בריאות
תגובות (90 תגובות ב-38 דיונים)
38. התאבדות
ההתאבדויות נובעות גם מהסיבה שקשה מאוד להתבסס כלכלית בישראל. אנחנו בין המדינות בעולם שקיים בה מס על המס. מחירי הדיור, החשמל, המים רק עולים ועולים ואנחנו שותקים. יהיו בחירות פעם שלישית. מליונים שיכולים וצריכים ללכת למערכות הבריאות, חינוך, רווחה הולכים לפח. ואנחנו בבית. זה קורה לנו כי אנחנו לא מבינים שהכוח בידינו!! ברגע שדברים כאלו חוזרים שוב, אומרים לא! מפסיקים לקנות עד שהמחירים יירדו. מפסיקים לתת לממשלה לחגוג על האזרח הקטן וכך אף אנשים לא ירצו להתאבד! נכון שקיימים מצבים של דיכאונות אך חלקם נובעים מתוך הקושי לחיות, הקושי לשרוד. הכוח בידנו! רק ככה נוכל לשנות והכל השתנה בהתאם.
* כעסן    22/01/20 | 09:08
37. מידת הרחמים זה תרופה למכה
תתחילו לרחם על אחרים ולתת ביטוי בעזרה לאחר אפילו בחיוך למי שעובר מולך ברחוב,
* בבקשה תפרסמו!   21/01/20 | 17:22
36. לרחם בלי סוף על הזולת ,על המשפחה וגם על העצמי שלנו
* יש לי עצה שעובדת לרחם על בני אדם וכל העולם כולו   21/01/20 | 17:21
35. העצות שנתתם אינן עוזרות.
לא פעם אנשים סביבי היו במצוקה, אבל לא היתה לי שום אפשרות לדעת אם המצוקה שלהם תיתרגם להתאבדות או לא. למזלי, הם לא ניסו להתאבד. אבל אילו היו מנסים, לא הייתי יכולה להאשים את עצמי, כי לא היה ביכולתי לעזור להם מעבר למה שעשיתי.
* מישי   21/01/20 | 11:39
34. ער"ן לא עונים אף פעם. שיפסיקו לפרסם את עצמם
* בוב   21/01/20 | 11:07
33. בבקשה שמישהו יענה לי על השאלה: מה לעשות במצבי לחץ , דיכאון וחרדה?
* אוראור   21/02/19 | 13:43
לפנות לער"ן - בטלפון 1201
או בצ'ט דרך האתר - https://www.eran.org.il/
* מישי   21/01/20 | 11:36
כדורים עוזרים לי
בדיוק כמו כדורים לכאב ראש, לבעיות לב או ליתר לחץ דם- מלבד טיפול נפשי, כדורים יכולים להציל. לפעמים יש להתאמץ ולמצוא את הכדור והמינון הנכון, אבל כדאי.
* שיר   21/01/20 | 12:22
גש לטיפול אבאל׳ה והכל יהיה בסדר! אל תפחד
* אנחנו בני אדם   21/01/20 | 12:39
32. אם מישהו מער"ן או בכלל יקרא את תגובתי: אני מבקשת
לייעץ לי מה לעשות - אני שונאת את עצמי מחד - ומרחמת על עצמי מאידך - כולם מאשימים אותי בהרבה דברים וזה מרגיז אותי - אבל מצד שני אני חושבת שהם צודקים - הם לא מבינים אותי , אך מעמידים פנים שכן - אני שואלת את עצמי אם פגעתי במישהו - היום אמא שלי הבטיחה לי שתדבר איתי ותקשיב לי כשחזור הביתה אבל תנחשו מה: היא לא ממש דיברה אתי - בטח שלא ה ק ש י ב ה לי - היא שפטה אותי והטיפה לי מוסר , כרגיל - היא כועסת עליי בגלל הרבה דברים - לא מוצדקים וכן מוצדקים - אם היא מנסה להסתיר את הכעס ולהעמיד פנים שכואב לה עליי - העמדת הפנים עוברת לה מהר מאוד - היא לא מבינה שכואב לי כי יש לי הרבה כעס בגלל העבר - והרבה ספקות בקשר לעתיד - אני מבקשת מכם לתת לי עצה - בבקשה תעזרו לי כי אני רוצה כבר לעוף מפה - אני לא רוצה שגם אתם תשפטו אותי - למרות שבינינו: הלוואי שהיו שופטים אותי רק בתגובות אינטרנט - ולא במשפטים חיים - והמבין יבין. יום טוב לכם - ובבקשה תענו לי לעניין!
