דיגיטל
תגובות (65 תגובות ב-36 דיונים)
36. זה מעולה: היא "מודה" שההיסטוריה של עם ישראל התחילה קצת לפני 1967 .
זה מעולה. היא "מודה" שההיסטוריה של עם ישראל התחילה קצת לפני 1967 . כמובן שלא תודה שזה התחיל בישראל, לפני שירדו למצרים לקנות קצת אוכל ברשת הסופרים "פרעה מרקט". זה בסדר. את ההשלמות הקטנות האלה יעשו אחרים.
* עמית   18/11/17 | 14:04
35. התנך
חלק גדול מהתנך משוכתב, וזה לא התנך המקורי והאמיתי, ואם היה נשאר האמיתי אך שהוא הייתם צריכים כל היהודים להפוך למוסלמים, חלק מהרבנים המלומדים יודעים את האמת הזאת, אבל מתוך אגו וצרות עין ואי הסכמה למה שכתוב בצורה האמיתית התנך שוכתב
* סמיר   24/02/16 | 00:01
34. אנחנו גם מזרע אברהם
ואז אללה הוריש את הארץ הזאת לזרע אברהם,שזה גם הערבים,אצלכם זה כתוב ואתם לא מודים בזה, תחשבו קצת
* סמיר   23/02/16 | 23:52
33. אין דבר כזה עם יהודי
אין בעולם הזה בנאדם שיגיד שיש עם יהודי.חוץ מיהודים.יש דת ויש לאום ...יהדות זה רק דת...הרי השם עצמו זה משבט יהודה..ץסבירו לי איך יהודי איץיופי ויהודי מרוקאי ויהודי פולני ויהודי רוסי הם מאוץו עם...??
* גוי   23/02/16 | 12:42
בעוונותינו לאחר שהיינו בארץ ישראל גלינו מארצנו ועם ישראל התפזרו בכל העולם, ולאחר אלפיים שנות גלות חזרנו לארצנו ברוך השם,
* אני   24/02/16 | 00:27
32. תנ"ך לפי הצורך
ספר נחמד התנ"ך כל אחד מבין לפי צרכיו שפיר את לא רחוקה מהאמת ההיסטורית למיצרים ירדו משפחה של נוודים ללא נחלה קבועה בארץ ממצרים יצאו בהמוניהם עבדים מזי רעב שבקושי יכלו להצביע על זיקה למשפחת הנוודים ההיא אבל איננו עוסקים בהיסטוריה אלה בהיסטריה אמונית לאומנית אין זה סותר את זכותנו למדינה שפויה ודמוקרטית וגם יהודית למי שרוצה
* יוסיי   23/02/16 | 07:45
דבריך הם על דעת מרצים שמפרשים את התנ"ך לא נכון תקשיב לרבנים שמומחים בתנ"ך
* מה   24/02/16 | 00:33
31. אני חרד"לי ורחוק מאוד ממחנ"צ אבל סתיו צודקת כי:
אכן כתוב בתורה שרק בהר סיני בעת קבלת התורה הפכנו לעם אחד לראשונה. וכך כותב רבי סעדיה גאו ן(לפני למעלה מאלף שנה): "אין אומת ישראל אומה אלא בתורותיה" קרי:רק בעת קבלת התורה הפכנו לאומה כפי שמפורש בתורה. מבחינה פיזית הפכנו לעם עוד קודם במצריים. בתקופה הכנענית שקודם לירידה למצרים לא היינו עם אלא משפחה של אבא וכמה ילדים. (מעריך את הניסיון של נבון לחפות על בנט). לכן ברור שסתיו שפיר צודקת במקרה הזה. בניגוד לבנט היא הכינה שיעורי בית. בנט , מתגלה פעם אחר פעם כשטחי ובור בכל הנוגע לתורה או מצוות. זאת מבלי לגרוע מאהדתי להשקפות הימניות שלו.
* בנט, טוב אולי בהייטק   23/02/16 | 07:18
עם כל הכבוד בעובדה היינו בני ישראל שזה יעקב אבינו לפני קבלת התורה....זאת אומרת שהתורה היא הוראה כיצד להיות עם קדוש..
* אוקי   23/02/16 | 16:17
קודם לכן היינו בכנען שזו ארץ ישראל בעוונותינו בהמשך ירדנו למצרים וההמשך ידוע אז לא באנו ממצרים בנט צודק !!!
