נשים
תגובות (99 תגובות ב-62 דיונים)
62. העניין של השולחנות לא משנה, הגניבה מהידיים זה בושה
אני עובדת באולם אירועים במרכז, לא פעם ולא פעמיים הכסף נלקח לנו מהיידים. היו פעמים שהחתו והכלה פנו אליי בנוגע לטיפ כללי והרב מלצרים שלי בהה בי מהצד לבדוק שאני משקרת, ואין ברירה אני חייבת לשקר, זה איום על פיטורים. אני חיילת העבודה נורא נוחה מבחינת שעות וסופשים אבל העבודה הפיזית הזאת היא לא נורמאלית ועוד בשביל כזו משכורת זעומה יש פעמים שאני נמצאת באירוע נורא נורא קשה כי הרף של השירות הוא מהגבוהיים ואני אצא עם 100 שקל... מה זה משתלם? בנוסף, היחס למלצרים הוא משפיל מהמשפילים תמיד יצעקו עלייך תמיד יגרמו לך להרגיש נחות ולא מועיל אחרי שאנשים פירקו את הגוף שלהם לטובת אותו אירוע.לפעמים מלצר יסיים ב4 לפנות בוקר ועובדי המטבח לא השאירו למלצרים אוכל, דבר שקורה לצערי לעיתים קרובות. אני מקווה שיעשו משהו בנושא אני כבר 3 שנים מלצרית ואין לי לאן ללכת, זה המקום עבודה היחיד שמקבל אנשים בגילאים כאלה או אנשים שנמצאים במסגרת נוספת שהיא לאו דווקא עבודה. זה קשה ובלתי נסבל לחזור אחרי יום עבודה מרוסק ופגוע מהיחס והתנאים בעבודה.
* שרון   11/03/14 | 01:18
61. זה לא הוגן
אני בת 16ואני עובדת כמלצרים מגיל 14ואף פעם לא קיבלתי טיפ כללי וכשקיבלתי הרב מלצרים לקח לי אותו זה ממש לא נעים וכל מי שאומר פה שיטות איך כן לקבל את הטיפ אז הוא טועה ובגדול אני דברתי נלחמתי אבל אף אחד לא מקשיב זה הכסף שלי אני עבדתי בישבלו ולא נותנים לי אותו ולפי החוק אסור לקחת את הכסף מהמלצרים מכיוון שבעל האירוע מביא כסף גם לעובדיה המטבח ולעובדיהן הנקיון וגם לרב מלצרים אז למה שאת החלק שלי אני לא אקבל ?
* דרשה   02/03/14 | 23:45
60. אני מלצרית
עובדת בגן-אירועים יוקרתי במרכז ובחיים שלי לא קיבלתי יותר מ-30 ש"ח טיפ כללי לאירוע. לפעמים גם קיבלתי 12 (!) שקלים לאירוע טיפ כללי. וגם הטיפים מהשולחנות לא ממש זוהרים, אף פעם לא יצאתי עם יותר מ-200, ואני מלצרית טובה. סתם עושקים אותנו..
* אוריה    13/02/14 | 23:54
אז תלמדי לתת שירות
אני מלצר כבר שנתיים ואם זה הטיפים שאת מוצאיה אז השירות שלך גרוע כי ממוצע לאירוע את אמורה לקבל 200 טיפ משולחנות ומאירועים טובים לפחות 500
* מלצר   08/08/16 | 21:45
59. רב מלצרים
גם אני רב מלצרים בפתח תקוה וכן אנחנו משלמים שחור בכל אירוע ואני לוקח את הטיפ ומתחלק עם עובדי מטבח תתפוצצו אין אל ואמוססססב
* עזרא   30/01/14 | 01:41
58. די לשחיתויות!!
התחלתי לעבוד כמלצר כשהתגייסתי לצבא וכך נחשפתי לקומבינה המגעילה של רבי המלצרים שלוקחים את הכסף אליהם,מזה זמן רב שאני עובד על תוכנית לצלם במצלמה נסתרת את גועל הנפש הזה ומקווה שאחת מתוכניות התחקירים תחשוף את זה לכלל הציבור וישמיעו את זעקת המלצרים העובדים קשה פיזית ומנטלית ובסוף נעקצים ע"י מקום העבודה. ולכל בעלי האירועים העתידיים:אל תשאירו טיפים אצל רב המלצרים גם אם הוא מבטיח לכם שהוא יחלק את הכסף למלצרים!!שימו אך ורק בכוס הטיפים על השולחן שאותו משרת המלצר!!
