זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (84 תגובות ב-44 דיונים)
44. מתה לדעת מה קורה אצל כולם באמתת
בתור בחורה דתיה שלא שומרת נגיעה...(כאילו שומרת) אבל עם חבר שלי כבר עשיתי הכל לצערי... אני רואה יותר ויותר שבאמת כולם בשקט בשקט לא שומרים נגיעה בכלל. דתיים לאומיים בבקשה תגידו לי אם אתם באמת שומרים
* דתיה    23/10/12 | 19:56
אל תמותי
הרבה מאוד לא שומרים נגיעה בכלל, על כל המשתמע מכך...
* דתי   11/06/13 | 23:40
שומרים גם שומרים!
אני ובעלי שמרנו נגיעה לפני החתונה התחתנו לפני כמה חודשים ויאצנו 3 שנים ברור שהיה נפילות קטנות אבל רוב הזמן שמרנו נגיעה
* דתיה לאומית    13/06/13 | 18:33
אני שומרתתתתת
נראה לי כמעט כל הדתיים שאני מכירה שומרים
* מוריה   10/02/15 | 22:44
ברור שכן
* הלל   31/05/20 | 20:35
43. למה ליסמוך על שדכנית
יש לה אינטרס לעשות כסף אז בטח היא תגיד הכל טוב על הבן או הבת זוג. וגם אף אחד לא יגיד דבר רע כדי לא להרוס וזה לשון הרע. לא ניראה בכלל כל עיניין השידוך.
* אני   14/08/12 | 20:49
42. הסיבה הכי אמיתית
בגיל 17 18 הכי חרמנים, אז לפני שיעשו שטויות וישטו מהדרך מדביקים להם בן וא בת זוג. זהו! זאת התשובה!
* אני   14/08/12 | 20:42
17? 18?? איפה אתה חי??
* דתית לאומית שומרת נגיעה :-)   12/06/13 | 09:55
41. התורה היא המורה דרך כשיש קו אחד משותף לכולם הבחירה הרבה יותר קלה!
* שיהיה במסל טוף!    14/08/12 | 19:04
40. כ"כ נכון! הבעיה לפעמים ששדכנים מלחיצים להפגש לפני הבירורים וזה מפיל כ"כ הרבה זוגות!
בחירת בן/בת זוג צריכה להיות אוביקטיבית לחלוטין. השאלות הנוקבות צריכות להיות על מוסריות! לכל שאלה שנשאלת צריך לדרג את התשובה מ1 - 10 כי יכול להיות בחור למדן אבל בדירוג הוא יהיה 4 וזה משנה את התמונה..
* חרדית   14/08/12 | 19:03
39. אני רוצה להגיד שאין על הדתיים והחרדים
כיוון שלחילוניים אין גבולות הם עושים כול מה שעולה על רוחם מתנהגים איך שמתחשק להם!רוצחים.מרביצים ומה לא?זה פשוט מגעיל לחיות עם בחורה כמה שנים לבד ואם זה לא מספיק אז גם להכנס להריון ...פשוט מ-ג-ע-י-ל!!שיבוא משיח הוא כבר ידאג לסדר!!!!
* מתחזקת.....   09/08/12 | 17:21
38. מענייןןןן!!
מעניין איזה סוג של....דתיות מגיבות פה
* שיר   09/08/12 | 15:21
37. לדתיים יש חשיבות רבה למשפחה.
אני מכירה הרבה נשים דתיות נשואות ועם ילדים שגם עובדות. הן מאושרות והבעלים שלהן מאושרים. המשפחה בשבילם היא מסגרת שתומכת ועוזרת, הבעל מכבד את אישתו והאישה את בעלה. ואני מכירה חילוניות רבות שכבר מזמן גרושות מאלף ואחת סיבות חסרות משמעות. לא הן, לא הבעלים שלהן לשעבר ולא הילדים שלהן לא רואים אושר. אי אפשר להכליל ובכל מגזר יש את הטוב שלו ואת הלא טוב שלו. אבל אם נסתכל על העבר שלנו, כאשר היה ערך למשפחה גם אצל החילוניים, נראה הרבה זוגות מאושרים שהגיעו ביחד לשיבה טובה, ומעט גרושים/גרושות ממומרמרים, כמו שרואים עכשיו.
* חילונית    09/08/12 | 14:05
36. התחתנתי בגיל 25 אחרי התנדבות לקהילה ולימודי תואר
בעלי המדהים בחור ישיבה אינטלגנט אשר מפנק אותי ומאמין בי ברמות בלתי צפויות לכל מגזר. שכנותי הלא דתיות אחוזות התפעלות וקנאה אז בלי סטיגמות. הכל תלוי באישיות
* חרדית מאושרת   09/08/12 | 13:03
35. הדתיים פשוט מדכאים את האישה ולכן קשה לה להבין שאפשר גם אחרת
כל כך הרבה סיפורים על נשים דתיות וחרדיות שחיו בהשפלות או סתם בחוסר סיפוק/ אהבה/ אושר, ולא הכירו שום דרך אחרת ולא הבינו שאפשר יותר טוב. מה גם שכמובן שזה עדיין פדיחה להתגרש במגזר שלהם, ומי ירצה להתחתן חזרה עם גרושה ובגלל זה זה לא שכיח כרגיל, הדתיים חיים מתוך פחד. ובכלל, עדיף להתגרש ולהיות מאושר מאשר להיות מגזר עם אחוז גירושים נמוך, אבל מי מאושר שם? אחרי שדכאו להם כל רצון לאושר אישי/ רצונות אישיים/ אמביציה למשו שהוא יותר מתעשיית הילדים
* יעל   09/08/12 | 11:36
את פשוט חיה בסרט...
