זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (73 תגובות ב-36 דיונים)
36.
זה לא הגיוני וזה לא אמיתי
* אגם   21/06/21 | 23:33
35. התורה אמת
אם אתה רק מסתכל על הזמן שבעולם קיים לפי התורה זה נראה כבר יותר הגיוני 5770 שנה בערך יותר הגיוני להגיע לרמה כזאת של אורח חיים וטכנולוגיה אם העולם היה קיים כמה מיליארדים אז לפני מליון שנה היינו כבר נוסעים ברכבים ומדברים בטלפון וטסים
* מאמין באלוהים    08/10/19 | 15:52
34. החיים יותר פשוטים כשאתה טיפש...
מי שמאמין בהמצאה שנקראת אלוהים...וואלה כשאין שכל אכן אין דאגות כי מה יותר פשוט מלהיות טמבל וללכת באמונה עיוורת וחסרת שכל אחרי העדר ולהאמין באוויר.
* נבלה   20/08/18 | 11:11
33. הדת מתייחסת לעולם הרוחני בלבד
וגם בתוך העולם הרוחני ישנו דתות רבות ומנוגדות וכל אחת מהן בטוחה שהיא "הדת הנכונה". למדע יש רק הסבר אחד לכל תופעה בעולם האמיתי. עד שאין הסבר יחידי, המדע לא מצהיר שהוא יודע את האמת עדיין. מכיוון שאנו חיים בעולם החומרי ומאמינים בעולם הרוחני (מי שמאמין), אז עדיף לכולם להאמין במדע ולהשאיר את הדת בתור שעשוע נחמד בלבד.
* בבא תנא   19/08/18 | 22:29
32. הרב פנגר טועה ומטעה, כמו מאמינים אחרים
תמיד כמישהו מאמין "מסביר" לכם שהתורה כבר ידעה מזמן את מה שהמדע מגלה אט-אט, זכרו את המשפט החזק הבא "במבט לאחור, תמיד רואים 6/6".. מה זה אומר? שהתורה והמאמינים בה מעולם לא הביאו ידע לעולם!! שימו לב, מעולם לא הביאו ידע. הם המתינו שהמדע יוכיח משהו ואז חיפשו זאת בתורה והראו שזה "כבר היה ידוע". לא מאמינים? תדברו עם אחד המחזירים בתשובה, תשאלו אותו מה התורה גילתה "לפני המדע" ואז תלכו וממש תבדקו האם מישהו השתמש בידע מהתורה לפני שהיה ידע מהמדע.. רוצים דוגמה זריזה? בבקשה. ברור לכולם שפעם מזמן היו דינוזאורים, נכון? הרי יש לנו עצמות ויש לנו מאובנים שלהם - זה עובדה מדעית. אבל איפה בתנ"ך רשום שהיו דינוזאורים בעבר? ואם היו אז האם הם קדמו לאדם וחווה? (לפניהם היה תוהו ובוהו?) ואם לא, זה אומר שהדינוזאורים היו אחרי בריאת העולם שאנו מכירים. ובכל זאת, שום אזכור משמעותי בתנ"ך. כמובן שלמאמינים יש תירוצים, אבל אתם אנשים הגיוניים, תשתמשו בשכל שלכם. רק פתי מאמין לכל דבר!
* אחד שיודע   19/08/18 | 22:25
שטויות במיץ
אתה יהודי? אתה יודע מה זאת התורה? זה פשוט ספר הוראות איך לחיות את החיים. תזכיר לי מתי המדע גילה שיש חיידקים בידיים וצריך לשטוף ידיים אחרי שירותים, לפני אוכל? כמה מאות שנה? כי יהודים נטלו ידיים לפני יותר מ5700 שנה. להמשיך? כי יש בלי סווווף.
