חדשות טובות
תגובות (62 תגובות ב-30 דיונים)
30. חוסר ידע מוביל לבלבול ואובדן דרך
מכל החברים שאני מכיר כל המשפחות שלהם חלק דתיים חלק חילונים חלק חרדיים מה נגיד להם לחתונה של יוסי אני לא מגיע כי הוא ממדינה השנייה ? נו באמת איפה הטמטום עוד יגיע. דבר אחד מאוד מפריע לי וחורה לי מאוד בתור איש של מספרים מאוד מעניין אותי לדעת במספר מדוייק כמה נושאים: כפי מה שידוע מערכת החינוך החרדית לא מתוקצבת במלואה אלא פחות בגלל שאין לימודי ליבה מעניין כמה המדינה מוציאה על ילד חרדי לעומת ילד חילוני בממלכתי דבר חשוב מאוד בויכוח הציבורי. נקודה נוספת כמה חרדיים משרתים ושירתו בצהל לעומת החילוניים הרי אם החרדיים נניח 40 אחוז והחילונים 70 אחוז זה פער גדול אבל אי אפשר לכנותם פרזיטים. אותו דבר לגבי העובדים במגזר החרדי ועוד נושאים מעבר לכותרות. לסיום דבר אחד חשוב כולם רוצים שחרדים ישאו בנטל כלכלי וכן צבאי ממפגשים שלי עם חרדים עולה תמונה עגומה וכואבת מאוד הרבה מהם שיוצאים לעבוד נתקלים בשנאה בעויינות ובניכור שלילת זכותם לפעמים חוקית בטח אמונתם כמו כן השיח של ליברמן ולפיד כנגדם יוצר חומה גבוהה של החרדים כלפי המדינה הם מרגישים שנואים לא רצויים ולפעמים נגזלים בטח על ידי מערכת המשפט שלא מגנה עליהם כמיעוט דבר זה גור אצל הדור הצעיר חוסר רצון לנאמנות ופטריוטיות למדינה הוא לא יעשה צבא כי זה של המדינה והמדינה שונאת אותו ולא מחייב שהוא ישב וילמד אלא הוא יצא לעבוד אבל בשחור כי בשביל מה לתרום למדינה ששנואת אותו כסף דברים אלו נמדדו במספרים בתקופת לפיד בשלטון לאחריה אז לכל אלו שחושביל ללבות את שנאה ולהוסיף ריחוק צריך להסתכל בעינים של האנשים מכל הסוגים ופתאום תראו בני אדם נחמדים וטובים חרדיים וחילונים כיפות סרוגות ושמאלנים רק תסתכלו במשפחה שלכם ותראו כמה גוונים יש וכמה טוב יש מהבנת והאחר אך גם לשמור כל אחד על זהותו רק בלי שנאה כמו שהפלוטקאים עושים ולא בוחלים בשום אמצעי כדי לקבל עוד מושה בכנסת
* רון   12/09/19 | 11:27
29. חבורת אנטישמים פה
רק תחליפו בכל ההודעות את המילים "דתיים/חרדים" במילה "יהודים"..... ההיסטוריה של גבלס חוזרת על עצמה..... ואתם אלו ששברתם את שרשרת הדורות, ממשיכים להכות בעתיד של עצמם ושל ילדיהם, העיקר להכות ב"דתיים/חרדים". "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" בושה וחרפה! פה בארץ ישראל!? אחרי כ"כ הרבה שנות גלות.....
