הורים
תגובות (53 תגובות ב-35 דיונים)
35. ולמי אכפת מהעסק שלי ?
אז נכון, את אמא, הבאת ילדים - כל הכבוד ושיהיו בריאים אז לפני שנהיית אמא. עבדת ונתת את השעות שעבורן מלכתחילה הועסקת לעבוד בהן. נכנסת להריון - מזל טוב. עכשיו את הולכת לבדיקות, ולא מרגישה טוב ומתחילה להעלם מהעבודה - התפוקה יורדת. עכשיו את בחופשת לידה אני אביא מישהי חדשה, יכשיר אותה וילמד אותה - התפוקה יורדת. ועד שהיא תלמד את תדרשי לחזור, ואז מגיעה לך שעת הנקה בשנה הראשונה שוב התפוקה יורדת, ואז הילד לא מרגיש טוב או שאת לא מרגישה טוב או ששניכם לא מרגישים טוב - התפוקה יורדת ואחרי שנה את תרצי באופן קבוע לרדת ל-80% משרה כי יש לך ילד ואת רוצה להיות איתו! ונשאלת השאלה - למה אני צריך לשלם על זה שאת הבאת ילד ?? העסקתי אותך למשרה על פי הצרכים שלי, אם את לא יכולה לתת לי את אותה התפוקה שבגללה העסקתי אותך - למה אני צריך לספוג את זה ?? כי הבאת ילד ? אני אבא בעצמי ואין לי כלום נגד ילדים! אבל אני בעל עסק שצריך קודם כל לדאוג לפרנסה שלי ולא לפרנס אמא כזו או אחרת שהביאה ילד !
* מעסיק   30/12/14 | 14:25
34. מזועזעת מהתגובה והמסקנה של העו"ד
כעו"ד אתה אמור לסייע ללקוחותיך (המעסיקים) לקיים את החוק ולהימנע מעבירות ומאפליה אסורה. במקום זה אתה מציע להם כיצד להתמודד עם הבעיה כדי שלהבא התכתובת הפסולה שלהם תזלוג?? ממש עצוב. בתקופת בחירות זו צריך להאבק על צמצום שוק העבדים הישראלי ולהפוך את יום העבודה לסביר ללא אפשרות להעסקה בלתי מוגבלת בשעות נוספות. רק כך לא תהיה אפליה בין עובד שמוכן לעבוד משרה מלאה (שימו לב שהיא רצתה לעבוד בין 7 בבוקר ל 4 וחצי שזה יותר ממשרה מלאה), לבין עובד שמוכר את נשמתו לקריירה ואין לו חיי פנאי. עובד כזה לא טוב לעצמו ולא למעסיק. הוא לא פרודוקטיבי. ארגון ה OECD מתריע כבר שנים שאנחנו מדינה עם הכי הרבה שעות עבודה והכי מעט פריון עבודה לנפש. תקלטו שזה לא טוב לכם המעסיקים. מה שמדהים הוא שתמיד הטוקבקים של גברים פסיכיים טוענים שזה לגיטימי ומי שרוצה תעבוד עד שעות בלתי מוגבלות. האם אתם לא הייתם רוצים לעצמכם מעט חיי פנאי- לבלות עם המשפחה /ילדים/ חברים. גם אם אתם רווקים. מאיפה הגיעה הרשעות והטיפשות הזאת . הרי אתם סובלים מכך פעמיים- פעם אחת שאתם עובדים בלי סוף ולא נהנים מעמלכם ופעם שניה שהנשים בחיים שלכם נדפקות (כולל הבת שלך, אחותך, אשתך, אמא שלך..). האם אנחנו חיים בשני עולמות נפרדים- גברים לחוד ונשים לחוד??? האם רווחה לבת הזוג שלך או לנשים בחייך היא לא רווחתך האישית?? האם סיום מוקדם של יום העבודה כמו במדינות אירופה המצליחות היא דבר מגונה?? מאיפה הבאתם את עוצמות המיזוגניה הזו??
