמים לא יצליחו להוציא
19/09/17 | 09:06
20. העסקת המורה מעבר לשעות העבודה.
כאשר עובד במשק נשאר מעבר לשעות העבודה הוא מקבל תוספת של 200% ובמקומות רבים אף יותר מזה כאשר מורה נשאר לאסיפת הורים שזה מפגש עם כל ההורים ביחד. או ליום הורים שזה פגישה עם כל הורה בנפרד . הוא לא מקבל אגורה שחוקה למשכורת... ואם אני צריך לקבל הורים של 32 תלמידים ולכל הורה אני צריך להקדיש לפחות 15 דקות . יום הורים כזה ימשך 8 שעות ותאמינו לי מנסיון של 34 שנים בהוראה זה לא 15 דקות. אז גם אם מתחיל בשעה 2 אחרי צהריים אני מסיים אחרי השעה 10 בלילה . ועל השעות האלה אף אחד לא משלם לי. אז הורים יקרים תרגעו ותפנימו .. אנחנו המורים לא עובדים שלכם ואם אתם רוצים לדעת מה מצב הבן או בת שלכם אז תגיעו לבית הספר בשעה שהמורה קבע לכם. אם אתם לא רוצים אז אל תגיעו .. רק אל תתקשרו בשעה 10 בלילה ותגידו "סליחה על השעה המאוחרת אבל רק רציתי לשאול מה מצב הבן שלי... " אז אני לא סולח ואני מכבה את הטלפון שלי גם לי יש שעות מנוחה ומשפחה להיות איתה.
14/09/17 | 22:56
הצחקת אותי
רואים שלא היית חלק משוק העבודה החופשי בשני העשורים האחרונים. 200% תוספת? תעבוד עד שתצא לך הנשמה ותגיד תודה שאתה לא מפוטר. 90% מעובדי המשק ממשיכים לעבוד גם מעבר לשעות העבודה שלהם, ואף אחד לא משלם להם גרוש בשעות נוספות. אין עובד הייטק, עורך דין, רואה חשבון או כל נותן שירותים אחר שלא מחויב להיות זמין בכל שעות היממה, או שלא פותח מחשב כל ערב בבית. השוק כולו הוא שוק של עבדות, אבל משום מה רק המורים בוכים.
20/09/17 | 16:44
19. ההורים החצופים נפלו על הראש! לא המורים!
לא נפלו על הראש. לא יתכן שמורה יסיים ב 3 וחצי יגיע הביתה יתקלח ויחזור לבית הספר ללא תמורה! לא משלמים לא דלק ולא שעות עבודה נוספות. הצדק הוא שישחררו באותם ימים את המורים מוקדם - וכן התלמידים יחזרו הביתה יותר מוקדם ובתנאי שישלמו למורים נסיעות ושעות נוספות אם זה חורג 8 שעות בבית ספר. מחנך יושב בימי הורים מינימום יומיים מ 4 אחה"צ עד 9 בערב בבי"ס לפחות פעמיים בשנה! יש עוד המון פעילויות שהמנהלים מחייבים את המורים! יועצת שהיא היחידה בבית ספר צריכה להגיע לכל שכבת גיל ביום אחר וזה אחרי יום עבודה מלא! מורים צריכים להגיע לפעילויות אחה"צ ביום חופשי! מורים מקצועיים יושבים לפחות יומיים במחצית מ 4 עד 8-9 בערב. שההורים יפסיקו לברבר , אולי עדיף שלא יבואו ויקבלו דיווח רק און ליין . רן ארז צודק! מורים צריכים להגיע אחה"צ רק עם מתגמלים אותם ורק אם זה דחוף ולא לכל פעילות. מי צריך את הקשר עם ההורים הנודניקים? איך אנחנו גדלנו בלי כל הברברת וההתערבות שבעדינות קוראים לה מעורבות? וצריכים גם לחסום הורים בסלולרי פרטי של מורים שהרי אין להורים גבול. חלק מהם חושבים שהמורה/יועץ/מנהל/ יעמדו לרשותם 24/7. צריכים גבולות כמו בכל מקצוע. ואספות מורים - רק עד 4 - אז נגמר יום העבודה!