* קודם   23/02/16 | 16:19
30. מאין עם ישראל
מורה לתנ"כ אפס בהסטוריה. חבל. ועכשיו ספרי לנו היכן לדעתך מצויה אור כשדים? ואיזה "עם" יצא משם? נכון, כשדים. יצאו משם וכבשו את בבל. אברהם אבינו יצא, אבל לא "עם ישראל". לאברהם העברי, בארץ ישראל, הובטחה ארץ ישראל. שמישהו יסביר לחורף מי-שפיר. בצאתנו ממצרים רק חזרנו לארץ אבותינו, הארץ המובטחת. במצרים היינו גרים, ככתוב "... כי גרים הייתם בארץ מצרים". וכמו שמעידות החפירות של פרופסור ביטאק האוסטרי בתל אוואריס בדלתת הנילוס: "אנשים ממוצא אזייאטי גרו כאן, ונטשו בפתאומיות".
* צבר ארם   22/02/16 | 22:59
29. אור כשדים זה המקור לעמינו
* מורה לתנ"ך   22/02/16 | 20:16
עאלק מורה לתנ"ך..
אם אלו המורים לתנ"ך אז אנחנו באמת בבעיה. אור כשדים הוא מקום מולדות של אברהם אבינו אבל אינו מוצאו שכן אברהם הוא צאצא למשפחת העבריים שהגיעו לאור כשדים מ'ארץ העבריים' אותה מזכיר גם יוסף בדבריו לפרעה מלך מצרים. ארץ העברים היא כנען. אז אולי תלך ללמוד תנ"ך לפני שאתה מלמד שטויות.
* דוד   23/02/16 | 11:51
התמ"ך הוא הוסף של סיפורים
יש בתנ"ך סיפורים מנוגדים על אותם אירועים, מפני שהספר חובר בתקופות שונות, הצרכים הפוליטים והחברתיים היו שונים. אברהם הוא אברהם אבינו , מקור העם היהודי אשר חתם עם ה' על הברית ביננו לבין ה' ברגע זה התחלנו להיות עם.
* מורה לתנ\"ך   23/02/16 | 13:20
לא הוסף כי אם אוסף עם אלף לא הא....
* לא   24/02/16 | 00:29
28. איזה יופי שבכנסת מדברים על התנך ועל מורשת ישראל.
כבר המון זמן שלא העלו את התנך ואת תקומת עם ישראל על סדר היום של חברי כנסת. אני חושב שזה סימן טוב. :)
* חיים   22/02/16 | 19:58
27. היסטוריה ?!?!
יא כבשים הסטוריה נועדה ללמוד ולתקן לא לחזור עליה. מי צודק ומי לא בחייאת מתעסקים בבולשיט! תתעסקו העיקר כבר תדאגו לאזרחי ישראל כבר הבדלי דת גזע ומין. עוד הסטוריה, כן אמר לא אמר חלאס את מי מעניין
* שי   22/02/16 | 19:49
לא מעניין
למה להגיב ? חובה?
* עלוםשם   22/02/16 | 21:52
דואגים נשמה דואגים, אתה תדאג לא להסית מהנושא הכי חשוב בעולם
* מה   22/02/16 | 22:48
26. היא לא יודעת שירדנו למצרים וחזרנו משם
* טיפשה גמורה   22/02/16 | 19:47
25. קצין הכנסת..איזה הפריד ואי...
* עובד כנסת   22/02/16 | 19:40
24. ״אלה״ גם אמרו שהיו 400 אלף בהפגנה בכיכר..נו שווין..
* רונן   22/02/16 | 19:25
23. פכככככככככ.........
תלמיד בכיתה א יסביר לך ולאו דווקא מביה"ס דתי
* מגי   22/02/16 | 19:22
22. זה מה שקורה כשיש בגרות בשביתת אוהלים.
כבוגרת מעברת גינת לוינסקי למיוחסי החברה, על שפרירית להשלים בגרויות בתנ"ך,מולדת,ויהדות!
