החדשות
תגובות (181 תגובות ב-54 דיונים)
54. הילד האמא והאבא
הילד הקטן ניגש לאמא ושאל אותה: "איך נוצרו בני האדם לפני הרבה שנים?" ענתה האם: "אלוהים ברא את אדם הראשון ואת חווה והם ילדו ילדים. וכך נוצרה האנושות." לאחר יומיים פנה הילד לאבא ושאל אותו אותה שאלה. השיב האב: "לפני הרבה שנים היו בעולם קופים ומהם התפתחו בני האדם." הילד פנה מיד לאמא: "אמא, איך זה יכול להיות שאבא אמר לי שהאנשים התפתחו מהקופים בעוד שאת אמרת שאלוהים הוא שברא את בני האדם?" ענתה אמא: "אבא דיבר על המשפחה שלו ואני דיברתי על המשפחה שלי.
* אחד שמבין   20/09/13 | 20:35
חזק
* יו   04/02/20 | 06:14
53. אילוסטרציה?
מה הקטע של אילוסטרציה?? היתי בטוחה שזה זה בהתחלה עד שראיתי שכתוב אילוסטרציה ושכתוב שהשרידים הם זעירים, לתמונה אין קשר לכתבה. אז למה שמתם אותה??
* ירדןן   13/02/12 | 13:01
52. צוחק מי שצוחק אחרון
ל-50 כל דבר שהמדע גילה בתורה זה היה רשום לפני והדברים המדעיים הספציפים האלו שאתה מזכיר הם כבר נחלת העבר הרשה לי לחדש לך משהו מהמדע : המדע העכשווי (מה שבוחנים בשוויץ..חלקיקים נשמע מוכר?) מציין שלא כמו שהיה מקובל- הריק (ה-0) כבר לא נחשב "לא חומר" אלא מעכשיו הוא נקרא "חומר" משמע המדענים בניסוי גילו שיש חומר 1 שמלווה את כל היקום מאז ועד עולם(נשמע מוכר?)ובעוד אתה קונה את כל מה שמוכרים לך ומבלי לדעת בכלל על מה אתה מדבר(אני מניח שאינך דוקטור ל ... או מדען כלשהו) מצד שני אתה פוסל את הדת מדע שלא שונה בשום מצב וקיים אלפי שנים ואני מבין אותך זה לא מגניב כמו חרדים ודתים זה לא מגניב כמו המערב שאתה אוהב בדעותיו קל לאהוב בעוד ש 4 דוסים שחורים שמדברים על לעשות טוב זה כבר קשה הא? הרשי לי להזכיר לך מה המערב הביא עד הים (ואני מדבר על יותר רע מטוב)זוכר אינקוזיציה שואה כיבוש וקיום שטיפץ מוח שגורמת לך להעשיר יותר את האדם שלעולם לא תיהיה...... ואני לא דתי חרדי או כזה רק אדם יותר מפותח שרואה את שני הצדדים מבלי לשלול אף אחד ורק אז בוחר
* חן   08/02/12 | 15:23
תן דוגמה
תן דוגמא לדבר אחד שהתורה גילה לפני התנך ולא איזה משהו שרק בפירוש הנכון מתוך אלפי פירושים זוהי ההמצאה או התגלית.
* רועי   08/02/12 | 17:59
הרי זה ברור
שבהמצאות הבאות השתמשו בתנ"ך כספר הוראות עליון. הטיטאניק מעבורת החלל קולומביה קוסטה קונקורדיה ההידבורג ללא ספק,גאווה
* מדען   09/02/12 | 07:07
מעניין
ובאילו הוראות הם השתשו אם מותר לי לציין
* רועי   10/02/12 | 16:17
קח דוגמא
פיצול היבשות:" תנא אמר, ארץ אחת ממש הוציאו המים וממנה נתהוו שבע ארצות". תהליך פיצול היבשות נגלה רק בעשורים האחרונים על ידי ווגנר.
* א   09/02/12 | 14:26
51. לכל הבריאתנים שפה
בואו אני אסביר לכם משהו קטן. בעוד אתם נטפלים אל האבולוציה בתור התאוריה שמפריכה שהחבר הדמיוני שלכם קיים, התיאוריה שבאמת עושה את זה היא דווקא היחסות. הסבר קצר להדיוטות במסגרת ההוכחות של תאוריות היחסות גילה איינשטיין שהאור נע באותה מהירות של 300 אלף ק"מ בשנייה ביחס לכל צופה ומערכת' כלומר בעזרת האור ניתן לחשב בדיוק מירבי תנועה של גופים קוסמיים (יעני, גופים ממש גדולים). בעזרת נתון זה ושימוש באפקט דופלר (חפשו בגוגל), שבקצרה הוא שינוי התדירות שנצפה בגל ע"י צופה כלשהו כתוצאה מתנועה יחסית של מקור הגל. מה שזה אומר, מכיוון שהאור הוא גם גל (כן, כן) אפשר לראות לפי הסחה בצבעים שלו אפשר לדעת באיזו מהירות נע גוף אסטרונומי כלשהו. מה שמדענים גילו, הוא שכל גוף ביקום נע בתנועה קבועה ביחס למע' יחוס מסויימת (google . לא ארחיב יותר מידי) . ואם המהירות קבועה, וזה ביחס למערכת יחוס קבועה אז ניתן לחשב מתי כל המסות ביקום היו באותה נקודה. מה שגילו הוא שבנקודה אחת, לפני בערך 13.7 מיליארד שנים כל החומר ביקום התרכז בה במה שנקרא כעת תאורית המפץ הגדול. אז אתם מבינים, לא האבולוציה סותרת את האמונה שלכם לגבי בריאת העולם. אלא דווקא תורת היחסות ... אז בבקשה, אתם מוזמנים עכשיו לנסות לסתור אותה :)
* מקס   08/02/12 | 12:04
50. לכל הבריאתנים הדתיים חסרי השכל
בוא אני אסביר לכם משהו קטן. בעוד אתם נטפלים אל האבולוציה בתור התאוריה שמפריכה שהחבר הדמיוני שלכם קיים, התיאוריה שבאמת עושה את זה היא דווקא היחסות. הסבר קצר להדיוטות במסגרת ההוכחות של תאוריות היחסות גילה איינשטיין שהאור נע באותה מהירות של 300 אלף ק"מ בשנייה ביחס לכל צופה ומערכת' כלומר בעזרת האור ניתן לחשב בדיוק מירבי תנועה של גופים קוסמיים (יעני, גופים ממש גדולים). בעזרת נתון זה ושימוש באפקט דופלר (חפשו בגוגל), שבקצרה הוא שינוי התדירות שנצפה בגל ע"י צופה כלשהו כתוצאה מתנועה יחסית של מקור הגל. מה שזה אומר, מכיוון שהאור הוא גם גל (כן, כן) אפשר לראות לפי הסחה בצבעים שלו אפשר לדעת באיזו מהירות נע גוף אסטרונומי כלשהו. מה שמדענים גילו, הוא שכל גוף ביקום נע בתנועה קבועה ביחס למע' יחוס מסויימת (google . לא ארחיב יותר מידי) . ואם המהירות קבועה, וזה ביחס למערכת יחוס קבועה אז ניתן לחשב מתי כל המסות ביקום היו באותה נקודה. מה שגילו הוא שבנקודה אחת, לפני בערך 13.7 מיליארד שנים כל החומר ביקום התרכז בה במה שנקרא כעת תאורית המפץ הגדול. אז אתם מבינים, לא האבולוציה סותרת את האמונה שלכם לגבי בריאת העולם. אלא דווקא תורת היחסות ... אז בבקשה, אתם מוזמנים עכשיו לנסות לסתור אותה :)
* מקס   08/02/12 | 11:36
49. לכל המתכחשים
אל תנשו להתנגח עם דבר כזה בגלל שא:כנראה שתפסידו ב:יש מספיק רבנים שמסבירים למה זה כן מסתדר עם התורה... בכול מקרה ההתנגחות הזאת חסרת טעם.