14/09/17 | 06:08
נכון מאוד
17/09/17 | 10:09
18. ארגון המורים עושה עבודה מצוינת!!!!
בלעדי רן ארז והארגון, המורים היו הופכים לסודנים ולאריתראים של המדינה. ארגון עובדים חזק וערני הוא ברכה!!!
13/09/17 | 19:20
17. רגע...לא הבנתי...
בנוסף לימי החופש שאין להורים כדי לכסות על כל ימי החופש המוגזמים גם ככה, ההורים צריכים לתרום עוד ימי חופש כדי להגיע לאסיפת הורים? יש לי רעיון. אם יוסיפו לי יומיים-שלושה לופש בשנה, אסכים להגיע לאסיפות בבוקר. התרגלו במשק שההורים הם פרה חולבת.
13/09/17 | 17:48
רגע... לא הבנתי...
את לא חייבת לבוא. את לא תורמת למורה ימי חופש את עושה את זה כדי להתעדכן במצב הילדים שלך, לא של המורה. וחוץ מזה אם את לא מוכנה לתרום יום חופש למען הילדים שלך למה את מצפה שהמורה יתרום שעות אחהצ שהוא אמור להיות עם הילדים שלו ולא משלמים לו על כך כדי לשבת איתך לגבי הילדים שלך?????
17/09/17 | 08:33
16. "שעות קבלה"
יש עוד סקטור במשק שמקבל קהל מחוץ לשעות העבודה שלו?
13/09/17 | 16:59
כל סקטור נותני השירותים בשוק הפרטי
עורכי דין, רו"ח, עובדי שיווק, מעצבים גרפיים, טכנאים עצמאיים... אפשר למנות עוד ועוד. השוק אכזרי ולקוחות דורשים זמינות מסביב לשעון, וכל נותן שירותים מחויב לעמוד בזה, אחרת הלכה הפרנסה...
למורים יש ביטחון תעסוקתי, שכר שעולה בהתאם לותק, ותנאים סוציאליים שאי אפשר למצוא דומה להם בשוק הפרטי.
20/09/17 | 16:57
15. התרגלתם שאנחנו עובדים בחינם...
מה אנחנו מבקשים ? להתפרנס בצורה ראוייה ובכבוד היאה למקצוע, ולתפקידנו? רוצים שעות נוספות שלנו אז שישלמו תעריף שעות נוספות כמו בכל עבודה מתוקנת... שכר המורים משפיל וזו עובדה מפורסמת, הורים תאבקו איתנו בשכר הגון יותר וכולנו נרוויח...
13/09/17 | 16:36
14. לא נעים לי מחבריי המורים, אבל זה באמת מוגזם!
אין כל קשר בין העניין הזה לחופשות. קיצור החופשים זו סאגה אחרת, שעם כל הכבוד לאלו שלא עובדים במערכת החינוך יש למורים מה לומר ובצדק. מדובר פה בהרעת תנאים חד משמעית. ביחס אליכם אולי זה לבכות על הדובדבנים שעל הקצפת, אבל זו זכותנו.
לעניין אסיפות ההורים. מי שלא מתוגמל עליהם זו בעיה שלו. באופן ברור יש הוראה לקזז משעות השהיה לטובת אירועים כאלו ודומיהם. תעמדו על הזכויות שלכם. זו אחריותכם. בנוגע להעברת האסיפות לבוקר? אני חושבת שזה מנותק מהמציאות (אני מורה.. כן?). לא הגיוני בעליל. כתב פה מישהו שזו שעה אחת של מורה (בסדר.. חמש שעות.. אל תכלו אותי) מול 90 או 100 שעות של הורים. לא הגיוני, ונדמה לי גם שלא ישים.