כמו שאת אומרת "הרבה ס-י-פ-ו-ר-י-ם" כל אחד שומע מה שהוא רוצה לשמוע! איזה סיפורים שמעת? כתבה בעיתון? אולי באינטרט? מצטערת, אבל את מהאנשים עם הסטיגמות הענקיות האלה! אני דתיה, והמשפחה שלי חיה באושר! ממש אין דיכאונית אצלנו במשפחה! אנחנו חיים באושר ב"ה! וזה פשוט עצוב מה שאת אומרת "תעשיית ילדים" - גידול ילדים! זה שהמצב היום בארץ ובעולם בכלל מתייחס לזה כמושג שלילי זה נושא אחר לגמרי! אבל את פשוט סטיגמטית לפי איזה סיפור מוקצן שקראת במקום כלשהו! את כנראה לא מכירה דתיים באמת ובעומק רב כי אז היית רואה איזה נהדר זה לחיות לפי ההלכה ואיזה בית טוב מקימים! עם הדדיות בין הבעל לאישה, וגם - נכון, יש ויכוחים - אבל לא ריבים! לומדים לדעת לדבר, להקשיב אחד לשני לפעמים אני מקבלת את דעתו, ולפעמים הוא מקבל את דעתי! אז הנה אני אומרת לך - לפי משפחתי - ולפי המשפחות של חברות שלי, והשכנות וכולם - אנחנו לא חיים בהשפלה! אנחנו חיות כמו מלכות כי הבעלים לומדים להעריך! בטח שיש סיפוק אהבה ואושר! למה התחתנו? כנראה הנקודת מבט אצלך זה "תנו לחיות" שצריך כל פעם להיות עם מי שמתחשק לך! אבל ממש לא! אני חיה עם בעל אחד וטוב לי עם זה! אני מאושרת וממששת את עצמי גם בעבודה מחוץ לבית וגם עם הילדים! הלוואי ותזכי להכיר באמת ומקרוב את העולם הדתי והמשפחות הדתיות ולא מתוך איזה "סיפורים" או כתבות..!
* דתיה גאה   09/08/12 | 12:33
34. נשים חילוניות הביאו את ההתבללות
ואני חילוני ואומר את זה
* נועם   09/08/12 | 05:47
33. ובכ'ז אצל החילונים יש יותר גירושים מהסיבה הפשוטה
אצל חילונים רואים אישה איך היא נראית מודל יופי עכשיו שנגמר היופי וההנאה אז צריך להחליף אותו בצעצוע יותר טוב כי נגמר ההנאה אצל חרדים זה אהבה נטו נתינה גם אם הבחורה התכערה הם ממשיכים איתה כי יש שם אהבה וחוץ מזה שאצל החרדים יש יותר וותרנות אחד לשני ולא אגו של מי יוותר הוא הפראייר זה אחרת
* אלי   09/08/12 | 03:48
32. כל הכבוד לחרדים השמאלנים יכולים רק לקנא
* ישראלי   09/08/12 | 02:33
31. קצת מוזר להתחתן אחרי 3 חודשי היכרות
זה תקף לזרמים מסויימים ובעיקר לחרדים. גם אל תשכחו שאצלם עושים בירורים על בני הזוג כדי למנוע טעויות, מי שטוב לו אז בכיף. אני למשל דתייה ומבית דתי וגם חבר שלי דתי אפילו יותר ממני ואנחנו ביחד 3 שנים ולא ממהרים לשום מקום (אני בת 23 והוא 25) אז תפסיקו להכליל. אני מכירה זוג חילוני גמור שאחרי 3 חודשי היכרות החליטו להתחתן.
* כתבה מעניינת יש הגיון במה שהרב אומר אבל   09/08/12 | 01:36
30. יש לי תשובה שתספק את כולככם!כנסו ותבינו...
אני חושבת שזה לא נכון כל הבירורים האובססיבים האלה בציבור שלנו כי עיקר הבירורים ועיקר ההסתכלות על רמת הבחור/ה זה קודם כל: מאיזה ישיבה/סמינר? חריף בלימוד? עדה (שכנזי/ספרדי) ?מאיזה בית הוא בא (הורים גרושים,אחים פורקי עול)אמידות כלכלית וכו' זה אולי דברים שעלהדרך חשוב שיעלו אבל בטח ובטח שלא אלה הפרמטרים של הרכבת בני זוג...זה הקב"ה שברחמיו מזווג זיווגים כי אף שדכן ואפ' שיהיה הקליבר הכי גדול בעולם החרדי פשוט מזלו האיר לו פני וזה לא יותר מ"יותר מזל משכל...)ובקשר לעובדה הכ"כ נכונה שהזוגות החרדים חיים את חייהם מתוך אושר ואהבה תוך מתן כבוד הדדי, ואחוזי הגירושין נמוכים בהרבה מאחינו החילונים זה לא בגלל אף שדכן בררן וחפרן ככל שיהיה..זה אך ורק בגלל התורה הקדושה שסוללת לנו דרך כ"כ ברורה ויפה הגיונית ונכונה (טהרת המשפחה-נתן לנו אלוקים אחלה שיטה לשמר את הזוגיות "שלא יהיה רגיל בה וקץ בה..."במילים אחרות שלא ימאס לנו אחד מהשניה..ועוד דבר מקסים בענייין כבוד האישה שמדריכים כל חתן "אוהבה כגופו, ומכבדה יותר מגופו!!" ובעניין שחושבים פה החברים "שהמילה של הגבר בלבד היא זאת שנשמעת בבית חרדי"עוד כתוב.."כל אשר תאמר לך שרה..שמע בקולה!!!חברים וחברות יקרים!!!זה לא קשור באיך בני הזוג מכירים וכמה זמן יצאו לפניכן זה הכל הבל הבלים...הכל תלוי איך הם חיים את הזוגיות שלהם בחדרי חדרים...תורת אמת נתן לנו! ברוך אשר בחר בנו!