* אדי   08/02/12 | 10:47
48. התשובה הפשוטה היא שהעולם נברא מוכן ולא היה צריך
לחכות מליוני שנה עד שהכל יתפתח. המדענים לא אומרים ולא יכולים לטעון שהם יודעים שהעולם קיים מליוני שנה שהרי אין על כך שום עדות. הם רק טוענים שהחפץ המסויים שלפנינו לוקח לו מליוני שנה להתפתח כדי להגיע למצב הנתון. אבל כל זה בהנחה שהוא נוצר מעצמו, אבל ברגע שאתה מאמין ויודע שהאל ברא אותו, אז אם הוא 'כל יכול' בודאי שהוא יכול לברוא אותו מוכן ומושלם והוא לא צריך לחכות מליוני שנה. וכך באמת אמרו חז"ל על אדם הראשון שהוא נברא כבוגר בן 20.
* דניאלה   08/02/12 | 10:16
איזה שטויות אתה מדבר
* חבל לי על הילדים שלך   08/02/12 | 11:13
47. 42 וגם 44 .. הרבה זמן לא נתקלתי בסתומים כמוכם
איפה שני תכשיטים כמוכם התחבאתם כל השנים ? יש יותר איי.קיו בקרש של אסלה מאשר בראש הטרוד שלכם ..
* גג   08/02/12 | 09:34
גדול!!!
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 22:11
46. כתוב ש ה' בונה עולמות ומחריבם.
* ירון   08/02/12 | 09:05
מה עם הדינוזאורים
אז איך השרידים של הדינוזאורים שרדו בזמן שאתה אומר שעולם נחרב ונעלם,אז הוא העביר אותם לעולם שלנו,לא יתכן.
* יובל   08/02/12 | 17:56
45. תתעוררו
העולם נברא לאדם צריך רק לפתוח את העינים העולם הזה נברא על ידי משהו גדול יותר מההבנה של בן אדם הרי גם אנחנו בוראים וקשה לנו לראות את יופיו של העולם הזה לפעמים גם אנחנו מתנהגים וחושבים כמו חיות ואז אנחנו מפספסים את המהות האמיתית שלנו ובתורה רשום בדיוק איך בני האדם צריכים להתנהג בעולם.שימו לב הכל תואם 1ל1 מהולדה ועד למיתה.
* איתי   08/02/12 | 02:24
44. אם העולם קיים כ''כ הרבה זמן למה קולומבוס גילה את אמריקה
* רק לפני 400 שנה   08/02/12 | 00:03
תגובה
ידידי אני יגלה לך סוד קולומבוס לא הראשון באירופאים שהיה שם הויקינגים(סקנדינבים) היו מאות בשנים לפני וגם בתקופת קולומבוס היו שהגיעו לפניו ועדיין בבתי הספר מלמדים שקולומבוס הוא האירופאי הראשון שגילה את אמריקה תבדוק תחקור ותראה שזה נכון וזה בא ללמד אותנו לא להאמין בכל מה שמוכרים לנו תבדוק!!!!!!תחקור!!!!!
* חן   08/02/12 | 01:23
ומה אתה חושב?
שרק לפני 400 שנים אנשים חיו באמריקה? קולומבוס "מצא" אותה, לא המציא אותה!
* הילה   08/02/12 | 04:50
הסינים גילו את אמריקה ואת העולם בפרט
71 שנה קודם לכן(1421) ע"י צי אדיר שנשלח ע"י הקיסר ז'וּ די. הם הגיעו לכף התקווה הגדולה, עברו בקריבים, במיצר מגלן, עלו צפונה ואף עקפו את קנדה וגרינלד. הם לא הגיעו לאירופה לצערנו. כנראה שאם הצי היה מגיע לאירופה, העולם כיום היה שונה לאין ערוך ממה שהוא נראה וכנראה שסין הייתה יותר במרכז.
* שוזי   08/02/12 | 07:40
קולומבוס חשב שזה הודו - המקור אמריגו וספוצ'י
קולומבוס חיפש את הודו והגיעה בטעות לאמריקה. אמריקה נקראת על שמו של אמריגו וספוצ'י. שבניגוד לקולומבוס שחשב שהוא נימצא באסיה , אמריקו ידע שהוא גילה יבשת חדשה ונתן לה שם, אמריקה.
* ולד   08/02/12 | 10:24
43. מליוני שנה העולם קיים כבר, ובדיוק בתקופה שלנו [שהיא
פרומיל מכל המליוני שנה] גילו את כל הטכנולוגיה המחשבים המדע והכל ? נראה לי מוזר כזה.
* כרמלי   07/02/12 | 20:35
42. הפרכות לתיאורית האבולוציה
כמה מחקרים חדשים שמפריכים את טענותיה העיקריות(למשל מחקר שפורסם ב2010 על ידי דאגלס האקס, והראה שנדרשים 27^10 שנים להמרת אנזים הומולוגי). בגדול, תיאורית האבולוציה מבוססת על שתי סוגי ראיות: היררכיה בין יצורים ודמיון גנטי. טענות אלה קלות להפרכה. היררכיה קיימת גם בין מכוניות. אך כולנו יודעים שמכוניות לא התפתחו אחת מהשניה. כנ'ל לגבי דמיון: דמיון רב ניתן למצוא בין שתי סוגי מכוניות של אותו יצרן. אך אין זה מעיד כי התפתחו אחת מהשניה. כנגד, זה ניתן לטעון שמכוניות אינן משתכפלות. אולם גם אם היינו מוצאים מכוניות משתכפלות, לא היינו טוענים כי התפתחו אחת מהשניה.
* ביולוגיה מתמטית   07/02/12 | 20:11
צודק
* שיננקר   08/02/12 | 00:01
ברור.... (לא!)
אתה ניסית להפריך הרגע את תיאורית אבולוציית המינים דרך מכוניות??? אתה גולם??? מכוניות הן פרי יצירת האדם. האדם, עם כמה שהוא נעלה, הוא תוצר של מיליוני שנים של שושלת, לא הגחנו סתם מאוויר. שושלת זה אבולוציה, למה אתה כן פה היום ומישהו אחר לא שרד? כי הגנים שלו לא הצליחו לספק לו אמצעים לשרוד את הסביבה שבה הם התקיימו. בורות כזאת לא תביא את האנושות לשום מקום....
* תום   08/02/12 | 00:48
ואגב הוא אפילו טועה בעניין המכוניות
נכון שהמכוניות לא התפתחו אחת מתוך השנייה כי הם לא יצורים חיים אבל הם נראות דומה בגלל שהאדם יצר אותם לפי אותו רעיון!!! והם כן התםתחו עם הזמן-תשווה בין מכונית פעם והיום ותראה שאני צודק
* צודק לגמרי   08/02/12 | 11:17
זהו גבר עשית את זה
עכשיו קח את ההוכחות החותכות, תרשום מאמר מדעי עם הוכחות אמפיריות ובלתי ניתנות להוכחה ופרסם אותו ל- peer review. למה שבאותה העת לא תנסה להפריך את הכבידה, "כי איך זה יכול להיות שאנחנו נמשכים לכדה"א . זה בטח איזה ג'יני קסום שדוחף אותנו במידה הנכונה "
* מקס   08/02/12 | 11:24
41. תורידו את תמונת הדינוזאור. הוא לא שייך בכלל וסתם מטעה.