* להתעורר ומהררר   29/01/14 | 13:31
57. כולנו באותה סירה
אני עובד כשנה וחצי באולם אירועים בראשון לציון. נשוי ואב לילד אחד. מצאתי את העבודה כעבודה משתלמת אך ורק מפאת העובדה שמשלמים לנו שחור. כל המלצרים הם בשנות העשרים המוקדמות וכולנו עברנו עוברים ונמשיך לעבור את אותו הרגע שבעל האירוע נותן לך כסף ובסוף האירוע מנהל האירועים לוקח אותו. מבחינת בעל האולם, כאשר הוא נשאל על כך, הוא טוען שמי שלא מתאים לו שילך לעבוד במקום אחד... הבעיה היא שרוב המלצרים עבדו ועובדים בכמה אולמות במקביל ונחשו מה?..... אותה שיטה בכל האולמות בראשון לציון! טיפ כללי הולך למנהל האירועים. מיותר לציין כי בחישוב פשוט שעשיתי הגעתי לאלפיי שקלים שנגנבו ממנו ומחבריי... כאבא לילד קטן הידיעה שלוקחים לך כסף אחרי שקרעת את עצמך ערב שלם יותר מכואבת....2014 מדינת ישראל בושה!!!! ואתם .. כל אותי בעלי שמחה הפתרון הוא לתת את הטיפ לאדם שאתם סומכים עליו בשולחן שייתן למלצר ביד כאילו זה חלק מהטיפ של השולחן (שבו לא נוגעים ברוך השם) שיהיה במזל!!
* מלצר שכואב לו   27/01/14 | 15:13
56. טיפים באולמות
כשאני מגיעה לאירוע בתור אורחת, אני מגיעה בכדי לכבד את בעל האירוע שהזמין אותי. מעבר לכך, מדובר בהמון הוצאות כספיות! חלק מהעניין הוא שהוא מקבל כמה מאוד שקלים ששמים במעטפה כמתנה ומיותר לציין שיש הוצאות נוספות כמו דלק לצורך הגעה וכו'... בעיניי זה די והותר. בתור סטודנטית שמשלמת את שכר הלימוד שלה וחיה בצמצום עד כמה שאפשר, אין לי כסף מיותר לחלק...וביחוד כשמדובר בכמה אירועים בתקופה קרובה. אני מכבדת את המלצרים שעובדים באולם אירועים ובטוחה שהם עובדים מאוד קשה, אך לא מתפקידי לדאוג לשכר שלהם. אם הם אינם מרוצים במקום עבודתם שלא יעבדו שם. לשכר שלהם אמור לדאוג בעל המקום ולטיפים בעל האירוע, אני לא אמורה לממן את המשכורת שלהם, מצטערת וזו חוצפה בעיני הטענה הזו בכלל. להוציא כמובן מסעדות רגילות, בהם אני בהחלט משאירה טיפ למלצר.
* מעיין   26/01/14 | 18:20
רואים שבחיים לא מלצרת
שמעי זכותך המלאה להביע את דעתך.. מה אפשר לעשות את סטודנטית ואין לך המון כסף. אבל זה כולה 20 שקל..20 שקל שאת נותנת ועושה לבנאדם את הערב. את מבינה שאנחנו חיים על הטיפים האלה של השולחנות? 20 שקל זה לא המון... וזה יכול לעשות לבנאדם את החשק להמשיך לעבוד ולקרוע את הת*ת
* דנה   28/01/14 | 20:31
נכון אבל..
נכון זה כולה 20 שקל.. אבל לדוגמא רק בחודש שעבר היו לי 4 חתונות שהוזמנתי אליהם ולכל אירוע 300 שקל במעטפה שזה יוצא סה"כ 1200 ש"ח! שזה המון כסף בשבילי! שלא נדבר על הוצאות נסיעה.. והטיפים נהפכים ב-4 אירועים ל-80 שקל. חודשים רבים שאני כבר מובטלת ואינני מצליחה למצוא עבודה בתחום לימודיי כי מעסיקים אינם מוכנים לתת הזדמנות התחלתית למישהו חסר ניסיון, אז נכון לא מלצרתי אבל את השכר לימודים שלי אני משלמת בעצמי מכסף שחסכתי כמה שנים כשעבדתי שעות בעבודות קשות וטוחנות אחרות וכמובן יש לי מלא הוצאות אחרות ועל כן אני נאלצת לחיות בצמצום, אז בשבילי ה-20 שקל מסכנים האלה שמצטברים מאירועים - הם חיוניים. אני מסכימה שבשביל מישהו עם עבודה מסודרת או מצב כלכלי סביר זה כולה 20 שקל ואין בעיה עם זה, אבל בשביל מישהי כמוני זה ממש בעייתי.. כמובן שאני חושבת שהמצב בו הטיפים שמנהל האירועים לוקח לכם מזעזע בעיניי, אבל שוב תלוי כל אדם במצבו ובמגבלותיו - בהנחה שאין לך משפחה בבית שאת מחוייבת לפרנס, אפשר למצוא אולמות אחרים הוגנים שלא עושים זאת (וכן יש כאלה) או למצוא עבודה אחרת..