* אוראור   13/02/19 | 02:06
השאלה שלך
יש המון גורמים מקצועיים שיכולים לעזור לך...לדוגמא הרווחה אני אישית ממש שונא אותם אבל יש מצבים שהם יכולים לעזור.בהצלחה❤
* אור    04/04/19 | 03:02
לאוראור
היי אוראור, קראתי את מה שכתבת- זה נשמע ממש קשה ומתסכל להתמודד עם תחושה כזו. נראה שבימינו כולם כל כך עסוקים וממהרים כל הזמן שלפעמים ממש קשה לקבל תחושה שמישהו מקשיב, או מבין, א בכלל אכפת לו- בטח כשאנחנו במצוקה. אני מאוד מקווה שלמרות מה שאת חווה מאמא שלך את יודעת בתוך תוכך שהיא כן אוהבת אותך ואכפת לה ממך. מירוץ החיים היומיומי הוא מפרך, ולפעמים קשה לשים לב שממש מתחת לאף שלנו יש מישהו שצריך יחס, מילה טובה וקצת רוך.ובטח שהדבר האחרון שחסר לך זה שיפוטיות. מציעה לך לנסות לדבר על כל זה עם אמא שלך, ממקום שאת פשוט מסבירה לך איך את מרגישה ואיך היא יכולה לעזור לך לתחושה טובה יותר. תסבירי לה. לפעמים מה שלא אומרים, אנשים אחרים לא יודעים ו/או לא שמים לב... בהצלחה <3 אם צריכה אוזן קשבת אל תהססי להתקשר או לפנות בצ'אט: https://www.eran.org.il/?page_id=5789
* דנה מער"ן   21/01/20 | 11:09
אנא, פני לער"ן דרך האתר שלהם -
https://www.eran.org.il/ או בטלפון 1201.
* מישי   21/01/20 | 11:36
פני יקירה לקבלת עזרה
נשמע שאת צריכה לפנות לטיפול . אין שום בושה לקבל עזרה מגורמים מקצועים , זו העבודה שלהם וזו ההתמחות שלהם. אם את לא תרצי לעזור לעצמך , אף אחד לא יוכל לעזור לך. זה נשמע שגם אמא שדלך מאוד רוצה לעזור לך , אבל היא לא יודעת איך לעשות את זה ואת זו שבוחרת לראות את מה שהיא אומרת כשיפוטיות או הטפת מוסר. נשמע שאת זקוקה לעזרה דחופה , אבל קל לך יותר להאשים את הקרובים אליך בחוסר היכולת שלהם להעניק לך את העזרה שאת צריכה. אני בטוחה שאם תפני לאמא שלך ותגידי לך שאת צריכה עזרה חיצונית היא תהפוך עולמות כדי להעניק לך את מה שאת צריכה. את צריכה להבין שזה קשה מאוד לאמא לראות את הבת שלה במצב נפשי לא טוב ושכל ניסיון שלה , והיא כנראה מסוגלת כרגע רק למה שנשמע באוזניים שלך כהטפת מוסר , אינו מצליח. קחי אחריות על חייך ותפני לקבלת עזרה נפשית מיידית. את היחידה שאחראית לגורלך ואת היחידה שיכולה לעזור לעצמך. חצי מדינה מקבלת עזרה נפשית כזו או אחרת , גם אם הם לא מדברים על זה. קבלי חיבוק גדול ונסי לעשות את השינוי. פני לעזרה .
* אחד   21/01/20 | 12:51
31. מצוקה שחוזרת על עצמה שוב ושוב
אני למשל כבר שנה אחרי שנה מנסה לאהוב מוזיקה ולא מצליח, גם קרה פעם אחת שניסיתי להתאבד מזה. זה קרה לפני 10 שנים שהתחלתי לנגן באורגן ולאהוב מוזיקה בכללי. עכשיו הבעייה היא שלפני 8 שנים הייתה לי תקלה באורגן ונאלצתי להחליפו. אז החלפתי אורגן ופשוט שכחתי איך מנגנים עליו או שאני פשוט לא רוצה. אני כבר 10 שנים בתחום המוזיקלי, אני מנגן מתוך שמיעה ואני פשוט לא מצליח לנגן בהנאה אלא לנגן בסבל. ניסיתי לדבר ולהתייעץ עם המשפחה ועם עוד אנשים אבל אף אחד לא עזר לי, ועל אמת ניסיתי להתאבד מזה אך מנעתי את עצמי מזה
* אנונימי   04/01/19 | 00:35
אם אתה לא אוהב משהו, אל תעשה אותו
בתור מישהי שגם ניסתה לנגן ולאהוב מוזיקה אבל הבינה שזה לא בשבילה.. יש כל כך הרבה דברים אחרים שאפשר לאהוב אותם. פשוט צריך לחפש את הדבר הנכון.
