זמנים, מועדים ואסטרולוגיה
תגובות (167 תגובות ב-82 דיונים)
82. ומי החליט על קבורה נפרדת?
* יוסי   11/12/17 | 07:55
81. גועל נפש של דתיים איכס מתנהגים בצורה מתנשאת
* מירי   05/10/14 | 15:50
80. גזענות
קראתי את מה שנאמר פחות או יותר כל ספרדים ואשכנזים ורצתי להגיד כל בן אדם באיזה רמה שהוא יהיה ויחוש מעלך בגלל מוצא או כל דבר אחר בחיים תמיד תידעו שיש בעולם בן אדם מעילו שהוא ירגיש נחתי לידו אז למה להתגאות בסך הכל אשכנזים זה יהודים שבאו ממצרים לאיטליה ומישם לאירופה והם חושבים שהם ארופיים אז תנו להם לחיות באשליות וברגע שתראה אשכנזי ליד אירופי אמתי תראה שהןא כלום בעינו לא שאני מסמפטט ארופאים כי אין עלי בכל העולם
* אחת   05/05/14 | 00:47
79. הם בסך הכל מפחדים שבעתיד המזרחיות החמות יגנבו את הגברים שלהם ולהפך.
* א.   25/12/11 | 16:28
78. מסכימה. ובגלל זה השואה לא הגיעה כמעט לאיזור הלבנט.
היהודים המזרחים היו הרבה יותר צנועים וענוים, גם בנוגע לכסף. אבא שלי למשל, הוא ומשפחתו ברחו מבגדד בגלל השלטון הקשה בעיראק, עזבו את כל הכסף והנכסים הלא מועטים שהיו להם ועלו במהירות לארץ. לפי סרטים שראיתי, יהדות אשכנז נשארה בארצות אירופה בתקופה שלפני השואה למרות האזהרות והאיתותים, בגלל המצב הכלכלי הטוב שלא היו מוכנים לותר עליו, בין היתר.
* מזרחית   25/12/11 | 16:23
77. ושוב הכל סיפורים והכל מילים יפות
די למכור בולשיט ושקרים ודי לנסות לייפות את המצב. אנשים גזעניים מלאי שנאה שבעיקר משקרים לעצמם שהם שומרי תורה
* ריילי   29/07/10 | 10:32
76. כנסו!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אני באמת לא מבינה את כל העולם החרדי הזה!! אין לכם מה להכחיש, נכון שגם במגזר החילוני יש לפעמים הפליות.. אבל לא כמו במגזר החרדי!!! החרדים האלה.. אם הבת שלהם אשכנזיה והיא תתחתן עם ספרדי- הם ישבו על הבת שלהם שבעה!!! ואל תגידו לי שזה שטויות כי מכירה משפחות כאלו!!! ויש לי עוד המון סיפורים מסריחים!!! אני לא מבינה אותכם~! בגן עדן יש הפרדה בין אשכנזים לספרים?! אתם מתפללים בתפילה על קיבוץ גלויות.. אז איך אתם מעיזים ככה לדבר?!
* נעמי   06/07/10 | 18:42
75. כנסו זה מעניין
אני שמעתי שתלמיד ספרדי נגש לישיבה אשכנזית ע"מ להתקבל אז הראש ישיבה שאל אותו למה הוא בא לישבה הזו והוא ענה כי אני רוצה ישיבה אשכנזית אז ראש הישיבה ענה לו יופי גם אני רוצה כזו ישיבה לכן אני לא יכול לקבל אותך תבינו הם חייבים לשמור על רב אשכנזי! לא יתכן שההלכות יהיו אשכנזיים והתלמידים ספרדים לכן יש מכסה של שלושים אחוז זו מכסה הגיונית ואני ספרדי!!!
* ספרדי עם הגיון   02/07/10 | 03:04
74. ואהבתה לערך כמוך
כתוב בתורה מה ששנוא עלייל על תעשה לחבריך ואהבתה לערך כמוך למה נרחב בית שני בגלל שנאת חינם אז למה אתם עושים את זה למה לא להיתייחד לגרום שהמשיח יבא יותר מהר למה לשנוא אנשים בגלל העדה סגנון כשהמשיח יבוא יהיו רק תפילה אחת באותו סגננון לכולם לו ככה אז אנא מכם אהבת חינם זה מה שצריך באויבים ישנו את עצמם ושגלעד שליט יחזור ביתה אמן כיהיה רצון
* יגאל   30/06/10 | 19:21
73. אני לא מכירה אפליה!!!!!!!!!!!