* שטויות   13/09/19 | 08:25
יקיר
* יש זוהר שכתוב בו שהעולם ע   27/08/20 | 09:45
31. לא נתתם את הצד של המדע
איך האדם הראשון נוצר לפי המדע? המדע יכול להסביר איך האדם הראשון נוצר? האדם הראשון היה חייב להיוולד בתור תינוק לפי המדע. ואם לפי המדע האדם הראשון נוצר כתינוק אז איך הוא גדל בכוחות עצמו? תינוק שרק נולד ואין לו הורים שידאגו לו היה מת מיד.
* אס   12/08/18 | 16:51
30. כל אלה שחושבים שפנגר צודק
אתם סתומים מימי הביניים
* ארז   21/12/17 | 19:59
הרבה יותר סתומים..
וגם הרבה לפני..
* חנרי   07/03/18 | 17:46
29. מדע או איש דת- מי צודק?
הערכת המדע מבוססת על הרבה משתנים, התרחקות כוכבים בינהם, הערכת גילן של מערות נטיפים, מאובנים, עצמות ועוד, נוסף לכך המדע בהחלט שולל את קיומו של אלוהים בכך שהמדע סובר שמה שקיים יש לו יצוג בעולם הפיזי כך שהיהדות כמו כל דת פגאנית שהומצאה לפניה היא עוד אחת מהתיאוריות שהאדם המציא מתוך חוסר ידע והנחות שגויות, בני המיה האמינו שהעולם יחרב ב2012, בפועל הוא ממשיך להתקיים- לא כל מה שדתיים אומרים הם צודקים
* אנה   16/09/17 | 10:12
לחזור לשולחן הלימודים
פגניות זה טקסים או מנהגים של אמונות של מספר אלילים והיהדות זה אל אחד
* יניב    05/06/18 | 15:52
28. .
העולם קיים 6 ימים בקושי מראיית הבורא כמובן
* אלעד   05/06/17 | 08:59
27. עולם
פני הדור כפני הכלב ..
* א.   19/08/15 | 23:02
26. גיל העולם
טוב שהיהדות אינה טוענת כי 2 ועוד 2 הם 5.
* מנחם   03/07/15 | 18:52
25. הוא צודק
הרב פנגר הוא אדם אמיתי, ואומר דברים המובנים בשכל. צריך לשים לב שהרבה קושיות באות מצד הכרח הרגש ולא מצד השכל... חברים תתחילו לחשוב בהגיון. העולם הוא לא קדום! נקודה!
* יוסי   24/07/14 | 23:51
24. הספירה היהודית מתחילה רק מהאדם המפותח
שכבר מדבר עם בוראו ,ששת ימים אינם ימים אלא שלבים של התפתחות הבריאה, הרי רק ביום הרביעי מופיעה השמש אז איך תספור ימים בלי שמש....וכבר אמרו חז"ל: להגיד כוח מעשה בראשית לבשר ודם אי אפשר לפיכך סתם לנו הכתוב: בראשית ברא אלקים, לפיכך אין שום סתירה בין הספירה המדעית והספירה היהודית: הספירה המדעית היא מהבריאה= המפץ הגדול והספירה היהודית היא מתחילת הנבואה -אדם הראשון - ספירה של זמן בעל משמעות הסטורית
* שמואל כהן   17/01/10 | 05:48
בן כמה העולםו
בקדמין ברא ד' שמיא וית ארעא כאן מתחילה הספירה היהודית וכאשר עלה ברצונו הפשוט,לברוא עולמות ולהאציל נאצלים אשר זאת סיבת בריאת העולמות. והינה אז צימצם את עצמו עד לנקודה אמצעית (עץ החיים) האריזל לפני המדע בהרבה מאוד. מיכאן סופר המדע
* אשר   17/08/11 | 23:46
מעניין
מעניין מאוד איפה יש מקורות שאפשר ללמד על הנושא?
* קובי    17/04/17 | 14:29
23. אמת
רבי שמעון בר יוחאי אמר שהכדור עגול,עוד לפני שעוד טענו שעולם שלנו שטוח שעומד על חיות .. הקדוש ברוך הוא אני אוהב אותך הכלל אמתת
* ..   15/01/10 | 06:15
הוא איחר רק באיזה אלף שנה
היוונים ידעו שהכדור עגול כבר לפני 3000 שנים. תתעדכן.