* יהודי פשוט   12/09/19 | 09:23
28. הלוואי ותהיה הפרדה
בעד: משרד אוצר נפרד, מס הכנסה נפרד, צבא נפרד, שכל המשרדים הממשלתיים יהיו נפרדים לדתיים וחילונים, וגם ההתנדבותיים כולל יד שרה וכל אירגוני ההצלה של הדתיים, לא צריך אותם, שתי אוטונומיות לשני זרמים, ובהצלחה לשתי הצדדים
* מישהו    12/09/19 | 08:05
27. הפרדת המדינה
האמת שבא לי להפריד את המדינה לחרדים וחילונים ואז... מדינת היהודים תיהיה מדינת החרדים כי החילונים יתבוללו. שמישהו יצטרך לעבור השתלת כלייה הוא יצטרך לחכות שנים כי לא יהיה לו את מתנת חיים של הרב הבר העמותה שיעילה הרבה יותר מאשר כל גוף ממשלתי,וכן גם אם מישהו נפצע לא יהיה לו את איחוד הצלה,או שצריך לזהות מתים לא יהיה לו את זק"א, או שמישהו צריך לעבור טיפול רפואי תחפשו בגוגל את השם הרב פירר אך הוא יהיה במדינה השניה ואגב זה השם שהכי נפוץ בחיפוש בגוגל ושלא נזכיר את כל הארגונים של החרדים עזר מציון שכל חולה סרטן מכיר את אורנית או בנק הדם שלהם וכן אם מישהו נפצע וצריך כסא גלגלים אין לו את יד שרה ואין ספור ארגונים חרדים ואין צורך לחשוש לחרדים אתה תראה שלא יבואו לבקש ממך כסף ותאמין לי הם תורמים הרבה יותר כסף מאדם חילוני כל חודש עשירית מהמשכורת הולכת ישר לצדקה כי צריך לעשות מעשר כספים בקיצור תפסיקו לחיות בסרט ולאהוב את הבידול תתחילו להפנים שכל מה שאומרים עליהם זה שקר וצריך להכיר אותם באמת לי יש חבר חרדי אחלה אדם ולא חי על חשבון אף אחד הפוך אנחנו חיים על חשבון ההיתנדבות שלהם
* יוני    12/09/19 | 01:24
26. יהדות ?.????
להפריד זה דבר מצויין הי הפשר ליסבול יותר . זה לא יהדות זה סחיתה וביסינס מבוסס על שקרים
* משה   11/09/19 | 17:01
כנראה לא למדת ליבה
אי אפשר כותבים כך עם האות א
* יוני    12/09/19 | 01:00
25. אין שום אפשרות לדו-קיום בין חילונים ודתיים
הדתיים לא מקבלים את האמרה "איש באמונתו יחיה". אמרה זו נגזרה מהאמרה המקורית "צדיק באמונתו יחיה" שמשמעותה שונה לגמרי. לגבי הדתיים עם ישראל הוא גוף. אם יש נמק ביד ימין, כל הגוף בסכנה קיומית וכל הגוף סובל. אם אני חילוני - כל העם סובל. יש לרפא את המחלה בכל דרך, גם במחיר קטיעת היד החולה. מסיבה זו, כל ניסיון לקיום משיתף נידון לכשלון מראש. יהודים חילונים וערבים חילונים יוכלו לחיות ביחד. חילונים ודתיים - משני העמים, תמיד יהיו בסכסוך עד המוות. את מדינת ישראל חלמו חילונים, לחמו חילונים והקימו חילונים. תפקיד הדתיים היה שולי וזניח. עכשיו הזמן לקטוע את החלק הדתי שבתוכנו ולשלוח אותו לקיביני מט.