* ענת   07/02/12 | 18:59
40. מה? היית בטוח שזה שמעון פרס
:)
* $שלומי    07/02/12 | 18:40
39. אין עוד מלבדו
ה' הוא האלוקים לא נשאר עוד הרבה זמן לסוף.. חכו ותראו.
* גיא   07/02/12 | 17:50
בניגוד להוכחות המדע לאלוהים אין הוכחות
אלוהים קיים רק בדימוין. הצורך באלוהים הוא הצורך לאחז במשהו שאפשר להאמין בו וזה מה שמחזק. התורה התחילה בע"פ לפני שעברה לכתב. ברגע שמעבירים אלפי שנים "סיפור" בין מלא אנשים הסיפור מתחיל לקבל משמעויות שונות. מכאן באו הפלגים לנצרות למוסלמיות וכן הלאה ואמונות פנימיות כמו פרוטסטנטים וקטולים. פלגים אלו שיכתבו את התורה מחדש לכתב שלהם. אם אלוהים היה קיים הוא לא היה הורג שישה מיליון יהודים בשואה , עוד מלא יהודים במצדה וכד... אני מניח שהרב בן ה 101 שנה יכל להיות שליחו של אלוהים כמו משה ואחרים שגילם עמד על 120 לפחות. אך לא כך הדבר.
* ולד   08/02/12 | 10:40
38. צריך למצוא איזון בין המדע לבין הלא נודע.
אוקיי, דעתי האישית היא עירוב של אמונה ומדע, מצד אחד אני חושב שהחלק הראשון של ספר בראשית (לפחות עד שמגיעים לאברהם) הוא צרור של סיפורי עם ואגדות שעברו מדור לדור סביב המדורה בכדי לגרום לילדים להאמין בה', גם בהמשך התנ"ך יש כמה סיפורים שלא מתקבלים על הדעת (כמו יציאת מצרים או הסיפור של אליהו הנביא) אבל באופן כללי אני מתיחס לספר הזה כספר הסטוריה, לא פחות ולא יותר, אני מאמין שיש דבר שכזה אבולוציה (למרות שגם בתאוריות האלו יש כמה חורים כמו זה שאם התפתחנו מהקוף, איך בדיוק נשארו קופים..), אבל מעל הכל אני כן מאמין באיזה כוח עליון שמנווט את הכל, שמפיח רוח חיים בעולם הזה, אם כל היקום שלנו נוצר מחלקיק אחד קטן ואחרי אינספור תהליכים הגיע לגודל הבלתי נקלט שלו בימינו, אני שואל מאיפה בדיוק הגיע החלקיק הזה? משהו היה צריך להתניע את כל התהליך, משהו שלא קשור לזמן או מקום, אתם יכולים לקרוא לזה ה' או אנרגיה או איך שבא לכם, אבל העובדה שאני חי ושכל בע"ח חיים ואותו דבר לגבי צמחים או העובדה שהשמש עושה מה שהיא עושה, יש איזושהי אנרגיה שקיימת בכל דבר, ואת זה המדע לא יכול להסביר. אני מגדיר את עצמי כיהודי מבחינה תרבותית, אחד שמכבד הרבה מן המנהגים של האמונה הזו, לא אוכל חזיר, צם בכיפור ועוד כל מיני, העניין הוא שאני עושה זאת כי זה מנהג של המשפחה שלי במשך דורות, ולא מפני שאני חושב שלה' באמת איכפת אם אני הולך לבית כנסת (כי אני לא).
* בישגדא   07/02/12 | 17:21
חפרת
חפרת. ביי.
* עדי   07/02/12 | 23:30
החלקיק כנראה הגיע מיקום מקביל שהיה קיים לפנינו
* ...   08/02/12 | 11:20
נו? ואיך הוא בדיוק נוצר?
השאלה מה יצר את ההתחלה של ההתחלה, כשלא היה כלום ופתאום היה חלקיק שהתחיל את הכל, ואני בוחר להאמין שיש איזשהו כוח שיותר חזק מהכל וכמו שאמרתי לא קשור לזמן ומיקום.
* בישגדא   08/02/12 | 16:58
אבל אני גם חושב כמוך בחלק מהמקרים
* באמת חפרת    08/02/12 | 11:22
37. אממ...מוזר.
אני לא מבין למה כל פעם מחפשים מישהו קדמון יותר, כשיש את פרס פה איתנו.....
* אריק    07/02/12 | 16:39
36. באמת אין סתירה בין המדע לתורה
היו דינוזאורים וכל המאובנים שמוצאים הם אמיתיים רק התזמון שהמדע נותן לא נכון. קראו את הספר של זמיר כהן "המהפך 2" ותקראו שם דברים נפלאים ותיוכחו לדעת נשמדע לא חייב להוות סתירה לתורה. קריאה מהנה :)
* ©   07/02/12 | 16:02
35. אמנון יצחק? באמת?
אני מעדיף לדבר עם הדג שלי מאשר להקשיב למטורף הזה.
* חה.   07/02/12 | 16:01
34. לסתירה הזאת יש הסבר ברור...
ברור שה' ברא את הכדור הארץ לפני מיליני שנה וששת ימי הבריאה הם לא כמו הימים שמוגדרים לאדם כיום אלא יכול להיות שכל יום זה 200 מיליון שנה, אנחנו לא באמת יודעים, כל יום מייצג תקופה מסוימת במהלך הבריאה וגילו של כדור הארץ לא כמו גילו של העולם, שנקרא עולם רק אחרי שהאדם הראשון נברא שמאז עברו 6000 שנה ולכן אין סתירה בין האבולוציה לתורה...!!
aoria23   07/02/12 | 16:01
33. די כבר עם הויכוח בין אתאיסטים ליהודים
זה טיפשי. מי שאומר כאן שהעולם קיים 5,772 שנה טועה. תבינו - האבולוציה מפריכה ולא מפריכה את התנ"ך. האבולוציה מציגה את התפתחות הזנים של בעלי חיים, והיא עובדת על הבסיס: "כל עוד יש חיים - יש התפתחות של בעלי חיים". התיאוריה לא באה להציג לנו איך העולם נברא. מצד שני, לפי התנ"ך, האדם נברא בצלם אלוהים, הוא לא עבר איזושהי התפתחות (אולי מבחינת תוחלת החיים). לפי האבולוציה, האדם והקוף באו מאב קדמון משותף שחי לפני כ-60,000 שנים. מי שמאמין בתנ"ך ובה', יגיד כמובן שזה לא יכול להיות כי העולם קיים בסך הכל 5,772 שנים. אז זו טעות. צריך להבין שכל יום בסיפור הבריאה התנכ"י אינו יום האורך 24 שעות כפי שאנחנו רגילים, אלא הרבה יותר. כמה וכמה מיליוני שנים, לפי דעתי. אולי המידע הזה יעזור קצת, לפני שאתם מכריזים שאין או יש אלוהים. (ונציין שאלוהים הוא כמובן אמונה, ולאמונה לא אמורות להיות הוכחות המעידות על קיומה, וכמו כן, גם לא הוכחות אשר מפריכות את קיומה)
* ?!   07/02/12 | 15:54
אני מםכים ולאמםכים איתך
העולם לא נברא לפני 5772 שנים, רק טיפשים חושבים ככה. במקור 5772 שנים זה מאז *םוף* בריאת העולם כלומר םוף *התפתחות*האדם,האדם הקדמון *לא היה בצלם אלוקים* "האדם בראשון" היה ה-הומו םאפיאינם הראשון. אבל כמו שאמרת: כל "יום" בבראיה יכול יהיות מיליוני שנים" וגם המדע מםכים שאנחנו (הומו םאפיאנם) הם חיה *מאוד* חדשה. בקיצור: אני לא רואה שום םטירה הין הבריאה התנכית למדע של ימינו.