אני תלמידה בסמינר ומעולם לא חוותי אפליה נכון לא התקבלתי לסמינר אשכנזי אבל אני לא מפילה את זה על אפליה יש מספיק סיבות לא לקבל אותי עצם העובדה שאני נכנסת לאינטרנט וגם יש לי טלווזיה זה מספיק!!!!! מי שטוען שמדובר באפליה כנארה לא נוח לו להסתכל על עצמו ולהודות שהוא לא מתאים לסמינר אז הוא מפיל את זה על אפליה וכל זה אני ראיתי את הבנות האלה סלחו לי כחרדית אני מבינה שבנות שנראות כך לא מתאימות לבית יעקב קל וחומר לבי"ס חסידי!!!!!!!!!!
* תלמידה חרדית ספרדיה   30/06/10 | 15:56
אני חווה תאפלייה!!!
אין לי טלוויזיה בבית ולא אינטרנט , ב"ה . אני בחורה מוכשרת שרציתי ללמוד ברמות הכי גבוהות עם המשמעת והקפדנות גם על הדברים הכי קטנים, כדי שהשם שלי יהיה טוב ויהיה לי שידוך טוב , שאני יוכל להקים בית חרדי . ניסיתי להיתקבל לסמינר אשכנזי טוב בירושלים וענו לי בסירוב , היה נורא חשוב לי. ושאלתי למה שלפחות יקבלו אותי לראיון שיראו על מה מדובר אמרו להורים שלי שהרשימה סגורה . אחרי שבוע שלא יצאתי מהבית רק בכיתי מאכזבה .. אבא שלי ראה כמה שזה חשוב לי והציע שוחד למנהל הבי"ס של 10 אלף דולר . כיום אני לומדת בבי"ס הזה וגם בין המורות ולרוב התלמידות האשכנזיות יש גזענות ..
* תלמידה חרדית ספרדיה    01/07/10 | 01:19
72. כמה שיותר סוטים מהנקודה ככה יותר מצליחים להעביר מסר אחר
אני בתור חייל לשעבר ששירת ביחידה מובחרת וידע סבל נתינה ויותר בשביל המדינה קצת משתגע לקרוא פה כתבות שהצביעות והנוחות להעביר מסר נגוע ממש משגע אותי אני גם חושב שאסור שיהיה גזענות בשום צורה ואופן אבל צריך להבין שבמקרה של החרדים בעמנואל למשל זה נושא רגיש טעון ומאד עמוק שנובע מזרמים של זרמים של זרמים יותר ויותר קטנים הטעות הכי גדולה שנפלה כאן זה א. שהספרדים לצורך העיניין הם סוג אנשים שמטבעם יותר נוטים להוריד את הראש ולא להתעמת ומבירור אישי התלמידים המוצלחים בכל המסגרות האשכנזיות הם ספרדים שחצו את הכביש כביכול ב. לפנות לבגץ שעם כל הכבוד והערכה למי שיושב שם לא מעורבב בזרמים השונים ובעקרונות של החברה הזאת מה שיוצר הרבה והרבה מאד בשר לתקשורת כדי לקטול ולמעוך חברה מסויימת בישראל כמו לערב דברים שסוטים מהנושא כמו לא עושים צבא לא עובדים רק חיים על קיצבאות וזה ממש מקומם כי בכל חברה יש את הטובים והישרים ויש את הפחות שאני שוב בתור בוגר יחידה מובחרת בצה"ל יודע שיש אפליה בין אשכנזים לספרדים אבל שם זה ממש לא יצא באור הזה לתקשורת לסיום כל אחד לפני שחושב להביע דעה שזה זכות המינימל שיש לכל אדם קודם יש את החובה לברר טוב ולעומק את העיניין...ד.א אני לא דתי לא מסתובב עם כיפה או משהו אבל מחובר ויודע והכי חשוב שזה רק יעזור לכולנו זה לכבד!
* סתם אחד   30/06/10 | 03:25
71. לא אנשים סתם מפלים רק האשכנזים בעמנואל
זה רק בבתי ספר דתיים של השאכנזים שורצים שליטה מלאה בדת, זה מזכיר את מלחמת הדתות של האיסלאם. הדת היא פנטית באותה מידה ויש כאן כפיה דתית. יהודי לא מגרש יהודי. אנחנו לא מזרחיים. נולדנו כאן, אני צברית ויהודיה כמו כולם,זה לא אומר שאם ההורים מזרחיים יש תרבות הדת היא שווה לכולם ,ניתנה על הר סיני לכל עם ישראל שהיה דור המדבר ולא ידע שום חוקים שום צוות. ולא היתה אז שום תרבות,שום ספרים,רק התנ"ך. עובדה היא מי היה הרמ"בם?????\\\\\ ומה אמר רבי עקיבא : ואהבת לריעך כמוך. רק שהאשכנזים החרדים אוהבים רק את עצמם. חושבים את עצם,בעלי כבוד ושרררה מאין כמוה. במקום לדבר בעברית ממשיכים לדבר באידיש כאילו הם יוצאיאירופה וזה מבדיל אותם מכולם. אבל כולנו שווים כולנו יהודים!!!!
