הורים
תגובות (50 תגובות ב-16 דיונים)
16.
בעיה בעיה. עצוב לילד ולהורים.
* ויקטור מלכה   11/06/22 | 16:39
15. אספגר הוא אוטיזם קל בתפקוד גבוה מאד המשותף לו לאוטיזם הוא בעיית התקשורת..
אצל אספגר בעיית התקשורת מתבטאת בכך שהלוקה בה בעל מנת משכל נורמאלית או אפילו גבוה מהממוצע, אך הוא מתקשה להבין בדיחות והבעות פנים של אנשים . יש לאספגר כפייתיות לתחום עניין אחד באובססיביות והוא לא מבחין מתי הוא חפר לאנשים על הנושא האהוב שלא וגם אם כן מבחין הוא לא מתחשב .מאין כפוי עליו..יש חהם כישורי שפה נדירים ומאד יעילים.. יש חשד שרוב המדענים הגדולים בהסטוריה היו בעלי התסמונת המופלאה הזו בגלל האובססיה למחקרים שלהם ורצינות מעל הממוצע. דמותו של שרלוק הולמס מתארת סוג של דמות אספגר בכך שהוא מדבר ומתעסק בלי להתחשב בסובבים אותו אך ורק בחקירות רציחות, והוא גאון במה שהוא עושה מעל מנת משכל של אדם נורמאלי רגיל.. בקיצור לתסמונת הזו יש רק מעלות וחיסרון תקשורתי קל ,כמעט ולא מבחינים בה. היא על הספקטרום בשל הבעיות תקשורת שציינתי.. אוטיזם בתפקוד מאד גבוה ללא צורך בסיוע סיעודי , אנשים רגילים ועצמאיים לכל,רובם יותר חכמים פי 2 מאנשים נורמאלים. אוטיזם היא לא בעית פיגור שכלי..אלה בעית תקשורת שעושה הפרעות בהתפתחות.
* ל   01/09/16 | 16:18
עדיף למות
הלואי שזה היה כזה פשוט, אני מאובחן באוטיזם, אספרגר לפני, ורוצים למנות לי אפוטרופוס אז תגיד משהו לשופט וכן רמת משכל גבוהה מאוד אבל כישורים חברתיים לא משהו , תוסיף לזה שמסמנים אותנו בכול מקום כשונים וישר עושים עלנו איקס. זה סבל
* אני   22/03/17 | 17:44
זה תלוי
אני מאובחנת כלוקה בלקות דומה לאוטיזם ויש לי את רוב הסממנים שיש לבעלי אספרגר אם שוני קטן כך שאני יכולה להבין כמה מסובכים החיים אם לקות תקשורתית הבנתית חברתית התפתחותית אבל אם את גדל בסביבה תומכת עוזרת ומקבלת אתה תקבל את עצמך כמו שאתה ותתגאה בעצמך אבל אם המצב הפוך אתה לא תפסיק לשנוא את עצמך ולרצות להתאבד....אני גדלתי בסביבה שתמכה והשפילה אותי באותו הזמן כך שלעיתים אני לא רוצה להתקיים ולעיתים אני מתגאה בעצמי
* זה תלוי   27/08/18 | 08:26
אוטיזם
צודק.זה שונה מאוטיזם בתפקוד גבוה.היינו PDD NOS
* זהבה   25/10/19 | 03:48
14. תודה לך
הוצאת לי את המילים מהפה
* מיטל   16/07/14 | 13:40
13. זהירות, הרשימה מטעה ביותר, ומדובר בדיני נפשות. הסימנים ששוללים אוטיזם אינם נכונים
אני מאוד מקווה שיפרסמו את התגובה כי לא מדובר במשחק אלא בחיים של ילדים, הכתבה הזו הטעתה אותי אישית לפני שאבחנו את הילד שלי וגרמה לי לעיכוב באבחון של הילד, דבר שיש לו משמעויות קשות לטיפול (יש חלון הזדמנויות קריטי לטיפול בגיל צעיר). אף אחד מהסימנים ששוללים אוטיזם בכתבה איננו נכון, ואני כותב זאת באחריות, כהורה לאוטיסט שמכיר כיום את התחום היטב, וגם מניסיון אישי כואב. אין דבר כזה "סימן ששולל אוטיזם", ואם יש ספק - אין ספק שעדיף ללכת לאבחון ולא לחכות ולהכחיש. יש ילדים רבים שהיו להם את כל הסימנים ששוללים (לבן שלי היו חלק) וכיום ברור שהם עמוק בתוך הספקטרום האוטיסטי.