* יעל   09/08/12 | 00:53
29. לחילונים יש נוהל להכיר שבע שנים וראו זה פלא
יום אחרי החתונה יש גירושין. יודעים למה? הסיבות רבות מידי מה שבטוח להכיר שמונים שנה ללא נישואין זה פוגם בצינורות השפע של בני הזוג וביום הנישואין מתלבש כל הבלגאן והאי שמירת נגיעה ומתסבך לבני הזוג את החיים זה כי התרגלתם להפקרות שאין כמותה אין לכם אלוקים הרי אלוקים בעצמו אומר בן 18 לחופה אז למי אתם מחכים חושבים שאתם יותר חכמים מאלוקים אבל לאלוקים יש חשבונות משלו ובנוהל החילוני אין שום ברכה בזיווגים האלו רק הפקרות וניצול מיני
* יעל   09/08/12 | 00:48
28. את אחלה חסודה...
* *   09/08/12 | 00:46
27. בירורים של חילונים- פייסבוק XD
* צילה שחמון   09/08/12 | 00:23
26. אין על החרדים מכבדים דואגים לאישה ולאו
אני הייתי חילונים וברוך השם גיליתי את הדת והיא קסומה ואני רואה אלפי זוגות חילוניים שמכירים כמה שנים ולעומת זאת חרדים שמכירים מספר חדשים ואני רוצה לומר שזה מה שהביא אותי לחזור בתשובה.החילונים מסתכלים על נשים אחרות בוגדים ועוד שלעומת זאת בחרדים כמעט ואין!!!יש להם אושר אמיתי וכבוד לאישה,ולא רק אני אומרת אלא אחוזי הגירושין מראים זאת!!ואני רואה את עצמי מתחתנת רק עם חרדיייי!שיאהב רק אותי!
* בתחילת החזרה בתשובה   09/08/12 | 00:12
25. לא מייצג!!כנסו
הרבנים לא מייצגים את הזוגות הדתיים הצעירים, נכון, אנחנו מתחתנים מוקדם אבל לא אלו הסיבות הנכונות ולא המניעים הנכונים, פוגשים מישהי בבר ( כן בבר!) או בכל מקום אחר, מגששים קצת, שואלים אם יש מצב להמשכיות את החברות שלה ואם כן מזמינים לדייט, כמו אצל החילונים.. רק שאם אחרי כמה חודשים זה הולך טוב אז למה לא להתחתן? למה לחכות?? עד שמצאת מישהי שאתה אוהב.. נכון יש כמה קשיים אבל לא משנה כמה זמן תחכה תמיד יהיו קשיים.. וגם, אי אפשר להעמיד פנים לאורך זמן אחרי מספר פגישות אתה כבר מכיר את הבנאדם...
* יוסף   09/08/12 | 00:03
24. שטויות
אלה שטויות אני דתייה ואני יכולה להגיד לכם שרוב הדתיים יוצאים לפגישות בדיוק כמו החילונים ולמרות שחלק מהחרדים מתחתנים על סמך היכרות של חודשים או שבועות לא צריך להכליל את כל הדתיים ואגב לרוב הזוגות הדתיים שמתחתנים על סמך היכרות קצרה יש חיים מאושרים ביחד וכל הכתבה הזאת מוציאה רע את הדתיים!
* נועה   08/08/12 | 23:47
23. זוועה
אני לא יודעת מה איתכם אבל אני בת 22 וכל יום שאני נוסעת לעבודה הקו עובר בשכונה של דתיים חרדים (גטו ככה אנשים שיושבים באוטובוס קוראים למקום הזה ) בכל מקרה תמיד יוצא לי לראות איזו בחורה בקושי בת 16 קטנה פגיעה וצעירה עם עגלת תינוק+עוד אחד בבטן ולידה כבר כבן 30+ ענק מפחיד וכ"ו אני לא שופטת אנשים לפי מראה אבל משהו אומר לי אילו אותה ילדה הייתה נולדת למשפחה חלונית אין שום סיכוי שהיינו פוגשים אותה מרצונה החופשי נשואה לאיש שיכול להיות אבא שלה .שאני רואה בנות כאלו משהו צובט לי מבפנים זה הזוי !! אין אצלכם אצל החרדים מושג כזה "פדופיליה" זאת אומרת אם לקח אותה לאישה זה נחשב בסדר???!!!