* אדם דתי שמאמין במדע ובאובולוציה   07/02/12 | 16:43
לא יתכן
הצמחים נוצרו לפני השמש, אז איך הם שרדו מיליוני שנה, ועכשיו את בטח תנסי לומר שהיום הזה ארך רק יום וגם זה לא הגיוני.
* לא הגיוני   07/02/12 | 20:39
בניגוד למה שאתה כותב, האמונה הדתית בנויה על הוכחות ברורות
וכך כתוב 'וידעת היום כי ד' הוא האלקים' ולא כתוב 'והאמנת היום'. הרבה ספרים נכתבו ביהדות כדי להוכיח את קיום האלקים ומתן התורה.
* חיים   07/02/12 | 19:54
הגיוני
הצחים הגיעו לפני השמש, אז הם שרדו מיליוני שנים ואולי תנסה לעוות את זה ליום אחד וגם זה לא הגיוני.
* לא   07/02/12 | 20:43
לחיים ו"לא הגיוני"
חיים, העובדה כי בתנ"ך כתוב "וידעת היום" ולא "והאמנת היום", לא מוכיחה כי האמונה הדתית "בנויה על הוכחות ברורות". אתה כנראה לא מבין מה זאת אמונה. הסברתי שלאמונה אין הוכחות המעידות על קיומה, אך גם אין הוכחות המפריכות את קיומה. מהרגע שבו נמצאה הוכחה חותכת לנושא מסוים, הוא אינו אמונה עוד, הוא הופך מיד למדע. אין בימינו הוכחות חותכות שיסיימו את הוויכוח בין הדת למדע, והוויכוח הזה יימשך... ול"לא הגיוני" - אין לי שמץ של מושג איך זה ייתכן שצמחים שרדו מיליוני שנים ללא אור שמש בסיפור הבריאה, אך ברוב סיפורי התנ"ך המוכרים, יש איזשהו נס משמיים והתערבות אלוהית. אבל, זה לא שמעולם לא התרחש בכדור הארץ שינוי אקלים קיצוני במהירות. לפני כ-65 מיליוני שנים, פגע אסטרואיד בכדור הארץ והביא לירידה קיצונית בטמפרטורות, לכמויות אדירות של אפר, והביא להשמדת הדינוזאורים. אני די בטוח שהייתה אז צמחייה, ואיכשהו, לצמחים היו התנאים הדרושים כדי לשרוד.
* ?!   07/02/12 | 23:30
אם תלמד קצת ספרי יהדות תדע שהיא כן מבוססת על הוכחות חותכות
ולוגיות. עיין בספרי רבנו סעדיה גאון, שער היחוד של ספר חובות הלבבות, הרמב"ם ועוד הרבה. וזאת בגלל ציווי התורה 'וידעת היום והשבות אל לבבך כי ד' הוא האלקים'. אתה צודק שמשמעות המילה 'אמונה' שונה, אבל במקרה הזה היא באמת לשון מושאלת, וכבר האריכו בזה גדולי היהדות בספריהם. לכאורה פירוש הלשון 'אמונה' ביהדות הוא 'אימון' כלומר להתאמן לחיות את החיים היומיומיים שלך ע"פ הידיעה הברורה והמוכחת שיש בורא עולם שנתן לנו תורה, ולהתאמן בזה. כמובן אין צורך תמידי לחקור את הנושא ומספיק שישבת פעם וליבנת וחקרת את העניין היטב, וברגע שהבנת שבהכרח היקום מעיד על יוצרו אתה מתבקש לחיות את חייך ע"פ הידיעה הזאת. יש שפירשו את המילה 'אמונה' באופנים אחרים, אבל מה שבטוח שהרמב"ם וגדולי הראשונים שטרחו להוכיח את האמונה בכלים שכליים הבינו שהתורה מחייבת להגיע לידיעה. הרי ברור שלא יתכן לדרוש מבן אדם להאמין בדבר שא"א להוכיח אותו, ובודאי שהתורה לא דורשת זאת.
* לאון   08/02/12 | 10:30
לא נכון
לפני 70 אלף שנה התרחשה המהפיכה הלשונית. כלומר הצורה הסופית של ההומו ספיינס. האב הקדמון שלנו ושל קופי האדם הקרובים לנו ביותר חי לפני כמה מליוני שנים טובות. ולטמבל שחושב שהמיתולוגיה הדתית מבוססת על הוכחות, חחחחחחחחחחחחחחחחח.
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 22:07
32. ל27 אמת לאמיתה דבריך נכונים , המדענים סך הכל מוכיחים את התורה .
* ...   07/02/12 | 15:47
31. יהודים...
בדור שלנו באמת פתטי להאמין באבולוציה ובמפץ הגדול ובמקרה זה גם גדולי הפרופסורים והמדענים הגויים והיהודיים כאחד מאמינים באלוקים, ועוד יותר פתטי וכפוי טובה זה להאמין באלוקים רק בדברים שנוחים לנו ואם ידוע מהמקורות שהעולם קיים רק כמה אלפי שנים אנחנו צריכים להאמין ולהודות בזה בדיוק כמו שאנחנו מאמינים שמחר יבוא יום חדש והשמש תזרח, שזה לכשעצמו דבר כלל לא ברור מאליו!!!
* מה עובר?!   07/02/12 | 15:37
93 אחוז מהמדענים בעולם אינם מאמינים, כולל יהודים.
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 22:04
30. איפה אתם רואים כאן בעל חיים? איפה תסבירו
פשוט ממציאים לי פה חירטוטים
סבארבארבא   07/02/12 | 15:29
29. יואו עלאק תעשו טובה 760 מיליון שנה איפה אתם חיים?!
בלה לה לנד.? לכו לתוכנית אולי תבינו עלאק מיליוני השנים העולם קיים כולה כמה אלפי שנים מסכנות
* מותק   07/02/12 | 15:28
מי אמר לך את זה? אמא ואבא?
ואת/ה מאמין שבכולה כמה שנים מסכנות נוצר כל מה שאתה רואה סביבך?! אם כן, לך לישון
* הילה   07/02/12 | 17:50
חחח אלפי שנים... כן, ואני יודעת לנגן בפסנטר
* sivanefr   08/02/12 | 07:05
28. מה אתם רציניםםם? לא רואים כאן כלום!
איזה יצור ואיזה נעליים מאיפה המדענים רואים אני לא מבינה
* הפסל שהם מאמינים בו   07/02/12 | 15:26
27. אין סתירה בין מדע לתורה
אין שום סתירה בין מדע לתורה.האבולוציה שהדתיים כל כך מתנגדים אליה היא אמת היא קרתה אבל היא כנראה הדרך של אלוקים לנהל את העולם ללא התערבות ישירה כי אבולוציה היא בעצם תהליך ההתפחות של דברים בעולם לפי הסביבה שלהם והיא בדר"כ קורת בזמנים של שנים אם לא עשרות שנים וככה הקב"ה שומר על העולם בצורה מאוזנת. לגבי ימי הבריאה: אין שום מקור שאומר כמה זמן היה יום בתקופה של ימי הבריאה ויכול להיות שכל יום היה מיליוני שנים אז כי את ההגדרה של זמן וההגדרה של יום בתוכו אנחנו בני האדם המצאנו וימי הבריאה היו לפני האדם. (ברור שכל מה שכתבתי אלה השערות ,אבל זו הדרך שלי להסתכל על הדברים בצורה הגיונית מנקודת מבט דתית)
* דמבו   07/02/12 | 15:09
מסכים איתך לגמרי!
* אוריה   07/02/12 | 16:02
בדיוק.