* אבא לאוטיסט מאובחן   02/02/14 | 14:45
צודקת ממש , הסימנים ששוללים אוטיזים באמת לא נכונים .
יש גם אוטיזים עם תפקוד גבוה ואז התפחות הדיבור שלהם תיהיה תקינה , ולכן הסימנים שכתובים בכתבה לא נכונים בעליל . ממש חבל שמאקו לא מקצועי יותר בדבר כלכך עדין ומסוכן !
* שירה    12/08/19 | 13:38
אוטיזם
בכל מקרה אין תרופה לזה.אבל,כדורי ההרגעה שניתנים להם הם רק לצורך הרגעה ולא טיפול בבעיה.גם אני אמא לילד עם אוטיזם קל שהכחשתי כל השנים שקיימת בעיה כלשהי...נילד נפל בין הכסאות.היה במגרת מיוחדת אומנם,אבל,הוציאו אותו משם,טאז הוא התגלגל למסגרות לא מתאימות.
* זהבה   25/10/19 | 03:53
12. כתבה מרתקת
* מנחם פומרנץ   04/11/12 | 22:32
11. יש לי תסמונת אספרגר זה אומר שאני אוטיסט?
יש לי תסמונת אספרגר זה אומר שאני אוטיסט?
* יסף   20/02/11 | 17:47
כן. זה אוטיזם קל
* אני   02/08/12 | 19:23
זה אומר שיש לך ליקוי בתקשורת, יחד עם מנת משכל
נורמלית-גבוהה. בארה"ב, מוציאים עכשיו את האספרגר מההגדרה של אוטיזם, בספר המגדיר תסמונות, כי התסמונת חסרה מאפיינים מובהקים של אוטיזם.
* פסיכולוגית ילדים שמתמחה באוטיזם   04/11/12 | 21:41
ילד בן 5
איך אני יכולה למצאו מאבחנת שה תגיד לי מה יש לבן שלי פסכולוגית אומרת עיכוב בהתפתחות אבל אני רוצה לדעת בדיוק עים זה ניקרא אוטיזם קל
* סבין    28/09/15 | 19:58
זה אומר שאתה בספקטרום
לא בטוח אם זה אוטיזם בתפקוד גבוה או נמוך. תלוי בתפקוד, יש כאלה אומרים שזה תלוי בתפקוד ואחרים ברמת משכל. אני הולך על תפקוד. גם לי יש אספרגר
* שי   04/11/14 | 19:20
10. אוטיזם
חשוב ביותר ונחוץ לדעת את כל הכתוב .מחזקת את כל המשפחות עם ילדים שמאובחנים כ PDD וכאמא לילד כזה כל הזמן יש התפתחויות חדשות וכל יום מוליד דברים חדשים
* א   30/12/10 | 12:35
ילד אוטיסט
מתי הילד שלך התחיל לדבר ? יש לי ילד בן 3 שאומר רק אבא וגם לא במכוון יש מצב שהוא לא ידבר בחיים ? הוא רק צועק
* מירי   09/09/14 | 14:51
אוטיזים
בן 5/1/2
* מרתה    30/03/15 | 16:09
אוטיזים
* מרתה   30/03/15 | 16:08
9. הגיוני שאוטיזם יגיע בגיל 25?
עד גיל 25 לא היתה לי שום בעיה תקשורתית אבל מאז כבר 4 שנים שאני מסתגרת בבית, קשה לי לדבר עם אנשים, וגם אמא שלי אומרת שכשהיא מדברת איתי היא מרגישה שאני מרחפת... זה יכול להצביע על משהו?
* אחת   30/12/10 | 01:08
כדאי לך ללכת לטיפול דחוף!ל9
את סובלת מחרדה.
* עוד אחת   02/01/11 | 14:44
זה נקרא דיכאון.
* לא אוטיזם   18/04/12 | 21:30
יכול להיות
אם ספגת חבטה בראש. יכול להיות שיש לך אוטיזם בגיל מאוחר. סביר שלא, זה נדיר. כנראה סיפור אחר תבדקי
* שי   04/11/14 | 19:26
8. לבת שלי יש את כל הסיפטומים
רופאים אמרו לי שזה יעבור אבל ככל שהיא גודלת אני רואה שיש לה משהו . היא לא מתקשרת ואם היא כבר מתקשרת אז קשה לה מאוד לבטא את עצמה ! יכול להיות שזה אוטיזם?