ספטון1   29/06/10 | 18:11
70. לא אפשרי לישאר פוליטקלי קורקט , ולהגיד תאמת ..
השם המשפחה שלי הוא לא בובליל , וצר לי לאכזב לך את התאוריה אבל אני עממי ועניו , כמו שכל ערבי בשבילך הוא מחבל . (או שזה (גם) גזענות אז לא נעים לך להגיד את זה ) .. לא קיימת גזענות בעולם כיום, כמו שקיימת במגזר החרדי (וגם בעמנואל) . ובגלל אנשים כמוך שמנסים להתפרנס בשקט המצב ממשיך ומדרדר .. שאתה מתכחש לזה ומצטט לי מקומות נדירים של אחווה בין " הקפדנים לעממיים" , אני נזכר באנשי נטורי קראתא שמכחישים תשואה , אך שהשואה נגמרה , והספרדים ממשיכים ליפול בין חרבות . בהתחלה חשבתי שאתה עוד אשכנזי אפאטי שנוח לו המצב הקיים ,. אחרי שראיתי שאתה ספרדי התפלאתי הרי שתנסה לשלוח תתאומות שלך לסמינר וידרשו ממך עשר אלף דולר זה לא יהיה כל כך נעים . אז הבנתי שאתה לא חרדי אומנם אתה עושה קריירה " מהחרדות" שלך אבל הנושא לא באמת נוגע אליך גם אישית ..(לכן גם לא אכפת לך). הלבנים בסוף המאה ה19 לא חששו לתת לשחורים מקומות עבודה ולימודים באונברסיטה בטענה שהם יגנבו להם תהצגה , כי זה הרי מגוחך . אם נלך לדורות הקדמונים לא נראה אפלייה אפילו רוב התלמדי החכמים היו ספרדיים מזרחיים לכל דבר .. וגם כיום הבחורי הישיבות (חלשי האופי) הספרדים למדנים ושטגייענסטים לכל דבר. אם האשכנזים לא היו גונבים לנו תטובים, היו ישיבות מצוינות לספרדים וגם סמינרים דוסים לכל דבר ועניין .. סבא של מוטי מהסדרה עספור , דיבר הרבה שטויות במהלך השעממון הוואלגרי . אך יצא לו משפט אחד בפוקס. הוא המשיל תבני אדם כחיות , הוא טען שם שאלוהים ברא את הלטאה כחלשה, ובשביל שהיא תוכל לשרוד, נתן לה עור מחליף צבעים, אך האריה שהוא חזק הוא לא מפחד מאף אחד לכן הבורא לא נתן גם לו צבעים . אני פונה לפה לקהל המזרחי תרימו תראש כי אריות אתם , תפסיקו עם הלקקנות המחפירה הזאת , הם לא טובים מאיתנו . אל תחליפו צבעים ...
* דודו כואב לי   25/06/10 | 01:53
אין שום קשר ללקקנות
הוא פשוט מסביר את טענתם, וגם אני ספרדי...
* ירון   25/06/10 | 15:48
69. לרחל מ 56 טענתי לאנשים שמפלים בין אשכנזים לספרדים
לא צריך שיהיה הבדל, כולם שווים. כולנו יהודים.
* רנית   24/06/10 | 10:18
68. אהה אז עכשיו הכל ברור
אתם מקבלים לבית הספר אחוז מסויים של ספרדיות כדי שהן יהיו שעיר לעזאזל ויהיו דוגמה לאשכנזיות הטהורות כיצד לא להיות. חס וחלילה שיטפלו לתלמידה אשכנזיה שחלשה בלימודים - יש בשביל כך את הספרדיות שניתן לנהוג בהן כזבל מכיוון שאינן מספיק טהורות. לא שבחברה החילונית אין אפליה בכלל אבל לכל דבר יש גבול ! מה אתם מתפלאים שפתאום המדינה מתערבת ? בדיוק בשביל חילוקי דיעות פגיעה באדם או בציבור הוקמה מערכת המשפט במדינת ישראל. אם אתם רוצים משהו זה בסדר גמור עד אשר הדבר פוגע באחר - כאן נכנס בית המשפט לפסוק מה יש לעשות במקרה זה.
* נחמן   24/06/10 | 10:12
67. לכולם - כנסו
האפליה המדוברת נמצאת רובה ככולה אצל הדתיים. אנחנו החילוניים מזמן לא מרגישים בבעיה הזאת. אצל החילוניים יש נישואי תערובת בין אשכנזים וספרדים באחוזים גדולים מאוד , ואלו נישאין הכי מוצלחים . לכן האפליה הגזענית של החרדים לא תופסת אצל החילונים שברובם בזים ומתעבים את החרדים. לצערנו דווקא אותם אנשים שחזרו בתשובה (מסיבותיהם הם) נתקלו בבעיה חדשה וכואבת ביותר של גזענות , שכמעט ולא נתקלו בה קודם. האם אי אפשר לחזור בתשובה בלי להיות קבוצות בעדר
* חיים   24/06/10 | 10:04
66. דת - שורש כל רע. אתם תבינו את זה מתי שהוא.