* איש   07/02/12 | 17:26
טוב חמודה
כמה כתבת אפילו לא באלי לקרוא
* sdrgfsdf   07/02/12 | 18:55
26. לכל מי שחושב שגיל העולם עולה על 6000 שנה
לכל אותם האנשים כנסו לyoutube תכתבו בחיפוש "הרב אמנון יצחק העימות" תעבירו לחלק ה:[ 1:09:20] של הוידיו ותבינו שאפילו מדענים סוברים שאתם מדברים שטויות
* דודי   07/02/12 | 14:40
כן כי אני אבחר להאמין לאיזה שרלטן
שלא מפסיק לעשות מעצמו צחוק, במקום לאלפי בדיקות מוכחות, תיארוך פחמן, בדיקות שעשו בקטבים, שכל מדען מתחיל או גם ילד בן 12 יודעים שהעולם קיים הרבה יותר מ6000 שנה וגם יותר מ600000 שנה.. אז אתה יכול להמשיך לשבת במערה שלך, אבל אל תגרום לאחרים להאמין בשטויות האלו..
* שפוי   07/02/12 | 15:29
למי אכפת מהרב אמנון יצחק
מה הוא בכלל יודע? מתערב איתך שהוא לא יודע מתמטיקה אפילו וגם לא ביולוגיה... אם כל החיים שלו האכילו אותו תנך - זה הדבר היחיד שהוא יודע אז כמובן שהוא רכש הרבה שיטות לשכנע במשך החיים שלו..... ואתה פשוט השתכנעת
* מישהו הגיוני   07/02/12 | 15:45
גילו של כדור הארץ בלבד רק 4.7 מילארד שנים
* מדענית   07/02/12 | 17:35
הרב אמנן יצחק הוא מדען ידוע
* אריאל    07/02/12 | 19:32
הרב אמנון יצחק
חחח,קרעת,הרבה אמנון יצחק הוא שרלטן רמאי ונוכל שמוכר כרטיסים ל"תחיית המתים" כאילו זה קרקס....
* הוא אדיוט   08/02/12 | 08:45
6000 שנה זה ישן
מעל ומעבר לכל צל של ספק... ישנה, תודה לאל, גם הממלכה הסינית שגיל תקופת המלוכה שלה עולה על 6000 שנה.. כן, כן.. עולה גם על 7,8,9....ויש עדויות כ ת ו ב ו ת של 12 או 14 אלף שנה... כן, כתובות. אז לכל אלו שעדיין מאמינים בכל הנושא ההזוי הזה של 6,000 שנה... לכו לישון.
* המייצב   09/02/12 | 10:08
25. למה אתה אומרים שאין אלוקים? כי המדענים אמרו את זה? אז המדענים הם האלוקים...? איזה טעות!! פשוט טועים!!
יש אלוקים וקיים אלוקים בעולם !!
* ואני לא כזאת דוסה...   07/02/12 | 14:39
לא מסכים איתך
אני רוצה הוכחה ממשית לקיומי של אלוהים. אם אין הוכחה שבה אני יכול לגעת ולהרגיש אותה בצורה פיזית אני לא אאמין בקיומו של דבר שאפילו את מקום הימצאו ומינו וכו' לא יודעים. אז אם אפשר לספק לי הוכחה אני אשמח. (ולא אי אפשר)
* אטאיסט   07/02/12 | 15:39
גם במיצרים ייוון ורומא האמינו באלים אחרים ובסוף מסתבר שאין!
גם במיצרים ייוון ורומא האמינו באלים אחרים ובסוף מסתבר שאין! זה רק אומר שאנשים צריכים אמונה כדי שיהיה להם במה להיאחז!
* ולד   08/02/12 | 10:44
24. אני אשמח שכל האטאיסטים למיניהם יסבירו לי מאיפה בא הייצור הזה??
איך הייצור הראשון הזה קיים??איך איך אני לא מבין??...פתאום צץ ייצור כזה??
* רררז   07/02/12 | 14:37
אני אסביר לך איך...
אלוהים הגדול והנורא שלא קיים אלא רק בראש שלך הגיח מגן העדן שלא קיים אלא רק בראש שלך והניף את שרביט הקסמים שלו והופ - יצור נברא!!!!!
* הילה   07/02/12 | 15:07
שטוית במיץ ליגלוג מגעיל
איככ איך את מדברת ממש לא יפה בואי בואי אני ארד על הפסלים שאת מאמינה באמת יא אתאיסטית העיקר שתהיי לך צרה לכי לכי תבכי לפסל אולי הוא יעזור
סבארבארבא   07/02/12 | 15:22
הילה למה את כועסת אפילו השם שלך מהתורה
* דר   07/02/12 | 15:52
.
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחXDDDDDD
* JENNY   07/02/12 | 16:12
לא גברת איינשטיין, אני אסביר לך איך...
ע"פ המדע, בהתחלה לא היה כאן כלום חוץ מבריכות חמות מלאות מולקולות ששוטטו באופן חופשי. במשך מליוני שנים המולקולות התנגשו זו בזו עד שבאורח פלא הצליחו ממש לבדן (איזה גאונות המולקולות האלה, הא?) ליצור מבנה מולקולי היוצר תא. התא הזה היה מאוד חכם כי הוא ממש ממש לבד למד איך להתרבות ולבנות יצור חי. היצור היה מקרוסקופי וחסר מוח או יכולת חשיבה, אבל זה לא מנע ממנו, לבדו ובלי עזרה, ליצור צאצאים עם שכל שהתפתחו ליצורים גאונים ממש כמוך.
* יעל   07/02/12 | 16:30
חחחחחחחח יעל הרסת אותי!
חחחחחחח אהבתי איך שפירטת, זה היה לעניין, את צודקת 100% אבל.. אין מה לעשות, יש ירידת הדורות.. וזו התוצאה, עצוב שיש כ"כ הרבה אתאיסטים, שמתחכמים לתורה. ובדיוק בשביל זה הביא ד' את הניסים הגלויים כמו יציאת מצרים..
* שלומית   07/02/12 | 17:20
מה אתה קשור? זה היה בציניות
אני יודעת בדיוק איך הכל עובד ותאמין לי שאני יודעת יותר טוב ממך... כתבתי בצחוק כי ב-ר-ו-ר שזה לא נכון
* הילה   07/02/12 | 17:47
אהבתי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
איזה תשובה מהממת!!!!! אבל את בטוח צאצאית של הגאונים האלה, לא?...
* זה טוב   08/02/12 | 11:14
הפגנת בורות מטורפת מצידך יעל, ולא בפעם הראשונה
בדיון הזה.
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 22:02
זה בדיוק הבעיה שלהם החרדים אתם לא מסוגלים לקבל דתות או אמונות אחרות
'אנחנו טובים יותר' זועק מכל טקסט שלכם. שלא תתפלאו אחרי זה על היחס שאתם מקבלים.
* שחר2   07/02/12 | 15:20
23. בעל החיים הראשון בעולם, זה לא שמעון פרס?
* ^ ^   07/02/12 | 14:36
22. למה כל הויכוחים האלה?
יש הרבה מאוד תיאוריות שמתיישבות עם הבריאה, גם הסבר לגבי איך כל יום בבריאה היה מטאפורי ובפוועל כל יום מייצג מס׳ מיליוני שנים. חלאס להתווכח שכל אחד יאמין במה שטוב לו
* יע   07/02/12 | 14:36
21. מעבירים את הזמן בויכוחים פשוט תהיו....
* יש אלוהים אין אלוהים.....   07/02/12 | 14:32
20. עובדה שאין אלוהים.
לפי התנ"ך העולם קיים 5772 שנים לא? עובדה שזה סתם!