* קולגה   12/12/14 | 12:37
33. רק לאחרונה גיליתי כמה קשה לאמהות בישראל בשוק העבודה
מספיק שבראיון עבודה שומעים שיש לך ילד קטן (כבר המראיין מדמיין לעצמו את ההריון הבא או ימי מחלה) ובאותו הרגע את הופכת לאויר ורק מחכים שתצאי מהדלת... כמה נכון ככה עצוב. ישראל 2014
* כמה עצוב...   12/12/14 | 11:04
32. עם כל הכאב תחשבו אתם עם היה לכם משרד והעבודה שלו היתה עד מאוחר ואם העובדים לא יוכלו להשער עד שעה מסויימת והייתם מפסידים כסף מה אתם הייתם עושים??
לא הייתם רוצים עובד שיכול להתמסר לעבודה בלי להפסיד כסף? הרי זאת הפרנסה שלו גם נכון שמגיע לה פיצויים והוא היה צריך להיות כן איתה מההתחלה ומהציפיות שלו תנסו לשים את עצמכם בנעליים של בעל המשרד.... וחוץ מזה כאמא לילדים ממש לא מתאים לי להיות בחוץ עד שעות הערב כי אמא זאת העבודה הכי חשובה שיש ולא הכפת לי קריירה!!! נכון שחשוב לעבוד אבל לא עד הערב! אפילו אחיות שלי שהיו במשרות בכירות והיו עובדות עד הערב לא יכלו יותר והתפטרו ולקחו משרות עם פחות שעות כי עבודה אפשר להחליף אבל לא ילדים!!!
* לי   12/12/14 | 09:07
31. שכל המעסיקים יחשבו אם היה מדובר בנשים שלהם האם הם היו רוצים שהילדים שלהם יגדלו רק עם מטפלת ? מנסיון אישי הכל חוזר מי שעוה שעושה טוב וחסד זה חוזר אליו לעומת
אנשים מעסיקים אטומים שלא חושבים שאפשר להיות גמישים ולא יקרה כלום אם יעבדו שעה פחות אני הכרתי מנהל בהייטק שנים שהיה קשה עורף וחשב שעדיף גברים עד שזה הגיע לאשתו שפוטרה ממקום מסודר וגילתה את הסיוט שקיים בחוץ גם אותו מנהל פוטר אחרי הרבה מאוד שנים והיום הגישה שלו שונה הוא יודע שהכל חוזר לאדם "סור מרע עשה טוב ושכון לעולם " כל טוב לכל עם ישראל
* ואהבת לרעך כמוך    12/12/14 | 06:52
30. ועל זה נאמר
את הכסף סופרים במדרגות סידרה לעצמה 10שנים של משכורות בתביעה אחת. מגיע לה כל הכבוד .
* מיק   12/12/14 | 00:59
29. זה ממש נהיה פשע להיות אמא לילדים.
אולי עדיף לעשות כמו החרדים. להביא הרבה ילדים לעולם ולחיות על קיצבאות. בשביל מה לתת את הנשמה ואת החיים בשביל "קריירה"? קריירה זה לא לעבוד שעות נוספות בחינם. קריירה זה לא לעבוד תמורת שכר נמוך וללא קביעות. אין כזה דבר באמת קריירה בישראל. יש טייקונים חזירים ונצלנים, וכולנו עבדים. במדינה כזאת עדיף לגנוב מאשר לעבוד.
* Debian   12/12/14 | 00:05
לא הבנת את הכתבה זה נהייה פשע להיות מעסיק
* רונן   12/12/14 | 06:02
28. חברה של מנוולים.
עד שלא יתחילו להכניס מעסיקים כאלה לכלא, כלום לא ישתנה. חזירים מהסוג הזה, יכולים במחי יד להרוס קרירה שלמה של בנאדם ולגרום לו להגיע לרחוב רק בגלל שלא מוצא חן בעיניהם שיש לו ילדים.
* .   12/12/14 | 00:02
איזה תגובה מפגרת
מה קרה ? מה הבעיה ?? שהם שמים את העסק שלהם לפני הרצון שלה להיות אמא ?