* לודה   08/08/12 | 23:41
דווקא במגזר שלנו החרדים בכלל לא מצוי
פער גדול של גילאים אבל בכלל בכלל לא מצוי, נהפוך הוא אצל החילונים אתה מוצא הרבה יותר פערי גילאים אמנם לא 16 ו30 אבל 70 ו25 גם מצוי אצלכם ועוד הרבה הרבה פערים של 27 35 בדוק!!!
* אין לך חצי מושג   09/08/12 | 00:31
אולי הוא סתם נראה מבוגר
בדרך כלל מחתנים לפי קשר בין הגילאים בטווח נורמלי של 4 שנים. יש הגבלה הלכתית לא להתחתן כשההפרש בין הגבר לאישה הוא 10 שנים. לפעמים כן אבל זה תלוי. ואם זה נראה מישו מבוגר אז זה רק נראה.. אולי בגלל הזקן והפאות.
* אחיזת עיניים   09/08/12 | 00:45
חחח רואים שאת לא מבינה כלום!!!
מה שאמרתלא נכון! יש יוצאי מן הכלל אבל לרוב הם יתחתנו מבחירה קיצר צריך להכיר מקרוב לפני ששופטים
* אני   09/08/12 | 00:56
מה שראית זה לא מחייב נכון.
אני בת 30 ונראית כמו 16 וחצי.קטנה ומיניאטורית ויש לי ב"ה 3 ילדים.אז נכון ,מי שלא מכיר אותי אישית אז בפגישה ראשונית אני אראה לו ילדה.
* מישהי 30   29/10/12 | 10:10
22. זה רק חרדים
אצלנו יוצאים הרבה קודם, לא 3 שנים אבל שנה
* דתיה   08/08/12 | 23:34
21. הדתיים לא מתגרשים כי זה יהרוס ת'שם של המשפחה שלהם
בציבור הדתי מי שמתגרש השם שלו ושל משפחתו נהיית לא טוב והילדים שלהם בעתיד כשירצו לשדך בניהם יש קהילות חרדיות ממש שישדכו להם בו/בת זוג שגם ההורים שלהם התגרשו לכן מעדיפים לשמור על קשר גם אם קשה להם כי הם ייפגעו מזה ויש עוד הרבה סיבות
* מיכל    08/08/12 | 23:23
20. תשובה אמיתית מהמגזר
הם מתחתנים מהר כי א. ההורים בעד להשיא אותם מהר כדי שישארו דתיים ויביאו מהר ילדים שיהיו גם דתיים כמו הדרך של ההורים ב. נחשב לא צנוע להיות בקשר ארוך לפני ג. הם שומרים נגיעה, וגברים הם גברים הם רוצים לגעת ו..עוד. אז הם מציעים מהר. דזה מה שהם מכירים ועוד לא פיתחו רצונות ואופי משלהם. אם הייתם אומרים לי את זה לפני 5 נים לא הייתי מאמינה כי הייתי גם דתייה אבל האמת כואבת..
* מור   08/08/12 | 23:14
19. רק חרדים מתחתנים ככה..
זה מזה בולשיט! תראו כמה דוסים (דתיים לאומיים) יוצאים לדייטים אהמ גן סאקר
* צילה שחמון   08/08/12 | 23:13
18. אחת שיודעת
ראיתי אין ספור זוגות מכאן ומשם.. זוגיות של אנשים דתיים נימה ,רכה ותומכת הרבה יותר!!! אין מה להשוות! אצל זוגות חילוניים תשמעו הרבה|: "יאלההההה חירפנת אותי ! עופי לי מהעניים תני לראות כדורגל!!!!!" אצל זוג חרדי לעולם!!!!!!!!!! לא תראו דבר כזה. ולא, גם לא בבית בחדרי חדרים. יש יחס של כבוד, הערכה, תמיכה ואהבה.
* חרדית מצויה   08/08/12 | 23:04
17. קודם כל
קודם כל, מספר 1. אל תגיד דברים שאתה לא מבין בהם. הדת היא אינה שטיפת מוח ואצלנו יש מצווה וחובה על הגבר לכבד את אישתו ולהתנהג איתה כמו קדושה. האישה היא לא שפחה אצלנו. דבר שני, הכניסו אותנו בכתבה למגירה די קטנה. יש לי אחות שיצאה עם חבר שלה 5 שנים לפני שהתארסו ויש לי אחות אחרת שיצאה עם חבר שלה חודשיים. זה מאוד גמיש ותלוי בבני הזוג. צריך להפסיק לקטלג מגזרים ולהתחיל להכיר אותם באמת!!!
* חנוך   08/08/12 | 23:04
16. יש לציין שכל עניין הבירורים והשדכן מופנה יותר לציבור החרדי
כן קורים המון מקרים שדתיים פוגשים באקראי ויוצאים במשך תקופה ארוכה למרות שמירת הנגיעה - ישר כוח !
* דתיה לאומית   08/08/12 | 22:59
15. מה שואלים את החתן והכלה בחופה של החילונים? כנסו!!
הרב שואל את הזוג "המאושר" לכמה זמן הם רוצים להתחתן... אין גבר כמעט שלא חשב על הגירושין ביום של החופה... איזה פדיחה לנשים...
* דודי   08/08/12 | 22:58
בלבולי ביצים
מעולם בכל החופות שבהן הייתי כולל בזו שלי לא נשאלה שאלה מטופשת שכזו.
