תגובות (339 תגובות ב-150 דיונים)
100. איזה פוסט מקומם.רצה אלוקים שדווקא אתה מכל חבריך לצוות תיפצע
29/05/17 | 20:03
תרגע
ממה שאני קראצתי יותר נשמע שהתכוונה שאף אחד לא נפגע ורק הוא הדגש הוא עליו ולא על האחרים שלא . כלומר שאף אחד לא היה נפגע. כי הרי סביבו לא נפגעו
30/05/17 | 07:40
99. אשה אמיצה ומדהימה! לכל המגיבים-
ולמגיבים שפתאום גילו את הרומנטיקה ואהבת נצח - כשאנשים מפרקים נישואין כי הבן/בת זוג שלהם לא מה שהיה כי הוא השמין, מעצבן, הילדים מתעייפים - אז הכל טוב, זכותם להמשיך הלאה. אבל כשמישהי מסורה מסיימת נישואין עם פגוע ראש(!!!!) אחרי שנים שהיתה לצידו, למרות שהוא לא מה שהיה ואי אפשר לנהל איתו חיים משותפים, פתאום היא צריכה להישאר כי היא התחייבה?
אנשים פה מקדשים את המוות והמלחמות, הגיע הזמן לקדש את החיים.
(כמובן בלי להמעיט ביהודה ולו לשניה!)
את ראויה לכל ההערכה על השנים שהיית לצידו, התפללת ונלחמת. את ראויה גם לחיים שמחים ולאהבה!
29/05/17 | 19:56
98. לשפוט להעביר בקורת ולא בהכרח לדון
הבחורה קפופה לחוקי דת משונים. עשתה רגע חושבים וסגרה עניין. לא מכיר אותה אולי ביא בחורה אנוכית אולי לא. איך שלא יהיה אם הבחור הזה היא כבר לא תוכל להקים משפחה והיא בטח לא עברה על שום חוק
29/05/17 | 19:53
97. אלוקים לא רצה ולא רוצה כלום
*את* רצית להמשיך בחיים רגילים, ורצה הגורל ויהודה יתמודד כל חייו עם מצבו הקשה. אני לא שופט את הבחירה ומבין. רק מאוד מקווה שתמשיכי להיות חברה ולתת תמיכה עם חום ואהבה. גם אם לא כבת זוג ואפילו כאשר תהי נשואה בשנית. בשבילך ובשביל הילדים...
29/05/17 | 19:52
חחח כתבת "רצה הגורל" מי זה?
רצה הגורל הוא אינטיליגנט מאוד,הוא יוצר הרמוניה בטבע הוא מאזן בין כל הכוחות היסודיים שבטבע בין הכבידה לאלקטרומגנטיות בין הכוח הגרעיני החזק לכוח הגרעיני החלש,הגורל הוא וואחד גאון,הוא יצר תנאים אופטימלים לקיום חיים על פני כדור הארץ הוא דאג להרחיק את השמש ל150 מיליון קילומטר הוא גם (הגורל כמובן) דאג לסנן את הקרינה האולטרא סגולית ולייצר מנגנוני הישרדות מופלאים בביולוגיה האנושית,תשמע הגורל ממש מייצר אצלי דחפים בלתי נשלטים של הערצה לאינסוף.....תגיד איפה אפשר למצוא את מר גורל? אני מת להיפגש איתו.
29/05/17 | 21:49
לאסף הנעל-כנס נא
נניח שאין אלוהים והוא לא רוצה דבר כהגדרתך. רק בוא תכיר לנו את הגורל שברצונו כן נעשים דברים. מטומטמים לא מצליחים לווסת אפילו את מעט השטויות שהם פולטים. ככה זה כשההורים אחים
29/05/17 | 22:37
96. גם אם לבעלי לא יהיו ידיים ורגליים
אני תמיד אישתו. אני לא יודעת מי אני, בלי בעלי. 21 שנים, אהבת חיי לנצח. לא כל אחד זוכה לברכה שכזו. היום מחליפים מהר, בחדש. עצוב. זו לא משמעות המילה "זוגיות", "אהבה","שותפות"
29/05/17 | 19:45
מרגש
זהו זוגיות אמיתית שנזכה כולנו
30/05/17 | 07:41
הם התחתנו רק 2 וחצי לפני שנפצע
כמה כבר הספיקו להיות ביחד ולהכיר אחד את השני...