* מעיין   28/01/14 | 23:53
10 שקל עוד לא הרג אף אחד.
* לואי   29/01/14 | 01:41
אין סיבה שאורח ישלם קנס נוסף רק כי
מנהל האירועים בעולם לוקח למלצרים את הכסף, את הבעיה הזו שהמלצרים יתאגדו ויפתרו איתו. או שלחילופין בעל האירוע ישלם למלצרים. אין סיבה שאני כאורחת אצטרך לשלם הוצאות נוספות רק כי לכם לא משלמים. אני לא המעסיקה שלכם, מי שלא טוב לא שלא יעבוד במלצרות, יש עבודות אחרות.. שומרים, בק אופיס וכו וכו או לעבוד באולמות הוגנים ויש כאלה..
* מורן   30/01/14 | 23:16
55. טיפים
בחיפושי אחרי אולם לחתונה בדקתי המון מקומות, באיזור השרון רוב הגנים שמכבדים את עצמם לא מחייבים בטיפ, מקום שחייב אותי בטיפ פשוט קמתי והלכתי בלי לשמוע מחיר אפילו, בתור אחד שעבד כנער בבקייטרינג הנושא חשוב לי מאוד וזה אחד הדברים ששמתי עליהם דגש. לפני שסגרתי אירוע, שאלתי כמה מלצרים באותו גן על התנאים שלהם ועל הטיפ, שמחתי לגלות שהם מועוסקים כמו בני אדם ומתנהגים אליהם יפה. אל תתנו פרנסה לאולמות שמנצלים מלצרים וגם גונבים להם תטיפ, קחו בחשבון שמלצר שמח ישרת בכיף ויהיה חייכן. נקודה למחשבה
* בעל שמחה   23/01/14 | 08:53
54. קדמא
עבדתי באולם האירועים קדמא וגם שם לוקחים את הטיפים כמו כולם
* בית שמש   23/01/14 | 03:20
53. גם אני הייתי בסיטואציה הזאת....
בתור אחד שהיה ממלצר באחד האולמות הנחשבים בירושלים חוויתי את ה"סיבוב" הזה שהיו עושים לנו הרב מלצרים ומנהל האירועים. באחד הפעמים קיבלתי טיפ של20 דולר מבעל השמחה .רב המלצרים ביקש ממני להביא לידיו את הכסף וכשסירבתי,הושעתי מהעבודה למשך שבועיים. מקווה מאוד שיעשו לכל המרמה הזו סוף.
* מיכאל   22/01/14 | 23:29
52. רק זה ?! אין לכם מושג כמה בעלי האולמות מנצלים את המלצרים , אין תנאים , משכורת נמוכה מאוד , וחרא יחס
* בת 18   22/01/14 | 22:37
51. עניין הטיפים
קודם כל אני שמח שסוף סוף מישהו שם לב לתופעה הבזויה הזאת ועשה עליה כתבה , בתור מלצר בן 18 שצריך כסף אני מרוויח 100 שקל ואני מ6 עד 1 לפעמים עד 2 עובד שזה גניבה . אני חיי מהטיפים , הייתי עד למקרה בו בעלת האירוע התעקשה להעמיד אותנו המלצרים בשורה כדי לחלק לנו טיפ והייתי בשוק שאת הטיפ שקיבלתי ״גנב״ הרב מלצרים בכך שהכניס למעטפה את הטיפים שקיבלו המלצרים מבעלת האירוע בנוסף למעטפה שקיבל מבעלת האירוע עצמה ! צריך לשים לזה סוף !!!! באחד האירועים שאלה אותי אישה מספר שאלות וכשהבינה את התשובה היא הייתה בהלם ומרחמנות הוסיפה שטר של 20 ועשתה סבב נוסף בשולחן עם כוס שישימו לי בו טיפים !
* נ המדובר    22/01/14 | 20:22
צודקקק 100%!!
בתור מלצר בן 18 אני יכול להגיד שאתה צודק ב100% תיארת את המצב בצורה מושלמת!!