* שרית   24/09/12 | 08:12
14. הסטטיסטיקה מראה מי מצליח יותר בזוגיות וזה מספיק!!
הזוגות החילונים אין להם מושג וחצי מושג בזוגיות,הבעל אגואיסט שחושב על עצמו ולא מבין ויודע מה הצורך והרגישות של אישה, רוב הזוגות החילונים שלא התגרשו עדיין, מפחדים או מתביישים, או שהם לא מתגרשים בגלל הילדים.כנסו ליוטיוב וצפו באבנר קוואס והרב מיכאל לסרי..תבינו..תחכימו..בהצלחה לכולם.
* חרדי   08/08/12 | 22:54
אני לא מסכימה איתך
יש גם חילונים שיש להם זוגיות טובה, לא צריך להכליל ולא יפה להגיד שכל הגברים החילונים הם אגואיסטים. לא כל מה שהרבנים אומרים הוא בהכרח נכון...גם אני פעם הקשבתי לכל מילה והפנמתי, היום אני מסננת. אני חושבת שבסופו של דבר זוגיות טובה תלויה במידת ההתאמה בין בני הזוג ובמאמץ שהם משקיעים בקשר ולא לרמה הדתית שלהם..(למרות שכבן אדם מאמין אני חושבת שהדת עושה רק טוב לנישואין)
* דתייה   09/08/12 | 00:40
13. חבל
חבל שאתם מביאים אדם שטיעוניו חלשים. הוא טוען שיש יותר "שלום בית" אצל דתיים על סמך שום ממצאים. אני גם יכול להניח שבכל בית במגזר הערבי יש שלום בית - משום שאין גירושים, למרות שכולנו יודעים שפשוט מאד- זה דבר שלא יעלה על הדעת. בנוסף, מה העניין עם ה"בחורה היפה"? האם רבנו המכובד בעצם מעיד על חולשתו לבחורות יפות? טיעון לא רע יהיה - שמי שהתנסה בחייו - וראה בחורה יפה או שתיים בעבר, לא "יסתנוור" מיופיה של בחורה. בפעם הבאה תנסו לראיין אדם יותר לוגי, עם טיעונים אובייקטיביים וחזקים, ולא טיעונים של שיחות "קיוסק". ללא שום קשר לאם הוא צודק או לא, דתי או חילוני.
* שם   08/08/12 | 22:52
לפי הלך הרוח,בחורה כתבה את התגובה (13)
ובנושא 'בחורות יפות',התורה כבר התירה בפרשת כי תבוא לשאת אישה שנשבתה במלחמה לאחר מילוי כל ההוראות. לגבי שלום בית: המושג 'מדריך חתנים' לא קיים בציבור הכללי.ו'מדריכת כלות' אצל נשים זה קיים בצורה בסיסית רק להלכות. גבר שהולך ע"פ התורה יודע שאם אשתו עצובה או כועסת,זה אומר שהוא צריך לתקן את עצמו.היא המראה של מה שהוא באמת.ולכן אין לו עניין כלל לכעוס עליה.מה גם שהוא מאמין באמונה שלימה שכל מה שקורה איתו מסובב ע"י ה'.כשאין לך דאגות,ואתה יודע שיש לך אבא שדואג לך ועושה הכל לטובתך,מטבע הדברים תתייחס לעולם ולאשתך בצורה נכונה וחיובית. ולסיום: רמב"ם בהלכות אישות אומר: "הוה מכבד את אשתו כגופו,ואוהבה יותר מגופו.." וכשאתה סר לגדולי תורה שזאת הדרכתם,אשתך לא תרצה להתגרש מבעל מקסים שכמוך.
* moshe   08/08/12 | 23:15
שוב חבל
א. אני בחור. חילוני, אם זה משנה. ב. למה חשבת שאני בחורה? מהו "הלך הרוח" של בחורות? זה נשמע שוביניסטי למדי... (לא שאני פמניסט גדול). ג. לא ענית לאף שאלה שהעמדתי בצורה לוגית, אלא נתת מידע, שאינו קשור לעצם הבעיות שהעמדתי. מה עם הרב שלך, שנמשך לבחורות, ואומר עלי, החילוני, שאני "מסתנוור" מהן? אני, חביבי, ראיתי מספיק בחורות. כשמצאתי את בחירת ליבי האמיתית- איתה הלכתי. ד. אני ממליץ לך להשקיע כמה שעות בלימודי פילוסופיה סוקרטית, או לחילופין, גמרא יהודית - בשניהם תמצא לוגיקה צרופה. ה. אם בטיעונים ולוגיקה עסקינן- הרמב"ם המכובד, היה בוודאי עונה בטיעונים עם הגיון צרוף ללא רבב. ו. קרא עוד קצת על הרמב"ם, וחשוב מה באמת היה אומר...
* שם   08/08/12 | 23:35
אתה צודק במאה אחוז! זה כבר טיעונים לעוסים ולא מספקים
אני רוצה טיעונים רציונאליים. בגיל ההתבגרות זה עבד עליי, בגיל 23 זה כבר לא עובד.
