תגובות (192 תגובות ב-136 דיונים)
136. כת משיחים וכול הזבלה
כת שפורשת כנף כמו עטלף על אנשים חסרי כוח בזויים מוקדש לך חבר תחכים ותפרח tomer kol tampa fl
06/04/12 | 17:25
מי שלא רוצה לאבד את דרכו בחיים, שיברח!!!!
06/07/18 | 15:18
135. כת בית סוהר ללא סורגים
לכול הנמצאים בכתות שבויים בבית סוהר למרות אנשים רעים ואכזרים יהודים חג פסח חג חירות מי יתן ותצאו מעבדות לחירות בזכות החג הקדוש לעם ישראל וגם אתה tomer kol tampa fl בבית סוהר של כת עדי יהוה שנלקח מעמו מבתו ומשפחתו לאנשים רעים מתחזים חג חירות שמח
06/04/12 | 17:23
134. זו כת לכל דבר!!!
יש במקום של בני ברוך, קבלה לעם אנשים מיוחדים שיודעים איך לפנות לחדשים ולגבות מהם כספים לאט לאט, יש שם מעשים של איומים וסחיטה, של תקיפה אפילו, רק שהמשפטים של ה "ארגון" נעשים בדלתיים סגורות... השם "קבלה לעם", הוא שם שנוצר כדי למשוך את האנשים לאחר שהם הבינו שהשם "בני ברוך" מפחיד טיפה... אבל אחרי ש "העם" מצטרף לאירגון הוא פתאום מגלה שעליו לשלם כסף לאירועים, על ספרים, דיסקים, לעשות תורניות אוכל/שמירה בהתנדבות... פוגעים שם בילדים ובאנשים בפעולות של חרם ונידוי.... זו כת! לגמרי...
20/05/11 | 22:54
133. לחני, מי שרדוד זה את, את לא הבנת כלום לכן
אם את אומרת שזה רדוד, בואי לשעור אחד באחד הקמפוסים בארץ, נראה אם בכלל תביני מה אומרים שם, לאחר מכן נראה אותך אומרת שזה רדוד.
מי שחי חיי רדידות ורדוד בעצמו - זה לצערי את...
13/08/10 | 11:38
132. מוזר. לי הם ניראו עצובים וחלולים. הם השתמשו בהרבה סיסמאות
רייקות.
24/06/10 | 22:54
131. מה גם עובדה גוייסה לרב לייטמן?
מה חשבו בעובדה שבתכנית הקצרה הזאת נבין איפה האמת? היי אתם לא רציניים כך לא עושים תכנית תחקירים. למה התמקדתם לאן הולכים באמת כל המיליונים האלה? לצערי בחיים שלנו הכל הולך לחפש את הכסף אבל כנראה משתפי פעולה או לא מספיק טובים.
21/02/09 | 15:35
130. למערכת עובדה
בשביל מה העריכה המגמתית? אי אפשר קצת לפרגן? מול ערוץ הקבלה עומדות תוכניות ריאליטי ובמקום לעודד את הציבור אתם מחפשים את הפרובוקציה ומציגים מרכז לימוד ככת.
אתם רוצים כותרות? רוצים כתות? תחפשו בריאליטי.
19/02/09 | 15:06
129. תחום אחר
זה עוד תחום שישנו בדרך לרוחנית. יכול להיות שזה טוב יכול להיות שזה סתם
03/01/09 | 19:51
128. רורשך לנזקקים - ושיטת בגדי המלך החדשים
זה מה שהכתות הללו (ולמעשה - כל הדתות) מספקות.
הספרות שלהם היא רורשך, מספיק עמומה בשביל שמספיק אנשים יראו מהרהורי ליבם ויתפלאו על העומק המדהים (שיכלו למצוא בקריאה קבוצתית בחסמבה בהדרכת מרצה כריזמטי מספיק), ומי ששכלו אינו מאפשר לו "לראות" את העומק מסתפק בחמימות העדר, ומתנחם בזיוף התלהבות ע"מ שלא להיראות טיפש/רדוד.
את הכל עוטפים בממבו ג'מבו הקבוע, גורו שקט, חוקים המקלים על בליעת השקר וטרמינולוגיה שעוזרת להסתיר את גללי השוורים והניצול.
אין ספק שאנשים רבים מצליחים לחוש אושר מהתרגיל העתיק הזה, מאותה סיבה שסם ראוי או איש מכירות טוב מצליחים להשאיר אותך עם חיוך על הפנים אחרי ששילמת עבור אשליה.
זה גם אחלה תחביב למשועממים שהכנסת הפנויה מאפשרת לנוירוזות להציק להם, כנהוג בקרב האמנים והידוענים.
הם לא יותר ולא פחות טובים מכל דת/כת אחרת. רק חזקים יותר בסחיטת כספים יחסית לחשדנות זמננו.
02/01/09 | 05:17
התאכזבתי מאוד מהרמה השיטחית
כאחת שלומדת מבוא לקבלה, הלייטמן הזה מריח כמו אושו......כמו כת.
ואןלי.אני לא נמשכת לזה כי אני מאושרת.
לכל הנשמות האבודות....זה בסדר גמור אם זאת הברירה שלהם.
קבלה בכל וורסיה טובה ... הלוואי ותמצאו את עצמכם...והעיקר: שארכדי ימשיך ליצור.....
02/01/09 | 22:23
127. לגבי כת
אני לא מתימרת להבין בקבלה,אבל בכל זאת זה דבר שמגיע מהמקורות האותנטיים שלנו,העם היהודי,אז איך אפשר לומר שזה כת? אולי להיות יהודי בכלל זה להיות בכת?!
31/12/08 | 09:55
126. מענין
הכתבה היתה שונה ממה שאנו רגילים לראות בטלויזיה ,שתמיד מדברים על בעיות ופה נתנו הצצה על תופעה שקימת, ולא על בעיה.
האוירה בכתבה היתה חיובית וגם זה שונה ממה שהורגלנו בכתבות תחקיר.
30/12/08 | 14:40
125. קצת משנים את הנוסחה והופכים את הקערה על פיה! כנסו זה חשוב!!!
ברצוני להסביר לקהל הרחב מה הבעיה בבני ברוך.
כי רוב הציבור הדתי גם לא יודע בעצמו מהה בעיה עם בני ברוך.
הרב אשל"ג אמר:רצון לקבל(האגו) מפריד מהאור(כל טוב הבריא נמצא באור של הבורא - "העושר" שבניברוך מחפשים). רצון להשפיע מקרב על האור.
אז מה כל המכוני הקבלה עושים?
אומרים לאנשים:"רע לך בחיים?,אין לך אור? אתה יודע למה? כי אתה לא משפיע. תשפיע יהיה לך אור. זה מה שהרב אשל"ג אמר - הכל אמת!!! אבל מה הבעיה בזה?
שרב אשל"ג אמר עוד דבר : כל דבר נידון על שם סופו.
אז אם בן אדם משפיע וחושב שיהיה לו מזה טוב - כל ההשפעה שלו זה קבלה גמורה. ואז הבן אדם נכנס לחור שחור שקשה לצאת ממנו אחר כך. הוא משפיע ומחכה שיהיה לו אור. ואין לך ביטול רצון לקבל גדול מקיום המצוות שדווקא עליהם לא עושים דגש בבני ברוך. אלה מה עושים? משפיעים...וכל ההשפעה הזאת בסוף קבלה. אבל זה הרי אצל כולם כנון? עושים לא לשמה ואז מגיעים לשמה...
אלה שבלי המצוות אין מה שיזכך את ה"חומר" של הרצון לקבל.
אז האדם לא יכול לצאת מזה...
כי רוב הציבור הדתי גם לא יודע בעצמו מהה בעיה עם בני ברוך.
הרב אשל"ג אמר:רצון לקבל(האגו) מפריד מהאור(כל טוב הבריא נמצא באור של הבורא - "העושר" שבניברוך מחפשים). רצון להשפיע מקרב על האור.
אז מה כל המכוני הקבלה עושים?
אומרים לאנשים:"רע לך בחיים?,אין לך אור? אתה יודע למה? כי אתה לא משפיע. תשפיע יהיה לך אור. זה מה שהרב אשל"ג אמר - הכל אמת!!! אבל מה הבעיה בזה?
שרב אשל"ג אמר עוד דבר : כל דבר נידון על שם סופו.
אז אם בן אדם משפיע וחושב שיהיה לו מזה טוב - כל ההשפעה שלו זה קבלה גמורה. ואז הבן אדם נכנס לחור שחור שקשה לצאת ממנו אחר כך. הוא משפיע ומחכה שיהיה לו אור. ואין לך ביטול רצון לקבל גדול מקיום המצוות שדווקא עליהם לא עושים דגש בבני ברוך. אלה מה עושים? משפיעים...וכל ההשפעה הזאת בסוף קבלה. אבל זה הרי אצל כולם כנון? עושים לא לשמה ואז מגיעים לשמה...
אלה שבלי המצוות אין מה שיזכך את ה"חומר" של הרצון לקבל.