* צפוני   11/09/19 | 00:09
תלמד היסטוריה
* יוני    12/09/19 | 00:53
דתיים שוליים
כשהרצל בקושי התחיל ללכת ולדבר, הרב קלישר כבר פירסם ספר שוקרא לעלייה לארץ ולהקמת יישובים. במסגרת פעילותו זו הוא גייס שני אנשים שוליים להתיישבות: רוטשילד ומונטיפיורי (שאף הוא יהודי דתי). יואל משה סלומון - ושאר חמשת הרוכבים - היו יהודים דתיים. הוא היה נכד של תלמידי הגאון מוילנא שנשלחו על ידו כדי ליישב את הארץ, ולא רק כ"עלייה דתית ולמות בארץ". הפעילות שלהם עמדה בבסיס ההתיישבות החדשה - עוד מתחילת המאה ה-19, הקימה את היישוב מחוץ לחומות ועוד, כולל "פתח תקווה" עוד לפני העלייה הראשונה, שאף היא היתה עם הרבה חלוצים דתיים. האופי החילוני יבוא רק עם העלייה השניה. גם בזירה הציונית, לאחר הקמת הציונות של הרצל בסוף המאה ה-19 (אחרי כמעט 90 שנה של פעילות תלמידי הגר"א בהתיישבות), הדתיים נשארו חלק מהעשייה, בהתיישבות ובמלחמות. ההשמצות שלך לגבי "שולי וזניח" לא יבטלו את הקברים הרבים של חיילים דתיים או פעילות ההתיישבות העניפה שלהם שהתחילו כמאה שנה לפני ההתיישבות של אנשי העלייה השניה. חלמו חילונים? מי התפללו שלוש פעמים ביום על חזרת ישראל לארצו? לחמו חילונים? כן - אבל גם שתיים ובתי הקברות יוכיחו, וכן הלוחמים והקצינים הדתיים ביחידות הקרביות של ימינו. צא מהסרט ש"המדינה של החילונים"! המדינה הוקמה על ידי פעילות משותפת של רבים השונים אחד מהשני, ובעבודה של דורות ולא כ"במטה קסם"! אגב, גם חילונים לא מקבלים "איש באמונתו יחיה" כי אז לא היו מחייבים לימודי ליבה (אג'נדה שמקדם מי שאין לו תעודת בגרות...). ולפני שיתחילו להשמיץ אותי בגלל התגובה - יש לי בגרות מלאה ומשמעותית בכל קנה מידה. שירתתי שלוש שנים כלוחם. אני עובד, משלם מיסים ומשרת במילואים. סטודנט לתואר שני. אני לא משמיץ או מפחית תרומות של אנשים שהינם מ"מחנה אחר". אני מכיר ומוקיר את תרומתם של כל חלקי החברה הישראלית, ואני לא חושב שצריך "לקטוע" אף "חלק" מהמדינה. אם יש מה שצריך "לקטוע" מתוכנו, זו השנאה והיהירות המבצבצת מתגובתך!
* אזרח   12/09/19 | 01:16
24. וזו הסיבה למה חשוב שהרבנות תמשיך להיות אחראית על גירושין
* ללא זה, דתיים לא יתחתנו יותר עם חילונים והעם ייקרע   10/09/19 | 20:48
23. יהדות!!
ההגדרה של המדינה היא מדינה יהודית ודמוקרטית!! אזרחי המדינה הדתיים ממלאים את חובתם האזרחית על פי חוקי המדינה!! וכן ממלאים את חובתם ונאמנותם למדינה שמוגדרת מדינה יהודית בכך שהם לומדים, שומרים על התורה והמצוות הכתובים בתורת היהודים היא תורת ישראל 3,350 שנה!!!! החילוניים ממלאים את חובתם האזרחית אך אינם מקיימים ונאמנים לחובתם היהודית הדתית, בלימוד וקיום תורה ומצוות הדת, על פי תורת ישראל!! לכן צריך לחוקק חוק : אם אין נאמנות לתורה וקיום מצוות וכן אזרחות -אין זכויות אזרחיות!! הדתיים במדינה מקיימים ונאמנים לשני היסודות האלה,יהדות ואזרחות, עכשיו דרושה נאמנות לתורת ישראל וקיומה על ידי קיום המצוות מצד החילוניים!!!מעצם הגדרתם כיהודים בארץ השייכת ליהודים, מכח והזכויות של התורה והתנ"ך היהודי!!!
