צבא וביטחון
תגובות (76 תגובות ב-30 דיונים)
30.
R
* Galil only    21/11/23 | 14:36
29.
קלשניקוב** קלצ׳ניקוב זה מילה מוטעה
* ברו   08/03/23 | 18:07
28. חזרתי אחרי מאה שנה
הלי אנפילד הוא לא רובה סער
* WWI או המלחמה הגדולה   25/03/18 | 02:03
27. ברו"מט fn השתמשנו גם ביום כיפור
* ששון   24/01/17 | 19:23
26. כתבה לא מדויקת...
''רובה הסער הבלגי הומצא בעקבות דרישה של נאט"ו לכלי נשק ארוך טווח בעל קליבר של 7.62, וחוץ מחיסרון אחד שהוא דיוק במהלך ירי אוטומטי, לרובה הבלגי היו את כל היכולות הרצויות: עמידות, עוצמה ואמינות''-דיוק בהחלט לא היה הבעיה שלו,אבל מה שכותבים כאן על אמינות פשוט לא נכון (תשאלו כל חייל צה''ל משנות ה-60 וה-70)-כל גרגיר חול היה תוקע אותו .הרובה הזה היה באורך מטר ובמשקל 4.5 קילו .''פעם, אם היה לך לי-אנפילד, היית כמעט בלתי מנוצח''-הלי אנפילד היה רובה סטנדרטי לתקופתו-הדיוק ,המנגנון ,קצב האש .המאוזר הגרמני דווקא היה קל יותר .בהחלט לא מדובר באחד הרובים הטובים בהיסטוריה.
* AK47   20/10/16 | 08:21
25. לפגוע במחבלים
על ידי נשק מימוחשב בלי לפגוע בי חפים מפיסע
* משה   14/07/15 | 14:19
24. כתבה של מתלהב
כתבה של מתלהב על רובים איפה האלסיקות של m1 גראנד אשר השפיע במידה רבה במלחמת עולם הראשונה או סדרת רובי השוטגאן אשר שינו את היסטורית המנגונני הטעינה או את האגדה של בראוניג המקלע M1917 או אפילו את fn-p90 תת מקלע אשר גם כן עוצב לנוחות ולדיוק ולכוח אש חזק אשר הותאם לדיוק ולירי על טנקים אשר חודריםוגם לו יש מחסנית שקופה אני מופתע שלא הכנסת את הmp5 ואיך שכחתי איפה fn scar אשר גם מצטיין בדיוק כוח אש והתוספים הרבים שיש לו אבל איפה רובי הצליפה אשר לא פחות שינו את הכוחות במהלך ההיסטוריה לדוגמה הבארט למרות שאינו מצטיין במיוחד חוץ מכוח האש שלו וגם את tac-50 אשר טווח פגיעתו היא 0.2 זוית קשת לא טרחו לחקור מספיק
* ג'ון   18/07/13 | 10:14
תגובה של מתלהב
הכתבה מדברת על רוס"רים אם לא שמת לב אז מה אתה מביא דוגמאות לשוטגנים ותתי מקלע ?
* 101   21/09/14 | 16:47
23. רובים
אתם בקטע של רובים ישראלים קחו למשל את ה M1 הוא היה במלחמת העולם השניה או את הגליל או את הM4 או m14 הם הרובים שהשפיעו לא החרות למעלה סתם מתלהבים
* עדי   28/01/11 | 17:26
חחח לא נכון
הגליל בעצמו רובה ישראלי והוא חיקוי של הקלאצ' דיברו על הm16 שזה האבא של הm4 אבל מה שאני מסכים זה שגם אני לא מבין איך לא הגניסו את ה m1
* אחד שטיפה מבין   19/04/15 | 23:34
אהמ אהמ...
ה-M1 היה רובה חצי אוטומטי-לא רוס''ר ,והגווהר 43 הגרמני היה טוב כמוהו . ה-M14 ניסו להשתמש כרוס''ר ,וזה היה כישלון חרוץ .כרובה קלעים הוא דווקא מעולה...