אז האדם לא יכול לצאת מזה...
30/12/08 | 14:00
רואים שאתה מבין בקבלה..אממה..לא עד הסוף...
האדם לא יכול לשנות את הטבע שלו.
רק האור משנה אותו.
אתה יכול לעשות מצוות גמשיות עד מחר...זה לא מוסיף ולא גורע..אלו בסה"כ מנהגים
בינם לבין האור אין כלום
רק הכוונה היא שמשנה
אדם שרוצה לעבור לתכונת ההשפעה ויעשה הכל כדי להגיע לשם...האור בסוף יתקן אותו..
אז נכון..עכשיו הכל קבלה ולא השפעה..
אבל הרצון והכוונה זה מה שקובע..
31/12/08 | 11:45
אני לא יודע איזה קבלה אתה לומד...אבל הרב אשל"ג כותב בבירור בהקדמה לספר הזהר.
בלי מצוות אין לאדם אפילו נפש! הוא לא התחיל לעלות בדרגה רוחנית בכלל...
וגם במאמר "מתן תורה" שכל המצוות שבתורה מכוונות למצווה האחת של "ואהבת לרעך כמוך" ואי אפשר לקיים את המצווה הזאת בלעדיהם.
ובעוד הרבה מקומות שהמצוות הם אלו שמזכים את הרצון לקבל.
אז אפשר להמשיך להשפיע עד מחר...
אבל כל ההשפעה הזאת בסוף קבלה.
ובלי המצוות אין מה שמזכך ...
אז בעצם רק מתרחקים.
אני לא יודע איפה למדת "קבלה" אחרת.
אם אתה רוצה להביא לי מקורות בכיף אני יבדוק.
31/12/08 | 18:13
אתה אומר דברים לא נכונים
בני ברוך דווקא כן מלמדים שלא פתאום תקבל אור בכך שתשפיע. שלא המעשים הפיזיים הם אלו שיביאו לך את האור, אלא הכוונה. שהכוונה היא העיקר. הכוונה להשפיע ולא לקבל. אני יכולה לעשות המון דברים שנראים כאילו נועדו להשפיע אך בעצם נועדו כדי למלא את הרצון לקבל. בקשר למצוות, כאשר מקובלים מדברים על מצוות הם אינם מתייחסים למצוות הגשמיות שיש בדת. אלא על הרצון להשפיע. הכוונה להשפיע. זו מצווה. כל עוד אדם לא פועל מתוך כוונה זו, אין לו טעם ביישום ה"מצוות" הגשמיות הדתיות בעולם שלנו, כי הן אינו מקדמות אותו לשום מקום אם הכוונה לא מתואמת עמן.
24/03/09 | 18:55
124. 97 צודק לחלוטין ויותר מזה
אם הייתי יכולה לפנות ללייטמן הזה אז רק שאלה אחת הייתי מפנה לו "מדוע " מדוע זה כל כך עקרוני לגביו להרוס משפחות ובמיוחד משפחות שהיו באמת מאושרים שנים כל כך רבות עד מפגשו של הבעל דרך האינטרנט מארץ רחוקה ובצורה דורסנית וטוטלית מאהבה עצומה לחילוקי דיעות בדברים הבסיסים של החיים
הייתי שואלת מדוע כל כך חשוב לו לנתץ את תורתנו הקדושה (ואינני שומרת מצוות בגלל כל החילוקי דיעות) ולעוות אותה לחלוטין
הייתי שואלת מדוע הערך העליון משפחה לא חשוב בכלל שזה נוגד את עצם האנושות בכלל בכל הדתות ובמיוחד ביהדות היפה שלנו למעט אצל אדון נוכל לייטמן
ולסיום מכל הלב אני מציעה ומתחננת לאור המקרה שלי ושל הרבה טובים לברוח כמו מאש מהמקום המפחיד שהורס כל חלקה טובה במשפחה ובמיוחד את ילדי המשפחה שלא חטאו
מי ייתן ויקרה נס גדול וההחטאה ברבים של הכת המסוכנת הזאת תסתיים בכל תרועה ואם זה מאוחר בשבילי ובשביל משפחתי אז למען יהודים אחרים
30/12/08 | 06:46
לא נראה לי שלייטמן הרס לך את המשפחה..
איך שאת כותבת ומדברת עם כל הארס והשנאה...לא פלא שבעלך עזב אותך...מה הקשר לקבלה לעזאזל??
30/12/08 | 14:48
ולי לא נראה שאתה מכיר אותי בכדי לשפוט מה אני
ראשית כל דבר בעלי לא עזב אותי
ושנית כל רק למען ההבהרה והאשמה שלך (אף על פי שאין אדם מעיד על עצמו) הנני האדם הכי אופטימי וחסר שנאה ונאיבי שקיים והנני כבר סבתא צעירה ומאושרת אך כל אדם גם אם הוא כמו שהינך מאשים מבלי להכיר אותי - מפתח חיצי הגנה וכמובן הרתעה מדבר שגרם להפיכה בקן המשפחה שבכל כוחינו במשך שלושים שנה עבדנו קשה להשיג
וכן ושוב כן יש קשר אולי לא לקבלה בכללותה אך לבני ברוך בפרט
ואת הפרטים אשמור לעצמי כי בוודאי הם בעייתי בלבד
אך אינני ממציאה ואינני ארסית כמו שפגועה במשך שנתיים ולדעתי זה רק יחריף אם בעלי יישאר ויאמין לשטיפות המוח שאתה וכמותך מאמינים
ורק טוב אני מאחלת לכולם ואם טוב לכם בעניין תדעו שמסביבכם קיימים בני משפחה שתרמו המון לפני שנכנס לייטמן לחייכם ולחיי אלו שלא בעניין
31/12/08 | 02:47
הרסו שם משפחות שלמות
אבל חסידי המקום כמובן יכתבו "אני לא מהמקום אבל אני חושב שטוב שם"... זו כת מסוכנת, שהורסת משפחות ומביאה לחרם, נידוי ועוד פעולות כנגד אנשים וכנגד ילדים קטנים!!! זהירות!! אל תשלמו להם מעשר ותברחו כל עוד נפשכם בכם לפני שתמצאו עצמכם משלמים אלפי שקלים בשנה על אירועים, ספרים, דיסקים ועוד
20/05/11 | 22:58
משפחה - ערך עליון בקבלה לעם.
אין יותר חשוב ממשפחה ושלמות המשפחה.
וכל מי שטוען ההפך שיפשפש במגירות שלו..ויבין שבעצם כל הבעיות המשפחתיות שלו היו שם גם לפני
ושנו חכמינו: כל הפוסל במומו פוסל...
30/12/08 | 14:50
משפחה- ערך עליון נקודה
בתורת משה האישה היא עיקר הבית וכל דמעת אישה היא פגיעה באושר ובפרנסה ואני אישית מאמינה happy wife its a happy life
ובמגרותיי פשפשתי לא מעט ותמיד אפשפש אך לאור העבר הלא רחוק בכלל חיי היו מאושרים עד כמה שבן אדם יכול להעיד על חייו ככאלה ואם אחווה אהבה נושאי שיחה משותפים צחוקים וגידול משותף של ילדינו המקסימים לאורך שלוש עשורי שנה לא מדברים בעד עצמם אז אינני יודעת מה כן
בעלי בן אדם נהדר שעדיין אוהב אותי אך כבר לא מכבד אותי ואת הסובבים אותו כשכל דבר הוא וויכוח אין סופי על דבר מקובע וניצחי כמו תורתנו האמיתית שאי אבל אי אפשר לשנות לפי החשק או במסווה של תלמיד של תלמיד
וגם אני התאכזבתי מהכתבה של אילנה דיין כי הרי היא לא בדת אז התחקירים היו שיטחיים לחלוטין ולא נגעו בעצם העיניין - סילוף העובדות ושטיפות מוח ובזה אוריד את הכובע לליטמן שהוא אדם כריזמטי שאם הוא יכל על בעלי שבעלי נחשב לאדם חכם ונבון (אך ללא רקע דתי בניגוד אליי שאני באתי עם מסורת) אז חבל שהוא לא משתמש בכריזמה שלו ובחוכמה שלו להביא אנשים לחיוב ולא לשלילי
ממתי בית כנסת זה אבסורד וממתי להניח תפילין זה כפירה וזה רק על קצה המזלג
ואם הזוהר הקדוש היה איתנו היה מבהיר לו שזאת לא הדרך שלו שבחסותה לייטמן מסתתר ומצטט ומפרש אותו כביכול
אז שנו חכמנו עוד המון פתגמים שסותרים את בני ברוך -
31/12/08 | 03:13
123. זוהי לא כתבת תחקיר!!!
זוהי כתבת פרסומת!
מה זה השטות הזאת? ציניות ומוקיונות זה כול מה שהתחקיר נתן. היחידים שיצאו פה באור טוב הם לייטמן ואנשיו.
בושה!
29/12/08 | 23:54
122. אני כבר מחוברת !
ממליצה לכל אחד לנסות ולבדוק מה יש לחוכמה כל כך עתיקה כמו שלנו להציע לנו !