זהו..
13/09/17 | 16:03
קיזוז ברפורמה
המערכות בנויות באופן כזה שאין כמעט מהיכן לקזז.... כל שנה אנו עובדים ללא תשלום שעות רבות.
17/09/17 | 15:59
13. ארגון המורים = חבורת אפסים
13/09/17 | 15:19
עדיף ארגון כזה מכלום מול הורים חצופים מתלהמים!
14/09/17 | 06:09
12. לכלא
איש מושחת הגיע הזמן לשלחו לכלא ולטהר את הנהגת המורים
13/09/17 | 15:16
11. לא מתקיים בפועל
בשבוע שעבר קיימנו אסיפת הורים מ19:30 עד 20:30 כמו כן כל ישיבות ההיכרות התקיימו עד 17:30. מדברים הרבה ועושים מעט
13/09/17 | 15:00
10. המורים הבכיינים
כל רגע באים עם שיגעון חדש כאילו רק הם עובדים קשה וכל השאר מכייפים כל היום
13/09/17 | 14:55
ההורים הם הבכיינים!! המורים צודקים.
(ואני לא מורה, אלא רק הורה.) יותר מדי שנים התרגלנו שהמורים רוקדים לחליל שלנו, ואין להם שום זכויות עבודה, הם עובדים 24 שעות ביממה, מתי שמתחשק לנו. די, מספיק עם זה! יש להם יום עבודה, ואנחנו נתאים את עצמנו אליהם.
13/09/17 | 15:06
בתור מורה מתחילה
כל עוד מערכת החינוך כמו שהיא, כלומר 30 תלמידים בכיתה (אם לא יותר), לא ניתן לעבוד בצורה טובה ללא חופשים, אם לא יהיו חופשים, לא יהיו מורים. אי אפשר לעבוד בצורה הזו. תאמין לי שאם הכיתות היו קטנות ומאורגנות יותר, עם עמדה חכמה בכל כיתה וציוד שעובד, מורים ותלמידים לא היו צריכים הרבה חופשים. יש לי תואר שני ואני עובדת בעבודה נוספת כלומר שלא כל היום אני בבתי ספר ואני חושבת לפרוש.
13/09/17 | 15:32
9. גם החופשים זה נוהל מ״ימים ימימה״ למה את זה רוצים לשנות?
שונאת איפה ואיפה!!!
וכן
מה קורה עם מורה מקצועי שיש לו עשרות תלמידים מכיתות שונות? הוא צריך להישאר כל השבוע עד 7-8 בערב בלי לקבל שכר על השעות האלה?????
13/09/17 | 14:53
8. על מה ולמה???
אז גם ידרשו לבדוק מבחנים על חשבון הלימודים,ושיתקשרו אליהם רק בשעות הלימודים,ואז יתנו לתלמידים שיעורים חופשים או עבודות כיתה במקום ללמד. החיים הטובים...
13/09/17 | 14:47
בואי להיות מורה יקירתי, ואז תדברי...
13/09/17 | 15:35
האמת היא שזה ההסכם
יש הסכם עבודה, שנוצר בין השאר בעקבות לחץ ציבורי. חלק מההסכם הוא שהעבודה אמורה להיות בביה"ס בשעות שהיה.
17/09/17 | 07:51
למה לבדוק מבחנים בזמן שעות העבודה הפורמליות ולקבל הורים בזמן הזה נחשב לחיים הטובים?? זה המינימום הנדרש
את מקבלת לקוחות מעבר לשעות העבודה שמשולמות לך? אז למה אני צריכה לעבוד ולהיפגש עם הורים על חשבון הזמן הפרטי שלי וללא תגמול?