* דרור   24/06/10 | 09:44
65. אתם יכולים לעבוד על כל העולם
אבל לא על הקב"ה. העדתיות היא תוצאה של הגלות!!!! חזרנו לארץ ישראל ואתם נשארתם עם זנבות השועלים על הראש שלכן כאילו הם היו על ראשי בני ישראל בעת שנכנסו לארץ ישראל ממצריים. שקרנים, אתם אולי עם השקרים שלכם על מנהגים וכו' משקיטים את מצפונכם אבל הבאתם לתוך ארץ ישראל את מחלות הגלות שדבקו בנו שם. לפני היציאה לגלות לא חילקו בארץ ישראל את היהודים לפי הנטיות של קין והבלץ אגב, אני מניחה שהרב הזה יודע שקין רצח את הבל...איזה משל אומלל.
* משה   24/06/10 | 09:18
64. אם זה נכון
אז מדוע בכלל בנות ספרדיות התקבלו לבית הספר הזה ? מדוע הורים ספרדיים ישלחו את בנותיהן לבית ספר שאינן רצויות בו ומחנך באופן שונה כלכך מאופי חייהם ? עם כל הכבוד לכבוד הרבנים הגדולים - אם אתם מעלים טיעון של סוגי מאכל כהבדלים בין זרמים ובגלל זה אינם יכולים ללמוד ביחד יש לכם בעיה. יש כאן בעיה חמורה מאוד שעידודה או אישורה יפתח פתח נוראי אשר בו כל הורה אשר מרגיש שמערכת החינוך לא ראויה מספיק לחנך את בנו מסיבה כמו אי רצון שהילד יהיה בסביבת תלמידים "לא מספיק טובים" יוצא את ילדו מבית הספר. ו"טובים" יכול להיות חכמים או מחונכים מהבית או כל דבר אחר - ניצור הפרדה ומעמדות בכל עם ישראל. חרדים חביבים, אני באמת מבין ללבכם אך הנכם חיים במדינת ישראל ואינכם יכולים לבנות לעצמכם מדינה נפרדת בתוך מדינת ישראל. יש כללים בסיסיים במדינה שעליכם לכבד אפילו אם אינכם מעוניינים בכך, טיעון של חופש דת לא תכף כבר כאשר הוא מנוגד לחוקי המדינה. תיאורטית רעיון שימור המסורת נהדר וחשוב אך מה המחיר ? ילדות צעירות עם כתם שחור בלב ? ילדות חרדיות אשר מרגישות שהן טובות מאשר בנות אחרות רק משום מוצאן ואופי אמונתן ? אני לא חושב שכך צריכה להראות דרך שימור המסורת.
* המאזין   24/06/10 | 09:11
תגובה
אתה צודק בקשר לזה שהדרך בה החרדיות האשכנזיות בעמנואל מתנהגות כלפי הספרדיות לא טובה בכלל, שכך הן מגנות אותן בכל מיני כינויים והשמצות וכך לא צריכה להיראות דרך שימור מסורת, אבל זה לא אומר שהם לא צודקים, הם פשוט מביעים את בדרך לא טובה.
* ירון   24/06/10 | 17:06
63. יש שאלה שהם נורא מתחמקים ממנה בעדינות...
ללמוד הלכות ומנהגים בנפרד זה בסדר גמור שוב מתחמקים מהשאלה למה צריך להיות הפרדה בלימודים עממיים כגון מתמטיקה? מה זה ולשוני העדתי?!
* חיים כהן   24/06/10 | 09:08
62. כתבה מעולה
ומשקפת הכל.
* איתי   24/06/10 | 06:38
61. לכלכת
עקבתי אחריך במספר מאמרים ויש לומר שדי התרשמתי, אבל הפעם התאכזבתי מאוד. לא מתאים לך ליפול בצורה כזאת. הגזענות שיש בחינוך החרדי היא עמוקה וכואבת יותר מבחירתה של סופי. אני גדלתי בישיבות ליטאיות ועבור ילדיי נאלצתי לשלם עשרות אלפי דולרים כשוחד לראשי הישיבות!!! כל בחור ספרדי שנמצא בישיבה ליטאית שילם כסף. בשורה התחתונה הבעיה היא רק אצל הספרדים הנחיתים שממשיכים ללקק להם בלי טיפת כבוד למורשת ולתרבות שלהם. אני חתכתי. ילדי עברו למסגרות של החרד"לים. אני מקוה שתלמד את הנושא ותתקן מה שקלקלת. כל זמן שהנר דולק אפשר לתקן...
* הסובל   24/06/10 | 06:37
60. נא לקרוא לפני פרסום ולאשר במידה ו..