לי זה שינה את החיים מהקצה לקצה ואני רק בתחילת הדרך.
29/12/08 | 18:16
121. בואו מהר לראות את הכת הטובה בעולם-ערוץ 22 חחחחחח
יש כל יום בלילה התכנסות מול מסך הטלויזיה רואים את צביקה הדר החמוד מצחיק אותנו ואת אמא ואבא וגם אנשים רוקדים כל היום יפה, גם רגיל וגם קופצני וזה ממש מעניין.
ויש עוד כמה כתות-אחותי נמצאת בכת של הישרדות, כל היום בביית מסתובבת עם בגד ים כמו ויקה ומנסה לתפוס מדוזות בים. אמא שלי הכינה לנו עוגות קוקוס ואכלנו עם הידיים כמו אלה בתוכנית.
ואבא שלי בכת של גדולים, אלה שרואים את התוכניות בלילה בלי שאף אחד מאיתנו כבר יהיה ער. כי אסור לנו לראות תוכניות של מבוגרים. רק של ילדים כמו התוכניות של האח הגדול שזאת תוכנית מאוד חינוכית. למדתי הרבה ממנה.
זהו. אז ראיתי פשוט שמדברים על כתות ורציתי לשתף אותכם שגם אני בכת.
אור ואהבה לכולם. אוהבת אותכם ואת שיפרה כפרה עליה
29/12/08 | 16:44
חח..את גדולה!!וממש צודקת
כל תחביב יכול להחשב כת. איזה שטות.
29/12/08 | 17:48
120. מי זה? מה זה? -----?
למה כולם כל כך רוצים ללמוד קבלה?
29/12/08 | 16:40
119. לא מכיר את הקבלה אבל נראה לי מאוד
מעניין ונראה לי שאני אלך לבדוק מה זה קבלה. תודה רבה לאילנה על התוכנית הטובה הזאת שהיא עשתה
29/12/08 | 16:39
118. המקום הכי טוב בעולם!!!
29/12/08 | 16:38
117. ראיתי את הכתבה וזה עשה לי חשק ללמוד קבלה
ראיתי את הכתבה וזה עשה לי חשק ללמוד קבלה,
מתאים לי שלא צריך לוותר על החיים האלה או לנסוע לאיזה אשראם כדי לחוות רוחניות.
ככה נראה לי שזה צריך להיות.
אי הולכת לנסות
29/12/08 | 14:24
116. ממש נהניתי מהכתבה וכל הדיבורים פה על כת
נראים לי כמו סיבה למסיבה. אני לא מכירה מקרוב את בני ברוך אבל כפסיכולוגית אני מכירה את טבע האדם ככזה שכשמשהו לא הולך -הולכים לשרוף את המועדון. נראה לי שאנשים פה מנסים לסגור חשבון על דברים שלא הלכו להם באופן אישי, ציפיות גבוהות ואכזבות גדולות. לאחר שצפיתי בעובדה פניתי לריאיון המלא של רוני קובן עם לייטמן במסגרת התוכנית נפגשים עם קבלה ומצאתי אדם צנוע וחביב שתורתו אומנותו. אלה שמצאו את דרכם -אני מסירה בפניהם את הכובע. אני עוד מחפשת.
29/12/08 | 13:25
115. זה בלתי אפשרי
לתת מושג עמוק על דברים במשך שעה
29/12/08 | 13:18
114. עובדה
עובדה שאנחנו מדברים על זה ורואים את זה וזה טוב
29/12/08 | 12:45
113. ואם זה כת- מה בעצם מפריע לכם?
אז יש אנשים שרע להם? לא חסרים דוגמאות אחרות של אנשים שלקחו רעיון/כיוון כלשהו רחוק מידי והרסו לעצמם/לסביבתם את החיים. חוזרים בתשובה חרדים לא פעם מנתקים קשרים עם סביבתם הקודמת- האם זה פוסל את כל הדת? לא ולא! ז הרק מעיד על אופיים /נטייתם.
התנועה הזו מציעה כיוון לאנשים המחפשים משמעות רוחנית לחיים. בחלק מהמקרים יוצא מוצלח יותר ובחלק פחות. בלימוד משתתפים אלפים דרך ערוצי הטלויזיה והאינטרנט- אנשים שלא נדרשים לדבר- לא תשלום, לא השתתפות בפעילות, לא התחייבות וכו'.
חברות בגרעין המרכזי ה"קשה" היא בחירה של כל אחד ולא חובה כתנאי ללימוד ולהתקדמות .
29/12/08 | 11:50
חחחחח כת עלק שטויות במיץ שמעו אני
היתי הולך שם לשיעור פה ושם השיעורים פתוחים ויש הרצאות פתוחות ואין שום קשר לכת... הסממנים של כת זה שמנסים להיסגר מהעולם החיצון ושם ההפך הרב כל הזמן מדבר על להיפתח כמה שיותר לעולם ולספר לכולם על הקבלה. אני הולך גם לשם וגם לעוד מקום של מישהו שנקרא סיני והאמת שבקבלה לעם לא מבקשים ממך כלום ובכלל רק נותנים לך תאמינו לי אחלה מקום וגם אצל סיני רק ששם זה יותר דוסים ולא התחברתי לזה. כי בקבלה לעם גם שומרים מצוות אבל לא חרדים
29/12/08 | 16:28
112. כל חסד דעבדין לגרמייהו עבדין
"אוי להם לאותם אנשים הגורמים, שרוחו של משיח יסתלק וילך לו מהעולם, ולא יוכל לשוב לעולם, שהמה, הם העושים את התורה ליבשה, כלומר, בלי משהו לחלוחית של שכל ודעת, כי מצטמצמים רק בחלק המעשי של התורה. ואינם רוצים להשתדל ולהבין בחכמת הקבלה, לידע ולהשכיל בסודות התורה וטעמי מצוה. ווי לון דגרמין עניותא וחרבא וביזה והרג ואבדן בעלמא. אוי להם, שהם גורמים במעשיהם הללו, שיהיו עניות וחרב וחמס וביזה והריגות והשמדות בעולם." בעל הסולם
29/12/08 | 11:37
אוי כמה שאת טועה
א- זה לא בעל הסולם אלא זה ציטוט מהזוהר שבעל הסולם העתיק וב- תיקראי ליפני זה מה הוא כותב וכמו כן מביר את הרח"ו תלמיד האר"י שחייב אדם ללמוד הלכות . ובעל הסולם ובנו הרב ברוך אשלג היו מדקדקים כמצווה קלה בחמורה ולא כמו הד"ר הזה שמשקר ואמר על פי דרכו של בעל הסולם.
05/03/09 | 10:03
111. הלב מבין
בסופו של דבר כל אדם מרגיש מה טוב לו, שיבדוק בעצמו במקום לרוץ על מילים של אחרים.
29/12/08 | 11:18
ל - 111 אני הולכת אחרי הלב
וממליצה לכולם לעשות ככה.
איפה שטוב לכם, שמה תהיו
29/12/08 | 15:35
110. הפחד מהאהבה מדהים...
מדובר במסע לעולם שכולו אהבה
מי שיבין את זה בין השורות יזכה באושר שאף כתבת תחקיר לא יכולה לגלות.
29/12/08 | 11:17
109. האמת? נראה מקסים הלייטמן הזה
29/12/08 | 11:12
108. אחד מחוקי ה''כת"-15 דקות בלבד ביום מותר לאישה להיות עם הבעל
שאר היום- עבודה,שינה , פעולות ''הפצה'' כמו שראיתם שהם מדברים בכתבה
27/12/08 | 23:59
דוגמא לאיך מוציאים דברים מהקשרם
א' זה לא חוק אלא המלצה
רצוי בשביל ההתפתחות הרוחנית שהאישה והבעל ילמדו יחד קבלה ל פ ח ו ת 15 דקות ביום.
כלומר מינימום 15 דקות ומעלה.
תראו לי בני זוג היום שמספיקים לדבר על משמעות החיים 5 דקות ביום בניהם...
29/12/08 | 11:00
107. שתדעו- אין קשר לדרכו של "בעל הסולם" או הרב"ש למה שראיתם בכתבה
פשוט מבזים ומקלקלים שמו של אחד מגדולי ישראל ועושים מזה משהו שלא קשור ומי שרוצה למצוא את האמת שיחפש קבוצות של אשל"ג ששומרות תורה ומצוות ולא קיצורי דרך שנכון שלא יכול להיות גוף בלי נשמה אבל נשמה בלי גוף זה לא נכון
27/12/08 | 19:01
בקיצור 107 רוצה שתחזרו בתשובה!!