* AK47   20/10/16 | 08:26
22. לא הכל נכון פה
הלי אנפילד הבריטי לא רובה סער הוא רובה בריחי! ולM16 ולM4 עדיין יש מעצורים פשוט הוציאו בשבילו אחלה של ערקת ניקוי
* מישהו שמבין   10/01/11 | 16:00
21. התבור לא כזה טוב מבחינה של פליטת גזים
במהלך הירי אתה שואף את כול הגזים שנפלטים מבית הבליעה (הרי לא כול הגזים מחזירים את המכלול) וזה לא בדיוק אחד הדברים הבריאים. גם מהלך הפיצוץ מתחת לאוזן לא משהו אז לא הייתי מתלהב כול כך יש מקום לשיפורים
* מהנדס מכונות   27/11/10 | 16:06
20. ממליץ לכולם להעיף מבט על הנשק הקטלני ביותר שקיים קיום
הוא אומנם לא רובה סער אבל יש לו קצב אש של 3000 כדורים בדקה. חפשו ביוטיוב את ה-Gatling GUN
* כריש   27/11/10 | 14:41
*תיקון: "קיים כיום"
* כריש   27/11/10 | 16:11
סך הכל וולקן.. אחד הנשקים הכי פחות מדויקים
שיש.. שוקל משקל אימתני... הוא לא נייד על גבי חיילים.. זה נשק סטטי שמוצב על כלים, אז באותה נימה אני יכול להשוות אותו למק"כ שאותו לפחות אפשר לנשוא על ידי 2 אנשים..ויותר הגיוני להשתמש בו בקרב ולדייק לטווח ארוך.. ראה מלחמת העולם ה -2 כאשר הוא שומש בתור רובה צלפים.
* סקסי   26/12/10 | 10:40
לסחיבת מק''כ צריכים 3 אנשים
* AK47   20/10/16 | 08:23
חחחחח אתה טיפש חחחחחח
הגאטלינן גאן הוא הנשק הראשון בעל ריבוי קנים . אתה מדבר על הMINIGUN שיורה 3000 כדורים והוא צריך חשמל בשביל זה
* אחד שמבין    10/01/11 | 16:52
19. מי שלא יודע... ה M-16 המקוצר + הכוונת שלו פותח בישראל
בעקבות הבעיות שנשק M-16 פיתח אצל החיילים בצה"ל הוחלט לשדרג את הנשק לטובתם וכך הנשק קוצר והכוונת שלו שודרגה. האמריקנים שמו לב לכך והעתיקו את המציאה. הקלצ'ניקוב רובה קל לירי אבל הוא כלל לא מדויק. קשה לירות איתו למטרה מסוימת לכן מה שעושים במקרה הזה פשוט מרססים מחסנית שלמה בתקווה שהמטרה תיפול.
* גולן   27/11/10 | 14:10
ממש לא נראה לי , תראה סדרות ומשחקים
על הוויטנאם ותראה שהיו להם כבר אז מקוצרים והמקוצררים שקבילו עם הזמן את השם COMMANDO כי פשוט הם היו רובי סער הקטנים ביותר באותה תקופה שחיילי קומנדו היה קל להם להתרוצץ איתו.
* עפור ש   27/11/10 | 15:41
בלאק אופס
אחלה משחק לא קשור למציאות לא הייתי ממליץ לקחת הסבר משם
* חחח    16/12/10 | 21:30
זה נשק שבאמת שומש פשוט קצת אחרי ויטנאם
* אחד שיודע   10/01/11 | 16:54
אתה פשוט סתום
את ה-M4 פיתחו באמריקה ,והקלשניקוב מספיק מדויק לפגיע במטרה (תשאל כל גופה של חייל אמריקני ממלחמת וייטנאם)
* AK47   20/10/16 | 16:06
18. ילד בן 2
* אין עתיד   27/11/10 | 13:08
17. הקצ'ניקוב הוא הנשק החשוב ביותר שהומצא
אחראי לאין ספור מהפכות בעולם. מסמל את התקווה של החלשים והמדוכאים. נשק עם מחיר אפסי, אך עם זאת יעיל וקטלניץ ברור שהיום יש רובים יעילים יותר. אפילו בצבא הרוסי יש גירסאות חדשות לרובה. אבל ה AK47 הוא נשק מיתולוגי שייזכר לעד.
* שוקי   27/11/10 | 12:56
נכון
נכון ,אם כי הוא מסמל גם טרוריסטים בכל העולם
* AK47   20/10/16 | 08:27
16. אין על התבור..