* חבר של נ המדובר   22/01/14 | 21:13
50. כנסו
אני עובד מלצר באולם אירועים ליד אשקלון. ואני יודע בוודאות שרב המלצרים ומנהל האירוע לוקחים לעצמם את הטיפ הכללי שצריך להגיע למלצר. אני עד למקרה שבעל האירוע בא לחלק למלצרים טיפ כללי, רב המלצרים קפץ על בעל האירוע כמו "כלב שקופץ על עצם" בסופו של דבר הלך הכסף
* מלצר   22/01/14 | 17:11
ידוע ולא חדש
צריך לעשות לזה סוף הכסף לא מגיע ליעדו ואני ידעתי זאת בודאות לכן בחתונה של בני לא נתנו טיפ והיה בלאגן בסוף החתונה עם רב המלצריםנתנו לי הרגשה של גנבת החתונה עלתה הון תועפות כשהולכים לאירוע אני ובעליאין מצב שלא ניתן טיפ יפה למלצריםאני אוהבת ומעריכה אותם
* ריקי   22/01/14 | 21:56
49. חלוקת טיפים
עושים קופה על גב המלצרים עבדתי באולם באזור השרון בממוצע כל בעל אירוע משלם כ 3000 ₪. למנהל האירועים קרי רב מלצרים את הסכום הנ״ל מחלקים בין רב המלצרים לשפ ולבעלי האולם המלצרים לא מקבלים אגורה שחוקה מכך ומדובר בממוצע ישנם אירועים שמתקבל טיפ גם של 3000 דולר כמו כן סו שפ וטבחים גם כן לא מתחלקים בטיפ במקרים חריגים יש בעלי אירוע שמודעים לכך ואז הם קוראים לכל המלצרים ונותנים ביד כל אחד מהם את הטיפ לרוב מדובר ב 50 ₪ לכ"א למגינת ליבם של מנהל האירוע השפ ובעלי האולם
* יוסי   22/01/14 | 17:01
48. מסעדות
אני עובד במסעדה ולא מקבל משכורת ונסיעות רק טיפים ובעל המסעדה גם גונב לנו כסף מהטיפים בושה
* יחיאל   22/01/14 | 16:48
47. לכל הלא מביני עניין כנסו
מה שאתם לא מבינים הוא שמנהל האירוע בעצמו נמצא בעמדה בעייתית מאוד מבחינת שכר חודשי ובעלי האולמות סוגרים מולו שכר בסיסי עלוב עבור עבודה משוגעת לחלוטין ובשונה מהכתבה האינפנטילית הזו זו עבודה קשה מאוד!!! לחץ מכל הצדדים ולכל החוכמולוגים למיניהם בואו תנהלו אירוע שמורכב מ-500 ערסים/גרוזינים/מרוקאים וכו.אז כן אני מנהל אירועים ואינני מסכים עם לקחת טיפים מהמלצרים בשום אופן אבל טיפ כללי מתחלק לרוב בין כל הפועלים השחורים של האירוע ניקיון מטבח אבטחה וכ"ו המלצרים מרוויחים כסף מעולה עו"ד מתחיל או רופא מתמחה לא מרוויחים כמו מלצר במשרה מלאה
* אלי ביטון    22/01/14 | 16:42
אולם אירועים
מלצר במשרה מלאה? תיודע כמה קשה זה? אתה יודע כמה בקשות יש ללקוחות?! אני בתור מלצר שמתחיל תעבודה ב5 ומסיים בין 2-3 אני חוזר גמור מעייפות אין מצב שאני עובד יום אחר כך אחרי עבודה ויום אחר כך עוד כל השרירים שלי כואבים וכל צעד גורם לי להתחרט עליו ואם כל זה לא מספיק יש 50% שלא קיבלתי בכלל טיפ ואני סתם קרעתי תתחת ובזבזתי טונות של אנרגייה בשביל משכורת של 100 שקל לפי דעתי אם האולם לא משלם מעל מינימום למלצרים שלא יעיז בכלל לגעת בכסף של הטיפים שדרך אגב איפה שאני עובד הם לוקחים את הטיפים שהחתנים מביאים שזה מסתכם בסביבות 4 אלף לכיס שלהם,רוצה לשמוע משהו יותר מצחיק? עובדי המטבח עובדים יותר קל מאיתנו והם אריתראים והם מקבלים שכר יותר גבוהה מאיתנו והייתה לי תקופה שבה עבדתי 3 פעמים בשבוע והתלוש משכורת בקושי הגיע ל1800 שקל תאמין לי להיות רב מלצרים שכל מה שהוא עושה כל היום זה לחשוב ולהגיד פקודות למלצרים ולקבל על זה יותר כסף מהם בהמוןןןןןןןןןן זה הרבההההההההה יותר קל מאשר לעבוד פיזית ולהיות מסונגר על ידי 2 שולחנות של אנשים מפונקים שכל שנייה שולחים אותך להביא משהו לצערי אני כרגע סטודנט שאין לו עוד איפה לעבוד מאשר אולם אירועים יוקרתי ליד הבית אשר בו הוא יכול לקבוע משמרת פעם בשבוע בשביל כסף קטן
* מלצר   22/01/14 | 17:47
רואים שאתה רב מלצרים
מה אתה עף על עצמך יחתיכת מסכן לך תעבוד בעבודה אחרת אנחנו המלצרים קורעים את הנשמה של החיים שלנו ואתם כמו חיות רעות לוקחים את הטיפ לכיס שלכם זה בושה לכם ולאולם שאתם אמורים לייצג אין לכם כבוד אבל רוע יש בכם!