29/12/08 | 11:00
חחח תאמין לי אנשים לא מבינים על מה בעל
הסולם והרב"ש מדברים. הסיבה שאני הולך לשיעורים האלה פה ושם זה רק בגלל שחקרתי ובדקתי שהלייטמן ה זה היה קרוב לרב"ש והרב"ש נתן לו או קיי לכל מה שלייטמן עשה כאילו סמך עליו במאה אחוז ובזכותו של לייטמן אנשים נחשפים לקבלה. הרב"ש לפי מה שהבנתי אף על פי שהיה דתי בכלל זלזל בדתיים שמתרכזים רק בחיצוניות ולכן אימץ את לייטמן אליו שנותן לאדם יד חופשית לחפש את משמעות החיים דרך הקבלה בלי לכפות מצוות. כל הכבוד להם תאמין לי
29/12/08 | 16:31
תיבדוק ליפני שאתה קופץ למסקנות
אם אתה רוצה אמת תיבדוק אצל כול ממשיכי דרכו של בעל הסולם או הרב"ש ותיראה שאין קשר בין דרכו של ד"ר לייטמן לדרכו של בעל הסולם או הרב"ש . וחס ושלום להגיד שהרב"ש זילזל בציבור החרדי הציבור החרדי נימצא במקום הרבה יותר נעלה מאשר הכת הזאת רק הוא אמר שעליהם ללמוד בנוסף קבלה ותוכל ליראות איך היה ניפגש עם רבנים מהציבור החרדי
05/03/09 | 10:09
106. אשל"ג
יש להפריד בין תורת החסידות של בעל הסולם לבין הטוענים כממשיכי דרכו.
נכון להיום יש יותר מעשר קבוצות שונות בתכלית אשר כל אחת מהן טוענת שהיא זו שממשיכה את דרכו.
בעוד שבתוך בני ברק יש קהילה חרדית בבני ברק שלא רצה ולא רוצה לצרף אנשים חדשים והם לומדים את תורתו ומקפידים על הליכותיו.
תורת אשל"ג שנהפכה להיות טרנד היא עמוקה ובאה כהמשך לתורה הגלויה וחבל שרק בגלל שיש אנשים שלמדו מספר שנים אצל בעל הסולם או בנו כבר חושבים עצמם כממשיכי דרכו ולא כאלו שחוסים בצילו.
26/12/08 | 11:54
105. אלי רייפמן - עוד תמהוני
חבל על המילים אפילו..תראו בעצמכם כמה הוא הזוי..
25/12/08 | 13:10
104. הכת
כת הקבלה,
משה לא ידע על הקבלה, כניראה שגם אלוהים יהוה צבאות לא ידע על הקבלה, אך דבר אחד הוא כן ידע, הוא ידע וראה שבאחרית הימים יבואו לייצים שילכו אחרי מאוויי ליבם, ובתאוותם לבצע יסחרו בכם וידברו כזב, וזאת תגודף דרך האמת.
הקבלה היא כת!!!!!
25/12/08 | 03:15
זה דווקא חדש הקבלה=כת
את זה עוד לא שמענו פה...
משה לידיעתך היה מקובל גדול. אחד הגדולים..
אבל לפי רמת כתיבתך, אתה בטח לא תבין על מה אני מדבר...
אז תמשיך לשבת במערה, חם שם..
25/12/08 | 13:09
104 על מה אתה בכלל מדבר???
אני לא שמעתי על כת שכזו.
29/12/08 | 15:39
103. תגובה ל- 97 ובכלל
אני נמצא בפנים ומזמן. משפטים שאת מביאה ודאי נאמרו ואפילו רשומים. קל מאוד לסלף דברים אם לבחור רק מילים שמעונינים להציג. כן אצלינו אנשים מתגרשים. ומקימים משפחות חדשות... רוצה להשוות אחוזי גירושין??? בחברה שלנו ( כת לדברך ) וחברה שאת חלק ממנה (מדינת ישראל). בטח שאנו משלמים מעשר ( מצוות התורה - דרך אגב ) כי פעילות שלנו חשובה לנו. וכן אצלינו זה חוק - כי משרוצה להנות מפירות (אותן רגשות נפלאות של אושר אמיתי ) צריך לתרום חלקו בעשיה משותפת. ומשרוצה לקבל חינם - מוזמן להיכנס לאתרים שלנו באינטרנט - הכל חינם
24/12/08 | 20:19
יש משהו שאתה לא מבין
אף אחד לא מתנגד לחברה הזאתי , פשוט זה דיי נוגד את התורה-- כלומר יש בתורה כמה כללים על למידת קבלה אז אם תחשוב על זה אתה לומד מהתורה משהו שבתורה רשום שאסור לך ללמוד (לא אתה אישית, אבל בעיקרון יש תנאים ללמידת הקבלה) תחשוב על זה , אתה לומד תורה ובאותה זמן עובר עלייה - יש מלא דרכים ללמוד תורה, לך לישיבה או לכל מקום אחר ואני מאמינה שתסלול לך דרך ישרה ונכונה
24/12/08 | 22:46
את טועה ומטעה.. התורה אינה אוסרת על
לימוד הקבלה ואין לה תנאים שהיא מציבה. למדתי שנה בקבלה לעם ושם נחשפתי לכל תורת אשל"ג והמקובלים הגדולים כגון האר"י שמסבירים שהתורה, היא שפת סתר ושהמילה פשט, כלומר מה שאנו רואים כמצווה פשוטה, אין זה נכון אלא "מופשט" עבורנו, אין לנו יכולת לתפוס מה רשום שם ולכן נקרא פשט. יש למשל תנאים כגון מותר ללמוד קבלה רק מגיל 40 והכוונה היא בכלל למצב רוחני שנקרא 40. נקראת ספירת בינה, שמי שמגיע אליה מתחיל ללמוד חלק מסויים בקבלה. עובדה למשל שמקובלים רבים החלו דרכם מגיל צעיר מאוד כגון האר"י שנפטר לפני גיל 40 ונחשב למקובל ענק. העמחה, לא מבין את מה שכתוב בתורה ומפרש אותה לא נכון ולכן כדאי, חשוב וצריך ללמוד קבלה כדי לדעת במה התורה עוסקת. כל מחשבה שהתורה ומצוותיה הוא משהו שמובן בפשט, היא כפירה. רק באמצעות הקבלה אנשים יכנסו לפנימיות התורה, יבינו מצוותיה וכמ ושכתוב, לא חשוב לקב"ה אם שוחטים הפרה מהצוואר או מהעורף, כלומר, אין חשיבות לחיצוניות, אלא רק לפנימיות.
29/12/08 | 16:50
102. יש עוד.
יש עוד תורה חוץ מהקבלה, סתם תזכורת למי ששכח ויש עוד דברים לדעת ומי שרוצה לדעת את האמת שלא יסתפק בכתבות אלא ילך לחקור בעצמו
24/12/08 | 19:44
101. מדברי הרב קוק
"כל גדולי הקבלה פה אחד הם צועקים, ככרוכיה, שכל זמן שמסלקים מאורייתא את רזיה ואינם עוסקים בסודותיה, מחריבים את העולם.
הרב רא"יה קוק, אגרות ב' רל"א
24/12/08 | 15:03
100. ציטוט של הרב ראי"ה קוק מאמרי הראי"ה
הקול האדיר, שאינו פוסק מנהום גם בלבבם ומרצות גם בהם עצמם. אכן לשוא גם כל מאמצי הבריחה ממנו וכל התחבולות להשתקתו.
24/12/08 | 14:57
99. חבל שאילנה דיין לא ראיינה אותו בעצמה
רוני קובן, איש חביב, אך עיתונאי ישראלי מצוי. שאוהב שקולו ישמע יותר מקול המרואיין. לא שמענו את התשובות רק את השאלות והספקות של רוני. זה נושא טעון במיוחד. היה צריך את אילנה מול הרב. היא כח שקול מולו. דעתה חריפה. מאמינה שהיתה מחלצת מהרב יותר. גם אם אין מסקנה ברורה לפחות התחקיר היה מעמיק יותר. רוני חבל פספסת.
24/12/08 | 13:49
אני בעד שאילנה דיין תראיין את רב לייטמן
זה יכול להיות אח'לה ראיון
29/12/08 | 15:41
98. זאת הדרך היחידה
תודה רבה לצוות עובדה על כך מצאו ובדקו את "בית קבלה לעם"!!! תודה לאל שיש מקום כזה על פני האדמה במקום שהאדם יכול להרגיש אהבה ולמודעות הכרתה הרע. מה שאנחנו מאחלים לילדנו? לאן להוביל אותם? לפוליטיקה? לספורט? לאומנות? לטכנולוגיה? הכל לכלוך הכל שקר, או לדת ומה קורה שם? חובתניקי או חרידים יש להם גאווה הם הגרסיבים. סוף סוף יש אור בקצה המנהרה אני העשה הכל בשביל להיות ב"בני ברוך" בקרבה האנשים האלה.
24/12/08 | 11:58
97. לאילנה דיין - חשוב לי מאוד מאוד שתקראי ותגיבי
התאכזבתי מהכתבה. זו לא כתבת תחקיר. לא היה פה מחקר אמיתי שנתן מענה לשאלות שהיו לי כמו: מי זה המיכאל לייטמן הזה?, האם הוא באמת רב? למה הקבוצה שלו "בני ברוך" מוגדרת כ"כת" באתר לנפגעי כתות בישראל? מה החידוש הגדול של לייטמן ולמה הוא עומד בראש הקבוצה הזאת כמו "גורו"? ולמה יש לי תחושה שהאדם שמדבר כ"כ הרבה על הקטנת האגו נראה לי כמו האגו-מניאק הגדול מכולם?