* אופיר   09/09/19 | 12:41
מדינה יהודית = מדינת היהודים במובן של השתייכות אתנית ותו לא. בשום פנים ואופן לא דת האופי המדינה
הפרזיטים שמשתמטים מחובותיהם האזרחיות הם החרדים. ישראל לעולם לא תוכל להתקיים כמדינת הלכה, אבל לך תתווכח עם אדם שמאמין בניסים ובמפלצת הספגטי...
* חגי   10/09/19 | 22:37
יהדות
יש צורות שונות ליהדות כל ילד במדינת היהודים צריך להכיר את הזרמים השונים והגישות השונות ביהדות ולבחור בגישה שמתאימה לו. התעלמות או העלמה של גישות שר, היהודים בעולם בחרו בהן זה פשע כנגד הדת היהודית ופשע נגד המדינה ובגידה באזרחות הישראלית
* ישו   10/09/19 | 23:34
בואנה אתה טיפש
אתם כל פעם מפתיעים אותי מחדש עד כמה אתם לא מחוברים, אם אני עכשיו עוזב את ההיי טק והולך ללמוד הילד שלך ימות מרעב יא טיפש, מהמיסים של מי תקנה לו אוכל? יא פרזיט
* אמיר   11/09/19 | 09:51
השאלה הגדולה-איפה הכסף?
הכל טוב ויפה בדברייך אם החלק החרדי בחברה הדתית היה בעל זכות קיום כלכלית בפני עצמו. הם לא! כל זמן שהחלק החילוני והדתי לאומי ברובו, ממנים את החרדים, יש להם את הזכות להכתיב את הדרך.
* יגאל   11/09/19 | 13:54
22. הכל מתחיל ונגמר בכסף
החילוניים לא מוכנים יותר לממן את אורח החיים הטפילי של החרדים. נקודה. אין כאן באמת שיוויון.יש קבוצה אחת שדורשת תקציבים למימון אורח חיים שאין בו שום תועלת וקבוצה שנייה שאמורה לממן זאת. תוציאו את הכסף מהמגזר החרדי ומייד יהיו שם 40% חרדים פחות.
* פופאי   09/09/19 | 10:40
21. בהפרדה מלאה החילונים ימשיכו אותו דבר החרדים יקרסו
כל החרדים שחיים מקצבאות המדינה על חשבון החילונים יקרסו לגמרי בלי הכסף של החילונים מצד שני החילונים ימשיכו כרגיל ואולי קצת יותר טוב אם פחות מיסים כי לא צריך לטפל בחרדיים
* לידל   09/09/19 | 10:35
החרדים
כל החרדים יחיו בשלום לעולם ועד כמו ששרדו 3000 שנה ויעברו גם את פרעה של החילוניות והחילונים (עם כל הכסף שלהם) לא ישאר מהם כלום מסכנים מסכנים.
