דעות
תגובות (51 תגובות ב-28 דיונים)
28. דיי עם הבולשיט
דבר ראשון יהודי זה לא בהכרח מי שהולך עם כיפה ומתפלל כל היום זה רק הסטרויטיפ שלו. אדם יכול להיות יהודי בלאום ו/או בדת. אם הוריו יהודים אז גם הוא יהודי. אם הוא קיבל על עצמו את היהדות (הדת) אז הוא פשוט יהודי בדתו. דבר שני החרדים צריכים להפסיק לחשוב שהם מעל כולם, הם חושבים שהם צדיקים גדולים כאשר הם זורקים אבנים. ואנשים צריכים להבין שהחרדים זו לא ההגדרה ליהודי! הם חבורת אוכלי חינם ואני עדיין לא מבין למה המדינה לא מפרידה את עצמה מהדת, למה מי חסר האמונה או החילנים צריכים להידפק בגללם?!
* חשוב!!!   13/07/11 | 01:48
27. לחילונים אין ערכים?
מה הקשר בין דת לבין ערכים? לחרדים יש ערכים? לחלק מהם יש ולאחרים מן הסתם אין, כמו בכל קבוצה אחרת. זה לא קשור להיותם חרדים. יש לחרדים מערכת מצוות שמגדירה עבורם כללי התנהגות, ללא חשיבה עצמאית. בין אלו לבין ערכים אין קשר; אין ערכים שיכולים להתקיים ללא מחשבה עצמאית, בחינה וחשיבה ביקורתית. רגש האשמה החילוני עובד כאן בתגובות שעות נוספות וללא כל סיבה. אין לנו צורך להתבטל בפני החרדים, ממש כשהם שהם לא מרגישים צורך להתבטל בפנינו החילונים. מה שנדרש הוא כבוד הדדי של כל אדם לזולתו, וגישה המכבדת את הבחירות של אותו אדם.
* עמוס צ.   07/07/11 | 11:00
26. את טועה,מטעה,ולוקחת לעצמך במה על חשבון כולם
קודם כל לא אשאל מאיפה בא לך הרעיון לכתבה הזו, שנית- יש בארץ ציבור חרדי ויש גם ציבור חילוני. לכן כל האחד צריך לכבד את השני.אך עוד לפני שנולדת הייתה התנהלות מכובדת מסויימת באיזור הכותל, ועוד לפני שהמדינה התחילה ממש לתחזק את המקום הוא תוחזק על ידם.דבר נוסף- הרבה דתיים מתפללים באיזור הכותל,ולא רק בתור בני אדם אלא גם לפי חוק,אין לפגוע ברגשות דת.אני לא אבוא ואעשה כפייה חילונית.לפי הדת היהודית מקום זה קדוש ביותר ולא הייתי בטוח שהיית רוצה להכנס ולפגוע ברגשות דת באיזה מסגד.דווקא פה המקום לבוא לקראת עמך,כי בסופו של דבר בין אם השקפתך שונה בין אם לאו,את באה מאותו המקור.לסיכום-כבדי גם את האחר.אני חושב שאת יכולה ,אם בכלל את באה לכותל,למעט הזמן שאת באה,להתנהג בצניעות ולא לפגוע ברגשות הרוב שם-כי גם הרבה חילוניים מפאת יהדותם ,בקרבת הכותל מתנהגים בצניעות רבה -וגם מתוך כבוד לחרדים.ואם תתנהגי שם באופן לא מתאים גם חילוניים יכעסו.תפסיקי לבזבז את זמנם של כולם בהקמת וכוחים המלבים אש בין חלקים בעם ובמקום זה תחפשי לעצמך דרך לתרום לצבור.אף על פי שאינני חרדי אני מאוד אכבד אותם אם אני עובר בבני ברק או ירושליים ובפרט לייד הכותל .