* אנונימית   21/01/20 | 10:38
30. קצת קשה להיות בריא...
כשאתה מנודה מהמשפחה מעצם היותך בלבד בגלל גיס עשיר ונרקיסיסט.
* רק בודדים חווים זאת   19/12/18 | 10:26
29. אני כבר שנתיים מנסה להתאבד ולא
הולך לי.אחרי הליכה אני מזיע מאד לוקח נשימה עמוקה מבית השחי ולא מת מהריח.מה עושים?
* בני 1   16/12/18 | 14:33
חתיכת אידיוט.
רק אפס מטומטם כמוך יכול לצחוק על הנושא. יש אנשים במצוקה אמיתית שמגיעים לקצה גבול היכולת לסבול. אנשים שחוו אסונות, טרגדיות וטראומות שהחיים שלהם בלתי נסבלים. ואז בא אידיוט כמוך וצוחק עליהם. מאחלת לך ולכל השאר האנשים האטומים והרשעים (והסתומים כמוך), שתקבלו את עונשכם מלמעלה.
* אתה   17/12/18 | 08:25
28. כמי שמשתעשע עם הרעיון...
...אל תטעו לחשוב שאנחנו פחות אינטליגנטיים מכם, תאבי-החיים, או שמשהו מעיב על יכולתנו לראות את המציאות נכוחה - במלוא חוסר התוחלת שלה. להפך, יש גם פסיכולוגים שיאמרו שלעתים קרובות ראייתם של הדיכאוניים את המציאות הרבה יותר מפוכחת משל העדר. מספיק רק לקרוא עצות כמו "תתקרבי לבורא עולם", שמישהי כתבה פה, כדי לדחוף אותי עוד קצת לזרועות המוות. להימלט מהזומבים והמשוגעים האמיתיים.
* bOrderline   14/12/18 | 20:34
מבינה ללבך.
אני הרבה יותר אינטליגנטית מכל האנשים הקטנים, הרעים והשטחיים שסביבי. אנשים רכלנים ומגעילים הם בד"כ אנשים תת רמה וחסרי חמלה כלפי אנשים שגורלם לא שפר עליהם. אני עברתי כמה טרגדיות וטראומות בחיים אבל אותם אפסים מעדיפים לרכל עלי במקום לעזור לי. ניסיתי להתאבד כמה פעמים בחיי כי זה עולם אכזר ומסריח מלא באנשים קטנים ורעים שבמקום לתמוך ולעזור רק עושים עוד יותר רע על הנשמה.
* בול !!!   15/12/18 | 11:47
אל תתני לאנשים קטנים לנצח אותך. גם אני חוויתי עליהום במקום עבודה
וזה גרם לבוסים גם להפנות לי עורף. עזבתי והמשכתי הלאה. ובפעם הבאה אל תספר את עברך כי אנשים רק מנצלים את נקודות התורפה . מספיק שתגידי שאת מסוכסכת עם גיסה הם כבר ינסו לזרות מלח על הפצעיםם
* לבול   21/01/20 | 11:53
בורא עולם נותן שלווה שאין לתאר ולמרות זאת אני חושבת לסיים עם זה
ניסיתי גם nlp ואני מקורבת לבורא עולם ואין קשר בין הדברים. רק כשיש ערוצים פתוחים בחיים אז אין סיבה לרצות ללכת מכאן וכשהם נסגרים זה הופך להיות בלתי נסבל. וכשמנסים לשלוט במה שקורה זה מביא לידי דיכאון כי אי אפשר באמת לשלוט במה שקורה לנו. התקרבות לבורא עולם לא פותרת דיכאון אלא ההבנה שהכל לא בשליטה שלנו והיכולת לשחרר כנראה...
* מגיבה אנונומית מתגובה 5   17/12/18 | 13:50
27. מגיפה ממש
* רונית כ.    12/12/18 | 22:11
26. למה לא מדברים על הקשר של הסמרטפןנים לבדידות ודיכאון
מודעת לבעיה התחלתי עם טל חכם לפני כ5 שנים בגלל עבודה ונסיעה רחוקה מהמשפחה שיצרה געגוע ,הייתי אדם שמח אופטימי אדם שכיף להיות בסביבתו מסודרת כלכלית בקיצר החיים היו סה״כ טובים והטלפון פשוט הטלפון הפך אותי לאדם אינסטנט, עצבני חסר סבלנות , לא מפוקסת על מטרה סדרי עדיפויות השתנו בקיצר אנשים !אנחנו צריכים להתעורר ולהתחיל לחיות לבלות זמן איכות עם משפחה, טיולי טבע, לתקשר עם אנשים בפנים ולא דרך הטלפון לראות את הטוב במשך היום ולשמוח עם מה שיש.