בתור אחד שהיה לו גם את הפלאטופ (M4) ועכשיו את התבור, כמה שהוא נראה חייזרי ומגושם זה פשוט אחד הרובים הטובים שיש!! קצב אש מדהים ונוחות שאין כמוה!
* גולניצ'יק    27/11/10 | 12:21
15. את הכתבה הזאת כתב ילד מתלהב שמשחק קונטר
יש שם כל כך הרבה טעויות, אחרי בכתבה הזאת איבדתי כל אמון בכתבות של mako.
* מישו עם קצת ידע...   27/11/10 | 10:53
///
חחחחחחחחחח טוב אחי
* ///   27/11/10 | 14:33
14. חברים גם במלחמת יום כיפור יצאנו עם FN
הרובה הזה שמתפקד רק כ חצי אוטומטי בצורה נורמלית ארוך מסורבל כבר ויורה כדור כדור. רוב יחידות החי"ר והצנחנים עדיין היו מצוידים בו. רק בסיום המלחמה התחילו להגיע ה M16 עם רכבת האוויר האמריקאית. אריק שרון נתן הוראה שכל מי שעובר את התעלה מצטייד בקלאצ'. שמחנו למלא את הפקודה. קברנו את הFN עמוק בחול ואירגנו קלאצ' והיה שלל בשפע.
* michael   27/11/10 | 00:57
דרך אגב לא ידעו אז איך להשמש עדיין
ב M16 באותה תקופה , כי לא הבנו איך האיפוס שלו עובד , רק בשנות ה 80 התחחילו להבין את העניין.
* עופר   27/11/10 | 15:29
13. שטחי ושגוי.
מעבר לטעויות שבכתבה (ואני לא מדבר על דעות על איזה נשק הכי טוב), ראוי שתחפרו קצת יותר בנושא לפני שאתם מנסחים כתבה. ולפיינשטיין - במלחמת וייאטנם החיילים האמריקניים לעגו לאם-16 עם הסלוגן של Mattel, לא טויז אר אס.
* שטקר   26/11/10 | 21:53
12. וקצת כבוד לגליל שכולנו לחמנו איתו בלבנון,נשק מעולה
* יואל   26/11/10 | 21:50
טוב אחי
הגליל נחשב לאחד הנשקים הפחות נוחים שיצאו זה שניצחנו איתו במלחמת לבנון רק מראה על כמה אנחנו חזקים וחכמים מול צבאות אויב.
* ///   05/09/11 | 17:05
11. השטאייר הוא אוסטרי כמובן ! לא בלגי כמו שכתבתם
* יואל   26/11/10 | 21:47
10. אין ולא יהיה רובה יותר גרוע מה - FN - אסון אמיתי !!
ורוב שכתוב בכתבה הוא שגיאה על שגיאה וחבל
* אורי בן    26/11/10 | 21:19
9. הקלצ'ניקוב הומצא ב-1947 ומכאן השם AK47
* דובי דב   26/11/10 | 19:12
לא הומצא אושר לשימוש צבאי נרחב
* חייל   26/11/10 | 21:41
8. 7.62 לעומת 5.56
7.62ממ פותח כדי להרוג 5.56 ממ פותח כדי לפצוע שאתה פוצע אתה גורם לאוייב להצמיד לפצוע עוד חייל או שתיים הפצוע מתבכיין וגורם למורל נמוך ומפחיד את שאר החיילים. 5.56 זו מחשבה קצת יותר מתקדמת ויותר לוחמה פסיכולוגית......
* יאיר   26/11/10 | 18:34
תגובה
יאיר תודה על המידע. אתה תותח!
* גיל   31/08/13 | 13:15
פשוט לא נכון
שניהם פותחו להרוג ,ההבדל הוא שה-7.62 חודר ישר ובפצע החדירה שלו יש מלא דם ,ה-5.56 מסתחרר בגוף והורס את כל האיברים הפנימיים-הוא יכול להיכנס מהבטן ולצאת מהעורף ,ובפצע החדירה שלו כמעט ואין דם .פגיעה של 7.62 דווקא יש יותר סיכוי לשרוד:אם זה פוגע ביד זה יצה מהיד ,לא מהחזה ...באמצע הקרב צריך להרוג אויב ,לא לפצוע אותו .והאמריקנים ידעו את זה אתה ,יאיר-לא
* AK47   20/10/16 | 08:35
7. תודה אהבתי ביותר!