* שוקי   30/12/14 | 14:27
27. מעניין לדעת
מעניין לדעת אם את היחס הזה והפיטורים האלו היו מנת חלקם של אותם גברים כי הם מגדלים משפחה או של אמא שלהם או האישה שלהם תמיד קל לבוא לאישה בטענות כאילו לגברים לא צריך להיות חלק בגידול הילד או כאילו לבוסים האחו בחיים לא היו ילדים גועל נפש!!!!!! רק לחשוב כמה נשים מפוטרות מאותן סיבות אבל לא מוצאות מייל....
* עדי   11/12/14 | 23:13
26. האמהות האלה מגדלות את דור העתיד שלנו
מה אתם רוצים ילדים דפוקים? שנשארים עד השעה שש בערב במעון? ככה מגדלים דור מנוכר שגדל במוסדות חינוך במקום עם אמא בבית אין תחליף לאמא ואבא לכל בוס יש גם ילדים בבית ואנחנו כחברה צריכים לדאוג לכך שאימהות תוכלנה לעבוד שעות סבירות וגם להיות עם הילדים אנחנו צריכים לשלם את המחיר כי זה מה שבונה לנו את דור העתיד
* בוס שקשה לו    11/12/14 | 20:39
מסכים עם כל מילה
* דור   11/12/14 | 22:51
אפשר להיות עובדת שלך
* פטי   11/12/14 | 23:04
לצערנו, לא מעניין אף אחד !
לצערנו, לא מעניין אף אחד ! יש יעדים בכל מקום וצריך לעמוד בהם !!!!למעסיק הרבה יותר חשוב !
* גלית    11/12/14 | 23:11
25. מה נסגר בסוף?
* מה נסגר בסוף?   11/12/14 | 20:37
24. גבר עם בעיה דומה
נולד לי לא מזמן ילד שני לקחתי חופש ללדה לפי חוק שמותר לקחת ולאחר מכן המעסיק אמר לי לקחת עוד כמה ימים חופש למרות שלא התכוונתי להחסיר ולאחר כמה שבועות הוזמנתי לשיחה שההתנהלות שלי ירדה ושאני צריך לחשוב אולי לעזוב את מקום העבודה שלי אם אני לא מצליח להסתדר עם 2 ילדים פשוט בושה נותנים את כל החיים שלנו בשביל עבודה ובגלל שרציתי להביא עוד ילד אני לא יכול להמשיך בקריירה מצליחה?? אני מבין אותך ואת כל הנשים שעוברים את זה זה פשוט בושה למעסיקים האלה ממש גועל נפש
* אבי   11/12/14 | 19:55
23. פשוט לא מעסיקים נשים בגילל הפריון
זה הופך את העניינים לפשוטים. אם המדינה רוצה לדאוג לנשים האלו שתתן להם קצבאות, הן לא צריכוצת ליפול על כתפי המעסיק!
* ירון   11/12/14 | 19:51
ובושה וחרפה שיש אנשים כמוך!
גם אימהות רוצות להצליח לטפח קריירה ולא פחות חשוב להביא פרנסה לבית!!!! בגלל שהיא לא יכולה לעבוד עד חמש היא צריכה לשבת בבית??? איכות קובעת ולא הכמות!
* אמא ל 3    11/12/14 | 22:57
החברה צריכה עובדת עד 20:00 היא לא רצתה \ יכלה....
* רונן   12/12/14 | 06:04
22. מכירים את השיר ״איזו מדינה איזו מדינה״
* יהודי   11/12/14 | 18:58
עז או מדינה מיוחדת במינה....
* נען   11/12/14 | 21:41
21. בעייתית מאוד
עצם התכתובת בין המנהלים שמציינים את הסיבה שאמרה העובדת עצמה למה היא לא מוכנה לחזר לשעות העבודה הרגילות שלה לא נראית לי שגויה. לא אמורה להיות אפליה הן לטובה והן לרעה כלפי מישהי ולהוריד לה שעות עבודה רק כיוון שהיא אישה או אמא. בעניין העוז של החדירה לפרטיות של מנהל בעבודה אין דבר יותר נוראי מזה ואילו המעסיק היה מחטט במייל שלה הייתה מקימה רעש נוראי. זו בחורה ששווה לשלם לה רק בשביל שתלך...