התכאזבתי מאוד מאוד, כי אני יודעת שאילנה דיין יודעת לחקור ברצינות, כמו בכתבה על כת אחרת ששודרה פעם.
והתאכזבתי עוד, כי אחרי שהתכנית- שנראתה לי יותר כמו חלק מהפרסום המאסיבי החיובי שלייטמן עושה לעצמו ולרעיונותיו- שודרה, נאלצתי לחקור את הדברים בעצמי וגיליתי דברים חמורים ומסוכנים מאוד בכת של לייטמן שאיננו רב בכלל. וקראתי עדויות חמורות של נפגעי הכת הזאת שהצליחו בקושי רב להתנתק, וגם עדויות של כאלה שעדיין שם ולא מצליחים לצאת. וקראתי על חוקים פנימיים נוקשים וסודיים הגלויים רק לחברי "הגרעין הקשה" של לייטמן- 120 משפחות שחיות אותו ואיתו 24 שעות ביממה.
חוקים כמו- לבעל מותר לשהות במחיצת אשתו והילדים שלו רבע שעה בלבד ביום! (ולמה זה? כי האשה יותר סקפטית אינטואיטיבית ומרגישה שדברים אינם כשורה).
אסור לחברי הקבוצה לערער על מעמדו וסמכותו של לייטמן (שאני בטוחה ששינה את שמו ל"אור" התפקיד שבחר לעצמו כגואל העם) ולא ניתן בשום פנים ואופן להעביר ביקורת.
מי שמעלה ספקות/ קושיות- אומרים לו בקבוצה שהוא "בירידה רוחנית". חברי הקבוצה מעודדים להלשין אחד על השני, על מי ש"מתדרדר רוחנית" כאמור, ואם מישהו בכל זאת מתקשה ועוזב את הקבוצה- שאר החברים מצווים לנתק איתו כל קשר, גם אם הוא במצוקה כלכלית ו/או נפשית קשה (ויש עדויות).
חברי הקבוצה מחוייבים להפריש 10-20% ממשכורתם לטובת הקבוצה.
משפחות התפרקו וזוגות נפרדו בכת הזאת בעידודו של לייטמן, כי בד"כ האשה הייתה "בירידה רוחנית" ולא הספיקה לה רבע שעה ביום עם בעלה. זאת, כשביהדות האמיתית לעומת הכת- המשפחה ושלום בית הוא ערך עליון.
נשים בכת הזאת מעידות כי הוזהרו חמורות ע"י לייטמן, כי במידה והבעל יצטרך לבחור בינן לבין הקבוצה הוא יבחר בקבוצה ולכן, כדאי להן לתמוך בו....
האנשים בכת הזאת מצווים לקרוא (את הספרים של לייטמן), לשמוע (בערוץ 66 או בדיסקים), להפיץ את החומר, ולעבוד בהתנדבות 3 שעות מדי יום למען הקבוצה. ז"א- לנשום את השטיפת מוח הזאת 24 שעות ביממה.
ואני שואלת אותך אילנה- הדברים כ"כ חמורים, כ"כ מסוכנים- איך זה שלא היה להם ביטוי בכתבה שלך? למה לא בוצע תחקיר אמיתי על דברים שמסכנים כ"כ את הציבור? אולי תנצלי את הבמה הציבורית שניתנה לך ותעשי תחקיר נוסף ואמיתי על הסכנת נפשות הזאת?
24/12/08 | 10:28
בואי תעשי תחקיר בעצמך, המקום פתוח לכולם
הרב לייטמן מרצה לקהל הרחב
ימי שלישי ב - 19:30 רחוב ז'בוטינסקי 112, פתח תקוה
24/12/08 | 11:25
מתאים, נבוא לז'בוטינסקי ונשאל את הרב
את כל השאלות שבא לי
29/12/08 | 15:48
מסכים ביותר!!!!
הכתבה של מר קובן לא חידשה דבר לצופים בבית. הייתי מצפה מתכנית של אילנה דיין להיות נוקבת ותוקפת ולא חנפנית ומתרפסת.
זאת כת מסוכנת שמעשיה הרי גורל למשפחות שלמות ויושב לו רונן ומצחקק ומלהג במקום לשאול לחקור ולקבל תשובות.
חשוב לי שצוות התכנית יענה כאן על הדברים הנאמרים.
24/12/08 | 15:16
מצטרפת לקריאה
24/12/08 | 15:28
מה כל כך מסכן את הציבור? ואהבת לרעך כמוך?
אויי גוועלד!!
25/12/08 | 13:13
אהבה
אני מעוניין האהבה לעצמי
25/12/08 | 17:14
זהירות!!! כת 'בני ברוך' של הרב לייטמן
כולם לקרוא הערה 97 ולבקר כאן
הייתי רוצה לכתוב את הסיפור באובייקטיביות עד כמה שניתן, כמה שיותר להיצמד לפרטים, ופחות לתת דעות אישיות, אבל אני בטוחה שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי.
אני אקח את ההגדרות של "האתר למידע על כתות בישראל" ומאמרים שהוא מקושר אליהם ואתייחס לפי זה לקבוצה עליה אני רוצה לדבר.
שם הקבוצה היא "בני ברוך" משמע הבנים של ברוך, על שם הרב ברוך אשלג של המורה הנוכחי שנקרא מיכאל לייטמן.
יש לציין שעל אף שהמורה נקרא בפי כולם "הרב מיכאל לייטמן" – "הרב" איננו רב מוסמך. כששואלים על כך את "הרב" הוא מתנער באומרו – אני לא נתתי את הכינוי אלא תלמידי שרואים בי כמורה, כרב.
"כת מסוכנת היא ארגון רודני הבנוי בצורת פירמידה, עם אדם אחד או קבוצה של אנשים בראשו, שיש להם שליטה דיקטטורית על הארגון".(מתוך אתר מקום)
מבנה קבוצת בני ברוך הוא פשוט. ישנו אדם אחד העומד בראש הקבוצה (שנקראת אגודה שלא למען מטרות רווח), תחתיו יש את התלמידים המסורים שמספרם בארץ מתקרב למאתיים, תחתיהם יש תלמידים זמניים – שמגיעים לשיעורים אך לא על בסיס קבוע, ותחתיהם יש את תלמידי "קבוצות החוץ" שלומדים פעם בשבוע ומנהלים "פגישת חברים" אחת לשבוע ועוזרים בהפצת חכמת הקבלה.
התלמידים הקבועים חייבים להגיע כל יום לשיעור שמתנהל ע"י "הרב" בשעות 3 עד 6 לפנות בוקר. לאחר מכן ישנה ארוחת בוקר משותפת ואז כל אחד מהם פונה לעבודתו. שלוש פעמים בשבוע ישנו "שיעור זוהר" בערבים, ופעם בשבוע ישנה "פגישת חברים".
כל החברים בקבוצה גרים באותו אזור (בני ברק עד פתח תקווה), בקרבה אחד לשני, ובמרחק הליכה של עד שעה מהישיבה.
בתחילת הלימודים המקום נקרא "המרכז" או "האקדמיה" ולאחר זמן מתגלה שמו האמיתי של המקום, הנקרא בפי כל, "הישיבה".
בתחילת הלימודים נאמרים לכולם שני דברים חשובים: (שקריים!)
1. אין מדובר בחזרה בתשובה.
2. הכל חינם.
את הסעיף הראשון אני אפריך ע"י הצגת דרך חייהם של אנשי הקבוצה לאחר שאתן ציטוט מאחד המאמרים שברשותם:
"במקרה כזה ברור שחכמת הקבלה, כמדע שמכוון את האדם אך ורק להסתכלות פנימית ולשינוי פנימי, מרחיקה את האדם מכל הטקסים החיצוניים ומהמצוות של כל זרם דתי שהוא. ולכן כל הדתות – והיהדות בראשן – מתנגדות למדע הקבלה".
הכללים הנשמרים בקבוצה הם:
1. שמירת שבת.
2. כיפה לגברים.
3. לבוש צנוע לנשים הכולל חצאית או שמלה וכיסוי ראש.
4. מטבח כשר (הפרדה מלאה, מקווה כלים, זריקת כל הכלים הישנים שלא ניתן להכשירם).
5. אכילה במקומות כשרים בלבד (רוב האנשים לא אוכלים בבית הוריהם משום שאינו כשר).
6. נידה (נשים הולכות למקווה פעם בחודש ושומרות 7 ימים לאחר סיום המחזור לא לקיים יחסי מין עם הבעל).
7. הילדים לומדים בבתי ספר דתיים וחובשים כיפה והבנות הולכות בלבוש דתי.
8. שמות הילדים מאושרים ע"י הרב לפני שהילד מקבל את שמו.
9. השארת שיער ארוך לילדים הבנים עד גיל 3.
10. תלמידים מתחתנים עם תלמידות לאחר מספר מפגשים מועט.