גם באוניברסיטאות ישנה שנאת מזרחיים חוויתי אותה מצד מרצה מאוד מוערכת חנה יבלונקה(הערצתי אותה עד שהבנתי שהיא שונאת את הייצוג המזרחי ללא קשר אלי אני שחורה- וזהו) .והכי גרוע שזה בדמו של האשכנזי מהסוג הזה זה גדול מימנו, כדי להרגיש עליו הוא חייב לשלול ולדרוך על המזרחי "הנחות" מתוקף תפקידו להיות עליון. חבלללללללל היו מרצים אשכנזים אחרים או שמתייחסים למזרחיים באפלייה מתקנת שגם בזה יש גזענות, או שמחזיקים בדעות אנטי -אשכנזיות באופן קיצוני ואז אמזרחי בן חסות, יש לו גב אשכנזי. מה יותר גרוע בטח אשכנזי שלא רוצה לעשות שינוי לצערי לא נלמד שום לקח מהשואה .
* עזיזה   24/06/10 | 06:21
לעזיזה
אצל החילונים יש אולי אפליה פה ושם , אבל אצל החרדים הגזעניים זוהי דרך חיים ! ! ! וזה ההבדל הגדול
* מאירה   24/06/10 | 09:58
עזיזה חביבתי
אל תכלילי את התנהגות מרצה אלמונית אחת על כלל המרצים באוניברסיטאות.
* משה   24/06/10 | 10:43
תודה רבה באמת!!!
סוף סוף מישהו אומר פה "מספיק להכליל", רק שאת המשפט הזה צריך להגיד גם לגבי החרדים, שכולם תמיד אומרים "החרדים האלה כך וכך" רק בגלל איזה קבוצה של אנשים שלובשים חליפות שחורות וכיפות שחורות שעשו משהו לא בסדר. יאללה גם כן אתם כל האנשים שמנסים כל הזמן לפסול את הדת ולומר "תראו מה הדת עושה" וכל הזמן מסיקים מסקנות מטומטמות אלו מכל מקרה שקורה אצל החרדים או אצל החרדים!
* ירון   24/06/10 | 16:55
59. שלא יקשקשו לכם בתקשורת הבעיה בעמנואל היא... כנסו
חוב"תים שעדיין מחזיקים אינטרנט וטלוויזיה בבית שרוצים להתקבל לחסידות ששמרה על עצמה במשך דורות על רמת דת גבוהה ביותר!!!
* חרדי   24/06/10 | 00:48
58. יהודים יקרים כולכם ילדים שלי ואני אוהב את כולכם....
* הקב"ה   24/06/10 | 00:40
את זה תגיד לאליטה האשכנזית שלא רוצה שתאהב
* את כולם באופן שווה   24/06/10 | 11:13
57. גם הספרדים גזענים!!!
מדוע הספרדים לא מקבלים אתיופים לישיבות שלהם??? גם הם נוהגים באותה שיטה בה נוהגים האשכנזים אתיופי אחד על שלושה ספרדים. זו לא גזענות? מה ששנוא עליך.. תעשה לחברך!
* מנגיסטו   24/06/10 | 00:27
דווקא האתיופים כן משתלבים במגזר הדתי של הספרדים
* מי שלא מקבל את האתיופים אלו האשכנזים   24/06/10 | 01:32
צודק!! אבל זה לא קשור לספרדים או אשכנזים.. זה כל אחד לחוד!!!
* ניסו   24/06/10 | 05:31
אצל האשכנים לא נותנים להם אפילו דריסת רגל
* עדינה   24/06/10 | 06:07
אני מכחיש
המזרחיים החרדים היחידים שמתייחסים בשוויון מוחלט לאתיופים ..ואתה יכול למצוא הרבה אתיופים בישיבות טובות ספרדיות .. מה שלא תמצא בישיבות אשכנזיות אפילו אחד , ויש הרבה אתיופים צדיקים בלי טלוויזיות ואינטרנט בבתים ..
* אבי   25/06/10 | 03:06
נכון מאוד!! צודק!!!
* ירון   25/06/10 | 15:45
56. כולנו יהודים,מה זה משנה אשכנזים ספרדים,למה האפליה הזאת?כולנו שווים.
יש לנו בעיות עם השכנים שלנו, אז למה להוסיף?כדאי שנחיה בשלום עם עצמנו. וכך נתחזק.
* רנית   24/06/10 | 00:23
למי את בדיוק מפנה את טענתך ??
* רחל   24/06/10 | 09:58
לכל עם ישראל
* ירון   24/06/10 | 16:46
זה כמו שתגידי שאין לך דלק באוטו ובכל זאת תסיעי
שבכלל בלי קשר זה לא רעיון טוב שתנהגי גם עם דלק ...