* ששון   26/11/10 | 16:21
6. שטויות ה Lee-Enfield SMLE לא רובה סער
רובה הסער הראשון היה ה STG הגרמני שיוצר ב 44'
* אני   26/11/10 | 15:37
אני
גם כתבתי הודעה דומה לא ראיתי שהייתה גם לך הודעה סליחה
* גם   25/03/18 | 02:09
5. שחכתם את העוזי על כל צורותיו
* לירן   26/11/10 | 12:58
העוזי הוא תת מקלע
* עודד   27/11/10 | 16:12
והSteyr AUG "לא תת מקלע" ?
* ג'ון   18/07/13 | 09:37
לא
* AK47   20/10/16 | 08:35
4. ההבדל הגדול בין קלצ'ניקוב לM16 -> (כנסו)
ההבדל שאם אתה יורה עם M16 על בלוק של איטונג לדוגמא ממרחק 50 מטר,הוא יחורר בו חור מצד לצד. אבל הקלצ'ניקוב מאותו מרחק אם יורים על בלוק,הבלוק פשוט מתפרק לשני חלקים ולפירורים!!! הקלצ'ניקוב חזק! הM16 יפה-סקסי!
* יעקב   26/11/10 | 12:56
תלמד מה ההבדלים ואחרי זה תגיב
ההבדל המהותי בין הקלצ' ל m 16 הוא שבקלצ' אין סלילים בקנה ולכן הקליע עף ישר ולכן מפרק בלוק אך כשפוגע בבן אדם(ולשם כך הוא נועד)אתה תראה חור כניסה וחור יציאה מאחור קטלני אך לא מספיק לעומת ה M 16 שבו כבר יש סלילים בקנה ולכן כשיפגע בבן אדם יהיה חור כניסה אך מכיוון שהקליע בא בסיבוב אדיר הוא פשוט משתולל בתוך הגוף ובדרך קורע עוד רקמות וחלקים פנמיים ולך תדע מאיפה יצא ולכן כלפי בני אדם הוא נחשב לקטלני יותר מקלצ' אך כמו שאמרת לא יפרק בלוק.........
* דני   26/11/10 | 13:13
גם בקלצ'ניקוב יש סלילים בקנה.
בכל כלי נשק מודרני יש
* d   26/11/10 | 13:52
אתה צודק דני,אבל אני דיברתי על עוצמה,ולא על קטילה!!
* יעקב   26/11/10 | 14:35
תגובה לדני ה"מבין"
בקלאצ' אין סלילים בקנה? פשש אין ספק שאתה מחדש פה משהו לכל מי שירה אי פעם בקלאצ', או במילים אחרות מדבר שטויות. בקלאצ'ניקוב, כמו בכל רובה שיורה תחמושת קליעית (בניגוד לרובי ציד לדוגמה) יש מעלה סלילים. ההבדל בינו לבין M16 הוא בתחמושת, ה 7.62 של הקלאצ' גדול וכבד יותר ולכן איטי יותר וקטלני יותר בכל טווח, אבל חלק מהמחשבה שמאחורי פיתוח תחמושת 5.56 כמו של M16 היתה להשאיר את האויב עם יותר פצועים שצריך לטפל בהם מאשר הרוגים. ממרחק סביר שני הכדורים לא ישאירו הרבה מבלוק איטונג בגלל שאיטונג הוא תערבות של חול וסיד עם חומר התפחה ולכן מאוד פריך, כלומר אין אפשר לעשות בו חור הוא יתפורר מיד. בעתיד, אל תכתוב על דברים שלמדת עליהם ממשחקי מחשב
* יוני   26/11/10 | 18:14
התגובה של דני נכונה חלקית
הכדור של ה-M16 באמת משתולל בגוף ,אבל אם בך-דני-יפגע קליע של קלאץ' ,אתה תרגיש כמה קטלני הוא
* AK47   20/10/16 | 08:39
ילדים מספיק לריב הקליבר הוא זה שמשפיע על ההרס
5.56 לעומת 7.62 ככל שהקליבר גדול יותר כוח ההרס גדול יותר ! מה הקשר סלילים או לא סלילים ?!!?!?
