בריאות
תגובות (55 תגובות ב-31 דיונים)
31.
מה שם אגודה? והאם מקבלים מקרים חריגים חייב לדעת
* מיכאל    26/05/22 | 19:38
30. אנשים תעמדו על הזכויות שלכם
אל תשכחו שמגיע לכם טיפול רפואי,אף אחד לא חייב ללכת להוספיס/טיפול פוליאטיבי, בניגוד לרצונו! הרופאים הם לא ה' והם לא מחליטים מתי ואיך בן אדם ימות. צבר ודומיהם פשוט נותנים מורפיום עד שהאדם מת, כך שאם יש לכם טיפה של תקווה וניצוץ של אמונה, תילחמו, אל תוותרו!
* חשוב   14/09/19 | 00:54
בגלל פרימיטיבים כמוך אנשים מתים בייסורים צבר הם צדיקים ובבוא יומך נראה אותך מה תעדיף
* עכ   22/09/20 | 19:01
צודק לחלוטין
* אנה   03/06/21 | 11:56
אידיוט
* אנה   03/06/21 | 11:56
חמור דתי
* ליליה   09/06/21 | 19:37
29. כתבה מחרידה
כמה אנשים, כמה עדויות, על כאלה שהרופאים אמרו חודשיים, ובסוף חיו 10 שנים ויותר. האצבע קלה על ההדק, וכל רופא שגוזר דין של בן אדם, בלי לתת לו אופציה להילחם, ידונו אותו משמיים. הרופאים לא קולטים שגם הם והמשפחות שלהם יהיו פעם במצב הזה, החיים זה גלגל, עין תחת עין ושן תחת שן. זה הכל עניין של תקציבים, כמו שכתוב באופן ברור בכתבה. הקופות חולים רוצות לחסוך, אז ממיתות אנשים על דעת עצמן. זה פשוט נורא. בא לי לבכות מהאפוקליפסיה המזעזעת הזאת.
* מזועזע   13/09/19 | 09:04
28. אונקולוגים הם רוצחים תאבי בצע
האונקולוגים לרוב לא יגידו לאדם שהוא הולך למות, או שאין להם טיפול בשבילו, אם יש לו כסף/ביטוח פרטי טוב, אלא ימשיכו לדחוף לו תרופות מסוכנות שיאכלו אותו חי. הדבר היחיד שהם מסתכלים עליו זה כסף, ואין להם בעיה לרצוח אנשים בשבילו.
* אמת   13/09/19 | 08:29
27. למה רק למי שחולה? מה עם מי שפשוט מאס בחיים ולא רוצה להמשיך?
האם לאנשים כמוני אין אופציה אלא להמית את עצמנו בכאבים?
* קצתי בקיומי   03/11/18 | 19:19
מוות
הלוואי שגם מי שחולה סזופרניה יכול לבקש את זה אין לי אומץ לעשות את זה לבד ושנים שאני סגור בחדר וסובל
* פלוני   27/06/19 | 18:06
רפואה שלמה
דווקא מסכזופרניה אפשר להירפא. מישהו שהכרתי התאבד, ואז נחשפתי להרבה אנשים שהצליחו להרפא על ידי הבנה שהם בעצם בסדר, ורק התכתיבים של החברה מגדירים אותם כחולים. הוא תלה את עצמו. זה היה מאוד עצוב. אמן שתהייה בסדר
* אמת   13/09/19 | 08:31
צודק ב100 אחוז. מה שונה סכיזופרניה שלא עוברת מכל טיפול שנוסה מסרטן או מכל מחלה סופנית אחרת. הסבל הוא אותו סבל.
* חולה סכיזופרניה   06/04/24 | 08:53
26. כתבה נכונה ומדויקת
תנו לבן אדם להינות מהזמן שנשאר לו...
* איציק    02/10/17 | 16:49
25. כתבה מדהימה
* טלי   08/04/17 | 20:08
24. כל כך נכון
כאשר לרפואה אין מה לעשות חוץ מאשר לענות את החולה, עדיף שהוא יהיה בבית ולא יסבול. במשפחה שלי היו 3 אנשים שבחרו למות בבית בשקט, בלי מחטים בווריד, תרופות ושטויות.