* מאותה טענה מכחישים נטורי קראטא תשואה .    25/06/10 | 03:09
55. אותי לא קיבלו לאוניברסיטת ת"א בגלל המוצא יש שם גם הפליה
אבל בעיקר בגלל שלא גמרתי יסודי אני חושב...עזבו את הדתיים לפתור את הבעיות של עצמם לבד עוד מעט בג"צ בשם השוויון ירצה לשלב גם דרוזים ובדואים שזה יכול להיות מעניין........בבג"צ משהוא התחרפן לגמרי
* יואבי   24/06/10 | 00:10
באוניברסיטת ת"א מעדיפים סטודנטים ערבים ושמאלנים
כשאני עובר ברחוב מול האוניברסיטה פתאום אני רואה ערבייה או ערבי
* מידע   24/06/10 | 01:42
יואב קרעת אותי מצחוק חחחחחחחחחח
* עמי   24/06/10 | 08:28
כן, גם אני !!!
יש שם אפליה חמורה בתל אביב - לא נותנים לך ללמוד שם מסיבות כלכך גזעניות - מה לא טוב בי ?? אמרו לי שהציונים שלי לא מספיק טובים ... מה לא טובים ?? אפילו בפסיכומטרי קיבלתי 100 וזה לא מספיק טוב בשבילם !! מה יותר טוב מ 100 ??? כנראה זה בגלל שאני ספרדי.
* שמואל   24/06/10 | 08:36
אתה רומז שספרדים לא מצליחים בפסיכומטרי
* או שאין אפלייה והפסיכומטרי בלבד קובע   25/06/10 | 16:26
54. הבעיה היא לא ...
הבעיה היא לא אשכנזים או ספרדים. הבעיה היא דתיים.
* ישראלית וזהו.   24/06/10 | 00:06
ממש....
כאילו רק אצל הדתיים יש את הדבר הזה, יאללה מספיק כבר לומר שזה רק אצלם כל הזמן!
* ירון   24/06/10 | 16:44
53. דת =מלחמה, דת זו אמונה תפלה.
* אתאיסט   24/06/10 | 00:04
מה הקשר??
* ירון   24/06/10 | 16:42
52. מרחק מזרח ומערב בן בחרדי לארופאיות החרדי הספרדי לעומת זאת אולי קרוב
* מערבי ערבי   24/06/10 | 00:04
51. רבנים - מלכים בחירטוטים. זאת דיוק גזענות אין מילה אחרת
פשוט גועל נפש איך שהדת פה שולטת במדינה
* להפריד דת מהמדינה!   24/06/10 | 00:03
50. הילדים הכי מוצלחים והכי יפים נוצרים ממגוון עדות יחד
* מניסיון   23/06/10 | 23:57
49. כתבה מרתקת!
כבוד דודו כהן, כבוד.
* Yehuda   23/06/10 | 23:55
48. אני חצי אשכנזיה וחצי פרסיה
וזכיתי במי שרציתי-בבעל מ ר ו ק א י מדהים שלימד אותי לאהוב את עצמי ואת הזולת ובנוסף בבונוס עצום לאהוב את ה' ואת השבת. חבל על הויכוח ,אין כמו החמימות והתמימות של המרוקאים. האשכנזים קרים ואוהבי מעמד וממון.
* אוהב פתיים ה'   23/06/10 | 23:54
47. עזבו אותכם אשכנזים ספרדים הכי טוב תימנים!!!!!
כולם שואלים ומתעצבנים על התימנים למה הם תמיד לבד ויש להם שפה משלהם נוסח משלהם ואין להם רבנים או אדמורים שיגידו להם מה לעשות כל אחד הולך לפי רבותיו ואבותיו ומנהגי משפחתו מדור דור אין דבר כזה אצלנו הרבי אמר אז נשנה או נצעק רבי הוא לא כל יכול אנחנו לא נוצרים ואין כאן אפיפיור
* אלירן   23/06/10 | 23:33
נכון מאוד!!!
צריך לשים את מה שכתבת בכל האתרים הראשיים!
* סעידה   23/06/10 | 23:59
כן בטח ממש - תמנים זה הטופ של הטופ
* ממש   24/06/10 | 00:16
כן רק חבל שהדור השני שלכם נעלם כליל מהמסורת העתיקה
* של אלפי שנים   24/06/10 | 00:49
נכון. בגלל זה יש הרבה קולות יפים אצל התימנים, שנובעת מצניעות ומאמונה זכה וצלולה.
* חצי תימניה   25/12/11 | 16:31
46. הכתבה כ"כ נכונה!!!
התקשורת מנפחת הכל במיוחד שזה מגיע לחרדים.!!!!!!!!!