* שלום   10/09/19 | 10:48
כל כך מסכים איתך
מה שבטוח שהחילונים בלי הדת והדתיים רק יפרחו למימדים חדשים וגבוהים
* רה   10/09/19 | 16:03
20. מי שכתב את זה מפחד מהיום שהחילוניים יפסיקו לממן את החרדים
ולכן כתב את זה
* בר כוכבא   09/09/19 | 09:17
19. אבוד
החילונים תמיד קיבלו את הדת הם לא התפללו אבל שומרים על זהות יהודית - חופה, ברית, בר מצווה, ברית מילה, תנ״ך, כיפור, חגים. יודעים על המסורת. דתיים לעומת זה לא מכבדים שום דבר באורך חיים של חילוניים. וזה מקומם. הם מפרידים את עצמם לחלוטין, חושבים רק על עצמם, ורומסים כל דעה שונה. לא אכפת להם מהאחר ולא אכפת להם מהסביבה. תלכו לחוף של דתיים ותראו כמה מלוכלך הוא. הם משתמשים בחד פעמי ולא אכפת להם. כל מה שחשוב להם זה ק החוקים שלהם. כל עוד הם לא ידעו לקבל את האחר - לא יהיה שום רצון גם מצד של חילונים. אני חילונית גאה ששומרת מסורת ומתנגדת לדת שלדעתי הורסת אנשים, הופכת אותם לשפוטים של בעלי כוח ושליטה. לא יבוא שום משיח! תתעוררו ותתחילו לראות את המציאות כפי שהיא! העולם מתקדם, הטכנולוגיה קיימת וכדור הארץ מזוהם מפלסטיק ומכל עדייה של בניאדם. הקטע הזה פרו ורבו מיותר לחלוטין. תכבדו את האחר, תהיו קשובים לסביבה ואולי אז החילונים לא ישנאו אותכם. תפסיקו ללכת עם פיאות - אין בזה שום צניעות, ועל תלכו עם שחור - כי ככה אתם מצהירים על עצמכם את השוני הקיצוני וקיצוניות זה אף פעם לא היה דבר טוב. מה הבעיה להיות כמו חילוני שיודע שהוא יהודי ושומר מסורת ונאמן למדינה שלו ומשרת אותה, משלם מיסים, אבל נוסע בשבת. מה הבעיה?!
* לילי   08/09/19 | 22:39
מדינה יהודית!!!!!
הסיבה שהוקמה המדינה היא, להיות הבית היהודי של העם היהודי בארצו ההסטורית!! 90% מהיהודים שעלו ארצה מכל קצוות העולם היו יהודים דתיים שעלו כדי לממש את החזון של נביאי ישראל(שהיו חרדים) בארץ ישראל של הקמת מדינה יהודית שמושתת על תורת ישראל וקיום מצוות התורה!! זהו המניע שהביא את העולים לארץ!! לאכזבתם הגדולה, החילוניים גנבו להם את הזהות היהודית של המדינה בכך שהפכו אותה למדינה חילונית מובהקת!! 90% מהחילוניים, אבותיהם היו שומרי תורה ומצוות, אך בניהם הפנו להם ולתרבותם הדתית עורף, ובעטו בכל היקר להם בקיום הדת היהודית של 3,350 שנה!!! ":הרצחת וגם ירשת"?! החילוניות רצחה את התרבות היהודית העתיקה של התורה וקיום המצוות, וירשה את ארץ ישראל, שכל יעודה וזכות הקיום והבעלות על הארץ, באים מכח התורה והתנ"ך שמחייב קיום אורח חיים דתי לפרט ולכלל!! הדבר דומה, לאדם שנכנס בכוח הזרוע לבית כנסת מלא במתפללים, מסלק אותם מבית הכנסת,הופך את המקום למתנ"ס חילוני, ורושם את הבעלות של בית הכנסת על שמו בטאבו!!! יהודי זהו מי שמקבל על עצמו את קיום המצוות ההלכה וחוקי התורה היהודית!! אין הגדרה אחרת!!! לכן הגיע הזמן להחזיר את הנכסים הרוחניים והתרבותיים שנגזלו ואבדו מאבות העם היהודי שומר התורה ומצוותיה לבני העם היהודי היושב בארץ ישראל, על ידי חיזוק ושמירת היהדות, התורה והמצוות, המרחב הציבורי והזהות היהודית, לפרט ולכלל!! והכל בדרכי נועם ואהבת אחים של הורים ואבות ששמרו על יהדותם אלפי שנים בגלות!!!
* ארז   09/09/19 | 12:14
מישהו לא למד היסטוריה
היהודים שעלו והקימו את המדינה היו ציונים ולא דתיים, דתיים לא יכולים להיות ציונים כשהם שורפים את הדגל של מדינתם! והציונים היו משכילים מעבר ללשבת וללמוד רק תורה כל היום.