* אדיר מלצר   22/01/14 | 22:41
46. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
45. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
44. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
43. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
42. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
41. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
40. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
39. בחיין הם לא נותנים את הטיפ הכללי הם לוקחים הכל לעצמם בעלי השמחה צריכים להביא את הטיפ למלצרים בעצמם!
* מלצר כבר 6 שנים   22/01/14 | 16:36
38. זה לא רק באירועים, זה בכל מקום
עבדתי גם באולמות, בבתי קפה ובסעדות ותנחשו מה? כמעט בשום מקום לא משלמים באולמות בדרך כלל נהוג לשלם כ-100 שקל לאירוע שדרך אגב, מתחילים את העבודה ב-6 או 7 (תלוי בשעה של האירוע) ומסיימים בין 12 ל-2 העבודה מתחילה לפניי שהאירויע מתחיל בשביל לארגן הכל, בזמן האירוע, וגם בסוף אחרי שכולם הלכו צריך לנקות ולסדר שזה לוקח עוד איזה שעה שעתיים הטיפים זה משתנה, אם המנהל ראה שנותנים לך את הטיפ, הוא ייקח אותו, ואם לא, אז פשוט משקרים כששואלים אם קיבלנו טיפ בבתי קפה ובמסעדות המצב קצת שונה, אבל דומה - כל הטיפים שקיבלנו, כל המלצרים, נספרים על ידי המנהל, ואז מחולק לכולם סכום שווה זה יוצא בדרך כלל משכורת של 25-30שקל לשעה לפעמיים יותר, לפעמים פחות, אבל מה הקאצ'? זה בעצם המשוכרת שלך, הבעלים והמנהלים מחשיבים את זה כשמכורת וב-10 לחודש אף אחד לא מקבל צ'ק, מקבלים תלוש משכורת שהם שילמו לך בעצם בבתי קפה ובמסעדות המצב קשה וחמור יותר, אין משוכרת והטיפים שהמלצרים מקבלים, זה המשכורת שלהם חייבים לטפל בזה דחוף, כי כבר היו כמה תלונות, והבעלים בכל מיני מקומות קיבלו אזהרות וקנסות, אבל זה מפסיק והמצב העצוב הזה נמשך
* מלצר לשעבר   22/01/14 | 16:32
37. לכל מי שלא מבין למה טיפים
החובה היא לתת שירות הטיפ הוא על שירות אקסטרה ,טרטורים בלתי פוסקים על עוד מטבל ,נפל לי הסכום ,לא טעים לי ,יש לי יום הולדת (אז שרים יום הולדת שמח) ,לחייך גם כשממש לא בא לך, להנמיך את המוזיקה ,להדליק את המזגן ..וכו וכו וכו אמנם אני מדברת על שירות במסעדה ..באולם זה לא פחות כאב ראש. זו עבודה זמנית לחיילים ,ללפני צבא ,אחרי צבא לפני חו״ל וסטודנטים שצריכים לממן תואר ובעבודות אחרות זה לא מתאפשר. לא בא לכם להביא טיפ ? אין בעיה .. תגידו מראש אקבל הזמנה תקבלו אוכל ונתראה רק בחשבון ואם בא לכם זיקוק בקינוח תדליקו קיסם שתקחו בעצמכם מהעמדת מלצרים.
* מלצרית   22/01/14 | 16:22
מי שלא טוב לא , שלא יעבוד במלצרות יש עבודות אחרות
ללפני צבא/ אחרי צבא מספיק להתלונן
* יעקב   30/01/14 | 23:20
העלית לי את הסעיף
שירות זה חלק מהעבודה שלך! טיפ יגיע לך אם נתת שירות מהלב, לא ממניעים כספיים. ותאמיני לי אני אדע, וקרוב לוודאי שלא תראי ממני שקל, ואחרי השירות שלך גם המסעדה לא תראה אותי יותר. אז מי בעצם הפסיד פה?