* אחת מבפנים   23/06/10 | 23:16
45. גזענות
אני חושבת שמה שקורה בעמנואל זו אפליה וגזענות לשמה!! אין סיבה שהם לא ילמדו ביחד.. לא משנה כמה האמונה שלהם שונה במנהגים... כמו שאנחנו לא ממש בוחרים מי יהיה איתנו בכיתה (אשכנזי, ספרדי, אתיופי, רוסי... וכו') אין סיבה שזה ישנה.. גם אם חומר הלימוד יהיה טיפה שונה.. ואם זה כזה חשוב אז שבשיעורים מסויימים פשוט ילמדו תנ"ך בקבוצות..
* טלי   23/06/10 | 22:57
את לא מבינה את הענין!
והרבה לא מבינים.זה לא ענין של גזענות,צאו מזה!יש מאות בתי ספר בית יעקוב ברחבי הארץ שאין שם שום בעיה כזאת.לא חשבת על זה אי פעם?מה,בעמנואל הבי"ס היחידי לבנות חרדיות?הענין הוא שזה בי"ס חסידי והחסידים הם חטיבה בפני עצמם,בכל הארץ,אפילו מיעוט הם הליטאיות שלומדות שם כמו שמיעוט הם הספרדיות(ז"א-כן לומדות שם בנות ספרדיות!)להם יש תנאים הכרחיים בשבילם ודרך משלהם ואינם מתפשרים על כך,והם גם לא שייכים לחינוך הליטאי החרדי הרגיל.ואם אינך נוהגת כמותם-את לא שייכת אליהם,זה דרכם והם לא מכריחים אף אחד.
* אחת   23/06/10 | 23:47
44. אני לא מאמינה!
אתם בכלל שמתם לב שהרבנים בכתבה הם רבנים ספרדיים? אנשים!אתם כל כך עסוקים בנחיתות שלכם שאתם בכלל לא מתיחסים בכלל למה שכתוב בכתבה!אין פה אפילו מילה אחת נגד שום עדה! חוץ מזה-הספרדים לא פחות גזעניים,סליחה?בגלל שאני אשכנזיה אז אני נאצית!?אני אוהבת ומכבדת כל אדם באשר הוא ובטח שאני אוהבת כל יהודי,כל יהודי מזרע אבותינו הוא אחי ויש לי חברים ואפילו משפחה ספרדים.באמת!איזה שנאה מלוכלכת!כואב לי הלב!
* דרורה   23/06/10 | 22:47
לא את
* ,   23/06/10 | 22:56
לא את!
* אנה   24/06/10 | 08:34
43. תורת הגזע...זה מה שקיבלנו במעמד הר סיני
כל התורה היא גיזענית ושונאת נחותים,שונים ובעלי מום,תבוזו לכל דבר שלא מהלל ומשבח את הטוב הגדול והנאור והמוכשר והמלומד והמוצלח והידען וכל זה בא לומר שהיהודים הכי טובים בעולם הכי מוצלחים ואין עליהם ביקום למה? למה? כל זה להיות מעל כל העמים שישנאו אותנו ילעגו עלינו ירצו לכלותינו למה? למה? כל זה האשכנזי המובחר הספרדי הנחות הגוי נחות שבנחות לא יהיה סוף לכל המירוץ המטורף הזה עד מתי? עד מתי? אלוהים.
* עם...נבחר   23/06/10 | 22:30
כמה שאתה לא מכיר את התורה
* חבל לסלף לך תלמד תאמת   24/06/10 | 00:11
עם נבחר = עם שסולד מגזענות!
* *   25/06/10 | 16:29
42. ככה התחיל רצח 6 מיליון יהודים, אתם בעצם נאצים לייט
* אתם עושים גם צרות אחד לשני   23/06/10 | 21:59
41. אשכנזים הם גיורים באירופה
אשכנזים הם גיורים באירופה מה לא ברור לאנשים מה לא ברור הם צאצאי אירופאים ואנחנו מזרח מה לא ברור
* אשכנזים הם גיורים באירופה   23/06/10 | 21:43
הגזע הטהור זה מגרמניה לא ?
* תם   23/06/10 | 21:54
ואנחנו מממנים את זה
* חייל    23/06/10 | 22:08
ג'ובניק עגלה
* אתה לא מממן כלום   25/06/10 | 03:12
40. גזענות
אם באמת חשוב שיהיה הפרדה מטעמים שונים ומשונים אז שיבנו עיר משלהם או שכונה מופרדת לחלוטין כמו מאה שערים וכך תפטר הבעיה
* מור   23/06/10 | 21:28
39. ארץ ישראל רצון ישר אל בו רא עולם
* יש לי יש לי יש לי   23/06/10 | 21:25
38. למה יש הפרדה דתית
עים המחלוקת בין בית שמאי לבית הילל הם נהגו כבוד בינהם והיתחתנו אחד עים השני.
* הרשטיק שמואל   23/06/10 | 21:16
37. ככה זה אשכנזים מה לעשות תחזרו לאכול אוכל קפוא בקיצור
* מרוקאי   23/06/10 | 21:09
36. משהו חשוב באמת שווה קריאה....