* צבי LL.B   07/07/11 | 08:17
25. למי שבאמת רוצה לקבל בינה, שיסתכל בבקשה בכתוב בפנים
בס"ד אין על ארץ ישראל היפה.. ואני חושב שצריך להגיע למסקנה שארץ ישראל=מדינת היהודים. ורק יהודים צריכים לחיות בה וכן צריך שיהיה פה הנהגה רוחנית דתית בשלטון וככה הילדות שלנו לא ילכו עם חצאית מיני ומחשוף ענק וכל זכר מגיל 13 עד 90 יסתכל עליה במחשבות זימה. והילדה המסכנה מושפעת בגלל הח'ברה שמי שמראה יותר אז הוא יפה יותר ועם תראי לבנים את עורך אז יאוהבו אותך ויסתכלו עליך. ובנים צעירים לא ידקרו יתקוטטו ויריבו על שטויות וידעו לאהוב את הזולת ולכבדו ולא בבית ספר חילנו שאני למדתי שפעם בחודש יש לך יום "לאוהב את הזולת" ומסבירים לך במסרים מטופשים ומשעממים שאם תעשה את זה תכנס לכלא ולא יהיה לך חיים ואז ממשיכים הלאה.! בעזרת השם שכל היהודים יתחזקו ויתקרבו לקדוש ברוך הוא ויהיה להם בריאות ושפע של פרנסה ושלום בית וכן יהיה רצון ונאמר אמן.! מצטער עם פגעתי באיזה יהודי באימרה שלי!
* אחד עם דעה   07/07/11 | 03:07
24. בואו ננסה
מה כבר יכול לקרות שלא קרה לנו אני חושב כאדם חילוני שצריך לתת לדתיים לקיים את מדינת ההלכה שלהם את הדמוקרטיות אי אפשר לקחת אך חופש הבחירות קיים צריך לראות לפני ששופטים!
* בואו ננסה   07/07/11 | 01:00
23. אהההה... את פוליטיקאית. הבנתי...
* יערה   06/07/11 | 23:17
22. בואו ונחיה יחד
קדימה חילונים. נמאס מהדתיים. בואו נתאחד לעולם טוב יותר.
* ערבי   06/07/11 | 22:04
21. העם היהודי היחיד ששורד בגלל שומרי הדת
* מתחזק   06/07/11 | 20:57
20. מה זה חילונים
* טאר   06/07/11 | 20:11
19. למה אנחנו מוותרים.. למה את שונאת????????????
* בגלל אנשים כמוך המדינה שלנו הרוסה   06/07/11 | 18:33
18. מדינת הלכה ? הלכה המדינה..
* חילוני חופשי,,,   06/07/11 | 18:01
17. תבינו,החילונים לא מאוחדים.הדתיים כן.זה החוזק שלהם
די כבר עם הפירוד.בסוף כולם משלימים מיניין. בסוף כולם אומרים קדיש ברמקול בהלוויות ההורים. קצת מסורת.ציביון.אחדות. ואף אחד לא ישבור אותנו
* קצת אהבה-בלי סיבה   06/07/11 | 17:19
אשריך
אשריך, אשריכם ישראל
* י. סבאג   06/07/11 | 20:07
צודק
אשרייך
* אחד עם דעה   07/07/11 | 03:08
16. חחבל שעם ישראל לא מאוחד .. !!
חילונים . דתיים לאומים . חרדים . מה זה משנה ? כולנו צריכים להיות מאוחדים אני גם לא תומך בגישה החרדית .. שרובם לא מתגייסים וחיים על משלמי המיסים אבל עדיין אני הולך לבית כנסת כול יום שישי שבת .. ומאמין ואני לא חושב שצריכים לנטוש את האמונות שלנו כי בסך הכול כול התענוגות בחיים לא יעלו על האמונה ועוד דבר אני יודע שיש את חופש הביטוי וכול זה אבל תפסיקו לפרסם בלוגים כאלו כי האנשים ששונאים אותנו היהודים חוגגים על זה .. !!