* אלה   07/04/16 | 20:14
23. בולשיט במקום להשקיע בטיפולים והארכת חיים
פליאטיבי = לא לעשות כלום מלבד לתת תרופה שתזרז את הקץ ואף תהרוג. בסוף החיים לא בהכרח סובלים מכאבים חזקים והאופיאטיים מסוכנים במינונים גבוהים וגורמים למוות. כך מפנים מיטות בישראל של קשישים וחולים סופניים ועוד טוענים שזה כדי שהחולה לא יסבול. זה רצח וזריעת חול בעיניים. כבר עדיף לחוקק חוק של המתת חסד שהחולה יבחר בעצמו מתי למות ושלא הרופאים יקבעו עבורו
* הם מקצרים חיים   27/03/16 | 11:44
ממש נכון
בתי החולים מייבשים חולים, תוך כדי שממלאים אותם בתרופות מרגיעות, עד שהם דועכים ומתים. מחריד שתקופה שלנו אנשים בבית חולים מערבי פשוט מתים מצמא :(
* יוכי   13/09/19 | 08:33
22. בבתי החולים בישראל הורגים קשישים וחולים סופניים
נותנים להם מנת ייתר של מורפיום או מינון גבוה דבר שגורם להפסקת נשימה גם אם המשפחה מתנגדת ובניגוד לרצונם. ושלא יספרו לכם סיפורים...לכן עדיף לא להתקרב לשם. ונכון], טיפולים כימותרפיים לרוב לא עוזרים ורק גורמים סבל ואם קשיש חולה סרטן לרוב בכלל הרופאים לא רוצים לטפל בו. זו לא המתת חסד זה רצח
* כדי לפנות מיטות   27/03/16 | 11:37
21. עוד לפני צבר, מוסר יהודי בסיסי אומר שאדם ימות בביתו ליד משפחתו
אמי ז"ל חלתה בסרטן, וכשהרופאים אמרו שאין יותר מה לעשות, רק משככי כאבים, לקחנו אותה הביתה. עשינו לה טפול ביתי, דרך קופ"ח היה לנו רופא ואחות שהגיעו בכל פעם שקראנו להם. אמי נפטרה עטופה באהבה, מבושמת בבושם שאהבה, רחוצה על ידי הבנות שלה ורגועה עם מורפיום ומינימום כאבים.
* ירושלמית   26/03/16 | 23:55
הוספיס בית
כשזה מה שהמטופל/משפחה רוצים, אז זה טוב. הבעיה שלא נותנים אפשרות, וגוזרים את הדין. שלא תדעי עוד צער
* לירושלמית   14/09/19 | 00:56
20. כתבה נהדרת.
* מיה   26/03/16 | 13:24
ממש נהדרת, משרה שלוה.
* מרב   26/03/16 | 17:02
19. ומה עם תפקיד האחיות?
מה לגבי האחיות- שתפקידן משמעותי וחשוב ביותר בטיפול בחולה הפליאטיבי?חבל שאין לכך הייחסות כאן
* אחות   26/03/16 | 11:49
18. המתת חסד
מדועעעע לא מאפשרים המתת חסד זה פיתרון מצויין יש ישראלים שנוסעים לשוויץ על מנת לבצע את זה 4000 יורו, למה זה לא יכול להיות כאן אצלינו אני מתמודדת עם מחלה נדירה מטופלת בארה״ב עברתי 3 ניתוחים הרבה רופאים בכלל לא מכירים את המחלה שלי ברור שיש לי עוד אופציות וניתוח אבל תחשבו שיש אנשים שחולים במחלות אוטואימוניות כרוניות שהקנביס וסוכריות המורפיום לא ממש מורידה אותם מהכאב האיום והנורא והם מזמן לא בעולם ולחיות על זה יום יום לפחות שתהיה אופציה של המתת חסד בארץ מאשר טיסה 4000 יורו וביייי
* ליזי   26/03/16 | 10:01
המתת חסד בישראל
אישרו כבר אם אני לא טועה
* אני    26/03/16 | 21:21
17. מה עם חולה שמוגדר כצמח?
אם חולךה שמוגדר כצמח סובל ומעדיף למות לפני הזמן אך לא נמצא במצב סופני. המקרה שלו הכי גרוע, כי בניגוד לחולה סופני, הוא עלול לסבול הרבה יותר זמן.. למיטב ידיעתי, לא נמצא לזה פתרון במדינת ישראל :(
* אליס   25/03/16 | 23:23
16. לא צריך ליסוע לדיגניטס. יש קשישים עריריים
שלו ניתנה בידם בחירה, היו עושים זאת. אני בכל אופן אם אהיה סיעודית. איפה עופר שלח עם הצ"ח שלו? לא להרפות.