* רה    10/09/19 | 16:07
נביאי ישראל לא היו חרדים
נביאי ישראל לא היו חרדים הם היו יהודים החרדים לדבר ה', כל קשר בינם לבין מה שנוצר היום בקהילה החרדית מקרי, ואורח חייהם הגלותי של החרדים בהחלט לא מממש את חזון הנביאים. חוץ מזה מסכים איתך במאה אחוז!
* יהודי עובד ה'   10/09/19 | 18:02
18. לא קונה...שתי מדינות לשני עמים: זו בירתה תל אביב וזו
בירתה ירושלים. וחומה גבוהה ולא עבירה בין שתיהן. רק כך תימנע מלחמת אזרחים.
* חילוני שנמאס לו   08/09/19 | 15:15
ראה את הסדרה הטלביזיונית "אוטונומיות" ימות המשיח באמת.
* אוטונומיות   11/09/19 | 13:57
17. בואו נחשוב. אם מחר אנשים יפסיקו להתפלל מה יקרה ?
שום דבר. חוץ מבטלני הדת שיתחילו לעבוד.
* אתאיסט   08/09/19 | 14:34
16. איך אני לא סובל את "דתיים" ( הם לא באמת דתיים ) . משחקים אותה אוהבים דת .
הולכים לבית הכנסת פעם בשנה ביום כיפור . עושים זוועות ביום שבת . מתנהגים הכי נמוך שאפשר לדמיין . ואז שיש שיחה על זה כולם רבי שמעון . שקרנים עלובים
* רון   08/09/19 | 14:08
15. מכל הגלויות שהגענו יש לנו תורה אחת ודת אחת משותפת
ונמשיך לשמר אותה
* כוחנו באחדותנו   08/09/19 | 12:33
14. שמאלנות בלירה.
* עוד כתבה מעפנית   08/09/19 | 08:20
13. אין כבוד
אף אחד משני הצדדים לא מוכנים לפשרה הדתיים רוצים יותר מדיי ולא לעשות צבא הגיעה הזמן ממזמן להעמיד אותם וגם את כל אוכלי השרצים החלוניים והאלה בלי דת במקום קודם כל שהייה כבוד אחד לשני צריך לחזור לשורשים שלנו ולא בכל דבר גם שלילי לחקות את אמריקה ואת העולם
* אחד שאכפת לו   08/09/19 | 08:17
12. רק שיעבדו ויתפרנסו ויתגייסו והכל פתור
שיפרנסו את עצמם כמו דתיים בחו"ל ושיגנו גם הם על המדינה דרך הצבא גם פרזיטים עלינו וגם כופים עלינו? איך זה?
* פשוט   08/09/19 | 07:59
11. חובה להפריד בין דתיים ובעיקר חרדים מעטיני המדינה.
להפסיק את כל הכספים וההטבות הגלויות והסמויות שמיגזרים אלו מקבלים מהמדינה בזכות/בגלל היותם דתיים ושאזרחים אחרים לא מקבלים. וחוץ מזה מרקיז-לעולם לא יהיה שלום עם הללו מפני שזה בד.נ.א שלהם להטריד ולהציק עם המיצוות שלהם.
* אבנר   07/09/19 | 23:48
10. כל אזרחי ישראל הם ישראלים
אם הפרויקט שלכם הוא ליצור לכידות ישראלית מעבר לדת ולעשות, למה צמצמתם אותו ליהודים בלבד? כל אזרחי ישראל צריכים היו להיכלל, אחרת מדובר בגישה אתנית אנכרוניסטית. הגיע הזמן להפקיד את הדת ואת הקבוצות האתניות מהמדינה ולהפוך סוף סוף את ישראל למדינה מערבית מתקדמת. זה היה חזון הציונות ולא שימור הגולה בארץ.
