נשים
תגובות (106 תגובות ב-54 דיונים)
54. יעקוב ווינשטיין ויועציו החרדין חייבים לשאת בדין ולהישפט על מעשיו
יש כאן התעלמות מוחלטת מהעובדה שבוצע כאן מעשה פלילי שאף אחד לא נותן את הדין עליו - לא יעקוב ווינשטיין ולא "יועציו" החסידיים. מדינה שלמה נחשפת למעשה שאינו חוקי ושיש לתת עליו את הדין, ואדון ויינשטיין מסתובבת לו חופשי. מה לומדים מזה חסידים אחרים? שאפשר להתעלל מינית פיסית ונפשית בנשותיהם והעולם ישתוק? איפה המדינה? למה לא אוסרים את הפושע הזה?
* אזרחית מדינת ישראל   30/10/18 | 22:18
53. האמת מאחורי ההתאבדות
אני מכירה קצת את הנפשות הפועלות בספור האומלל הזה ויכולה לאמר בפה מלא ובבטחון גמור שהסיבה שהביאה להתאבדותה של אסתי היא העובדה ששלמה בעלה התחתן בשנית ונולד לו בן. דבר שהיא חלמה עליו בבית ברוך הבנות שלה. לא אידאולוגיה גדולה אלא קנאה פשוטה ועזה כמוות...
* רחלי   24/07/16 | 14:40
52. בושה וחרפה הבת הזאת
איך היא מעיזה להגיד על אמא שלה לא ידענו שהמצב קשה.. למה לא ידעתם? או שאם היינו יודעות כמה היא זקוקה לנו... למה שלא תהיה זקוקה?זה הבנות שלה, לא מישהו זר? היא שלחה מיילים ולא ענינו! גועל נפש! בואו נתעלם מהאמא שתלך לעזאזל! כאילו שהיא אדם מהרחוב! בושה וחרפה! העיקר חרדית!
* רפי   10/07/16 | 20:19
אכן
אתה צודק כל כך ברור שהבנות הפנו לה עורף שקועות כולן בגורו הזה ואף לא חשבו שאמם במצוקה אם לא הכתיבו להם לנתק קשר איתה מדוע לא יצרו קשר ברור שהפחד שלהם מהגור הזה מנע מהם ליצור קשר עם האישה המדהימה הזאת
* מרי   09/02/17 | 18:20
51. אישה מסכנה שסבלה, אל לנו להאשים אחרים
ומכל סיבה שהיא, בפרט שאנו לא יודעים את כל הפרטים, וטוב שכך. ממליץ שכל אחד יחזור לחיים שלו, ולכל אחד מאתנו יש התמודדויות מסוגים שונים, ולא היינו רוצים התערבות ארצית. לבל נשכח שהשאירה יתומים משני הצדדים ואגואיזם ורשעות יקרא עלינו בשופטם אותם.
* יניב   04/07/16 | 21:51
50. אם הן היו נשארות בקשר איתה היו יודעות כמה המצב גרוע.
* כיבוד אם הן כבר לא יזכו לקיים   04/07/16 | 18:31
כל כך נכון
* מרי   09/02/17 | 18:21
49. איזה קשקשניות!
הן לא היו ילדות קטנות כשהיא עזבה. הן כבר היו בגירות. ניסתה להיות איתן בקשר מההתחלה. אחרי השקרים האלה אנחנו אמורים להאמין גם לקשקוש שבחסידות לא אמרו להן לא לתקשר איתה?!?!?
* .   04/07/16 | 16:37
ילדה בת 9 ובת 11 ובת 14 הן בגירות?
* קשקשנית בעצמך וגם מרשעת   04/07/16 | 19:06
כתבה ספר להרוס להן את החיים גם שהלכה
* דעה    19/09/17 | 23:30
48. בתור חרדית ליטאית
הגישה הליטאית מתנגדת נחרצות לגישה של גור בכל ענייני האישות וטוענת שזה אפילו נגד התורה!!! אם הוא היה מתייחס אליה כמו בנאדם נורמלי בתחילת הנישואין- זה היה מונע את ההתאבדות! האדמו"ר אשם עם כל האיסורים ההזויים שלו!
* חרדית   04/07/16 | 14:34
47. קראתי את הספר שלה
אין בו כמעט מילה אחת על הבנות!! כל הספר מלא ארוטיקה, מיניות ואת כל החשקים המיניים שאי פעם היו לה, ותאורים מפורטים על הגשמתם... לא מצאתי מילה אחת על געגועים לילדים- מלבד כשהייתה בבית חולים פסיכיאטרי, ומעבר לזה שכשאחותה הייתה כלה קנו לה יותר שמלות מאשר לאסתי- שום טענה על ילדות קשה... פשוט אישה חולה ומסכנה ששמה קץ לייסוריה
* עינב   04/07/16 | 13:43
גם אני קראתי את הספר
התיאורים הבין אישיים ממש לא לעניין, מוגזם אפילו ליוצאת בשאלה.
* איילת   04/07/16 | 18:29
מסכנה היתה חולה.
*  חני   07/07/16 | 12:25
היא לא חולה, החברה חולה!!!