* ננסק   03/12/10 | 18:46
בקשר ליוונים יש מקור לזה ?
* שלומי   19/12/14 | 19:50
22. המדע מבין את עולם החומר טוב יותר
לכן המדענים צודקים.
* מדען   14/01/10 | 15:52
המדע לא מתבסס על עובדות "הוכחות מדעיות" משתנות ללא הרף
זה לא נכון , כל מחקר בא לנפץ או לאמת את המחקר הקודם בתחומו כדי לחקור עוד ועוד איננו יודעים אפילו באיזה שלב אנחנו נמצאים אם רק בתחילת הדרך של חקירת העולם אם אנו בכלל בדרך הנכונה יש דברים גדולים יותר ממה שהמוח והדמיון האנושיים יכולים לדמיין ולכן צפויות לנו עוד שנים רבות של ניפוצי מיתוסים מדעיים למיניהם
* סיון   10/02/10 | 21:58
המדע מורכב חלקו מתאוריות וחלקו מעובדות
איך אנו יודעים שהעולם קיים מיליארדים של שנים? אנו יכולים להסתכל בחלל ולראות שתי גלקסיות שנמצאות בעיצומו של תהליך התנגשות אחת בשניה. גלקסיה היא עצם בעל גודל של כ 100,000 שנות אור כדי ששתי גלקסיות בגודל כזה שהיו בעבר מופרדות יתנגשו ידרשו לכך סדר גודל של מאות מיליוני שנים. ולכן נובע מכך שאין שום סיכוי שהיקום קיים אלפי שנים. כי אחרת מלכתחילה לא הייתה יכולה להיווצר התנגשות שכזו (בהתנגשות הגלקסיות נבלעות האחת בשניה). כנסו לאתר של נאסא יש תמונות.
* מדען   24/02/10 | 15:13
אגב למען הסר ספק.......
מרבית הכוכבים שאנו רואים בשמיים הם למעשה שמש כמו השמש שלנו (ישנם עוד כדורי ארץ שמסתובבים מסביב לשמשות האלה).
* מדען   24/02/10 | 16:00
21. המדע מתבסס על עובדות
* מדען   14/01/10 | 02:22
20. התשובה ממש פשוטה
בספר בראשית כתוב שהעולם היה תוהו ובוהו פירוש שהיה בלאגן מה שאומר שהעולם היה קיים ורק הכל היה מבולגן " בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום" לא נגעתי זה מה שכתוב מה זה משנה כמה העולם קיים הוא סודר מחדש לפני 5770 שנה
* אהרון   14/01/10 | 00:16
אתה לא יודע את התנ''ך כנראה
שלום! אתה לא יודע את התנ''ך כנראה מה אומר התנ''ך? נכון הוא אומר שהיה תוהו ובוהו אבל הוא אומר שאחרי זה אלוהים יצר הכל אנשים,חיות,ירח,אור וחושך,העולם וגם שמש שבלעדיה שום צורת חיים לא יכולה להתקיים אז איך אתה יכול להגיד את זה?!
* מה זה משנה?   21/05/13 | 17:09
19. הקב"ה נתן לנו עולם יפייפה כדי שנתבונן גם בעצמנו
בנשמה ובעולם הזה
* ליאת   13/01/10 | 23:27
18. נו באמת...
בחייאת. איך זה אפשרי שיהיה כוכב לכת כל כך מפותח והוא קיים רק 5700 שנה? זה לא הגיוני בשיט.
* עידו   13/01/10 | 23:00
שוט
מה כל כך מפותח ההתקדמות אתה מתכוון הא ההרס שאנחנו גורמים אז מה עם אתה חושב שאתה נאור זה לא מצביע על כלום פעם הבאה תבדוק ממצאים בהצלחה
* צוקית   13/01/10 | 23:19
לעידו- למה זה לא הגיוני לא הבנתי...