* וריד   29/03/14 | 04:02
36. אולם אירועים אבניו
אני מלצר באבניו באירפורטסיטי וכל טיפ חתן שמביא החתן כל סוף אירוע הולך ישר לכיס של הרב מלצרים למרות שהוא מיועד למלצרים הרבי מלצרים מפרים את החוק ולוקחים את הכסף של המלצרים בעצמם
* אנונימי   22/01/14 | 16:21
35. עבדתי בכמה מקומות ותמיד בעל המקום היה לוקח את הכסף לעצמו
* מלצר לשעבר   22/01/14 | 16:19
34. נתתי ישר למלצר אבל המנהל לקח ממנו!
* גנב   22/01/14 | 16:13
33. נתתי ישר למלצר אבל המנהל לקח ממנו!
* גנב   22/01/14 | 16:13
32. לא מבין על מה המהומה .בקרוב מס של 25% על כל טיפ.בברכה .יאיר לפיד.
* אאא   22/01/14 | 16:10
31. מלצרות/עבדות
גם אני עבדתי בגן אירועים באזור הנגב תמיד אבל תמיד כשבעל השמחה נתן טיפ כללי הרב מלצרים היה לוקח הכול אליו או שהוא מחלק רק לטבחים סכום של 50 שקל , אך בחיים לא נתן לנו משהו וכשקרה מקרה כזה שבעלת השמחה נתנה לנו המלצרים הוא איים בפיטורים , אנחנו מרוויחים מאה שקל שכר בסיס על 7 שעות ולפעמים יותר ועושים כמעט את כול המטלות באולם , זו פשוט בושה וחוצפה אבל לאף אחד אין את האומץ לצאת נגדם כי בסך הכול אנחנו בני נוער שצריכים את הכסף ובגלל זה הם יודעים שלא נגיד כלום .
* ..   22/01/14 | 16:08
30. מלצרות/עבדות
גם אני עבדתי בגן אירועים באזור הנגב תמיד אבל תמיד כשבעל השמחה נתן טיפ כללי הרב מלצרים היה לוקח הכול אליו או שהוא מחלק רק לטבחים סכום של 50 שקל , אך בחיים לא נתן לנו משהו וכשקרה מקרה כזה שבעלת השמחה נתנה לנו המלצרים הוא איים בפיטורים , אנחנו מרוויחים מאה שקל שכר בסיס על 7 שעות ולפעמים יותר ועושים כמעט את כול המטלות באולם , זו פשוט בושה וחוצפה אבל לאף אחד אין את האומץ לצאת נגדם כי בסך הכול אנחנו בני נוער שצריכים את הכסף ובגלל זה הם יודעים שלא נגיד כלום .
* ..   22/01/14 | 16:08
29. מלצרות/עבדות
גם אני עבדתי בגן אירועים באזור הנגב תמיד אבל תמיד כשבעל השמחה נתן טיפ כללי הרב מלצרים היה לוקח הכול אליו או שהוא מחלק רק לטבחים סכום של 50 שקל , אך בחיים לא נתן לנו משהו וכשקרה מקרה כזה שבעלת השמחה נתנה לנו המלצרים הוא איים בפיטורים , אנחנו מרוויחים מאה שקל שכר בסיס על 7 שעות ולפעמים יותר ועושים כמעט את כול המטלות באולם , זו פשוט בושה וחוצפה אבל לאף אחד אין את האומץ לצאת נגדם כי בסך הכול אנחנו בני נוער שצריכים את הכסף ובגלל זה הם יודעים שלא נגיד כלום .
* ..   22/01/14 | 16:08
28. מלצרות/עבדות
גם אני עבדתי בגן אירועים באזור הנגב תמיד אבל תמיד כשבעל השמחה נתן טיפ כללי הרב מלצרים היה לוקח הכול אליו או שהוא מחלק רק לטבחים סכום של 50 שקל , אך בחיים לא נתן לנו משהו וכשקרה מקרה כזה שבעלת השמחה נתנה לנו המלצרים הוא איים בפיטורים , אנחנו מרוויחים מאה שקל שכר בסיס על 7 שעות ולפעמים יותר ועושים כמעט את כול המטלות באולם , זו פשוט בושה וחוצפה אבל לאף אחד אין את האומץ לצאת נגדם כי בסך הכול אנחנו בני נוער שצריכים את הכסף ובגלל זה הם יודעים שלא נגיד כלום .
* ..   22/01/14 | 16:08
27. מלצרות/עבדות
גם אני עבדתי בגן אירועים באזור הנגב תמיד אבל תמיד כשבעל השמחה נתן טיפ כללי הרב מלצרים היה לוקח הכול אליו או שהוא מחלק רק לטבחים סכום של 50 שקל , אך בחיים לא נתן לנו משהו וכשקרה מקרה כזה שבעלת השמחה נתנה לנו המלצרים הוא איים בפיטורים , אנחנו מרוויחים מאה שקל שכר בסיס על 7 שעות ולפעמים יותר ועושים כמעט את כול המטלות באולם , זו פשוט בושה וחוצפה אבל לאף אחד אין את האומץ לצאת נגדם כי בסך הכול אנחנו בני נוער שצריכים את הכסף ובגלל זה הם יודעים שלא נגיד כלום .