זה לא כמו זוגות שביחד 21 שנה מבחינה ריגשית
30/05/17 | 13:51
ידיים ורגליים זה לא ראש
פגיעת ראש חמורה זה יותר גוף של בעלך, פחות בעלך.
30/05/17 | 16:29
מרגש
ריגשת עם תגובתך
01/06/17 | 03:03
95. הסיפור כולו כל כך עצוב, לכל הצדדים. הלב נשבר
29/05/17 | 19:37
94. א. זכותה החוקית, היא לא רוצחת. ב. זכותה המוסרית, היא לא רוצחת.
ג. כולה נייר, סתם קשקוש.
לא שאני מנסה לדחוף אותה לכך, אבל... אם יום אחד משהו ישתנה וניסים ונפלאות, והיא תשנה את דעתה, אפשר גם להתחתן שוב.
לא חסרים זוגות שאחת לשנתיים מתגרשים ומתחתנים, הכל בסדר.
ד. היא לא זרקה אותו לפה של תנין.
רק לא רוצה להיות ביחד, שבמדינה דמוקרטית זה מותר, חוץ מאיראן וסעודיה כמובן.
עזבו אותה בשקט, היא לא קשורה אליכם, לא משפיעה עליכם בשום צורה, אתם תתמקדו בחייכם.
29/05/17 | 19:36
הגעתי למסקנה כנסו...
שאין אמונה באף אחד רק חבר כסף בריאות עבודה האישה לא נשארת על הבעל או נכות או חולי ולדעתי הגברים יותר נמצאים עם האישה שקורה לה משהו הנשים של היום התחרפנו צריך לקוות לטוב ולהיות עם בן הזוג כל החיים הטוב והרע לא עוזבים בן אדם במצב קשה השם ישמור ליאת
30/05/17 | 07:33
93. לא שופט, אבל זה אבא של הילדים שלך, דווקא שקשה, אוהבים נשארים לא בורחים !!
29/05/17 | 19:33
העיקר שאתה לא שופט....
29/05/17 | 22:30
92. נעים וקל זה בטח לא, אך רצונה הוא רצונה, וזה בסדר, היא
לא רוצחת ולא פושעת.
יש אנשים שישפטו מהצד בלי להבין ובלי להכיר, אך כשנמצאים בסיטואציה שלה, דברים נראים קצת אחרת.
כל אלה שאומרים "איך היא עוזבת אותו" סתם מחרטטים את כולם.
אם כ"כ מפריע לכם שהיא עזבה אותו, קדימה, עכשיו הוא רווק, תתחתנו איתו בעצמכם.
לא מתחתנים איתו? אז סתמו את הפה בבקשה.
29/05/17 | 19:30
91. מלחמות
טרגדיה נוראית בגלל מלחמה. מה עם שלום?
29/05/17 | 19:22
90. עצוב כל כך...רפואה שלמה אמן
29/05/17 | 19:12
89. תגובות מרושעות מאנשים חסרי לב כנסו רגע
אנשים נורמלים מתגרשים על שטויות כי לא טוב להם יחד.
אז אתם רוצים לקבור אותה יחד איתו? הוא היה צמח ועכשיו לא בתפקוד קוגנטיבי.
לא מגיע לה להיות מאושרת????
לא מגיע לה עוד ילדים?
מי אתם שתשפטו.
טיפלה בו במסירות ניסתה וזה לא הלך.
זו זכותה
29/05/17 | 18:47
נכון
29/05/17 | 23:37
88. לרבקי מאחלת לך אושר ויודעת שעשית כמיטב יכולתך
29/05/17 | 18:44
87. היא עשתה בשכל למרות כל הקושי והכאב
אם הוא ישוב לעצמו הם יכולים להתחתן שוב אבל עגונה בטוח היא לא תישאר.מה שבטוח היא תמשיך לדאוג לו חלביות איתו בקשר בכל זאת אב לילדיה מסכנה
29/05/17 | 18:43
86. הייתי יכולה להבין את זה אם לא היו להם ילדים
שני ילדים זכו להגיע לעולם ולהיות הילדים שלו ושלה. אני לא מקנאה בה, איזה נורא זה שהפרטנר שלך במצב הנוראי הזה, ואת נמצאת שם לצידו, ומגדלת לבד את ילדיך.