* מנסה להיגמל לפחות   12/12/18 | 21:36
25. הכי מפחיד זה
שמי שממש החלטי ועומד להתאבד,כבר לא עצוב או מדוכא במיוחד.. הוא אפילו קצת שמח, כי הוא הגיע להחלטה סופית והוא מוצא שלווה ורוגע עם עצמו. שימו לב מסביבכם למכר שנחשב לדיכאוני או אובדני במיוחד ולפתע נהיה חביב עם חוש הומור מוזר ונדיר..
* מאיה   12/12/18 | 20:57
24. לא בריא לחיות. מתים מזה
* לין   12/12/18 | 20:42
לין: תודה רבה לך - הצחקת אותי! [ ואת מי ל א ?]חחחחחחחחחח!
אני באמת מודה לך - כי הייתי ממש בדיכאון קודם - והתגובה שלך הצחיקה אותי נורא - לין: את בחורה עם חוש הומור - תודה לך על שאת מעודדת אותנו - אני אמנם חזרתי להיות בדיכאון אחרי שצחקתי קצת - אבל התגובה שלך השכיחה ממני את הבעיות והצרות שלי לכמה שניות - את באמת שנונה וטובה - כל הכבוד לך - בשיא הרצינות!
* אוראור   13/02/19 | 02:09
23. אני כל מה שמופיע בכתבה
אני צעירה, נאה מאד,משכילה ובריאה עם בעל אוהב ילדים טובים משכנתא ומינוס קטן בבנק.. אבל מתכננת בעצמי את הקרב ובא. לדיכאון אין חוקים ואין מזור. נתראה בגלגול הבא. אם יש.
* אלינור   12/12/18 | 20:38
אהלן אלינור
למרות שאיננו מכירות אני מרגישה את כאבך ויגונך. אנא ממך אל תשאירי לעצמך מחשבות כואבות אלו ותשתפי אדם קרוב אליך. אל תשלכי ידך אליך, אל חייך. פעמים הקשבה, הכלה, תמיכה נפשית ואהבה הם המזור לכאב ולצער שלנו. מחזקת אותך ומייחלת למזור הפרטי שלך ולנחמה
* אסתי   12/12/18 | 22:15
אל תתייאשי
חבל לי לשמוע שזה כך... תחפשי לך אוזן קשבת שתוכל להזדהות עם המצוקה שלך. התאבדות זאת לא הדרך!
* מישהי   12/12/18 | 22:16
מה עם מי שנשאר מאחור?
אני בעצמי בדיכאון נוראי. יש לי מחשבות אובדניות. בכל פעם אני חושב על אשתי והילדים, כמה החיים שלהם יהיו קשים ועצובים. הם בעצם מחזיקים אותי בחיים. אולי אני לא חי בעצמי, רק מנסה לא לפגוע במשפחה. מקווה שלפחות זה יחזיק.
* גם בדיכאון   12/12/18 | 23:45
תטפל בעצמך איש יקר, זו לא בושה, זו פריבילגיה.
אף אחד לא צריך לסבול כך, יש היום המון דרכים לעזור לך, רק תושיט יד, ותוכל להנות מכל הטוב הזה שיש לך, אישתך וילדייך
* שלום   13/12/18 | 08:14
רק הבן הקטן שלי עוד מחזיק אותי כאן
וגם זה בקושי. זה עולם מסריח עם הרבה אנשים רעים, קטנים ושיפוטיים. נתקלתי בחיי בכמה "נשמות טובות" שהמציאו עלי סיפורים, לכלכו והשמיצו אותי מבלי לדעת את כל העובדות. והעובדות שכן היו ידועות (ילדות קשה רצופת אסונות,טראומות וטרגדיות) לא מנעו מהם למרר לי את החיים ולהמציא סיפורים. רשעות וטמטום זה שילוב קטלני.