* אופק   07/02/12 | 14:08
אם אין אלוהים אז העם היהודי הוא בלוף, קדימה פנה
* את המדינה לעם הפאלסטיני...   07/02/12 | 14:16
למה ניראה לך שאין ה' רואים שאתה יצאתה מתוך קוף אבל אותי ה' ברא
* יש אלוהים    07/02/12 | 14:18
מי שכותב "יצאתה" הוא הקוף פה
* הילה   07/02/12 | 15:10
חח אהבתי :)
* .   07/02/12 | 15:26
בראו אותך ההורים שלך ולא ה'
* אריאל   07/02/12 | 19:35
ומי ברא אותם? (מי ברא את הורים הראשונים)
* ויוא   08/02/12 | 08:47
מזל שבאת
לפי הגישה שלך, אין נפש (פרויד) אין הגמוניה (ניאו מרקסיזם) והרבה דברים אחרים לא מוחשיים ולא אמפיריים. וואו, ממש תודה שבאת, פתחת לכולנו את העיניים.... תגיד לי אתה הזוי?? אי אפשר להוכיח אף תיאוריה לא לכאן ולא לכאן! דתיים יקרים- יש מאובנים, יש דינוזאורים, היו חיים לפנינו- תתמודדו עם זה! אתאיסטים יקרים- צר לי לאכזב אתכם, אבל אי אפשר להוכיח שאין אלוהים, ושהוא לא יצר גם את הדינוזאורים וגם אותנו. אז כולכם צריכים לקחת כדור ולהרגיע בדחיפות... אלוהים ישמור, דיון כזה מטומטם לא נתקלתי בחיים שלי...
* מורן   07/02/12 | 14:26
למורן
אתאיסטים לא טוענים כלום, הם פשוט לא מקבלים את הטענה בדבר קיום האל. מה שאומר שחובת ההוכחה לא עליהם, הם אינם צריכים להוכיח את אי קיום האל. אם את טוענת אחרת, בבקשה תוכיחי שאני לא יכול לעוף. אני אחסוך לך את הטרחה, הכי קרוב שאת יכולה להגיע זה להוכיח שאני מעדיף למות מלהראות לך שאני עף. יום טוב.
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 21:58
כמו שאדם הראשון נברא כבן 20 שנה כך גם העולם
* נברא כבן כך וכך שנים.. דיי כבררררר   07/02/12 | 14:45
התורה היא אמת ואין סתירה בין התורה למדע
* אולי תשמע הרצאות זה בהחלט יפתח אותך   07/02/12 | 14:47
יש בלי סוף סתירות בין המדע לדת.
אולי תפתח ספר מדי פעם, בהחלט יפתח אותך.
* למפוצ'ינה   08/02/12 | 21:59
19. אם מעריכים שזה לפני המון שנים, אז גג 5,772 שנה
העולם נברא לפי מה שכתוב בתורה. אז די עם ההגזמות.
* משה   07/02/12 | 13:33
לא נכון שטויות במיץ
* ממש לא   07/02/12 | 13:53
בסדר... בהצלחה עם הסרט שלך.
* דארווין   07/02/12 | 14:21
18. חשכו עיניי מקריאת התגובות
כמה בערות יש במדינה הזאת, לא להאמין. לכל ה"מאמינים" הדגנרטים: לא, הדינוזאור הוא לא אבי האדם, זו בכלל לא כוונת הכתבה. עזבו, אי אפשר להסביר את האבולוציה על רגל אחת. כל הבורים שמכחישים תיאוריות מדעיות מוכחות ומבוססות עוד יביאו עלינו חורבן. דת = אופיום להמונים
* אלכס, תל אביב   07/02/12 | 13:24
דימה
אז תתדליק את האור
* דימה   07/02/12 | 13:47
וואו גם אתה קצת דגנרט (וגם כל היתר)
לפני שאתה מצטט את מרקס ואנגלס ("אופיום להמונים") אולי כדאי שתלמד גם אתה משהו. האבולוציה היא ממש לא תאוריה מוכחת- כי היא תיאוריה. "תיאוריה מדעית מוכחת"?? הרגע פסלת את ההגדרה של תיאוריה. האמת היא, שאי אפשר לקבוע כיצד נברא\נוצר העולם פשוט כי אף אחד לא היה שם בשביל לספר את הסיפור. וגם לו היה, סביר להניח שהוא היה מספר זאת מנקודת מבטו. ולידיעתך ולידיעת כל המצדדים באלוהים- אלוהים יצר והחריב עולמות, לפי האמונה. מה הפאקינג בעיה של כולכם פשוט לתאם גרסאות?? למה חייב להיות רק צד אחד צודק?? די כבר עם השאיפה המגוכחת הזו למצוא היגיון בעולם שאין בו היגיון. הגישה המודרניסטית שלך והגישה הדטרמיניסטית של הדתיים חייבות לעבור בדחיפות לפוסט מודרניזם, ויפה שעה אחת קודם. ברצינות, מי שמכם לקבוע כיצד נוצר העולם ועל ידי מי ואיך?? תנו לאלוהים לעשות את העבודה המזורגגת שלו ואל תתערבו!
* מורן   07/02/12 | 13:56
בדבר אחד אני מסכים איתך
אם יש אלוהים אז הוא באמת עשה עבודה מזורגגת.ולעצם הענין לפי בדיקות פחמן 14 שהן בדיקות מדעיות לחלוטין.העולם קיים הרבה הרבה יותר מ5772 שנים.מה לעשות,הרבנים והקאדים והאפיפיור ושאר מאורות הדת דבקים בכתבי הקודש כי שם מקור פרנסתם ועשרם, ראי בתי כנסיות ומסגדים שרק עם קמצוץ מן הזהב שהם מכילים אפשר היה להאכיל מליוני מאמינים רעבים
* דודי   07/02/12 | 14:30
אבל יש משהו בדברייך חחח
* מורן קשה לי כי את אישה    07/02/12 | 14:30
למורן
לא חייבת להיות רק צד אחד צודק, אבל יש רק צד אחד צודק.
* דרור   07/02/12 | 14:44
את יודעת מה הגדרה של תאוריה מדעית?
ברור שיש דבר כזה תאוריה מדעית מוכחת זו ממש לא סתירה, תאוריה מדעית היא הסבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לתת לתופעה מסוימת על סמך העובדות. מדענים לא מעלים תאוריות כדי לעצבן דתיים, הם מסבירים את העולם כמיטב יכולתם ואנחנו מרויחים התפתחות טכנולוגית ומדעית תורת האבולוציה משמשת במגוון רחב תחומים מרפואה ועד מדעי המחשב לאלה שמפקפקים בתקופתה אני מציע בפעם הבאה שהם חולים לדלג על הרופא וללכת ישר לרב או לקוסם אחר בנוסף זה שאת לא מצליחה להבין את הגיון בעולם זה לא אומר שהוא לא קיים
* מישהו עם השכלה מדעית בסיסית   07/02/12 | 15:20
אני דווקא יודעת
השכלה מדעית בסיסית? אין לך אפילו השכלה אקדמית (וכן, לי יש). תיאוריה נשענת על מספר עובדות מוגבל ולא מבוסס שלא ניתן לבחון מכיוון שהוא א-אמפירי בתכליתו. לכן, כל תיאוריה שתבוא להגדיר את יצירת העולם תשאר לעד תעלומה, פשוט מפני שאין שום דרך אמפירית לבחון אותה. בדיוק כמו מושג ה"נפש" שתבע פרויד.