אברהם אבינו לפי המקורות בסופו של דבר היה עירקי. ז"א שלא היו אז אשכנזים אצל העיבריים כולם היו בניו של אברהם אבינו המזרחי. מכאן לומדים שיש בעיה אצל האשכנזים שכנראה הם מהמתבוללים שהתערבבו אז וזה מה שיוצא מהם, רק לוקשים אוכלים מהם. את כל מה שהם עברו בשואה הם עושים עכשיו "אקציות" הפרדות, מה זה?. זה מזעזע לחשוב שהם עדיין קבורים אי שם ליפני 70 שנה והם מנפנפים בזה כאילו הם היחידים שסבלו. מה עם יהדות סוריה, מרוקו. תוניס? גירוש ספרד? עלילות דם? את זה הם שכחו? גם הצד המיזרחי סבל אבל הוא שמר על זהותו היהודית ולא היתבולל ונרצח על היותו יהודי. אז די עם כל השינאה אני לומדת עם אשכנזיות ומזרחיות וכיף לי ואין אפליות, זה רק אצל חרדים שמשום מה לא נודעה סיבת שינאתם.(וכן יש להם כזו) אגב סליחה על החפירה.
* אני לא שונאת אף אחד אבל יש לי בעיות עם כמה.   23/06/10 | 21:08
עכשיו הוכחת בורות ספרדית טהורה. הפולמוס הוא על ההבדל
בין ספרדים ואשכנזים ותיראה לאן הגעת. לכתיבה סנטימנטלית שאין לה אחיזה בהיסטוריה . גירוש ספרד - כן, לאיפה הלכו היהודים שלא הגיעעו לאיטלה ולמרוקו? מספיק עם הבכיינות, תתחילו לחנך וללמד.
* ציון בזוקה   23/06/10 | 22:37
הבדל בין ספרדים לאשכנזים שמיצדם הביא לגזענות.
* אתה בור   24/06/10 | 00:14
ואתה הראית גזענות מובהקת בה שכתבת ל-36, כששייכת בורות לספרדים.
* לציון בזוקה   25/12/11 | 16:37
35. חבל שאי אפשר לקלל פה באתר. כמה קללות הייתי שופך עליכם גזענים
* אורי   23/06/10 | 21:02
34. רוצים לדעת למה יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים? כנסו:
האשכנזים מזוהים עם חסידויות, צדיקים ומה לעשות, יש הסבורים כי רובם כוזרים שהתגיירו. עם כל זאת, האשכנזים מלומדים, בקיאים בתלמוד, במשנה ובפוסקים. לפיכך, אם נסתכל על ההיסטוריה הקרובה (150 שנים אחורה), האשכנזים הם שפרצו גדר ונהו אחר תנועת "ההשכלה", מכוח היותם צמאים לידע וללימוד. הספרדים לעומתם, יש להם "כוכבים" ולא כולם מלומדים, אפשר לראות את זה בסיגנון התפילה, בזה שמרבית הספרדים אינם בקיאים בשפה הארמית (לא דשים בתלמוד ולא במתרגמי התנ"ך). יוצא מכך, שהספרדים שבאמת רוצים לעלות במעלות התורה, עושים מאמצים כבירים להתקבל לישיבות אשכנזיות נחשבות ובכלל להתברג במערכת החינוך האשכנזית חרדית. יתרה מכך, אם ניקח אברך / סמינריסטית חרדי/ת שהתחנך/כה במוסדות החינוך החרדי אשכנזי, אחד/אחת כזה/ו שרוצה ללמוד לימודי חול על תיכוניים, יקח לו/לה הרבה פחות זמן ומאמץ להשלים לימודי ליבה ולהגיע לרמה המתבקשת ע"י המל"ג. (ספרדים, זה לא כולל תימנים מהזרם החרדי, התימנים תמיד היו מחוברים למוסדות החינוך האשכנזים, לפחות בסמינרים ובישיבות הגבוהות).
* ציון בזוקה   23/06/10 | 20:55
איזה השכלה היה לרבי שימעון בר יוחי ?
* ישר אל   23/06/10 | 21:13
ספרדים בקיאים וחצי בספה הארמית שהיא התלמוד
הבבלי. ומי המציא את התלמוד הבבלי? מי כתב אותו אם לא הספרדים?. יא מטומטם.
* סליחה מה אתה מלכלך (ציון זה לא שם של ספרדי?)   24/06/10 | 00:17
אויל משריש שכמוך, אפילו את המילה "שפה" אינך יודע לכתוב
* ציון בזוקה   24/06/10 | 09:10
בזמן התלמוד לא היה אשכנזי וספרדי
זה התחיל בערך לפני אולי 800שנה
* חיים    17/04/13 | 00:16
33. כסף כסף וכסף אדוני אחד
* כסף   23/06/10 | 20:48