עולם שחי 5770 לא יכול להיות מפותח? למה כאילו זה קמת זמן ? זה מיליוני דורות..
* סיון   10/02/10 | 22:00
איך 5700 שנה זה מיליוני דורות???
* אני רק שאלה   19/01/16 | 18:18
17. העולם
דבר בשות אחד מהשנים טועה לפי דעתי המדענים הם טועים
* אחמד   13/01/10 | 22:53
16. לדעתי התורה צודקת....
אף אחד לא יודעה מה קרואה אחראי המוות ...
* יקיר   11/01/10 | 00:12
15. התנ''ך ממש לא מעניין אותי !
מה שכן מעניין אותי שאנחנו חייבים לרפא את כדור הארץ שלנו !!! חייבים לפסוק לכרות יערות ולזהם את האוקינוסיים !!! חייבים לעשות משהו לפני 2012 כי אחרי זה לא תיהיה לנו דרך חזרה ואם זה מה שיקרה אז מגיע לנו אנחנו הבאנו את זה על עצמנו ......! תפתחו את העניים שלכם האדמה גוססת !!!!!!!!
* מייקל פאר   10/01/10 | 15:52
צודק!!!
מה זה משנה מה היה, צריך להסתכל על ההוה ולהבין שאם לא נתעורר לילדינו לא יהיה בכלל על מה להתווכח!!! זה הארץ היחיד והיקר שלנו, להתעוררררר!!!!!
* נתנאל   13/01/10 | 23:32
14. כל מגיני הדת פה לא אינטליגנטים מספיק.
* אל תתווכחו איתם.חבל"ז.   09/01/10 | 03:38
אולי תפסיקי לחשוב שאתה חכם
מי אתה בכלל שתגיד דברים כאלה אתה מכליל ושולל חתיכת מתנשא עלוב יש מדענים מאמינים ומושכלים מאוד במדע יש תאוריות וכן המדע הביא אותו לדברים טובים אבל יש סטירות
* אביטל   04/01/19 | 20:30
13. קצת מצחיק שהוא טוען שהמדע מבוסס על הנחת יסוד רעועה
...והשטויות המבוססות על אגדות וסיפורים פאגאניים זו הנחת יסוד רצינית... והם מנהלים את המדינה בסופו של דבר. איזו שטיפת מוח רצינית הבן אדם עבר וממשיך להעביר אותה הלאה לתינוקות שבויים.
* מדענית אטום   27/12/09 | 14:09
"למדענית שלום"
שלום לך לדעתי קצת ענווה לא תזיק לך זה שאת מדענית או לא זה לא באמת מעניין אותי ברמוני לתתלך כמה נקודות למחשבה 1 אין ספק שהמדע הולך ומשתכלל מדור לדור לדוגמה כחי לך כמה סוגיות ברפואה ותראי שלפני מאה שנה חשבו משהו אחד והיום חושבים אחרת שלא להגיד אפילו שזה שטויות הרבה מן המדעה הקיים בנוי על ספקולציות וכך גם תורת האבולציה אין היא שייכת למדעים המדויקים והיא לא מן הענפים הוכחו בודאות 2 לא יזיק לך אם תלמדי גם קצת איסטוריה ואנטרופולוגיה על מכתבי על עמרנה שמעת על מינסרת סנחריב שמעת ואני יכול להמשיך אם הדוגמאות ללו שהם עדות היסטורית חיה על דבר התרבות האישראלית היום לצערי כל טרוט עניים מרשה לעצמו לדבר כנגד התרבות היהודית בזילזול אל תשכחי שזה מה שהחזית את העם המופלאה הזה במשך כמעט 2000 שנות גלות אין עם כזה שסבל כל כך הרבה והצליח לסרוד ולא רק שהוא שורד הוא גם חוזר לאדמתו אחר כמעט 2000 שנה את וגם אני לא יודעים מה יהיה איתנו מחר אבל נביאנו ראו למרחוק כשנבוכדנצר עומד על החומות עוד שנייה והוא מגלה את העם הנביאים אומרים ומבטיחים בכזה ביטחון עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובות ירושלים אז אם את טוענת לכוחמה תדעי מאין באת ולאן את הולכת כל טוב
* יוני    13/01/10 | 21:56
12. הסבר יפה אבל......