* מוכר לי   13/12/18 | 12:50
חיים
מספיק אנשים הזיקו לך אל תזיק לעצמך ולמשפחתך זה לא הפתרון, הפתרון שתנצח את מה שאחרים הרסו, לא אומר שזה קל אבל להמשיך להרוס בעצמך את החיים שלך זה לא הפתרון, תנסה לראות דברים בתור מכשול והמטרה לדלג מעליו לא להיכנס בו ולהפגע עוד יותר
* חיים   16/12/18 | 02:07
אני אישה
ואכן עברתי וממשיכה לעבור הרבה מכשולים בחיים. הרבה יותר מדי. ה"נשמות הטובות" זה רק בונוס...
* אבל   17/12/18 | 08:27
22. כל כך נכון. חשוב ללמד כל אחד את העצות האלה.
* יעל   12/12/18 | 20:30
21. מה קורה שאתה לבד בין רבים
שהמשפט הקבוע של בת הזוג כוללת בדיוק את ה:"אמירות אומללות של "זה הכול בראש שלך" ו"צא מזה!" נזרקות לחלל האוויר בלי מחשבה ובעיקר בלי הקשבה." והחברים עמוסים בעבודה ובחיים. ההורים והמשפחה לא בסביבה. לא צריך להתגרש כדי להיות לבד ובדיכאון קשה, עצוב מקווה שאנשים הנכונים יקראו ויבינו
* מדוכא   12/12/18 | 20:26
מזדהה איתך לגמריי
העולם הזה הביא אותי למצב שאני סובל כבר שנים מחרדה ודיכאון. אבל זה ממש החמיר בשנים האחרונות. אישתי טוענת שהיא מבינה מה עובר עלי..אין לה אפילו מושג ולא יהייה לה כי היא לא מעוניינת אפילו לנסות להיתעמק רגע ולהבין שאני במצוקה אמיתית. אם היתה מבינה לא היתה ממשיכה לחפור אותי לתוך האדמה כל יום. המשפחה והחברים נימצאים בארץ ( אני גר בקנדה ). בחיים לא הרגשתי כל כך לבד. מליון פעמים היו לי מחשבות של מה יהייה עם אני פשוט יפול מהמרפסת. או יקח קצת יותר מידי כדורי שינה (שנמצאים במקלחת כי איבדתי מזמן את היכולת לישון כמו בן אדם) למזלי יש לי ילדה מקסימה שבישבילה אני חי. שזה גם ממלכוד. לא יכול לראות את עצמי חי בלעדיה. אז אני לא עוזב. ואני לא יכול להשאיר אותה ואת המשפחה שלי להיתמודד עם כזה מצב. אחרת לא יודע איפה הייתי.
* טום   13/12/18 | 02:38
אצלי היה הפוך.
היה לי בן זוג כזה ואפילו יותר גרוע. הוא תמיד זרק לי הערות מרושעות ומשפילות, למרות שידע שהייתה לי ילדות קשה נורא. הוא לא היה בן זוג תומך בכלל. הוא גם תמיד אהב לקטר על שטויות. למשל: הוא תמיד קיטר על המזכירה המכשפה שעבדה איתו. אמרתי לו שהוא לא יודע מה זה צרות אמיתיות ושצריך לשמוח שיש לו אישה וילד שאוהבים אותו ולא חסר לו כלום בחיים מבחינה חומרית וגם היו לו אחים והורים בריאים וטובים (בניגוד אלי, אמא שלי מתה צעירה והיה לי אבא מהגיהינום). גם חוויתי תקיפות מיניות בגיל ההתבגרות ולפני שהתחתנתי. גם הייתי ילדה מוכה ( עד שהוריי התגרשו) ואמא שלי הייתה אישה מוכה. אבא שלי גם ניסה לרצוח את כל בני המשפחה ואמא שלי חלתה כשהייתי בת 5 ונפטרה כשהייתי בת 16. בעלי (לשעבר) ידע את כל זה אבל כשאמרתי לו שיפסיק לקטר על המזכירה המכשפה כי זה כלום לעומת מה שאני עברתי בחיים, הוא ענה לי ברשעות: "כן, רק את מסכנה". הייתי בהלם. וגם לא חשבתי שאני מסכנה רק ניסיתי להכניס אותו לפרופורציות. כל שנות נישואינו הוא הוריד אותי למטה. התעלל נפשית והשפיל. כשהוא קם ועזב אותי (עם ילד קטן ובהריון), הוא בעצם עשה לי טובה ענקית.