* ס   25/03/16 | 23:14
15. טופס החולה הנוטה למות
בשנות חיי בארה"ב,כשרעייתי ואני הכנו צוואה, גם חתמנו על הנחייה לרופאים (וגם לבני המשפחה) מה אנו רוצים או לא רוצים שיעשה בנו אם נגיע למצב חשוך מרפא. קל, פשוט, מובן. כשחזרנו ארצה ורצינו למלא את הטופס הנ"ל גילינו אתגר שאדם מן הישוב אינו יכול להתמודד איתו. מסובך, לא ברור, מינוח לא מובן וכו'. ויתרנו. אז חוקקו חוק שאינו נגיש.וחבל.ויתכן שזו אחת הסיבות שכל כך מעט הגישו אותו למשרד הבריאות.יש לי הרגשה שהמשרד שנמצא לרוב בידיים הילכתיות, איננו מעונין לעודד את הנושא.
* אדם בריא   25/03/16 | 19:40
אתה צודק! יצא לאחרונה טופס חדש ידידותי יותר למשתמש
במאי 2015 יצא ייפוי כח משולב לפי חוק זכויות החולה וחוק החולה הנוטה למות מצורף קישור לטופס ההנחיות המקדימות - http://www.health.gov.il/hozer/mr08_2015.pdf
* הנחיות מקדימות   27/03/16 | 13:41
14. מלאכים
דר צבר והאחות יעל ליוו את אמי בשבועות האחרונים לחייה, הם היו שם בשבילנו כל הזמן. לא היינו עוברים את זה בלעדיהם... אנשים יקרים שעושים עבודת מלאכים.
* רחל   25/03/16 | 16:14
13. כתבה מרתקת, טוב לדעת לרגע האמת
* צדי   25/03/16 | 15:44
12. כמה מרגיע לדעת
טוב, אני סהכ בת 50 אבל, הראש מועסק בזה, גם כי מפחדת מהכאבים, וגם בעקבות מותו של אבי, שידעתי כי אינו רוצה להאריך בשום צורה את הנגמר. אני מאוד מודה על הידע שנמסר בכתבה ומתכוונת להעזר בו בו בעתיד אם אצטרך או אחד מיקריי, תמיד קינאתי בזכות שלנו כבני אדם, לעזור לקצר סבל ולמוות בנשיקה שיש לנו לגבי בעלי החיים. אני רואה זאת כזכות. תודה
* חבצלת   25/03/16 | 13:28
11. לא מספיק!! מדינה מפותחת היתה מאפשרת המתת חסד אקטיבית
בלי כל השטיקים והתרופות המשככות, זכותו של כל אדם לקבוע את מועד מותו וזכותו למות ללא כאבים, ללא חנק או כל כאב אקוטי בזמן המוות. אבל בגלל החרדים הארורים אנחנו יכולים לחלום שחוק כזה יעבור, אני אישית בורח לשוויץ ומקווה שהחרדים הארורים יסבלו קשות על כך שמונעים מהצעת החוק לעבור, שיסבלו לפחות כמו אדם גוסס או שסובל באופן כרוני ממחלה שמתחנן להמתת חסד
* ליאור   25/03/16 | 12:38
המתת חסד
אני ממש מסכימה איתך גם אני סובלת ולפעמים המתת חסד זה הפתרון העיניין שאם החרדים צודקים אז נמשיך לסבול בעולם הבא וזה לפי התורה לנצח נצחים אבל עדיין חושבת שהמתת חסד זה פיתרון מעולההההההההה מקווה להרגיש טוב
* ליזי    26/03/16 | 10:06
10. כשמגיעים לרגע האמת גם הרופאים מתחמקים ולא לוקחים אחריות על מה שהובטח שיהיה בסוף הדרך
כשאבי היה בימיו האחרונים הרופא מצבר התחמק ובסוף פנינו לבית חולים כי לא ידענו איך להתמודד ומה לעשות כשהוא לא יכול היה לנשום. נותנים מרשמים לקנות כל מיני תרופות מרדימות שחלקן בכלל לא נמצאות בבתי מרקחת. כשהגיע הרגע הרופא פשוט אמר שנעשה מה שאנחנו חושבים, ולא ידענו מה לעשות והזמנו אמבולנס, לאחר מספר ימים אבי נפטר. אז הכתבה לחוד והמציאות לחוד.
* החוויה שונה    25/03/16 | 11:27
צבר
ממש נכון. גם אנחנו, כל מה ששאלנו, הרופא אמר טוב. לתת אנטיביוטיקה? טוב. לתת נוזלים? טוב. להשאיר בבית? טוב. לקחת לבית חולים? טוב. בגלל שזה פוליאטיבי, הם לא באמת לוקחים אחריות, ולא מרגישים צורך לסייע לאדם, מלבד לתת כמויות של מורפיום "שיהיה". לא עוזר שהם נחמדים
* אסתר   13/09/19 | 08:39
9. מביך שכתבה בנושא כל כך חשוב מלאה בשגיאות כתיב
* לאה    24/03/16 | 19:43
8. עכשיו מובן לי למה אמא שלי הייתה רדומה חזק לפני הסוף
* חבל שהרופאים מאכילים בלוקשים שנותנים נוזלים ואנטיב   24/03/16 | 19:22
מן הסתם זה מה שהיא ביקשה מהם כשלא היית שם
תגידי תודה שאת הימים האחרונים שלה היא עברה בלי כאבי תופת.