בקשר לסעיף השני המדבר על "הכל חינם":
1. תשלום "מעשר" ממשכורת הגבר והאישה של עשרה אחוזים ממשכורת הנטו שלהם.
2. תשלום על האוכל שאוכלים הגבר והאישה בישיבה.
3. תשלום על ספרים וכל ציוד לימודי אחר כגון קלטות, קלטות וידאו, חולצות וכו'.
4. תשלומים משתנים נוספים: הפצה, חגים (סוכות ופסח) ועוד.
כל יום שישי נפגשת הקבוצה ב"מרכז" והם מבשלים ארוחת ערב לכל התלמידים, נשותיהם וילדיהם. שאר החברים מגיעים בצהרים, סועדים ארוחת ערב נפרדת (גברים נשים) ואז חלק מהגברים הולכים הביתה עם נשותיהם וילדיהם, הולכים לישון מיד וקמים שוב מוקדם בלילה – יותר מהרגיל – משום שיש ללכת לישיבה ברגל, עקב שמירת שבת. שאר התלמידים נשארים לישון בישיבה, עקב עייפות מצטברת מכל השבוע, ואי רצון לעשות את כל הדרך הביתה פעמיים בלילה אחד, ואז האישה והילדים צועדים לבד בשישי בערב הביתה.
בנוסף יש לכל תלמיד תפקיד אחד או יותר באחת מוועדות הקבוצה שעוסקות בארגון פגישות החברים, הפצה ותרגום של החומר והספרים, תרגום סימולטני של השיעורים לאינטרנט, אתר האינטרנט המתעדכן בכל יום, ניקיון המרכז, קניה של אוכל ובישול, שיעורי קבלה לילדים, ועדת כספים, ועדת אהבת חברים ועוד.
הייתי רוצה לתאר יום אחד בחייו של בעלי.
הוא קם בשתיים לפנות בוקר עם שעון מעורר או עם "חבר" שמתקשר להעיר אותו. ה"חבר" יבוא לקחת אותו במידה והוא התעורר, ובמידה ולא – הוא ידפוק על הדלת עד שהוא יתעורר – בלי קשר לשאר האנשים בבית שיכולים להתעורר מכך. (האישה, ילדים, אולי אורחים). (פעם אחת אחד מה"חברים" לא ענה לטלפון, באו אליו "חברים" אחרים, דפקו בדלת והוא לא ענה. הלכו ה"חברים" לחלון של חדר השינה, נכנסו פנימה והעירו אותו. יש לציין שהאישה הייתה יחד איתו במיטה).
אם תלמיד כלשהו מאחר, יש מי שאחראי לעזוב את השיעור, ללכת אליו, להעיר אותו ולהביא אותו לשיעור. יש איסור להירדם בשיעורים. לאחר השיעור בעלי הולך לעבודה וחוזר בשמונה בערב הביתה. הוא מיד אוכל ומתקלח, תוך כדי הוא בודק את הדואר האלקטרוני שלו, או עוסק בתרגומים, או מתן שיעורים באינטרנט – ואז פונה לשנתו – שקצרה מאוד עקב העובדה שהוא עומד לקום שוב בשתיים בבוקר. ישנם ימים שבעלי היה חייב ללמד דרך האינטרנט והשיעור נמשך עד שעה 23:00. בעלי היה ישן בקושי שלוש שעות – ולמחרת היה צריך לנהוג בעבודתו – שזה ממש סכנת חיים (לו ולאחרים) – במיוחד כשזה נמשך לאורך זמן.
כך עובד כל השבוע.
ביום שישי הוא פונה לישיבה – לבשל או לתרגם – או לדאוג לשאר הדברים שנמצאים באחריותו ותפקידיו. אחה"צ נכנסת השבת, היינו אוכלים בנפרד ארוחת ערב ולאחר מכן הייתי הולכת הביתה והוא היה נשאר בישיבה לישון בה ולקום בלילה לעוד שיעור ולשאר השיעורים שממשיכים כל השבת. בצאת השבת היו סועדים, ואז מתפנים לארגון ישיבת החברים העולמית שתתקיים למחרת היום. בעלי היה חוזר מאוחר בשבת וישר הולך לישון.
ניתן לראות שאין ממש זמן שיכולנו לבלות יחדיו, אך זה לגמרי בסדר כי אחד מכללי התקנון הוא שצריך לבלות עם האישה רבע שעה ביום.
אני בטוחה שאם כל הנשים שהיו מגיעות ללימודים היו שומעות מההתחלה שרבע שעה ביום להן ולילדיהן, זה מה שיהיה להם מהבעל, הן היו בורחות באותו רגע. אך לאחר זמן של לימודים, בהן הנשים משתכנעות שבעליהן עושים את הדבר החשוב ביותר עלי אדמות – והן נבחרו להיות נשותיהן ולתמוך בהם – אז הן תומכות בהם. והרבע שעה משום מה, מתקבלת על הדעת.
אינסוף פעמים ניסיתי לצאת עם בעלי או לצאת לחופשה – אך הדבר היה כמעט בלתי אפשרי. הוא חייב לקום בשתיים בלילה. כשיצאנו הוא נרדם בסרטים, נרדם אצל הוריי, נרדם במסעדה תוך כדי אכילה... בחופשה שיצאנו אליה לשבוע באילת – הוא ישן כמעט את כולה.
את החופשות הגדולות, פסח וסוכות "מבלים" "חברי" הקבוצה יחדיו. שמתי את המילה מבלים במרכאות משום שמגיעים אלף אנשים מכל העולם לחגים אלו, ומי שצריך לבשל להם שלוש פעמים ביום, לרחוץ כלים ושאר הדברים שיש לדאוג להם, הם הגברים שכללו את בעלי. במשך החופשות האלה לא ראיתי את בעלי גם לא רבע שעה ביום שהובטחה בתקנון הנפלא.
החופשות ממש "מדהימות". נבנתה סוכה שתכיל 1000 איש כל יום. ביקשו מאתנו כשיגיעו האורחים מחו"ל ש"נראה להם כמה אנחנו מאושרים" (אם היינו מאושרים, לא היינו צריכים שיגידו לנו דבר כזה, מן הסתם). אמרו לנו להקיף אותם ולאהוב אותם ולעטוף אותם, כמו שנאמר לנו בשבתות כשמגיעים אנשים חדשים. ואז קרה המדהים מכל – נאמר לנו שהולכת להגיע העיתונות ובשבילם נעשה הצגה מיוחדת. נאמר לנו שאנחנו לא רוצים להראות כאילו שאנחנו חוזרים בתשובה או משהו כזה, אז חלק מהנשים ילכו עכשיו לקנות מכנסיים ויורידו כיסויי ראש – וככה נראה להם את עצמנו. נערכה ישיבה מיוחדת של מה מותר ומה אסור להגיד להם.
כיצד יתכן ש "רב" דתי ישקר? האם המטרה מקדשת את כל האמצעים? מסתבר שכן.
כל הזמן מדובר על ה"מטרה". גדלות המטרה. שהכל נעשה למען המטרה. ואז גם לשקר נראה בסדר. גם להלשין על חברים. גם לעזוב את האישה והילדים. פעם הרב אמר ש-אם הוא היה צריך להרוג את כולם בכדי להשיג את המטרה – הוא היה עושה את זה.
לקבוצת הגרעין יש תקנון מאוד נוקשה שממש לא מוצג עם תחילת ההצטרפות או כל משך זמן הלמידה ב"קבוצת חוץ". אין לי גישה אליו אז אין לי אפשרות להציג אותו כאן (גם משום שהוא משתנה כל הזמן), אך את חלק מהדברים חוויתי על בשרי אז אוכל לשתף.
נאמר שכל מי שעוזב את הקבוצה (מרצונו, או שסולק) – יש לנתק אתו מגע באופן מיידי. אם מישהו יודע על "חבר" אחר שלא ניתק מגע – יש להלשין עליו מיד! (לא נאמרת המילה להלשין כמובן, אלא "להגן עליו ועל שלימות הקבוצה" ולכן לפנות ישר לועדה או לרב).
לאחר שעזבתי את הקבוצה, לקח מעט זמן עד שעברתי דירה. יש לציין שכל אותן נשים שאיתן ביליתי את כל השבתות והחגים ושיעורי הנשים ופגישות חברות וכו' – התעלמו ממני לחלוטין כשעברתי על פניהן ברחוב, סגרו תריסים וחלונות כשראו אותי עוברת, לא ענו לטלפונים ולא התקשרו.
פעם הייתי נוכחת בשיחה, לאחר שאחת מה"חברות" התגרשה ועזבה, ואמרתי שאני מתגעגעת אליה, ל" X ". ענתה לי אחת מותיקות הקבוצה:"X לא קיימת יותר".
"חברה" אחרת שסולקה עם בעלה, נכנסה לדיכאון עמוק ולא יצאה ממיטתה. אז "חברה" אחת הלכה לעזור לה, לטפל בה (היא מטפלת אלטרנטיבית) – וגם עליה הלשינו והיא ננזפה כמובן. משפטים כמו "זה שבעלה לא יודע לשלוט בה זה בעיה שלו" נאמרו שם ללא בושה.