* nv   06/07/11 | 17:02
15. הגיע הזמן
עוד מעט ואנחנו נתארגן ונתחיל לצאת לרחובות גם, אחרי הרבה דם יהיה פה סדר, ערימת פרזיטים אוכלי חינם, נראה אותם בארה"ב או באירופה מבקשים תקציבים וסוחטים ממשלות (כן אני מדבר גם על נוצרים, כמרים ושאר "אנשי רוח עלק" יאללה סתמו ותפללו בשקט נמאס כבר לגמרי
* יס   06/07/11 | 16:49
14. כן...כי לציבור החילוני ממש יש ערכים0_~
מדינת הלכה עכשיו,פה זו מדינת היהודים.
* אביבה   06/07/11 | 16:13
13. דמעות תנין
כתושב העיר, וכמי שאיכפת לה, בדיוק כמוך, לא ראיתי: חוץ מהשתלחות נון-סטופ על החרדים, שייצרת או שקידמת בעירייה!!! כל תוכנה של כתבתך, היא "דמעות תנין" גרידא!!! תבקרי ערב אחד בכיכר החתולות, ושם תבכי באמת, איך שהנוער המופלא שלך, יורד לטמיון האלקוהול והסכינאות!!!
* שרגא   06/07/11 | 15:28
זה שלא ראית לא אומר שהיא לא עושה
רחל מקדמת נושאים ופועלת למען תושבי העיר הרבה יותר מרוב חברי המועצה האחרים (וכולם עושים זאת בהתנדבות, ללא כל תגמול על השעות הרבות שהם מקדישים לפעילותם).
* עמוס צ.   07/07/11 | 09:08
12. ציטוט, זה כי אין לך ערכים..בניגוד לחרדים שמשמרים את דרכם במשך אלפי שנים...
פשוט כפיות טובה..יריקה למים שמהם את ואבותייך שתית ניסיון להסית אש ללא סיבה יריקת דברי הבל סרק ודמגוגיה וזה מה שאמרת: "אנחנו החילונים לא סגורים על הערכים שלנו כחברה." זה כי אין לכם ערכים...כי אם היה לך ערכים ואני אומר לך לא לכל החילונים כי את צריכה לדבר בשם עצמך כי לא נראה לי שכל חילוני ירצה שיכללו אותו עם אנשים כמוך...מה שהחרדים עושים זה לשמור על מה שכולנו צריכים לשמור והם עושים זאת נאמנה המשך אלפי שנים...זה מראה על דרך ,ערכיות,כבוד...מה שאי אפשר להגיד אלייך
* "אנחנו החילונים לא סגורים על הערכים שלנו כחברה."   06/07/11 | 15:17
11. איפה היית עד היום
לפחות למען גילוי נאות היית צריכה לכתוב שכתבה זו נכתבה כתגובה לסיכול מנויך לסגגן ראש העריה מר ניר ברקת אפילו כשהתחליף היה מרץ ולגופם של דברים אין לחרדים שום שאיפה למדינת הלכה או למדינה בכלל הם סה"כ רוצים שיאפשרו להם לחיות בארץ ישראל כמו שהם חיו לפני פרוץ חזון אוגנדה של הרצל ולפני ההשלטות הברוטלית והאלימה של החלוצים על ההתישבות בא"י
* יהודה   06/07/11 | 14:55
אם לא "ההשתלטות הברוטלית" של הציונים אתה לא היית קיים
אם לא היתה מדינה , גורלך וגורל היהודים היה מזמן נחרץ לשבט. אז מספיק ודי עם ההסתה. תעשו מה שאתם רוצים עזבו אותנו במנוחה . לא רוצים לשמוע עליכם ולא רוצים לשמוע מכם.
* ולאיפה בדיוק היית שולח את ניצולי היטלר   06/07/11 | 15:27
היינו כאן
היימו פה לפני הציונות והסתדרנו נהדר ונהיה פה גם אחרי אחרוני צאצאי החלוצים אחרי שהם יסיימו להגר מישראל ולא בגלל המדינה אנו קיימים אלא למרות המדינה כל הפרעות החלו רק לאחר עליית אנשי הציונית המדינית ואלו רוב המושבות הוקמו ע"י חרדים שלא היו שייכים לתנועה הציונית כולל חלק ממקימי תל אביב וכדאי שתלמד\י קצת את תולדות ההתיישבות היהודית בארץ ישראל
* זאב   07/07/11 | 03:39
10. מצטער לאכזב אותך , את לא יהודיה .