17/09/17 | 10:13
7. גם לנו לא משלמים שאנחנו באים בערב ותקועים בתור למרות שנקבעה שעה לכל תלמיד
13/09/17 | 14:40
את אמיתית? תכף תדרשי גם שהרופא ישלם לך כי את מחכה אצלו בתור
17/09/17 | 10:14
6. אספת הורים אין מה לחפס שם
אספת ההוגים נועדה בשביל הוועד המיותר שיוכל להוציא סתם כסף מההורים אין שום דבר מעניין בכאילו אספת הורים כל השנים זה זמן מבוזבז גם בבוקר וגם בערב
13/09/17 | 14:39
5. חוצפה של המורים
לא מספיק הם בחופש כל שני וחמישי וההורים צריכים לשבור את הראש למצוא סידור לילדים עכשיו גם זה? לא להגיע לאסיפות הורים!
13/09/17 | 14:33
אל תבואי לאסיפה - תקבלי דיווח און ליין! מה הבעיה. גם למורות יש ילדים והם צריכות למצוא סידור!
14/09/17 | 06:10
אל תגיע אחד פחות לשמוע אותו
14/09/17 | 22:57
4. גננת
גם החופשות היו ככה מימים ימימה...למה אותן שינו???? אז אותו דבר. ההורים אלה שקמו והתחילו להתנגד לכל דבר שהיה מאז מתמיד אז הגיע הזמן שיראו גם מהצד של המורים שנותנים כל כך הרבה מעצמם. אבל ההורים רואים רק את החופש של המורים. אז עכשיו קיבלתם חופשות. לא תקבלו גם את זה חינם
13/09/17 | 14:32
3. איך רן ארז עדיין בראש ארגון המורים???
13/09/17 | 14:30
שאלה טובה
רן ארז מנסה לצמצם נזקים שגרם למורים ברפורמה המבישה עליה הוא חתום....
17/09/17 | 16:01
2. כנראה הפיתרון,שאף הורה לא יגיע. שביתת הורים.
13/09/17 | 13:41
צודק לחלוטין...... המורים מגזימים לחלוטין.
13/09/17 | 14:38
אל תגיעו. זה הילדים שלכם לא שלי.
למי שאכפת מהילדים שלו יפנה שעה אחת פעמיים בשנה ויגיע לשמוע ולהיות מעורב. ומי שהעבודה קודמת לילדיו אז בעיה שלו ושלא יגיע.
17/09/17 | 10:16
1. אנשים התרגלו לקבל דברים בחינם
למה שמורה יעבוד בערב אם לא משלמים לו על זה?
אני לא הייתי מסכימה
13/09/17 | 13:40
את צודקת אבל גם טועה....
את צודקת שמורים צריכים לעשות את הפגישות עם ההורים בשעות העבודה המובלות אבל מצד שני גם לא מגיע להם לקבל משכורות על חודשים של חופשות....... לכל עובד במדינה יש על פי חוץ מספר מאוד מוגבל של ימי חופשה בשנה ולמורים יש חודשים שלמים (נראה לי בערך ארבעה חודשים )...
אז בסך הכל מבקשים מהם פעם במספר חודשים להגיע אחרי הצהריים לפגישה עם ההורים ....
13/09/17 | 14:35
תיקון: זה לא פעם בכמה חודשים.
מורה עובד כל יום, כל שעות היום, במיוחד בווטסאפ ובטלפונים של הורים אליו הביתה. כך שקשה לקבוע מי צודק כאן. יש צדדים לכאן ולכאן. מורים באמת עובדים מעלות החמה עד צאת הנשמה.
13/09/17 | 15:08
תנסי לעבוד בהוראה ותביני כמה זקוקים נואשות לחופשים האלה גם בשביל התרעננות מהעבודה המלחיצה בעולם וגם בשביל השתלמויות והרחבה מקצועית שנעשית במהלכם
לידיעתך עבודתו של מורה לא מסתיימת עם סיום יום הלימודים אלא נמשכת עמוק לתוך הלילה וסופי השבוע.