אבל האם את היית מצפה שבעלך יתגרש ממך בעודך שוכבת כמעט ללא הכרה בבית החולים? היית רוצה שימשיך בחייו כשכל הנטל הופך להיות של הוריך? משפחתך? בזמן שהוא ממשיך ומתקדם?
מהי ברית הנישואין אם לא לקבל כל מצב קשה ככל שיהיה ופשוט להתמודד!
ואיזה מסר יעבור לילדיך?
הרי לא נשארת לבד בעולם? לא נותרת ללא פרי בטן ? הספקת להקים משפחה.
מי אני שאשפוט, אבל ... קשה לי להחליק בגרון את ההחלטה הזו, ועוד יותר קשה שהלכת ופירסמת אותה לעיני כל, היית יכולה לכבד אותו טיפה לפחות בזה שלא תצאי עם זה לכולם.
29/05/17 | 18:39
יפה כתבת, התחברתי לכל מילה
29/05/17 | 22:13
כתבת חכם. מסכים!
29/05/17 | 22:13
אמת
29/05/17 | 22:49
אם אני הייתי במצבו, הייתי רוצה שבן זוגי וילדיי ימשיכו לחיות. וזו אהבה.
יהודה אכן גיבור, וגם היא. רחמנות גם לה יש גבול לפני שהיא הופכת לקורבן חינם. לא הייתם רוצים שיהיה לאהוביכם חיים נורמלים? שתלך לישון עם מישהו שאוהב ודואג לה? והילדים, גם הם צריכים חיות ושמחה ולא כאב וצער כל היום. יהודה נשאר אבא לנצח, שום דבר לא יקח ממנו את זה.
30/05/17 | 07:12
הוא בהכרה ומדבר!
זה נורא! יש לה שני ילדים ממנו. מי עושה דבר שכזה?
הוא לא צמח,
השבוע ראיתי סרטון שלו רץ במירוץ ( עם כסא גלגלים ושר:״ מי שחלם גבעתי״
וסרטון אחר שבו שר עם שר החינוך:״ עלה למעלה עלה״
אז יושב בכיסא גלגלים, אז מה!!!!
זו סיבה להתגרש ?
ומילא נניח והחליטה להתגרש- למה פוסט בפייסבוק!!!?
31/05/17 | 12:53
85. אנוכיות לשמה
"אי אפשר לשפוט אותה" "מסכנה,גם לה יש חיים" משפטים מוכרים!!! הלו!! תפסיקו עם הבכיינות הגברת רוצה חיים חדשים כי היא חושבת על עצמה, ורק על עצמה! זהו הסגנון שלה אנוכי סוציומטי . ומי יתן ותיקרא את זה ותפנים אולי תזכה בו שוב
29/05/17 | 18:28
יהיר! לא יאיר ,מי אתה שמחבא מאחורי מילים ?
אתה מכיר את הסיטואציה? יודע מה ההורים שלו רוצים או חושבים? מקווה שלא תגיע למצב הנל.. רשע טיפש וחלאה חבל שאתה לא מפנים בעצמך קצת ממה שאנה קרוי על שמו. מבייש את השם שלך... מחשיך,לא יאיר
29/05/17 | 20:16
אז על מי היא אמורה לחשוב
עליך ושכמותך?
אנשים בלי טיפת אינטליגנציה רגשית, שמגיבים בצורה בוטה על החלטה שאני בטוחה שהיתה קשה לה?
עלי והצליחי ואמא מאושרת היא אמא טובה
29/05/17 | 20:26
84. אל תדון אדם עד שהגעת למקומו
29/05/17 | 18:27
83. הגט
שאפו להורים של הבעל שהבינו את מצוקת האישה ועזרו לשחררה. נהגו באצילות לא מובנת מאליה.