כנ"ל לגבי לבוש לא צנוע. ישנה ועדת צניעות (שזה אבסורד לשמו בחברה דתית – שקבוצת גברים תבחן את הנשים, ויגידו מי לא צנועה לטעמו..). הועדה עורכת רשימה של נשים שלא מתלבשות צנוע, הרשימה עוברת לבעלי הנשים, הבעלים מודיעים לנשים, והנשים משתדלות יותר לפעם הבאה... כנ"ל לגבי אם הלכתי ברחוב עם מכנסיים, אפילו שלא בבני ברק, ההלשנה תעבור הלאה.
היו נשים שילדו את ילדיהם בלילה ובעליהן הלכו לשיעור במקום להיות אתם וכמובן שזכו למחיאות כפיים סוערות על "הקרבתם". היה ילד שנולד פג והיה בסכנת חיים והבעל הלך לשאול אם מותר לנסוע אליו למרות ששבת.
לפני הבחירות הרב הורה להצביע בעבור מפלגה מסוימת.
לאחר זמן רב שלא ראיתי את בעלי, שהייתי בודדה וחולה והושארתי לבד לזמן רב, לאחר מריבות רבות ורצון עז לעזוב את המקום שנראה היה לי כמו שטיפת מוח המונית – דיברתי עם בעלי שכמובן לא אהב שום מילת ביקורת על הרב וקבוצתו. לא ידעתי מה לעשות והצעתי לו שילך לשאול את "הרב". בתוכי שמחתי. חשבתי ש"הרב" יגיד לו שמשפחה זה חשוב, ושצריך לשמור על המשפחה, ולעשות כל מה שצריך. חשבתי שזה יעזור. ואם "הרב" יגיד לו ההפך – הוא יראה למה התכוונתי וירצה לעזוב יחד איתי.
אך לא כך קרה... "הרב" אמר לו במילים אלו: "זה לא ילך. היא נגדנו". בעלי חזר. סיפר לי. עזבתי את הבית ואנחנו עכשיו בהליכי גירושים. שניסיתי לדבר עם בעלי ולהגיד לו שרב לא יכול להגיד כזה דבר, אז תמיד שמעתי את אותם דברים: "הרב נמצא במקום אחר. הוא יודע בדיוק מה הוא אומר ועושה. אנחנו פשוט לא מבינים עדיין".
יום לאחר שעזבתי את הבית, חבריו עודדו אותו באומרם: "יש לנו שידוך/כבר מצאתנו מישהי אחרת" וכו'.
איזה רב אמיתי יעיז לפרק משפחה? יעיז להסית את הבעל כנגד אשתו וילדיו?
בעיני הנשים "הרב" אומר להן שהן יכולות "להגיע לרוחניות". בשיעורי הגברים של ימי שישי שאינם מושמעים לקהל הרחב כולל הנשים, שמעתי את דבריו האמיתיים שהוא אומר על הנשים. שזה ממש מביך אפילו לחזור עליהם. אבל הם ההפך הגמור ממה שהוא מודה בפניהם. שקר על גבי שקר.
היה תלמיד אחד שניגן ושר והוציא סדרת דיסקים שלמה של מוסיקה קבלית. "הרב אמר שיש לשמוע אותם בכל עת". לאחר שסולק "חבר" זה מהקבוצה, הורה "הרב" לסלק לזבל כל זכר ממנו כולל המוסיקה הקבלית ששמענו רק אותה.
מצחיק אח"כ לקרוא באור אחר את דבריו:
"במילים פשוטות – הטבע של כל אדם הוא לנצל את החיים של כל הבריות בעולם לטובת עצמו. ואת כל מה שהוא נותן לזולת, הוא נותן רק מתוך אילוץ. אבל גם אז יש בזה ניצול של הזולת, אלא שזה נעשה בערמומיות יתר, כדי שהזולת לא ירגיש את זה ויוותר לו." (מתוך מאמר השלום בעולם שנמצא באתר הקבלה).
לא נאמר מפורשות לא לצאת לחופש עם האישה והילדים, אך גם זה לא ניתן, וגם את זה התלמידים לא עושים משום שאין מתי. שיעורי הבוקר מוגדרים כדבר הכי חשוב שיש, וכנ"ל השבתות, אז לא נשאר מתי.
יש לציין שתלמידים שביקשו ללכת ללמוד באוניברסיטה באו לשאול את הרב מה ללמוד והוא אמר להם – חינוך ופילוסופיה יהודית – בכדי להיות מורים אח"כ של קבלה, שיהיו מוסמכים להיות מורים, כולל ביתו הקטנה.
"כתות מסוכנות בדרך כלל מנסות לעצב את החברים בה על פי הדמות של המנהיג או על פי האידיאל של הכת תוך דיכוי חשיבה ביקורתית ועצמאית, במקום לעודד את הייחודיות, את היצירתיות, ואת החרות האישית וכוח הרצון של כל אחד ואחד."
נאמר לנו שכולנו במצב אחד זהה (הנקרא "לפני המחסום") ו"הרב" שלנו נמצא בדרגה גבוהה הרבה יותר (בעולם רוחני כלשהו) ושכולנו צריכים לרצות להגיע לדרגתו כי אם לא נמשיך להתגלגל ולסבול. אין חשיבה ביקורתית או עצמאית.
חשיבה עצמאית: שמעתי לא פעם ולא פעמיים מבעלי משפטים כמו: "אנחנו מרגישים שהגיע הזמן לעשות שינוי ב...". "אנחנו" ו-"חשיבה עצמאית" לא הולכים ביחד.
ביקורתיות: הרב אמר שאם עולים בנו ספיקות לגבי מה שקורה בקבוצה, בלימוד וכו' – אל לנו לשתף את חברינו משום שאנחנו "מורידים אותם" ומשפיעים עליהם לרעה. אז אין ביקורת גלויה בשום מקום. אם מישהו מרגיש משהו שלא דומה לדעות הקבוצה, ישר הרב, ובעקבותיו, תלמידיו – אומרים שהתלמיד נמצא "בירידה" , "זה מצב שניתן לו מלמעלה" ושוב הביקורת מתה.
במאמר על MIND CONTROL שמקושר לאתר על הכתות ישנם מספר סעיפים שאני ארצה להעתיק ולהגיב עליהם:
"יש הסתרה מכוונת של אינפורמציה מחברי הכת" - לאחר זמן נאמר לנו שהוסתרה מאיתנו מטרת הלימוד משום שלא היינו מוכנים לקבל אותה עדיין. בנוסף – כל דרך החיים של הקבוצה מוסתרת מפניה לחלוטין בתחילת הלימודים. כמו כן השיעורים של ימי שישי ושבת מוקלטים (על אף השבת הרב משתמש בחברים הלא יהודיים שלומדים בקבוצה, "גוי של שבת" ) אך הם סודיים. הם אומנם לא מוגדרים כסודיים כמובן, אך הם לא מועברים לאתר לא ניתנים לנשים לתמלל, ואין גישה אליהם בכלל פרט לגברים שהיו בה, שהם קבוצת הגרעין שמגיעה כל יום לשיעורים.
"כל עוד יש לאנשים שמצטרפים לכת גישה מלאה לתורה ולמסורת של הכת, והם יכולים לבחור לפרוש מהכת ללא פחד מהתנכלות, אזי מבחינה פסיכולוגית, הכת לא נחשבת למסוכנת ו/או הרסנית."
"על חברי הכת נאסר להתקרב לאנשים מחוץ לכת או להיות בקשר עם חברים לשעבר" - הרב מדבר על אי הצורך בחברים אחרים, חברים שלא שייכים אלינו, "בהמות" – כמו שהוא קורה לשאר האדם. הוא מדבר על הצורך בנו, במשפחה הרוחנית, כמו שהוא קורה לנו. לא נאמר מפורשות לא ללכת למשפחה - אך לא ניתן זמן לכך מאחר ששבתות וחגים הם חובה על כל חברי הקבוצה.
"חברי הכת חשים "נבחרים" ושהם מהווים חלק ממשהו חשוב ובעל קדימות עליונה" - עליי לציין שדברים אלו נאמרו לנו מפורשות, ולכן הייתה סיבה לכך שזה מה שאנו "חשים".
"התורה הנלמדת בכת מוצגת כאמת מוחלטת שאין להטיל בה ספק. מנהיג הכת גם הוא ניצב מעל לאפשרות לביקורת בהיותו שליחו של אלוהים עלי אדמות" - עליי לציין 2 דברים בהקשר: א. ישנו ספר שהרב כתב הנקרא "הקוסם" (הקוסם מתייחס לבורא – לאלוהים כמובן) – אגדה כביכול לילדים, והוא ותמונתו נמצאים בדף האחרון – בשם "שוליית הקוסם". ב. הרב עצמו הוא ממוצא רוסי. פעמים רבות כתב דברים בשגיאות כתיב. כאשר תמללתי שיעורים שלו – נאמר לי שאסור לי להעיז לתקן את טעויותיו משום שהם אינם טעויות אלא שיש לכך "שורשים רוחניים".