* מוכר לי   13/12/18 | 13:08
20. לא נתתם אף פיתרון מעשי לסבל
טיפולים לטווח ארוך עולים המון המון המון כסף, גם אם הם "מסובסדים" חלקית בקופות החולים. התרופות הפסיכיאטריות לחלוטין תרמית וחסרות תועלת מה נשאר? חבל שאינכם מתייחסים לבעיה האמיתית שמקורה תקצוב ממשלתי לקוי ,העדר התקדמות במדעי המוח ובעיות דיכאון, סביבה רעילה במיוחד במדינה הזו (הומופוביה בבתי ספר ובכל מקום, זלזול בנכים, מימון החרדים מכספי המיסים-כסף שיכל להציל מאות אלפים)
* רון   12/12/18 | 20:12
19. אין ייאוש בעולם כלל והעיקר לא לפחד כלל
* סמי   12/12/18 | 20:10
18. יש גם דיכאון לאחר לידה
* אמא   12/12/18 | 20:10
17. בדור שלנו יש רק פסיכולוג אחד שיכול לעזור
* רבי נחמן   12/12/18 | 20:09
16. תמונת הכתבה חסרת טעם
מה לתוכן הכתבה ולתמונת אישה בחזייה?
* שרית   12/12/18 | 19:50
15. ישראל היא אחת המדינות שהכי פחות כיף לחיות בה
ואני לא מדברת רק על הבטחון והמצב הכלכלי . אני מדברת על התנהגות אנשים פה, שעושים את הרע אחד לשני. בכל מקום פה,רומסים אחד את השני,ר וכך קורה שאפסים שלמים נהנים על חשבון החרוץ והמוכשר שאותו רמסו, כי המוכשר היה אדם ישר וטוב לב ,בעוד הרומס הוא חסר כשרון וזו הדרך היחידה שלו להתקדם. אין פה כבוד למבוגרים , אין פה נימוסים ,אין כבוד לזולת,יש כאן תרבות אלימה ,אין חינוך לערכים ,אין כאן כלום .
* אין פלא   12/12/18 | 19:39
ווואיי מדויק
* חקל   12/12/18 | 23:35
והמצב רק הולך ומתדרדר.
צדיק ורע לו,רשע וטוב לו. אני מעולם לא פגעתי באיש אבל נתקלת מגיל צעיר באנשים קטנים ורעים שממררים לי את החיים, למרות שידעו על ילדות קשה במיוחד. ואין מה לדבר על נימוסים וכבוד לזולת. יש הרבה אלימות מילולית ופיזית של הרבה אפסים.
* נכון מאד   13/12/18 | 13:12
צודק. עברתי יתמות מגיל מעיר ואנשים פשוט ניצלו זאת במקום לרחם
צריך להיות רע כדי לשרוד במדינה. גם בעבודה הדומיננטים שהם כלומניקים מתקדמים והמוכשרים נותרים מאחור
* א   21/01/20 | 11:43
כמה שאת צודקת.
אבל מסתבר שלבהמות ולקרנפים דווקא כיף כאן.
* bOrderline   14/12/18 | 20:21
אנשים חושבים שאנחנו "העם הנבחר".
אבל אם יש אלוהים אז הוא מסתכל עלינו מלמעלה ואומר: "אוי ווי". גם כבר מזמן לא "עם הספר". יותר העם הנבער. הרמה המוסרית (ובכלל) התדרדרה ואנשים יותר רעים ויותר מושחתים. אנשים חסרי חמלה לאחר ורומסים את האנשים החלשים מהם. ואנשים נחמדים ומנומסים הם מיעוט ממש קטן.
* נכון מאד.   15/12/18 | 11:52
14. אפשר להחליף את התמונה 😳
את לא חסרות תמונות משקפות מצב אובדני. לא חייבים לשים תמונה של אישה בחזיה ותחתונים כדי להמחיש את עוצמת הכתבה ממש ביזיון
* שי   12/12/18 | 19:29
13. להיות לבד זה מוות
הלוואי ואמות הלילה בשינה
* אבי   12/12/18 | 19:18
בדידות
זה קשה להיות לבד, אבל יש דרכים לצאת מהבדידות.לא לכולם יש חברים ולא לכולם יש משפחה. תמצא לעצמך עיסוקים ולאט לאט תמצא גם חברים. יש חוגים ויש הרבה סדנאות יומיות או של כמה ימים.שם יש הרבה אנשים כמוך. צא לסדנת ליקוט, סדנת יוגה , סדנת מדיטציה , סדנת צילום, רישום או מה שיש לך בו קצת עניין. יכול להיות שבמהלך הסדנא תמצא מישהו שיכול להיות חבר ויכול מאוד להיות שלא תמצא.בטוחה שתרגיש עליה באנרגיות אחרי כמה ימים של תקשורת עם אנשים. אני מבינה שקשה לראות אנשים שיושבים בקבוצות עם חברים , אבל בכל גיל ישנם אנשים שמחפשים חברים חדשים. אתה לא הבודד היחידי , אז צא ועשה משהו למען עצמך ותגרש את המחשבות הקשות.