* יפעת   17/11/16 | 21:45
תפסיקי
לפזר הזיות טיפשה אולי את חולה היא הייתה אשה חכמה יותר ממך האמיני לי לך לגור שלך
* מרע   09/02/17 | 18:23
כנראה שגם את חולת נפש כמוה
* כנראה   03/06/18 | 23:19
46. תגובה 17 צודקת
* 1111   03/07/16 | 18:01
45. בקיצור, לאחר קריאת ספרה ניתן לכנותה חוזרת בתשוקה
ולא חוזרת בשאילה. אגב, חזרה בתשובה היא מלשון שיבה, לשוב למקורות, ולכן הכנוי ההפוך כביכול, " חזרה בשאילה - לא מתאים
* נילי   03/07/16 | 16:18
44. קראתי את ה"ספר" של אסתי המנוחה
והצטיירה בעיניי דמות של אישה ילדותית שמטילה על בעלה את האשמה למצבה. אלה היו ההחלטות שלה, איש לא הכריח אותה למעשים המתוארים ב"ספר". זה מסמך שכתוב רע עם שגיאות עברית מביכות, לשון דלה ועלילה לא מנומקת. מה גרם לבעל להחפיץ את אשתו? איך יכול להיות שמצד אחד הוא לא זז מהוראות הרעבע ומצד שני שוכר גבר שיענג את אשתו? אולי זה אמיתי, אך לא משכנע ולא מוסבר. עכשיו אסתי לא מתייסרת, שתנוח על משכבה בשלום.
* אלה   03/07/16 | 13:08
סבורני שהאומללה היתה חולת נפש, ולא אובחנה
* עצוב וטרגי   03/07/16 | 16:31
נראה לי
שכל הכת הזאת חולת לנפש כולל אותך טיפשה
* מרי   09/02/17 | 18:23
כל החסידות הזו אומללה
* נינה   10/07/17 | 09:45
43. אני חושבת ש..
אין לי נטייה כלפי העולם החרדי ,אך פה לפי מה שאני מבינה הם לא אשמים.. עזבו שנייה שמדובר בחרדים.. איזה תחושה נוראית זאת שאמא ביום בהיר אחד מחליטה שלא מתאים לה , קמה והולכת ומשאירה את בנותיה נטושות בתוך חברה מסוגרת.. ,לדעתי אחרי שהיא התייצבה על עצמה ועל החיים שלה.. היא הרגישה שהיא רוצה ומסוגלת לקשר עם הבנות שלה למרות ההבדלים.. ורק אז היא בקשה את הקשר אבל הן עם חווית נטישה גדולה ..מי רוצה אמא כזאת שקמה ונוטשת מטעמים אגואיסטים.. ,הכעס והכאב לא נתנו להם ליצור איתה קשר.., עם כל הכאב והרצון שהדברים היו מסתדרים אחרת ולא במוות.. , כאב של נטישה הוא עצום ואפשר להבין אותם..
* י   03/07/16 | 08:15
למה את הורסת???
אנחנו כרגע בפסטיבל של שנאה והסתה. נא לא להפריע! אסתי נטשה את בנותיה בסצנה מכמירת לב [כפי שהיא עצמה תיארה]... ובכך עיצבה את עדית הקשר בניהן. הלוואי שכל זה לא היה קורה ובפרט כשבית המשפט בארץ היה עומד לצידה.... ועדיין, היא הייתה אשה פגועה שלא מצאה מישהו שידע לעזור לה לטוות את קו הקשר בינה ובין ילדיה. זכרונה לברכה!
* דוס דומע   03/07/16 | 11:14
אם לא שמת לב, הן אומרות שטויות במיץ
מדברות כאילו נטשה אותן כשהיו קטנות ולא ידעו דבר ופשוט נעלמה להן. הן כבר היו בגירות כולן כשעזבה ומההתחלה, ניסתה להיות איתן בקשר. זה לא שהיא נעלמה כשהיו ילדות ורק אחרי כמה זמן נזכרה לנסות ליצור קשר כפי שהן משקרות פה.
* .   04/07/16 | 16:40
אם לא שמת לב את,
שהיא עזבה בנות 6 בנות מתוכן 2 נשואות והשאר קטינות. אז איך הגעת לזה שכולן(!!) בגירות?ניסתה להיות איתן בקשר??!! אחרי שנטשה לטובת האגואיזם שלה?? שתתבייש לה!!! שתלך לכת הלל התומכת והעוזרת להתאבדיות. קינאתה עלתה באפה כשהגרוש שלה התחתן פעם 2 והביא ילד והצליח בחייו ב"ה!! הויא חיפשה בן זוג חילוני והתגרשה כי לא מצאה אהבה רומנטית כמו חסידות גור מתנגדת!! תאה מנוחתה שלום. ובסוף מי שידאג לעילוי נשמתה זו המשפחה שהיא נטשה ולא ביתה תמי החילונית.
* מירי   05/07/16 | 10:38
42. הכל שטויות והתקשורת מתנפלת כי אין לה במה להתעסק
ואם אחת הבנות היתה מתאבדת? בגלל שהאמא נטשה אותה ונהיתה חילונית? מעניין מה אז התקשורת היתה אומרת..
* ח   03/07/16 | 07:12
אהבה של אמא לבנותיה גדולה מאהבה של הבנות לאמה
זו דרכה של עולם. אמא שמנתקים ממנה את ילדיה- לא נשאר לה טעם בחיים. מכירה את העולם החרדי- קיצוני מקרוב. שהם רוצים להרחיק מישהו או לעשות עליו חרם- שום דבר לא יעמוד בדרכם.