* אבי   26/11/10 | 14:24
אבי הילד מה שקובע זה המסר ומהירות התאוצה,
קליע 5.56 יותר אוירודינמי
* גדש   26/11/10 | 17:44
מה?? איזה שטויות !!המהירות תלויה בכמות האבש"ש
שניהם אוירו-דינמים באותה צורה מהסיבה ושניהם חרוטים או קונים הם לא עגולים או מרובעים בקלעי קלצ' יש הרבה יותר אבק שריפה ובגלל זה הם יוצאים חזק ולמרחק רב יותר !!!
* אבי   26/11/10 | 21:02
אולי...
אולי קליעי הקלאץ' יוצאים למרחק רב יותר אבל הרובה עצמו לא מדויק (עניין של מרחק כוונות) ,אז זה לא משנה לאן יגיע הקליע אם אי אפשר לכוון אותו לטווח שכזה
* AK47   20/10/16 | 08:44
אתה לא מבין כלום ,אבי
''מה הקשר סלילים או לא סלילים ?!!?!?''-הסלילים משפיעים על הדיוק ,ותאמין לי שכדור אמור לחדור ולהרוג-לא לנסות לפוצץ את הגופה...כשאני אירה בך תבין...
* AK47   20/10/16 | 08:41
מה כולם רבים שני הרובים גרועים מאד)-:!!!!!~
הם הורגים ופוצעים אנשים.מה טוב בזה
* אחד של מבין   27/11/10 | 13:55
איך רואים עליך שאתה שמאלני
* AK47   20/10/16 | 08:42
3. AK בחיים לא יהיה הרובה הכי טוב בגלל המשקל שלו
רובה ששוקל 5 קילו תמיד יהיה בעייתי
* עופר ש   26/11/10 | 10:05
נגבון לא טוב?
* עמי   26/11/10 | 12:58
נגב לא משמש למה שהAK-47 משמש
* אלירן   26/11/10 | 16:15
במקום מסויים כן,נגב מחליף את הקלצ' -במרחק קליע
הM16 הקצרים מגיעים לטווחים קצרים ומיעדים ללוחמת ש"ב וכדי לפצות על הטווח הקצר הנגב נכנס כדי לשחק תפקיד במתן מענה לטווחים רחוקים..
* שי   26/11/10 | 21:06
אין קשר בניהם אולי גליל בה להחליף את הקלאצ'
נגב זה מקלע שיורה שרשירים
* לוחם במיל   27/11/10 | 16:10
אבל עדיין משמש להסתערות כמו הAK
* עמי   29/11/10 | 16:05
מסכים בהחלט !
* מהתעשיה    26/11/10 | 21:02
בחיים לא שקל 5 קילו
אל תדבר שטויות הAK שוקל 3.14 קילו
* חייל   26/11/10 | 21:45
קלאצ' שוקל כמעט 5 תוסיף מחסנית שלו
והוא שוקל קרוב ל 6 , 7 ק"ג עם כל הכבוד לא מתאים לו להיות רובה אישי של חייל , שיכול לסחוב עוד דברים במקום ה 2 קג של הרובה ועוד כמה קילו של עודף המחסניות שלו
* עופר ש   27/11/10 | 15:34
2. למה מוכרים לטורקיה את הטבור?
* ישראלי   26/11/10 | 09:54
בגלל הכסף
* גאון   26/11/10 | 11:56
לכסף אין טעם ואין ריח
עיעכיע
* HGDFGDF   26/11/10 | 12:38
הפרויקט נחתם לפני עליית ארדואן לשלטון!
על החתום תע"ש - עזר להם לצאת מהמחנק הכספי ..
* שי   26/11/10 | 21:07
1. רובה מתוצרת ת"ע"ש
יש עוד רבים וטובים שמיוצרים בתעש ואת זה המדינה רוצה לימכור לידיים פרטיות שעושים חשבונות ואינטרסים אישייםשלא תגידו שלא אמרנו לכם.
* שמואל פ   25/11/10 | 19:48
רק בגלל שתעש מכר את תעשית הנק"ל , הצליחו לצאת למרחב
וזה כבר קרה - התבור מתוכנן ומיוצר בתעשיה פרטית ולא במסגרת התע"ש. וזה עשה לו רק טוב!!!
* משיח   26/11/10 | 19:53