29/05/17 | 17:55
82. זה דווקא המעשה הכי טוב שהם יכלו לעשות במצב זה
למי שלא יודע מה זה עגונה, זו אישה שבעלה לא נפטר אז היא לא אלמנה אבל אישה עגונה שבעלה ברח ולא יודעים איפה הוא או שהוא צמח חס וחלילה, לא יכולה להתחתן אף פעם עד שלא תדע בוודאות שהוא נפטר. אי אפשר להאשים אותה שהיא לא נמצאת איתו ברע כי היא היתה איתו כל הזמן הזה שהוא היה בקומה ולא עזבה אותו אבל לתת לה גט זה המעשה הכי טוב גם בשבילה וגם בשבילו. שלא נדע כמה זה נורא לאישה לראות שבעלה נמצא במצב כזה והיא לא יכולה להמשיך לתחזק בית עם משפחה... כל הכבוד לו שהוא נתן לה גט זה ממש קשה כי הם עדיין אוהבים זה את זו אבל הם דואגים לעתים... בעז"ה שלא יהיה צורך בגט ושיחזור למצבו אמן!
29/05/17 | 17:46
81. זכותה להיות אנוכית, וזכותה לראות רק את עצמה
זה אכן עצוב ליהודה שישאר לבד כל ימי חייו בגלל שבחר אשה מזן שפחות מתמסר.
ולרבקי אני אומר שתשנה את הנוסח לרצתה ריבקי ולא רצה האלוקים כי אלוקים בוכה על כל זוג שמתגרש ובגירושין שלכם הוא עדיין בוכה ובלי הפסקה על יהודה! לא עלייך אלא ממך.
לא שופט בעצם ההחלטה ואפילו מבין אותה כמו שאמרתי בכותרת שזכותה להיות כזאת.
29/05/17 | 17:37
לא כל דבר צריך לפרסם
אני לא שופטת אותה וזכותה לעשות כרצונה.
אבל בהחלט מסכימה איתך על כך שאין זה נכון לכתוב רצה השם. מאיפה את יודעת מה רצון הבורא?.
זו החלטתך. אנו כברואים זכינו לבחור.
בהצלחה לך וליהודה
30/05/17 | 00:41
80. יהודה שלנו גיבור
אשתו כבר לא.
שתחיה חיים ארוכים ובריאים. שתשאיר אותנו ואת המשפחה האוהבת לטפל ביהודה עד החלמתו המהירה בעזרת השם.
29/05/17 | 17:36
אין לך זכות לשפוט אותה עד שלא תהיה בנעליה.
עם כל הכעס שלי עליך, אני מאחלת לך שלעולם לא תהיה בנעליה.
29/05/17 | 19:35
נראה שהיא כבר שריינה לעצמה בעל חלופי
לא בנעליה ולא בסנדליה. הבחורה עשתה מה שטוב לה ושכל העולם יקפוץ לה על השביס. רשמו זאת- תוך חודשיים מתחתנת שוב.
29/05/17 | 22:33
גיבור. גיבורה
גרושתו
אם אתה באמת אחד מהחבורה אז כבד את רצון חברך יהודה שנתן גט מרצון .
ומאחל לך שלא יבואו לך בחיים נסיונות קשים
או שזה לא מרצון ,אז זה פסול
ישנם מצבים בחיים שאף אחד לא רוצה להיות בהם . אז..... אל תדון אותה יש אחד שמנהל את העולם האמןהוא אינו צריך עוזרים
29/05/17 | 22:12
79. באמת עצוב ורגיש. הלוואי יקרו ניסים! מחבקת!
29/05/17 | 17:33
אמן שייצא מזה ויחזור לעצמי לגמרי
29/05/17 | 22:01
78. היא ציערה אותו.הבין כך שהקוגניציה לא גרועה
29/05/17 | 17:31
77. הוא בכה מזעזע לעשות כזה דבר!!
29/05/17 | 17:28
76. ברגע שהוא לא יהיה ראוי לתת גט היא תהי בצרות
ראו מה קרה בצפת. אישה שבעלה נהיה צמח לא יכולה לקבל גט. אז למה לצער אותה
29/05/17 | 17:25
נכון!