* אאז   07/09/19 | 21:29
9. דאגה מיותרת
בשביל מה להפריד הרי גם ככה הם מופרדים היום
* משה   07/09/19 | 20:44
8. בארה"ב הפרדה מהדת והמדינה עושה מעולה כמובן
צריך לקום מנהיג חזק שסוף סוף יקדם חוקה ושם יהיה כמו בארה"ב הפרדה מוחלטת של הדת מהמדינה. הווה אומר תקבלו תקציבים רק לאמונתכם בנושא לימודים. אבל ההשפעה והכפייה הדתית על רוב חילוני מסורתי תחסם בפניכם לעד
* החרדים חרדים   07/09/19 | 02:02
ההפרדה שם נבעה מהסיבה שכל אחד החזיק בזרם דתי אחר
באמת ארהב נמצאת במלחמת תרבות בה חילונים כמוך מותקפים כ פגורסיבים בידיהרפובלקננים והפוך
* אסף   07/09/19 | 22:39
7. הגיע הזמן לעשות ספר יוחסין למי שמתחתן ברבנות
וכל השאר שילך להתבולל עיזבו אותנו אנחנו יהודים ואתם הרפורמים והחילונים אתם כנענים וזה הפיתרון הכי טוב
* שי   06/09/19 | 00:56
צודק!
* מיכאל   07/09/19 | 20:32
חילונים בנו את המדינה הזאת יא דתי בשקל
אם מחר יפסיקו ללמוד תורה מה יקרה? כלום. חוץ מחבורות הבטלנים שלכם שילכו לעבוד.
* תעזבו את האחיזה שלכם בנו די   08/09/19 | 19:02
6. רוצים גט כריתות מהדתיים/חרדים/פגאנים שלא מחפשים אלא כסף
* $$$   04/09/19 | 22:40
אז אתה יותר ממוזמן...
לרדת מהארץ!!! זה מדינת היהודים פה אם לא הבנת חבר.. והזכות היחידה שלנו להיות פה בארץ ישראל זה מהתנ"ך אם תרצה ואם לא!
* אתה חייב לקרוא את זה   05/09/19 | 02:18
רבנות
לא סובל אותכם אתם גזענים קומבינות רבנות הורסת מי שמתחתן ברבנות מפגר טיפש וגם חמור גדול
* רוני   08/09/19 | 08:57
חולק עליך
הקמת המדינה התקבלה על בסיסי שייכות ללאום היהודי. לא על בסיס קיום מצוות הדת היהודית .
* וואלה?   09/09/19 | 03:45
מדינת הלאום היהודי מה קשורה הדת לזה?
* מדינת הלאום היהודי   10/09/19 | 19:23
אתה מסית רק בגרמניה כתבו כמוך
* נוי   08/09/19 | 12:34
5. עדיף להתפצל לשתי מדינות, אחת חילונית ואחת דתית
זאת הדרך היחידה שבה כל אדם יוכל לחיות את חייו לפי אמונותיו ולפי השקפת עולמו, בלי לכפות את אורח חייו על האחר. חבל שהחילונים והדתיים שונאים אחד את השני ומשניאים את עצמם אחד על השני, אין כאן נכון ולא נכון כשמדובר באורח חיים.
* לומי   04/09/19 | 21:32
הדתיים לא שונאים את החילוניים אלא אוהבים אותם כאחים ממש
הבעיה שהחילונים בעיקר מהצד השמאלי של המפה שונאים את הדתיים והחרדים ולכן אנחנו במצב הזה. ליברמן ולפיד גורמים לשנאה בעם שלנו.
* דוד   05/09/19 | 08:01
לא שונאים כל עוד החילונים מכפיפים את עצמם לגחמות שלכם
כל עוד אתם רודים בשאר העם, השנאה כלפיכם מוצדקת לחלוטין, ואם אתם אוהבים אותנו כמו שאתה טוען, אז תאהבו אותנו כמו שאנחנו, כולל מתבוללים אוכלי שרצים והלהטבים למיניהם. חלאס עם הפטרונות והצדקנות המעושה.