* גנון לוינסקי   22/02/16 | 19:11
21. אמרו לנו שאנחנו חכמים מדי
אז לא הקשבנו בבית ספר
* ס. שפיר   22/02/16 | 19:02
20. אלופהההההההההההההה
זהו סתיו שפיר את גינגית אלופה כן ירבו לנו כמוך
* לימור   22/02/16 | 18:45
גם אם הם בורים ועמי ארצות? אז לא תודה !!!
* אני   22/02/16 | 19:23
19. צודקת לגמרי . חוץ מזה שלא הייתה שום יציאת מצרים
הכל חרטא של שבט כהנים מצרי שגורש לכנען . והודעה לשר בנט - איפה כתוב בתורה שעקידת יצחק הייתה בהר הבית ? בשום מקום . זו אגדה מאוחרת שטובה בדיוק כמו אגדות על פיות וטרולים . אבל בנט בור ועם הארץ , דתי מתחזה . כדאי שיתרכז בנושא המנהרות והרסיסים בישבן
* ירמיהו   22/02/16 | 18:39
ל19
יש לך מושג בהיסטוריה? שמעת על אסטלת ישראל? לא אה? לא מלמדים את זה בבית הספר לשמאלנים שטופי מוח. שפיר יצאה בורה וזה שאתה או מישהו אחר לא מאמין בדת לא אומר שהיא צודקת במה שאמרה.
* תומר   22/02/16 | 19:02
אח כמה חכם אתה!! בטח היית שם ולכן אתה יודע!!
* אתה אדם נבון וחכם. ממש.    22/02/16 | 19:11
תגיד היית בשואה? אז איך אתה יודע מה קרה שם? אותו כנ"ל התנ"ך עובר מדור לדור
* נו   22/02/16 | 19:27
בראשית פרק כב פסוק ב
ויאמר קח נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק ולך לך אל ארץ המריה והעלהו שם לעלה על אחד ההרים אשר אמר אליך
* אחת שלמדה בשונה ממך   22/02/16 | 19:23
ירמיהו לא סתם הצדקת את שפיר, אתם דומים!!! הר המוריה הוא הר הבית, בקרוב נפתח קורס לידיעת התנ"ך תרשם עם שפיר אולי ננוח מכם, ובא לציון גואל בע"ה
* ירמיהו   22/02/16 | 19:26
הא לכן קוראים לך ירמיהו על שם נביא שגם לא היה?
* זט   22/02/16 | 21:21
18. בגשש יש בדיחה מיוחדת
"אם הטמטום מחלה כואבת כל החיים בגבס"
* משה צ   22/02/16 | 18:35
17. עם הארץ שלא יודע לפחות שלא יצייץ
* ינתי פרזי   22/02/16 | 18:34
16. עבדים הייתם בארץ מצרים
* מה עכשיו מה שכתוב בתורה לא מספיק טוב?   22/02/16 | 18:26
15. תורה
שפיר לכי תלמדי את צורת ישראל ואת קורות העם היהודי בצורה כצת חותר יסודית ואחרי כן תפתחי את פיך !!!
* יודע   22/02/16 | 18:25
למה לא שבנט ילמד טוב לפני שהוא אומר שטויות כמוך?
* אזרח   22/02/16 | 18:49
מה אתה רוצה? בנט דייק !!!
* מה   22/02/16 | 19:28
14. מה קרה לפוליטיקה שלנו שנכנסים כאלה סתומים . בושה למפלגת העבודה
* אבי   22/02/16 | 18:13
13. סטו שפיר בושה בכנסת היא חושבת שיודעת הכל
* מרב   22/02/16 | 18:13
אוויל בשבע שגיעות
מה דעתך ללמוד לכתוב עברית לפני שאתה מתערב בויכוח ?
* ירמיהו   22/02/16 | 18:35
12. השרה שפיר יצאת פיתה חח
איזה חור בהשכלה ועוד היא בצד של המתנשאים חח
* דודי   22/02/16 | 18:08
11. מנפתלי בנט תצא תורה
* משה   22/02/16 | 18:01
נפתלי מצטט מהתורה הקדושה שהיא אמורה להיות גם שלך
* נפתלי מצטט מהתורה    22/02/16 | 18:27
10. תמיד אמרתי היא נראית משונאי ישראל מבפנים!