* אם מסכנה   10/07/17 | 09:48
41. היתה חסרת מודעות עצמית...
ואי אפשר להאשים אותה בזה. עם הסגירות וחוסר היידע שלא היה לה מחייה במגזר של גור , רובן ורובם לא מודעים לכלום. הבעיה היא שכשאשה היא מינית מאוד כמוה ואסור לה להיות מינית מאוד, את זה היא מתארת מבלי שהיא מודעת למה שהיא מתארת, בספר שלה.כשאדם הוא מיני מאוד והוא מקבל חינוך שאסור לו להיות מיני בכלל - נוצרת תהום פעורה. מה שהיא עשתה עם בעלה היה בגלל שהיא מינית מאוד, מה שבעלה עשה לה בעקבות היותה מינית מאוד זאת סאגה מכוערת ומשפילה בפני עצמה, הוא הפך לעבריין מין שניצל את צרכיה של אשתו כדי להפוך עליה את הצרכים המיניים שלו ולהשפיל אותה בפני הקהילה ואף לשלול ממנה את בנותיה. זאת הצביעות הכי מכוערת של המגזר הזה, הגבר תמיד צודק, גם אם הוא גורם לאשתו לעבור עבירה. וזה בדיוק מה שעשה לה.
* תגובה   03/07/16 | 02:38
40. תקראו את הספר שלה
שום דבר לא היה בכפייה. הכל בהסכמה מלאה ובהנאה גמורה.
* אבי   03/07/16 | 00:31
אם רק היית יודע לקרוא בין השורות
היית מבין שבעולם של איסורים גמורים כפי שהייתה חיה ללא משיכה לבעלה, זה מובן שנהנתה מהרגע ותיארה זו בכנות מלאה. אבל לאחר מכן הייתה מתייסרת קשות על כך שבעלה הביא אותה לעשות מעשים אלו. אישה יקרה ואבדה גדולה. ת.נ.צ.ב.ה
* לירון    03/07/16 | 08:21
39. יהיה זכרה ברוך
* סיפור חיים קשה ועצוב   02/07/16 | 18:33
38. זאת לחלוטין אשמת הבעל הפסיכופט והאכזר והתאכזרות הבנות. זה מזעזע שסירבו לכל קשר
* מיכל   02/07/16 | 10:40
למה סתם להגיד??
למה בעל פסיכופת?סהכ בעל שמנסה לרצות את אשתו בכל דרך שהיא אבל היא לא מסופקת אף פעם.. איזה מן אמא עוזבת את הילדים שלה בשביל עצמה??היא עזבה ילדה בת 8 ... ברור שהילדות יכעסו מסכנות היו בנות נטושות מאמא.. כל הספר שקראתי ראיתי אשה שלא מזכירה מילה אחת על הילדים שלה ומנסה להתנקם בבעל הקודם שלה... הרי ראיתם שהיא ניסתה כבר להתאבד והיתה במוסד לחולי נפש..איך אתם לא קולטים?שזה לא קשור לשום חרדים ..סהכ אשה שאכפת לה רק מעצמה ושמה ז....על כל מי שיעמוד בדרך כולל ילדיה ומשפחתה
* ח   03/07/16 | 07:07
כל מילה בסלע
ברור שהתקשורת תחפש להאשים את הקבוצות האלה כי זה ברור שכל העם יאמין לזה כמו פטתים אישה חולת נפש שרק אכפת לה מעצמה אגואיסטית ואנוכית
* צודק לגמרי   03/06/18 | 23:25
37. מה ההבדל בין כת לדת
כשהרבה מאוד אנשים מצטרפים לכת היא הופכת לדת.
* חוזר בשאלה   02/07/16 | 04:32
אני מרחמת עליך.
אבל בשביל המענה השטחי ביותר- דת היא עמדה רעיונית המחברת בין האדם ליוצרו, מתוכה נגזרות ציוויו של הבורא. אדם דתי הוא כזה המנהל מערכת יחסים עם בוראו. כת היא קבוצה שבה המשותף בין חברים היא סגידה לאדם אחד. בעוד שבכת נעשית שטיפת מוח המובילה לשליטה בבחירותיו של האדם בדת יש לגיטימציה לבחירת האדם.
* לירון   03/07/16 | 04:37
2000 שנה. כשכת מחזיקה 2000 שנה, היא נחשבת דת
* .   04/07/16 | 16:40
36. ניכר שהאם ז"ל היא זו שהאשימה את הבנות, בשל המילה
"בגלל" שכתבה במכתב ההתאבדות (שבחרה למות באשדוד בגלל בנותיה) המילה בגלל טומן בתוכו האשמה
* גלית   01/07/16 | 22:59
והן באמת אשמות
* צודקת   10/07/17 | 09:50
35. סיפור ענק!