* ש   11/12/14 | 18:49
מדובר בחצי שעה סה"כ.
היא לא עובדת פחות. היא רק מגיעה מוקדם יותר בבוקר. מי שישמע, בחמש אחרי צהריים לא יהיה לחזירים האלה מי שיעשה כוס קפה והם יצטרכו להכין לבד.
* .   12/12/14 | 00:13
20. מדינה עם הרבה הרבה הרבה רוע!!!!
* עובד   11/12/14 | 18:48
19. עכשיו אף אחד לא ירצה להעסיק אותה
* אחת   11/12/14 | 18:47
אין שום סיבה לעבוד בחברה כזאת.
זאת לא חברה שמשלמת טוב. זאת לא חברה שמתייחסת בהגינות לעובדים שלה. מעסיק שמזדהה איתם, עדיף לא להתקבל לעבודה אצלו. ואל תדאג חמוד. האנשים שלא נתת להם עבודה, שפגעת להם בפרנסה, זה האנשים שיפרצו לך הביתה בלילה כשלא יהיה להם מה לאכול.
* .   12/12/14 | 00:11
18. בלתי אפשרי לגדל פה משפחה
כל כך עצוב! ממש מנצלים את האמהות. לא הוגן ודיי מייאש
* מיואשת   11/12/14 | 17:59
17. אתה טועה, זה הכול תלוי במקום העבודה שלך
אם אתה חושב לנשים קל למצוא משרות חלקיות מכניסות תחשוב עוד הפעם. התובעת הייתה בסך הכול מזכירה לא מנכ"לית. ובאופן כללי יש מקומות גמישים בשעות ובהיקף המשרה, אבל קח בחשבון שאם תעבוד פחות שעות המשכורת שלך תהיה יותר נמוכה.
* טל   11/12/14 | 17:41
זה שיש מעסיקים נחמדים זה לא מחייב אף מעסיק אחר גם להיות נחמד
ואם גברים היו מוכנים לעבוד בשכר של נשים אז גם תחום המזכירות היה עובר לגברים לגמרי. למה? כי נשים חושבות שמגיע להן הכל, דורשות שהמעסיק יתחשב בהן. זה מאוד נחמד מעסיק כזה ששם את טובת העובד קודם, אבל זה לא אפשרי בכל חברה ואם זה לא מעוגן בחוק אז באמת זאת בעיה שלה. החברה לא חייבת לשנות סדרי עולם כי מישהי החליטה שנוח לה להגיע לעבוד רק עד 4, ושום סיבה בעולם ל משנה את העובדה הזאת!
* שלומי   11/12/14 | 18:52
16. בוקר טוב לעולם
בוקר טוב לעולם 90 אחוז כאלה רק שהם נתפסו , אמן ורק הם היו כאלה. בושה!!
* שי   11/12/14 | 17:41
15. הבעיה היא לא במעסיקים
הצדק עם החברה, עובד לא יכול להחליט פתאום שבא לו לעבוד פחות שעות, אבל אישה שילדה מרגישה שכן, למה? כי ככה, נשים חצופות שחושבות שהעולם מגיע להן. וזה שיש לה ילד קטן זה רק הסיבה שהיא בגללה לא יכולה להשאר, זה לא אמור לעניין את המעסיק אם יש לה ילד קטן או אמא/בעל חולה. בשורה התחתונה היא החליטה על דעת עצמה לרדת ל80 אחוז משרה גם כשביקשו ממנה לעבוד יותר, ובמקום לקחת החלטה כן או לא היא נכנסה למייל של הבוס שלה כדי לחפש רעיות מפלילות. בושה למין הנשי, לא פלא שמעסיקים אותכן במשכורות נמוכות, כי מי שיכול לשלם משכורת מלאה יעדיף כבר לקחת גבר שעושה פחות "צרות". אם איי פעם אתן עבודה לאישה זה רק בשביל לשלם שכר נמוך יותר משל גבר. וזה שמעסיקים מצפים מהעובדים להשאר מליון שעות ללא תמורה תחת ההגדרה "חוזה גלובלי" זאת אשמת המדינה שנותנת לזה פתח ולא מחוקקת חוק נגד חוזה גלובלי, המעסיק תמיד ינצל את החוק לטובתו.