* אמיר   06/09/19 | 14:19
4. אפשר כבר לכתוב את המסקנות - הרחבת הכפייה הדתית
בכל פעם שמנסים להכיל את צרכי האחר המשמעות בסוף עוד כפייה דתית. הדתיים לא זזים מילימטר מדרישות המרחב הציבורי היהודי, כולל מניעת תחבורה ציבורית בשבת, חיים על קיצבאות ולא עבודה, העדר לימודי ליבה, והדרה גוברת של נשים. הצד המיצג כביכול את הדמוקרטיה תמיד מותר בשם הפלורליזם וההכלה. ישראל הולכת ומתדרדרת לתאוקרטיה נכשלת, ואתם עוסקים בחרטא והכלה.
* נועה   04/09/19 | 19:08
אני קצת מבין אותם
אני דווקא די מבין אותם. זה כמו הערבים שלא זזים מילימטר. הם לא יכולים לעזוב את הדת. לנו אין כלום אז מתגמשים. וכל אחד חי באמונתו. מה הבעיה?
* צודק   05/09/19 | 08:46
תספר את זה לכל היהודים שחיים יופי בחול בלי לכפות על אחרים איך לחיות
* אמיר   06/09/19 | 14:20
תשובות כמו ״לנו אין כלום״ הן בדיוק
מה שגורם למצב הזה. לך אין רצונות? אין לך אמונות משלך(לא דתיות)? אין לך ערכים? אין דברים שחשובים לך? הם לא צריכים לעזוב את הדת, שישארו איתה, אבל יניחו לאחרים לחיות כמו שהם רוצים. 
* טל   07/09/19 | 11:57
3. על הדתיים/חרדים/פגאנים לעשות חשבון נפש לא תהיה פשרה איתם
אנחנו החילונים לא!!!!! נוותר על אורך חיינו תתחילו להפנים אם אתם לא רוצים שני עמים במדינה הזאת
* קובי   04/09/19 | 16:06
מדינת ה-י-ה-ו-ד-י-ם-!!!
לא מתאים לך, אל תהיה פה!
* מיטל   05/09/19 | 02:19
את מקיימת את כל המצוות?
את חיה אורח חיים דתי למהדרין? אם לא, שבי בשקט וגם אם כן, שבי בשקט, את לא זו שתחליטי איך אחרים יחיו. ובפעם הבאה שתצווחי ״אנטישמיות״ על כל שבר שנדמה לך שהוא נגד יהודים בעולם, תזכרי שאת מגרשת מפה כל מי שלא חושב כמוך
* טל   07/09/19 | 11:59
אתה גורם לשנאה בעם ישראל. מקומך בגרמניה כי שם כנראה יותר זול.
ביי ביי
* דוד   05/09/19 | 08:03
למה שנאה, נמאס לממן אותם!
* ע   09/09/19 | 18:43
2. החברה כבר נהרסה בגלל ביבי והחרדים הכפייה הדתית הרסה הכל
* מור   04/09/19 | 14:55
אם לא אכפת לך מור
החינוך החילוני הוא זה שהרס פה הכל!
* אני   05/09/19 | 02:20
חינוך לעבודה ולקריירה הרס פה הכל
לא החינוך הפרזיטי שלכם לאכול חינם ולשתות את כספי משלם המיסים, אלא החינוך שלנו שמלמד אנגלית ופותח אופקים ונותן לילד להגשים את עצמו. למה אתם כל כך מפחדים שהילדים שלכם יצאו לעולם? מהפחד שיעזבו את הדת? תמשיכו להרדף בשם הדת עד יומכם האחרון בזכות ההתנהגות החצופה הזו
* אמיר   11/09/19 | 10:01
1. אמרתם בר אילן אמרתם גבלס....עוד חלאות בתחפושת בחסות תומכי הטרור הראשיים מאקו.
* ניר   04/09/19 | 10:27