"לחברי הכת שפה שמובנת רק למי שנמצא בפנים. השפה הייחודית יוצרת מצב שבו נוח יותר לחברי הכת לדבר רק עם חברים אחרים" - הדבר קורה גם שם. משמעויות חדשות ניתנות למילים כמו: אור, בהמה, תורה, תפילה, אהבה, בורא, השתוות וכו'.
"החברים מקבלים הוראה לפקוח עין על חברים אחרים ולהוגיע למנהיג שמישהו מפר את כללי הכת באופן כלשהו" - בסוכות נאמר לחברים הרווקים שאין לקיים יחסי מין עם האורחות לכל משך החג. אחד החברים עבר על החוק. מישהו גילה. מישהו הלשין. הייתה חקירה ולאחר זמן לא רב, בשל סיבות כביכול אחרות, החבר הורחק מן הקבוצה.
"חברי הכת מאמינים באופן מושלם ושלם שהכת שלהם היא המקום היחיד שהאל יתכוון וישא את דבריו, את האמת. הם מנתקים את עצמם ברצון מכל מה שהוא מחוץ לכת שכן הוא נחשב ללא מקודש..." - נאמר לא פעם שזהו המקום היחיד. ששאר הדתות והמקומות מכילים חלקים קטנים מהאמת ורק כאן יש את כולה. פעם אחת מישהו הביא לקרוא משהו של "הרב נחמן מברדסלב" וצעקו עליו. הרב אמר שהרב שלו נתן להם את כל מה שהם צריכים, ואין צורך בקריאה של דברים אחרים.
לפני מספר חודשים החליט אחד החברים לעזוב את הקבוצה ואיים בהתאבדות בעוד אשתו מחפשת אחר פסיכולוג. (יש שם גם לתופעה זו Post-Cult Trauma Syndrome ורשימת הסימפטומים מופיעה בקישור http://www.macom.org.il/Post-Cult_Trauma_Syndrome.asp ). דיברתי עם בעלי וסיפרתי לו שהוא לבד ומצבו מסוכן ויש לעזור לו ושהם (בעלי וחבריו) החברים היחידים שלו בעולם – ובעלי אמר שהוא עזב, שהוא לא חלק מהם, ושאין להם כוונה לעשות דבר.
אין איומים גלויים או הפחדה קבוצתית אך נאמר לנו שוב ושוב שזה המקום היחיד שיש בו אמת, ששאר האנשים הם "בהמות" , שרק כאן ניתן למצוא את האושר האמיתי, שאין כלום "בחוץ", שאף אחד אחר לא מבין, שאם נעזוב זה רק בגלל "ירידה רוחנית" (יש את הסיפור המפורסם שהרב אוהב לספר על אותו בחור שלמד, ובדיוק יום לפני שהגיע "לנירוואנה" עזב את הקבוצה. הפחדה שקטה!!).
עוד ועוד סיפורים רבים אפשר לספר על השנתיים הארוכות שביליתי בחברת הקבוצה שבראשה "הרב", שעזר מאוד לפרק את משפחתי. אך נראה לי שזה מספיק בכדי לזרוק את הפרוספקט שלהם היישר לזבל ברגע שיגיע לידינו.
ולסיום, היה מאמר שבוע שעבר עם ארכדי דוכין שהתחיל ללמוד בקבוצה זו ואמר: הם משהו אחר, משהו מיוחד, הם לא מחזירים בתשובה ולא רוצים כסף. כנראה שגם הוא הוקף "בחברים מיידים" שמזהירים מפניהם בכל האתרים על כתות שיש, ושעיוורו אותי לפחות לשנתיים.
אחרי תיאור של כל הפרטים בלי להיכנס לאיך זה מרגיש להיות ולצאת ממקום כזה הייתי רוצה להגיד עוד כמה מילים אישיות.
עכשיו, חודשים רבים אחרי, אני עדיין מנסה לחשוב ולנסות להבין איך זה שיכולתי להיות שם ולא להבין מה קורה, ולברוח עוד הרבה קודם. הרגשה היא לא מעבר בין חיים חילוניים לדתיים - שמרגישים את ההבדל הגדול אם מסתכלים על זה לפני ואחרי. ההרגשה היא שכל יום משתנה ומתווסף רק משהו קטן קטן ודק כל כך שלא שמים לב, ואז מהיום למחר אין ממש הבדל שאפשר לשים עליו את האצבע ולהגיד משהו לא בסדר. אבל מהיום ללפני חודש - יש הבדל גדול.
הילדים נהנו כל כך - הייתה להם חברה של הרבה ילדים שתמיד היו יחד, הם הרגישו את היתרונות מצד אחד, עד שזה הגיע לבכי ושאלות של איך זה שאבא לא אוהב אותנו יותר? ואז כבר משהו קרה גם אצלי. הרי לא יכולתי לומר להם: אתם מבינים, אבא...
27/12/08 | 23:41
96. כתבה מעניינת ועשירה
24/12/08 | 10:27
95. רוצים אמת - לכו אחרי הכסף
לפי מה שהבנתי בתוכנית:
בני ברוך לקוחים כסף מהפעילים שלהם - כדי למסור את המסר שלהם לציבור הרחב בארץ ובעולם.
ואלו האחרים המבקרים פה באתר, (הדוסים המקצועיים) לקוחים כסף מאיתנו - כדי למסור אותו לתלמידים הלא עובדים שלהם, לגני הילדים הפרטיים שלהם, לרבנים-משגיחים-שוחטים שלהם, וגם לנהג-עוזר לשל הרב השכונתי שלהם.
אולי אני לא מבין, ואולי אני לא מסכים עם בני ברוך אבל בטוח אני מעדיף אותם!!!!!!
24/12/08 | 06:53
אם בני ברוך לוקחים כסף אז איך בכל זאת הם חיים?
תחשבו בהגיון
29/12/08 | 15:49
94. לכל הדוסים שבפאנקיה / פאני-כת
מה קרה? לא סומכים יותר על הבורא? זה שכבר מגזמן שכחתם למי ולמה אתם מתפללים זו הבעיה שכלם!
תראו מה התוצאה של השנאה שאתם מפזרים בעם,
חוץ מכסף-כוח פולטי לא מעניין אותכם כלום.
לכו קודם לצבא לאיזה שנה שנתיים, תעשו משהו אמיתי לטובת הכלל, ולא רק חברי המפלגה ה"קדושה" שלכם שחיי על חשבון הציבור.
24/12/08 | 06:47
93. מקום אמיתי
24/12/08 | 06:40
92. Whats your point
Roni
You spend so much time and and energy , to tell me that you dont want answers to all questions, so why you went there in the first place
24/12/08 | 05:55
91. ואהבת לרעך כמוך
אילנה דיין היקרה,הרב לייטמן הוא לא קוסם ולא כת.הוא מלומד!!! המעביר לנו את הנוסחה הידועה לתיקון העולם, למדנו בבית הםפר"ואהבת לרעך כמוך" זוכרת, זה כלל גדול בתורה.
אוהב אותך,אחותי!!!
שלמה
24/12/08 | 02:12
90. זאת האמת
האמת היא שכל אדם הולך לפי מה שמתאים לו.
רואים שהאנשים שם מאושרים.הלואי על כולנו.
24/12/08 | 00:03
89. קראתי את כל התגובות עד כה
ואני שמח שזה עורר דיון, ושכל אחד הביא את העמדה שלו.
סה"כ אני חושב שהכתבה יותר בילבלה מאשר הבהירה דברים.
וטוב שכך!
23/12/08 | 23:40
88. למעוניינים מידע על בני ברוך:
http://www.katot.org/KtSct_BeneiBaruch.asp
23/12/08 | 23:27
הי, יש 2 צדדים למטבע
אז כבר לא עדיף שתבוא יום ג' ותשאל את רב לייטמן?
29/12/08 | 15:53
87. לכל מען דבעי,-שנוהרים לגמוע שוב טיפות מן הפלא הזה ששודר
לעיני כל העם, הנה מצאתי לנכון לכוון אתכם, על הדרך בה נאה להשכיל ולהטיב רעיונכם, בראשית דרככם..
ועתה, על מנת להבין את הדברים על דיוקם,- ומה עומק החכמה המושרשת בקבלה, -אפנה אתכם ל-מאמר החרות,של הרב יהודה לייב הלוי אשלג זצ"ל, ותראה במו עינכם, שלא אלמן ישראל ,- ויש חכמה בישראל , עינכם תראינה ולא זר!
http://www.kabbalahscience.com/kbl_heb/content/view/full/982
הנה שתשכילו בעצמכם באמצעות מאמר זה עוד ועוד - עמוק וחקור, ויבואר לכם מי אתם במלוא הדיוק, - על כל שכבותיכן , תוכלו להשכיל מעט במאמריו הרבים של הרב אשלג זצ"ל המצויים באינטרנט בשפע...
תהנו.
23/12/08 | 23:05