17/09/17 | 10:18
העבודה המלחיצה בעולם?!?
את ברצינות עומדת מאחורי המילים האלה?
לא רופאים ואחיות שמצילים חיים על בסיס יומיומי, חיילי קבע ומפקדים בצה"ל שמסכנים את חייהם, כבאים, שוטרים... והעבודה של מורים מלחיצה?!?
ואם את באמת לוקחת ברצינות את האמירה על ההשתלמויות המקצועיות, את כנראה לא מכירה מורות רבות. ההשכלה המקצועית והכללית של רוב המורים היא שטחית ולא מתקדמת מעבר לתוכניות השיעור, כלומר - לא נרחבת בהרבה מזו של התלמידים שהם מלמדים.
20/09/17 | 17:04
צודקת.
13/09/17 | 14:47
צודקת
אני רוצה לראות את ההורים הנכבדים עושים פגישות בערב בלי לקבל על זה כסף... כל הכבוד למשרד החינוך
13/09/17 | 14:54
למה שמורה יקבל שכר ביולי ובשנת שבתון הוא לא עובד?
13/09/17 | 14:54
13/9/2017
אסיפת הורים מיותרת המורים מדפיסים את דף הציונים מהמשוב ונותנים להורים גם ככה אנחנו מחוברים למשוב של בתי ספר לא גילו לנו את אמריקה
13/09/17 | 15:10
הציונים
טפשה כדי להגיע לציונים המודפסים ישבו מורים ימים ולילות ללמד, לבחון ולבדוק
ואם בית הספר הוא רק משוב מבחינתך שבי בבית ותסתכלי בו
18/09/17 | 09:25
בשנת שבתון זה גמול של קרן השתלמות שהוא חסך
ביולי יש חופש ובאוגוסט יש ימי היערכות, תשנו את החופשים, תראו כמה מעט מורים יישארו ובאיזו רמה. הוראה היא מקצוע קשה בעיקר בעידן המסכים והעצלנות
13/09/17 | 15:34
רונית...בשבתון זה כסף שהמורה חסך מכספו הפרטי! כל חודש מפרישים מהמשכורת
אפשר לבטל 90% מפעילות המורים אחרי שעות העבודה כולל לעמנות לבילבולי מוח של ההורים בטלפון שזה גם עבודה אחרי שעות העבודה
14/09/17 | 06:13
כסף שלנו
הכסף בקרן ההשתלמות ההזויה מחייבת אותנו לצאת ולא נותנים את הכסף. מן חיה מוזרה כזו.... ולידיעה זה כסף שלי.
17/09/17 | 16:03
יקרה שלי
יקירה המורים זה הסקטור היחיד שעובד עם 2 ימים חופשיים עובד במקרה הטוב בין 8.00 ל14.00 ומלין על שכר שהרבה פעמים עוקף הרבה הרבה סקטורים
מספיק
13/09/17 | 15:06
שטויות
יש יום פנוי אחד. אנחנו עובדים 40 שעות בחמישה ימים. עד 16:00
תבדקו לפני שאתם מקשקשים שטויות
17/09/17 | 16:04
צודקת.
13/09/17 | 15:06
אולי הכל ענין של סדר עדיפויות
כי לסידורים דחופים כמו קופת חולים, בנקים, משרד הפנים , ימי כיף, הם כן עושים במהלך היום. ואם לא רצוי לשנות סדרי עולם, אז גם לא רצוי לשנות סדרי עולם גם בנושא החופשים או שרק מה שנוח לראשי ארגוני הורים. רן ארז מייצג את המורים ורובם בחרו בו, כך שזה ממש לא שתי ישויות נפרדות. אם מתחשבנים על כמה שעות לימוד נטו יש בשנה מבלי להתייחס לעבודה בחינם אחרי שעות הלימודים נטו, אז רן ארז צודק.
13/09/17 | 15:09