* סבי   22/02/16 | 18:00
9. שניהם טועים. ההסטוריה מתחילה מ"לך לך"
שם כאמור מתחיל זרע העם ונולדה הקצאת חבל הארץ של המולדת. איפה יש עוד התחלה כדוגמא טובה יותר, שראויה להיקרא התחלה בכל היקום - כמו זו ?לא כל דתי מבין תנך. דתי בטוח יודע להתפלל. לא כל פוליטיקאי אוהבאת עמו. רדודי שכל משחקים בעם ומתפשרים על הארץ. מבין שניהם אני מעדיף את המתפלל. לפחות הוא שומר אמונים לעמו ולארצו.
* שם תחילת זרע העם והמולדת!!   22/02/16 | 17:59
איפה אברהם אבינו עקד את יצחק?...אתה ושפיר טועים, בנט צודק !!!
* ניי   22/02/16 | 19:32
8. רגע, אם כתוב משהו בתנך זה אומר שזה נכון?
להזכירכם התנך נכתב על ידי מישהו לא ידוע וכנראה מאוד משועמם מגולי בבל, על סמך דברים שהוא שמע בעל פה או המציא, שגם אם שמע אותם בעל פה רוב הסיכויים שהם אגדות מומצאות. אז לפי זה קובעים עובדות הסטוריות? לפי מה שכתוב בתנך?
* גכנעכ   22/02/16 | 17:58
אם כך לא להאמין שהיה רבין שמיר גנדי קציר אשכול גולדה וכו' או שמא בגלל שזה בתקופתך אז זו אמת? היסטוריה וכל ידיעה שניכתבה זו עובדה !!! על אחת כמה וכמה התנ"ך!!!! שבזכותו אתה כאן !!!
* אני   22/02/16 | 18:22
אתה לא בר פלוגתא. מאחל לך שמי שצריך ייפרע ממך בעולם הבא בקרוב.
אף נוצרי או מוסלמי לא היה יכול לרדת כל כך נמוך לזלזל על מהות עמך!באותו ספר שאתה בז לו יש פסוק שמתאים לך:"מהרסיך ומחריבייך- ממך יצאו". אני מתנחם לדעת שאותם אנשים הם רפי שכל ורדודים ואתה דוגמא מובילה. תמשיך חביבי. תמשיך. תראה לנו עד כמה !!
* אתה מסוכן לאינטליגנציה   22/02/16 | 18:29
אתה צודק אלא שהדברים לא נשמעים לחסרי אמונה... קודם שיהיה יהודי מאמין אח"כ נסביר לו
* נצח   22/02/16 | 19:13
נצח חמוד/ה לא צריך לקשור לאמונה. זו מסורת של עמו והוא מזלזל בה.
* הוא כל כך מסכן ועני נפש!!!   22/02/16 | 19:29
7. היא סיימה 12 שנות לימוד?
* קובי   22/02/16 | 17:57
בשדרות רוטשילד לא עושים בגרות
* אני   22/02/16 | 19:33
6. קצת צניעות לא תזיק לך השרה שפיר
את לא חושבת באמת שבנט טועה נכון? הוא יודע יותר ממך ואולי גם ממני האמיני לי. מונופול? התורה שייכת לו ולך ולי באותה מידה העיניין הוא שאת לא מבינה את מקומך וחבל וקצת כבוד לאדם שרוצה לראות את ירושלים מאוחדת . תני יד בעזרה מה יש
* בנימין   22/02/16 | 17:54
5. סתיו שפיר למה את חייבת להתווכח ולחפש כל הזמן
* תכבדי את העם שבוחר במסורת    22/02/16 | 17:50
מאוד פשוט איך יתעסקו בה? הפריימריז קרובים לא? חוצמזה מזמן לא עשתה רעש
* מזמן   22/02/16 | 18:23
4. ותושבי ארה"ב באו לשם מאירופה
אז הם צריכים לחזור לאירופה?
* להה   22/02/16 | 17:44
לא אבל הם כרגע לא מפריעים לאמריקאים
* אבהיי   22/02/16 | 18:27
3. שר החינוך יש לו תורה משלו
* משה   22/02/16 | 17:33
לשר החינוך יש התורה שהיא במקרה גם שלך..... במידה ואתה יהודי
* נו   22/02/16 | 18:24
2. שפיר היא עפרון לא מחודד ...
* שופוני   22/02/16 | 17:32
1. טיפשה שלא מבינה ומכירה את ההיסטוריה
* רון   22/02/16 | 17:25