* מורן   07/02/12 | 22:05
למורן החכמה
תאוריה מדעית היא לא תיאוריה כמו זאת שאת סיפרת לחברה שלך לגבי למה גברים רק רוצים סקס ממך... גם מכניקה, יחסות, אלקטרו- מגנטיות, תרמודינמיקה, קוונאטים ועוד רבות וטובות אחרות הן "רק" תאוריות. את מבינה מורנו'ש, תאוריה מדעית היא מכלול של הסברים לתופעה טבעית מסויימת והן עוברות תהליך שלם ומורכב של עמידה בחזויות שלהם. כלומר, תאוריה שתצפית או מדידה כלשהי סותרים את מה שהיא חוזה שיקרה עוברת שינוי, או במקרה קיצוני מבוטלת . זה קרה לא פעם עם תאוריות כמו האתר, אלכימיה, הליוצנטריות (שכדה"א במרכז היקום, את יודעת.. מה שהדת טענה). זאת הרמה הכי גבוהה של הוכחה מדעית אחרי מתמטיקה... אז בפעם הבאה שאת רושמת משהו תבדקי את זה, או במקרה הפחות רע... תגידי "אני לא יודעת בזה כלום ..". וכן קארל מרקס אמר אופיום להמונים, אנגלס היא בנאדם אחר שלא אמר את זה...
* smart ass   07/02/12 | 15:44
אתה יכול לזרוק לי מונחים מדעיים בפיזיקה כמה שתרצה
אבל שלא תעז בכלל להרצות לי על מרקס ואנגלס. הם כתבו ביחד את המניפסט הסוציאליסטי ואני יודעת כי עשיתי תואר שלם במרקסיזם וניאו מרקסיזם. וכן, גם מושג הנפש של פרויד הוא תיאוריה וגם תיאוריה שלמה של איינשטיין עלולה בקרוב להתברר כמופרכת. אז שום דבר לא בטוח גם לא מדעים מדוייקים כמו פיזיקה. והמנחה שלי לתואר היא גם מורה לפיזיקה, אז אני קצת יודעת על מה אני מדברת. אני פשוט אומרת שזה ויכוח סרק, כי אין שום סיכוי שמישהו אי פעם יגיע לאמת המוחלטת בנוגע לבריאת-יצירת העולם, וזה מה שיפה בזה. אז בואו נשאיר את זה בגדר תעלומה ולא ננסה להתנשא ולהגיד שאנחנו זן כזה חכם, שאנחנו מבינים את הכל...
* מורן   07/02/12 | 22:10
למורן
ההתנשאות היא בד"כ של דתיים שטוענים שהם יודעים הכל... מדענים אף פעם לא יגידו שהם יודעים הכל, וככל שצוללים עמוק יותר לתוך נושא מסויים מבינים כמה מעט ידענו לפני. ואני לא זרקתי שום מונחים בפיסיקה... רק עוד תאוריות בנוסף לאבולוציה. ואם את באמת בעלת תואר ולמדת באקדמיה, בחיים לא היית אומרת שתאוריה מדעית היא משהו שהוא רק השערה ... אני רק סטודנט בהנדסת חומרים שנה ראשונה ויודע את זה
* smart ass   08/02/12 | 11:07
כנראה התארים שלנו מאמינים באפיסטימולוגיות שונות
אני למדתי לא להתנשא על תיאוריה אחת רק בגלל שאני לא מאמינה בה. הנקודה היחידה שניסיתי להבהיר, היא עד שלא יבוא מישהו שנכח בהיווצרות העולם, כל תיאוריה תיראה לי בבחינת השערה בלבד. כך שלדעתי, אין מישהו אחד שצודק: לא אתה ולא הדתי. מבחינתי, יכול להיות ששניכם צודקים או שאף אחד לא צודק. האמת והמציאות הן עניין סובייקטיבי לחלוטין שנוצרות מן התרבות והחברה שבה גדלנו. אתה חושב כך- אני חושבת אחרת... לכן, הויכוח על מי צודק מיותר בעיני...
* מורן   09/02/12 | 14:35
חחחחחח
וואו.. רק שנה ראשונה? ויודע את זה... אתה מזכיר לי את כל הסטודנטים בשנה ראשונה שחושבים שהשמש זורחת להם מהתחת חחחחח, מה הפלא שאתה מדבר כל כך הרבה שטויות.. רק התחלת! אני לא מאמינה שביזבזתי את זמני בניסיון לשכנע סטודנט צעיר בסמסטר הראשון שלו! :) או מיי גאד, הייתי צריכה לנחש... עשה לי טובה חמוד, כשתסיים ללמוד תחזור ותדבר איתי... עד אז אל תעז להתנשא כשאתה יודע כלום בפיתה.. חחחח סטודנט בשנה א' פתח איתי חזית! הורס!
* מורן   09/02/12 | 14:53
גם גרוויטציה זה רק תאוריה
* ...   07/02/12 | 15:59
סלחיה אפילו ממציא האבולצייה טען שהיא לוקה
* בחסר.. אז יאללה צאו מיזה..   07/02/12 | 14:46
כה ?
תוכיח! אה, רגע... אתה לא יכול ... אתה אפילו לא יודע מי זה
* מקס   07/02/12 | 15:45
17. לא כי שאר בעלי החיים נוצרו מדינוזאור? חחח הצחקתם אותי!
הרי בקרוב מאוד יצא מחקר שסותר את זה ואז מחקר שסותר את המחקר שסותר את זה ואז מחקר שסותר את המחקר שסותר את המחקר שסותר את זה וכן הלאה... יהודים יקרים, כרגע לא יצא ואף מחקר אחד שב100% סתר את התורה. לעומת זאת, התורה שקיבלנו מהבורא יתברך הוכיחה למדע כבר מס' רב של פעמים שהאמת בידינו. ואותם אלה שממשיכים להאמין לאותם חוקרים שתמיד סותרים אותם חוקרים אחרים והמחקר שלהם לא באמת מוכח ב100% אז שיהיה להם בהצלחה, ותמשיכו לחיות בסרט שלכם, שאגב, יגמר בקרוב. ודבר שני אני חושבת שהזכות האמיתית להביע דעה בנושא לכאן או לכאן היא אנשים שחקרו ולמדו את חידת היקום גם מההיבט התורני וגם מההיבט המדעי ואז תגלו איפה נמצאת האמת. ולמאקו- שמסננים המון תגובות שלי, אני מקווה שהפעם תפסיקו לסנן!
* יהודיה אמיתית   07/02/12 | 13:24
חיב בסרט קשה
אי אפשר לסתור את התורה כי זה משהו דמיוני. זה כמו שאי אפשר לסתור רוחות רפאים או זומבים.אני לא אומר שהתורה לא נכונה פשוט אי אפשר להגיד שהיא נכונה.את מאמינה בסיפורים שהם יכולים להיות סיפורים לפני השינה של איזה רבי מסומם או שזה באמת נכון ואת מאמינה לסיפורי אלוהים. אני אישית חושב שבתנך יש המון שטויות במיץ. אני לא חושב שאפשר להפוך מקל לנחש במכה קטנה או לחצות ים לשתיים.
* יוסי   07/02/12 | 13:54
התנ"ך הוכח ארכאולוגית לידיעתך.
* יעל   07/02/12 | 16:36
ליהודיה אמיתית ...
ש אמת כלשהי, אליה שואף המדע להגיע. אם יש תצפית שסותרת תאוריה, אז מתקנים או משנים את התאוריה או שבכלל כותבים אחת חדשה (כמו שאיינשטייין עשה לתאוריית המכניקה לפני כ- 100 שנה עם תורת היחסות). לקחת תצפיות ולהתאימם לתאוריה... זה משהו שדתיים עושים. ובלי המדע הזה שאת כל- כך מתעבת בני אדם עדיין היו מתים משפעת עונתית ותינוקות היו מתים בהמונים מפוליו .... לא היה לי חשמל או מגורים... מדע מעפן הא ?
* מקס   07/02/12 | 15:06
למקס וליוסי!