* אלונה   09/08/12 | 00:42
12. וואלה טור די מטעה מכירים הרבה מהסביבה או דרך חברים
טור די מוזר יותר דתי/חרדי היום מכירים מהסניף מהעיר יישוב דרך חברים או סתם קליק סתם טור מוזר
* דתי לאומי    08/08/12 | 22:46
מדובר על חרדים לא דתיים לאומיים כמונו
* מבני עקיבא   08/08/12 | 23:10
11. תכלס הזוגיות שלהם היא ב-85% יותר מוצלחת מכל מגזר אחר
* אודי   08/08/12 | 22:42
10. חתונה מוקדמת??חתונה בזמנה!!!תשובה ל -1 כנסו
אם כל זוג חילוני אומלל היה מציץ ואפילו מעט לעולם החרדי האמיתי ,כולל החיים הזוגיים והכבוד האמיתי שהאשה מקבלת מבעלה,כולם היו חוזרים בתשובה באותו רגע...הבעיה שאתם מושפעים ומוסתים ע'י התישקורת שדפקה לכם את הקופסא והחדירה לכם שנאה לא מובנת כלפי הדת.גם אצלנו יש דפוקים והתישקורת מראה רק אותם,ואתם אוכלים את הלוקש..פרייר
* חרדי חוזר בתשובה   08/08/12 | 22:41
9. בזבוז זרע לשווא, ושמירת נגיעה
זאת הסיבות שהחרדים מחתנים את הילדים שלהם כבר בגיל 18 ולעיתים לפני,
* חנה   08/08/12 | 22:28
זה חשוב.אבל לא רק....
כשאתה גדל ומטפס ל 25-30 אתה כבר מגובש ומקובע עם עצמך בהרגלים ודעות שכבר מושרשים בך. כשאתה מתחתן בגיל העשרה (18-20) אתה גדל יחד עם אשתך ומגבשים דרך חיים אחידה ומשותפת. כמובן שהכל עם הדרכה מסודרת לחתן והכלה,והזוג יחיה כמו שצריך.
* מישהו   08/08/12 | 23:19
צודקת כי ככל שהן יתבגרו יהיה להם קשה שלא להיות עם מישהי ולהפך
* שיר   08/08/12 | 23:25
8. למה דתיים מתחתנים מהר?
כי הם יודעים מה הם רוצים. כשאתה יודע שאתה מחפש מישהו רציני לחתונה אתה לא נכנס למערכות יחסיים סתמיות. תחשבו לכמה מערכות יחסים אדם ממוצע נכנס כשאין לו שום כוונה להגיע איתם רחוק מדי. אם כשאתה בן 25 אתה לא מחפש להתחתן אתה לא תתחתן. יכול להיות שמצאת את אהבת חייך בגיל 18 אבל חתונה לא היה בראש שלך אותו זמן ופספסת את הצ'אנס. ברגע שאתה יודע מה אתה מחפש והאנשים איתם אתה נפגש עוברים סינון זה לא קשה למצוא מישהו שימצא חן בעיניך. אולי השידוך לא יסדר לך בכל המקרים מישהו שהיית מתאהב בו מהיכרות ולא בסיטואציה הזאת אבל זה נותן לך מישהו שבאותו כיוון חיים שלך שיש לו תכונות שחשובות לך ושאתה יכול לחיות איתו חיים טובים ומאושרים.
* אחת   08/08/12 | 22:24
7. לא כל הדתיים ככה..
ישנם דתיים רבים שכן מכירים במקרה וכן יוצאים כמה שנים ועוברים הרבה יחד! אם אתה יודע שזה זה אז מתחתנים למה לא להתחתן?! מה עדיף לגור עם כמה גברים ואז להחליט?! אישה צריכה לשמור על עצמה לא קשור לדת
* מקסיקנית   08/08/12 | 22:20
ע"פ היהדות אי אפשר לצאת כמה שנים.
1.לא תוכל לשמור נגיעה כמה שנים ממשהי שאתה אוהב. 2.התפיסה התורנית-אמונית אומרת שלא ניתן להכיר את זיווגו של אדם בדרך הזאת,אלא בדרך שציין הרב.
* אחד   08/08/12 | 23:21
6. פשוט לא יאמן
פשוט לא יאמן איזה קישקוש כתבו בכתבה הזו בתור מישהי שנשואה לגבר דתל"ש אני פשוט חייבת להגיד שזה שטויות ממש. מה אתם מנסים לשכנע אותנו שה"בירורים" הם מצוינים ושזה יחזיק נישואין??? לא במקרה קרובת משפחה שלנו עכשיו התגרשה והיא בת 22!! וכן היא דתיה והיא הכירה את הבחורה חודשיים וכבר עמדה איתו מתחת לחופה!! פשוט רחמים על האנשים שעוברים את זה.. אין שום דבר שיכול להיות יותר טוב מלבלות הרבה זמן עם הבן זוג ולגור איתו פרק זמן מסוים לפני. פשוט נשמע מגוחך שכתוב שהבירורים הם עם 3-4 אנשים.. ממש זה מה שמשנה.. פתטי באמת
* דנה   08/08/12 | 22:16
מתחתנים מהר מתגרשים מהר
* וגרושה עם ילד זה לא סטטוס זוהר   08/08/12 | 23:08
אלה עובדות!