על פי כל הנשמע,הנקרא והידוע הרי שלפנינו סיפור טראגי ענק ביותר. להערכתי לא הובא בפני הציבור פרט לשמץ ממנו. יש הרבה שאלות שצריכות להשאל בשביל לדעת מה באמת קרה פה. האם עזיבתה בא כתוצאה מהתעללות כפי שנכתב בספר (כפי שסופר לנו) האם הבעל היה יוזם ה"תקונס", האם עזבה משום שמצאה את האור בעולם החילוני ועזבה את שש בנותיה בהתרסה רבה. האם לאחר שנים היא התחרטה ולא יכלה לחזור. האם היה גבר מעורב בחיה בטרם עזבה את העולם החרדי? כל זה ועוד שאלות רבות, שראוי שעתונאי תחקירן יבדוק באופן יסודי את המקרה. רבים מהחסידים נוטשים לחילוניות בשביל החופש ולאחר תקופה מתחרטים. וההפך רבים מהחילונים חוזרים לדת בהבנה "שגילו את האמת". בשני המקרים זה שטויות, והאדם מוצא קצת שלמות רק בחיק משפחתו ילדיו וסביבתו הטבעית מלידה וכל השאר זיוף שמתפוצץ בפנים.
* צדקיהו.   01/07/16 | 22:05
34. אין ספק שהסביבה המטורפת דחפה אותה להתאבד, הרעיונות הקיצוניים שאמונות טפילות וכתות מטיפים להם יוצרים רק סבל בורות וטמטום בעולם
* אלוהים   01/07/16 | 21:18
33. כואב שחסידות גור עוברת על הדיבר: "כבד את..."
בעשרת הדיברות אין התניה לדיבר זה. לא דורשים מההורים כלום, לא איך להתנהג, לא מה לאכול, וכו'. פשוט מאד. "כבד את..." וזה לא המקרה הראשון שאני מכיר. ילדים במשפחה דתית, שהצטרפו לחסידות הליטאים, והחרימו את הוריהם מהסיבה שהם "לא מספיק שומרים על הדת".
* הגיון בריא   01/07/16 | 19:19
החרדים עוברים על עוד הרבה דברים שבין אדם לחברו
הייתי הרבה בסביבתם. העיקר מקפידים בקלה וכבחמורה. הם לא רואים את הזולת. מזלזלים בחילונים ומתנשאים עליהם , גזענים מאד ורואים בעדות המזרח כתתי אדם .
* ברוך של עשני חסיד   10/07/17 | 09:53
32. אסתי וינשטין
אסור לשפוט את הבנות ולא את אסתי את האמת רק הם יודעות
* נעמה   01/07/16 | 18:41
31. לכל המאשימים
לכל המאשימים אותה או את ילדיה את החרדים את גור או בעלה לשעבר. אחרי קריאת ספרה שנכתב בדם .מדובר בנפש אשר התייסרה ביסורים נוראים ואין סופים כבר משחר נעוריה והתגבר במשך הזמן ביתר שאת .ולא מוצא אסתי מנוח לנפשה.צעקה הנערה ואין מושיע לה.באשר לבעלה אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו מה גם שלא שמענו את הצד שלו. ילדיה אשר לא יודעו מה התחולל בחיים שלה אשר הגיעו לתהום ואבדון יאוש ושאול .כמו שהיא כתבה.אשר כל זה אילצו אותה להגיע לאן שהיא הגיע .איך אנו יכולים להאשים? את החרדים?? לפי סקרים חילונים רמת האושר אצל החרדים גבוה בהרבה מן החילונים ולהפך כמות המתאבדים.כך שכל סיפור הוא לגופו של ענין. למסקנה מדובר בסיפור לא פשוט. אנו מאמינים שלכל אחד ואחת יש בחירה וממנה נפשך אם הייתה לה בחירה שקולה במעשה . בטוח שהיא כיפרה על הכל אחרי כל היסורים אשר הגיעו עד לב השמיים .ואם לא .ואין היא אשימה. אזי בוודאי אין אנו מבינים דרכי השם יתברך כי צדיק וישר היא ומי יודע חשבונות צור העולמים. ת .נ. צ. ב. ה
* יואל    01/07/16 | 18:09
30. תגובה
תקנות לשמור על קדושה זה יפה, אבל הם נהפכו לאכזריים ראו מה עשו לחבדניקים בערד, ומכות רצח עם מקלות במאה שערים יש סירטונים ביוטיוב . כל החרדים לא סובלים את ה שיטה של כוח שהם נוהגים בכל דבר, זה טומאה, לא קדושה
* יעקב   01/07/16 | 14:24
29. תגובה
ידוע שאם האשה או הגבר לא מקבלים מגע וחיבוק גם כשהם ילדים הם הופכים לאכזריים ללא רחמים
* יניב   01/07/16 | 14:18
28. כל התקנות בגור
כל התקנות בנושא אישות והחמרות מסויימות הן תקנות שאולי 30% מהחסידי גור מקיימים אותם. ואלו רק אנשים שבאמת עושים את זה מרצונם החופשי... היום כל מי שיש לו טיפת קושי מעודדים אותו לא לפעול לפי התקנות, ורובם לא מתקרבים לשום דבר מזה. אז מספיק לשפוט את החסידות בכלליות כל כך נחרצת.
* שירי   01/07/16 | 12:38
27. ואהבת לרעך כמוך
חשוב להסיק מסקנות על מה שסבלה האשה הזאת ומספיק עם הקצניות לכבד כול אדם גם אם הוא פחות דתי או שונה ממך כול מה שקרה לא היה קורה לכן המשפחה חיבת לבקש סליחה ממנה !