* חסוי   22/12/10 | 18:28
אמא יודעת הכי טוב
תפני לעוד רופאים עד שתנוח דעתך
* יעל   27/06/12 | 13:11
7. עזרה! ילד 1-3 שלא מסתובב אף פעם כשקוראים בשמו
זה נורה אדומה?
* או שהוא לא שומע או שהוא לא מבין שזה קוד תקשורי?   20/12/10 | 12:59
בודאי שזו נורא אדומה, אבל זה יכול להיות
גם ליקוי בשמיעה. טוסו טוסו לרופא, לא להתלבט.
* אחת שיודעת   20/12/10 | 13:15
לעשות בדיקת שמיעה - זה הא' ב' של הג' ד'...
נו באמת! למה מחכים שיגיע לכיתה א' ואז יתחילו לטפל בזה?????????? זה יהיה מאוחר מאוד מאוד מאוד.
* רונית   20/12/10 | 13:45
בדיקה פשוטה
תנסו להשמיע רעש פתאומי בסביבתו כמו טריקת דלת חזקה או משהו כזה שהוא אמור להבהל. אם הוא ייקפוץ ויגיב בבהלה השמיעה תקינה, אם גם לזה הוא לא יגיב תבדקו את השמיעה שלו. אם הוא מגיב יפה אבל לשמו לא, משהו פה לא בסדר ולכו להבדק.
* התותח הצפוני   20/12/10 | 22:22
כדאי לבדוק
גם הבן שלי לטענת הגננת בגן לא ענה לשמו כשקראה לו באופן רציף ועורר אצלנו המון חרדה ולאחר בדיקה התגלה שהוא סובל מוויסות חושי בלבד והרבה פעמים הרגיש פשוט מוצף. לאחר טיפול עם מרפאה בעיסוק שמומחית לעיניין הכל נפתר והיום הוא בן חמש עם המון שמחת חיים ועונה כשקוראים לו אלא אם כן הוא במחשב...
* קרן   21/12/10 | 09:29
6. הזהרו מאבחון עצמי!!!
אם יש חשד לכו ותבדקו במכונים המורשים, בנוסף, קיימת נטיה של אובר-אבחון, מה שאומר שלפני עשור כולם אובחנו היפרים, אחר כך הגיעה תקוופת האסספרגרים והיום הפי די די לסוגיו. אז שימו לב בדקו, היוועצו עם יודעי דבר אבל תמיד תקשיבו ללב, הוא ינחה אתכם למקום מבטחים. תמיד.
* 007   19/12/10 | 21:35
רגע
אבל אני אובחנתי בגיל 47, כלומר לא אבחנו את זזה בעבר בכלל. זה לא שמאבחנים יותר. פשוט לא אבחנו אספרגר.
* רגע אבל   04/11/14 | 19:28
5. האוטיסט מסמל שינוי בעולמנו הפריך והשברירי
מעבר אל הלא צפוי החיזרי כמעט הכל שלם מבחוץ לכאורה ומשהו בפנים אפוקליפטי מוחלט אין במה להיאחז תחושת אובדן ופחד עצום
* יחאל   19/12/10 | 21:08
4. הבן שלי הראה הרבה מאד מהסימנים האלה
ובגיל שנתיים פתאום הכל הסתדר (לא היה לו קשר עין עם הסביבה מגיל 0, היה מתבודד בחברה, איחור רציני בדיבור וכו וכו)היום הוא בן 3 בדיוק ונמצא בגן וההשגים שלו הם יותר מהממוצע, הוא אוהב חברה, חברמן, ואהוב על כולם. אל תסיקו מסקנות לבד. לכל אחד קצב התפתחות שונה . כן להיות עם היד על הדופק, וכן להתייעץ עם הרופא, אבל רק אל תסיקו מסקנות פזיזות מהכתבה
* אמא   19/12/10 | 20:11
כ"כ כיף לשמוע דבר כזה!
ההודעה מלפני מיליון שנה ובטוח את לא תראי את זה אבל.... כ"כ כיף לראות את ההודעה שלך הא מעלה בי תקווה ביתי בת שנה ו4 ואנחנו בדרך לאיבחון כל הסימנים מראים על אוטיזם מבחינתי לפי מה שראיתי באינטרנט וכיף לראות שיש מצב שזה ישתנה ואולי הלוואי אני טועה
* אבישג   25/02/14 | 12:07
אבישג. עדכני.