כשהחינוך עדין ולא מתלהם.כשמחפשים לתת ופחות לקבל וכשאוהבים ללא תנאי (כי אשתי היא ממש החצי השני שלי.לא בכאילו...) אז הנישואין אכן נראים כמו ים רגוע ושקט. הרב אוירבך מגדולי הצדיקים של הדור הקודם בא פעם לקופ"ח עם אשתו כי קיבלה מכה ברגל. הוא אמר לרופא "כואב לנו הרגל..." זוהי הדרכת גדולי הדור שמורה לנו איך לנהוג ביומיום.
* חוזר   08/08/12 | 23:26
5. אחלה כתבה.
מנסיון זה אושר אמיתי להתחתן צעירה.
* יערית    08/08/12 | 22:07
4. כי הם מפגרים
* תשובה לשאלה   08/08/12 | 22:04
3. החרמנות
זה רק זה
* דורון   08/08/12 | 22:02
בעיקר בחרמנות.
* מה, יחכו עד גיל 30?   08/08/12 | 22:11
אכן זה מה שנובע מהכתבה חחח
* תמיד ידעתי!   08/08/12 | 23:03
2. אין על הזוגיות של הדתיים
בתור נשואה 7 שנים אני יכולה להעיד שאין פשוט אין על היחס שבעלי מעניק לי החום והאהבה שאני מקבלת ההערכה שלו לכל מה שאני עושה הנתינה הכבוד ההוקרה זה לא דברים שרואים היום יש לי משפחה שלמה לא דתיים ואני משווה אין מה להשוות הגברים הדתיים רובם אחלה אנשים ממליצה בחום
* דתיה דוסית   08/08/12 | 21:59
1. מחלת הדת!
הסיבה לחתונה מהירה היא הכנסת הזוג האומלל למסגרת. ולכן גם גיל החתונה הוא צעיר. קשה לעזוב את הדת כששותפים להם את המוח מגיל 0. והחתונה הדתית כמו כל דבר, הוא אמצעי שליטה. כאשר האישה מתחנכת להיות צייטנית ובעיקרון שפחת הגבר היא לא תציג התנגדות לבעלה מאחר וזה "לא מקובל", אין סיבה לגירושים כשלאישה אין קול בעניין...
* דמגוגיה זולה.   08/08/12 | 21:46
גם המרואיין עבר את שטיפת המוח
* זאת תעשייה שלימה   08/08/12 | 22:12
פפפפפפפפפפפפפפפ
מי שמדבר על שטיפת מוח, התקשורת שטפה לך את המוח, רואים שאת לא מכירה דתיים.
* עופרה   08/08/12 | 22:21
סלח/י לי
את/ה משוגע/ת ואין לך אפילו את המושג הקלוש ביותר על דתיים מה שאת/ה מתאר/ת פה זה חילוניים ולא התיבור הדתי הנורמטיבי (ואני לא מדבר על דתיים לאומיים כמעט חרדים)!!!
* ...   08/08/12 | 22:30
זוגיות
רואים בתגובה שלך שאתה רחוק מהיהדות ולא מבין דבר על זוגיות ובכלל ובטוח שנכשלת לא פעם במערכת יחסים אז תשאיר את הדיעה שלך לעצמך.
* אחד שמבין ויודע מקרוב   08/08/12 | 22:39
איזה שטויות הייתם רוצים שיהיה לכם חיים כמו שלנו..!!!
אין מה להשוות!!! מה השטויות האלה שפחה של הבעל????
* 1122   08/08/12 | 22:46
תגידי איפה את חיה אההההה בסרט שבראש שלך הבנתי!!!
* אלינור   08/08/12 | 22:50
תשתדרג!
אנחנו לא בשנות ה70 אלא בשנות האלפיים.... האישה לא כפותה וגם מי שגדל כל חייו בבית דתי יודע מהו העולם שבחוץ כחוזרת בתשובה אני יכולה להעיד שאין כמו העולם הדתי בזוגיות! לזוגות החילונים נמאס דיי מהר האחד מהשניה ולא פלא... גם אם אני אוהבת עודת שוקולד, לקבל אותה כל יום זה כבר נמאס... צריך הפסקות, צריך געגועים. אני נשואה 3 שנים ורואה שכאשר יש ויכוחים ביני לבין בעלי (לגיטימי לגמרי) בעיקר אם זה קשור לחינוך הילדים, שאלת רב פותרת הרבה הוצאת אנרגיה על הויכוח.
* רות   08/08/12 | 22:52
מחלת החילוניות!
הסיבה לחתונה האיטית של החילונים היא הפחד של הזוג האומלל ממסגרת ומהתחייבות. ולכן גם גיל החתונה הוא מאוחר. קשה לעזוב את החילוניות כששוטפים (בטי"ת!) להם את המוח מגיל 0. הזוגיות החילונית ללא חתונה כמו כל דבר, היא אמצעי שליטה. ובמילים אחרות- זו שאלה של השקפת עולם. אתה שבוי בתפיסה מאוד מסוימת של זוגיות, אהבה ונישואין, פשוט משום שזו התפיסה היחידה שאתה מכיר. בטח שמקריאה של כתבה אחת לא תוכל לתפוס כמו שצריך את השקפת העולם הדתית בעניין (ולפי התגובה שלך גם לא נראה שאתה מנסה), ולכן גם קל כל-כך לשלול אותה ולזלזל בה. אם אתה מחשיב את עצמך פלורליסט, ראוי שתנסה להבין עמדה מסוימת לפני שאתה תוקף אותה בשטחיות מרובה כל-כך. לגבי מה שרשמת בהמשך (האישה מתחנכת להיות צייתנית וכו')- אלו פשוט שטויות. אין שום קשר בין מה שכתבת לבין המציאות. ניכר מדבריך שאתה לא מכיר זוגות נשואים דתיים, אחרת לא היית כותב דברים מופרכים כל-כך.