* שלום מני   01/07/16 | 12:32
26. חוזרת בשאלה מכירה את הסיפור
אז ראשית, זו טרגדיה איומה. אסתי הייתה אדם מדהים ונדיר. לגבי טענת הבנות : אסתח לט נטשה את הבנות. היא ניסתה לעזוב עטד קודם לכן מספר פעמים ובכל פעם הובהר לה שההשלכות יהיו חמורות והיא לא תוכל לעזוב עם הבנות. היא נטשה את החיים עם הבעל מסיבות מאטד מאוד מובנות ואישיות. הילדות לא היו קטנות לפחות לא רובם. חלקן היו נשואות, אסתי הסבירה להם בעת עזיבתה שאין לה ברירה אחרת ואין זה נכון לנתק אותם מהסביבה ומאורח חייהם, היא הפכנ עולמות להיות איתן בקשר. היא שוטטה ברחובות בו הן מתגוררות שעות רק בניסיון להציץ עליהן. ההורים שלה גם לא חסכו במאמצים לאפשר לנכדיהם להיות איתה בקשר והן סירבו, הן ידעו כל הזמן כמה היא לא מוותרת וכמה היא כואבת. תמי, שהייתה אף היא נשואה התגרשה וחזרה בשאלה ולראיה הן ניתקו את הקשר גם איתה. ברור שהן חשו נטושות הרי אמא שלהם בחרה חיים אחרים אבל הם מעולם לא ביקשו או רצו לדעת למה, ייאמר לזכותה של אסתי שהיא גם לא רצתה או יכלה להרוס להם את תדמית האבא שלהם. הגרוש של תמי - שאינו חסיד גור - לעומת זאת, שומר איתה על קשר והוא מתפקד כאבא נהדר לילד שאינו חרדי, חשוב לציין, שבמגזר החרדי הרבה פעמים עדיף "להרוג" מישהו שניסה להתאבד ולא להתמודד עם ההשלכות החברתיות על כך. בואו נאמר לסיכום, שאם אסתי הייתה מתאבדת ללא הבאזז התקשורתי אף אחת מהן לא הייתה ממש בוכה. מעל לכל, חשוב לזכור שהיא "נטשה" אותן לאחר ניסיון התאבדות זה כשלעצמו היה מספיק סיבה ברורה להיות איתה בקשר כי הרי היא לא אחראית למעשיה, לא? כל החסידות הזו דוחה ברמות קשות. התקנות שם הן בגבול הסטייה. אסתי זה לא המקרה היחיד ולצערי גם לא האחרון. מעט מאוד נשים מצליחות לעזוב עם הילדים במקרה של חזרה בשאלה. הלוואי הלוואי שיזכו הבנות (ארבעת הגדולול לפחות) שילדיהן יחזרו בשאלה. אמן.
* דנה   01/07/16 | 12:32
הגרוש של תמי הינו חסיד גור!!!
* אליהו   03/07/16 | 17:41
נכון! וכמה חסרי הבנת הנקרא יש פה
מדהים כמה אנשים יכולים לקרוא ספר ולהוכיח פה לכולם שהם לא יכולים לקרוא ולנתח ספר ברמה ספרותית גבוהה ולהבין את הסיפור האמיתי. אישה אצילה, והלוואי תזכה לראות דורות שהולכים בדרך הישר והטוב - לא הטוב המוגבל והמעוות של אלה שטוענים כי האמת הבלעדית בצידם.
* שריתה   03/07/16 | 21:48
בחרת לקלל
מה כלכך בוער לך שילדיהן יחזרו בשאלה? ז"א שאת שרופה בתוך עצמך על כך שחזרת בשאלה ומחפשת נקמה?!!
* מירי   05/07/16 | 10:56
את מכירה את הסיפור????
את מכירה את הסיפור???? "הגרוש של תמי - שאינו חסיד גור - לעומת זאת, שומר איתה על קשר והוא מתפקד כאבא נהדר לילד שאינו חרדי" תמי טוענת שהוא לא בקשר עם הילד....... "ואו נאמר לסיכום, שאם אסתי הייתה מתאבדת ללא הבאזז התקשורתי אף אחת מהן לא הייתה ממש בוכה." ???????? למה כי את החלטת?
* ליאת   20/07/16 | 11:34
25. איך אתם אוהבים להטיל רפש אין מילת אמת במה שכתבתם
* שחשח   01/07/16 | 12:16
24. תפסיקו להצדיק את המשפחה ה
הם ורק הם גרמו לרצח אם תשימו לב בתוך התגובה שלהם שכותבים שחסידות גור לא קשורה...אבל הם רצו שנלך בדרכיה... (מוזר תתרי דסתרא) ותשימו לב בתגובה שלא חשוב להם להצדיק את עצמם. אלא את הכת/חסידות שלהם. אין לי אלא להסיק שהאדמ"ר וחסידות/כת גור לא רק שלא קשורים הם אלא הם שמושכים בחוטים וכל נשימה שלהם הם מבקשים רשות מהרבה. צריך להוציא אותם מחוץ לחוק אבל הבעיה שגור שולט במדינה יותר ממה שאתם חושבים מבחינה כלכלית. ואגב מי שקרה את הספר רואה צביעות מטורפת של בעלה ואני יודע שזה משהו שקיים אצלהם הרבה יותר ממה שאתם חושבים. החסידות שונאת את כל מי שלא כמוהם. ובז בעיקר לחרדים שלא כמוהם ועל המשפחה אני אומר שכמה שאתם מצדיקים את עצמכם שלא בצדק עים יש לכם נקיפות מצפון זה כבר התחלה טובה הלוואי שבאמת יש לכם ולא שהרבה ועסקני החסידות אמרו לכם להגיד את זה כי הרי אין לכם נקיפות מצפון שמשהו שעשיתם על דעת האדמו"ר ולסיום אני מקווה (לא מעמין) שהם ילמדו מזה משהו
* חרדי    01/07/16 | 12:09
23. זה לא החרדים! כל חברה לא מקבלת את השונה... אני מכיר הרבה חוזרים בתשובה שהמשפחות שלהם זרקו אותם !!!