מה לגבי שרידי הדינוזאורים? למה שלא תודו פשוט שחישובי התנ"ך מוטעים? הרי בבראשית ב' כתוב בפירוש על התנינים הגדולים!!! אולי החבר'ה שהיו פעם פשוט טעו בספירת הזמן? אולי אחרי תיבת נוח ספרו מחדש? מישהו יכול לענות על זה? אני מתכוונת לרב!!!!
* א-ני   27/12/09 | 10:29
................
מה הוא כתב בפסקה האחרונה... " יש גם מדרש חז"ל שאומר שהקב"ה ברא עולמות והחריבם, עוד לפני העולם שלנו", מוסיף הרב פנגר." אז יכול להיות שההדונזאורים הם מהעולם שהחריב, ועם העולםנולד בוגר אז אולי רצה להשאיר לנו רמזים מהעולמות כביכול הקודמים
* שכל   27/12/09 | 14:23
לא טענתי שיש סתירה בין השניים מר שכל היקר
להפך....כתוב על העולם שנברא בבראשית א' ואז שוב ניברא בבראשית ב' ושוב לאחר תיבת נוח (פיספסתי איזו בריאה?) ברם...מדובר באותו כדור...ששמו ארץ... רק שמדובר בתושבים שונים שאיכלסו אותו!!! ושוב...המדע אינו סותר את התנ"ך...אלא משלים אותו..תפסיקו עם האנטי למדע.. אתם עושים היום גם היסטוריה כמו בכל יום אם היו סופרי סת"ם שיתעדו ואם העולם ישרוד עוד אלפי שנים הרי שהשואה ואירועים אחרים יכנסו כחלק מהתנ"כ ...הכל שאלה של תיעוד...ואיך רושמים...ואולי השפה המוכרת לנו היום תשמע כארמית לדורות הבאים לבוא בע"ה
* א-ני   12/01/10 | 10:20
שאלה מעניינת על התיארוך
אחרי המבול נאמר בתורה שה' נשבע (אחרי שהראה את הקשת כמובן): ב) עד כל ימי הארץ זרע וקציר וקר וחם וקיץ וחרף ויום ולילה לא ישבתו: )(בראשית פרק ח':ב') רש"י במקום אומר: מכאן ששבתו כל ימי המבול" שזה אומר שבמשך שנה לא היה סדר העולם כמו שאנחנו מכירים. ההאטה כזאת לגוף כמו כדור הארץ שדוהר מאות ק"מ בשעה סביב צירו ,יכולה להשפיע באופן מאד מהותו על גילו. כדאי לחשוב בכיוון הזה.
* למדתי פעם   14/01/10 | 09:38
11. ההסבר ההגיוני להבדל המדעי והתורתי
יש ענין של מחזוריות ביקום.ומספר שבע מציין מחזוריות של שבוע ..שישה ימים ושבת.ובחודשים יש את החודש השביעי לפי התורה שהוא תישרי והחודש השביעי לפי ספירה מתישרי הוא ניסן ושניהם מייצגים תחילת שנה.יש את הספירה של שנת שמיטה שגם היא בשנה השביעית..מנוחה לאדמה.ועוד כמה שבעיות שמצוינות בתורה..העולם אכן נוצר לפני מיליוני שנים כפי שמסביר המדע פשוט אחרי כל שש אלף שנים מתחיל השנה האלף השביעי שבה העולם מת.אין חיים.אלף אחד שהעולם שובת .וכאותו האלף הטבע מכלה את מה שהוא מכלה ומה שלא הצליח לכלות נשאר כשרידים להוכחה שהעולם קיים מליוני שנים. מאוד יתכן שהאלף השביעי כולו קרח וכל פעם העולם מתחיל מעידן קרח חדש.הזוהר נתן דעתו בענין וכתוב שם שהעולם קיים ששת אלפים שנה.ועל זה צריך לשאול את מי שיודע היכן בזוהר זה כתוב.לפי מה שכתבתי עד עכשיו אפשר להבין שמכיוון שאנחנו בשנת 5770 יש לעולם עוד 230 שנים.ואין מה לעשות...תהיו טובים ותעשו לעצמכם טוב.אוראלה.