* אכן דמגוגיה זולה   08/08/12 | 22:57
חחחחחחחחחח נשמה את חיה בתקופת האבן, בין הגבר והאישה יש שיתוף והבנה בן אחד לשני.
ואצל הדתיים אין בכלל את העניין של השטיפה מגיל 0 ! באיזה שהוא שלב זה הופך לבחירה עצמית ! אנחנו מודעים להכל, לטוב ורע , ופשוט בוחרים ללכת בדרך הנכונה. ותאמיני לי שאצלנו הנשים הון חזקות בעלות קול משלהן
* בת אל (:    08/08/12 | 23:00
בתור דתיה גאה ועם יכולת מחשבה ובחינת דברים משלי(!!)
אני אומרת שאתה אדיוט שלא מכיר בכלל את המציאות אצל הדתיים! זה לא שום שטיפת מוח! כל הילדים הדתיים מגיעים לגיל ההתבגרות שבו הם מתמודדים ובוחנים בעצמם את מה שלימדו אותם מגיל קטן לעומק. כולם בונים את האישיות שלהם ואת האידיאולוגיה שלהם בדיוק כמו אנשים בשאר המגזרים, ואפילו בצורה יותר עמוקה ורצינית. אנחנו לא רובוטים! ואנחנו גם לא חיים בימי הביניים ואנחנו לא נשים כנועות שמצייתות לבעליהן! יש לנו קול חזק מאוד. אני מכירה כמה נשים, ביניהן אמא שלי, שהיו בנישואים לא טובים והתגרשו. הבעלים לא שלטו בהן לרגע! ויש להן קול חזק מאוד. כדאי לכם לא לדבר על עולם שלם ונפלא שאין לכם שום מושג בו!!
* כ   08/08/12 | 23:03
וואי את\ה בנאדם כל כך מסכן!
נראה כאילו לך שטפו את השכל עם ככה את מדברת. את מכירה בכלל חרדים?
* .   08/08/12 | 23:12
זה נכון כשחושבים על זה. באמת.
הרי כל מי שאומר שזה לא נכון זה דתיים שגדלו לתוך סביבה מסויימת, וחונכו בדיוק לפי מה שאמרת. עוד לא פיתחו מחשבה עצמאית ולכן הם מה שהם בעצמם קוראים "תינוקות שנשבו"
* אני    08/08/12 | 23:17
גם חילונים גדלים בסביבה חילונית ושטפו להם את המח
שקיבוצניק גדל בקיבוץ סביבה חילונית זה מה שהוא מכיר אותו דבר לגבי חרדי זה מה שהוא מכיר
* מה לא ברור   09/08/12 | 04:02
שטויות
בציבור הדתי (לאומי) מחנכים לפתיחות וחשיבה עצמאית וזאת בניגוד לציבור החילוני שמחנכים לדקלום המידע שקיבלו בטלוויזיה. ואת זה אני אומר לך בתור אחד שעזב את הדת וחי עם חילונחם.
* שמואל   09/08/12 | 04:06
כמה שטויות אתה מדבר! היהדות ממש לא בעד השפלת האישה, יש לך טעות גדולה!
לא כל הדתיות חונכו להיות צייתניות/פראייריות! ולפי התורה הבעל חייב לכבד את אשתו, היא יכולה להגיד מה שהיא חושבת ולא חייבת להסכים עם כל מה שהוא אומר, יכולים להיות ביניהם חילוקי דעות. אני לא יודעת איפה שמעת שאישה צריכה להיות "השפחה" של הגבר, כי לפי מה שאני הבנתי, היהדות עושה ממנה מלכה! כמובן שיש גברים טיפשים בכל המגזרים (חרדי, חילוני, דתי) שמתייחסים לאישה באופן המחפיר שתיארת. אבל היהדות אוסרת את זה! לפי הזוהר הקדוש אסור לפגוע בשערה משערות ראשה של האישה..אז לפני שאתה מלכלכך, תבדוק עובדות ואל תסמוך רק על השטויות של התקשורת האנטי-דתית.
* א'   09/08/12 | 00:55
וחילונים לא עוברים שטיפת מח כן בטח
הם בנו להם מדינה חילונית כדי לשטוף לך את המח בתקשורת ובעיתונות וברדיו זה עובד שעות נוספות וכמובן אין דיעה שסותרת אותם ראית פעם בתוך הטלויזיה החילונית הרצאות חרדיות בערוץ 2 או ערוץ 10 אגב רוב המדינה היא מסורתית דתית לא חרדית נו ויש ביטוי קצת ליהדות ? שום ודבר יום ולילה שטיפת מח חילונית מערבית השטיפת מח פועלת לשתי הכיוונים אל תהיה לי תמים שרק החרדים עוברים שטיפת מח כי אם אני אשאל אזרח חילוני על היהדות שאלות אתה תיראה את הבורות וזה אגב משטיפת מח חילונית לא להראות יהדות
* תעלו את התגובה בבקשה   09/08/12 | 03:58
אתה צודק
* דוקטור הופמן   09/08/12 | 08:43