צריך להפנים מהמקרה המצער הזה.
* יוני   01/07/16 | 11:44
צודק ברמות.....
אוהו...לא חשבתי על זה. אבל משפט חזק!
* נלי   12/07/16 | 21:59
22. הבנות התנערו ממנה וגרוע מכך!
ידעתן שאמכן אובדנית, מה אתן משחקות אותה שלא היה לכן מושג?
* אחת שיודעת   01/07/16 | 11:40
21. תפסיקו לקשקש. היא לא עזבה בגלל התקנות
היא עזבה בגלל שעשתה במשך שנים המון עבירות ופרצה עם בעלה את גדרי ההלכה (ובטח שלא נשאר זכר לתקונעס) ובעלה הודיע לה שהיא אבורה עליו בגלל ששכבה עם מישהו אחר בעידודו. כל זה מהספר שלה!!! התקשורת פשוט מצטטת את הקטעים הנוחים לניגוח, על זה שהוא לא קרא לה בשם שלה ושהיא רצתה עוד פעמים. רק שזה היה בשנים הראשונות ומאז עד שהיא עזבה עברו 20 שנה שהיא חיה איתו באושר. ועשתה איתו עבירות רבות.
* אחד שקרא את כל הספר   01/07/16 | 11:40
20. מי שרוצה פרישות, שיחיה לבד, כמו נזיר ויקח על עצמו כל דין מחמיר.
למה לפגוע בנשים ובילדים בגלל שכמה גברים מטורפים החליטו להגשים את עצמם דרך החסידות המוגזמת הזו? אישה זה לא רחם להשכיר עבור ההתרבות של אותם "פרושים". רוצה להיות פרוש? בבקשה = עד הסוף, ולבד. לאישה יש שם, יש רגשות, ומגיע לה לחיות עם בעל אוהב שיקרא לה בשם ויאהב אותה כמצוות היהדות.
* הבוקרת   01/07/16 | 11:34
לא מצא חן לה התקונעס?? שתתגרש. היא בחרה להתאבד ולצאת בשאלה. ואף אחד!! לא בעלה ולא חסידות גור בחרו לה. והיא בכסודה ובעצמה בחרה להיות אגואיסטית כמו היחלונים ונטוש את 6 בנותיה. שתינמק בקבר
* מירי   05/07/16 | 11:00
לו הייתה מתגרשת לילדיה לא היה "שידך"- איכס
* דנה   10/07/17 | 09:56
19. אסתי וינשטיין
הבנות לא היו כל כך קטנות כמו שהבת רחל אומרת אולי היא בעצמה כבר היתה אמא בעצמה
* הרצליה   01/07/16 | 11:32
18. אסתי וינשטיין
כל חובשי הכיפה עם כל התקנות המחמירות צריכים לדעת דבר חשוב וראשון ז ה לכבד את אביך ואת אמך יותר מכל הרבנים המחמירים עם כל ההמצאות לגבי האמונה שהומצאה על ידם
* הרצליה   01/07/16 | 11:29
שטויות..
אם האבא או האמא מסיתים לעבור על דברי תורה לא שומעים להם.. 'דברי הרב ודברי התלמיד' וכו'..