* שלומי   11/12/14 | 17:39
כמה טפשות בהודעה אחת
ומה עם טובת הילדים? עובדים הם לא רובוטים, יש חיים מעבר לעבודה ולא הגיוני שהורים (אבא ואמא) ישארו בעבודה בעל כורחם על חשבון זמן איכות עם הילדים! מי שרוצה להזניח את הילדים שלו זו בחירה שלו, אבל מבחינתי אין סיכוי שאני מביאה ילדים לעולם בשביל לראות אותם שעתיים ביום בדיוק ברוטינת האוכל-מקלחת-השכבה. ילדים צריכים הורים. וזה לא קשור למין ההורה, לצערי פשוט הנטל בד״כ נופל על אמהות אבל זה צריך להיות שווה בין שני ההורים.
* הדס   11/12/14 | 18:49
רעיות מפלילות?
תלמד לנסח נכון
* משה   11/12/14 | 19:49
העסקת נשים = עבדות
הבעיה היא בדיוק במעסיקים! החברות רואות באנשים פיונים על לוח. כבר אסור לנהל חיי משפחה וחס וחלילה תרבות פנאי. אנחנו פשוט עבדים. אני לא יודעת אם יש לך ילדים, אבל זאת ממש בעיה לעבוד במשרד ולחזור כל יום בתקווה שתספיק לקלח את הילד ולהרדים אותו. ואנשים כמוך נגד העסקת נשים, אז מה הפתרון? ש 50% מאוכלוסיית המדינה לא תעבוד כי יש להן ילדים?! אנחנו באמת חצופות שאנחנו מעוניינות להביא ילדים לעולם.
* עבד של הייטק   11/12/14 | 20:30
14. תשובה ל- 7
אני התכוונתי שזה קרה לי באופן אישי בחברת הייטק ונעשה לי עוול בגלל שאני אישה ואמא לילדים ואני מציעה לא לוותר כמו שאני ויתרתי להם
* חסויה   11/12/14 | 17:17
13. שעה אחת
מהתכתובת עולה שהיא פוטרה בגלל שעת עבודה אחת, למה להיות כל כך אכזרי? תגישי תביעת ענק.....
* ציון   11/12/14 | 17:04
12. גם אני רוצה לעבוד פחות שעות
וגם לי יש ילדים קטנים וגם אני עובד בהיטק. אבל אני גבר, אז אני יכול רק לחלום
* דורון   11/12/14 | 16:58
11. פיצוי בין 50 ל130 אלף
* מרק   11/12/14 | 16:45
10. לא הכל נכון
אחרי שמסתיימת שעת הנקה העובדת חייבת לחזור למשרה הרגילה, למה היא חשבה שיתנו לה להמשיך לעבוד במתכונת שעת הנקה? היא גם קצת חוצפנית.
* מאי   11/12/14 | 16:39
מאי את צדיקה אחת בסדום
זה שמעסיקים מנסים להוציא את המקסימום המותר במסגרת החוק מהעובד זה לגיטימי ורק חוקים יכולים לשנות את זה. ונשים כמוה רק גורמות לגברים לפחד להעסיק נשים, הם פיטרו אותה פשוט כי היא החליטה שזכותה לעבוד 80 אחוז משרה, וכשהיא קיבלה את מכתב הפיטורים היא חיפשה דרך להפליל את המעסיקים שלה. אני לא שובניסט ואני מעריך נשים מאוד, ולכן בחיים לא אעסיק אישה הן מסוכנות ויש להן כוח.