האם פעם חקרתם את התנ"ך שאתם כל כך בטוחים שהוא לא אמיתי ולא נכון? האם פעם חקרתם את הגמרא ואת הזוהר הקדווש? התשובה הברורה היא שלא, אחרת לא הייתם מגיבים כך. אני לא אמרתי שאני סולדת מהמדע. אני אמרתי שהתנך הוכיח מזמן את המדע שאנו מגלים כיום (ממליצה לכם לקרוא את הספרים- "המהפך" 1 ו-2 של זמיר כהן) יותר מזה, אתה יכול לשמוע מאות מקרים של רבנים צדיקים כמו הרנטגן, שקובע לאנשים החלטות רפואיות כשהוא בכלל לא למד רפואה, ותמיד הוא צדק! ולגבי כל התופעות העל טבעיות יוסי, תדע שהמדע היום יכול להוכיח אותם. אם אתה מאמין יותר במדע מבקב"ה. זה רק עניין של קצת אומץ להיפתח למשהו שישנה לך את החיים!
* יהודיה אמיתית   08/02/12 | 09:47
16. stephen Hawking said him self that there is a god
check at youtube and see that even the 1 who first said that there is a "bigbang" says now that there must be a god . so as u see most of the world know the existent of a god ! but the jews (a smolanim ) !!keep saying that ther is not god . what a idiots
* michael   07/02/12 | 13:19
הענין שאוקינג עצמו משנה דעתו מדי פעם
פעם אומר שיש ופעם אומר שאין מין פיצול אישיות כזה
* מה   07/02/12 | 23:24
15. האמת שסטיבן אוקנג ניראה קצת כמו אגרטל
חחחחחחחחח הוא גם זז כמו אגרטל חחחח
* מה   07/02/12 | 13:14
14. שהקב"ה ירחם עליכם!
איך אתם נופלים בהבלים האלה, מדינוזאור יצא קוף, מהקוף בן אדם.. זה שקרים של הגויים הכופרים, השם ית' הוא בוראנו והכל כבר כתוב בתורתינו הקדושה. תתעוררו!
* חילוני   07/02/12 | 13:13
לא כי מצלע יצאה אישה
חילוני עלאק.. חילונים מספיק שפויים כדי לא להאמין בשטויות שלכם.. מדע מלמד אותך איך לחשוב, דת מלמדת אותך מה לחשוב.
* שפוי   07/02/12 | 15:23
תלמד
אדם וחוה היו מחוברי בצלע ולא כמו שתה חושב שיצר אותה מצלע
* שש   08/02/12 | 11:41
נכון מאוד חילוני!!
מילים של חילוני אך שוות זהב!!
* דתייה   07/02/12 | 15:23
שהמדע ירחם עליך!
אם זה שקרים של הגויים איך זה שבאוניברסיטת הרווארד יש יותר מדענים וחוקרים יהודים מאשר נוצרים? בטח תגיד לי עכשיו שהם בעצמם כופרים ומי שלא גר בארץ ישראל לא נחשב יהודי... בלה בלה בלה... לך תקרא ספר או משהו (לא את התנך)
* ממי   07/02/12 | 15:41
ככל שאני חוקר יותר את המדע כך אני מאמין יותר באלוהים
* אפילו איינשטיין אמר   08/02/12 | 22:57
13. זה הכל מן ג'ה
אין ליפניו ולא אחריו
* שוטי הנבואה   07/02/12 | 13:10
12. זה לא עובדות אלא תאוריות שהרי העולם עבר ...
שינויים רבים במהלך השנים כך שלא ניתן לדעת את גילו של הנמצא ..... ואני לא זה שאומר זאת אלא מדענים רבים סוברים זאת
* Nick    07/02/12 | 13:08
11. חאלס אבל הכול מקינאה
אתם מקנאים שהאמונה שלנו מספיק חזקה בשביל לשבור כמה עובדות מדעיותת ! העולם לא נוצר ככה כפרה שלי מישו היה צריך לשבת וליצור ואתו וליצור אותך ואת אמשלך ואת סבתא שלך והרבה דורות לפניך אז זה עושה אותך מאושר ככה להכחיש שהוא קיים ? אתה יודע שהוא קיים אתה מפחד ממנו !
* מאמיןןןן    07/02/12 | 13:06
ההבדל הוא שלנו יש עובדות לכם יש ספר
שנכתב בתקופה שבה אנשים חשבו שבגוף זורם אוויר וברקים ורעמים זה כעס האל... אמונה זה דבר טוב השאלה במה להאמין....
* אניה   07/02/12 | 13:29
למה נראה לך שכל העולם סובב סביבך?!
אלפי מדענים עובדים קשה רק כדי לשכנע אותך שאין אלוהים?! ממש לא... עברנו את זה מזמן, זה שאתם נשארתם מאחור זה כבר בעיה שלכם. ועוד שאלה... מי לדעתך יצר את הבחור הנחמד שיושב ומצייר את העולם? ולמה שאני יפחד ממנו? הוא עשה לי משהו רע? בכל מקרה מצטער על הקנאה זה לא בשליטתי... פשוט כל כך בא לי להיות פרימיטיבי..!
* עידו   07/02/12 | 13:37
אולי יש דת אחרת שלא שוברת כמה עובדות מדעיות8-)
סתאאאם צוחק אתכם לא להתחיל להתקיף... אני מוסלמי ישראלי מאושר שאוהב יהודים ומוסלמים שוחרי שלום באותה מידה. 3>
* מוסלמי   07/02/12 | 13:42
תיהיה בשקט ער0 מסר*ח
תחזור לאפריקה אתה הורס לנו את המדינה החכמה שלנו!
* ג5כ678   07/02/12 | 14:17
10. "כאלף שנים בעינייך כיום אתמול"
ב6 ימי בריאה כל יום =1000 ימים.
* יהודי   07/02/12 | 13:03
מעניין מאוד חיים חיי הוללות ויודעית את הסוד!!
* הנה עוד גאון עם אייפון שפירש את התורה!!   07/02/12 | 14:27
9. קוף או דינוזאור איפה הם רואים אגרטל?
חתיכת דימיון יש למדענים חחח
* יוני   07/02/12 | 13:01
הצילום הראשון הוא אילוסטרציה בלבד!
* הבהרה   07/02/12 | 15:50
8. שמעון פרס מכיר אותו אישית
פרס היה בברית שלו ובירך אותו שיגדל לעולם של שלום בקרוב
* שמעון פרס המלך   07/02/12 | 12:57
חחחחחחחחחחחחחחחח
* גדול !!!!!   07/02/12 | 13:30
חחחח הרגת אותי
* מה היה לפני המפץ?   07/02/12 | 14:10
חחחחחחחחחח אהבתי!!
טוקבק הזהב תסכימו איתי שזה הוא?!
* אחת   07/02/12 | 14:59
לא! ??
* אחד   07/02/12 | 20:01
ענננק!! לייק!
* שיר   07/02/12 | 16:47
חחחחחחחחחח
* מאז מחכים לשלום חחחחחח   07/02/12 | 19:22
7. כן כן 700 מיליון שנה..היה לו ת.ז
* דן   07/02/12 | 12:26
6. מה זה??
הסבא רבא שלנו הוא אברהם אבינו ולא שום סלע אחר!!
* סער   07/02/12 | 12:18
שתוק, פרימיטיבי!
* אורי   07/02/12 | 14:06
נכון שאתה מזרחי?
כולכם חושבים כמו ערבים כי אתם ערבים
* 23t   07/02/12 | 14:16
ממש מילים כדורבנות גבר...
פחח איזה אפס,עצוב שעדיין יש גזענים כמוך בישראל.. פתטי
* רותם   07/02/12 | 20:09
5. ל1
מסכים איתך!!
* סער   07/02/12 | 12:18