* אוראלה שלם   27/12/09 | 00:47
אריאלה קראתי והצטמררתי.. מאוד מסקרן נקודה למחשבה
לא שמעתי ולא למדתי את זה בעבר תודה לך.
* לאריאלה שלם מסיוון   10/02/10 | 22:05
10. וואלה אם העולם בן 18
הוא יחטוף התקף לב בגיל 30 למה העולם הזה הוא מעשן כבד.
* בר   27/12/09 | 00:36
9. ...
כתוב ששנה אחת בשמיים היא כמו אלף שנה בעולם הזה
* מתחזק   26/12/09 | 23:36
אתה קרוב...
כל יום בעינייך כאלף שנה...יום אחד במעון השם כאלף שנים אצלנו כשאצלנו עוברים ששת אלפים שנים שם רק עברו שישה ימים והשבת מנוחה להשם.ואני מחכה לאליהו הנביא שעזב רק לפני ישלושה ימים מבחינתו ויחזור לפני בא יום השם.ובמהרה עם משיח בן דויד ויבשר לכולם את בשורת הגאולה..יחי מלך המשיח
* אוראלה שלם   27/12/09 | 00:58
8. מה שכתוב בתנ"ך ובגמרא נכון!!
* אורן   26/12/09 | 17:39
7. תשובה פשוטה
הרב אמנון יצחק פעם ענה על זה הוא אמר שהאדם הראשון נבראה כבן עשרים שנה בן רגע. העץ הראשון נברא כשהוא בן חמש שנים בן רגע וכך גם העולם נברא שהוא כבן כך וכך מיליארדי שנים בן רגע.
* חיים   26/12/09 | 14:02
6. שיהיה בריא...
* קופיקו :-()   25/12/09 | 16:21
5. העיקר שיש עולם
* קיצר אף אחד לא יודע    25/12/09 | 15:53
4. משה ותורתו אמת
* דר-יה   25/12/09 | 14:43
3. אין על הת"נך כולו אמת
הרב אמנון יצחק אומר וגם גדולים רבים ביהודות, שבגלל המבול הגדול שהיה בימי נוח,המים היו חמים כמו לבה וכול הבנים שהיו נמסו והכול נמס וניהיה אחר עולם,אחר למרות שלפני המבול העולם היה קצת אחרת,והמדענים אומרים שזה שכתוב לא מעניין אותם רק מה יש אכשיו, נא לא לצנזק בבקשה
* נער מתחזק   25/12/09 | 12:33
תפתח עיניים נער תמים
מאכילים אותך שטויות!!!
* עוד אחד שצריך לפרנס   27/12/09 | 14:11
תמיד הם תופסים את הבורים והעילגים
תלמד קודם עברית אולי?? ואז תבין שמאכילים אותך סיפורי מעשיות והמצאות .
* הנוחים להשפעה   27/12/09 | 17:23
תקרא את שר הטבעות....גם ספר פנטזיה חזק!