* אני   21/01/20 | 15:08
12. כמה גברים מתאבדים לעומת נשים?
* אני   12/12/18 | 19:09
11. פמיניזם זה סרטן ומקור לרוב ההתאבדויות בחברה, חברה לא פמיניסטית לא גורמת לאנשים להתאבד.
* יובל   12/12/18 | 19:03
יובל זה ירון עכברון המיזוגן האידיוט.
וכמה נשים ונערות מתאבדות בגלל שחוו תקיפה מינית (לפעמים יותר מפעם אחת)? קרבנות אונס ותקיפה מינית נאנסות פעמיים ולפעמים גם שלוש פעמים. ע"י התוקף, ע"י המשטרה (חקירה משפילה ומתישה על משהו שהיא לא אשמה בו), וע"י עו"ד חלאות בבית המשפט שמתעללים בהן על דוכן העדים. אם זה בכלל מגיע לשלב של בית משפט, רוב התיקים במשטרה נסגרים מהר מאד כי השוטרים אטומים ועצלנים בארץ. גם אם מביאים להם ראיות על מגש של כסף, הם לא אוהבים להתאמץ יותר מדי. ראית את התוכנית של צופית גרנט על הנערה שניסתה להתאבד כי המערכת המשפטית והמשטרה לא עזרו לה? תהיה בטוח שיש עוד הרבה סיפורים כמו שלה. אני גם מדברת מניסיון אישי שלי.
* שקט !!!   13/12/18 | 13:19
10. יש דרך קלה מאוד לזהות מתאבד פוטנציאלי...
גרוש חזר בגיל 40 לגור אצל ההורים אין לו כסף לקנות מסטיק בסופר הרחיקו ממנו את הילדים האישה קיבלה את הבית... זה מתאבד פוטנציאלי!!! ותודה למדינת ישראל
* יניב   12/12/18 | 18:59
9. לצערנו הרבה כאן בישראל לא מרגישים כאב
רק אם מדובר באדם בעל שם.
* יויו   12/12/18 | 18:53
8. הבעיה היא שאנשים מתרכזים בהתאבדות עצמה
במקום בשיפור אמיתי במצב של חווה המצוקה. אם אין לכם איך לעזור באמת, תנו למסכנים למות ולהיפטר מעול החיים.
* .   12/12/18 | 18:34
7. כשמתלוננים עליך תלונת שווא,שוללים את חרותך,לוקחים את ילדיך אז אין הרבה אפשרויות...
* דניאל   12/12/18 | 18:29
הפני אתיות גורמות לאבות גרושים להתאבד
* ירון   12/12/18 | 19:01
"גברים" אפסים ואנסים חלאות
גורמים לנשים ונערות להתאבד. גם יש "גברים" מכים מזן אפס מצוי שגורמים לנשים להתאבד, אם הם לא רוצחים אותן בעצמם.
* וגם   13/12/18 | 13:22
החיים
לדניאל... תהייה חזק הכל לטובה גם אם נראה שלא.. הגלגל מתהפך בסוף.. החיים עדיפים על פני המוות
* שלום   12/12/18 | 19:34
6. לגזור ולשמור.
אנשים סובלים סביבנו. אפשר לעזור
* יובל   12/12/18 | 18:24
5. פיטרו אותי אני רווקה בת 37 בלי עבודה בן זוג וחברים
די נמאס לי אין לי הנאה בחיים האלה. ימים שלמים עוברים כשאני במיטה. משתדלת לא לצאת מהבית כדי לא לבזבז כסף. לא מוצאת עבודה למעלה משנה ומה יהיה עם שכר דירה??? אין לי כסף ולא בן זוג ולא חברים וגם הבריאות מתחילה להדרדר. למרות שאני נחשבת מאד מאד יפה ואנשים חושבים שאני בררנית ומוצלחת ורק שופטים אותי ולא מבינים באיזה מצוקה אני נמצאת!! עושה חשק לצאת מהמגרש הזה האמת,לא יכולה להיות בחיים האלה יותר. נמאס לי
* אנונימית   12/12/18 | 17:31
תתקרבי לבורא עולם
את לא מבינה איזה עולם יפתח לך
* לכי לשיעורי תורה   12/12/18 | 19:01
אני בדיוק כמוך!!