30/05/17 | 00:07
לאף אחד אין זכות לתת ציון
רק לברך. אולי האמא של יהודה לא התנהגה אליה יפה. אולי היה פשוט סיוט מתמשך לבוא ולהרגיש מיותרים בבית של החמות
אולי היו משקעים כבר קודם וזה רק צף ועלה עכשיו
והיא החליטה לנטוש כי כבר אין לה כוחות נפש
מה עדיף שלילדים האלו תהיה אמא בדכאון נפשי עם כדורים?
30/05/17 | 00:52
לאף אחד אין זכות לתת ציון
רק לברך. אולי האמא של יהודה לא התנהגה אליה יפה. אולי היה פשוט סיוט מתמשך לבוא ולהרגיש מיותרים בבית של החמות
אולי היו משקעים כבר קודם וזה רק צף ועלה עכשיו
והיא החליטה לנטוש כי כבר אין לה כוחות נפש
מה עדיף שלילדים האלו תהיה אמא בדכאון נפשי עם כדורים?
30/05/17 | 00:52
75. איזה רוע להכאיב כך לבחור במצבו!!
29/05/17 | 17:25
להכאיב?
מתי ראית את יהודה? מתי דאגת לדעת מה שלומו ומה המצב שלו? ידוע לך המצב המוחי? איפה הייתם כשלא נתנו לו לחזור הביתה? איפה הייתם כשיום יום המשפחה סוחבת על כתפיה החבולות את נטל הפציעה שקרתה למען הכלל? טפי עליכם דברנים טיפשים ובורים.
29/05/17 | 20:22
74. יש תגובות טפשיות כל כך. שאף אחד לא יתנסה חס וחלילה!והלוואי שיחלים בקרוב לגמרייי
29/05/17 | 17:25
73. תגובה
אין מילים אם ביה הפוך??????
29/05/17 | 17:10
72. כואב הלב ממש... מסכנים
29/05/17 | 17:08
71. עצוב מאד. הנושא מורכב ויש יותר מצד אחד לסיפור הבעיה היא בשביל מה היא צריכה להוציא לרשות הרבים את מצב בעלה זה מכוער ביותר
29/05/17 | 16:53
70. ואם גבר היה עוזב אישה?
29/05/17 | 16:50
גבר יכול לקבל היתר לשאת אישה שנייה
לעומת אישה שנשארת עגונה
29/05/17 | 17:50
69. הוא עלול בכל רגע לחזור להיות צמח ואז היא תהיה עגונה לכל החיים
היא רצתה להקדים תרופה למכה
29/05/17 | 16:50
אתה צודק - זו הסיבה!
30/05/17 | 00:06
מי אמר?????
31/05/17 | 12:54
68. לא שופטת לשניה אבל המסירות שהיתה פעם הלכה ואיננה
פעם אנשים היו מסורים בטוב וברע. פעם נשים לא ילדו כשהבעל היה עקר ונשארו איתו. פעם נשים נשארו אלמנות כל חייהן כדי לא לפגוע בילדים וכדי לשמר זכר אהובן. פעם היתה הקרבה אמיתית. זה כמובן לא אומר שהבחורה הצעירה צריכה להקריב את עצמה. אבל זה נראה כמו מאפיין שהדור שלנו כולו חסר. נאמנות. הקרבה. נשיאה בעול למרות הכל.אל תמכרו לי יותר סיפורי אהבה. אני כבר לא מאמינה...
29/05/17 | 16:47
העיקר שאת לא שופטת
29/05/17 | 17:06
ופעם בהודו אישה היתה עולה על המוקד כדי להשרף עם גופת בעלה
ופעם בארצות הברית אישה אלמנה היתה לובשת שחורים יותר משנתיים כדי להציג אבלות. מעניין שמבקשים את זה רק מהאישה.
29/05/17 | 17:16
למה אישה צריכה להיות בודדה לשארית חייה?
29/05/17 | 17:20
דודדה
למה בודדה? יש לה בעל חי וילדים אז איזה בודדה?