* ..   22/01/14 | 16:08
26. זה בכל הארץ ככה גם במרכז
זה לא משנה כמה המלצר מרוויח ... הטיפ צריך להתחלק בין כל המלצרים
* רובי   22/01/14 | 16:01
25. כמה שזההה נכון גועל נפש
בדיוק כל האולמות ככה בעיקר בצפון בקריות !!! 100 שקל על מינמום 8 שעות במקרה הטוב שאין טברנה ואם לא קיבלת טיפ מהשולחן ( כי רב המלצרים אף פעם לא נותן למרות שבעלי האירוע חושבים שכן ) יוצא 12 שקל לשעה
* כמה ששזהה נכוןן   22/01/14 | 15:59
24. גם הטבחים מגיע להם טפים
לא לתת טפים
* עומרי   22/01/14 | 15:51
23. ההייתי נוכח איך המלצר הראשי לוקח לכולם את הטיפ
* צבי   22/01/14 | 15:47
22. למה צריך להשאיר טיפ?
זה ידוע שהטיפ הולך לכיס של בעל האולם שמהטיפ הזה הוא בעצם משלם למלצר את המשכורת העלובה שלו 100 שקל לסרוויס!! סליחה? מזה ההמצאה הזאת 100 שקל לסרוויס? יש חוק במדינה והוא נקרא שכר מינימום ואם מלצר בא לעבודה ועובד 6 שעות במשמרת נגיד זה 6 ששעות כפול שכר מינימום לכל שעה שזה יותר מ100 שקל!! האורח לא אמור להשלים למלצר את ההכנסה! בעל האולם שמעסיק אותו צריך לשלם לו ולא לעשות קופה על חשבון המלצר המסכן!! אני בכיף הייתי משאירה טיפ למלצר שמקבל גם שכר על כל שעת עבודה אבל אני לא אשאיר כי אני יודעת שזה כסף שהולך למעסיק ועל חשבוני הוא ישלם למלצר משכורת רעב ובעצם פה הוא מרוויח מכל הכיוונים (המעסיק) אז אין מצב שאני יעזור לו להתעשר עוד קצת על הגב שלי ולצערי זה בא על חשבון המלצר המסכן...
* טיפים   22/01/14 | 15:44
21. טיפים
אני עבדתי באולם לבונה בבת ים וגם לי זה קרה בעל השמחה נתן לזה שאחרי עלינו 400 שקל בשביל לחלק ביני ולבן עוד שתיים שעבדו איתי כי זה היה אירוע קטן בעל השמחה בא עליי ועל עוד שתי המלצרים ואמר לנו שהוא נתן לאחרי שלנו 400 שקל בשבילנו שנילך לבקש מימנו את זה אז באנו עליי כולנו והוא אמר לנו הוא הביא את זה לי, זה טיפ שלי, כמו שאני לא נוגע בטיפים שלכם אתם לא תיגעו בשלי ובעל השמחה אמר לנן שזה לנו
* חסוי   22/01/14 | 15:32
20. טיפים
אני עבדתי באולם לבונה בבת ים וגם לי זה קרה בעל השמחה נתן לזה שאחרי עלינו 400 שקל בשביל לחלק ביני ולבן עוד שתיים שעבדו איתי כי זה היה אירוע קטן בעל השמחה בא עליי ועל עוד שתי המלצרים ואמר לנו שהוא נתן לאחרי שלנו 400 שקל בשבילנו שנילך לבקש מימנו את זה אז באנו עליי כולנו והוא אמר לנו הוא הביא את זה לי, זה טיפ שלי, כמו שאני לא נוגע בטיפים שלכם אתם לא תיגעו בשלי ובעל השמחה אמר לנן שזה לנו
* חסוי   22/01/14 | 15:32
19. בצדק לצערי
התחתנתי לפני שלושה חודשים ולצערי הקייטרינג גוזל ממני כלכך הרבה כך שלא נותר אלה להתקמצן בטיפ למלצרים שזה מדובר בהפסד שלי בחתונה
* שימי   22/01/14 | 15:31
18. כתבה מעולה! צריך לתת לזה יותר פרסום
עבדתי ב3 אולמו אירועים ותמיד אלא אם כן בעל השמחה הביא אם הטיפ ישירות אלינו זה עבר לרב מלצרים. עם שכר בסיס של 100 שקל לערב ו6 שעות של עבודה זה יוצא הרבה פחות מ-מינימום. זה בד"כ עבודה של צעירים לפני\ אחרי צבא שאפשר "לדפוק אותם" אז נותנים לזה לקרות
* עדן   22/01/14 | 15:28
17. חזירות לכסף של בעלי האולמות בושה
לא מספיק שהם מקבלים ערימות של כסך הם גם רוצים את הכסך של המלצר מילא היו משלמים לפי שעה אבל גם זה לא
* מלצר    22/01/14 | 15:28
16. לכו תראו מה השכר של המלצרים-בושה!!