מבין בדיוק מה את עוברת הלוואי ויכולתי לשוחח איתך
* אבי   12/12/18 | 19:15
תהי חזקה
תחפשי עבודה במה שלא יהייה ותשתמשי בתרומת זרע תכניבי ילד שיביא לך שמחה בריאות ותעסוקה .. בן זוג יגיע או שלא גם טוב אחוזי הגירושים גם ככה גדול מאחלת לך בריאות ושמחה
* שלום   12/12/18 | 19:36
אני במקומך מגיעה אפילו למנקה או עובדת ייצור
* העיקר לעבוד!. כי אפילו לנשום עולה כסף... ויהיה בסד   12/12/18 | 20:39
תקראי ספרים על nlp לי זה מאד עזר
* אחד שמנוסה   12/12/18 | 23:18
Life
I do feel your pain.. I have moved back to my mom and I’m just fixing my debt / A few years from now I’ll will pay it with god help. The days are long and the night are longer in this situation and it’s very easy to over think a lot of things. I think that the first step is to start getting out of bed and going to drop some resumes in any job. Start working at least that will keep you busy. Then you should go out to the world and try to meet some new people.. I know it’s hard., But possible. Be strong.. Peace and love.
* H   13/12/18 | 03:33
אני במצבך גם. מבין מה את עוברת
גם אני לא יוצא מהמיטה, רואה טלוויזיה כל היום וחושב מה יהיה? אין לי מקצוע אין לי עתיד
* גיל   21/01/20 | 18:54
4. מזל שהתמונה של הכתבה זה בחורה בחזייה
* עד מתי   12/12/18 | 16:52
3. כתבה חשובה מאוד
כתבה מצילת חיים ממש, תודה!
* הלן   12/12/18 | 15:33
2. הלוואי והיה משהו שישאל אותי מה שלומי
* שרה   12/12/18 | 14:45
שרה, מה שלומך?
דברי איתי, אני כאן בשבילך
* אני שואלת   12/12/18 | 15:21
כמה מתיקות וטוב לב
ריגשת אותי
* חני   12/12/18 | 20:08
גם אני שואלת: שרה מה שלומך?
מקווה שהכל בסדר, תזכרי שתמיד יש אור בקצה המנהרה:)
* ענבל   12/12/18 | 16:17
שרה מה שלומך?
* דוד   12/12/18 | 18:52
שואל לשלומך
גם אני שואל לשלומך , מאחל לך כל טוב ובריאות.
* גם אני   12/12/18 | 19:16
שרה גם אני מצטרפת ושואלת לשלומך?
* ואני    12/12/18 | 22:19
תודה חברים תודה אתם מרגשים אותי מאד
* שרה   13/12/18 | 00:36
שרה מה שלומך? רוצה לתת לך חיבוק, בואי יש שמש בחוץ
* שלומית   13/12/18 | 08:16
1. די שטויות, עם כזו חוסר הבנה, לא פלא שכל כך הרבה מתאבדים.
מי שבאמת מתכוון למות, להבדיל ממי שמנסה לקרוא לעזרה, ישאר בשקט, ימשיך בשגרת היום, יחייך, יתבדח ורק כשהוא לבד יתכנס לתוך עצמו כדי להבשיל - ולמות. אלו שמפזרים סימנים אפילו מרומזים מנסים בעיקר לקרוא לעזרה.
* eubdu   12/12/18 | 12:46
חולק על דעתך
אני לא בטוח מה הרקע שלך בנושא, אבל הרבה פעמים ״מי שבאמת מתכוון למות״, כדברייך, היה לפני כן במצב שאתה קורא לו ״מנסה לקרא לעזרה״. כדאי מאוד לא לזלזל ולהיות רגיש לקריאה לעזרה. אבל זו רק דעתי..
* יוסף   12/12/18 | 15:40
מסכימה עם יוסף
* אני   12/12/18 | 18:49
אתה אולי מדבר על מצב הקצה אבל יש הרבה זמן לפני
שבנאדם מנסה לצאת מהמצב
* אני   12/12/18 | 18:50
מה שנקרא המגיב "אחד שיודע!!1"
להגיע למקום ש"רוצים למוות" מגיע אחרי יסורים אין סוף. להגיע לשם זה אחרי, וגם במקרים של אסון נוראי עדין יש סימנים.
* יוסי צודק   12/12/18 | 20:29
יש משהו בדבריך. האובדניים הם השחקנים הכי גדולים
* וחבל שזה ככה.!   12/12/18 | 20:41