29/05/17 | 19:24
קל לשפוט כשאת לא עומדת בסיטואציה
קל מאוד לשפוט מבחוץ. אני מאחלת לך לא לעמוד בסיטואציה הזו ושלא תצטרכי לעמוד בדילמה הזו כמו שהיא עמדה בה. המעט שאת יכולה לעשות זה לא לשפוט אותה.
29/05/17 | 17:22
אל תשפוט אדם עד שתגיע למקומו
אין זכות לאף אחד או אחת להגיד מילה על הבחורה הזו רק לאחל לה שתצליח לשקם את חיה וחיי ילדה זה לא פשוט והוא תמיד ישאר בלב שלה הרי היא לא התגרשה ממנו מחוסר אהבה
ריבקי מכל הלב! מאחלת לך שתזכי להקים בית כשר ושמח ולמצוא את האחד שישלים אותך עם כל הקושי
29/05/17 | 17:23
פעם הגברים בגדו יותר....פעם נשים סבלו יותר...
29/05/17 | 17:29
צודקת ב100%
29/05/17 | 17:31
לא שופטת? את שופטת בריבוע
29/05/17 | 18:44
ו...
ומי אמר שמה שהיה פעם הכי נכון שיש?? פעם גם גבר היה מתחתן עם כמה נשים אז.??? מה זה השטויות האלו של "פעם" כאילו שיש משהו רע בלשנות דברים ועוד לטובתינו.. קיצר חבל שאת נתלית ככה על העבר..
29/05/17 | 18:56
פעם לנשים לא הייתה זכות הצבעה בקלפי
29/05/17 | 19:33
אנשים פעם היו טיפשים.
תמימים טיפשים חסרי אמצעים מתים מכל זבוב או מחלה חולפת.. יש המון דבריםשאפשר לומר על הדור ההוא. אין לך סיבה להאמין..וכנראה שמעולם לא האמנת או אהבת.. ההגיון נשחק לך עם הגיל
29/05/17 | 20:24
67. עצוב
29/05/17 | 16:43
66. זה מה שנקרא: הייתה איתו רק בטוב וברע ברחה
29/05/17 | 16:41
אין לך שום זכות לשפוט! תתבייש לך!!
29/05/17 | 17:00
יא נאור, נראה אותך בנעליה
29/05/17 | 17:14
כל כך קל לשפוט מאחורי המקלדת...
29/05/17 | 17:20
תתבייש לך
תתבייש לך שאתה בלי להכיר אותה, בלי לדעת מה זה להיות במקומה,שופט אותה.
29/05/17 | 17:24
לא מסכימה בכלל
זה לא נכון לישפוט אנשים כך.עם כול הכבוד מגיע לה לחיות חיים נורמליים ולהקים שוב בית נורמלי.איך אפשר שאבאהצמח ולא ייתפקד איך?
היא דאגה לילדים שיהיה להם דמותתאבהית.וחוץ מזה גם לאישה יש רגשות מי יכול להמשיך לחיות כך.....היא צעירה ועכול חייה לפניה למה להיקע כך?
29/05/17 | 17:24
תגובה לליליאן
הבעל לא צמח! וגם אם הוא לא בשיא יכולותיו הוא בן אדם. ותזכרי שזוג חי לטוב ולרע בעושר ובעוני, וכשבעל נפצע והופך לנכה לא "זורקים" הכל שמא הוא ידרדר.
29/05/17 | 19:28
טיפלה בו שלוש שנים זה ברחה?
נו באמת. מה יעזור אם היא תשאר לידו כשהוא בקושי חי? השקיעה את מה שאפשר והבינה שצריך להמשיך הלאה. לא מבינה את יפי הנפש מטעם עצמם, נראה אתכם בסיטואציה כזאת.
29/05/17 | 17:34
זה מה שנקרא מטומטם
נראה לך שהיה לה טוב בשלוש שנים האחרונות?
29/05/17 | 18:40
תגובה
אתה יותר מצודק
29/05/17 | 19:25
65. כמובן שאם הכוח לא היה בידי הגבר...