* רחלי   25/03/16 | 12:22
רחלי או לא רחלי. חבל שלא עדכנו כי כך הייתי מוכנה
* להיות מוכנה להיפרד ממנה מבלי להרגיש החמצה.   26/03/16 | 17:27
סבתא שלי ז"ל נפטרה לפני 10 שנים אני זוכרת ששאלו אותה כנסו
כמה כואב לך מ 1 עד 10 כי היא יכלה רק הידים להגיב (היתה מונשמת) היה לה את המחלה הארורה. היא אמרה 10 !! שלא נדע זה כאבי תופת. נתנו לה מלא מורפיום הכל כידי שהיא לא תרגיש את הכאב ודווקא לי כן אמרו למה היא רדומה. אבל מה שאני הבנתי מאז זה בדיוק מה שהכתבה אומרת לא להגיע לבית חולים כשמצב סופני כי זה נורא הסבל של בן אדם שצריך להיות קשור כידי שלא יוציא את המכשירים מהפה,וגם הקטע שהוא לא יכול לאכול מה שהוא רוצה בקיצור נורא ואיום אני לא אשכח את התקופה הזו של סבתא שלי.
* מיה   26/03/16 | 13:30
לא נותנים :(
וזה לא שהאמא ביקשה. אם לא נמצאים ליד המטופל 24/7 ושמים לב בדיוק מה קורה, הם לאט לאט הורגים אותו על ידי הפחתת נוזלים, והוספת מורפיום. ככ עצוב. פשוט רוצחים, העוסקים בדילול אוכלוסין, ברשותם של דרווין ואחד נורא ממנו.
* יוכי   13/09/19 | 08:42
7. כתבה מרתקת, גישה כל כך נכונה
* יעל   24/03/16 | 19:21
6. הכתבה הכי מדכאת שקראתי
מתאים לפורים
* דיכי   24/03/16 | 18:55
אף אחד לא הכריח אותך לקרוא! מתלוננת??
* צדוק   25/03/16 | 15:46
יום יבוא והנושא הזה יעניין אותך מאוד.
* תרצה או לא תרצה......   26/03/16 | 17:29
5. זה לא נכון ביכלל בעבר עברתי ניתוח אם הרדמה כללית היה מצב חרום ולא נדמתי 2 דקות הרגשתי כאבי מוות גם בהרדמה כללית של כל הגוף
* *   24/03/16 | 18:54
4. טיפול פליאטיבי שווה רצח
טיפול פליאטיבי שווה רצח!
* טיפול   24/03/16 | 18:20
תסבול אתה מכאב בלי מרפא.גיבור גדול
תסבול
* י   25/03/16 | 16:55
3. תגובה
מדוע התגובה לא מפורסמת
* ורד   24/03/16 | 18:20
2. טיפול פליאטיבי השקר הגדול
טיפול פליאטיבי=רצח בחסות החוק,מילה תחליפית להמתת חסד,גם כשהחולה לא באמת נוטה למות,ניסיון לחסוך בעלויות בטיפולים יקרים לחולים כרוניים,דרך חדשה של האוצר להיפטר מהנטל שחולים אלו מהווים,פשוט בושה.
*  ורד   24/03/16 | 18:17
כל מילה בסלע
כל כך נכון, הרופאים מחליטים שהאדם סופני, וזהו, לא מגיעות לו יותר זכויות רפואיות מהמדינה, חוץ מטיפול פוליאטיבי, עלק. פשוט רצח ברשות החוק. גם אם האדם רוצה להילחם על חייו, ולנסות חהינצל, לא נותנים בדיקות דם ואחרות. זה הזוי. זה אחרי שמשלמים כל כך הרבה חקופות ולביטוח לאומי במשך כל החיים :(
* אסתר   13/09/19 | 08:45
כל כך נכון :(
הדרך של המדינה לצמצום אוכלוסיה. וכל הפושעים ישלמו את הדין!!
* לורד   13/09/19 | 16:44
1. מה לעזאזל עם חולי אלצהיימר שאין להם מוח אבל את הגוף דואגים לתחזק
ללא חת... תאוות בצע שלא מתחשבת בחולה ולא בבני משפחתו!
* אמירגו   24/03/16 | 16:57
ל1 נכון!!!!!!! אלצהיימר מחלה נוראית
* אני   25/03/16 | 22:54