* דוד   01/07/16 | 12:51
17. עליהום
אני מודה ומתוודה, כעסתי מאד על החרדים ועל כל מה שזז במגזר הזה, אבל עכשיו פתאום אני רואה שזה ממש לא שחור לבן, כשאני רואה לאחור את הכתבות והתגובות שהיו במשך השבוע אני ממש מתבייש, אני מתחיל להבין את שנאת העולם אלינו, אני פשוט רואה איך עובדת שיטת העליהום, כתבות מגמתיות מזילות דמעות הגורמות לאנשים לשנא ולשנא והכי גרוע להצדיק את השנאה הטבועה בנו בלי שום קשר למקרה, לגרום לאנשים לשכוח שיש עוד צד, דוגמא קטנה שהעיר לי חבר, הולכת הבת בצורה מתוקשרת לבימ"ש כדי לקיים את צוואתה על שירים ופרחים, ולשכוח את המילים שכתבה על הלוויה צנועה ושקטה, ולקרא לכל האנשים לבא, ולשדר את ההלויה בשידור חי וכו'. כאלף מתאבדים בישראל בשנה, ואין קול ואין עונה, אבל כשאפשר להשמיץ ציבור שנוא, הופך המקרה הזה למשהו כאילו נדיר, והכל בשם האהבה, אני מודה למאקו שסוף סוף השכיל להביא ולו במעט את תגובות הכנגד
* איציק   01/07/16 | 11:25
ווואוווו 💪
* חלי   01/07/16 | 17:49
16. אוי נו חלאס- הם בני אדם ולא כת מטורפת.. כנסו
בתור אחד שיצא לי לעבוד עם הרבה חסידים ולהכיר את המשפחות של חלקם וביקרתי בשכונות שלהם (כן כן בלבוש חילוני למהדרין) קיבלו אותי יפה והזמינו אותי לישון כמה וכמה פעמים והזמינו אותי לשב ת פעמים רבות. הם אנשים באמת חמים ונהדרים
* פפפ   01/07/16 | 11:25
זה שונה מאד כשאתה לא אחד מהם. כמו "גוי של שבת"
* .   04/07/16 | 16:41
אם היית מחליט לחזור בתשובה ולעבור לגור לידם -פרצופם היה
משתנה. כעת אתה בשביל חילוני מחמד ולא מאיים, אז בוודאי שהם נחמדים. רק תנסה לעבור לגור לידם או תחזור בתשובה ותחלום להתקבל למוסדות הלימוד שלהם ואז תראה את כל הארס נוטף.
* מכירה מקרוב   10/07/17 | 09:58
15. הרוע ממשיך באי לקיחת אחריות
שלא מוכנים להודות ולומר את המילה הפשוטה טעינו..חטאנו..וממשיכים להאשים את הקורבן שכבר מתה ואינה יכולה להגיב.שורה תחתונה היא התאבדה מצער שעשו בנותיה ואין זה משנה אם הם התכוונו או לא
* ישי   01/07/16 | 11:12
אז למה ניסתה להתאבד עוד לפני שעזבה את הדת??ואת בנותיה???
התאבדה מתסכול וחוסר רצון לחיות
* מירי   05/07/16 | 11:07
14. כתבה צודקת ואמיתית
לפי הספר שקראתי והיכרותי עם המגזר היא בעצם ניתקה קשר מנותיה כדי ש*לא* ילכו בדרכה. מעבר לזה היה את עניין הבעל שעמד כחוצץ בינה לבינן. היא כנראה ציפתה מהבנות שיילחמו עליה כשיגדלו מעט. וזה לא קרה, לכן הביקורת הנוקבת כלפיהן. זה מקרה משפחתי אנושי כשבתווך בנות מסכנות שאמן נטשה אותן ללא הרבה הסברים.ובעל שגרם להמון נזק וכשהגיעו התוצאות לא הסכים לקבלן
* אני   01/07/16 | 11:03
נכון מאוד. אני מזמן אומרת שלדעתי הכל קראה בגלל בעלה.
* רות   01/07/16 | 12:20
13. דמיינו מצב שהתקשורת בישראל הייתה שונאת את המחבלים הערבים כמו שהיא שונאת דתיים......
* יהודי    01/07/16 | 10:49
חחחחח ימות המשיח ממש....
* דוד   01/07/16 | 12:49
12. לאחר ששמעתי גם את הצד של הבנות, לגמרי ניתן להבין אותם.
* מקרה עצוב   01/07/16 | 10:48
מסכימה איתך...
נכון לגמרי ישנם שני צדדים למטבע
* נלי   12/07/16 | 22:00
11. לגבי הבת רחלי...
אסתי כתבה בצוואה שגם אם היא תחזור בתשובה כמו שההורים שלה מאמנים שיום אחד יקרה בנותיה לא ישובו אליה... בהתחלה היא חשבה שזה בגלל הדת ואחכ הבינה שלא... לדעתי ראוי היה להביא את 2 הלוויות הטקס עם הפרחים והשיר והטקס הדתי. עיתונאות אמיתית מביאה תמונה שלמה! לדעתי חובה על כל מי שקרא את הספר לשמוע את דבר ההספד של ביתה רחלי. לא היה שם שינאה ולא הכפשה... היה שם המון כאב! וגם האבא שדיבר ווואווויייי כמה בכיתי! ואגב ההורים שלה החסידי גור כן היו איתה בקשר.
* חלי   01/07/16 | 10:09
10. החרדים הם קודם כל אנשים. זה סיפור אנושי
בסוף כולנו בני אדם,אבל החשיבה הסטראוטיפית שאנחנו כל כך מורגלים אליה,גורמת לנו מיד לחשוב שאנחנו מבינים בדיוק את הסיפור. קחו את הסיפור הזה ותנסו לדמיין שהיה מדובר בחילונים קיבוצניקים/ עולים חדשים מרוסיה/ אתיופיה/ דתיים כיפות סרוגות.. וכל הטוקבקים משתנים ל״עליהום״ שמתאים לסטראוטיפ. בסוף מדובר בדברים הבסיסים ביותר יחסים בתוך משפחה.
* רוני   01/07/16 | 10:07
9. מי שאשם פה זה הבעל לשעבר לא החסידות
תקראו את הספר ותבינו.. הבעל צריך אשפוז הוא פסיכופט
* מיקי   01/07/16 | 09:47
נכון מאוד. הבעל גרם להכל לדעתי.
* נגה   01/07/16 | 12:22
גם היא לא חסר לה..