לא היה צריך את כל זה... ברגע שהדת, והרבנים נותנים את כל הכוח בידי הגבר, הוא יכול להחזיק אישה עגונה, אם מרוע לב (כמו סחטנות) או מחוסר אונים (כמו מחלה או פגיעת ראש). אם הוא לא היה מתעורר ממצב של צמח ,היא היתה נשארת עגונה, ערירית ובודדה ללא ילדים או בן זוג והיו נהרסים לה החיים- בחסות הרבנות והאורטודוכסיה.
29/05/17 | 16:32
התורה הקדושה היא נותנת ורק היא את הדרך באורחות חיינו
מה לא מובן שאתה מתוך דברך שונא את היהדות ומנגח את הרבנים הם לא אשמים הם עושים בדיוק מה שכתוב בתורה שניתנה לעם ישראל בהר סיני לפני אלפי שנים היהדות לא עושים מה שנוח לנו אלה מה שהתורה הקדושה מצווה לנו לעשות לכל אם לא טוב לך האורתודקסים אל תעשה סצנה בגלל הרבנים
29/05/17 | 17:50
עברו 2000 שנה תתקדם
29/05/17 | 19:35
מה הרבנים עושים
הרבנים עושים את מה שרבנים קבעו ולא בהכרח מה שכתוב בתורה.
היהדות באלפיים השנים האחרונות היא יהדות רבנית ששונה מאוד
מהיהדות בזמן בית המקדש. למעשה הרבנים במשך הדורות פרשו ושינו את היהדות לחלוטין ולא רק זאת אלא קבעו שבידם גם לקבוע הלכה אפילו בניגוד למסר אלוהי (ראה סיפור "תנורו של עכנאי")
יש אפילו שטוענים על אי תלותה של התושבע"פ בתושב"כ מבחינת התוכן, מה שמעיד על התגבשות נפרדת של תורה שבעל פה, ולא רק כפרשנות מצטברת של תושב"כ
על פי התורה למשל מי שממונה על הוראת ההלכה לעם הם הכהנים ולא הרבנים (מושג שלא היה קיים)
וַיְדַבֵּר ה' אֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר. יַיִן וְשֵׁכָר אַל-תֵּשְׁתְּ אַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ בְּבֹאֲכֶם אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד וְלֹא תָמֻתוּ חֻקַּת עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם. וּלְהַבְדִּיל בֵּין הַקֹּדֶשׁ וּבֵין הַחֹל וּבֵין הַטָּמֵא וּבֵין הַטָּהוֹר. וּלְהוֹרֹת אֶת-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אֵת כָּל-הַחֻקִּים אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' אֲלֵיהֶם בְּיַד-מֹשֶׁה (ויקרא י', ח'-י"א)
ומכיוון שרבנים במשך הדורות קבעו ושינו את ההלכה כך הם יכולים לשנות אותה שוב. לנעשה המסורת הרבנית קובעת שתפקידם של הרבנים הוא לא רק להעביר את ההלכות מדור לדור אלא גם לחדש חידושים הלכתיים בהתאם לאותו דור
זה מאוד מצער לקרוא ולשמוע מדי פעם כמה בורות יש באנשים שטוענים שרבנים עושים מה שכתוב בתורה.
29/05/17 | 23:13
תגובה
אבל הוא התעורר אז למה להתגרש ממנו, מי ממתין מעבר לפינה? זה ממש כואב.
29/05/17 | 19:29
כן כן... אנחנו רואים כמה מחזיקים כל החירטוטי זוגויות
29/05/17 | 20:28
64. נקווה ששיקומו יתקדם עד להחלמה מלאה וחיים טובים
29/05/17 | 16:30
אמן
29/05/17 | 18:15
63. סיפור עצוב וקשה לשני הצדדים. אי אפשר לשפוט אותה
קשה מאוד ולא ברור מהכתבה מה מצבו.נשמע שמודע ואף כתוב כי בכה בזמן מתן הגט.
בכל אופן מאחלת טוב לשניהם והרבה בריאות!!!
29/05/17 | 16:23
62. מעניין אם חלילה זה היה קורה לחרדים הם היו משחררים?
עוד נקודת זכות לחובשי הכיפות הסרוגות...
29/05/17 | 16:20
זה לא שייך לחרדים זה שייך לאנשים מבינים וטובים.