אדם שלא למד נהיגה לא יכול לנהוג , אדם שלא למד משפטים לא יכול להיות שופט , אדם שלא למד פסיכולוגיה לא יכול להיות פסיכולוג וכ'ו .. אדם שלא לומד תורה לא יכול להיות יהודי ! כל המהות של היהדות זו התורה .. זה שאת גרה בארץ ישראל לא הופך אותך ליהודיה , אלה רק ל"ישראלית" . מקווה שהבנת את הנקודה ..
* מאור   06/07/11 | 14:28
כמה שאתה חוצפן. מאיפה עזות המצח הזאת באה לכם
* אתה שומע מה שפיך מדבר?    06/07/11 | 15:14
ממש לא נכון
אדם נולד יהודי לעומת זאת אדם לא יכול להיוולד שופט או פסיכולוג. קח לתשומת לבך, הלמידה היא הנכונות שלנו להבין את המקור היהודי אך לא מה שעושה אותנו יהודים. ובקשר לרחל עזריה, אני שואלת את עצמי למה אנחנו מוותרים לשמאלנים, כמוך?! חרדים רוצים מדינה יהודית בארץ ישראל, שמאלנים בעד מדינה ערבית פלסטינית בארץ ישראל
* יהודיה   06/07/11 | 15:36
תגובה ליהודיה. תפרידי בין שמאלנים לסתם חילונים-כנסי
לא כל החילונים הם שמאלנים. השמאלנים הם קומץ מתלהם שגם החילונים המסורתיים לא מתייחס אליו. אבל מפה ועד לומר שה"חרדים" רוצים מדינה יהודית והחילונים בעד מדינה פלסטינית על חשבון א"י גדולה הדרך. את טועה ומטעה
* א.    06/07/11 | 16:10
גם חילוני הוא יהודי
שקול מילותיך יהודי זה דבר מולד זכות שלא היה לנו בחירה בה אנחנו צריכים להרויח את "היהודי שבי" אבל זה דבר שנולדים איתו גם חילוני הוא יהודי-אל תתבלבל
* גליה   06/07/11 | 16:07
אז אני מעדיף לא להיות יהודי
אני לא רואה בדת יותר מאמונה שלא מבוססת (ושעדיין נחשבת לפי המדע השערה) של כמות נכבדה מאוד של אנשים. ולא היא צריכה לנהל מדינה שכבר עברה והתפחה הרבה. חחח וזה מצחיק שאני עדיין יותר מוסרי מהרבה דתיים שיצא לי לראות.
* אתאיסט   06/07/11 | 21:34
9. לקרוא...
אם לא החרדים ששמרו על הדת..הייתה התבוללות ואז לא הייתה סיבה לתת ליהודים מדינה ...ונראה לי שאם זה היה כך.. היית כותבת את הטור בשוודית איטלקית או מי יודע אולי לא היית יודעת קרוא וכתוב כי היית נולדת במדינת עולם שלישי.
* נקודה למחשבה..   06/07/11 | 13:32
רוב היהודים מאז ומעולם היו מסורתיים ושמרו על חגי ישראל
גם החילונים ביותר שמרו על צביון יהודי בכל מקום בעולם. לא חייבים להיות דתיים או חרדים כדי לצום בכיפור, לערוך סדר פסח וכד' ואת זה תמיד עשו היהודים בכל מקום בעולם. אז תרד כבר מהשטות שהחרדים שמרו על ישראל. המסורת שעברה מאב לבן היא ששמרה על צביוננו. נמאסתם
* לך תלמד היסטוריה חתיכת בור   06/07/11 | 15:18
אל תגיד אם אתה לא יודע !