* שלומי   11/12/14 | 17:48
שלומי אתה מדבר שטויות. כמה טמטום!! בכל מקרה לידיעתך משרה מלאה זה 8:20 ש ביום לא 9
* אני   11/12/14 | 19:06
9. אצלי היה הרבה יותר גרוע
רכזת כוח אדם התקשרה למפעל מסויים ואמרה שיש לה בחורה צעירה (אני) שרוצה לעבוד.. בטלפון שאלו את הרכזת אם יש לי ילדים. הרכזת אמרה שכן,שיש לי ילדה בת שנה+ אבל זה לא יהווה בעיה וכדומה.. אחרי ששמעו שאני אמא לילדה אפילו לא רצו לזמן אותי לראיון עבודה.
* איריס   11/12/14 | 16:36
8. מענין, הרי וודאי לכותבים יש "בלת"מים" וכו'
האם היו רוצים שככה ינהגו עם הנשים שלהם? שיפטרו ו/או יתעקשו על משרה מלאה? גועל נפש
* גבר, לא פמיניסט, פשוט בן אדם   11/12/14 | 16:28
7. ל-5 מה הקשר חברת הייטק ?
פשוט לא באת טוב לבנאדם אחר בעניים או שאת לא יודעת למה באמת פיטרו אותך. זה קורה גם בלואו טק וכמעט בכל תחום אפשרי. לי זה קרה במשרד קטן לגמילה מעישון מסוכר וגלוטן שלא הסכימו להתפשר איתי בשעה מסכנה אחת ביציאה -לצאת ב20:00 במקום ב21:00. במקרה נוסף במשרד אחר של הנדסת חשמל אחת העובדות נרתאה ממני כי עבדתי זריז יותר ומדוייק יותר והרגישו את זה מאוד היא החליטה להרתיח את הבוס עלי למה אני לא מביאה בייביסיטר לילד בן שנה ו4 חודשיםואני נשארת איתו בבית יומיים שלמים!!! אין קשר בין הכתבה לסוג העבודה. זה יכול לקרות בכל מקום.
* אינה    11/12/14 | 16:03
בחברות הייטק עושים הרבה מאודדדד שעות
המדדים הם השעות, ככל שתתנחל יותר במשרד כך אתה עובד טוב יותר, בלי קשר ליכולת שלך, צריך לחוקק חוקים שמגבילים שעות עבודה
* אמא שעבדה בהייטק   11/12/14 | 16:28
הכל חוקי תחת חוזה עבדות "גלובלי"
מעסיק שרוצה יותר שעות צריך לשלם על זה, המדינה מאפשרת למעסיקים להפוך מהנדסים לעבדים, אומנם העבודה שלי לא פיזית אבל אין לי חיים כשאני לפחות 11 שעות ביום במשרד. ואז מגיע המס הגבוה
* אני   11/12/14 | 17:52
6. לא חסר כאלה.. כולם כאלה היום.. כמה שיותר כסף רוצים להרוויח
ותאות הבצע חוגגת היום
* ערן   11/12/14 | 15:37
5. חברת היי טק
אני עבדתי בחברת היי טק מעל עשור ושמנהל החדש החליט שאני לא באה לא טוב בעניים הוא הזיז אותי החוצה אין להם לב ואין להם רגשות מציעה לך ללחם בהם עד הסוף גם אם לא תחזירי למקום עבודתך תבקשי פיצויים ופיצוי על עוגמת נפש
* חסוי   11/12/14 | 15:32
4. חוצפה של חברה !
* מיכל   11/12/14 | 15:27
3. מעסיקים מנוולים ונצלנים
* שני   11/12/14 | 14:48
2. איזה אנשים עם לב קר ..
מאחל להם שנשותיהם לא יראו את הילדים שלהם גם
* מאחל לכם רק רע   11/12/14 | 14:38
1. מחכים בקוצר רוח להחלטת השופט.
במקרים דומים נפסק נגד החברה, אך זהו מקרה מורכב ומעניין. תפרסמו בבקשה
* יוסף   11/12/14 | 14:28