* בריאות והצלחה לכם   26/05/14 | 17:17
תודה לך
הוצאת לי את המילים מהפה
* מיטל   16/07/14 | 13:40
3. חוסר דיוק שעלול להלחיץ הורים
בסעיפים המחשידים בתחתית הכתבה כתובים שני סעיפים : העדר מלמול חזרתי בגיל שנה והעדר צירופים בגיל שנתיים -סימנים אלה יכולים להעיד על אפשרות של עיכוב או לקות שפה אבל לא על אוטיזם, אלא אם כן מופיעים סימנים אחרים של לקות תקשורת כמו העדר הצבעה ומחוות, העדר תשומת לב משותפת, וסימנים נוספים שהוזכרו בתחילת הכתבה. הכותבת היא קלינאית תקשורת.
* א.א.   19/12/10 | 20:10
2. היה לי את זה כשהייתי קטנה ועכשיו זה איכשהו עבר
התחלתי להשים לב שהיה לי את אחרי שראיתי איזה תכנית בטלויזיה על איזה ילד אחד שסובל באוטיזם ולפי התיאור גם שם וגם בכתבה הבנתי שהיה לי את זה לא היו לי הרבה חברים אולי אחד (נכון לעכשיו יש לי הרבה)הייתי מתקשה בלימודים וכל אדם שהיה נכנס הביתה הייתי כופה את עצמי עליו כדי שישחק איתי וממש הייתי מציקה זה התחילה לעבור בערך כשהייתי בכתה ג-ד ואף אחד לא יודע מזה כלום ההורים שלי פרמיטיבים והם רואים בהכל שטויות
* עינאעכ   19/12/10 | 18:55
מה את בסדר איך זה בדיוק מצביע על אוטיזם?
osnatka   19/12/10 | 20:42
לצערנו אוטיזם לא "עובר" ככה סתם
ולא ניתן להבריא...
* טלי   19/12/10 | 21:49
לא חד משמעי
יש הורים שמטפלים בשיטה הביו רפוראית וטוענים שחלק מהילדים שטופלו בגיל צעיר כן החלימו, כך שהדעות חלוקות.
* אחת שיודעת   20/12/10 | 13:20
הילדים האלה הם עולם ומלואו!
* טל   07/06/13 | 11:47
זה לא אוטיזם
כנראה שהיה לך קושי לקרוא את המפה החברתית. נראה כאילו היה חסר לך המון תשומת לב וחיפשת את זה אצל אנשים אחרים
* אני   20/12/10 | 05:49
למספר 2 - אולי היו לך קשיים רגשיים או אחרים? לאו דווקא אוטיזם כי אוטיזם לא עובר לבד. ומהמעט שאני יודעת - אי אפשר "להחלים" מזה.
* ל   20/12/10 | 19:40
1. כתבה מצוינת ונחוצה. תודה
* ממ   19/12/10 | 18:51
נחוצה אבל רצוי להזהיר
שיש להימנע מאבחון עצמי. יכולים להופיע סימפטומים מסוימים שאינם בהכרח מעידים על אוטיזם אלא על כל מיני דברים אחרים. רק אבחון מקצועי זהיר יכול לתת תשובה במה מדובר וגם אז מומלץ לפנות לחוות דעת נוספת
* אני   20/12/10 | 05:50
והכי חשוב...מוקדם!
אל תחכו למדינת ישראל, מכוני התפתחות וכ"ו... מי שיש לו את האמצעים שילך לאיבחון פרטי ולא ימתין. חלון ההזדמנויו קריטי לשינוי שניתן לחולל.
* אחת שיודעת   20/12/10 | 14:36
עזרה !
עובדת אצות יש לי תינוק בן שנה ושמונה לא מדבר בכלל והוא רגיש לרעשים חזקים לא מיסתכל בעיניים אף פעם ואם מביט זה קצר ביותר אבל מדאיג אותי יותר שהוא לעולם לא בוכה ממכה שמקבל האם לדעתכם הוא צריך ללכת לאיבחון ?
* סיגי    15/05/15 | 14:18
ניראה שכן
בהצלחה
* ממ   21/06/15 | 12:30