לצום ביום כיפור ולעשות סדר, לא מספיק כדי שתיהיה עם יהודי עם תורה וארץ שמבוססת על ראיות שהיא שלנו מהתורה. זה שצמו פעם בכיפור לא תירוץ לכך שמגיעה לנו מדינה, אלא היו המון חרדים (אם לא הרוב) שהיו ראיה שעם ישראל עוד אוחז ומאמין בתורה ולכן נתנו לנו את המדינה. וד"א רוב ה"מסורתיים" שלפני הקמת המדינה התבוללו.
* כנס   07/07/11 | 00:08
אל תסיקי לא נכון.
* מה זה משנה   06/07/11 | 21:36
8. למה לשמור על הרובע כמקום חרדי? כי הם שומרים לך עליו!
גברת יקרה, מי ששומר על הרובע הם החרדים, מי שמוכן לגור שם למרות התנאים הקשים הם החרדים, אם לא הם משזמן גברת לא היה לך ולא לאף אחד מהאוכלוסיה שלך לאן להגיע, כי הכל היה נמצא בידי הערבים, מי שהולך לגור ברובע המוסלמי זה החרדים, אף חילוני אני לא מכירה שיהיה מוכן ללכת ולגור ברובע המוסלמי, אף חילוני לא מוכן ללכת לגור ברובע היהודי רק החרדים גרים שם, רק הם שומרים על זה שזה ישאר בידי היהודים ולא יחזור לידי הערבים, אי לכך ובהתאם לזאת מגיע להם שיעזרו להם ויתנו להם את המינימום לחיות חיים שמתאימים להם ולא שכל יום יכניסו להם מופעים פרוצים שלא מתאימים לאורח חייהם, כי כמו שאת לא רוצה שאני יכניס לאמצע הרצליה את התרבות החרדית עשי טובה ואל תכניסי לאמצע הרובע את התרבות החילונית! נ.ב. סליחה על ההתפרצות אני פשוט גרה שם ואת כל כך מעצבנת אותי כי אתם החילונים באים רק לחגוג ועוד יש לכם תלונות על זה, ואני יום יום שעה שעה חיה שם משלמת על זה בגופי, בכספי, עזבי את הויכוח כמה המקום קדוש ולא מתאים לעשות שם כאלה דברים עכשיו זה לא פולטיקלי קורקט אלא מציאות! יש לציין את חצופה!!!!
* אורית   06/07/11 | 11:14
כמה שאת צודקת אורית
כל הכבוד לך ולשכמותך על התיישבותכם במקומות כאלה. אני עובדת שם וזה לחיות בלי תנאים. פשוט מסירות נפש. הלוואי החצופה שכתבה את הכתבה תקרא כמה רובנו מתעבים את דרך החשיבה שלה. לחלל את הכותל בשטויות החילוניות? להדביק את ה"חוסר ערכיות" שלך במקום כל כך ערכי כמו הכותל. אישה טיפשה ולא רגישה
* ירושלמית   06/07/11 | 16:17
7. תגובה
החרדים יודעים בדיוק מה הם רוצים כיוון שיש להם הוראות יצרן ברורים שזו התורה. לא משנה אם אנחנו דתיים פחות או יותר אם כולנו כיהודים היינו מחזיקים באותם הוראות יצרן לכולנו הייתה ברורה אמת אחת. באשר לנושא הכותל , אין ספק שכל היהודים צריכים להרגיש טוב כשהם עולים לכותל אבל המינימום זה לכבד את המקום הקדוש בצניעות "נורמלית"
* שרית   06/07/11 | 10:46
6. הכי טוב תחזרו בתשובה
* מור   06/07/11 | 09:05
הכי טוב לכי תשני על האף
*  אבי   06/07/11 | 16:13
5. עם כל הכבוד...
כשאת מגיעה לעיר התיקה בירושלים כולל הכותל וסביבותיו, את נמצאת במקום שבמשך מאות שנים נשמר ע"י חרדים כאלה... מאה שערים וכדו' . (או שעד לפני כמאתיים שנה כולנו היינו חרדים?!) . כשהחרדי יגיע אלייך לא יהיה לו תלונות, (או שהוא לא יגיע) לפחות כשאת מגיעה אליו תתנהגי בהתאם!!!