29/05/17 | 17:08
61. אף אחד לא היה רוצה להיות בנעליה של האישה! אז די לשפוט!
29/05/17 | 16:16
60. גט פצוע המלחמה
מאד עצוב וכואב לא ברור ממה היא פחדה
יש לה שני ילדים ואם הוא היה נפטר היא לא היתה נשארת עגונה
29/05/17 | 16:05
היא פחדה שאם לא יוכל לתת גט
29/05/17 | 16:27
59. אשה צעירה
לעולם אל תדונו את האדם עד שתגיעו למקומו. אני לא מאחל לאף אחד לעמוד בנסיון הזה.
29/05/17 | 15:55
58. אני אומרת לבעלי שלא אתחתן שוב כי כבר יש לי ילדים
בין אם נתגרש או חלילה מוות.הייתי מבינה אותה אם לא היו להם ילדים .
29/05/17 | 15:52
ואת מעדיפה להישאר לבד ללא מישהו שיאהב אותך
לנצח אחרי מות בעלך?
מה קרה שאת לא חושבת שאת לא ראויה לאהבה גם אחרי חס וחלילה שיקרה משהו לבעלך? י
29/05/17 | 16:55
בגיל עשרים פלוס היית נשארת?!
לחיות כל החיים שלך עם אדם שהוא כמו ילד נוסף (ואף גרוע מזה)?
29/05/17 | 19:37
57. עצוב וקשה ומי אנחנו שנשפוט לכאן או לכאן.
29/05/17 | 15:50
56. יהודה הישראלי
עצוב וכואב אבל בעזרת ה'אני מקווה ורוצה להאמין שיהיה נס והוא יקום לחזור להיות אדם רגיל אמן ואמן
29/05/17 | 15:48
ניר
אמן ובמהרה בימינו אנו.
29/05/17 | 16:36
55. הפרטיות שיכת גם ליהודה
למה חשפת את הבחירה הזו בכל התקשורת? אלו חיים גם יהודה.
29/05/17 | 15:46
מהרגע הראשון שהוא נפצע היא רצה לתקשורת
למי שזוכר במוסף שבת. היא כבר אז סיפרה שהיא סובלת. ילדה אומללה סהכ.
29/05/17 | 22:42
54. אני מאחלת לרבקי שתהיה מאושרת
היא בחורה מאוד צעירה ואמא שנותרה לגדל לבדה שני ילדים.
גם אם 2 המשפחות עוזרות, העובדה המצערת הזאת לא תשתנה.
בפייסבוק שלה מישהו הגיב את המשפט הכי נכון:
את הטרגדיה הראשונה לא יכלו למנוע, אז לפחות כדאי למנוע את הטרגדיה הבאה, עם כל הצער הרב שכרוך בזה.
29/05/17 | 15:46
53. יהודה הישראלי
פשוטט כואב הלב הלב נשרף לי יהי זיכרו ברוך
29/05/17 | 15:44
מה הקשר יהי זיכרו?!ברוך הוא לא ניפטר...
29/05/17 | 16:29
הוא לא מת..
29/05/17 | 16:39
52. אין מילים....
ארוע עצוב ביותר. לא ברור מתוך הכתבה מה מצבו האם הוא צמח עדיין? ואם לא אז למה הגברת בוחרת לנטוש?? חסר הרבה אינפורמציה בכתבה בשביל להבין את הבחירה שלה....
29/05/17 | 15:41
הכתבה היא רק דיווח לא ניתוח
29/05/17 | 16:28
"החלטה אמיצה" זה רק דיווח?
29/05/17 | 21:44
לא חסרה שום אינפורמציה. הכול שם.
29/05/17 | 19:38
51. למה
מענין עם זה היה אפוך מה היה לה לומר לא עוזבים פצוע לבד במיוחד בעלך בגלל שאו פצוע עוזבים מה היה קורא עם את היאת נפצעת או היה עוזב תחשבי על הכול
29/05/17 | 15:39
מהכרות אישית עם יהודה
הוא היה שואל אותה למה חיכתה כמעט 3 שנים לזה..
29/05/17 | 16:29
צודק
איתך לחלוטין!
29/05/17 | 20:29