שכר של 100 שקל לאירוע משעה 5 וחצי עד 1 בלילה!!! לכו תראו מה קורה באולמות!!
* מלצר   22/01/14 | 15:18
לא משתלם אל תעבוד מלצר , חפש עבודה עם שכר הולם
אתם המלצרים יוצרים את הבעיה ובאים בתלונות לאורחים, אם תתאגדו ותקבעו לעצמכם שכר הוגן שנראה לכם . טיפ זה מרצון , אל תדרשו לא יפה . יש מובטלים , ויש עם שכר מינימום אתם לא יכולים לדרוש טיפ תבינו ותפנימו .
* משה   22/01/14 | 15:47
משה כל הכבוד, לגמרי מסכימה איתך!
למלצרים - תתאגדו בעל אירועים לא יפטר את כל המלצרים שלו. פנו לתקשורת.. כמו שאתם רואים הכתבה הזו במאקו העלתה את הנושא לכותרות, זה הזמן שלכם להפסיק להתלונןן ולעשות משהו
* דקלה   30/01/14 | 23:24
אני קורה לכולם לא להשאיר טיפ , בעלי האולם מרוויחים די והותר
הם ישלמו לכם משכורת הולמת , ולא שכר בושה . אל תבנו על טיפים , מ ש כ ו ר ת כמו כולם...
* יוסי   22/01/14 | 15:51
כמה שזההה נכון גועל נפש
בדיוק כל האולמות ככה בעיקר בצפון בקריות !!! 100 שקל על מינמום 8 שעות במקרה הטוב שאין טברנה ואם לא קיבלת טיפ מהשולחן ( כי רב המלצרים אף פעם לא נותן למרות שבעלי האירוע חושבים שכן ) יוצא 12 שקל לשעה
* כמה ששזהה נכוןן   22/01/14 | 15:59
אל תעבוד בשביל סכום כזה. אבל זה עדיין לא קשור לאורח.
* לא מלצר   22/01/14 | 16:02
15. לכו תראו מה השכר של המלצרים-בושה!!
שכר של 100 שקל לאירוע משעה 5 וחצי עד 1 בלילה!!! לכו תראו מה קורה באולמות!!
* מלצר   22/01/14 | 15:18
14. גם לי זה היה קורה. אל תתנו טיפים או שתתנו
* ישר ליד של המלצרים   22/01/14 | 15:07
חח לי לקחו מהיד לאחר שבעל האירוע נתן
לי.. היו מכניסים אותי למשרד ואומרים לי לתת.
* מלצרית לשעבר..   22/01/14 | 16:07
13. אני עובד באולם ארועים ולא קיבלתי בחיים טיפ כללי
אני עובד כבר שנה בגן ארועים שנחשב לאולם יוקרתי וגדול ויקר מאוד , ובחיים לא קיבלתי טיפ כללי. כשפעם אחת המלצרים דיברו על זה והידיעה הגיעה למנהל אירועים ביום למחרת הוא אסף את כל המלצרים והסביר שמי שחושב שהטיפ הכללי אני לוקח לכיסי הוא טועה טעות חמורה וכל הכסף מחולק לעובדי מטבח. כמובן שאף אחד לא ענה לו כי אחרת הוא היה מסתבך ומפוטר. בכל מקרה גם אם הכסף הולך לעובדי מטבח הם לא מקבלים 1000 שקל , בעל הארוע נותן 3000-4000 שקל טיפ כללי ואם יש גג 10 עובדי מטבח זה ממש לא הגיוני ואמין שכל עובד יקבל 350 שקל טיפ. אם הם יחלקו את זה בין כל המלצרים והעובדי מטבח 20 מלצרים ממוצע + 10 עובדים מטבח + 3 מנהלים (רב מלצרים ומנהל ארועים) ל-33 איש ב-3500 שקל אמור לקבל כל מלצר ואדם שעובד במקום 100 שקלים בערך טיפ שזה יהיה סכום מאוד מכובד אבל כמובן שהם נותנים 50 שקל לכל עובד מטבח מהטיפ הכללי וכל השאר משולשל לכיסו של בעל האולם והמנהל אירועים!
* רועי   22/01/14 | 14:47