* kobi   06/07/11 | 08:55
לפני 20 שנה גם הגענו לכותל וזה היה אחרת
הייתי בכותל בפעם הראשונה לפני 20 שנה. אני מבטיחה לך שהחוויה אז היתה שונה. הרגשנו באמת כמה שהמקום קדוש. נצמדנו לקיר והתפללנו בשקט. היום המקום מלא עסקנים , סדרנים, משגיחי צניעות ומה לא. החרדים המאיסו עלינו הכל.
*  לא יודעת בן כמה אתה   06/07/11 | 16:17
באמת????
דתיים/חרדים הולכים לגור בירושלים כי מצדם לחיות בחדרון פח והעיקר לגור בירושלים ושאני שעובדת כל חיי אשלם להם בשביל זה??? לדעתי זו החוצפה. אני כחילונית לא מצפה מאף אחד שיממן לי את סגנון חיי. דבר שני כשחרדי מגיע "אלי" יש להם אין ספור תלונות וגם את העוז להגיד לי שאני לא יהודייה. הוראות היצרן שהדתיים מקבלים הם לפי פירושו של רב מסויים לתורה. גם אצל הדתיים יש אינספור זרמים, דעות וגם שנאת חינם אז נא לא לדבר על אחדות וערכים. דתיים רבים צריכים לחזור בתשובה אמיתית וזה שיש לו כיפה על הראש לא עושה אותו אוטומטית לאדם טוב יותר או יהודי יותר
* אני   06/07/11 | 18:21
4. צודקת ב100 אחוז כן ירבו אנשים כמוה
* דתי לשעבר   06/07/11 | 08:50
3. 100 אחוז נכון
* דני   06/07/11 | 08:28
2. אני מזמן קיבלתי החלטה בנוגע לזה..
אני יעשה הרבה בשביל להעלים מס בחיים שלי. לא מוכן שנתח כ"כ גדול מהמשכורת שלי ילך לחרדים והערבים שלא עושים כלום וחיים על חשבוני. ואם אלוהים ייתן לי אני גם יהיה מליין ויתרום לאנשים שבאמת מגיע להם הכסף ולא לפישרים האלה שלא עושים דבר בחיים שלהם.
* יואב   06/07/11 | 08:11
נכון מאוד
למה אנחנו צריכים לממן את החרדים האלו? מה קרה לנשים, שילכו לעבוד... אומנם לא צריך להעלים מס אבל אפשר להתחיל להעיר את העיניים של כל השאר
* שני   06/07/11 | 10:44
1. קודם כל שיהיה לחילונים ערכים
איזה ערכים יש לחילונים אף אחד לא סגור על עצמו. אפרופו חרדים הם יודעים מה הם רוצים מעצמם מעבר לזה יש את התורה וההלכה והם הולכים עפ" זה. אין חוכמות הלוואי והיינו מגובשים כמותם. אני מצדיע להם.
* אייל   06/07/11 | 07:44
יפה מאוד
* אורטל   06/07/11 | 11:44
דבר בשם עצמך. כחילוני יש לי ערכים של אהבת א"י
* תגובה לאייל   06/07/11 | 16:18
הוא דיבר על אנשים כמו הכותבת.. ברור שלא כולם
כמו שהוא כתב.. אבל הוא צודק
* הוא צודק בחלק מהדברים   06/07/11 | 18:36
אייל אתה משהו משהו!
אם לכולנו היתה הגישה שלך לא היתה מלחמת אחים וכולנו היינו מגובשים וחזקים יותר כעם. ביחד אנחנו בלתי מנוצחים ועובדה ששרדנו את הכל עד היום זה כי בזמנים הקשים באמת אנחנו אחים בסופו של דבר. ולאישה שכתבה את הכתבה אני ממליצה ללמוד ממך ואולי אז יהיה לה לפחות ערך אחד "ואהבת לרעך כמוך"
* לירז   06/07/11 | 16:23
חזק!!!
.
* אייל   06/07/11 | 22:13