* דוד   01/07/16 | 12:48
גם החסידות שדאגה להחביא את מעשיו ואז להסית הבנות
* .   04/07/16 | 16:42
8. התקשורת הציגה תמונה בלתי מאוזנת.
עשו עוול למשפחתה ולבנותיה. התמונה אינה שחור לבן.
* ניב   01/07/16 | 09:43
7. אני מאמינה שהאמא עזבה את הבות. כי האבא היה בתמונה.
והבנות הבגירות האלה היו צריכים להפוך עולם ולחפש את אמן במיוחד שהן ידעו שלאמא יש רקע נפשי לא טוב. בטוח שהשפיעו על הבות. עובדה שהיא כתבה להן מיילים והן לא הגיבו.. במגזר הזה לא עושים מה שרוצים. יש רבנים והם קובעים להם מה לעשות. חלם.. עלאק חסידות.. .החסידות הזאת מפרקת אנשים נפשית ופיזית...לא קל לציית כנראה לכל החוקים שלהם. שהם המציאו. ובטוח שיש עוד נשים שלא טוב להם...ולה היה אומץ לעזוב.. המחיר היה כבד
* ט   01/07/16 | 09:43
6. לא כולן היו בגירות כשהיא עזבה.
לפי מה שקראתי במקומות אחרים, הבת הקטנה היתה בת 9 כשאמה עזבה. בקיצור, כל הדיווח על הפרשה היה מאוד "אנטישמי" מצד העיתונות החילונית. האישה היתה דיכאונית. עובדה שבסופו של דבר עזבה גם את בתה החילונית ואת הנכד שלה ואת בן-זוגה. שגם זה לא הכי לעניין.
* מישי   01/07/16 | 09:31
5. הסברי המשפחה באמת נראים הגיוניים
למרות שהיא לא חייבת לאף אחד דין וחשבון כי זה ענינם הפרטי בהחלט. יחד עם זאת די ברור שהמתקפה על החרדים ובמיוחד על חסידות גור היא מוזמת ומרושעת בכל קנה מידה, הרי לפי הסברי המשפחה החסידות כלל לא קשורה לעניין. מה קשה כל כך להבין? המנוחה חינכה את ילדיה לפי דרך מסויימת במשך עשרות שנים ופתאום החליטה לשנות כיוון מקצה לקצה, היא באמת ציפתה שמשפחתה תעזוב יחד איתה את הדת אחרי ששנים התחנכו בדרך החסידות? זה נשמע הגיוני? הרי גם במקרים הפוכים של חזרה בתשובה יש משפחות שמתקשות לקבל את הצעד הזה, וזה מאד הגיוני. אבל מה לעשות, בישראל של היום יש כאלה שלא יחמיצו שום הזדמנות לתקוף את החרדים גם אם הם לא קשורים לעניין, עצם המילה "חרדים" זה כבר הופך אותם לאשמים, אין להם שום נקודות זכות.
* יאיר   01/07/16 | 09:25
להורדת הספר לפלא פון
לכל מי שמעוניין לקרוא את הספר. אפשר להוריד אותו לפלא פון לכתוב בגוגל : הספר של אסתי ויינשטיין ואז להוריד אותו. חובה לקרוא את הספר. ט ר ג ד י ה.
* אני   01/07/16 | 10:52
קראתי את הספר..
ספר מטומטם לחלוטין.. הרבה ממנו זה 100% שטויות.. כל הזמן היא מתעסקת במיניות ומעניין שכל הזמן זה רדף אחריה.. כל העולם שלה היה בצבע שחור מגיל 8.. למה?? לא יודע.. הספר מלא בזבל וגועל נפש שנראלי שהיא פינטזה.. ואם זה נכון אז זה גם אשמתה..
* דוד   01/07/16 | 12:47
דביל
חתיכת אדיוט לך להתאשפז
* צדוק   02/07/16 | 00:34
באמת אידיוט!
* עדיף לשתוק   03/07/16 | 08:58
אתה באמת לא רואה את השקרים?
הטענות פה הן שהיא נטשה ילדות קטנות שלא הבינו מה קורה. הן כבר לא היו קטנות ואפילו לא בנות טיפש עשרה כשעזבה. גם מציגים זאת כאילו נעלמה להרבה זמן למרות שמההתחלה ניסתה להיות איתן בקשר.
* כמה קל לעבוד על אנשים   04/07/16 | 16:43
אוייי אדיוטים שכמותכם- חסדי אסתי וינשטיין- סוגדים לה את כל המיניות שבכם.
כל הספר היא מתארת שחור משחור. בן אדם שלא טוב לא בחיים, באיזה שלב בחיים הוא מואס ומתאבד . והיא עשתה את זה בגיל 50. לאחר נישואיה מרצונה! הביאה 7 בנות מרצונה!! ועובדה שחיזרה אחריהן.והתאבדה מרצונה!! ונטשה את ביתה תמי, נכדה שון. בן זוגה הראל, כת הלל וכל חבריה ומעריציה. והכל, מרצונה!! יחי האגואיזם!
* מירי   05/07/16 | 11:43
בחברה הדתית מביאים ילדים "מרצונה"???? הביאה 8 ילדים
ב14 שנים? זה שפוי?? זה מכונת ילודה! חולים בראש.
* הבעל היה דפוק   10/07/17 | 10:02