* אטאיסט   13/01/10 | 23:38
לכל המתלהמים שלא מאמינים-
נראה לי שהתנך עולה על כל דמיון וכל תפיסת מחשבה שתוכל לעלות בראשכם, שאתם אפילו לא יכולים לנסות להבין. מרתק, תיקראו את התגובה של אוראלה שלם
* סיון   10/02/10 | 22:08
2. העולם
חזק וברוך שפתיים ישק
* אלמוני    25/12/09 | 12:09
1. ערימה של הבלים של מחזיר בתשובה
לא עומד בשום סטנדרט של אדם הגיוני. ה"רב" מכופף את המציאות כדי שתתאים לתיאוריה המופרכת שלו. מזל שיש כמה אנשים אינטליגנטיים שלא קונים את השטויות האלה
* אלון   25/12/09 | 09:58
כך מדבר אדם חשוך שפוסל את אמונתו של האחר
שנים שמדענים מוכיחים את התאוריות שלהם על פי ספר אחד שנקרא התנך .מה המשקל של ניחוש תאורטי מול כתובים ?
* בני    25/12/09 | 11:17
צודק.
* .   25/12/09 | 11:26
עוד אחד..
שחושב שהוא כל יודע, אין לך שום אמצעי לשלול מה שהרב הזה אומר ואתה אפילו לא כציפורן האצבע של הרב הזה בכל הקשור לאינטלגנציה. אולם יכול להיות שהוא גם טועה והמדע צודק אף בנאדם לא יודע.ואתה שאין לך ולו כרבע מהידע של הרב ואנשי המדע בודאי שלא יכול לסתור.
* יהודי מאמין   25/12/09 | 11:35
אני מאמינה בבריאת העולם,אבל אתה צודק.
מה שהוא טוען בכלל לא הגיוני.כתוב בתנ"ך שהיה תוהו ובוהו,מה שאומר שהיה שם עוד עולם לפני אבל הוא פשוט הסתבך.התנ"ך מתחיל בבריאת העולם המדורני ולא בבריאת היקום עצמו
* רון   25/12/09 | 12:45
הרב הזה גם במקרה חוזר בתשובה
ובמקרה הוא חקר על כל הדברים האלה... לך תסביר בנאדם הגיוני שלמד פסיכולוגיה פלוס רפוא סינית והיה מסטר מס' אחד לרייקי בארץ פלוס שהיה נזיר בודהיסטי.. מה שנשמע כל כך הגיוני.. ואתה הופך אותו להכי לא הגיוני... וזה אדם כפי שאתה רואה הכי הגיוני שיכול להיות וחקר על היהדות.. ובאמת ראה שזוהי האמת.... אז שדטויות הוא לא יכול לדבר...
* מעיין   25/12/09 | 15:35
פנגר קשקשן כמו כל דוברי "הידברות".
* כבר היה עדיף שיישאר ברייקי.   09/01/10 | 03:37
שב בשקט
מי אתה בכלל שתדבר ככה, את סתם כלומניק, עם היית מבין ויודע בתורה ידעו שכדור הארץ עגול עוד לפני אלפי שנים שהגויים חשבו שהוא בכלל מרובע!!!
* רמי   26/12/09 | 15:12
את/ה טועה בגדול!!! אחרי הכל אנחנו סתם חלקים ממשחק של ה'
* מי   27/12/09 | 14:14
עיוור מוליך עיוור
הרב הזה פשוט כסיל! מעבר התורה מדור לדור דווקא מסבך את אמינותה. אנשים יכולים לטעות במילים, או להוסיף דברים כשמתחשק להם. לדוגמא, מה עם בעית שני הפרקים הראשונים בספר בראשית אשר מתארים את סיפור הבריאה באופן שונה לחלוטין? בעיה זו נובעת מסיפור מסוג "מסביב למדורה" שבטי קדום. אדם סיפר את אותו סיפור ואנשים התבלבלו בפרטים עוד ועוד עד שזה התפצל לשתי עדויות שונות לגמרי. עיוור מוליך עיוור. כך נבנית הדת הנפלאה הזו שאתם אוהבים
* "בן דוד"   22/01/10 | 20:47
תורת משה
תורת אמת נתן לנו ברוך אשר בחר בנו . אמונה חסרה ׳ אשריי המאמין חזק ויאמץ לבכם כל המיחלים לה׳
* יגאל   26/02/15 | 16:02